~elokuun epelit 2012~

Iltaa Naiset!

Vanella, Onnea ihanista ultrakuulumisista!

Lutu, Viimeksi kävin varhaisultrassa kovien vatsakipujen takia, moni haluaa tietysti vaan nähdä että kaikki on hyvin, mutta jokainenhan tekee niinku tykkää :)

Ruska, jos et oo ovista tikuttanu, niin turha huolestua ihan älyttömästi (joo, tiedän että se ei oo helppoa), alkiohan on pelkästään voinut tehdä matkaa kohtuun vähän kauemmin jo myöhästyneen oviksen jälkeen ja sitten se onkin viikon pienempi. Muutenkaan en ihan satavarmasti luottais näin aikaisilla viikoilla tehtyihin mittauksiin, melko monella on uusintaultrassa ollutkin ihan kokoa vastaava tyyppi matkassa.
Se, että sieltä löytyi kuitenkin syke, on hyvä merkki :heart:

Kata, mä kävin kans seilaamassa tossa työn puolesta reilu viikko sitten ja söin kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla seisovasta pöydästä kalat ja jopa mätiä vähän maistelin.
Ajattelin, että viimeraskaudessa varoin tällasia ja se meni kesken kuitenkin, että nyt en meinaa ihan kaikista "herkuista" luopua, enkä lopettaa elämistä :)
Niin ja varhaisultraan ei tarvi mitään lähetettä, senku varaa ajan vaan.
Nauti reissusta!

).( No varasin sen neuvolan tänään, tammikuun ekalla viikolla olis sitte se.
Mieltä lämmitti se, että se nlatäti tietysti muisti mut kun sanoin nimeni ja se kuulosti ihan vilpittömästi iloiselta ja onnitteli kovasti uudesta raskaudesta.
Noh, kyllä me vielä ehditään saada sukset ristiin;)

Callisto 5+6
 
Sanle Voi ei, toivotaan että on harmitonta :hug: Eiköhän teillä oo jo ihan liikaa noita keskenmenoja ollu :|

Lutu Mulla selkein syy varhaisultraan oli se, että lähdetään joulun jälkeen reissuun, joten sai mielenrauhaa lähteä kaukomaille. Olisi ollut tosi ikävää, jos siellä olisi joku kohdunulkoinen alkanut oireilla.. Nyt uskalletaan myös kertoa vanhemmille jouluna. Ja olihan se tietty kivaa :) Ihan yksityisellä käytiin.

Vanella ja pikku kyytiläinen 7+1
 
Hei!
Täällä yksi elokuuta odottava liittyy keskusteluun mukaan :) Huomenna alkaa rv7 ja eilen kävimme moikkaamassa varhaisultrassa pientä asukkia :heart: Pieni sydän siellä jumputti, pikkuinen näytti ihan katkaravulta :) Liikuttava. Antoi kyllä mielenrauhan, kun tietää että elämää on oikeassa paikassa. Nyt vaan toivotaan että tilanne pysyy samanlaisena loppuun asti. Lääkäri sanoi että 90%:n varmuudella menee hyvin loppuun asti, mutta tiedä noista. Rohkeita nuo lekurit juttelee jo näin aikaisessa vaiheessa :LOL: Laskettu aika on joko 2. tai 3.8. Olo on ollut 2-3 viikkoa tosi etova ja kurkunpäässä tuntuu oksu käyvän kokoajan vierailulla, erityisesti iltapäivisin ja alkuiltaisin, outoa. Onneksi on kuitenkin jäänyt siihen. Sitten tää väsymys on jotain ihan uskomatonta, en oo aikoihin liikkunut kun pelkkä ajatus ahdistaa. Siitä tosi huono omatunto, mutta ehkäpä nyt hetkeksi voi antaa itselleen anteeksi ja tsempata sitten kun voimat alkaa palautumaan. Tää synkkä syksy/talvi ei luonnollisestikaan helpota tilannetta yhtään, joten valoisampia päiviä odotellessa!

Meillä ensimmäinen tulossa joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Tuosta niskapoimu-ultrasta kysyisin teiltä viisaammilta, että mitä kaikkea muuta tämän ultran yhteydessä tehdään/katsotaan - vai tehdäänkö mitään? Ja saako vastaukset saman tien, vai joutuuko joitain testituloksia odotella tai jotain..? Olipas sekava kysymys, sorry...:ashamed:

Paljon paljon onnea teille kaikille kanssasisarille, on tää huikeata!!! =)
 
Moikka taas!

