~**Elokuun mussukat MAALISKUUSSA**~

Mä voin päivitellä ens kuun. :wave: Teetkö sä Mittumaaria viel tän päivän nii mä teen sit heti huomenna tai jo ens yönä uuden pinon?
Pitää tosin vähän opiskella, miten saan jonkun kivan kuvan siihen etusivulle.. :cool:

u & Liipukka 20+1
 
mammyn kuulumiset ;) Kaikki oli paremmin kuin hyvin, pitkäsokeri parantunut entisestään,rr ollu hyvä,ja ennen kaikkea vauvalla kaikki hyvin,vastasi viikkoja 20+3, painoa noin 380g ja se "piilossa ollut" tyttöolo vaihtui,kuin vaihtuikin tyttölupaukseksi :heart: *onnen kyynel*

mammy&piiperoinen 20+1
 
Viimeksi muokattu:
Mammy: Voi että! :heart: Onnea!!!!
Tottis: Mä en halunnut tietää. Sanoinkin jo etukäteen että ei saa kertoa! ;) Esikoisen kohdalla ultraaja kertoi sukupuolen kysymättä ja vielä väärin arvasi....
Neamma ja masukki 23+1
 
Onnea ihanaisista ultrakuulumisista!! Tuntuu että kohta kaikki on jo ultrassa käyny, mut mie viel kärvistelen :D No, ens viikon perjantaina sit vihdoin miekin pääsen kuulemaan onko kaikki hyvin!

Mie saan ostettua siskon kaverilta semmoset dorjan novell sport yhdistelmävaunut! Ne on tosi hyväkuntoset, kaks vuotta vanhat mut niitä on käytetty ainoastaan nukutukseen, joten renkaatkin on melkein kun uudet :) Mut mie vielä hälle sanoin, et ostan ne vasta tuon ultran jälkeen, mie en halua ruveta manaamaan mitään.. kaveri naureskeli ja sano et hänki oli ostanu jonku bodyn ja sen jälkeen viikon pelänny keskenmenoo :D

Mut lähinnä tulin poksumaan puoliväliä :heart:

summersun 20+0 pokspoks!!
 
Voi onnea mammy! Ihanaa kun saitte tyttölupauksen. :heart:

Onnea myös Majj, Miuski ja Fanny ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Meillä rakenneultrassa painoarvio oli viikolla 19+5 muistaakseni 330g, sitä ei lue tossa paperissa mutta siinä lukee noiden mittausarvojen mukaan että vastaa viikkoja 20+0.

Raskausarpia ei ole vielä ainakaan tullut kummassakaan raskaudessa. Reisissä on muutama vanha ja tisseihin tuli muutama imettäessä kun poika oli parin kuukauden ikäinen mutta maha nyt on vielä säästynyt. Mä rasvaan ihan normaalilla kosteusvoiteella iltaisin niinkuin aina muutenkin koko kropan.

Onnea summersun puolivälistä! :)
Meillä on nuo Dorjanin novell sportit ja tykkään niistä kovasti. Tosi kevyet työntää ja tilava se koppa. Nyt ollaan käytetty Emmaljungan Scootereitarattaina viime kesästä asti kun meidän poika ei ole enää pitkään aikaan vaunuissa nukkunut. Ja ne mahtuu sit vähän paremmin autoon ja on muutenkin vähän pienemmät mutta hyvin ne Dorjanitkin toimii rattaina. Mekin jätettiin ne vielä varastoon odottamaan.

Jumpassa käyn kerta viikossa. Se on raskaana oleville ja synnytykseen jälkeen tarkoitettu. Mutta sillä ohjaajalla ei ole mitään kokemusta tällaisesta jumpasta ja vetääkin aika kovia jumppia, ilman vatsalihasliikkeitä. Mä kyllä tykkään. Mutta meillä on harmivaan enää jäljellä kolme kertaa ja sit se loppuu. Meillä ei järjestetä kesällä sit mitään jumppaa raskaana oleville.

Päksäkkä 22+6:heart:
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! Varsinkin mammylle tytöstä :)

Raskausarpia ei ihme vaan tullu ekassa raskaudessa. Reisissä on teiniajoilta jotain, mut maha on säästyny :) Toivottavasti ei nytkään tulisi...vaikka eihän se maata kaada jos tuleekin. Perusvoiteella rasvaan mahan iltaisin. Samaa tein esikoisen aikana puolesta välistä lähtien.

