~elokuun epelit 2012~

Meillä mies on innolla mukana, joskin omaan hieman pidättyväiseen tyyliinsä. Oli aika herttaista, kun tuleva vauva ja odotus vilisee miehenkin puheissa jo nyt.;) Hän on meillä realisti, minä optimisti, mutta silti vauvaan liittyvissä asioissa mies on ollut se tyynempi ja rennompi, joka on tukenut, kannustanut, rauhoittanut ja uskonut koko ajan. Plussa ilmestyi yk:lla 9, joten totta kai pelottaa, että miten käy, kun tähän asti pääseminen ei ole ollut itsestäänselvyys.

Emme ole kertoneet kenellekään odotuksesta. Aiomme sen tehdä vasta sitten 12 raskausviikon tienoilla - sopivasti mieheni synttärien aikoihin.=)

Nyt toki pelottaa, että pääsemmekö sinne asti, kun aamupuuhasteluiden jälkeen tuli hieman verta (ei kipuja), eikä tuttuja oireita oikein ole tänään ollut...:(
Koitankin tänään ottaa iisisti ja jään kotiin leipomaan joululeivonnaisia sen sijaan, että kävisin etsimässä vikat lahjat.

Onko muilta kysytty jo ennen raskautta, että oletko raskaana?
Täällä niihin uteluihin on jo kyllästytty, sillä useampikin kaveri on asiaa kysynyt, vaikkei mitään syytä kysymiselle ole ollut. Yrittämisemme on salaisuus.

Luckygirl & vintiö 5+1
 
Meillä mies sanoi yks päivä, että: "Ajattele, nyt se vauva oikeesti kasvaa siellä. USKOMATONTA!". Olemme yrittäneet toukokuusta asti, joten ei ihan helpolla plussa tännekään tullu. Innolla on mies mukana ja suunnittelee jo tulevaa. :)

Täällä poksutaan tänään 6+0! :heart:
 
Mua on jo välillä alkanut huvittaa noi miehen kommentit ja huolehitmiset :) Kun raskaudesta ilmoitin plussa testin jälkeen niin ensimmäisiä kysymyksiä oli, että jännittääkö sua nyt kun joudut synnyttämään, johon mä sit vastasin, että enpä ole niin pitkälle asiaa vielä ajatellut :D Kädestä on koko ajan pitämässä kiinni jos on vähänkin jäätä näkyvissä maassa ja kauppakasseihin en saa enää koskeakaan kun kuulemma on liian painavat. Ja kun olin raskauslaskurista katsonut yksi päivä, että sikiön sydän alkaa lyömään tänään ja kerroin siitä miehelle niin hän oli heti tulossa kuuntelemaan vatsalleni, että kuuluisiko sieltä mitään :D Minä totesin sitten, että lapsi on vasta muutaman millimetrin pituinen, joten tuskin sinä mitään kuulet :D On ne miehet kyllä hölmöjä välillä, muttä ainakin tähän asti on vaan naurattanut noi kommentit :)

Scarlett 6+1
 
Meilläkin alkoi vauva yritys maaliskuussa ja nyt tärppäs ,kyllä siinä kestikin :) tosin lääkärin mukaan puoli vuotta on ihan normi aika pillereiden lopettamisen jälkeen että jää raskaaksi. Mulla on astma joten jouduin keskustelemaan lääkityksestä ja muusta jo vauva yritystä miettiessä lääkärin kanssa.

Luckygirl: tuo vuoto ja kipuilu ( sulla niitä kipuja tosin ei tainnut ollut) seksin jälkeen on "normaalia", mäkin kyselin siitä tässä askettäin lääkäriltä kun minullakin niitä kipuja ollut seksin jälkeen, tosin vuotoa ei.Toivottavasti kaikki on hyvin.

Mulla veljen vaimo ( niillä 2 poikaa) arvasi että meillä odotetaan, sanoi että " sisäinen hehku" paljasti :D

rv 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei emilien ja sanle :( Tsemppiä<3

Scarlett oon kateellinen:D Kun odotetaan toista, niin mies tietää jo, että miten ne hommat menee, ja mä yritän kovasti vedota raskauteen kaikissa asioissa, mutta se tietää, että mä voin ihan hyvin vielä kantaa ne kauppakassit, ja esikoisen ja noukkia leluja lattialta:D
Mutta innoissaan sekin on, virallista yritystä meillä ei kerennyt kuitenkaan olla takana kun yk1 tärppäs, tosin ei olla yli vuoteen käytetty ehkäsyä, että keskeytetty vaan yhdyntä.