Ihanaa, hienoja ultrakuulumisia Vanella, onnea! :heart:

Ruska, tsemppiä sinne! Kuitenkin tosi hyvä että siellä sydän sykkii! Mä olen ymmärtäny että noilla viikoilla noi ultrat on muutenkin vähän epätarkkoja, saattaa tosiaan seuraavassa ultrassa muuttua. :) Toivotaan että kaikki on hyvin!

Sanle :hug: Toivotaan kovasti, että pikkuisella kaikki hyvin! Teillä tosiaa tarpeeksi vastoinkäymisiä jo! Jaksamisia! :heart:

Emilien
Toivotaan että siellä kaikki olisi hyvin. :) Jaksamisia odotteluun. Varmasti piinaavaa..

Nepo 6+3
Tervetuloa uusille ja paljon paljon onnea :heart:
 
sanle: toivottavasti kaikki on nyt kuitenkin hyvin :hug:

Itsellä hyvin hämmentynyt olo. Eilen kävin neuvolalääkärissä joka alkoi hakemaan sitten sydänääniä. Siinä ihmettelin että miksi niin totesi että kohtu on niin iso että raskaus on jo viikolla 10. No eipä läytynyt sydänääniä ja väitin vakaasti olevani vasta seitsemännellä viikolla. No ensi viikolla on se ultra, ratkaisee sitten montako on tulossa ja missä vaiheessa.

Joulua tarvis alkaa kovasti laittamaan, tämä pahoinvointi vaan vie kaiken voiman. Josko sitä jostain sais voimia tiristettyä sen verran et pölyt sais poistettua pinnoilta...

Mukavaa joulunalusviikkoa kaikille!!

Mirkku76 6+3 tai 8+2 tai jotain :LOL:
 
Täällä iskenyt pahoinvointi nyt tosi urakalla - vielä pahempana kuin esikoisesta. Oksensin Romista yli viikoille 30, ja vuorokaudenajalla ei mitään väliä, paha olo vaan velloo kokoajan ja siihen ei mikään ees auta. Väsymystä myös pikkuisen ilmassa, tissit kipeä ja alavattaa välillä juilii...tekis mieli varhaisultraan mut saas nyt nähä.
Kinkula ja Muputti 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kata 72
Moikka kaikille!

Onnea uusille plussille ja voimia kaikille vuodoista ja muista epavarmuustekijoista karsijoille :flower:

Ma olen siis ulkosuomalainen ja kavin tanaa terkkarilla. Eivat ottaneet mitaan testeja ihan vaan verenpaineen mittasivat. Nyt odottelen katilon yhteydenottoa sairaalasta. Kuulemma soittavat noin vkolla 8-9. Mulla on kauhea flunssa paalla (kohta toista viikkoa) ja terkkari mainitsi flunssarokotteesta. Nyt kysyisinkin mita mielta te olette tosta rokotteesta?

Eilen oli ihan ohikiitava pahoinvoinnin hetki, toivottavasti ei siita ylly!

Hyvaa joulunodotusta masujen kanssa :heart:
 
Sanle: Voi ei! :hug: Kovasti tsemppiä sinne ja toivotaan, että pienokainen pysyy mukana!

mirkku76: Onpas hämmentävää! :D Älä sitä joulua stressaa. Nauti nyt olostasi! :)

Täälläkin pahoinvointia jonkin verran. Aamuisin se on pahimmillaan ku nousen sngystä ylös. Mullakin on flunssa päällä, joten mahtavaa ku nenä vuotaa ja oksettaa! :D Ens tiistaina mennään varhaisultraan. Jännittää... Esikoista ku odotetaan niin kaikki on tosi uutta ja jännittävää..
 
Hei,

Liittyisin mielelläni mukaan tähän ketjuun, jos vain huolitte.=)

Plussa ilmestyi testiin kaksi päivää sitten ja nyt eka neuvolakin on jo varattu tammikuun alkupuolelle. Ehkä pikku hiljaa alan uskoa, että haaveemme omasta pikkuisesta on hieman lähempänä.

luckygirl/31/ensimmäinen/LA 17.8.
Synnäriä emme ole vielä päättäneet, mutta se on joko Kätilöopisto tai Naistenklinikka.


