*Elokuun nassukat huhtikuussa*

Miten mulla on jääny eilen puolet teksteistä lukematta..?

Tervetuloa Billiga!

Mammy: Toi paita on Pikku-Papoosesta. Siellä on muuten tosi hyvin joka koon mitat listattuna.

Ihana ultrakuva Elokuunvaavilla!

Jee, meillä herättiin jo 8.30, joten tänään päästään kerhoon!
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki, ilmoittaudun mukaan tänne palstalle :)
La on 10.8. ja kaveripiirissä ei ketään samassa tilanteessa, joten osittain siksi päädyin nyt tänne "kaltaisteni" joukkoon :)
Muutaman kerran käynyt täällä lukemassa, mutta vasta nyt sain aikaiseksi hankkia nuo tunnukset.
 
Onpa ihania masukuvia monet laittaneet :heart:

Tulin vaan pikaisesti kertomaan neuvolakuulumisia.

RR: 110/72 eli ihan hyvä
pissa puhdas
paino noussu TAAS pari kiloo (alusta asti yhteensä jo 7kg) en muuten tajuu miten ihmeessä se nousee tätä tahtia kunnen niin kauheesti oo ees herkutellu ja lenkillä käyn joka päivä, sekä uimassa pari kertaa viikossa..no toivotaan, et se olis vaan turvotusta ;)
vauvan syke: 140 paikkeilla huiteli
kohdunpohjankorkeus: 20, keskikäyrillä siis mennään
kaikki muutenkin ok :) paitsi häpyliitos särkee niin pirusti :(

Meillä kun tää ihana virustauti on kestäny jo yli pari viikkoa, eikä mun yskäni tunnu millään helpottavan, sekä kuopus on jatkuvasti kärttynen (yöllä etenkin) päätin käydä lääkärissä ja mitäpä muutakaan kun korvatulehdus oli iskeny pikku-miehelle jälkitautina, no onneksi selvisi syy itkuisuudelle. Mulla ei mistään löytyny mitään, joten ei auta muuta kuin kestää tää ärsyttävä yskä!

Alan nyt lukemaan kirjotuksianne mitä oli viikonlopun aikana tullu PALJON :) Palaan asiaan vielä paremmalla ajalla, kunhan saan kärttyiseltä pikku-mieheltä hetken rauhan.. ;)

Hyviä vointeja kaikille!!!!

Happy & Nestori 22+4
 
Tervetuloa uusille.

Pakko purkaa tänne, kun en jaksa enää miehellekään kiukutella. On nimittäin ollu sen verta paska päivä tänään :( Aamulla soitin esimiehelle, kun miulla loppuu työsuhde nyt tämän kuun loppuun ja olen nyt sairaslomalla. No hän ilmotti, että näillä näkymin ei tulla jatkamaan työsuhdetta enää sen jälkeen...hienoa!! Pari tuntia tämän jälkeen kaveri soitti, että oli saanut kuukaudeksi töitä eri osastolta ja eri esimieheltä tosin. Mutta kyllä pisti vihaks, kun näillä esimiehillä sattuu olemaan vaan seinä työhuoneittensa välissä niin eikö sen vertaa voi keskustella asioista. Nyt sitten joudun jäämään työttömäksi ja sekös kismittää, kun olisin ihan hyvin voinut olla töissä vielä ainakin kuukauden verran!!! Jopas helpotti, jospa tämän jauhamisen nyt jättäis vähäks aikaa :D

Eilen mietin, että oltais pojan kanssa lähdetty reissuun ja tultu sinne Lapsimessujen tapaamiseen =) Kauhee kaipuu miulla olis nyt jonnekin päästä, kylpylääkin olen miettinyt, mutta saakos niissä olla bikineissä? Niitten raskausuimapukujen hinnat on päätähuimaavat ja käytettyäkään en ole löytänyt.

mammy minul on sama ongelma : / ei löydy housuja ei. Tosin kohta ei oo niin välikskään, kun kelit lämpenee voi vetästä vaan hameen päälle :cool: Nyt pidän lökäreitä, mutta ei näissäkään joka paikkaan ilkee mennä, ostin käytettynä mammafarkut ns. paremmiks housuiks, mutta niissä juuri tuo ongelma eli kauheet teltat reisien kohdalta.