Jumpassa käyn kerran viikossa tuon esikon kanssa, eli taaperojumpasta on kyse. Ei siellä kyllä millään tule hiki pintaan, et melkeen yhtä tyhjän kanssa se on... mutta tytsy tykkää :) Ja on siellä välillä jotain lihaskunto-juttuja, mut aika vähän. Tosin nyt koitan muutenkin ottaa vähän rauhallisemmin kun supistelee niin paljon.

Päksäkkä en tosiaan tiedä että mitä tapahtuu jos tätä linkkiä kokeilet (oon susi koneiden kanssa) mut tässä linkki tonne fb-sivulle :) Siis ehkä. Kokeile :)

Tervetuloa Facebookiin - kirjaudu sisään, rekisteröidy tai lue lisää

(.) mulla nyt siis menossa toinen kuuri tohon emätintulehdukseen. Jotenki pelottaa et jos mulla onki paikat jo auki tms. ja se rasva mitä tonne pistetään meneeki kohtuun asti...:ashamed: Voikohan se olla mahdollista? Kun tuntuu että se asetin millä sitä rasvaa laitetaan menee ihan hirveän syvälle!

hemari ja helmiäinen 22+6
 
Eea
Tuli mieleen, että onko teillä muilla toista tai useampaa lasta odottavilla lääkärineuvoloita raskausaikana? Minulle tuli yllätyksenä, ettei täällä ole ollenkaan lääkärineuvolaa koko raskausaikana. Ellei sitten raskaudessa ilmene jotain poikkeavaa. Kukaan ei siis missään vaiheessa tarkasta esim. kohdunsuun tilannetta.

Esikoista odottaessa kävin lääkärineuvolassa kahdesta.

Eea & Urkki 19+0
 
Ihania ultrakuulumisia taas!! Hienoa!!

Mulla tuli teininä niin paljon arpia, että esikoisen aikaan ei tullut sit yhtään vaikka tuli se +26kg.. :whistle:

Meillä oli tänään avoimet mammakahvit kaikille tutuille äideille ja lapsille. Viisi tyttöä tosin vain oli, mutta kaikki tuntui viihtyvän. Se on jännä tää syömispuoli porukassa.. Moni huonosti syövä, omani mukaan lukien, syö porukassa oikein hyvin. Tein muusia ja sen kanssa Ikean lihapullia + raejuustoa. Yksinkertaista, helppoa ja nopeaa lasten mieleistä ruokaa ja kyllä meinaan uppos joka tyttöön! Ja äiditkin sai mahat täyteen.

Meillä on aika usein näitä kahveja, melkein joka viikko ja on ne kyllä aika piristäviä. Niissä on niin kiva systeemi, kun jokainen osaa itse kaataa kahvinsa ja paimentaa vähän toistenkin lapsia siinä sivussa. Mukavaa vaihtelua arkipäiviin. Suosittelen kyllä jokaiselle, varsinkin esikoisen saaville jonkinlaista verkostoitumista jo raskausaikana.
Mä aloin silloin odotusaikana kerätä tätä porukkaa ja nyt siinä meidän suljetussa kerhossa on noin 120 jäsentä. Äkkiä siitä on toki tullut kaupunginosaporukoita ja monet sopii tapaamiset ihan keskenään. Tälläiset kahvit kun järjestää, niin sieltä tulee aina muutama äiti lapsineen ja sit tulee muskarikavereita, uusia ja vanhoja. Meillä kun ei ole oikein naapureissa kavereita, varsinkaan päivisin.

Mutta josko nää menis nyt päikkäreille!

Raitis ja Rakkaus 21+3
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Apuva, onko meen vaavin rakenneultra-painoarvio jotenkin liian suuri, 493g.. Huh! toivotaan ettei mitään jättiläistä joudu pusertamaan ulos :D Tossa ekammaisessakin(3970g) oli jo ihan tarpeeks.. Ei kai se vielä silti syntymäpainon kanssa oo mitenkään tekemisissä..

Hemari, mä oon luullut että kaikissa noissa emätinpuikkojutuissa ja muissa lukee ettei raskauden aikana saa käyttää asetinta?? Se rasva voi tietenkin olla ihan eri juttu =) Siis vähän tyhmänä kyselen?

Noniin, nyt tämäkin on liittyny facebook-ryhmään, kätevää kun siellä sitä muutenkin kokoajan ramppaa :D Ja mukavaa, kun nimimerkit saavat oikeat kasvot =)



-Fanny- ja vaavi 22+4
 
Fanny siis niin mullekin neuvolassa sanottiin ettei asetinta sais käyttää raskauden aikana, mutta kun ei tuota rasvaa nyt oikein muutenkaan taida saada... hmm... minkähän takia asentinta ei sais muuten käyttää?
 