Onneks joululahjat oli ajoissa hankittu, neki tilasin netistä, en olis kyllä halunnu tänää mennä tonne jouluruuhkaan ostarille, kauheen näköstä oli kun ajoin ohi!

Jenny ja Papu 6+5 (neuvola 8+3)
 
Moikka kaikki! Mulla eka työpäivä joululomalla takana :) on se vaan erilaista ku opiskelu! Onneks kaikki menee vanhasta muistista.

Kävin eilen lääkärissä kuumeen takia ja samalla otettiin verikoe ja hGc oli yli 10 000 eli varmasti raskaana ollaan :heart: ihanaa! Ultraan ei päässy sillä hetkellä...

Ei oo onneks porukat arvannu mitään.

Minea ja maha-asukki 6+5
 
mulla oikeesti hajoo pää :ashamed: ärsyttää vielä ihan älyttömästi kun on joulukin välissä.. mä kun jo ajattelin et kerrankin on stressitön joulu, mut enpä näemmä säästy siltä tänäkään jouluna |O nyt oon sitte ihan paniikissa, että kohta hanat aukee, ja se oli tässä :'(
 
Heippa!
Tää palailee lomalta normirytmiin...

Eli Tervetuloa uudet! Olette listassa :) Toiseksi: Kaikki, jotka ei vielä ole huomannu, etusivulla se toinen lista jota minä päivitän, on siis se oikea eli tarkistakaahan siitä, ja laittaakaa sitten punaisella päivityksiä! Kiitos! :)

Paljon voimia emilien ja muut, joilla epävarmuutta raskauden tilan suhteen:hug: Toivotaan kovasti parasta!

ON Eli kotona taas! Oireita on tännekin ilmaantunut taas enempi, sillä nyt kyllä voi sanoa, että VÄSYTTÄÄ! : / Voi jestas! Ja jos syön normaaliannoksen tai ahmin enemmänkin, tulee syönnin jälkeen hieman huono olo. Ei muuten sen kummempia etomisia.. Vatsan seudulla ei muutosta, turvotus ehkä vähän lisääntynyt, mutta kipuiluja ei sen enempää kuin aikaisemminkaan..
No nyt tietää sitten vanhemmatkin, kun äiti sitten viimein kysyi, kun en ottanut saunaolutta. Molemmat oli ihan onnellisia meidän puolesta ja toivotteli vain parasta jatkoon, että kaikki menisi hyvin! Kivaa :) Mulla ois sitten reilun viikon päästä se eka neuvola johon siis sisältyy ilmainen ultraus! Jännittää jo eikä malttais oottaa sinne asti, kun on näköjään muitakin jo käynyt ultrassa! :D

-pansku- ja bubu 6+5
 
Emilien ja Sanle voimia ja jaksamisia! :hug: Luckygirl täällä kans yks asiakas kysy ihan yllättäen että oonko raskaana,juuri kun niin "hehkun" :D aika hauskaa,mutta häneltä kielsin asian,mielestäni se ei kuitenkaan ihan asiakkailleni kuulu että olenko raskaana vai en,vielä näin aikaisessa vaiheessa kun se ei vielä näy :) Mies on innoissaan ja sanoi kanssa yksi päivä että aattele että tuolla sun masussa kasvaa ihan oikee vauva! :D ja sitte se kutsuu sitä rauta-vauvaks koska mä en oo voinut pahoin (vielä!!!) heh! Ja sitten se vielä antaa "vauva-poweria" joka päivä,eli pitää kättään mun masun päällä,ihan höntiks mennyt tämä mies :D. Täällä on maanantaina eka Neuvola ja sitten vielä sairaalalla ultra jännää hurjasti että onkohan siellä elämää vai ei :). Hattara ja pupu 7+0
 