Luckygirl & vintiö 5+0
 
Sanlelle iso:hug: ja pikkuiselle kovasti tarrasukkia:heart:

Tervetuloa luckygirl, mesikämmen ja lupu80:wave:

Täällä etovaolo jatkuu edelleen ja nyt on tullut myös oksentelu kuvioihin...happamat ja kirpeät maut helpottaa hetkeksi. Toivottavasti jossain vaiheessa vähän helpottaisi vaikka sit tiedän etä rupeen panikoimaan, että onko pikkuisella kaikki hyvin..Koskaan ei oo hyvä olla :)

kirpeiden karkkien lumoissa oleva Annubella ja onni-ilona 6+6-8+0
 
nöpsä
moi!
haluaisin niin liittyä tänne mukaan :) tänään testin ja sieltä pilkisti haamuplussa.
no parinpäivän päästä teen uuden. pelkästään haamusta innoistuin näin paljon :D
eli jos tuo plussa pitää paikkansa niin la olisi 26.8
 
Heipsan! Saanen liittyä mukaan joukkoon, juuri plussan testiin saaneena, ihan tokkuraisena tästä uutisesta :) Meillä ei varsinaista yritystä vielä ollut (ensi vuoden puolella piti aloitella), tässä kierrossa oli vain 1 mahdollisuus raskauteen. En olisi uskonut ikinä raskauden mahdollisuuteen.

Mutta tässä ollaan onnesta sykkyrällä :heart:

Olen itse 26v. Mies 25v ja lapset jo 10v ja 4v, tyttöjä molemmat. Opiskelen viimeistä vuotta lähihoitajaksi, vilkutus vaan muillekkin opiskelijoille :wave: Mies on sairaanhoitaja ja työskentelee ambulanssissa. Ite teen sijaisuuksia päiväkodissa.

Oireita (joiden perusteella testinkin menin tekemään)
- Tissit on kipeytyneet jo parisen viikkoa sitten, ovat kipeät joka puolelta. Lisäksi sellaiset pinkeät niin kuin maidonnousu vaiheessa.
(Menkkoihinkin liittyy mulla tissikipu, mutta ne on vaan sivuilta arat ja paljon vähemmän pinkeänä)
- Mahassa on tuntunut n. 5 päivää että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä, välillä jomottelee oikein kunnolla, välillä taas ei mitään tuntemuksia. Ihmeellistä jojoilua. (Menkkojen aikaan jomottaa tasaisesti kunnes sitten loppuu vuodon alettua)
- 2 päivää sitten valkovuodon seassa oli runsaahko määrä verta. (Ei normaalisti tuhruttele ennen menkkoja)

Tosi kiva päästä tänne odotuspuolelle mukaan. Ollaan vauvasta haaveiltu jo vuosia, tai ainakin minä ;) Monesti olen täällä lukenut haikeudella odotusajan fiiliksiä.

Eli listalleadora, 26v, K-SKS, 3. lapsi, la 24.8

Jee rv 5 lähti käyntiin ;)
 
Hei,
Onnittelut kaikille odottajille=)
Mielelläni minäkin ketjuun liittyisin ja kokeilisin vaihtaa kuulumisia täällä. Mieluusti myös kerhoon liittyisin, mutta minä olen täysnoviisi ja en tiedä miten toimitaan, joten jos joku tälläistä tumpeloa voisi opastaa/johdattaa=)
Plussasin viikko sitten, toinen lapsi, 40v, NKL rv 5, LA 14.8.Olo on vielä epätodellinen toista lasta on kovasti toivottu ja nyt vatsakivut ovat pitäneet jännityksessä, ja muutenkin on sydän vähän syrjällään.Muuten olo on ok väsymystä lukuunottamatta, samoin oli viime raskaudessa.
Töistä ihmiset kirjoitteli, minä olen sairaanhoitajana vuodeosastolla, ja melkein säännönmukaisesti sieltä lähdetään saikulle ennen laskettua aikaa.Voisin tosin hyvin jäädäkin, olen nytkin osa-aikaisella hoitovapaalla, mutta on noi asuntolainat jollain maksettava:(
Mukavaa odotusta sekä vauvan että joulun kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusille ja iloisille kuulumisille sekä voimia teille joilla on murhetta ja jännitystä!!

