Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Onko kellään kokemusta tuosta Multivita raskaus omega3-valmisteesta? Möllerin omega-kapselit närästää, toivottavasti nämä ei aiheuta kalanmakuisia röyhtäyksiä.. Foolihappovarastoja menin apteekkiin täydentämään ja farmaseutti sai edellä mainitun lisäksi myytyä myös Minisun mama-monivitamiinin. Kyseli vielä tarvitsenko öljyjä ja voiteita raskausarpien varalle Totesin että hieman on turhanaikaista ja toisekseen arvissa löytyy jo entuudestaan.
 
Onko kellään kokemusta tuosta Multivita raskaus omega3-valmisteesta? Möllerin omega-kapselit närästää, toivottavasti nämä ei aiheuta kalanmakuisia röyhtäyksiä.. Foolihappovarastoja menin apteekkiin täydentämään ja farmaseutti sai edellä mainitun lisäksi myytyä myös Minisun mama-monivitamiinin. Kyseli vielä tarvitsenko öljyjä ja voiteita raskausarpien varalle Totesin että hieman on turhanaikaista ja toisekseen arvissa löytyy jo entuudestaan.
Mä syön niitä omegoja on sopinu. Arpia löytyy tältäkin jo valmiiks
 
Moi. Reinkin vau..fi raskauslaskurijutskan ja sen mukaan laskettu olis ny sitten 27.8 ja viikkoja 3+4.. :) en tajuu mutta tiiän et menee yli kumminkin niinku esikoinen eli varmaan kumminkin syyskuun vauva lopulta :D no sen näkee..
No jos sulla digitesti sanoi raskaana 1-2 niin sitten nuo on samaa mieltä, kun digitesti laskee ovulaatiosta alkaen ja raskausviikkoina se on jo 2+0 :) Eli jos digitesti sanoo raskaana 1-2, niin silloin on suunnilleen neljännellä viikolla (eli 3+0 - 3+6).
 
Lisäsin uudet tonne listaan :) Jos joku hoksaa puuttuvansa mutta haluaa listalle niin voi laittaa tänne viestin jossa on nimimerkki / ikä / LA / monesko lapsi / synnäri niin mun on ne siitä sitten helppo kopioida tonne.
 
Hei!

Liittyisin joukkoonne. Olen kahden lapsen äiti ja nyt odotan kolmatta. Tein testin viime sunnuntaina ja nyt ois menossa 6+5, LA 8.8. Sairaala ois keski-suomen keskussairaala. Edellinen raskaus 1,5v sitten meni kesken viikkoa ennen np-ultraa.

Teettekö suljetun fb-ryhmän myöhemmin meille?
 
Hei! Tein eilen digitestin ja raskaana ollaan. En tiiä uskallanko liittyä tähän ryhmään varsinaisesti vielä. Pelottaa ihan älyttömästi maaliskuisen keskenmenon takia :( Menimme ultraan 12+1 ja selvisi että pienellä oli lakannut sydän lyömästä 12+0 :cry: Elämäni kamalin päivä...

Nyt mietin koko ajan vain oireita, onko normaalia ja vertaan edelliseen kesken menneeseen raskauteen. Tiesin ennen plussatestiä jo että raskaana olen. Vihloo niin mahaan varsinkin äkkinäiset liikkeet. Rinnat ja maha turvonnu. Mietin että onko normaalia että näin aikaisin jo oireilee?
Kamalaa aikaa odotella ja pelätä eikä osaa nauttia yhtään..
Mulla meni kesken 1,5vuotta sitten. Olin käynnyt varhaisultrassa n.7rv ja kaikki oli hyvin. Oli kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja syke näkyi. Sitten viikkoa ennen np-ultraa alkoi vuoto vähitellen ja menkkakivut. Heti tiesin. Selvis että pikkuisen syke oli lakannut lyömästä noin viikko ultran jälkeen. :( nyt vihdoin tärppäs uudelleen vaikkei yritystä ollut muttei ehkäisyäkään. Olin jo haudannut vauvahaaveet.

Nyt tietty kummittelee hieman mielessä edellinen tapaus mutta kuitenkin oon jotenkin luottavaisemmalla mielellä ja osaan myös nauttia. En tiedä miks näin. Jos tulee pelottavat ajatukset mieleen, ajattelen ettei sitä pelkäämällä ainakaan pysty estää, kun edellisessä mä pelkäsin hirveesti! Sen takia kävin ultrassakin.
Ehkä nää mun oireetkin tekee sen etten niin pelkää, kun silloin mulla ei pahemmin oireita ollut. Oon kyl kuullu et vaik menis kesken oireet voi jatkua..ei mikään tae.

yritä nauttia alkuraskaudesta! (y)
 
Täällä ilmottautuu yks hätähousu :) Aamusella tein testin johon tuli vahva haamu :) Meillä on ennestään tyttö/11 ja poika/09 ja me asutaan Turussa. Viikkoja olis nyt vasta 3 ja jotain.. laskuri antoi lasketuksi ajaksi 29.8.16. ollaan haaveiltu pienestä vasta vähän aikaa ja ekalla ns yrityksellä tärppäs
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
Varovaisesti ilmottautuisin mukaan. :) Ikää 27v. Odotan toista lasta ja laskettu aika 22.8.16. On tää vaan ihanan jännää toisellakin kertaa. Huomenna tulee siis viikkoja 5 ja nyt jo vähän pahoinvointia ilmaantunut.

