Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Itsekin kirjoittelisin mielummin täällä! Ois kyllä mukava jos tää ketju vähän piristyisi.. :)
 
Kurjaa kun kaikki karkaa täältä faceen. Itse kirjoittelisin mieluummin täällä anonyymisti.
Minäkin olisin mielelläni kirjoitellut täällä kanssa enemmän. Esikoisen aikaan oli ihanaa, kun ensin pitkään kirjoiteltiin täällä ja sitten vasta kun oli porukka sopivasti karsiutunut ja tutustuttu toisiin, niin mentiin faceen. Mutta kun täällä hiljeni, niin itsekin ultran jälkeen taivuin ja faceen menin. Mutta mielelläni kirjoittelisin täälläkin jos porukkaa löytyy yhä. :)
 
Ei oo tullu kirjoteltua kun tuntuu ettei oikeestaan mitään asiaakaan ole :D oireet on helpottanut ja lähinnä on tullu odoteltua np-ultraa ja tänään se vihdoin oli! Kyllä sieltä elämää löyty ja sydän jumputti kovaa tahtia, lähinnä tuijotin monttu auki sitä ruutua ja yritin ymmärtää kuvasta jotain :D kaikki vaikutti siis olevan ok ja laskettua aikaa siirrettiin viis päivää eteenpäin, ja nyt se on siis 14.8. Tuntuu vieläkin aika absurdilta ja tuijottelenkin koko ajan ultrasta saatuja kuvia, että onks toi oikeesti vauva ja vielä mun :D seuraavaks alan jännittään kertomista läheisille, kun kukaan ei asiasta vielä tiedä. Saattaa olla aika yllättyneitä ilmeitä tiedossa...

Nyt voisin myös liittyä FB-ryhmään, joten laitan saanulle yksäriä! :)
 
Minä seurailen edelleen täällä taustalla, vaikka hiljaiseksi on tosiaan käynyt meno täällä. Kirjoittelen mieluummin täältä nimimerkin takaa kuin omalla nimellä fb:ssä, joten toivottavasti joku muukin tänne jäisi seuraksi :)

Omissa kuulumisissa ei ole hirveästi tällä erää kerrottavaa, koska nt-ultra on vasta ensi maanantaina. Siellä jos kaikki on kunnossa niin täytynee alkaa kertoa raskaudesta esim. töissä. Muuten maha paljastaa kohta, ellei ole jo osalle paljastanutkin ;) Minulla on siis pieni vauvamasu pullahtanut näkyviin tosi paljon aikaisemmin kuin ekassa raskaudessa, tätä ei todellakaan piilotella enää paria viikkoa pitempään!

Pahoinvointi on onneksi helpottanut, nyt on melkein joka päivä ollut jo lähes normaali olo, oksentelen enää n. pari kertaa viikossa.. :confused:

Viikkoja taitaa olla nyt 10+6.
 
Saanulle laitettu yv:tä :) jos satun pääsemään sinne fb-ryhmään nii silti tiällä tulee aina sillon tällön käytyä, sen verra harvoin pääsee koneelle nii tulee täälläki harvemmin käytyä, mut aina ku piäsen nii sit, puhelimella ku tulee oltua harva se ´hetki facessa :) itellekki on alkanu nyt tulla jo selkee vauva masu ja vaatteet alkaa puristaa ja eipä enää hirveesti piilotella :D löysätki vaatteet on alkanu muuttua ei niin löysiks :D nyt on siis menossa rv 14+0
 
Helpottaispa pahoinvointi täälläkin (n) viikkoja 10+5 ja taas heräsin kuudelta pahaan oloon. Vielä pari päivää sairaslomalla pahoinvoinnin takia ja ensi viikolla pitäisi töihin päästä. Väsyttää niin kovin tää kaikki.

Mä mielelläni kirjoittelen täällä, eihän se muuta vaadi kuin alkaa kirjoittaa ;)

Joko ootte tehneet hankintoja? Mä odotan että pahoinvointi helpottaisi niin pääsisi ajattelemaan asiaa. Ekana hankintalistalla äitiysvaatteet, housut alkaa jo sen verran kiristää.
 
Täällä on kans pahoinvointi helpottanut, noin viikolla 12. Nyt menossa 14+2 ja alkaa olla jopa vähän energiaa liikkua pitkästä aikaa. Joulu- ja tammikuun illat meni kyllä ihan sohvalla makoillessa, kun ei oikein jaksanut mitään muuta.

Saikulla ei kuitenkaan tarvinnut yhtään olla pahoinvoinnin takia ja töissäkin olen jaksanut hyvin, joten saa kai olla tyytyväinen.