Täällä eilen saapui paha olo kaveriksi salaa ja yllätyksenä. Juuri tietysti silloin kun töihin oli lähtö, no vielä ei ole oksennusta näkynyt....

jotenkin epätodellinen olo, kun ei oikeasti tiedä onko "siellä joku" :) Ensi viikon ultraa sekavin odotuksin odottelen. Neuvolaan vasta alkuvuodesta.

***6+0***
 
Minä varailin tänään ensimmäisen ultran:) Jee, ihan vaan sitä tulin kertomaan:D

Ultra on sitten 5.1 rv9+3 (Neuvolan mukaan 11+1)
Ja Neuvolalääkäri on 11.1 rv 10+2 (Neuvolan mukaan12+0)

Huh huh, liikaa matikkaa tälle illalle..

jenny ja Papu 6+4 (neuvola 8+2)
 
Hurjasti uusia, tervetuloa ja onnea plussista!

Maria***, täällä toinen ulkosuomalainen. :) Kävin tänään tapaamassa lääkäriä ja se totes, että paras pistää tuo flunssa-rokote heti (joltain raskaana olevalta oli just menehtynyt vauva, kun äippä sai influenssan) ja enpä siinä asiaa pohtinu sen enempää. Sain piikin samantien. Miehenkin kuulemma pitäis käydä ottamassa se piikki, ettei vaan vauva saa tartuntaa.

Sanlelle voimia. Toivottavasti kaikki on hyvin!

ON: Kävin lääkärissä selvittämässä, että miten täällä maassa (USA) toimitaan. Meidän perhelääkäri ei mua voi hoitaa, joten varasin ajan toiseen paikkaan. Eka oikea "raskauskäynti" on 26.12. Täällä tehdään töitä tapaninpäivänäkin! Mun synnytyssairaalaksi valitsin Sequoia Hospitalin (ei taida olla lyhennettä tonne eka sivulle :D). Toinen vaihtoehto olis ollut Standford University Hospital, mutta se on vähän kauempana ja sinne mennessä saattaa olla pahat ruuhkat. Muutenkin tämä minkä valitsin vaikutti mukavammalta. Siellä mm. luvataan, että oma lääkärini on myös mukana synnytyksessä. Voihan se olla, että kun on kolmas lapsi kyseessä niin vauva tulee niin vauhdilla, ettei oma lääkäri ehdi paikalle, mutta ajatuksena tuo on ihan kiva. Ja siis sain itse valita lääkärinkin. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Eilen tuli päivällä vaan vähän rusehtavaa vuotoa valkovuodon seassa paperiin eikä koko päivänä muuten mitään. Äsken sitten tuli taas verestävää vuotoa vessakäynnin yhteydessä paperiin. Pitää varmaan sittenkin maanantaina soittaa taas terkalle että voisko sitä lääkäriaikaa saada aikastettua, että jos tuolla ei oikeesti kukaan enää kasva niin turhaan tässä jahkailee. Eilen piti vielä uus testi tehdä ja vahvat viivat siihen tuli että ainakaan hormonitaso ei oo vielä laskenut, tosin eihän se ihan heti laskekaan vaikka kasvu ois loppunutkin.

Pitäs vielä lähteä miehen siskon valmistujaisjuhliin kohta puolin, toivottavasti ei ala vuotaan ja kipuilemaan siellä.
 
Voimia kaikille joilla epävarmatilanne, toivottavasti kaikki on hyvin!

Meillä poksahti 6+0 tänään, oireita ei ole oikeestaan muita kun rintojen arkuus ja jatkuva "nälkä" :)

Miten muilla mies on ottanut raskauden vastaan?

Meillä vähän epäileväinen, sanoi että uskoo sitten kun näkee :) mutta kuitenkin ihan iloinen vauvasta kun suunnittelee ja kattelee jo kaupoilla turvakaukaloita ja auto pitäis kuulemma vaihtaa että rattaat mahtuu ja nimetkin on jo keksitty tytölle ja pojalle :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä