*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Heippa piiiitkästä aikaa!!!

Häät on saatu juhlittua ja pikku hiljaa alkaa arki palata tähän talouteen. Viikko häiden jälkeen meni hirveän väsymyksen kourissa, illat vain lepäsin. Häitä edeltävä viikko oli semmosta tohinaa, enkä oo tiennytkään kuinka paljon ihminen voi jaksaa tehdä, silloinkun on ihan pakko :D Mutta hää sujui mahtavasti, kaikki oli ihan (ainakin lähestulkoon) täydellistä, ruoka hyvää ja viraat ihania :heart: ja mikä tärkeintä olen nyt Rouva. Puku oli aivan ihana ja kovasti olen haluaisin jo mennä uudelleen naimisiin että saisi olla vielä uudelleen prinsessana :LOL: Kovasti olen harjoitellut uuden nimen käyttöä, mutta etenkin silloin kun jollekin tutulle soittaa esim. töissä niin tahtoo jäädä sukunimisanomatta vaikka sen yleensä sanoisin :D

Joku muukin oli menossa ilmeisesti pienimuotoisesti naimisiin pian? Tsemppiä!!!! :)

Närästyksestä oli ollut puhe ja joku kyseli renniestä. Mulla kans ollut ihan hirvee närästys niin ekassa kuin tässäkin raskaudessa. Olen syönyt Rennietä ihan huoletta ja ekan kohdalla kysyin äippäpolin lääkäriltä ja sanoi että on ihan turvallinen. Se ihan tavallisin niistä (sininen?) on "turvallisin" koska siinä vihreässä (spearmint) ja mustassa (lakritsi) on käytetty makeutusainetta jota ei suositella raskaana olevalle. Mulla närästys on tosi inhottavaa poltetta, loppu raskaudessa meni jopa ihan siihen että en voinut juoda mitään ennenku menin pitkälleen tai kaikki lensi kaaressa ulos... :/ Mulla närästystä pahentaa ainakin kahvi, hiivapullat leivät jne., sipuli, paprika, limukka. Närästystä lievittää kun leivän kanssa syö esim. jugurttia tms. joka tasapainottaa ruuan happoja. Onneksi mulla Rennie auttaa, vielä ei tarvitse kuin yksi tabletti n.1-4krt päivässä, mutta tied kokemuksesta että pahin on vielä eessä :/

Onnea kaikille jotka olette ultrassa käynyt ja kaikki ollut hyvin. :flower: Mulla vieläkin harmittaa kun me ei saatu minkäänlaista sukupuoliarviota kun pikkuinen oli niikseen päättänyt :D

Nyt lähen verikokeisiin, että pääsis vihdoin aamukahville ja töihin!!! Mulla jo seurataan maksa-arvoja 3vkon välein. Miten täällä muilla joilla aiemmin ollut hepatoosia, onko teillä vielä otettu kokeita?

Viola ja "valtteri" 24+0 (Viikotkin näköjään taas vaihtuu :) )
 
Nimistä - Mun mielestä pojille on todella vaikea keksiä nimiä ! ( eli hyviä poikien nimi ehdotuksia otetaan myös vastaan, esikoisen nimi alkaa J:llä :D ) Mikään ei tunnu kolahtavan, tytöille on paljon helpompi keksiä nimiä!! :)

Aamuiset neuvola kuulumiset :

Paino: +519g/vk yht. tullut 3,3kg
RR : 99/65
HB: 96 eli tosiaan tupla annos rautaa pitäis alkaa syömään!!
SF: 20
Syke: 145+

Virpomisesta - Varmaan vaan isovanhempien luona käydään !

Mulla on ollut nyt kolme yötä todella levottomia, koko ajan heräilen sekä todella levottomat jalat.. :headwall: Oon koittanut pitää jotain kireitä sukkia jos auttais, mut ei oikeen..

Nyt tytön kanssa puistoileen, paremmalla ajalla uusiks!

Majj & 22+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Minä sitten synnytin viime yönä pienen pojan! Ilmankos olen näin väsynyt : /
Tosiaan oli aika kaamea yö, koko ajan sai vaihtaa asentoa ja siltikään ei pystynyt nukkumaan kun kolotti millon lonkkia, millon takapuolta jne. Jossain vaiheessa sitten kuitenkin ilmeisesti nukahdin hetkeksi, koska ehdin tuon unen nähdä :D

Pää on ihan tyhjä näitten tällästen öitten jäliltä, joten taidan palailla pariinne taas huomenna.

