Täällä selvittiin joulupöydästä ilmeisesti epäilyksiä herättämättä. Kerroimme etukäteen anopille raskaudesta, jotta ei tulisi mitään isompaa juttua siitä, etten juonut viiniä tms, ja en usko että muut kiinnittivät mitään huomiota syömisiini
Olin tässä viime viikolla jo vähän huolissani että olenkohan edes oikeasti raskaana, kun minulla ei ollut yhtään mitään oireita, ei vaikka kuinka yritin kuulostella. Nyt kuitenkin eilen ja tänään on ollut etovaa oloa aamulla ja rinnat ovat kipeytyneet selkeästi, eli taitaa oireet olla vasta tuloillansa
Toivon että olisin pahoinvoinnin suhteen yhtä onnekas kuin edellisessä raskaudessa, koska silloin se kesti vain jokusen viikon ja oli lähinnä etovaa oloa, oksentelua vain pari kertaa. Siihen aikaan olin vielä opiskelija, ja aamun ensimmäiset luennot alkoivat vasta kymmeneltä ja nekin pystyi helposti skippaamaan jos olo oli liian paha. Nyt pitäisi selvitä töihin kahdeksaksi joka aamu..
Varasin varhaisultran viikon päähän maanantaille ja eka neuvola olisi siitä viikon päästä, 11.1. Siirsin ultraa viikolla eteenpäin, koska luulen että raskaus ei ole ihan niin pitkällä kuin mitä se kuukautisista laskien on. Nyt on siis 6+2, mutta luulen että oikeasti saattaa olla vasta 5 + jotain, ja laskettu aikakin ehkä sitten siirtyy ultrien perusteella. En halua mennä varhaisultraan ennen kun viikkoja olisi varmuudella 6+ kasassa, jotta mahdollinen syke näkyisi sitten.
Mites teillä muilla, millä viikoilla on alkanut pahoinvointi (jos on alkanut?)