Aivan mahtavia uutisia Hypyllä!!
Jos vauvalla onkin huulihalkio, niin se on kuitenkin vain kosmeettista ja Suomessa leikkaushoito siihen on huippuluokkaa ja tukea+sopeutumisapua sen kohtaaville on tarjolla. Mitä ne muuten sanoi alkuperäisistä löydöistä?
Jees,
Lapsimessut koluttu. Oli mukava saada kasvoja nimimerkeille, vaikka eipä siinä paljon keskustelua saa aikaan kun meteli on kova ja erimieltä oleva lapsi huollettavana.
Onneksi Hemarin pieni löytyi!
Whisperin tapasin vielä myöhemmin, hän ei ollut löytänyt meitä kun oltiin jo vaihdettu paikkaa.
Mentiin sitten kotiin pendolinolla ja se on kyllä vihoviimeistä touhua perjantaina vaunujen kans. Onneksi matka kestää niin vähän aikaa, että kyllä sen tuollaisen messureissun jälkeen viä just istuu seinästä taitettavalla "läppäistuimella"..
Mulla ei ole
äitiyspakkauksesta oikein mielipidettä. Se kevytvanupuku oli kyllä aika kiva ja ne kirkkaanpunaiset puolipotkarit.
Tässä muuten linkki vanhoihin äitiyspakkauksiin, jos haluatte tutkailla..
Kela - Edelliset äitiyspakkaukset
Paljon onnea
Viola! Ja Paljon onnea myös
Soulmamalle tulevaan!
Me mentiin kans aikanaan salaa maistraatissa naimisiin. Ainut joka tiesi oli mun silloinen pomo, koska oma hääpäivähän on palkallinen vapaapäivä ja sellaista piti etukäteen hakea.
Meillä on
lapsilukutoiveena viisi.
Kela korvaa joko kolme hoitoa tai kaksi yhteistä lasta ja nehän alkaa nyt meillä olla kasassa. Joten kaikki loput menee sitten ihan omasta pussista yksityisellä puolella. Mionahan "tehtiin" yksityisellä ja maksoi noin 5000e Kelakorvausten jälkeen. Että oiskohan se sitten jatkossa noin 8000-10000e per lapsi ilman korvausta, jos muutaman hoidon pitää tehdä, että raskauden saa alulle..
*ihanan kallista olla viallinen*
Painoa on tullut nyt aika tarkalleen 3,2-3,7kg, vähän aamusta riippuen. Ihan ok tuo on. Mä kans uskon, että mulla on suurimmat painonkeräysviikot vielä edessä... Kesä + turvotus + loppuraskaus + toksemia... = 25kg??
Mulla alkoi pari päivää sitten tuntua tosi alhaalla selässä, jossain häntäluun vieressä pistävä kipu. Alkaa onneksi vasta alkuillasta ja välillä ei tunnu ollenkaan.. Välillä tuntuu, että jos ottais 5cm pidemmän askeleen, niin jalat menis alta. Voi kökkö.. Menispä ohi, kun näitä viikkoja on vielä jäljellä.
Mammy: Hei, nyt ei aleta vielä keräämään toksemiaoireita!! Ei sitä pysy täysjärkisenä jos joutuu koko kesän maata sairaalassa. Vettä, lepoa ja tarkkailua. :hug:
Meillä neiti menee nyt ekaa kertaa
virpomaan. Ihan vaan tuohon muutamaan naapuriin, jotka häntä tietävät odottaa. Pitää vaan katsoa, ettei naaman maalaamisen jälkeen kurkkaa peiliin.. Voi tulla itku kun näkee omat kasvonsa maalattuina!
Miten sulla
Blanco vaikuttais vähän reilummat hiilarit iltapalalla tuohon aamusokeriin? Olikohan se tuolla rd-odottajien pinossa kun joku siitä kirjoitti, että kun syö illalla hiilaripitoista, niin aamulla sokerit ois aika hyvässä kuosissa ja tämä perustui muistaakseni siihen, että silloin elimistö ei ala yöllä "tyhjätä" maksan omia sokerivarastoja.
Nukkumisesta vielä.. Mä en kans malttanu varsinkaan silloin pienempänä laittaa Mimmiä ollenkaan omaan sänkyyn ja pinnasänky jäikin meillä aika hyvin alussa käyttämättä. Toisinaan sitten joskus 1v iässä nostin omaan sänkyyn, (oli sivuvaununa mun sängyssä, ihan niinkuin nyt on lastensänky samalla tavalla) että sain itselle vähän enemmän tilaa. Mutta nykyäänkin nukkuu noin 6 yötä viikossa koko yön meidän sängyssä. Mieskään ei halua, että neiti siirtyy pois meidän sängystä. En vaan tiedä miten sitten toimitaan kun vauvaa pitäisi imettää ja yksi taapero nukkuu poikittain sängyssä.. Onneksi meillä on 210x210cm sänky, niin on edes vähän normaalia enemmän tilaa.
(.) Annetaan pikkuvarpaankynsi. Seinän avustuksella jo osittain irrotettu + näyttäisi siltä, että lähipäivinä saisi loputkin.. Kaupanpäälle saa kipua niin paljon kuin haluaa. :|
Ja ettei saajan puoliso jäisi vallan osattomaksi, niin mieheni antaisi TODELLA komeat mustelmat reidestä, naarmut ja mustelmat kädestä, sekä verisen ja lohjenneen peukalonkynnen. Kaupanpäälle kylki- ja niskakipu. Näitä ei ole joka päivä tarjolla ellei halua itse kaatua rappusissa..
Että tuota.. Panadolia nassuun ja yöpuulle!
Raitis ja "Salarakas" 23+4 (nimi vaihtui kun saatiin tietää sukupuoli ja pidetään se salassa)