Hemari: Mullaki oli nyt viimeksi se voide. Yhtälaillahan emätinpuikkokin nesteeksi muuttuu, joten en pelkäis voideta yhtään sen enempää. Sitä paitsi siinähän on kiinni oleva kohdunkaula ja vielä kalvotkin välissä.

Nyt takas töihin!

-Mandalay + Onni rv 21+1
 
Päksäkkä joo, mieki tykästyin niihi dorjaneihin kun ovat niin kätevät ja kevyet. Ilmeisesti ovat myös lenkillä hyvät vaunut, jostakin ainakin luin että renkaat sopii kyllä maastoon kun maastoon.

Mieki nyt sit uskallauduin laittaa pyyntöä siihen facebook-ryhmään, toivottavasti se ei nyt miun seinällä näy kun en aatellu tästä raskaudesta tuolla naamakirjassa kauheesti huudella :$ On kuitenkin sellasia "tuttuja" kelle asia ei kauheesti kuulu enkä muutenkaan tuolla facebookissa paljon henkilökohtasiin mene..

Poika muuten just totes, et siul se maha vaa kasvaa ja kasvaa :D
 
Nyt on sit varattu aika 4D ultraan maanantaiks 11.4.. liian myöhään oon taas liikentees ku ei niitä aikoja saanu iltapäivälle.. viimesin aika oli 13.20 ja sen nyt sit otin.. kahteen asti mulla olis töitä ja noita busseja menee niin huonosti et mun täytyy lähteä töistä jo joskus ennen yhtätoista :( toivottavasti onnistuu.. Brunolle femedaan oon menossa, onko teistä joku muu käynyt 4D:ssä?

Elokuunvaavi 21+5
 
Hemari: Mä en ole koskaan mitään voidetta käyttäny (kuin ulkoisesti), vain niitä puikkoja ja suun kautta otettavia lääkkeitä. Mut luulisin et siks sitä asetinta ei suositella, ettei törkkää sitä puikkoa liian pitkälle.. Mutta eihän sitä voidetta nyt muuten mitenkään saa laitettua, että älä panikoi! Ja luultavasti lääkärin määräyksellä oot sen saanu, että niiden luulis tietävän! =)

Summersun Mä "pelkäsin" ihan samaa että ryhmään liittyminen näkyy kaikille, ja heti tuli yhdeltä kaverilta kysymys että mikäs se tuollainen ryhmä oikein on? -Eli näkyi hänen etusivullaan, vaikken ite nähny sitä ollenkaan.. :O Mistähän asetuksista sellasenkin sais pois ettei kaikki nää mitä teen ja mihin ryhmiin kuulun?? Tietääkös joku??
 
Viimeksi muokattu:
No voi harmi!! Siis se että tuohon facebook-ryhmään liittyminen näkyy kavereille.. Mie sit peruin sen pyynnön, ainaki nyt toistaseks.. :'( En halua kuiteskaan et rupee tulemaan niitä kyselyitä yms. On muutama "tuttu" jotka varmaan rupeis pelottelemaan synnytyksestä ja muusta.. Ovat tehneet niin muillekin enkä jaksais yhtään et joku rupee soittelemaan ja maalailemaan kauhukuvia :mad:
 
FB-ryhmään liittyminen taitaa näkyä kavereiden etusivulla osalla porukasta (oliskohan omista asetuksista kiinni?!) mutta omassa profiilissa ei näy mitään. Mun liittyminen ei ilmeisesti näkynyt kavereiden seinällä (parilta kysyin, eikä muiltakaan ole tullut onnitteluja tai ihmettelyjä), mutta kun kirjoitin esittelyn niin se tuli kyllä kaikille näkyviin... Poistin siis esittelyn samantien. Eipä tarvi kirjoitella FB-ryhmään ennen kuin kaikki jo muutenkin tietää vauvelista...

Käytiin poitsun kanssa tänään neuvolapsykologilla pojan käytöksen takia. Kauheeta kiroilua ja vastaanväittämistä (5-vee) sekä muita tarhasta opittuja anna-mun-kaikki-kestää -järjettömyyksiä joita mä en nyt tällä hetkellä jaksais yhtään kuunnella. Jotain konsteja psyko kertoi mitä vois kokeilla kotona ja seuraava käynti on toukokuun alussa. Nyt kun jaksais vaan olla tiukka. Aina.