~tottis
 
neukussa käyty ja ei niin hyvii kuulumisia ja mie tietty nyt huolesta soikeena :( ennen kun edhin avata suuni ja valittaa turvotuksista käsissä ja kasvoissa,neukku sano et no nyt on turvotuksia :( kaks kiloo 2 viikon aikana oli tullu..verenpaineet vähä koholla kotimittauksissakin...ihmetteli miks rr lääkettä ei oo alotettu jo ns ennalta ehkäsevästi..


vauva kuitenkin liikkuu hyvin ja sykkeet oli hyvät..sf mitta oli 23 cm :D 2 viikkoo sitte 16cm :D eli ei se ole ihmekkää et näyttää kasvavan hurjasti :D

soittelen tänään äitipolille ja kyselen niiden mielipidettä tähän turpoamiseen...en saa muuten rauhaa itselleni...
 
Oi kun on tullut paljon ihania ultrakuulumisia! Onnea kaikille poika-ja tyttölupauksista! :heart:

mammy toivotaan että sun turvotukset laskee. :hug:

Violalle onnea vielä kerran! =)

Mulle tuli tänään kirje Kelasta että äippäpakkaus on tilattu ja se tulee kahden viikon sisällä postiin. Saan siis varmaan sen 2010 pakkauksen. Mä olen kyllä tykännytkin siitä. Ihanaa kun kohta pääsee sitä taas ihastelemaan. Me kun ei olla oikeestaan mitään hankintoja tehty eikä varmaan hirveesti tule tehtyäkään, kun vaatetta on niin paljon ennestään.

Päksäkkä 24+6:heart:
 
Tottis mä katoin et vitsi, oot jo synnyttäny! Ja nyt vaan peukut pystyyn et vauva selviää näinkin aikaisesta syntymisestä. Mut ei onneks ollu kyse siitä :D

mammylle toivotaan turvotuksen laskemista :hug:

Miuski mies toi eilen kirjastosta kestovaippalehtiä ja yhdesä oli sun kirjotus :) Siis joltain vuodelta 2008 tms. Esikoinen on meillä kestovaippalapsi mut en oo enää pitkään aikaan ollu sillä tavalla yli-innokas vaippojen suhteen, mut nyt alkaa taas vaippakärpänen purra... pistin miehen ostamaan tarranauhaakin tänään :D Eli ompelut alkakoon taas, jes! Ja vanhojen vaippojen parantelu. Ihana harrastus!

Virpomisesta en itse oo koskaan varmaan virponu, en ainakaan muista, enkä nyt usko että tuo tiitiäinen tajuaa sellaisesta mitään vielä :) Joten virpominen saa jäädä. Joskus sitten kun isommaksi kasvaa niin saa virpoa jos haluaa.

hemari ja helmiäinen 24+6
 
Miuski mulla alko tuntumaan jotain pientä vasta viime viikolla ennen rakenneultraa. Toi istukka on tehokkaasti suojannut vatsanahan iskuilta. =) Tällä viikolla tunsin töissä ekaa kertaa kunnon möyrintää, tuntui ihan päälle asti!

Viola onneksi olkoon tuoreelle Rouvalle! :flower: Meillä on hääpäivä ensi viikon keskiviikkona, joten perässä tullaan. ;)

Lyyli kuulostaa tutulta, meillä kans mies kauhistelee mahan kasvun tahtia, kun käydään saunassa. Ja naureskelee sille. Ja petipuuhissa meillä on kyllä naispuolella enemmän kiinnostusta, kuin äijäpuolella. Mutta pitää ottaa vaan ohjat omiin käsiin! ;)

Painoa tullut lähtöpainosta vähän alle 7. Tasasesti mulla koko ajan noussu, kunhan pysyis tuossa tahdissa, niin sitten ei olis mitään hätää. En jaksa tuon kanssa stressata...

Vatsakramppeja välillä tulee, mut ne menee aika nopeesti ohi. Kyykistelystä ei tunnu tykkäävän.

Soulmama ja Kunto-Oskari 21+6
 
Mammy, se Kelakorvaus 4D-ultrasta tulee mun käsittääkseni sillon, jos on jokin erityinen syy, miksi tehdään ylimääräinen ultra. Sit siin oli joku raja, ku käy ennen sitä nii saa viel korvausta. En muista rajaa, mut se oli aika pienillä viikoilla, tyyliin alle 24. Näin mä oon ainaki vuonna nakki ja kivi jostain lukenu..

