Minni vähänkö huippua tuollainen että saa käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet tarvittaessa! :heart: Mäkin odotan kovasti np-ultraa, viikon verran vielä joudun jänskäilemään ennnen sinne pääsyä. Oon kyllä aivan varma että raskausviikot muuttuu ultrassa niin että oonkin sitten taas viikolla 11. Mutta se ei oo iso asia, jos vaan kaikki on muuten hyvin..
Katsuli Me ollaan siis ihan samikset näissä ultra- ym. asioissa.
Kuten tuossa edellä kirjoitinkin, niin mulla todennäköisesti tulee muuttumaan viikot ultrassa (koska mulla on ollut pitkät kierrot ja ovis oli n. kp 20), joten voi olla että pian me mennään samoilla viikoillakin.
Tsemppiä sinne ultran odotukseen!
Mulla ei ole masu vielä "pysyvästi" pyöristynyt, mutta iltaisin se on edelleen kunnon pallo. Lisäksi farkut on alkanut painaa kohdun kohdalta istuessa, joten tilasin eilen H&M:ltä parit mammahousut ja viikonloppuna vissiinkin pääsen shoppailemaan lisää.
Meillä on muuten miehen suvussa "kaksosuutta", joten ollaan vähän jänskäilty että montako ihmisen alkua siellä masussa kasvaa.. Mä päätin nyt että siellä on vaan yksi kun ei oo tuo masu tuon enempää pyöristynyt.
Esposa :heart: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Saa ollakin happy happy happy!
Sartsa jeps, ei oo teillä sitten huolta downin syndroomasta.
Tuosta että "rakenneultra kertoo 99,9999999%:n varmuudella onko lapsesta tulossa kehitysvammanen tai onko jotain muita rakenteellisia poikkeavuuksia tai esim. sydänvikaa" en oo kyllä ihan samaa mieltä, koska oon työssäni nähnyt lapsia jotka on raskausaikana ja sen jälkeenkin todettu ihan terveiksi, mutta sitten 1-3 vuoden iässä on huomattu "jotain outoa" ja sitten lapsi onkin ollut melko vaikeastikin kehitysvammainen. Eli eipä sitä voi varmasti tietää vaikka tekisi mitkä kokeet, ikävä kyllä. Mutta siis noi sydänviat sun muuthan voidaan siinä rakenneultrassa bongata ja jopa sitten aloittaa hoito ennen synnytystä. Se on loistojuttu, lääketiede on kyllä nykyisin niin ihmeellistä!
Piltti85 mä olisin myös ollut mielettömän huolestunut jossei sydänääniä olisi kuulunut (kuuluivat siis rv 10+6), vaikka lääkäri sanoikin vakuuttavasti ennen niiden kuuntelua ettei mitään hätää vaikka eivät kuuluisikaan. Kai se ihmismieli vaan on sellainen että aina sitä pelkää sitten pahinta..
Patience onnittelut masun pullahtamisesta!
tyttönen90 Onnea sulle pienokaisesta!
Mulla on edelleen kova väsymys, alkaa jo mennä hermot kun työnteko tuntuu mahdottoman raskaalta enkä jaksa harrastaa liikuntaakaan kuten ennen. Nukun työmatkat ja kaikki illat + yöt ja silti oon ihan zombie töissä. No, odottelen sitä "ihanaa toista raskauskolmannesta, jolloin pahoinvointi, väsymys ja muut kurjuudet poistuvat".
Mutta mielummin väsynyt ja raskaana kuin pirteä ja ei-raskaana.
Mukavaa alkavaa viikoa kaikille!
Siili & Känkkäränkkä 11+5