~elokuun epelit 2012~

Tervetuloa Callisto tänne puolelle! Mahtavaa :)

Pipsapippuri Anteeks, mulla on ehkä pieni kaukainen muistikuva asiasta, mutta niin se varmaan oli! Oon niin hatarapää :ashamed:

Onnea ja tervetuloa myös muille plussanneille! :wave:

HUi! Oon täällä entistä epävarmempi, kun tuossa päikkäreiltä herättyäni tein uuden testin, tällä kertaa pregcheck liuskan(aikasempi siis cb-digi viikoilla). No, se sitten näytti kyllä plussaa, mutta aikas hailakkaa ja oireet on hävinneet melkeinpä kokonaan. Ei enää niin paljon nipistelyjä ja särkyjä kuin ekan plussan aikaan! :O Turvotusta kyllä löytyy ja nyt on nännit kipeät. Saatto kyllä olla aika laimeaa pissaa, kun aamupissaan en kerenny tekemään, sitten töitten jälkeen söin aamupalaa ja kävin kyllä vessassa ennen päikkäreitä(n.2h), mutta saattoi se juominen silti varmaankin laimentaa sitä pissaa. Toivottavasti! Kauheata, ko pittää näin kiusata itteään! Mutta vielä ois yks testi jäljellä ja pakkohan se on tehä pois, joten sen teen kyllä sitten maanantaiaamuna heti ekasta pissasta, kun on vapaapäivä!! Sitten jos se näyttää ihan yhtä vahvaa kuin toinenkin viiva, niin sitten kai se on uskottava ja ootettava vain siihen ultraan asti!
 
Tää on taas tällänen pikavisiitti hommien keskeltä..älkää ihmetelkö jos ei tietojanne heti näy tossa listassa koska mä ehdin ne päivittää vasta aina iltasella kun muksut on saatu nukkumaan :) Nyt täytyy taas rientää kun tytön koulussa on tänään ne myyjäiset ja pitää ruveta vähän kattelee niitä juttuja mitä mukaan otamme sinne :)

Onnea kaikille plussanneille!!!
 
-pansku- hei älä stressaa.. mä stressasin ja tein äsken uuden cb digin ja edelleen Raskaana 1-2 (tosin olin pissaamatta vain 1,5h ennen sitä että viikot vois olla aamutestissä jo 2-3?)... CB digi on herkkä mutta myös varma, ei jää tulkinnan varaa. Sitä halutessaan kuvittelee turhaan ne raskausoireet, ja samaten nyt kuvittelee turhaan ettei niitä muka ole. :vampire:

Voi meitä onnellisia!!! :heart:
 
-pansku- hei älä stressaa.. mä stressasin ja tein äsken uuden cb digin ja edelleen Raskaana 1-2 (tosin olin pissaamatta vain 1,5h ennen sitä että viikot vois olla aamutestissä jo 2-3?)... CB digi on herkkä mutta myös varma, ei jää tulkinnan varaa. Sitä halutessaan kuvittelee turhaan ne raskausoireet, ja samaten nyt kuvittelee turhaan ettei niitä muka ole. :vampire:

Voi meitä onnellisia!!! :heart:
Komppaan ;) Pansku, stressi pois!


Mun tekis mieli kans ajaa kauppaan töiden jälkeen ja ostaa joku 10 testiä! Mutta kai se nyt on vaan elettävä sen mukaan että se digi näytti ihan oikein :heart: Kaapissa kummittelee vielä toinen testi, testailen sit vaikka viikonloppuna vielä uusiks.

Mä en nyt oikeen uskalla sanoa noista oireista mitään :D
On taas ollu sitäsuntätä, sitä ku vaan tekee itelleen kauheen stressin jos liikaa miettii. Eilen ihan valtavat repäsykivut illalla, tänään vaan turvottaa.

Pipsapippuri, millä päivillä testasit ton ekan 1-2 ?


Ja minunki puolesta IHANA nähdä täällä jo näin iso joukko! :wave:
 
Pipsapippuri Mä just vein häämekkoni ompelijalle.. Sen verran jo turvottaa että ei toivettakaan että puku mahtuisi 2 viikon päästä päälle! No, nyt on ainakin yksi stressi vähemmän! :)

Meijän pikkuiselle tuli tänään 6kk täyteen! Millaistahan se elämä sitten kahden pienen kanssa tulee olemaan? Ikäeroa tulee meillä 1v2kk. Oliko täällä muita jolla lapsien ikäero jää pieneksi?