Mä oon ottanut ihan rennosti tänään, lueskellut lehtiä (mistä niitä tulee, vaikken tilaa mitään?!). Piti siivota, mutta kerkee sitä myöhemminkin. Meillä on piiiitkiä villakoiria nurkissa, mutta antaa olla :whistle: Yritän nyt tän lepokuukauden aikana saada jonkin järkevän rytmin itselleni, käydä mm. joka ikinen päivä kävelyllä, kiva nyt kun on valoisaa ja kevätkin pikkuhiljaa tulossa. Tekee meikäläiselle hyvää kun saa itsensä liikkeelle ja happea elimistöön. Mulla jäi kaikki harrastukset syksyllä sen keuhkotaudin takia, nyt pitäis löytää joku mammajumppa. Viime raskauden aikana kävin mammajoogassa, mikä oli osittain hyvä, mutta liitoskipujen takia alkoi loppua kohti olemaan turhan paljon liikkeitä mitkä piti jättää väliin. Samasta syystä asennon vaihtaminen ja lattialta pystyyn vääntäytyminen vähän väliä oli niin tuskallista, että... No, kävely nyt ainakin on ihan ok liikuntaa. Huomasin muuten että noi mun toiset mammahousut ei tue mahaa riittävästi ja niissä tulee heti alamaha kipeeks kun vähänkin liikkuu.

Joku antoi Ipanainen -verkkokaupan linkin imetysliivejä varten. On muuten kauniita ja fiksun hintaisia imetysliivejä siellä :) Pitänee tilata parit ja testata istuuko malli.

Onko kukaan ommellut mammavaatteita itse? Mistä kaavat? Mä tarttisin juhlamekon häihin, ja mietin että voishan sitä kaivaa pitkästä aikaa saumurin varastosta.

Sammeli & Kirsikka 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Fb-ryhmästä - Ei näkynyt ainakaan omalla seinällä, muiden seinistä en tiedä, ei ainakaa ole mitään kommentteja tullut, päin vastoin jotkut kaverit kyselleet koska meinaa fb:s "julkistaa" raskauden.. En varmaan vielä hetkeen! :D

Jumpasta - En käy missään, ja se harmitta.. Spinning tunteja on ikävä, mutta en tässä vaiheessa viitsi enään ottaa salikorttia. Esikoisen kans käydään kerran viikossa äiti-laps jumpas, mut ei sielä hiki tule.. :)

Suklaa maistuu vieläkin liianki hyvin, ja siis mikään yks patukka ei tunnu riittävän.. huhuhhh ! :headwall:

Vauvan vaatteet - Kuinkas paljon olette jo vaatteita hommaileet? Itse en ole ostanut edelleenkään kuin yhden fleece haalarin sekä kahdet housut. Jotenkin sitä ajattelee että kyllä sitä vielä kerkeää, ja niinhän sitä kerkeääkin. Mutta mulla ei ole edes hirveesti vielä mitään fiilistä päästä ostelemaankaan niitä vaatteita.. En yhtään muista mitä vaatteita esikoisen jäljiltä on kellarissa ( äitiyspakkauksellinen vain ) enkä niitäkään jaksa vielä mennä penkomaan..

Muuten omaan oloon ei kuulu uutta, eli ihan hyvää! :)

Majj & 20+3
 
ulleli mä päiitän vielä tän päivän jutut illemmalla,aloita sä sitten huomenna :D

mammylle onnea! Nyt pääset luvan kanssa ostelemaan pinkkejä vaatteita:heart:

(.) Mä ostelin tänään juurikin noita pinkkejä vaatteita kirpparilta :heart: Löysin isommille pojille muutamat paidat ja tolle junnarille myös hatun. Tulokkaalle ostin benettonin pinkin paidan, espritin pinkin paidan ja velourpöksyt! Kaikki vähän isoja (68-74cm) mutta ostin myös tolle junnarille jo odotusaikana isompaakin. Tuollahan ne kaapissa säilyy ja lapset kasvaa niin nopeesti ;) Mä ostelen siis pikkuhiljaa kirpparilta noita. Oon ihan lastenvaatefriikki ja mulle ei mitkä tahansa bodyt kelpaakkaan,joten parempi pikkuhiljaa ostaa kun löytyy mieleisiä:D Yhteensä parikymmentä pinkkiä vaatetta löytyy nyt.

MM ja Kirppunen 20+5
 
mammy Mahtavaa, onnea tyttölupauksesta :)

Kävin mammavaatteiiita kattelemassa ja ihan kivoja löytyi, en vaan vielä ostanut. Kattelin samalla tyttö sävyisiä pikkuruisia vaatteita, en tosin niitäkään vielä ostanut :heart:

Kokosin itselleni jo listaa mitä kaikkea taas tarvii ostaa... ja lista on kauhean pitkä ja minäkö luulin, että meillä meilkeinpä kaikkea jo on :confused:

Pieni Tähtönen ja Martta 21+2 :heart:
 

Yhteistyössä