Jospa elämä huomenna näyttäis taas paremmalta.

~tottis
 
Tervetuloa uusille!

mammy on muuten tosiaan kasvanu parissa viikossa :) Hieno maha on :)

Fanny joo samassa tilanteessa ollaan :) Ja siinäkin suhteessa et täällä myös ukko on niin minimaalisesti mukana perhe-elämässä että vihaksi pistää. Mut mä en vaan jaksa edes enää valittaa siitä. Ollaan muuten melkeen saman ikäsiäkin :)

närästys on täälläkin vaivana, onneksi kuitenkin vaan illalla kun meen nukkumaan. Esikoisesta oli kans närästystä, enkä sillon ees tienny mitä se on kun ei ikinä ollu aikasemmin ollu. Mut en joutunu rennietä ottaa, kun ei ollu niin paha.

tottis tietty saa mennä bikineissä! Ei mulla ainakaan ees oo muita uikkareita :)

hemari ja helmiäinen 24+4 nopeesti menee viikot...
 
Moiks.

Hirmuisesti taas tekstiä tullut! :) Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Aivan ihania masukuvia monet taas laittaneet!! :heart: Pitäs itekkin reipastua ja laittaa, yhden kuvan oon saanu napattua puhelimeen mutta en vielä saanu aikaseks, että koneelle olisin siirtäny.. :headwall: ja elokuunvaavilla ihana 4D-kuva, meillä poitsu oli niin nurinkurin ultas, että ei kunnon 4D-kuvaa saatu, täällä siis katotaan jonki verran myös tuolla 4D:llä normi ultrassa.

Totinen torvensoittaja - todella inhottavasti tehty esimieheltä. : / Tsempit sinne sulle :hug:

Neuvolakin oli tuossa viime viikolla, kaikki oli ok, hemppa lähteny hiukka laskuun ja aloitin syömään multi-vitaa, missä mukana myös jonki verran rautaa, neuvolassa meinasivat, että riittää. Paino noussut JO 8 KG alusta. Ei kuulemma kuitenkaan vielä huolestuttavaa, kun paino mulla muuten ok. Aika hurjalta kyllä tuntuu :eek:

( . ) Meilä saatu remontti vihdoin suurinpiirtein valmiiksi :) Ja nyt voi kyllä kyllä olla tyytyväinen, koska meillä on ehkä maaliman ihanin keittiö ja kylppäri :heart: On niin ihanan uutta :heart: Onnistu kyl kaikki tosi hyvin, vaikka tuo ukko ei ikinä ennen ole esim. laatottanut, monilahjakkuus, sitä oon aina sanonu :) Tekas viime vuonna jopa meidän häihin pöytäkoristeet, kukista. :LOL: Ihana se on :heart: Muutenkin ollu jo hiukka pirteempi mieli niin töissä kuin kotonakin, ja nyt jotenkin pystyy jo paremmin nauttimaan tuosta auringonpaisteestakin, ilman, että vain rupias vain ahdistaan.

Tää viiikko menee kyl täysin noita ukon siskon polttariruokia tehdessä, tänään leipastu 4 piirakkaa ja viel pitäs läjä lihapullia tehdä. Nooh, kivaa puuhailu nyt kun on kunnon uuni ja muutenkin "uusi" keittiö. :)

Mammavaatteita pitäisi itsekkin rueta metsästämään nyt tuo maha jo sen verran iso, että ei mee enään ku oikeestaan lököhousut päälle. Parit hyvät legginssit ostin aikoinaan vero modasta ja niitä oon myös pitäny erilaisten pitkien paitojen yms kanssa. Mutta olis kyllä kiva saada farkutkin jalkaan pitkästä aikaa, tosin pian on kesä niin sitten voi pitää vaan hamosia :cool: Pikku ukolle oon kans ostellu muutamia, ihania pienen pieniä vaatteita :heart: Ja vaaleansinistä tietenkin. :)

Jahas jos sitä viel muutamat piirakat paistais ja järkkäis vie keittiön kaappeja hetken sitten koiran kanssa aurinkoon ulos ja illalla lihapullasavottaan..