Ainoa hankinta, jonka olen tehnyt on äitiyshousut, ihan siltä varalta, että jos yksi aamu tuntuu nuo vanhat housut puristavan liikaa, niin on jotakin, mitä laittaa jalkaan. Eikä tässä varmaan montaa viikkoa mene, kun niihin joutuu vaihtamaan.

Paljon olen lukenut, että mitä kaikka sitä pitäisi hankkia ja mitkä olisivat hyviä ja toimivia tuotteita. Näin ensimmäistä odottavana tämä kaikki on ihan uutta ja jotenkin tuntuu, että ei osaa oikein aloittaa mistään. No, onhan tässä toisaan vielä se puoli vuotta aikaa, jos vaikka sen rakenneultran jälkeen alkaisi jo uskaltaa jotakin konkreettista hankkia. :)
 
Heipä hei kaikille!

Itsellänikin on kirjoittelu tänne jäänyt, koska tuntuu että kaikki on hävinnyt facebookiin. Itse mielelläni kirjoittelisin anonyymisti tänne. Muutama muukin taisi olla samoilla linjoilla!

Tällä hetkellä menossa 13+2, lievää etovaa oloa silloin tällöin, sitten on ummetusta ja väsymys painaa päälle, varsinkin työpäivän jälkeen.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja kirjoittelemisiin!
 
Mulla alkais kans olla tarve äitiysvaatteille, mahaa alkaa olla ja farkkuja en oo pitänyt enää pariin viikkoon... Kävinkin (lastenvaate)kirppiksellä viime viikolla äitiysvaatteiden toivossa, mutta tarjontaa niissä oli vähän ja hinnat oli tosi korkeita. Hurahdin siinä sen sijaan osteleen pikkuisia vauvanvaatteita muutamat, koska oli niin halpaa :D ei ihan näin aikasin ollut tarkotus ostaa vauvalle mitään, mutta kuinkas kävikään. Kotiin tullessa ilmotin miehelle et meidän vauva ei oo saamassa yhtään uutta vaatekappaletta kun kirpparilla on niin hyvä tarjonta ja puoli-ilmaista :p

Tänään kävin kaupungilla ajatuksena taas ne äitiysvaatteet, mutta ostin sitten ihan vaan vähän reilumpia tunikoita ja yhden mekon, joissa on tilaa isommallekin mahalle :D Yritän viel piilotella mahaa, kun en oikein haluis varsinkaan töissä vielä kertoa. Mulla on määräaikainen sopimus maaliskuun loppuun ja en halua, että mun raskaus vaikuttaa jatkoon. Eihän se sais, mutta väistämättä ajattelen et esimies näkee kuitenkin raskaudessa sellasia seikkoja, jotka voi vaikuttaa mun työkykyyn. Esimerkiksi pystynkö tekemään yövuoroja enää, tuleeko saikkuja ym.
 
Heippa,

Uskaltauduin nyt kirjoittelemaan, kun nt-ultra käytynä. Eli tänään 12+3 ja laskettu aika 15.8. Ikää on kohta 32v ja ensimmäinen odotus.

Paha olo helpottanut ja väsymyskin hieman. Kärsin ongelmavatsasta normaalistikin ja nyt turvotus ym on ihan infernaalista.

Haluaisin myös FB-ryhmään mukaan, jos täällä on kovin hiljaista. Onkos kukaan itä-Vantaa/Kerava alueelta ja ensimmäistä odottava?
 
Hei!

Rohkenen nyt vasta kirjoittaa tänne, ketjua olen seurannut sillon tällön jo plussauksesta asti mutta jotenkin raskaus ei ole tuntunut niin todelliselta ennen ultraa. Tänään on 12+3 ja laskettuaika on 16.8 :) Joten liittyisin nyt mukaan, esikoisen aikaan kirjoittelin myös kaksplussalla ja sen kautta pääsin mahtavaan fb-ryhmään mikä on vieläkin aktiivinen. Haluaisin nyt myös liittyä fb-ryhmään kun siellä on jotenkin helpompi kirjoitella.
Kuinka sinne pääsee?

Dena90/25/16.8/toinen/TAYS
 
Heippa,

Uskaltauduin nyt kirjoittelemaan, kun nt-ultra käytynä. Eli tänään 12+3 ja laskettu aika 15.8. Ikää on kohta 32v ja ensimmäinen odotus.

Paha olo helpottanut ja väsymyskin hieman. Kärsin ongelmavatsasta normaalistikin ja nyt turvotus ym on ihan infernaalista.