Hei kaikille elokuun ihmettä odottaville! Ehkä vielä vähän varhaista kysyä, pääsenkö mukaan joukkoonne? Eilen vasta nimittäin tein ekan plussatestin ja tänään toisen, vähän haalean mutta selvän plussan kuitenkin. Menkkojen pitäisi alkaa vasta ensi viikolla... Eikös se kuitenkin niin ole, että raskaana tässä ollaan, kunnes toisin todistetaan? Ei tää nyt ihan varmalta vaikuta sikälikään että jo muutaman päivän seurana on ollut pientä verenvuotoa, kuukautisiksi asti ei ole vielä äitynyt. LA olisi laskurin mukaan 28.8. eli nippa nappa kuuluisin tämän pinon odottajiin. Kenellekään (paitsi miehelle) ei tulis mieleenkään kertoa vielä moneen viikkoon, mutta olen kuitenkin sen verran salaa innostunut tästä jouluylläristä, että jonnekin oli pakko avautua. Lueskelen tämän pinon tekstit vielä myöhemmin paremmalla ajalla, tehän olette olleet tosi aktiivisia kirjoittelijoita.... Leppoisaa sunnuntaita kaikille! t. Alviira
 
Tervetuloa Alviira + kaikki muut uudet ja tähän ketjuun tiensä löytäneet :)

Sanle ja emilien toivottavasti kyseessä olisi kuitenkin vain väärä hälytys ja saisitte tilanteeseenne selkoa piakkoin... :(

ON: täälläkin väsymys painaa! Joka päivä on otettava unet, kun ei yksinkertaisesti pysty enää toimimaan iltapäivällä, kun uuvuttaa niin paljon... Huonoa oloa on myös ollut enemmän kuin esikoisen aikaan, mutta ei sentään oksentamassa ole tarvinnut käydä.

Olen kertonut jo hyvin monelle läheiselle raskaudestani, koska kaikki heistä ovat sellaisia, joille tulisi kerrottua myös mahdollisista ongelmista. Hyvin ovat ottaneet vastaan, tosin ei ihan samanlaista hypetystä saanut enää isovanhemmissa aikaan kuin eka ;)

Kävin ekassa neuvolassa torstaina ja siellä terkkari laski lasketun ajan suoraan menkoista, eli tarjosi laskettua aikaa heinäkuulle. Päivät olisi nyt hänen mukaansa 9+4 tai 8+4. Itse kuitenkin olen asiasta hyvin eri mieltä, joten huomenna menen varhaisultraan terkkarin lähetteellä. Omien laskujeni mukaan kun viikkoja olisi nyt 6+5. Toivottavasti edes näkyy siinä ultrassa vielä...

Olipa kiva kuulla teidän jo ultrassa pyörähtäneiden hyviä ultrauutisia :)!
 
Täältä löytyy myös yksi elokuun odottaja... Seitsemään vuoteen en ole tällä palstalla vieraillut, mutta näin sitä takaisin tullaan...Tämä vauva oli meille täydellinen ylläri, ehkäisystä kun piti olla huolehdittu. Mutta tervetullut meidän perheeseen!
En siis ensin osannut edes odottaa olevani raskaana, joten testiäkään en heti tehnyt... Viikkoja olikin sitten n.6 kun testin tein ja ihmetys oli suuri kun plussaa näytti!
Ei tämä odotus ilman huolia ole sujunut.. Pari päivää plussan jälkeen vietimme intiimejä hetkiä makuuhuoneessa mieheni kanssa. Järkytys oli suuri sen jälkeen, kun vessassa huomasin paperin olevan punaisenaan verestä! Verta tuli ihan kunnolla, monta pyyhkimistä meni, ennenkuin veri loppui. Keskenmenoitkut siinä tuli itkettyä ja todettua, että onneksi tämä meni näin äkkiä...
Jossain vaiheessa olin nukahtanut mieheni kainaloon ja aamulla heräsin turvonnein silmin. Vessassa ihmettelin, että verta ei ollut tullut enempää (joskus vuosia sitten takana yksi keskenmeno ja siitä muistikuvat veren määrästä) enkä ollut yhtään kipeä. No, ei muutakun nettiin lukemaan tietoja...
Netistä löysin keskustelupalstan, jossa oli paljon puhetta verenvuodosta seksin jälkeen. Mieleen tuli ajatus, että ehkä tämä ei sittenkään mennyt kesken?? Maanantaina soitin neuvolaan, jossa sanoivat ettei pitäisi mitään hätää olla, koska verta ei ollut vuotanut kauempaa, enkä ollut yhtään kipeä. Mieli vähän rauhoittui, mutta ei tarpeeksi... Päätin lähteä yksityiselle ultraan, kunnan tarjoamaan ei pääse ennenkuin tammikuun lopulla. Oulusta löytyy meri oulun äitiysneuvola, jossa ultra maksaa 50€, pääsinkin sinne parin tunnin päästä soitosta.