Ihanan aurinkoiset päivänjatkot kaikille!! :)

Piianappula + Pikku Ukko 22+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ulleli: Ei meillä siellä suunnalla asu kyllä ketään, harmi =( Mä oon niin huono siellä päin silti ajelemaanki, että ehkä on parempi etten tule yksin eksymään sinne suureen kaupunkiin :D

Elokuunvaavilla aivan IHANA kuva pikkusesta ja mammy:lla on kyllä masu kasvanut hienosti :heart:

Joosulle onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Majj ja Mittumaaria, se on kyllä kaunis mallisto siellä kappahlilla =) Kantsii myös tsekata mekkoja juhlia varten Kinderiltä ja tuolta Wilhelmiinan kammarista löytyy ehkä ihanimpia vanhanaikaisia mekkoja- mä oon niihin aivan hurahtanut(niinkuin koko putiikkiin) Sieltä oon hommanu myös ristiäismekonkin meidän neitoselle-vink vink!!! Myös "lasten taikamaa" myy kirsikankukka- nimistä mekkosarjaa, joka on aivan ihana.

unelmien sisustusliike wilhelmiinan kammari - MUOTIA ENNEN WANHAAN -

Painosta: Kuulostaa niin pieniltä teidän nousunne.. Mulla tosiaan viime neuvolassa noussut(verrattuna painoon ennen raskautta) 12kg nyt kotivaaka näyttäis että 14.. Huhhei, jospa niistä joskus pääsis sit eroonki! Enkä mä tee mitään erilailla kuin ennen raskautta..?! Ähkykin tulee ihan minimaalisista ruokamääristä..

Tottis: Kyllä kylpylässä ny bikineissä saa olla? Kyllä mä ainakin olen ollut, eikä ketään ole koskaan häätänyt pois.. :D Mulla olis tuolla kaapissa h&m:n mustat mamma-uikkarit, täysin käyttämättömät, taitaa vielä laputkin roikkua kiinni..

Kappasvain Hemari, kaikellaista yhteistä sitä löytyykin :) Eipä meidän esikoisillakaan ole paljoa ikäeroa!



-Fanny- ja vaavi 24+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! :flower:

Ihana katsella teidän masukuvia. Kaikilla on niin söpöt vauvamasut jo. Pitäis itsekin napsasta kuva ja laittaa tänne, jos vaan sais aikaseksi.

Kuopuksen kitarisaleikkaus sujui hyvin. Isot kitarisat on nyt poissa. Toivottavasti kuorsaaminen loppuu ja muutenkin hengittäminen öisin helpottuu. Nukutuksesta herättyään tyttö oli todella kiukkuinen. Raivosi tunnin ihan silmittömästi ja mikään ei auttanut. Edes jätski ei kelvannut.

Neuvolassakin tuli käytyä tänään. Painoa oli tullut 100 g viikkoa kohden, johon olin tosi tyytyväinen. Viimekerrallahan sitä oli tullut tosi paljon. Nyt on sellaset 7,5 kg yhteensä tullut ennen raskautta olleeseen painoon. Hemppa oli 129, joka on mulle tosi hyvin. Oli siis noussut ihan ittestään. Mitenköhän se on mahdollista, kun normaalisti mulla raskauksissa hemppa on laskenut ja oon joutunut rautakuurille? Ja normaalitilassa mun hemppa on yleensä 124. Monivitamiinia oon sillointällöin popsinut ja syön aika paljon kasviksia, joten johtunee siitä. Verenpaine oli aika matala 106/63. Kohdunpohjan korkeus oli 18 cm, eli ihan keskikäyrällä mennään vaikka tosta mahan koosta vois päätellää, että on paljon keskimääräistä isompi. Kait siinä on sitä laardia sitten niin paljon täytteenä. :D Vauvan syke oli 138. Nyt oon taas parina päivänä tuntenut ihan hyvin liikkeitä, joten ei ole tarvinnut olla huolissaan.