Haluaisin myös FB-ryhmään mukaan, jos täällä on kovin hiljaista. Onkos kukaan itä-Vantaa/Kerava alueelta ja ensimmäistä odottava?
Moikka!
Täällä yks esikoista odottava 22-vuotias Järvenpääläinen. Keravalla oon töissä :)
 
  • Tykkää
Reactions: meggi
Mäkin siirryin tuonne facen puolelle. Mutta laitan tännekkin meillä oli nt-ultra ja vauva voi oikein hyvin. Laskettu aika siirtyikin 3.8. Meillä on siis viikkoja tänään kasassa 14+5 ja huomenna olisi toinen neuvola käynti edessä :)
 
Heippa,

Uskaltauduin nyt kirjoittelemaan, kun nt-ultra käytynä. Eli tänään 12+3 ja laskettu aika 15.8. Ikää on kohta 32v ja ensimmäinen odotus.

Paha olo helpottanut ja väsymyskin hieman. Kärsin ongelmavatsasta normaalistikin ja nyt turvotus ym on ihan infernaalista.

Haluaisin myös FB-ryhmään mukaan, jos täällä on kovin hiljaista. Onkos kukaan itä-Vantaa/Kerava alueelta ja ensimmäistä odottava?
Mä pistin sulle meggi viestiä fb ryhmään liittymisestä :) Me asutaan Matarissa Vantaalla, mutta tämä on jo toinen lapsi meille.
 
  • Tykkää
Reactions: meggi
Meillä oli nt-ultra viikko sitten ja kaikki oli loistavasti! Pieni oli todella vilkas eikä meinannut paikallaan pysyä, ja me katsottiin ruutua montut auki, hengittämättä ja ihan hiljaa :D Aika mahtava fiilis, ja nyt on uskaltanut jo alkaa nauttia raskaudesta ja rentoutua.

Vanhoille housuille olen joutunut sanomaan heipat kun puristivat mahan kohdalta. Kävin ostamassa muutamat legginssit ja mekot että on mitä laittaa päälle.

Laitan saanulle yksityisviestiä fb-ryhmään liittymistä varten!
 
Heippa!

Täällä myös ilmoittautuu mukaan esikoistaan odottava 27-vuotias pk-seudulta. Viikko sitten käytiin nt-ultrassa ja siellä asiat kunnossa, vastasi kokonsa puolesta laskettua aikaa, joka on 13.8.

Kaikki on mennyt tähän saakka hyvin. Alkuun oli pahoinvointia, joka ehti jo välissä lievittyä mutta nyt alkanut aaltoilevana uudelleen etenkin aamuisin. Lisäksi närästystä on ollut jo kuukauden päivät ja sille tuskin loppua on heti näkyvissä ;P

Muutoin vointi on hyvä ja nyt kun on päässyt kertomaan raskaudesta töissäkin, niin on voinut tästä jo vähän nauttia. Mahakin on pyöristynyt sen kunniaksi jo mukavasti ja raskaus alkanut tuntumaan todellisemmalta.

Laitoin saanulle viestiä fb-ryhmään pääsystä :)
 
Hei kaikille Elokuun odottajille, Onnea kaikille odotukseen.
Olen Espoosta ja neljä lasta löytyy jo tästa taloudesta Pojat 11 v, 9 v & 2 v. Tyttö 7 vuotias. Nyt tulossa Viides lapsi perheeseen.
Tänään rv 15+1 ja La aika 4.8 Jorvissa tarkoitus synnyttää.
ekassa Ultrassa oli kaikki hyvin ja toisessa neuvolassa olin juuri pari päivää sitten ja kaikki oli oikeen hyvin ja hyvä syke vauvalla. Nyt vaan odotellaan Rakenne ultraa.
Pahoinvointia ollut aika paljon ja alkaa iltapäivälla ja kestää yöhön asti.
nyt jo hieman helpottanut.
Palellut oon paljon...
Muuten olo ollut kohtuullinen, vatsa näkyny jo ihan viikosta rv 4 asti.

Mukavaa iltaa ja viikon loppua kaikille, mä lähden pian yö vuoroon juontaan Karaokea! Tää on mun väliaikainen työ hoito-vapaan ohella.
 
  • Tykkää
Reactions: Emilii1
Heippa,

Minäkin voisin liittyä mukaan ja mielellään myös faceryhmään! Laitan siitä heti viestiä!

Täällä odotellaan pitkän yrityksen jälkeen esikoista, la 3.8. ☺ Nyt siis menossa rv 15+5, tosin ultrassa oli 4 päivää pienempi.
 

Yhteistyössä