Renniestä, mähän oon vetäny tota lakunmakusta rennietä ihan huolella ja nyt sit pelästyin. Luin sit tuoteselosteen ja siin on sakkaroosia (=ruokosokeria) ja aspartaamia. Niit saa kai käyttää? Tämä teksti löytyy Vantaan nettineuvolan sivuilta: "Keinotekoisista makeutusaineista aspartaami ja asesulfaami ovat sallittuja, mutta sakariinia ja syklamaattia on hyvä välttää raskaus- ja imetysaikana". Pitää varmaan lukasta sen "tavallisen" Rennien tuoteseloste ja kattoo mitä siinä sit on.. Oisko ne ainesosat muuttunu? :confused:


u & Liipukka 22+1
 
Nyt masentaa. Olen tällä viikolla käynyt kerran neuvolalääkärissä sekä kaksi kertaa äippäpolilla. Kahdessa ultrassa Öttiäisellä oli kaikki kyllä hyvin ja sydämen rakenteetkin nähtiin hienosti tällä kertaa. Sukupuoli tosin edelleen epäselvä. Joten onneksi sillä saralla eli vauvalla kaikki hyvin. :heart: Mutta sitten se masennuksen aihe eli tiukasta ruokavaliosta ja kovasta tsemppauksesta huolimatta diabeteslääkäri määräsi minulle tänään insuliinin. Ensi viikolla menen diabeteshoitajalle pistoksia opettelemaan ja sitten heti seuraavana päivänä aloitetaan pitkävaikutteinen insuliini. Ja sitten saan rampata diabeteslääkärillä ja äippäpolilla 3-4 viikon välein.

Tuntuu sille, että oma kroppa petti meikäläisen nyt täysin, vaikka olen kovasti yrittänyt tarkkailla syömisiä. Liikkuminen on ollut kyllä minimissään supistelujen takia, enkä edes kuntopyörällä ole voinut polkea, kun on niin ikävästi alkanut kiristellä mahaa ja alapäätä. Mutta ehkä tästä selvitään, ja vähän hävettää valittaa, kun monellehan tämä insuliinihoito on ihan arkipäivää. :ashamed: Kertokaahan jälleen te viisaammat, että onko muuten insuliinin käytöllä minkälaisia sivuvaikutuksia? Unohdin tyystin kaikki kyselemiset, kun tuo pistosasia vain kummitteli mielessä ja tämä insuliinin aloitus tuli aika lailla yllätyksenä... Neuvolassa kun eivät viime viikolla pitäneet noita mun mittausarvoja kovinkaan hälyyttävinä.

Ja minulle voisi päivittää iäksi 36 vuotta, kun tuli sekin täyteen tässä tämän viikon pyörityksessä. Lisäksi listaan voisi laittaa tyttöolon, vaikkei siitä lupausta ultrassa (ainakaan vielä) saatukaan.

Blanco + Öttiäinen 23+3
 
Mulla oli tänään rakenneultra, vauva on tyttö ja paino oli reilusti yli 400 g.. :O, kaikki oli kunnossa, tarkempaa painoa ei sanonu.. mutta sama kai tuo. ihana päivä oli, tuo ukkokin halus tulla mukaan, niin että ei tarvinnu yksin mennä. sukupuolesta ei ole kuulemma epäilystäkää..? heh, no se siis mun poika-arvauksesta mutta iloinen olen näin, tyttöähän enemmän toivoin, kun on 3 poikaa ja yks tyttö ennestään, niin tasapainoa vähän..

myyden 21+3
 
Kiitos tsempeistä kaikille <3

ja kertookaas joku viisas..sain tuon kelan lapun täytettäväksi. Tarviiko mun siis laittaa selvitystä nyt saamastani työttömyyskorvauksesta,vaikka E on alle 3v ja saan sen mukaan tuet?jos jätän kohdan tyhjäksi mitä ne tekee?lähettää bumerangina takas?
 