Jollekin mulla oli ihan jotain asiaakin, mutta unohdin jo sen. Muutenkin oon tänään ollut ihan raskausaivo. Kävelen vääriin paikkoihin ja meen vääristä ovista sisään. Työkavereilla ainakin on hauskaa. :p

Pujaja ja Nuppu 21+3
 
Mammyn masu kasvaa kyllä vauhdilla. :heart:

Pujaja: MEillä reagoi tuo kuopus ihan samalla lailla kitarisan ja korvien putkitus nukutuksen jälkeen. Huusi aivan raivona ja tippakanyyli irtos siinä rytäkässä ja verta sitten vähän jokapaikassa (lukekaa: äidin valkoisella huipparilla...:D) . Jäätelö ei myöskään aluksi kelvannut, mutta sitten lopuksi jo nyyhkyttäen sitä lipitti. Poika oli silloin 1v8kk muistaakseni. Ihan pökerryksissä kyllä huusi, mutta vaika kuinkapitli ja paijaili, ei meinannut rauhoitua. Hiki tuli itselle kyllä siinä tilanteessa ja surku myös.

En muista vastasinko viimeksi, mutta lapsi kastetaan, kirkkoon kuulutaan ja perinnettä jatketaan. Noin 1-2kk iässä ristiäiset pyritään pitämään. Nimistä on vähän puhuttu, pojan nimet pyörii vain päässä, koska poikaa silloin rv16 veikattiin ja itsekin olettaisin siitä näkymästä niin. Pitää vielä rakenneultrassa pyytää varmistusta. Olikos täällä joku laittaut sen linkin missä oli niitä kuvia, kuinka samanlaiset värkit vielä 17 rv:llä on. Sen vuoksi iski sitten vähän epävarmuus, että olikohan ne sittenkään pojan värkit. Vielä reilu viikko siihen rakenne ultraan aikaa. Toivottavasti näkyy, näkis isäntäkin ekaa kertaa miltä näyttää värkit ultrakuvassa. :D

Leo rv20+0 :heart: (olenkohan ihan viimeinen, vai olikos huomsellekin joku poksuja?
 
Juu masu kasvaa niin vauhdilla että otan jo ressiä kuinka pärjään muutamien viikkojen päästä kuopuksen pukemisessa yms kyykistelyissä :/ vartta kun tosiaan on se puoltoistametriä ja vatsanympärys varmaan pian saman verran :D no onneks pian tulee kesä eikä tätä pukemista oo samalla tavalla enää sit...
 
Miullakin on maha kasvanu huimasti viime viikkojen aikaan. Miulla on maha ollu aina arka paikka ja ekaa kertaa en ees yritä peitellä sitä! Helpottavaa :)

Ihan mie nyt sitä tulin kysymään, kun tuolta neuvolasta saatiin perhevalmennuksen aikataulut, et ootteko työ käyny tuolla perhevalmennuksessa? Mitä siellä yleensäkin tehään, eli kannattaako sinne ilmottautua vai ei? Mie oon näistä kyl ihan pihalla, mutta miehen pitäis ottaa aika paljon vapaata sen takia (on kolmena kertana) ja jotenki tuntuu et eiköhän sen lapsen kanssa pärjää ihan maalaisjärjelläki..

Mie en ole vielä ostanut yhtään vauvanvaatetta, vaikka ensin meinasin et rakenneultran jälkeen ostan. Ei vaan oo tullu kierreltyy kauppoja ja ne vaatteet mihin oon törmänny ei oo herättäny miun mielenkiintoa :) Ja toisaalta, on tuon poitsun vauvanvaatteita tuolla yksi laatikollinen ja pitäiskin se käydä läpi. Miulle se on kun uutta ostais, en oo niitä ikinä aikasemmi katellu! Joskus meinasin käydä läpi ja laittaa kirpparille mut sit se jotenki jäi ja ihan hyvä, kun nyt sitten tulee tarvetta kuiteskin! :D

Summersun ja mukelo 21+5
 
Joosu onneks sulla kuitenkin todettiin se tässä vaiheessa ettei jäänyt huomaamatta ja osataan siihen sitten varautua.. ei kannata lueskella netistä kun siellä sitä tekstiä on niin paljon ja sieltä saa äkkiä pahan mielen.. ite oon yrittänyt nyt myös vähentää sitä selailua netistä kaikista asioista.. mutta paljon jaksamista sinne <3

Kiitos kaikille, mustakin erityisesti toi kuva mikä dvd:stä napattiin oli niin ihana.. nyt on kuvia ja videota loppuraskaudeks sitten ihan tarpeeks ;D

Elokuunvaavi 23+3
 
Onnea poika ja tyttölupauksista

Tervetulos uusille, tänne kyllä mahtuu ;)

