Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Varhaisultrassa käyty ja ihana pieni katkarapu siellä köllötteli :) Saatiin nähdä ja kuulla sydämen syke. Koko vastasi oviksesta laskettuja viikkoja, nyt 6+5. Laitoin nyt myös viestiä FB-ryhmään liittymisestä. Pahoinvointi on alkanut täälläkin, vaikka vielä en ole oksentanutkaan. Närästys ja palelu on myös riesana. Sen sijaan väsymystä ei ole yhtä paljon kuin edellisessä raskaudessa ja tissituntemuksia ei ole ollut koko aikana minkäänlaisia. Ehkä ne tissit on jo niin paljon kokeneet ettei vähästä hätkähdä :)
 
Me myös käytiin eilen varhaisultrassa :) Sykekin näkyi ja kaikki muukin oli lääkärin mukaan oikein hyvin. :love:
Omaa mieltä jäi kuitenkin hieman kaivelemaan pikkukaverin koko, joka oli 3 mm. Lääkäri muistaakseni kommentoi sen vastaavan viikon 5 loppua, tai juuri 6 alkua. Kuukautisista katottuna tuo rv6+0 olisi juuri käypä, mutta jotenkin olen ajatellut olevani hieman pidemmällä jo. Enkä tästä sen enempää lääkäriltä kysellyt, kun muuten oltiin niin tohkeissamme. Nyt kotona kuitenkin tarkistin, niin ekat haamuplussatkin sain testiin jo 8. tai 9.12, selkeän plussan 11.12 ja Clearbluella 18.12 "2-3 viikkoa". Oireet (jatkuva kuvotus, rintojen turvotus) alkoivat myös toosi aikaisin! Näistä yhteenvetona olen päätellyt koko ajan kyseessä olleen lyhyempi kierto = ovis aikaisemmin. Viimeiset menkat alkoivat siis 18.11 ja puuhailtiin ainoastaan 28.11 ja 29.11.

Ihanaa Uutta Vuotta kaikille!
 
Hyvää uutta vuotta kaikille :) Tulen uutena mukaan uuden vuoden kunniaksi!

Eli raida / 30+ / 30.8. / 1.lapsi / HUS

Joulun pyhinä tein plussatestin. Vieläkin järkytyksensekaiset fiilikset, mutta lapsi on erittäin toivottu. :)

Varhaisultra on 11.1. ja sen jälkeen voisin liittyä fb-ryhmään. Oikein mukavaa vuoden alkua kaikille odottajille :)
 
Hyvää uutta vuotta kaikille minunkin puolestani!

Täällä meni eilinen kotisohvalla ja nukkumaankin menin ennen vuoden vaihtumista, koska pahoinvointi on imenyt kaikki mehut. Ympärivuorokautista etomista on jatkunut nyt (vasta) vajaan viikon, mutta alan jo olla ihan epätoivoinen, koska pelkään että tämä jatkuu vielä pitkään.. Pari päivää olen jo ollut töistäkin poissa, mutta maanantaina täytyy yrittää mennä taas.

Pahoinvointirannekkeita kokeilin, mutta ne tuntuivat vain pahentavan oloa. Seuraavaksi ajattelin kokeilla B6-vitamiinia, jospa se auttaisi. Hankalaa tästä olosta tekee sekin, että minulla on jatkuvasti todella aggressiivinen nälkä, mutta mitään ruokaa ei yksinkertaisesti tee mieli. Pari päivää elin pakastepizzalla, nyt ei sekään enää maistu. Eilen sain alas muutaman viinirypäleen ja kohmeisia mustikoita pakkasesta, saas nähdä mitä tänään saisi syötyä.

Maanantaina pääsen varhaisultraan, eli jotain mukavaa on sentään tiedossa (toivottavasti!) :)
 
Munkin uudenvuoden juhlinta oli rauhallista ja menin nukkumaan jo yhdeltätoista haha :D ihan tosi väsynyt oon :/ tiistaina olis mulla vihdoin odotettu varhaisultra.. Sit jos vaikuttaa hyvältä ajattelin soitella neuvolaa :) toivotaan parasta <3 viel pitää jaksaa odottaa :)
 
Mä en ookkaan tänne ryhmään vielä muuta kirjoitellu kun ilmoittanu liittyväni mukaan. Meillä on tosiaan takana kanssa yksityisellä varhaisulta ja silloin kuultiin jo sykkeetkin. Keskiviikkona käytiin ensimmäisessä neuvolassa ja tämän kuun lopussa on NT-ultra.

Mulla on viikkoja nyt 8+6 ja pahoinvointi menee aika aaltoilevasti, joka aamu oon käyny vähintään sen kerran oksentamassa, joinain päivinä huono olo kestää koko päivän toisinaan taas loppuu aamun yhteen oksenukseen. Väsymys vie kaikki voimat ja närästys on tullut jo kuvioihin myös.

Mä oisin halukas liittymään noihin FB-ryhmiin, ja laitoinkin yv:tä asiasta:)


muokkasin kirjotusvirheen pois
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Mäkin uskaltaudun nyt mukaan, jonkun aikaa oon jo taustalla lueskellut... Kolmisen viikkoa sitten tein positiivisen testin ja tuntuu vieläkin todella epätodelliselta. Päivittäinen pahoinvointi, väsymys ja tiiliskiviltä tuntuvat rinnat kyllä muistuttaa että jotain on meneillään :D Viikkoja nyt 8+6.

Eli loviisa-/27/09.08/1.lapsi/HUS
 
Noniin viimein sain aikaseksi aktivoida käyttäjän vaikka oon teidän juttuja lukenu plussasta asti! Mulla siis on LA todennäkösesti 21.8. mut saa nähä siirtyykö ultrassa epäsäännöllisen kierron takia. FB-ryhmään haluan myös mutta vasta myöhemmin, vähän vaan näyttää jo nyt että täällä ei oo hirveästi keskustelijoita vaan taitaa olla kaikille helpompi se fb :D iidan/22/21.8./2.lapsi
 
Täällä käyty tänään varhaisultrassa, ja kaikki näytti hyvältä. Syke näkyi ja n. viikkoa 6+5 vastaava pikkuinen <3 Niin kuin vähän aavistelinkin, laskettu aika siirtyisi tämän perusteella vähän eteenpäin, eli 24.8.

Tänään olo on ollut sen verran siedettävämpi, että pärjäsin töissäkin ihan hyvin, kunhan vaan muistin syödä vähän väliä jotain :)
 
Minäkin vain ilmoittelun itseni mukaan, mutta kirjoittelu on jäänyt. Raskaus on ollut vähän epätodellista, mutta nyt kun on eka neuvola varattu ja inhottava etova olo alkanut, niin on se varmasti uskottava, että jotain tuolla sisällä kasvaa :) Aika inhottavaa, että paluu hoitovapaalta töihin on tulevana maanantaina ja tämä etova olo vie ainakin tällä hetkellä kaikki ajatukset. Miten sitä töissä pärjäilee..?

Olisipa kiva jos täällä puolella keskustelua myös heräisi eikä vain Facebookissa. Esikoisen aikana kirjoittelin vain täällä, kun jotenkin se tuntui parhaimmalta.

Moni on käynyt varhaisultrassa! Itsekin huvittaisi käydä, voisi sitten paljastella asiaa toisille, mutta taidetaan odottaa ihan normaalia nt-ultraa tälläkin kertaa.

Kirjoitellaan toivottavasti pian lisää!

Elythia/ 6+6
 
Heissan!
Täällä plussattu vähän ennen joulua ja ensimmäistä odotellaan. La 25.8. Jänniä aikoja eletään :) Eka neuvola olis vajaan parin viikon päästä ja ajateltiin jaksaa odottaa varsinaiseen ultraan, että näkee pienen. Kaikenlaisia pelkoja/ajatuksia tietysti on, että onkohan siellä kuitenkaan ketään. Olisin kiinnostunut myös fb-ryhmästä, miten sinne pääsisi mukaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Emilii1
Tänään oli kyllä taas semmoista pahaa oloa että.. meinasin joutua kaupasta lähtemään kesken kaiken pois kun yhtäkkiä alkoi oksettamaan...
Mitenhän käy kun ensi viikolla pitäisi siirtyä lomalta töihin..
Mulla oli eilen töitä, 4h olin ja oksensin 3 kertaa... nyt olis töihin lähtö mut oksentanut jo 3 tälle aamulle nii taitaa jäädä välistä. Ärsyttää tosi paljon
 
sivihe/34/18.8./HUS

Moikka,

Olen arviolta rv 8+1 ja odotan toista lastani. Esikoinen syntyi elokuussa eli tulee olemaan vuoden ikäinen toisen syntyessä.

Minulla alkoi ekan raskauden jälkeen vaivaamaan sappikivet. Reilu viikko sitten kivet aiheuttivat haimatulehduksen ja olin viikon sairaalassa tiputuksessa. Eilen tehtiin sappirakon poistoleikkaus ja nyt jännitetään onko kaikella tällä vaikutusta odotukseen. Keskenmenon riski on vielä päällä, myös epämuodostumien syntyminen mietityttää...

Toivon kaikille terveellistä ja stressitöntä odotusaikaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Emilii1
Emilii1
Ultrassa kävin tänään ja ♡siellä pompotti :LOL: jee, mikä helpotus!!! Ja itkua siinä tuli.
Saatiin kuvakin mukaan :)
Ainoa ettei siellä kukaan hoitaja osannut käyttää ultrauslaitetta ja ottaa pää-perä-mittaa, eli viikot jotain 8-9+...
Viikon päästä uudestaan lääkärille ja ultraan että saadaan vaavin ikä selville :p:ROFLMAO:
Tärkeintä on kuitenkin että mun sisällä kasvaa pieni ihminen ♡♡♡♡♡♡♡
 
  • Tykkää
Reactions: sivihe ja raida
Heippa,

uus ilmoittautuu mukaan.

Rv 9+2 menossa ja la 10.8.
Ekassa neuvolassa kävin eilen ja loppukuusta on eka ultra.Pahimpana raskauden oireena on väsymys.Pahoinvointi on aaltoilevaa mut kestettävissä.Oksentaa ei oo tarvinnut kertaakaan.
 
Hei,
Minäkin Ilmoittaudun mukaan,jos vielä mahtuu.
Oksentelen tai yksin puolesta päivästä lähtien. Töissä asiakkaiden välissä siis. Ei ole onneksi tarvinnut sen takia olla töistä poissa. Ikkunan avaaminen ja pakkasilman hengittäminen auttanut sen verran. Jospa ensi viikosta pahoinvointi helpottaisi.
Liiqqis 31/elokuun eka vko (eka neuvola vasta ensi vkolla) /Hus
 
Itellä tänään 7+2 ja kans pahimpana raskausoireena järkyttävä väsymys. Tänään oln ollu myös kunnon nälkäpäivä. Oon vain syönyt jasyönyt ja syönyt suolasta liharuokaa ja perus ruokia muutenkin tekee mieli eipä paljoon muuta!
 
Täällä on jatkuvaa kuvotusta podettu jo nelisen viikkoa, joka on parina viime viikkona muuttunut enemmän varsinaiseksi pahoinvoinniksi. Kertaakaan en silloinkaan kuitenkaan oksentanut, yökkäilin kyllä ajoittain. Kyllä kuitenkin osasi säikäyttää, kun mm. tuo huonovointisuus ja rintojen aristus loppuivat kuin seinään viime maanantain ja tiistain ajaksi! Oikeastaan kaikki tähänastiset oireet katosi samanaikaisesti, joka sai jo tuntemaan etten ole enää edes raskaana. Noina samoina päivinä alkoi pienenpieni rusehtava vuotokin, jota tuli todellakin vain vähän, mutta kaikki tämä yhdessä tuntui niin pelottavalta ja ennen kaikkea tuo oireiden loppuminen sai huolestumaan.. Ruumiinlämpökin laski tuolloin päiväksi jopa tismalleen normaaliin, kun se on koko alkuraskauden pysytellyt 0,8-1 astetta koholla, nyt taas oireiden paluun myötä pysynyt reilun asteenkin koholla?! Onkohan ihan normaalia tämä tämmöinen oireiden yhtäkkinen totaaliloppuminen ja rajumpana sitten kuitenkin jatkuminen.. (n) Vastaavanlaisia kokemuksia tosin lukenut, mutta silti niin oudolta tuntuu.
Melkein ultraan tekisi pinkaista tilanne tsekkaamaan, mutta käytiin jo muista syistä varhaisultrassa, eikä nyt rahallisesti mielellään pistäisi samaa satsia uuteen näin pienellä aikavälillä, muuta hälyyttävää oiretta kun ei edes ole.

Mutta joo siis tosiaan tuo vähäinenkin vuoto on pysytellyt poissa ja pahoinvointi palasi takaisin tuon parin päivän paussin jälkeen paljon entistä pahempana. Pahimmat ajat päivästä aamut ja alkuillat. Eilen oksensinkin kunnolla ensimmäisen kerran. Aamuyöllä jopa heräsin pahoinvointiin, nukuin vain torkkuja ja vääntelehdin sängyssä kuulemma huokaillen, ja aamulla heräsinkin sitten oksentelemaan.. Koko alkupäivä meni sohvalla maaten huonovointisena ja kuin koomassa, selkeä väsymyskin nostelee päätään. Rinnat myös taas arat ja pinkeät, samoin vessassa saa juosta tiheämmin ja nenä herkempi hajuille.

t. mandarina rv7+4 (?)
 
Onnea kaikille jotka saaneet hyviä uutisia ultrassa :)
Mulla oli keskiviikkona veristä vuotoa koko illan ja yön. Seuraavana päivänä kävin ultrassa, halusin tietää mikä on tilanne. Kaikki oli hyvin ja sikiö vastasi viikkoja 8+ :love: Vuoto tullut kohdun seinämästä, ultrassa näkyi selkeä kohta.
Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa vähenemään, ei oo enää kokopäiväistä, alkaa illalla ja jossain kohtaa yöllä helpottaa. Hajuaisti on edelleen tosi herkkä.
Keskiviikkona eka neuvola, silloin olis viikoja 9+. (y)
 
huomenna eka ultra!! jännittää ihan pöhölönä. aikasemmissa raskauksisa en oo kärsiny näin älyttömästä stressistä.. tuntuu välillä että ihan pyörryttää ja oksettaa ihan vaan tämän mahottoman ajatuksen juoksun takia. jospa huomenna helpottais.... jostain luin, että kun on tyttö tulossa niin stressi on yksi oire?! oiskohan? kaks poikaa jo ennestään niin tulisko se tyttö nyt sitte..:D kyllä vetää ihmisen sekasin nämä raskaushormonit kun alkaa uskoa jo kaikenmaailman poppaskonstehin ja vanhoihin uskomuksiin ja noitahommiin..:D normaalisti en ees varmaan vaivautuis lukemaan moisia. huomennaaaa!
 

Yhteistyössä