*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Eea
Violalla onnittelut naimisiin menon johdosta!! :flower:

Täälläkin tuskaillaan nimien kanssa. Tytölle olisi ollut useampikin vaihtoehto, mutta pojalle..... Apua! :confused:Antakaahan kivoja vinkkejä. Itse tahtoisin antaa kolme nimeä, kun esikoisellakin on. Miehen kanssa ei oikein olla samoilla linjoilla.

Miulla oli painoa tullut viimeksi neuvolassa käydessä 3 kg (tais olla aika lähelle 20 viikkoa täynnä). Painoa on jonkin verran jo omasta takaa, joten toivon, ettei kauheasti kertyisi. Esikoisesta tuli 13 kiloa, ja se oli suureksi osaksi ihan omaa tyhmyyttä ja laiskuutta. Jospa nyt jäisi noin 10 kg tienoille tuo painon nousu.

Eea & Urkki 21+1
 
Uus äitiyspakkaus on kyl tasan niin booooriiiing väreiltään ku viime vuotinenkin. Yks ihana sinikuvioinen body siellä näytti olevan. Itse otin pakkauksen rahana (rahoja odotellessa..) ja ostin tuplarattaat! Tuplat maksoivat kyllä vaan 40e,eli on rahaa vielä vaatteisiinkin jotka kirppikseltä ostan. Samoin kestovaippoihin,joita pitää ostaa kyllä lisää. Ainakin imuja kun on sitten kaksi vaippoja käyttävää..
 
Moi pitkästä aikaa! En oo jaksanu kirjotella ku oon ollu tosi väsyny ja tää seuraavan ultran odottelu on piinallista.. vauva liikkuu vähän mutta päivittäin tuntuu kuitenki liikkeitä edes muutama.
Mun mielestä tuo on aika ihana tuo äitiyspakkaus, mut me otetaan jokatapauksessa rahana ku sitä nyt tarvitaan enemmän, ja me kans käytetään se tuplarattaisiin, jotka meidän siis ihan pakko hankkia ku nuorimmille tulee ikäeroks aikalailla tasan 1v.
Violalle: onnittelut naimisiinmenon johdosta!!
Kaikille onnea hyvistä ultrakuulumisista sekä tyttö- ja poikalupauksista!
Onneks maanantaina on neuvola, pääsee kuunteleen vauvan sydänääniä pitkästä aikaa ja muutenki kiinnostaa onko tuo hb laskenu ku tuntuu et koko ajan on hurjan väsynyt. Meillä kyllä tuo 8kk poika valvottaa paljon öisin et se vie kyl voimia, nyt yritetään pitää sille kotona unikoulua ja jos ei onnistu niin sitten lähtee unikouluun rytmitysjaksolle. Onko kellään kokemusta?
Galluppina kyselisin sellasta et miten teillä, joilla jo aiemminki lapsia, on tapana vauvan kans nukkua? eli nukutteko perhepedissä, nukkuuko vauva omassa sängysä vanhempien vieressä vai nukkuuko vauva ihan eri huoneessa? Meillä tuo poika tykkää nukkua vieressä mut nyt ollaan koitettu nukuttaa sitä omaan sänkyyn ku tuntuu et sekä mun että hänen unet häiriintyy ku joudun käydä niin usein yöllä vessassa ja poika potkii niin paljon unissaan et pelkään et se saa potkastua oikeen kunnolla tähän mahaan. Ollaan myös mietitty et jos siirrettäis se jo kokonaan toiseen huoneeseen, ku hän on niin herkkäuninen, mutta ongelmana on se että meillä on yläkerrassa kaksi makuuhuonetta ja alhaalla yksi joka on lasten leikkihuoneena, että miten sen ratkaisisi kun ei poikaa varmaan viitti viirtää ton tytön (4-v) kans samaan huoneeseen ylös nukkuun jos se sitte herättelee koko ajan siskoaan... tulipa sekavasti, mut olisko jollai jotai ideaa miten näitä meidän öitä vois helpottaa???
Sitte viel toinen kysymys: et kuinka monesta lapsesta te haaveilette? itse haluaisin ison perheen 4-6 lasta mutta saa nyt nähdä muuttuuko mieli tän kolmosen jälkeen vai iskeekö vauvakuume heti taas uudelleen :D

Jonetta ja Vilja 22+6
 
Viola :flower: onnea!

Ihan kiva äippäpakkaus on tuo uusi ja täytynee siis viedä laput mahd myöhään että se saadaan. Tosin aika tummia värejä...

Vauvan kanssa nukkumisesta nukuin nelosen kanssa perhepedissä ja pikkuinen tottui viereen niin ettei halunnut nukkua yksin ollenkaan. Minusta oli ihanaa kun kuulin koko ajan pienen tuhinan ja oli helppoa yöllä antaa rintamaitoa vierestä. Nyt tosin lapsi nukkuu jo omassa sängyssään. Tulevakin tulee olemaan perhepedissä.

Lapsiluvusta toisaalta olen vakaasti päättänyt, että meidän lapsiluku jää tähän viiteen. Aikoinaan sen piti jäädä kolmeen :whistle: nyt äskettäin kyllä miehelle paukautin, että miten ois kuudes sitten perään =) mies vaan naurahti ;) eli katsomme mihin tässä nyt aletaan.... Onneksi on jo näinkin iso perhe, josta aina haaveilin. Toisaalta nää raskausajat jo sinänsä jännittää, että meneekös kaikki hyvin jne..

Virpomisesta ei käydä vielä vajaan 2v kanssa ja isommat eivät enää lähde.

Painosta aina tullut lähemmäs 20 kiloa ja ihan omasta mässäily himosta :popcorn:

Täällä asiat hyvin, tyttö potkii napakasti. Neuvolaa ootellessa, joka vasta 2 viikon päästä

Pieni Tähtönen ja Martta 23+3
 
Eea
Nukkumisesta Meillä esikoinen nukkui vauvana vaihtelevasti meidän välissä ja omassa sängyssä. Aika usein yöllä imetyksen jälkeen kumpikin nukahdettiin, enkä jaksanut käydä siirtelemään omaan sänkyyn. Kun imetys loppui 6 kk iässä, siirtyi tyttönen omaan sänkyyn melkein kokonaan. Jos oli levottomia öitä tms. niin otettiin viereen. Vasta viime keväänä (tyttö oli 2,5 v) sai sitten oman huoneen kun ostettiin omakotitalo. Siitä asti nukkunut melko hyvin omassa huoneessa. Aamulla tai joskus jo aamuyöstä kömpii meidän viereen. Omat unet häiriintyvät nyt raskausaikana, jos tyttö tulee aikaisin meidän viereen. Onneksi hän ymmärtää jo puhetta, ja onkin nyt nukkunut reippaasti aamuun asti omassa sängyssä. :)

Itse haluaisin 4 tai 5 lasta, mutta mies vain 3. Toivottavasti meille ainakin vielä yksi tämän vauvan jälkeen suotaisiin.
 
Pilvilinna - mulla ollaan nyt lähinnä huolissaan aamun arvoista eli nyt on ollut neljänä mittauspäivänä seitsemästä 5.5-5.8 (pitäisi siis olla se alle 5.5). Siksi alan piikittää pitkävaikutteista insuliinia aina ennen päivällistä, jotta vaikuttaisi sitten aamun arvoihin. Muutaman kerran on aterioiden jälkeenkin ollut rajojen ylitystä 7.9-9.8 (pitäisi olla alle 7.8), joten jos noita ylityksiä tulee sitten myös enemmän, niin pitää aloittaa lyhytkestoinen hiilihydraatteihin perustuva insuliini ja annostus. Oi jospa sitä selviäisi vain yhdellä piikityksellä per päivä!

Painosta olitte jutelleet eli mulla on nyt oman puntarin mukaan -1,1 kg lähtöpainosta eli tässä ruokavalion johdosta on paino tippunut nyt reilut 3 kg kolmessa viikossa. Diabeteslääkäri tuohon painonputoamiseen kommentoi, ettei se saisi enää hirveästi pudota, mutta minkäs teet... Nälässä en ole ollut, enkä voi enempääkään syödä, kun näkyy heti sokeriarvoissa. Edellisissä raskauksissa kiloja tuli 12 kg ja 9 kg, joten luulenpa ettei niihin lukemiin (toivottavasti) tällä kertaa päästä - ja hyvä niin. =)

Äitiyspakkauksesta eli mun mielestä tuo uusi on sen verran kiva, että säästän Kelan hakemuksen jättämistä vielä vähän myöhäisempään vaiheeseen, jotta varmasti tuo uusi pakkaus saadaan. Edellinen pakkaus otettiin 10 vuotta sitten, joten sen tavarat on kyllä kuluneet kahdella lapsella jo ihan tarpeeksi, joten kiva päästä sitten tämän pakkauksen vaatteita hiplailemaan. :D

Nukkumisesta eli meillä vielä poika (kohta 7 vuotta) kömpii meidän sänkyyn jossain vaiheessa yötä, mutta nyt pitäisi varmaan yrittää viedä hänet aina takaisin omaan sänkyyn. Kun vauva sitten kuitenkin nukkuu siinä meidän sängyn vieressä ja imetän toivottavasti ainakin sen 6 kk. Ensisängyksi vauvalle ajateltiin käyttää sitä äitiyspakkauslaatikkoa, joka laitettaisiin tällaiseen UINUA-pussiin roikkumaan sängyn viereen: UINUA -ensikehto äitiyspakkauksesta - www.uinua.com/store | UINUA -ensikehto

Lapsiluku eli eiköhän se ole sitten tässä eli kolme lasta saa riittää. ;)

Violalle onnittelut naimisiinmeneon johdosta sekä Soulmamalle tulevasta "rouviintumisesta"! :flower:

Blanco + Öttiäinen 23+4
 
Mulla on varmaan hassu maku, mutta mä tykkään tosta uudesta pakkauksesta :D Värikkäämpiä olen sitten haalinut käytettynä jonkin verran. Tykkään "retrovärityksestä".
Täällä myös joka tykkää :D. Aion ottaa pakkauksen, edelliseltä ei otettu. Nykyään paljon noita pikku vaatteita, esim. 2006 vaatteita oli paljon vähemmän. Isompia vaatteita sitten ehtii haalimaan myöhemminkin ja kokemuksesta niitä tulee lahjaksi.

Onnea Viola! :flower:
 
Pakko vielä kommentoida nukkumisasiaa :D
Eli meillä esikoinen (6v) nukkuu omassa sängyssään ja junnari (1v 1kk) meidän sängyn vieressä pinnasängyssä. Herää sitten yöllä noin klo 01.00,jolloin tulee mun viereen ja siinä sitten nukkuu aamuun ;) Nukkui noin 10kk ikään asti mun vieressä eikä pinniksessä ollenkaan. Tuleva vauvakin siis nukkuu meidän vieressä ja varmaan junnarikin sitten meidän sänkyyn kapuaa :)

Lapsiluku on meillä nyt tässä. Halutaan tässä elämäntilanteessa mahtua normaaliin farkkuautoon :D Tulevaisuutta ei tiedetä,molemmat ollaan nuoria,joten voi olla että joskus perhe vielä kasvaa. Joko omien, tai sijaislasten kautta! Katsotaan sitten kun on oma talo ja molemmilla vakaa työpaikka,nyt vain miehellä siis vakityö.

MM ja Kirppu 22+6
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Äitiyspakkaus näyttää kivalle...käy työlle ja pojalle...alan kallistuun sinnepäin että ottettas tuo.

Lapsiluku Jää meillä tähän neljään. Ollaan kumpikin asiasta samaa mieltä =)

Vauvan nukkuminen alussa tulee varmaan paljon nukkumaan vieressä kun imetys on sit helpompaa eikä sitä jaksa puoliks unissaan aina pomppia ylös. Sänky on kyllä meidän sängyn vieressä eli luultavasti saattaa välillä hieman nukkua siinäkin.
Meillä nukkuu tuo 2v2kk ikänen nyt vielä meidän sängyn vieressä...eikä sitäkään ole tarkoitus häätää vielä muualle nukkumaan. Toinen sänky toisella puolen ja toinen toisella puolen. Tällä hetkellä 7v ja kohta 4v nukkuvat omassa huoneessa kerrossängyssä.

Mulla on tullut hirmuinen siivousinto, kohta on kaikki paikat siivottu. Nyt suunnittelen ikkunoiden pesua, varaston siivousta ja keittiön kaappejen siivousta. Hoitopöytäkin pitää varmaan samalla tuoda varastosta jo sisälle jos sitä siivoilee niin ja vauvan vaatteita mitä on edellistä tallessa...taitaa loppua päivistä tunnit kesken:whistle: Onkohan tää nyt sitä "pesänrakennusviettiä"
 
Eea
karvatonkoira Täällä kanssa on havaittavissa lisääntynyttä siivoisintoa. Tiedä sitten johtuuko keväästä vai raskaudesta. Ikkunoiden pesua olen itsekin suunnitellut. Jospa ensi viikolla saisin ne hoidettua. Vauvan vaatteita olen pessyt jo monta koneellista. Saan vaatteet ulos kuivamaan, kun ei vielä tuota siitepölyä ole joka paikka täynnä.

Onneksi mies ja esikoinen sotkevat sitä mukaa kun itse siivoan, ei pääse tekeminen tässä talossa loppumaan. :)
 
Lapsiluvusta: Mä olen aina ollut neljän kannalla, isäntä kolmen. Katsotaan mihin päädytään. :heart: Minä olen kyllä tyytyväinen kolmeenkin, mutta neljä olis mun mielestä täydellistä. :D

Vauva nukkuu varmaan aika paljon rinnalla. Oma sänky laitetaan meidän sängyn viereen, mutta kuin edellisistä, rinnalle se aina nukahti ja siihen sai jäädä. Pojatkin melko varmasti tunkee samaan sänkyyn, joten katsotaan miten me mahdutaan.

Räkätauti iski pari päivää sitten ja viime yö meni ihan pipariksi. Esikoinen itkutti ja sitä piti niistellä 02-04 välisen ajan, eikä se, enkä minä saatu nukuttua. Kun sain esikoisen nukkumaan, heräsi toinen ja sitä piti käyttää pisulla, niistää ja se pyöri. Kun se vihdoin viiden maissa nukahti alkoi palohälytin piipittää hiipuvaa patteria ja tottakai se on tuo hälytn, joka on tuolla korotetussa kohdassa katon rajassa. Ei helevata meinas lähteä järki :O. Onneksi olin siinä esikoista hoivatessa jo soittanut töihin yökölle, että tää sakki parantelee huomisen päivän tätä flunssaa kotona. Kokonaisuudessaan näyttää nyt siltä, että kaikkein kipein olen ite ja nyt lähdetäänkin tästä katselemaan menoa tirsamaassa. Pari tuntia kunnon unta alkuyöstä ja pari rikkonaista tuntia aamulla, ei nyt meinaa ihan piisata.

Leo rv20+3
 
Mä taidan tykätä enemmän siitä viime vuotisesta äippäpakkauksesta joten toivottavasti saan sen, mutta kyllä tääkin oli kiva.

Mä jouduin sittem lähtemään sen tapaamisen jälkeen sieltä messuilta kotiin, ensiavun kautta. Siis mun olo oli ihan järkyttävä, en meinannut edes selvitä sinne ensiapuun vaan piti kyykkiä pitkin matkaa että jalat kanto. Heti kun pääsin pois messualueelta ja sai vähän happea niin helpotti ja sit makoilin siellä ea:ssa. Mies on onneksi lomalla niin tulivat pojan kanssa hakemaan mut. Harmittaa vaan kun jäi messut melkeen näkemättä. Mietin että lähtisinkö kokeilemaan huomenna uudestaan. Toivottavasti tänään olisi olo hyvä, koska poika menee ekaa kertaa hoitoon yöksi ja me mennään syömään illalla. Mutta oli kiva nähdä. =)

Vauva nukkuu vaihtelevasti varmaan välissä ja pinniksessä. Niin meillä oli esikoisen kanssakin. Mun mielestä pääasia on että kaikki nukkuu hyvin. Nyt meillä on poika opetettu lopullisesti omaan sänkyyn kuukauden aikana. Se alkoi olla niin levoton nukkumaan meidän välissä että nukkuu paremmin omassa sängyssä. Aina oli jalat mun naamalla.

Lapsiluku saattaa meillä jäädä kahteen. Mies ei välttämättä halua enempää lapsia. Mä ehkä toivoisin kolmea mutta saattaa se munkin mieli muuttua.

Mä taidan huilailla vähän ennen muskaria..

Päksäkkä 25+0:heart: POKS POKS
 
Kiitos kaikille magnesium asiaan vastanneille! :) Toivotaan että se nyt vähän sit auttais.

Uusi äitiyspakkaus - Mä en osaa päättää tykkäänkö tosta ehkä vähän enemmän kuitenkin mitä 2010 vuoden mallista. Jokatapauksessa varmaan otetaan rahana..

Lapsiluku - Mä oon haaveillut neljästä lapsesta, mies on sanonut että kaksi riittäisi! Joten saa nähdä miten käy, ollaan kuitenki vielä nuoria. Toisaalta en haluais mitään 5 ja 10 vuoden ikäeroja lapsille.. :)
 
Huh, onneks en kauheesti tykkää tosta uudesta äitiyspakkauksesta, joten voidaan pitäytyä alkuperäisessä suunnitelmassa ja ottaa rahat :)

Lapsiluku voi meillä hyvinkin olla, että jää kahteen.. Vaikuttaa pitkälti millä viikoilla tää typy päättää syntyä.. Jos tulee kamalan aikasin niin sitten ei enää lähetä riskeeraamaan kolmannen kohdalla.. Kaksi keskosta riittää.. Ja joka tapauksessa tulevan lapsen jälkeen menen töihin jossain vaiheessa ja lapset hoitoon, jos kolmas joskus tulee niin sitten vasta "iltatähtenä".. ;)

Meillä esikoinen nukkui varmaan pari ekaa kuukautta täysin mun kainalossa :D En raaskinu sitä muualla nukuttaa kun oli tullu vierotusoireita kun poika joutu alussa olee sairaalassa..

Munki tekis koko ajan mieli siivota ja järjestellä paikkoja, mut en jaksa.. Haaveilen vaan :D Mä oon muutenki päättäny et vauvan tavaroita en laita valmiiksi ennen kuin on omasta mielestä hyvin viikkoja tai jos vauva syntyy aikasemmin niin sitten sillä välillä kun vauva kasvaa sairaalassa.. Viimeks nimittäin kaikki oli valmiina ja pesin aamulla viimosen koneellisen vauvan vaatteita kun poika illalla synty, nyt en riskeeraa :D :D

Omaan napaan ei uutta, supistelee edelleen TOSI paljon...

Huikkis ja typy rv 20+5
 
Joo sain selvyyden kela-asiaan soittamalla sinne :D eli jos olisin halunnu alsketuttaa uudelleen tulot niin olis pitäny laittaa liiton maksamasta korvauksesta todistus,mutta ko en halua niin piti vaan laittaa et "Alle 3-vuotias lapsi. nylyinen korvaus on huomattavasti pienempi ko aiemmat tulot, joten en halua toimittaa todistusta" miks tolle ei vois siinä hakemuksessa olla ihan omaa kohtaa johon laittaa raksi?murrr :D
 
Mä kyllä tykkään tosta uudesta äippäpakkauksesta. Kivempi se ainakin on kun v2009. Et melkein harmittaa et me ei sitä oteta :)

nukkumisesta esikoinen nukku vauvana mun vieressä niin kauan ku söi yöllä. Siitä lähtien oon yrittäny nukuttaa omassa sängyssä, mut joka yö joudun nostamaan viereen. Joskus on poikkeusöitä et nukkuu aamuun asti omassa sängyssään. Niin ja pinnis on siis mun sängyn vieressä. Sit kun tässä joskus päästään muuttamaan ni tarkotus olis siirtää esikko omaan huoneeseen ja lasten sänkyyn, mut saa nyt nähdä miten käy. Ja varmaan laitan sit patjan meidän sängyn viereen et pääsee siihen yöllä kun tulee ikävä.

painoa on tullu nyt n.4,5kg. Ja luulen et mun isoin painonnousu on vasta edessä :) Ainaki esikosta paino nousi rv30 jälkeen paljon. Yhteensä tuli 11kg.

lapsiluku mies on aina puhunu et haluaa 2 lasta, mut mä ehkä enemmän... En tiiä, ei olla mitään päätöstä tehty. Eilen mies jotain sanoi et ehkä ens talvena päästään kunnolla luisteleen, ellen sit oo raskaana... Totisesti toivon et en oo :) huh!

Aika hälinää oli tänään lapsimessuilla, kiitos seurasta niille joita siellä nähtiin :)

hemari ja helmiäinen 25+0 POKS (10 viikkoa enemmän takana ku edessä, jes :) )
 
Moikka

Kiitos ensiks kaikille jotka on tukenu ja muistanu meitä tässä vaikeammassa asiassa..

Mutta kuten lupasin nii kerron mistä kaikki alko...

eli rakenneultra ei ollut niin onnellinen ultra kun kuvittelin. Vauvalla ehkä on molemminpuolinen huulihalkio ja meille tarjottiin sen perusteella jatkotutkimuksia eli lapsivesipunktiota, no otimme sen. Huoli oli kova ja mietin vain asiaa koko ajan, soitin sitten sairaalalle useamman kerran ja sain tietää että huulihalkio ei suinkaan ollut ainut löydös vaan löydettiin myös sydämestä golf pallo ja vauvan päästä plexus kysta. No, järkytyin aivan valtavasti... aika meni itkiessä ja miettiessä kaikkia vaihtoehtoja sairaaseeen lapseen ym. No, kun menimme lapsivesinäytteeseen meillä oli ihana lääkäri joka ymmärsi ja antoi toivoa kun sillä hetkellä tuntui että ei sitä enää ole. :(

No, tuloksien piiinaava odottelu ja unettomat yöt ja sekavat päivät sai onnellisen lopun, tänään saatiin tietoon että meille on tulossa kromosomeiltaan terve poika ! <3 MÄ OLEN MAAILMAN ONNELLISIN NYT!! :heart: ihanaa alkaa taas miettimään vauva juttuja (kerkesin jo kaiken hylätä) en ajatellut yhtään mitään vauvaan liittyvää kun pelkäsin että joudun siitä kluopumaan.

Mutta nyt mä oon onnesta soikeena ja tekstikin on sen mukaista, ettei siitä ota selvää! <3

Terkuin hyppy ja pelästyttäjä murunen 23+0 POKS
 
hyppy ihan mahtavaa!!!:) miten ne sit selitti sen golf pallon ja kystan?entä huulihalkion? voi että mie olen monta kertaa miettiny, mitä sulle kuuluu ja enpä ihanampia kuulumisia olis voinu kuullakkaan :heart:
 
Voi Hyppy, ihana kuulla että masuasukilla on sittenkin asiat hyvin! Olen miettinyt paljon sinua viime aikoina. Onko nyt kuitenkin odotettavissa halkiolapsi? Vauva on rakas joka tapauksessa, ja helpottaa kun on aikaa sopeutua.

