~elokuun epelit 2012~

Hyvää lauantaita leidit!

Voi eeii Pipsapippuri ja Pikkupampula! Ihan hirveetä! Voimia teille. :heart:

Salailusta Täällä yhdet juhlat on ollu missä oli alkoholitarjoilu. Menin autolla eikä kukaan tainnut mitään epäillä. Jouluaattona kerrotaakin jo uutiset ainakin miehen vanhemmille. Siellä on tarjolla jouluna vaikka mitä alkoholijuomia ja ne kyllä arvais heti kun kieltäydyn. :D

Rauhallisuudesta ei tietoakaan! Muutamana päivänä oon vetäny ihan ihme raivareita miehelle ihan pitättömistä asioista. Ja itkuakin riittää. Onneks mies on ihana ja ymmärtää.

Tänään ekaa kertaa pahoinvoitia! Aamulla sängystä suoraan vessaan halailee pönttöö. Huh, toivottavasti ei hirveen pahaks mee.
Annubella oireettomuus on ihan normaalia, älä stressaa. :) Mulla ei ollu esikoisesta minkäänlaisia oireita koko raskausaikana. :)

Ihanaa Santtu81 onneks olkoon! :heart:

Mikä Salmanterin tilanne? Joko oot testaillu? :)
 
Moi!

Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään. Keskenmeno takana ja nyt raskaana ensimmäisestä kierrosta tapahtuneen jälkeen. Ei ollut kiva silloin selitellä että nyt kävi näin. Oireita; hirveä metallinmaku suussa, palelu, närästys ja etova olo suurimman osan vuorokaudesta. Mutta nyt yritän edetä ihan päivä kerrallaan, kun kova pelko tuolla takaraivossa jäytää :/

jonskuuh 5+0
 
Heippa !

Täällä kanssa varovasti ilmoittaudun mukaan, tänään tuli digiin 2-3vk raskaana.
mutta nyt en vielä osaa ihan laskettuu aikaa arvailla kun kierto 46/27-33. ja tässä kierrossa kävin gynellä kp 35 ja sillon testi negaa, kyne sano etten ollu tässä kierrossa ovuloinut ja sain terolut kuurin, alotin sen heti, eilen vielä oottelin menkkoja ja aattelin että teen huvikseen vaan r-testi ja yllätys kaksviivaa, digillä sit tänään toi 2-3 vk raskaana. Joten aika epätodellinen olo täällä. Maanantaina aikaa sit gynelle että tilanne selkenee.

äiskä-73. 38 v. PHKS, neljäs
 
Paljon halauksia Pipsapippurille ja Pikkupampulalle! :hug:

Onnea ja tervetuloa uusille! :wave:

On muuten tosi, että nyt alussa kun ei oikein nuita oireita ole, ni meinaa ihan unohtaa olevansa raskaana! Missähän vaiheessa sen sitten alkaa uskoa? Sitten kun vatsa alkaa kasvaa tai tuntee liikkeitä... Saapas nähdä :) Toki eka ultra auttaa asiassa myös, kun näkee pikkuisen ihmisenalun ensimmäistä kertaa :heart:

Tänään käytiin ostamassa suurin osa joululahjoista! Ens viikolla tai viimeistään viikon päästä pitäisi ostaa loput, ja sitten pääseekin vähän rentoutumaan ja odottelemaan joulua :)

-pansku- ja bubu 4+5
 
Heipä hei! :)

Josko mäkin mahtuisin mukaan?

Eli Emilien, 22v, toinen.
Laskettu olis edellisten kuukautisten mukaan 4.8, mutta ovulaation 8.8.. tarkempi selviää varmaankin sitten enskuun 24pv, kun meillä on np ultra, mut mä meen kuukautisten määräämän ajan mukaan :)
..ja ensimmäinen neuvola aikakin on jo enskuun 3pv. Jouduin nyt jo soittaan neuvolalle, kun mulla olis ollut perjantaina sokerirasituksen kontrolli, ja nythän mun ei sinne sitten tarttekaan ihan vielä mennä, kun kerran pärähti testiin (kolmeen :D) kaks punaista viivaa :heart:


Tosiaan.. esikoinen meillä vasta 5kk. Päätettiin miehen kanssa, että toinen saa tulla jos on tullakseen, ja se päättikin, että nyt on hänen aika :D Sen takia ei paljoa aikailtu, kun mulla on pco (ei nyt pahimmasta päästä, mutta ei todellakaan lievimmästäkään) ja lääkärit sillon pelotteli, ettei raskaus ilman lääkkeitä onnistuisi. Esikoinen sai alkunsa niinkin hassusti, että olin pari viikkoa sitä ennen käynyt lääkärissä lapsettomuuden takia, ja sitten odoteltiin kuukautisia alkaviksi, että päästään alottaan lääkekuuri, mutta ne eivät sitten yhteentoista kuukauteen alkaneetkaan :D Lääkäri silloin käski pitää ns. kiirettä lasten teon kanssa, ja nyt onkin sitten jo toinen tulossa :)

Me ollaan kerrottu ainoastaan mun äidille, koska haluan, että mulla on joku muukin kun mies, kelle voin jutella asiasta :D varmaankin sitten tammikuussa kerrotaan muille sukulaisille..

Rauta maistuu välillä suussa, paleltaa ja pahoinvointi on nostamassa päätään.. pieniä nippailuja ja kipuiluja tuntuu myös tuolla alavatsalla ja munasarjoissa.

Mulla on tosta esikoisesta kamala synnytyspelko, ja oon nyt jo alkanu stressaamaan synnytystä. Mun tarvii varmaan jo ekalla neuvola käynnillä sanoa terkkarille, että mä taidan haluta tällä kertaa section. Mä oon ihan pelko persiissä enskesä mielessä :ashamed:

Emilien ja pikkuinen rv 5+0?
 
Tervetuloa uusille odottajille :)

Me käytiin tänään veljentyttäreni 2v pirskeissä! Onneksi olo on vielä suht hyvä, vaikka välillä haukottelinkin.. Reissuun kyllä upposi ihan koko päivä joten nyt kyllä nukuttaa!

Salailusta: Mun ei tarvitse selitellä mitään jo imettämisen takia :D Eikä nyt taida olla muutenkaan sellaisia pirskeitä tiedossa missä alkoholia olisi tarjolla. Meillä on tulevissa häissäkin alkoholiton tervetuliaismalja.

Hei mutta ne mahat! Mulla on jo mahoton turvotus vatsassa. Isompi tenavista jo kyseli että äiti hei miks toi sun maha on tommonen iso vieläkin? Huoh, ei varmaan tarvi kauan salailla. Sen verran kuitenkin jo iso että osaa varmaan katsella jatkossa vieläkin tarkemmin äidin vatsanseutua. Varmaan vatsanahka sen verran venyväistä, kun vasta raskaana ollut... Vaikkakin sain 22 raskauskilosta karistettua 20 ennen nyt tätä raskautta. No, enää ei paino tipu vaan näyttää jo noususuuntaista! Toivottavasti ei nyt ihan noin paljon saisi tällä kertaa kasattua kiloja...

Ja sitten kommentoitava taaperotx5 että tosi hieno kakku!

Ansukka 5+1
 
Heips, minäkin taidan uskaltautua jo.... viikon verran olen testaillut (vaikka menkat piti alkaa eilen) ja yhtä pitkään on viivaa pukannu aluksi haamua, eilen ja tänään jo kirkuvan punaista. Laskettu aika olisi hedelmöityshetken perusteella 7.8.2011. Ja kolmas lapsi meillä siis :)
Itsellä jotenkin hurjan levollinen olo (tällä hetkellä, nämähän vaihtelee vähän väliä kylläkin..) että kaikki on niinkuin pitääkin. Ensi viikolla ajattelin varailla neuvolaa, saan sen varmaan tammikuulle sitten..
eli nyt on jotain 4+ vkoja meneillään kaiketi :)
 
Onnea taas uusille plussanneille!!

Tää mamma on nyt kyllä aikas väsyny kun on saanu aamusta asti mennä pää kolmantena jalkana paikasta toiseen eikä herra yrjön tulokaan ollut kaukana :x

Mutta nyt toivotan kaikille hyvät yöt ja painun nukkumaan että jaksaa huomenna taas juhlia kun on vieraitakin tulossa :)

Ai niin oli kyllä mahtava esitys se sirkus näytös missä tytön kanssa oltiin,suosittelen menee kattoo jos se tulee sinne missä asutte..voisin mennä jo uudestaan sen kattoo jos se vaa ois mahollista :D
 
Kauhia, se ois jo toinen adventti! Joulu on kyllä iham oven takana, tulee ja menee kyllä aina nopeesti. Tänään täytyisi tehdä kuivakakut maustumaan, ne kun tekevät aina kauppansa =). Piparitalo tuli kahden innokkaan pikkuleipurin avustamana tehtyä ja olosuhteet huomioon ottaen, ihan hieno tuli. Mitäs muiden jouluvalmisteluihin?

Oireita ei ole kauheasti, mut luotan siihen et ei tässä nyt vielä mitään kummallista ole sen takia.

Taaperox5: sulla on kyllä leipurintaitoja! Ihanat kakut!

UUsille odottajille tervetuloa!!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmottaudutana nyt listalle. Viivat vahvenee ja digi sanoi Raskaana 2-3 :heart:

Eli LA 10.8. Santtu81~30v~KOS~neljäs

Mulle luvattu käynnistystä viikolle 37 ja muutenkin mun raskaudet kestää vähemmän aikaa niin heinäkuun puolella varmaan syntyy..(jos sinne asti päästään)

:heart: 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jomi
Tervetuloa uusille ja Santtu81lle paljon tsemppiä! :)

Huijaa. Jos sitä huomenna vielä varmistelee testillä, että massussa jotakin on, niin sitten sitä jaksaa oottaa joulun jälkeen olevaan neuvolaan ja varhaisultraan! Tasaseen on nyt ollut menkkamaisia kipuja, joten jotakin siellä kuitenkin tapahtuu..

-pansku- ja bubu 4+6
 
Onnea kaikki uudet plussanneet!

On ollut mukava viikonloppu, siskontytöt kävi ekaa kertaa meidän luona yökylässä ja käytiin kiipeilemässäkin. Tytöt tykkäs.

Mullakaan ei kauheemmin mitään fyysisiä oireita ole ollut paitsi turvotus. Housuista jää painaumia ja muutenkin ahdistaa pillifarkut sekä kaikki sellaiset joissa nappi painaa alavatsaa.
Hermot on ollut hieman kireällä ja toivonkin että tää ei jatku kauaa, koska oon ollut ajoittain ehkä hieman liian ilkeä ja dramaattinen.. (mies parka) sama homma kun -pansku- sulla: en oo koskaan voinut mitään hormonaalista ehkäisyä käyttää pitkään.
Ajattelin varhaisultraa kans joulupyhien jälkeen, kun tuntuu et kauheen pitkä aika on vielä sinne 12. viikolle.. Me ei olla edelleenkään kerrottu kenellekään ja pidän tätä jo suurena henkilökohtaisenakin saavutuksena =)
Oon jaksotellut tätä ensimmäistä kolmannesta n. parin viikon pätkiin, niin aika ei tunnu niin pitkältä.
Seuraava virstanpylväs se eka neuvola 16. pvä.
Oon ostanut Vauva-lehden pari viimeisintä numeroa ja on ollut ihan kiva tutustua aiheeseen ja miettiä vähän minkälaisia juttuja sitä mahdollisesti on edessä.

Mukavaa 2. adventtisunnuntaita kaikille!

Maygory ja esikko 5+0
 
Varovasti tänne pinoon ilmoittaudun.. laskettua aikaa en osaa sanoa sillä viimeiset menkat ovat olleet syyskuun lopussa ja lokakuun lopussa tuli testettua eka nega. Mut ehkä se laskettu aika sitten joskus ultrassa selviää.

Huomenna tai keskiviikkona sitten soittelen neuvolaan ja kyselen sieltä lisää.

Maijamehi, 30v ja kolmas lapsi tuloillaan
 
Mä soittelen huomenna neuvolaan (toivottavasti täti ei ole vapaalla). Keskiviikkona olen palaamassa töihin ja siellä soittaminen on hankalaa puhelinaikaan (olen päiväkodissa). Neuvolaan täytyy kuitenkin päästä piakkoin, jotta saadaan riskiraskausseuranta aloitettua. Äippäpolille tosin pääsen vasta puolivälin jälkeen.

S 4+2
 
Hurjan paljon onnea uusille plussanneille ja tervetuloa:wave:

Täällä aamulla herätty hirveeseen vatsakramppiin ja olin aivan varma, että nyt tää menee kesken. Puolisen tuntia kesti, ei auttanut oikeen mikään, verta ei vuotanut. Sitten pikkuhiljaa rupes helpotta ja epäilykseks nousi illalla syöty pitsa, koska helpotti vähän kun pääsi kakkoselle. Hyvä ettei miehen kanssa jo lähdetty lääkäriin. Lupasin, etten koskaan enää syö pitsaa..ainakaan noin myöhään :)

Neuvolaan en itse taida vielä soitella. Koskas sinne pitääkään viimeistään ilmoitella? Esikoisesta soitin heti kun plussasin, mutta nyt en jotenkin uskalla tai halua..en ainakaan ennen ku oon käyny siel varhaisultras mikä on sillon 20. päivä...

Annubella ja "onni-ilona" 5+1 - 6+2
 
Annubella, mulla oli viimeksi eka neuvolakäytni viikolla 6-7. Taisin soitella 5+ viikolla ajan. Viikkoon 16 mennessä on käyävä jotta saa äitiysavustukset. Ja jos np-ultra-ajat on tiukoilla niin senkin takia kannattaisi soitella hyvissä ajoin. Onko sulla muuten normaali- vai riskiraskaus? Mä kun automaattisesti kuulun riskiryhmään.
 
Santtu81: Mä en oikeen tiedä kuulunko riskiryhmään. Sen tiedän, että sektiolla tulen tämän tapauksen synnyttämään, joten kai sitä jotain tarkempaa seulaa on... Eli mun varmaan kannattais soitella ennen joulua sit kuitenkin!?! Ääh..jostain syystä neuvolasta on jääny vaan semmonen ahistava fiilis..en oikeen tiiä miks...en käyny siellä esikoisenkaan kanssa enää viikon 26 jälkeen kun seuranta siirty äitipolille supistusten ja lyhentyneen kaulan takia.
 
Iltaa!

Minäkin aattelin huomenna soitella neuvola aikaa ja aattelin myös soitella yksityiselle gynelle jossa kävin kaks viikkoo sitte, josko kattois ultralla että missä vaiheessa tää minun raskaus nyt oikeesti on... toivottavasti saan nopeesti sinne ajan ku neuvolassa laskee viimesten menkkojen perusteella jotka alko 18.10.2011. eikä kyllä anna todellista odotus aikaa ku digi näytti eilen 2-3 raskaana.
laskin tuolta vau.fi sivuilta vähän ehkä synnytys aikaa, sain 14.8.2012. mutta en luota ennen ku oon käyny gynellä. Hitusen piinaavaa aikaa.

Mukavaa odotusta kaikille :wave:
 
Pipsapippuri Voi ei, voimia :hug:

Tervetuloa uusille, hirmuisesti onnea plussista! :heart:

Oireettomuus Melko oireettomana täällä edelleen mennään. Ei mitään pohoinvointia tai selkeää oiretta, josta huomaisi olevansa raskaana. Väsyttää kovasti, mutta niin mulla kyllä aina tekee tähän aikaan vuodesta, varsinkin kun on paljon kaikkia kiireitä. Mahaa nippailee ja välillä jomottaa menkkamaisesti, mutta nekin on ihan samanlaisia tuntemuksia kuin ennen menkkoja. Samoin tissit on kipeät, kuten ennen menkkoja aina. Univaikeudet on sellainen, mitä ei ennen raskautta ole ollut, mutta en tiedä johtuuko sekin ennemmin stressistä ja huolista kuin raskaudesta. Eilen jomotteli menkkamaisesti koko päivän kun touhusin kovasti ja siitä olin jo hieman huolissani, mutta nyt kun on saanut levätä on sekin rauhoittunut.

Ai niin sellainen tuli mieleen "oireena", että ilmeisesti kohtu tuntuu jo ulospäin kädellä kokeiltaessa. Voiko olla mahdollista vielä näillä viikoilla Huomasin muutama päivä sitten, kun laitoin käden aivan alavatsalle, että siinä tuntui kovalle. Istualtaan/makuultaan tuota kovaa kohtaa ei tunne, mutta seisoaltaan kyllä. Ja nyt tuntuu, että muutamassa päivässä tuo kovettuma olisi hieman kasvanut ja pyöristynyt. Turvotusta muuten mulla ei ihmeemmin ole.

Täällä oli eilen tuparit, eli 40 hengen bileet emännöity ja hengissä selvitty! Baarissa kyllä meinasi jo väsy iskeä :) Melko raskasta kyllä oli, murehdin miten tarjoilut pelaa ja onko kaikkea tarpeeksi ja miten koko sakki meille mahtuu. Mutta oli kyllä loistavat bileet ja hyvin tänne porukka mahtui kun meillä tällä hetkellä vielä on kaksi "ylimääräistä" huonetta, niin hyvin ihmiset jakaantui olohuoneen lisäksi vieras- ja tv-huoneisiin. Eikä kukaan tuntunut kiinnittävän huomiota siihen, ettei emännän juomissa ollut alkoholia ;)

Vanella 5+4
 

Yhteistyössä