Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Eih tietenkään Sartsa lakata keskustelemasta =)
Täällä voidaan ainakin ihan hyvin, ruoka vaan maistuu nykyään liian hyvin :LOL:
Jatkuvasti olis nälkä vaikka justiinsa olis syönny.
Vatsa on vieläkin turpoillut ja pömpöttää ihanasti, odottelen milloin se oikeesti käypi kasvamaan... Ihana päivä muutenkin ollut kun esikoinen täytti tänään 5 vuotta ja lauantaina ois synttärijuhlat tiedossa, saapi sit hyvällä omallatunnolla herkuttelulle oivan syyn :LOL:
:LOL: Huomenna poksuis sit 10+0...ja viikon päästä olis neuvola ja saapi kuulla ne ihanat jumpsutukset :heart:
Mites muilla?
 
Mulla niin kovasti oireita. Pahoinvointikin alkanut ja nää mun tissit on kipeet.... en oo reipas enää ollenkaan....väsyttää, mutta maaantaina ultraan jee, toivon saavani sen la ajan vihdoin että voin oikeesti alkaa odottaa, jotenkin outo olo ku ei vielä oo päivämäärää, ihme että ne on noin tarkkoja. Miksi eivät voi laskea suoraan hedelmöityksen mukaan ku kerran tiedän millon se on saanu alkunsa ja milloin testi näytti haamun, eikö niillä oo mitään merkitystä...

Onnellinen ja tirpukka8 tai sitte ei
 
Heippa pitkästä aikaa, oon ollu tauolla netistä kun olin ulkomaan reissussa. Aika monta sivua uusia kommentteja tullut sillä välin! Vointi edelleen ihan hyvä, joskin näin töihin lomalta palattua väsyttää ihan julmetusti... ja kun on koko ajan nälkä, niin joutuu evästeleen töissä vähän väliä. Oonkin syömisen lomassa koittanut päästä takaisin urheilun makuun etten ihan leviä - ainoa vaan, että on ikävää jättää vanhoja lajeja pois (kuten lenttis) ja keksiä jotain raskaudelle sopivampaa: koitin hiihtämistäkin, ja kai se nyt menettelee, vaikkei se niin hauskaa olekaan kun ei ole moneen vuoteen hiihtänyt ja rytmi vähän ruosteessa... mites te muut saatte kuntoiltua, joudutteko jättään pois jotain rakkaita harrastuksia? Seuraavaksi ajattelin saada itseni uimahallille asti, vaikka uintikin on vähän tylsää... sopiikohan vesijuoksu odottavalle, vai ahdistaako se vyö liikaa? Onko joku kokeillut? Ei muuten, mutta vesijuoksuun saa kaverin mukaan juoruseuraksi, uinnissa se ei onnistu samanlailla ;)

Mullakin kohta viikkoja 10, ja vaikuttaa siltä, että tää masu ei enää turpoa pelkästään syömisen jälkeen, vaan alkaa olla hiukan pysyvästi pömppö. Pitää siis ihmetellä jatkuvasti peilin edessä :D
 
Heips,

nopeasti vaan kirjoittelen niin en nyt kommentoi teidän tekstejä.. Mulla on kirjoittelu vähentynyt kun menin takaisin töihin, käyn kyllä lukemassa uudet viestit jossain välissä työpäivää mutten oikein viitsi töissä alkaa kommentoimaan..

Mulla on pahoinvointi ollut kokonaan poissa pari päivää, mutta masun nippailut on tullut onneksi takaisin, niissä oli parin päivän tauko. Huomenna neuvola, jippii!! :) Vähän kyllä jännittää - etekin pissatestin anto, en mä pysty pissata purkkiin! :LOL:

Siili & Toukka 8+6 (kai??)
 
Täällä mä jännittelen jo valmiiks ens viikon ma np-ultraa sekä ti lääkärineuvolaa. Oikeestaan toi ultra taitaa jännittää enemmän ku sit vasta näkee onko masussa elämää, onneks sisko tulee mukaan.

Pahoittelut keskenmenon saaneille :hug:

Mulla olis puoltoista kuukautta töitä jäljellä, ku ta irtisano mut, joten kai tarvis jotain keksiä toks ajaks kunnes sit jää äippälomalle.