Alinakata/27v/LA 22.8/2.lapsi
 
Täältä varovaisesti ilmoittautuu uusi odottaja.. Tänään tehty testi ja laskureiden mukaan LA 26.8! Ennestään poika 08/2014 ja tämä kakkonen hyvin toivottu <3 Nyt täytyy alkaa sisäistämään odotusta kaikkien muiden muutosten päälle. Toivottavasti hän pysyy matkassa. Täällä olen jo toiveikkaana käynyt lueskelemassa ja palaan varmasti kirjoittamaan pidemmin, kunhan ennätän.

Elythia / 30v / LA 26.8/ 2. lapsi /
 
Heips, täällä myös yksi uusi odottaja mukaan!
Tässä tiedot:
Cotine80/35v./3. lapsi/La 29.8.

Eli kolmatta odotellaan noin rv 4+0. La suurinpiirtein 29.8 tai 30.8. Plussasin perjantaina kahdella liuskatestillä ja eilen malttamattomana testasin vielä digitestillä raskaana 1-2 viikkoa :) menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta ensi viikolla. Kolmatta odotellaan. Isommat on 7v ja 5v. Meillä piti olla lapsiluku jo täynnä mutta niin vain iski vauvakuume... Oikeastaan mulla on vauvakuume ekaa kertaa elämässäni, ja ekaa kertaa positiivinen testi aiheutti iloa eikä pakokauhua ensimmäisenä tunteena :D
Jännitti että tärppääkö kun meillä alkaa olla jo ikää (minä 35 ja mies 44). Mutta vielä mitä. Ekasta kierrosta tärppäsi. Meillä on ollut kahden onnistuneen raskauden lisäksi yksi tuulimuna joten alkuraskaus hieman jännittää. Nyt on tosin tosi voimakkaat raskausoireet jo nyt. Tuulimunaraskaudessa oli paljon lievemmät raskausoireet.
Voisin olla kiinnostunut myös siitä fb-ryhmästä! Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
Täällä on siis ollut (ainakin) kahta eri ryhmää. Tuo Linduusin mainitsema täysi ryhmä oli sellainen mihin hän keräili väkeä muualtakin ja sinne he olivat laittaneet rajaksi 40odottajaa. Se on siis täynnä, mutta se ei ole edes se tämän ryhmän alkuperäinen faceryhmä, mihin mahtuu vielä varmasti. Näin ainakin luvattiin, että sitä ei suljeta vielä kun moni ei halua liittyä ennen kuin nämä pelottavat alkuviikot on ohi. Saanulle tai Anmatalle sai ainakin laittaa siihen liittyen yksityisviestiä. Eli ei hätää!

Omaa napaa sen verran, että en ole oikein täällä halunnut kirjoitella kun jokin aika sitten alkoi pieni ruskehtava limainen vuoto. Se onneksi loppui jo, mutta pelottaa miten tässä käy... Nyt on onneksi joulukiireitä, että ei ehdi liikaa ajattelemaan!
 
Juu, ainakin tuonne faceryhmään mihin mä kuulun pääsee laittamalla viestiä Saanulle tai Anmatalle ja sinne otetaan uusia huhtikuun loppuun asti :) Onpas meitä tääläki jo monta! 37 nimeä listalla.

Mulla oli tänään viimeinen työpäivä tänä vuonna! Ihanaa kun ei tartte enää jaksaa vaan voi vaan rötvätä ja voida rauhassa pahoin (sen mitä esikoinen antaa myöten, mutta tultiin tänään mun vanhempien luokse niin on ainakin apukäsiä :) )
 
  • Tykkää
Reactions: Annami ja iinaalisa
Heippa!
Josko mäkin uskaltautuisin mukaan. Eli torstaina on käyty ar-ultrassa ja sieltä löytyi sykkivä sydän ja sentin pituinen pieni papu :) Utran mukaan la ois 3.8.2016 ja viikkoja luultavasti tänään 7+5. Nimimerkkini kertoo sen että kesällä olin myöskin raskaana joka osoittautui keskenmenneeksi ja lääkkeellisesti tyhjennettiin kohtu koska kroppanihan haluaa pitää viimeiseen asti kiinni kaikesta... Ja sit vähän ittestäni, olen 37v, työssäkäyvä ja asun Pirkanmaalla. Minulla on yksi tyttö joka on syntynyt -10
Elikkäs rivini ois
Helmikuunhippu/37v/LA 3.8/2.lapsi
 

Yhteistyössä