Kiitos onnitteluista päksäkkä ja soulmama :) Onko teillä Soulmama tarkoituspitää minkäänlaisia juhlia vai haluatteko mennä naimisiin ihan kaikessa hiljaisuudessa? Tervetuloa perässä Rouvaselämään, tämä kuulemma kaunistaa kun eräs asiakas eilen mulle töissä totesi että "Onko se X siinä" "en ollut tuntea kun olet niin kaunistunut ja nuortunut kun olet mennyt naismisiin" :LOL:

Renniestä vielä: En oo itte minkään sortin lääkealan ihminen. Mutta itse tutkiskelemalla totesin että ainakin spearmint sisältää sakkaroosin (ruokasokeri) lisäksi sakkariininatriumia joka kuuluu sakkariineihin, joita ei siis suositella. Tuosta lakritsista en muista nyt tarkkaan että oliko siinä tuota vai oliko siinä se magnesiumstearaatti, jota mietin että kuuluukohan noihin sakkariini hommiin ja oon omassa päässäni sen sitten kääntänyt etten sitä osta :LOL: Kysyin asiaa sitten apteekissa ja sanoi että tuo perusmaku on turvallisin käyttää raskausaikana juuri noiden makeutusaineiden vuoksi. Mutta siis ei ne varmasti mitenkää TOSI vaarallisia ole ja itsekkään en esikoisen aikana moisesta edes tiennyt ja söin silloin kaikkea sekaisin. Eikä tytössä ole mitään vikaa todettu ainakaan mitä voisi noihin yhdistää. Mutta itse olen melko tarkka sen suhteen että syön mielummin enemmän turvallisia tuotteita ja välttelen kaikkea "ei suositeltua", koska nykyään on vaihtoehtoja on enkä halua mitenkään "riskeerata" lapsen terveyttä jos ei ole ihan pakko :) Muutenkin olen ylipäänsä vähän vastaan kaikkia lisäaineita ja säilöntäaineita, ainkin niiden ylenpalttista käyttöä :)

mammy-: Soititko äippäpolille? Saitko sieltä mitään neuvoja?! toivottavasti ei ainakaan vielä alkaisi myrkytysoireita!!!!!! Voimia!

Virpomisesta Itse lapsena kiersin pitkin kyliä virpomassa ja täällä se on kyllä tosi perinne. Ajattelin että jos jaksan hieman askarrella niin meän neiti 2v. voisi ainakin mummuille käydä virpoon, varmaan nauttisi :heart:

Nyt Housen pariin :) Laskin muuten että enää 6vkoa niin alkaa kesäloma ja perään äippäloma eli loppukiriä vaille :heart: odotan jo niin että saisin jäädä tuon aurinkoisen esikoisen kanssa taas kotiin nauttimaan kesästä!!!

Viola ja "valtteri" 24+0
 
[BViola][/B] soitin joo...ja sain ohjeeksi LEVÄTÄ! ja ottaa heti yhteyttä jos tulee muita oireita. Verenpainetta mitattava päivittäin ja päivystysaikaan jos oireet iskee niin suoraan synnärille..(täällä ei äitipolin päivystystä) sano et mun taustalla ei pidä jäädä liian kauaa odottelamaan jos oireita tulee...Nyt koitan olla ressaamatta ja pahentamatta tilannetta sillä,ottaa lunkisti ja tehdä vaan sen mikä hyvältä tuntuu :)


onnea ihanista ultrakuulumisista ja poika ja tyttölupauksista :) Meil on miehen kans molemmille tullu tunne,et kahden viikon päästä selvii tää meidän nappula pojaksi,kun on seuraava ultra :D
 
Blanco, ihan mielenkiinnosta kysyn kun itsekkin nyt taistelen noiden sokereiden kans et mitä/minkälaisia arvoja oot mittaillu kun sait siltikin insuliini hoidon??
...niin ja pahoittelut sinulle alkavan piikitys hoidon johdosta :( ...toi ei oo kivaa ja sitä itsekkin tässä pelkään koko ajan et munkin kohdalle osuu : /

ONNITTELUT kaikille tyttö/poika lupauksen saaneille :heart:

Violalle onnittelut minunkin puolestani naimisiin menon johdosta :heart::heart::heart:

Virpominen, meillä poitsut jo niin isoja ettei ne oo vuosiin halunnu virpoa ja toi neiti 2v käy virpomassa mummuille, papoille ja lähisuvulle :heart:

majj oon samaa mieltä sun kans tosta pojan nimiasiasta et vaikeeta on :| Tytölle olis meilläkin ollu vaiks kun monta ehdotusta mut pojalle ei nyt sit vielä ensimmäistäkään...onhan täs toki vielä aikaa mut silti...tuntuu et vaihtoehtojakin on paljon vähemmän kun mitä tytöille olis :)

Mut joo taas maate ja aamulla sokerien mittailuun...plaah...

 
Täällä tänään ultrassa kaikki hyvin! Masuasukkaalla painoa jo ihanat 660g ja perätilassahan tuo siellä istuskeli, kuten olen arvannut. :)
Sukupuoli on nyt tiedossa ja pysyy muilta salassa synnytykseen asti. ;)

Kirjoitan kännykällä, joten lyhyestä virsi kaunis!
 
Viola onnea Rouvalle ja tietty Herralle myös!

Onnea tyttö-ja poikalupauksista, kohta varmaan alkaa olla rakenneultrakierros loppusuoralla tällä palstalla... sit vaan synnytyksiä odotellaan...=)

mammy toivottavasti lepääminen auttaa eikä kehittäis pahoja myrkytysoireita... mulle muuten kun varailin 4D ajan niin sanoi se ajanvaraaja että sitä kannattaa kysyä lääkäriltä saako sen korvauksen, ettei siellä suoraan siitä ollut tekstiä missä tapauksessa sen saa ja missä ei... tosin eka kerran kun samasta paikasta kyselin alustavasti hintoja ja viikkoja jolloin tehdään niin silloinen ajanvaraaja sanoi että saa korvauksen vain jos on tullessa lähete tutkimukseen, et ota nyt sit selvää....:confused:

painosta galluppi, kuinka paljon raskauden alusta on tullut lisää? Mua alkaa jo hirvittää ku ens viikolla neuvola ja siihen nähden paljon oletan painon siellä olevan on tullut jo ennen raskautta ajasta 9 kg ja ekaan neuvolaan verrattuna n. 7kg. eikös nämä kuitenkin ole viimeisiä viikkoja jolloin paino nousee huippuvauhtia? paljonko se yleensä viimeisten 10-15 viikon aikana nousee??
Mulla kuitenkin selkeä poikamassu eli mitkään entiset housut ei kiristä reisistä tai pepusta eli kaikki mitä on tullut on mahassa... normaalisti olen BMI 22 eli normipainoinen...

ON: vauveli potkii päivittäin tosi ahkerasti, ihanaa on ollut ku välillä tuntuu potkut reilusti navan yläpuolellakin! Väsymys ja pieni flunssainen olo painaa päälle, muuten hyvä olla. Ummetus tuntuu kylläkin välillä olevan useammin kuin ennen... Onko muuten teillä tietoa voiko Levolac laukaista harkkasuppareita?? Ku maanantaina mulla oli tosi tukala olo ku ei sinä päivänä kulkenut tavara pihalle niin illalla otin sit Levolacia ja sit alkoi kyllä kulkeen ja tiistaina myös, mut sen tiistain supisteli vähän väliä! Sit keskiviikkona ei enää ollut ku ne normit pienet supparit silloin tällöin mitä on aina välillä ollut ja sama vieläkin... En kyllä sitä erehdy enää ottaan!

Minttu ja Pikku-J 23+0 poks :heart:
 
Huomenta! Meillä esikoinen alkanut heräilemään jo 6-7 väliltä, toivottavasti on vaan joku kausi. Tuntuu päivätkin niin paljon pidemmiltä kun herää jo vähän yli 6.. |O

Pilvilinna - Totta, tytöille löytyis niin paljon kivoja nimiä, pojalle oon keksinyt yhden nimen joka ei kuitenkaan tunnu ihan oikealta, ja mieski on tyrmännyt sen jo.. :D

mammy - voimia, toivotaan ettei nyt kuitenkaa olis mistään vakavasta vielä kyse ja lepo auttaa!

Paino - Mä en olekkaan kuullut että nämä viikot olis ne "pahimmat" painon nostattajat? Toivotaan että näin olis, vaikka mulle on tullut vasta n. 3kg niin jotenki stressaa miten paljon se kesän aikana vielä nousee jos on lämmintä ym.. (esikoisesta tuli 19kg)

Ja loppuun vielä kysymys : Saako raskaana käyttää magnesium tabletteja? Kärsin öisin levottomista jaloista ja eikös magnesium tablettien pitäis auttaa..