Maijamehi ja toukka 11+4
 
Sartsa83
Onnellinen Ne kun laskee vaan sen mukaan miten se tirpukka siellä kasvaa. Pituudet ja viikot sovitellaan yhteen ja sitä mukaan on sit viikkoja.. jos siitä lähtee laskee niin koskaanhan se ei osu sille päivää millon ois hedelmöittyny.. Nää on aina yhtä ihmeellisiä. :)

Patience No hyvä. ;) Aattelin vaan kun niin hiljasta oli täällä. :) Täällä mennään vuoristorataa olon kanssa. Mutta kokonaisuudessaan kerrassaan mainio vointi. Tosin nyt tuli flunssa niin on sen takia veto pois. Neuvolatäti kirjottikin tänään mulle tän loppupäivän ja huomisen saikkua et saan levätä niin itteni kun Pähkinänkin takia. :) Kävin extemporee kuunteleen sydänääniä kun neuvolatäti ehdotti.. tänään ei kuitenkaan kuulunu mitään mutta toisella laitteella sitten näky mun ja Pähkinän sykkeet.. neuvolatäti puhu kahdesta sykkeestä ja meni tovi ennen ku tajusin että kyseessä siis on mun ja meijän pienen. :D

Miette Tervetuloa takas. :) Ilmeisesti reissu oli onnistunu? :) Joo, sama täällä. Peilin eessä jatkuvasti. Aavistuksen on kans alkanu raskausmasu kasvaa, mutta lähinnä tuota läskiä on tossa masun päällä. :D

Siili Tsemppiä neuvolaan. :) Mullaki ollu mahan nippailuja mut sit on yöks tullu pahoinvoinnit. :D ..aiemmin oli vaan iltasin ja sillon kun oli nälkä, mut nyt on sit yöllä kun on tyhjä maha. En viitti kuitenkaa alkaa yösyömiseen.. ainakaan vielä. :D

Maijamehi HÖ! Millä perustein sut irtisanottiin? :( .. Pahottelut siitä. Tsemppiä kovasti np:hen ja lääkärineuvolaan. Mulla se on tulossa 26.1. ja sitte 4.2. on seuraava neuvola, mut en tiiä onko lääkärineukku vaiko mikä.

Tänään siis täällä mennään 10+2 :heart:
 
Sartsa83
:heart: Torstai 14.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Tesmis...............27v..........esikoinen..........24.8...................KOKS
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....15.8....................?
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS

VIIDENNEN PLUSSANNEET

Onnellinen x5...36v...........viides..................19.8..................KHKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Kiitos,liityn mielellään jakamaan kokemuksia muiden odottavien kanssa.Itselläni on muuten ollut todella hyvä olo, mutta kova väsymys ja aamupäivästä on välillä kovaakin pahoinvointia..tietyt hajut oksettavat. :x Mies aina joskus ihmettelee mun tarkkoja hajuaisteja :D Ihanaa ensi viikolla oisi vähän lomaa ja lähdetään mieheni kanssa lappiin:)
 
Minna90_________19v.(maaliskuussa 20v.)________Ensimmäinen lapseni_______Laskettu aika 1.8.2010________K-SKS.

Rv 11+5. Pahoinvoinnit ovat olleet minun odotusaikanani kohtalaiset. Aluksi oli päivittäin aamuisin n. klo 11 asti ja nyt ovat onneksi vähän hellittäneet ja niitä on ollut vain silloin tällöin. Päänsärky on myös lisääntynyt. Kihlattuni on innoissaan raskaudesta. Hän on hyvin kultainen ja auttaa minua kaikin mahdollisin keinoin.
Tunnetilani ovat vaihdelleet laidasta laitaan; välillä itkee ilman mitään syytä, välillä taas pienikin väittely saa aikaan kyyneleet. Välillä nauraa aivan tyhmällekkin jutulle ja ärtyneisyys on myös tuttua. Kihlattuni on myös huomannut mielialamuutokset ja ymmärtää kyllä asian, jos yhtä`äkkiä pillahtaa vaan itkuun.
Ensimmäisessä ultrassa ollaan käyty yhdessä, sekä myös ensimmäisessä neuvolassa. Kihlattuni on mukana mahdollisimman monessa neuvolassa ym. tapahtumissa, mihin hän vain töidensä puolesta kerkiää.
Olen itse erittäin innoissani tästä odotusajasta sekä tietenkin myös kihlattuni, toivottavasti maha alkaisi vaan kasvamaan enemmän :)
 
ne totes reilun vuoden tässä oltuani etten ookaan tarpeeks pätevä tähän työhön. No eiköhän tämä tästä kun vaan keksis jotain työtä siks aikaa kunnes äippäloma alkaa.

Näin muuten viime yönä unta et olin ultrassa, tosin se oli ihan pimee uni.