Äitiyspakkauksen näin tänään livenä Lapsimessuilla, ja pääosin värit ja vaatevalikoima oli mun mieleen. Pakkauksessa piti olla VÄRIÄ ja olihan siinä ehkä vähän vähemmän valkoista kuin ennen. Ja villahaalari on jees, tosin olisi voitu jättää vanuhaalari pois. Mutta mutta... en tiedä mistä ne repii värit haalariin : / Voiko enää enemmän maantienväristä kangasta olla olemassakaan? Makuupussikin samaa maantietä. Olisi mieluummin selkeästi harmaa tai ruskea jonka voi värittää vaaleanpunaisella/sinisellä pipolla! Meille on joka tapauksessa tulossa paketti (2011) kun ei vanhemmalta lapselta ole mitään vauvakamaa enää pikkukakkosta odottamassa. Jos ei silmä totu maantienväriseen haalariin niin ostan kirppikseltä jonkin kivan haalarin. Eikö tuo äitiyspakkaushaalarin koko olisi kuitenkin aika passeli alkusyksyn lapsukaisille?

Oli mukava tavata tänään pientä joukkoa teistä messuilla! Toivottavasti Päksäkkä selvisit säikähdyksellä!

Sammeli & Sintti 21+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Hypylle paljon onnea! Ja onnea myös kaikille ihanista ultrauutisista.

Meille tuli tänään äitiyspakkaus, se oli just niin ihana, ku mitä kuvittelin. Miten sitä malttaa vielä odottaa vaatteiden sisään menijää?!?

Minä sain tänään tulokset eilisestä sokerirasituksesta ja kaikki arvot oli hyviä. Helpotus.
Seuraavan kerran neuvolan kanssa oisin tekemisissä ihan kuun lopussa, jollon on neuvolalääkäri. Sen jälkeen vaihtuukin neuvola ja paikkakunta.

Painosta oli ollu puhetta. Mulla oli ennen raskautta bmi 34, joten painoa ei tarviis tulla juurikaan lisää raskauden aikana. Tähän mennessä (tai viikolle 22 mennessä) sitä oli tullut vähän vajaa 3kg lisää. Ongelmana mulla on herkuttelu, tekee niin kovasti mieli kaikkea hyvää. Pitäis liikkua enemmän ja pitäis syödä terveellisemmin. Se on vaan helpompi sanoa ku toteuttaa. Liikuntaa on rajoittanut nivuskipu, joka on nyt onneks toistaiseksi vähän helpottanut. Eli nyt liikkumaan...

Semmosta tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Biliga ja poikanen 24+4(?, ei meinaa pysyä päivissä perässä:))
 
Mun messuille lähtöhaaveet kariutu hyvinkin tehokkaasti migreeniin :( Ehkä sit ens vuonna. Keski-Suomen tapaamiseen kannatusta täältäkin :)

Uus äitiyspakkaus näytti kivalta. Tykkäsin myös vanhasta niin ei sinänsä väliä kumpi tänne tulee :) Ens viikolla saakin täytellä kelan papereita.

Lapsiluvusta kun tän ensimmäisen tulo kesti niin kauan niin ei me kovin montaa tällä tahdilla ehditä hankkia :LOL: Haaveissa on aina ollu se 2 lasta. Saa nähdä sit :)

Tuntuu, et unet on aina vaan pöllömpiä! :LOL: Monet liittyy hevosharrastukseen ja ratsastuksen vierotusoireisiin, mut kaikkee muutakin öihin mahtuu :)

Ostin virpojia varten halvimpia suklaamunia mitä löysin... Aiempina vuosina on ovikello soinu tiheesti heti aamusta. Ite oon lapsuuteni asunu keskellä mettää niin me ei olla ikinä virvottu missään eikä meillä käyny ketään. Veljen kans kyl vitsat askarreltu ja suklaat syöty :)

Salama 21+1
 
Sammeli - Meillä esikoinen syntynyt kesäkuun alussa, ja tua äitiyspakkauksen talvihaalari meni vielä seuraavana keväänäkin, oli ehkä jopa vähän iso. Eli aika reilua koko on! Mutta eihän elokuussa syntyneet hirveästi liiku vielä talvella joten eipä se haittaa vaikka olis vähän isokin! :)

Hyppy - Onneksi teillä oli loppupeleissä kaikki hyvin! :hug: :)
 

Yhteistyössä