Epäuskoisin mielin menin ultraan, jännitti, pelotti...en uskaltanut toivoa mitään. Ultrassa kuitenkin näkyi pienen pieni sydän hakkaamassa kovaa vauhtia! Raskausviikkoja oli 6+4 ja pikkuinen 0,74cm pitkä. Voi sitä onnen määrää! Verenvuodon syykin selvisi, alunperin pikkuisia oli ollut tulossa kaksi, mutta toinen oli siis poistunut tuon verenvuodon myötä.

Kolmas lapsi siis tulossa, aiemmat ovat jo koululaisia, joten uudelleen opettelussa kaikki. Jonnekin tämä piti tulla kertomaan, kun ei vielä julkista tietoa ole.. Ei pahoinvointia, maha turvoksissa, rinnat kipeänä ja alamahassa nipistelyä. Neljä työpäivää ja sitten lomalle, jospa sitä pystyisi olemaan hiljaa vielä... LA 3.8.2011 Synnytyspaikkana OYS, kolmas tulossa ja 32v ikää
 
Viimeksi muokattu:
Moikka ja onnea kaikille elokuun odottajille!

Ilmoittaudun minäkin mukaan, ja kirjoitan ihka ensimmäisen viestini palstalle. Saa nähdä, miten opin paikan tavoille. :) Alkuviikosta testi näytti plussaa, laskettu aika lienee joskus 18.8. tietämillä. Vanhasta tottumuksesta tosin tiesin jo ennen testiä miehen kehuessa entistä uhkeampaa povea, että masuasukki taitaa ilmoitella orastavasta olemassaolostaan. Mutta vaikka kyseessä on toinen raskaus, tuntuu silti, että kaikki nämä raskauteen liittyvät asiat tulee vastaan taas niinkuin ensikertalaiselle. Esikoinen on jo iso eskarilainen, kaikki se tapahtui jotenkin jo niiiiiin kauan aikaa sitten.

Joku kyseli muita odottavia opiskelijoita, täällä kirjoittelee taideopiskelijamamma, esikoisen sain opiskellessa edellistä tutkintoa, ja toivottavasti tämä toinen on sylissä, kun pitäisi aloitella nykyisessä opinahjossa maisterin lopputyötä (eli siis lykätä sitä hyvällä omallatunnolla hamaan tulevaisuuteen).

Mieluummin kirjoittelisin kerhon/fb:n puolella, olen vähän skeptinen julkisen kirjoittelun suhteen. :)

Eli siis: CornflakeGirl / 29 v. / LA 18.8. / SKS /toinen
 
Ehkä kaivan verta nenästä, mutta olisko täällä joku muu joka tupakoi? Mä yritän kovasti lopettaa, ja oon vähentänykki jo puoleen, olis ollu kiva jos olis joku kohtalotoveri ja tsemppari!

Jenny ja Papu 7+0 POKS! (Neuvola 8+5)
 
Ehkä kaivan verta nenästä, mutta olisko täällä joku muu joka tupakoi? Mä yritän kovasti lopettaa, ja oon vähentänykki jo puoleen, olis ollu kiva jos olis joku kohtalotoveri ja tsemppari!