Tänään oli Rakenneultra ja kaikki näkyi olevan kunnossa! :heart: ei varmaan oltaisi kysyttykkään sukupuolta mutta koko ajan oli kyllä sellasessa asennossa ettei olis voinu edes nähä..=) siveliäisyys asento oli , ihana oikein sivuttain ja jalat tiukasti kiinni toisissaan. Saatiin aivan ihania ja monta kuvaa, 4D:näkin otti melkein kaikki kuvat :heart:

Mull eon tullu hirveä liikkumis vimma, ihan hyvä vain niin tuleepahan enempi liikuttua! Niin makeita ilmoja ettei malta olla menemättä lenkille!!

vauvanvaatteita en oo ostanut yhtään. pojalle olis kyllä tarjolla paljonKin vaatteita mutta tytölle ei luonollisestikkaan ku ei sitä tässä talossa oo ollu! :D

Ristiäiset meillä pidetään! ja kummeja tulee 3-5.. ei olla vileä päätetty ja vaihtoehtoja on niin paljon!

Mammylla ihana masu ja kasvanu kyllä pian kuvia toisiin verraten, varmaan itelläki alkaa kasvaa nyt pian lujaa..ja on kyllä jo kasvanu ettei meinaa enää normivaatteet mitä on käyttäny niin mennä. pitäis pian päästä mammavaate ostoksille. Hm:llä on aivan ihanat yhet mustat suorat mammahousut. Ne tilasin ja oli aivan mahtavat!!

Elokuunvaavilla aivan ihana kuva. me saatiin ihan samaa vastaava kuva meidän pienestä =)

pikainen käynti taas. palaan taas asiaan ku joudan..:ashamed:

SaBiNe ja masuasukki 20+4 kait ??..:D
 
Mammylla ihana pallo! :D

Tervetuloa uudet! :wave:

Summersun: Niin tuttua tuo mahajuttu.. Raskausaika on siitä ihanaa ettei tarvi vetää vatsaa sisään! ;)

Tottis: Minkä kokoinen sä suunnilleen olet? Mulla ois edelleen tuolla H&M:n tummansiniset äitiysfarkut kokoa M ja niistä on kavennettu takapuolta ja reisiä. Jos messuille tulet, niin voisin ottaa mukaannäytille.
Mä muuten ostin viime viikonloppuna Mll:n kirpparilta äitiysuikkarin 3eurolla. Hirvitti kans noi hinnat.. Alk 58e... Pääsin heti sunnuntai-iltana testaamaan sitä kypylässä ja oli oikein sopiva mun kropalle.

(.) Jes! Mä voitin lipun Lapsimessuille! :)

Raitis ja Rakkaus 23+1
 
Tää kevätilma vetää kyllä väkisin tuonne ulos. On ihanaa kävellä, mutta kovin kovaa mä en ainakaan voi mennä ku alkaa ottamaan henkeen ja happi loppuu :whistle:

Maha kasvaa täälläkin vauhdilla ja muita housuja on edes turha mallailla jalkaan ku äitiysmalleja. Veinkin tuossa pari kassillista housuja varastoon odottelemaan syksyä.

Joosu Hyvä et löyty nyt ja saat lääkekuurin. Meillä veljen vaimolla oli kans se strepto b ja se löytyi joskus rv 34 kun alkoi olla supistuksia ja vauva meinasi syntyä ennenaikaisena just sen takia.Lääkkeet sai silloin heti ja vauva syntyi sit la:na. Vauvakin sai synnyttyään antibiootin.

karvatonkoira ja Elli rv 24+0 poks
 
Hei Taas!

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista, ja suloisista vauvamasuista :) Me tultiin just miehen kanssa 4 D-ultrasta, ja pakko sanoa että oli kyllä hintansa arvonen. Nähtiin vaavi todella tarkkaan, saatiin ihana dvd, paljon tarkkoja kuvia, ja mikä tärkeintä,sukupuoli vihdoin selvisi, ja oli kyllä sellanen pyllistys että ei tarvii enää arvailla. Eli meille tulee tyttö, ja mulle vois päivittää tyttölupauksen :) Juhlistettiin sitten syömällä ulkona, ja mies juhlisti parilla oluella :) Omaan napaan ei muuta, paitsi että kaamee flunssa on rantautunu tänne, ja tosi rasittavaa ku ei jaksa käydä töissä tai tehdä ylipäätään mitään...