Maijamehi ja toukka rv 11+4
 
Sartsa83
minna Tervetuloa lämpimästi keskustelemaan tänne palstalle. :wave: :) Täällä tutuin noista tuntemuksista on ärsyyntyneisyys. Oon muutenki tunteikas ihminen niin noi itkemiset ei sillee ihmetytä ja nauran muutenki ihan omiani aina. :p Hyvä että mies on mukana kaikessa. :) Niin sen pitää mennäkin. Meillä sama homma. :)

bella Noni. Sitä perus vointia mitä alussa on. :) Juu, toi hajuaisti on jännä miten se vahvistuu noin paljon raskauden aikana. :) Mukavaa reissua. :)

Maijamehi Noni. :) No ei sitä työtä sitten kannata tehä jos siltä tuntuu. Kyllä se oma kutsumusammatti sieltä löytyy .. ties vaikka se ois kotiäiteys. ;) ...Heh, pimeet unet on tuttuja. Raskaana ollessa sitä näkee ihan outoja unia ja ne johtuu hormoneista. :)
 
Sartsa83
minni :LOL: vähän hyvä! Ihana kolmevuotias!!!!!!!!! :LOL:

Meillä siis (kaikille uusillekin tiedoksi) on pähkinä. ;) ..Mies sano varhaisultrassa että "Siellä se pähkinä nyt sitten on. Parkissa." Mä ja lääkäri revettiin nauramaan. Siitä asti meijän pikkunen on ollu Pähkinä. Ekaksi se oli Turska. Mutta pähkinä sopii paremmin kuvaan. :)
 
Tervehdys kaikille! Vihdoinkin sain aikaiseksi kirjoitella pikaiset kuulumiset, töitä riittää ja väsymys vie työpäivän jälkeen voiton =/ Järkyttävä pahoinvointi alkoi 6+0 ja jatkui 3vko jonka jälkeen loppui kuin seinään, samalla hävisi myös rintojen arkuus :O Maanantaina eka neuvola, jossa sitten vasta selviää kuulumiset. Varhaisultrassa kävin 5+ ja tuolloin näkyi vasta pussit, mutta lääkäri ei varmaks pystynyt sanomaan et näkyykö siellä alkiota, meinasi kuitenkin et viikkoihin nähden ei kuullukkaan näkyä ja kuitenkin hcg antoi viitteitä että normaaliraskaus olisi. Koskas laitetaan pullistelu pötsikuvia?? :D Iltasin olen kuvia ottanut kun maha turvoksissa kuin jalkapallo ja kiva sitten fiilistellä :LOL: Nyt taas nukkumaan, että pääsee ammulla töihin! Ihanaa odotusta kaikille!! :heart:

Äitee ja P2 9+4
 
Maijamehi pahoittelut irtisanomisesta :hug: ja tsemppiä ensi viikon ultraan ja lääkäriin!

bella86 ja Minna90 tervetuloa!! Kiva että meitä on jo kovin monta täällä! =)

Sartsa mulla oli alkuvaiheessa yöpahoinvointia, ihan kamalaa. :snotty: Tänään on taas ollut pahoinvointiakin vähän, eli kovasti nää mun oireet aaltoilee!

minni :wave: Tsemppiä töihin!
Jeps, meillä on projektinimenä Toukka, mutta mä alan pikkuhiljaa taipua miehen Känkkäränkkä-nimiehdotukselle, koska tuo Toukka ei ole kovin omaperäinen, vaikkakin mielestäni kovin sopiva.

Piltti aloita sä vaan niillä sun pötsikuvilla. :D Itselläkin on aikamoiset turvotukset, tänään oli lounaan jälkeen ihan pinkeä ja pyöreä vatsa, tuntui jo hetken vähän oikealta raskausmahalta. :) Mutta en ole vielä ottanut kuvia, odottelen että tulis se "oikea" raskausmaha eikä vaan turvotusta.

ON: Tänään oli eka neuvola, LA siirtyi päivän eli on nyt 18.8. ja raskausviikot tänään 9+1. Kaikenlaista luettavaa ja pohdittavaa ja täytettävää saatiin ja nyt pitäis viedä pissanäytteet (kaksi erilaista) ja käydä verikokeissa ja kohta onkin jo eka lääkäri. Nyt tää tuntuu jotenkin todellisemmalta. :heart: Vaikka eihän sitä vieläkään tiedä onko siellä masussa kaikki hyvin, kun en ole käynyt varhaisultrassa. Mutta helmikuun alussa sekin selviää. =)
 
Piisku89....................20v............esikoinen...............laskettu aika 16.08.10...........Kätilöopiston sairaala............

Rv 9+5 Tästä en ole nyt aivan varma kun raskauden alku ajankohta on hiukka epäselvä. En ollut oikein muistanut merkata menkkoja ylös, ja en oikein muistanut milloin viimeiset oli. Joten varmemman lasketun ajan saa sitten tietää ekassa ultrassa, joka pitäisi olla helmikuussa. =)

Aika innoissaanhan sitä tässä ollaan, varsinkin mies. :) Se olisi jo menossa ostamaan sänkyä ja rattaita, mutta olen joutunut hieman rauhoittelemaan. Itse uskallan olla enemmän innoissani ekan ultran jälkeen.