Majj & 22+4
 
Viimeksi muokattu:
majj Vau.kirjasta luin että "tavallisimmin painonnousu on suurinta 17.-24. raskausviikkojen aikana..." sullahan sit hyvä tuuri käynyt jos tuo pitää paikkansa =) eiköhän tuo yksilöllistä tietenkin ole ja itsellä kun ei aiempaa kokemusta niin ehkä sitä turhaan on alkanut sitä murehtimaan... onneksi kuitenkin on hyvä omatunto siitä ettei tule päivittäin mässäiltyä herkkuja ja roskaruokaa!
 
majj, mä ainakin söin viime raskaudessa magnesium-tabletteja yöllisiin suonenvetoihin ja silloin ainakin (n.2v sitten) lääkäri niitä suositteli, samoin farmaseutti.. Eli tuskin nytkään kiellettyjä.. Munki pitäis taas alkaa syömään kun suonta vetää ja on just levottomat jalat usein.. Viimeks se ainaki autto..
 
Viola onnea naimisiin menosta :)

VIrpomisesta tänään katsastelin aamulenkillä, että ihanan paljon on pajunkissoja. Odottelen innolla, että lapset tulisivat virpomaan. Täytyy muistaa varautua kunnon karkkikeolla. Ja jos virpojia ei näy, saanpahan itse syödä ;D Makea onkin maistunut vähän turhan hyvin...

Mammy Tosi kurjaa nuo vaivat, toivottavasti lepo helpottaa. :hug: Kyselit myös noita Kelahakemuksia: kaikki mitä saat Kelasta ennestään, näkyvät heidän koneilla, eli ei tarvitse määriä ilmoitella. Liiton päivärahankin suuruuden saavat kyllä tietää, mutta se kai on hyvä mainita.. Suomi24 on Kelakerttu, sieltä löytyy aika moneen juttuun vastausta ja voi kysäistä Kelan työntekijältä neuvojakin..

Omaa napaa mun selkäkivut ovat vaan pahentuneet ja töissä oleminen alkaa olla välillä aika tuskaa :( . Kipu on tullut vasemmalta myös mahan puolelle. Kävin lääkärissäkin ja sain kuulla, että johtuu normaalista Si-nivelten löystymisestä. Olin itse ajatellut fysioterapiaa avuksi, mutta siitä ei kuulemma ole apua. Vaivaan ei ole oikein mitään apuja saatavilla, kuulemma venyttelyt tai hierontakaan ei siihen auta. Menee sitten ohi synnytyksen jälkeen. Rauhallinen kävely ja oman voinnin mukainen lihaskunnon ylläpitäminen ainoita keinoja. Lähdin parasetamol-reseptin kanssa takaisin töihin. Että sitten sitä vaan kärvistellään loppuraskaus.. Onneks vielä pystyn jotenkin täällä töissä olemaan, ei oikein kotiakaan innostaisi jäädä..

Miisu78+ poju 21+4
 
Onnea ultrakuulumisista kaikille :heart:

Painosta on ollut puhetta. Mulla on molemmista lapsista noussut paino tosi vähän näillä viikoilla. Nytkin tullut vain 3kg. Loppuraskaudesta mulla on sitten noussutkin lähes 10kg ;) Mä olen siis loppuraskauden syöppö ja tietty liikkuminenkin vähempää silloin kun ei sen mahan kanssa jaksa!

magnesiumia saa syödä raskausaikana :)

(.) Ei uutta. Kirppu kovasti myllää iltaisin ja aamuisin :heart:

MM ja Kirppu 22+6
 
Viola, me mennään puoli-salaa naimisiin. Maistraatissa mennään ja vain molempien vanhemmat ovat paikalla. Sisarukset kyllä tietää ja pari kaveria, mutta muutoin ei olla kenellekään kerrottu. =) Maistraatin jälkeen käydään kaffilla ja sitten kohti lentokenttää! Ollaan viikko Prahassa, aivan ihanaa päästä vähäksi aikaa arkirutiineista pois. Ja nyt kun vanhukset tulee käymään, niin tiedossa on mahan ihmettelyä ja silittämistä... :D

Majj mulla kans meinaa pohkeet kramppailla, aamusta pitää venytellä sängyssä varovaisesti, muutoin iskee kramppi. Pitänee itselläkin miettiä tuota magnesiumia...

Soulmama ja Kunto-Oskari 22+0 POKS
 

Yhteistyössä