Jenny ja Papu 7+0 POKS! (Neuvola 8+5)
mulla tuli ekan raskauden aikana niin pahat pahoinvoinnit että tupakoinninkin lopetin sen takia, kun haju ällötti niin paljon. sitten olinkin 4v polttamatta. jotain muutakin hyvää raskaudesta kuin pelkkä lapsi :) nykyään poltan erittäin harvoin ja nyt kun sain tietää että olen raskaana, ei sinne tupakalle edes halua mennä :heart:

toivottavasti saat lopetettua, tai edes vähennettyä ihan minimiin :)
 
onko kellään muulla ollut täysin oireetonta alkuraskautta?? nyt tasan rv 6. kyllähän se pahoinvointi kerkee viä tulee ja ekassa raskaudessa se kesti 20-22 viikoille asti.

mutta muuten oireetonta, kun tuntuu että kaikilla on jonkinnäköstä mahakipua ja tissikipua?!
 
onko kellään muulla ollut täysin oireetonta alkuraskautta?? nyt tasan rv 6.
No melkein oireeton. Ei oo aamuisin mitään ihmeempiä oloja, herään siihen ajatukseen, että en taida edes olla raskaana, iltaa kohden sitten saattaa tulla nippailuja ja rinnat alkaa aristaa.
Ed. raskaus oksentelin vissiin 5+2 alkaen, eli tää on jotain ihan erilaista. :)
Tosin ko. päättyi kkm:n 3 kk:tta sitten, eli luulen, että mun kroppa muistaa edelleen ja siksi ei oo ihan niin sekaisin tästä hormonishokista.


Ehkä kaivan verta nenästä, mutta olisko täällä joku muu joka tupakoi?
No en tupakoi, mutta pakko sanoa, et röökin haju tekee niin tautisen pahaa, että joudun välillä käyttämään mielikuvistusta karttaakseni tupakoitsijoita :LOL:
Mielestäni jokainen tekee niinku parhaaksi katsoo, en lähde tuomitsemaan, mutta toivotan tsemppia lopetusyritykseen ;)


Tänään tais jollakin olla ar-ultra ? Kuulumisia odotellaan innolla :heart:

Ihanaa Jouluviikon alkua!
 
Ihanaa nähdä että tänne on tullu näin paljon uusia! :) onnittelut kaikille!

Semmoinen kysymys tässä heräs että ne jotka juo kahvia niin paljonko juot päivittäin? Itse juon noin 2-3 kuppia päivässä, oon vähentäny kyllä mutta onkohan silti liikaa?

7+0 poksahti tänään :heart:
 
raskasko? Kiitos, voikun mullekkin olis tullu automaattinen ällötys tupakanhajua kohtaan, olis helpottanu asiaa:p
Mulla on lähes oireeton ollu myös. Ihan parina päivänä ollu kuvottava olo, ja olen oksentanu yhen kerran, mutta tissit tai maha ei kyllä ole mitenkään kipeät.

Jenny ja Papu 7+0 (neuvola 8+5)
 
Semmoinen kysymys tässä heräs että ne jotka juo kahvia niin paljonko juot päivittäin? Itse juon noin 2-3 kuppia päivässä, oon vähentäny kyllä mutta onkohan silti liikaa?
Minä aprikoin eilen samaa teen juonnin suhteen, vihreää teetä kuluu yleensä parikin litraa päivässä, ja netistä löytyi aika kirjavaa tietoa suositelluista määristä. Eiliseen saakka siis join n. 6-8 mukillista päivässä, kunnes tulin ajatelleeksi, että pitääköhän sitäkin rajoittaa joidenkin suositusten mukaiseksi.

Jossain lähteessä noin:

"EU:n elintarvikealan tiedekomitea SCF (vuosina 1999 ja 2003 antamat lausunnot) katsoo, että raskaana oleville kofeiinin saantimäärä tulisi olla alle 300 mg/vrk (= 3 x 1,5 dl). Uusimpien tutkimusten valossa on suositeltavaa rajoittaa kahvin saantia enintään kahteen 1,5 dl kahvikupilliseen päivässä.

Tee. Luotettavien valmistajien tuotteita, joita myydään ruokakaupassa, voi nauttia kohtuudella raskaus- ja imetysaikana (myös vihreä- ja kamomillatee), kofeiinin määrä huomioon ottaen. Tee sisältää keskimäärin kofeiinia n. puolet kahvin sisältämästä kofeiinista."

Eli pitää oma teenjuonti vähentää n. kolmeen mukilliseen, hui!
 

Yhteistyössä