Oikein ihanaa ja keväistä loppuviikkoa kaikille!:heart:
 
Pikanen kysymys. Pitääkö rakenneultrassa olla virtsarakko tyhjä vai täynnä? Kun eikös se kuitenkin vatsan päältä tehdä? En muista enää esikoisen aikaista vaikka ei siitä ole kun runsas vuosi. Meillä huomenna ultra ja jännittää nyt jo ihan kauheesti.

Kiitos jos joku edes vaivautuu vastaamaan.
 
Nyt jää lukeminen kesken ja välillä täytyy kommentoidakin.

Tervetuloa kaikille uusille! :wave: Kiva kun pino kasvaa.

Onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista! :heart:

Ihania masukuvia olette laittaneet. Omakin alkaa näyttämään jo aika isolta.

Elokuunvaavilla oli aivan ihana kuva. :heart:
Ei enää millään malttaisi odottaa omaa seuraavaa ultraa joka on vasta 20.5 äippäpolilla. Esikoista odottaessa ei rakenneultran jälkeen nähty vasta kun syntymän jälkeen. :)

Ristiäiset meillä pidetään myös tälle tulokkaalle. Kuulutaan molemmat kirkkoon vaikka ei muuten mitenkään uskovaisia ollakaan. Käydään kyllä esikoisen kanssa seurakunnan perhekerossa. Mun ala-aste aika oli aika uskonnon täyteistä kun mun opettajan mies oli pappi ja he ovat uskovaisia. Nykyisin sellaista kasvatusta ei edes hyväksyttäisi koulussa mutta meille se oli ihan ok. Osaksi ristiäiset on ihan perinteen vuoksi mutta haluan kastaa lapseni meidän uskontoomme ja he saavat itse päättää aikanaan kuuluvatko kirkkoon vai eivät. Ristiäiset pidetään varmaan viimeistään siinä parin kuukauden iässä. Viimeksi poika taisi olla noin 6 viikkoa vanha.

Nimiä ei olla edes mietitty vielä. Viimeksikin päätettiin juuri ennen ristiäisiä. Mies keksi pojan etunimen ja minä tokan. Kaksi nimeä tulee nytkin. Nimet eivät tällekään tulokkaalle tule kummankaan suvusta vaan ovat ihan "omia".

Kummejakaan ei olla mietitty. Mun sisko ja hänen miehensä on sellaiset jotka haluaisin toisellekin, koska ovat niin aidosti mukana pojan elämässä. Neljä on esikoisella tälle tulee ehkä kolme. Mun mielestä samoja kummeja voi hyvin käyttää. Meillä on myös niin että pariskunnasta on vaan toinen ja musta se on ihan ok. Mulle nimittäin on käynyt niin että mun kummisetä erosi aikoinaan ja koskaan en ole sen jälkeen hänen ex-vaimoaan nähnyt joka on mun sylikummi.

Me&I: n vaatteita olen ostanut paljonkin pojalle. Tykkään väreistä ja kuoseista ja värit säilyy musta hyvin. Nytkin uudesta mallistosta ostin aika monta vaatetta. Itse en niitä juuri. Niitä on nykyään niin monella.

Mammavaatteita en nyt ole ostanut kuin yhdet mamaliciouksen farkut ja paidan. Joitain vaatteita on edellisestä kerrasta. Eniten tykkään Espritin äitiysvaatteista. Aika paljon käytän alla pitkää toppia ja sit ihan normaalia paitaa päällä. Kesällä menee caprit ja hameet samat kuin ei-raskaanakin. Legginsejä käytän myös samoja kuin ei-raskaana ollessa. Mä en koskaan missään housuissakaan laita sitä mahalappua mahan päälle vaan käännän sen kaksi kerroin. Alusvaatteet on ihan normaaleja alusvaatteita.

Närästystä mulla on ollut nyt elämässäni ekaa kertaa tässä raskaudessa. Mä en edes oikein tiedä mistä se tulee, ainakin rasvaisesta ruoasta jos syön illalla mutta mulla siihen auttaa piimä. Mä en edes ole kokeillut mitään lääkettä kun se mullakin tulee yleensä vain nukkumaan mennessä.

Yöhoidossa meidän poika ei ole vielä koskaan ollut. Täyttää ensi viikolla 1v 8kk. Mutta tämän viikon perjantaina menee ekaa kertaa mummille ja ukille hoitoon. Mun vanhemmat ovat ainoita joille annan pojan yöksi hoitoon. Meillä ei kyllä koskaan ole ollut tarvettakaan aikaisemmin mutta nyt ajattelin että haluan nukkua yhden yön kunnolla ennen vauvan syntymää. Edellisestä täydestä yöstä kun on pitkä aika. Ja kun se olen muutenkin minä joka herää joka aamu meidän pojan kanssa niin haluan yhtenä aamuna nukkua pitkään. Saa nähdä miten tulee uni ekan kerran ilman poikaa.

Päksäkkä 24+4:heart:
 
Vauva 10: Meillä taas ei ole sanottu mitään siitä pitääkö rakon olla tyhjä vai täynnä. Mutta ei sen ainakaan tyhjä ole tarvinnut olla, sillä molemmilla kerroilla mulla siellä on kyllä ollu tavaraa :) eikä mitään ole haitannut.

Totinen torvensoittaja Aika tylyä kohtelua sun esimiehen taholta! Mä ehkä olisin niin tympääntynyt tollaseen kohteluun, että ottaisin yhteyttä johonkin luottamusmieheen tai vastaavaan liiton tyyppiin. Ainakin siinä tapauksessa jos ne ottaa sun tilalle jonkun toisen siihen kumminkin. Hankalaa tää määräaikainen työ raskausaikana ku voi olla vaikeaa osoittaa jos tollanen "työsopimustasi ei uusita" homma johtuu raskaudesta. Esimies varmaan mielummin antaa sopparin jollekin ei raskaana olevalle joka on sairaslomien yms. kannalta riskittömämpi vaihtoehto. Mutta milläs sitten sen osoitat. kuitenkin ymmärrän, että ottaa päähän ja kovaa! Siinä kiitos työstä sitten on.

Kyllä kylpylöissä saa olla bikinit. Oikeestaan uima-asuissa vaan sellaset surffi-shortsit on kielletty ja alusvaatteissa uinti :D ja sitäkin on oikeesti nähty ku papparaiset koittaa tulla niiden hienoissa kulahtaneissa kalsareissa uimaan! Huokaus :)

Muuten tuli mieleen ku täällä on ollu juttua noista äitiysuikkareista ja ite oon kattonu samaa, että kalliita on. Netistä löytyy ainakin mamalicious uikkaria alle kahdellakympillä tai sit oli just joku 20e hintaa. Se ei oo musta pahan hintainen ja oon lukenu, että se on ihan napakka, ei pitäis lörtsähtää heti käytössä. Mulla ei siis itsellä ole sitä, mut oon miettiny et pitäis ehkä tilata.
Kesällä bikineitä ei varmaan enää edes näe sen kaiken mahan alta. Nyt on jo aivan jäätävän kokoinen maha, esikoisesta oli kai joskus 30 viikon paikkeilla tällänen! Ja vielä se 16-18 viikkoa pitänee kärvistellä.

Ja vielä lisää maha-asiaa...mun kohtelias mies tänään totes, että oon aivan valtava! ku tulin suihkusta. Olin ihan, että toi on just se mitä nainen haluaa kuulla mieheltään :D Huokaus...se vissiin pelkää mun mahaa..sama juttu oli esikoisen kanssa...rukoilemalla saa rukoilla et sais väli muutakin ku pelkän halauksen :D Onks muilla tälläsiä ongelmia?

Raitapaitainen onnea messulipusta..mä sain kanssa sen..tosin kaupanpäälisiksi ku tein tilauksen villiankassa. Oli ihan kannattavaa.

Kiva päästä messuilemaan ja meen hotelliin yöksi ihan kaverin kanssa. Aivan luxusta välillä :) Harmi ku en pääse meidän tapaamiseen ku perjantaina on neuvola klo 10:30 ja tarkotus mennä messuille vasata lauantaina.

Lyyli ja piiperö 23+4
 

Yhteistyössä