Raskaus on ainakin tähän mennessä sujunut hyvin. Pahoinvointia ei ole ollut, paitsi joistain ruuista. Tänään ei meinannut mennä nakkikeitto millään alas ja voin pahoin jo pelkästään keittokattilaa tiskatessa. Hassua...
:LOL:

Ainut suuri ongema on ollut tässä raskuden aikana se että niskat ovat erittäin jumissa. Olen kärsinyt tästä aina, mutta nyt en voi syödä lääkkeitä tähän vaivaan. Olen yrittänyt sauvakävellä, venytellä ja laittaa kylmägeeliä mutta ne ei tunnu helpottavan. Vasen puoli niskastani on turvonnut, eli tulehdus siinä toden näköisesti on. Mutta lääkäri sanoi että siihen ei voi antaa mitään... Alkaahan tässä vähän hermot mennä, kun päätäkin särkee. veri ei kunnolla kierrä pääkoppaan asti. :headwall: Sukulaiset yrittää vaan tuputta eri lääkkeitä ja kipugeelejä, mutta kun he eivät vielä tiedä että olen raskaana. Ihmettelevät vain miksi en ota niitä.
Ollaan päätetty mieheni kanssa ettei kerrota sukulaisille vasta kuin ekan ultran jälkeen. Töissä kyllä tietävät, sekä myös 10vuotias siskon tyttöni. Hänelle oli hiukan pakko kertoa kun viettää aika usein viikonloput meillä. :)

Enpä nyt oikein tiedä mitä olisin tänne kirjoitellut. Ei ole tullut kauheasti kirjoiteltua minkäänlaisille keskustelu palstoille. :p Ja kun kaveri piiristä ei oikein löydy ketään joka edes miettisi vauva asioita ja olisi kiinnostunut niistä. =)
 
Eilen kun tulin kaupasta ja menin vessaan oli tullut verta vähän pikkareihin..nyt ei enää ole mutta kun ruskeaa pyyhkiessä..vatsa ei ole kipeä ja menkat oikeasti pitäisi olla tähän aikaan..onko kellää ollu vastaavaa??Olen niin peloissani täytyykö lähteä neuvolaan:(rv 8+4
 
Kävin yksityisellä lääkärillä varhaisultrassa rv 7+5 silloin kaikki oli aikakin tosi hyvin..sydän pikkuinen siellä löi kovasti:) :heart: Nyt sitten seuraavaksi tilailla aika neuvolaan ja kertoa ikävät tunteet tuota vuotoa koskien..toivottavasti en menetä tätä pikkuista :'(
 
Sartsa83
Piltti Täälläkin on ollu niin turvoksissa maha et näyttää täysin isolta raskausmahalta. ;) :D ..hauskaa kun tässä vaiheessa ei kuitenkaa ihan hirveen paljon pitäs vielä olla. :)

Siili Joo, niin ne tuppaa olot aaltoilee. :) I know! :hug:

Tervetuloa Piisku!! :wave: Hih, ihana mies. :) Meil on kans mies innoissaan mutta ymmärtää mun toppuuttelut koska itekin hän on tätä lasta yrittäny mun kanssa kauan. Ei haluta menetyksiä. Heh, teillä on noin päin ettei kaveripiiristä ole ketään vauvaihmsitä kun meillä on taas niin päin että meillä on lähes kaikki kaverit saaneet joko ensimmäisensä tai jopa toisensa... vähän liikaakin ns. vauvaihmisiä ympärillä kun yritettiin hoitojen kanssa lasta. Meinas monesti palaa pinna ja ärsyynnyin niitten mukuloista tosissani.

bella Mulla oli täysin noihin rv aikoihin kans vähän veristä vuotoa, mutta kun kävin ultrassa kaikki oli hyvin ja lääkäri sano että se on normaalia sillä monella tulee alkuraskaudessa vuotoa menkkojen aikaan.. eli sulla näyttäs olevan sama tilanne. Ei huolta. Jos verimäärä ei suurene ja kipuja ei ilmaannu, ole huoletta.

:heart: :hug:
 
Sartsa83
:heart: Perjantai 15.1.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
ESIKOISEN PLUSSANNEET

minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........26v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
Esposa..............25v...........esikoinen..........15.8...................HUS
Piisku89............20v...........esikoinen...........16.8..................HUS
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......22v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
ella82................27v....................?..............24.8......................?
Tesmis...............27v..........esikoinen..........24.8...................KOKS
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Elkku10.............28v...........esikoinen..........29.8...............HYS/KHKS
minni234...........21v...........esikoinen..........30.8...................KOKS

TOISEN PLUSSANNEET

Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Pippuri-83........26v.........pikkukakkonen.....9.8......................?
Mia..................26v.........pikkukakkonen.....12.8..................LAPR
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....15.8....................?
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS

KOLMOSEN PLUSSANNEET

Freni..................28v...........kolmas...............9.8....................LKS


Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 

Yhteistyössä