Ansukka 4+6
 
Ansukka meillä ei nyt tule kovin pientä ikäeroa mutta ekan ja tokan välillä ikäeroa tuli 1v3vk,tokan ja kolmannen 1v2vk ja kolmannen ja neljännen 1v1,5kk ja nelosen ja vitosen 1v8kk ja ihmeen hyvin ollaan hengissä selvitty vauva-ajoista :)
 
Taaperotx5 mukava kuulla! Esikoisen ja kakkosen välille tuli 7v ja isosiskosta on ollut kovasti apua tämän pienen hoidossa.. vaikka alkuun toki mustasukkaisuutta olikin huomiosta ja yllättävän paljon jopa! Mä lueskelin myös jotakin vanhoja keskusteluja missä oli suht positiivisia kokemuksia pienestä ikäerosta. Varmaan silläkin on paljon merkitystä kuinka vaikka pystyy nukkumaan. Tää pieni on vielä tissin kimpussa joka yö, useampaan otteeseen, mutta me nukutaan tosi hyvin kun vauva on mun kainalossa yöllä.. Mitenhän paljon meitä samaan sänkyyn mahtuukaan??? :whistle:
 
Vitamiinit ja rauta Monivitamiini ja raudan syönti aloitettu täällä heti plussauksen jälkeen. Vitamiinit lähinnä, koska juuri satuin foolihapon puutteen vaarallisuudesta lukemaan Hesarista vähän aika sitten. Rauta mulla taas tuppaa aina menemään liian alas joten ajattelin, että on hyvä aloittaa ajoissa niin voi sitten pitää taukoa jos se rupee närästämään tai muuta.

pansku Mä sain kanssa jo noista testeistä keskenmenostressin aikaiseksi. Tein CB:n viikkonäytöllisen testin maanantaina ja tulos oli 2-3 viikkoa. Olin toivonut saavani jo 3+, kun hedelmöityksestä juuri 3 viikkoa olisi saattanut olla aikaa. (luultavasti kuitenkin vähän alle 3 vko) No sitten pari päivää stressasin ja tuntui, että oireetkin pieneni, tissit tuntui pienemmiltä ja vähemmän kipeiltä jne :D No nyt keskiviikkona pärähti nopsaan 3+ ja hengähdin. Oireita kyllä ei juurikaan ole ja siitähän sitten tänään aloin huolestumaan. Mitenköhän sitä osaisi olla miettimättä ja luottaa siihen positiiviseen tulokseen? :)

Täällä siis 5+1 nyt ja hyvin oireettomana mennään. Pahoinvointiakin on varmaan ilman raskautta enemmän kun sitä tulee niskajännityksestä ja muusta aina :D Onko teillä muilla aiemmissa raskauksissa millä viikoilla alkanut pahoinvointi?

taaperotx5 Huh, hurjan pienillä ikäeroilla teillä kyllä lapset, on teillä varmasti vilinää ja vilskettä :)

Vanella 5+1
 
Ansukka meillä ikäeroksi tulee 1v7kk, mikäli kaikki menee ok. Välillä öisin herää ja alkaa miettimään, että ollaanko me ihan hulluja, kun halutaan lapset näin pienillä ikäeroilla. Mutta: kuten taaperotx5kin totesi, niin hengissä siitä kai selviää :) Liikkuminen pienten kanssa tulee tietenkin olemaan hieman vaivalloisempaa, mutta aika fiksun oloisia tuplarattaita on nykyään liikenteessä...

Joku kysyi raskaudesta/synnytyksestä. Meidän esikoinen syntyi täysin yllättäen rv 35+0 (2285g, 47cm). Synnytys käynnistyi lapsivesien menolla kotona ja siitä noin 8h päästä meillä oli lapsi maailmassa. Ekat kaksi viikkoa vauva joutui olemaan tehohoidossa lievän naristelun vuoksi ja siksi, että oppi syömään. Täysin terve ollut aina ja nyt on elämänsä ekassa flunssassa kun ikää on 10kk. Synnytys oli ihana kokemus ja superhelppo! Toivottavasti seuraavakin menisi noin "kivuttomasti", mutta toki täysiaikainen saisi lapsi olla. Joudun seurantaan jossain vaiheessa raskautta, koska syytä tuolle ennenaikaisuudelle ei löytynyt, joten tulevissa raskauksissa katsotaan useammin tilannetta. Nämä ennenaikaisuudet kuulemmat tuppaavat uusimaan. Mutta minä olen nyt päättänyt pysyä elokuisissa :D! Ainiin, laskettuaika tulee mullakin ehkä muuttumaan, koska kierto oli niin sekaisin, että tehdään vissiin alkuraskauden ultra muutaman viikon päästä. Ilmoittelen sitten uutta.

Noista Davidin testeistä: itsekin testasin niillä peräti kolme hyvin hailakkaa plussaa vielä pari päivää sen jälkeen kun CB oli näyttänyt raskaana. Eli ovat epätarkkoja! Kyllä siellä masussa varmasti jotain tapahtuu jos CB on niin näyttänyt. Raskaushormonia kun joko on tai ei ole :)

Jatketaan jännäilyä!
 
Viimatar84 Mä just katselin huutonetista millaisia tuplarattaita siellä olis tarjolla. Eiköhän sitä jotkut mukavat menopelit löydy. Aika paljon tarjolla mustaa jota en taaskaan mistään hinnasta halua. Tällä hetkellä meillä on Inglesinan classica persikanväriset vaunut käytössä, ne on ihan söpikset ;)

Ja Annubellalle piti kommentoida jo aikaisemmin, että tosi ikävä aikaisempi kokemus sulla taustalla. Toivon kovasti että tällä kerralla kaikki menisi hyvin! :heart:
 
Eka neuvola olisi siis takana. Paljon on hommat muuttuneet viidessä vuodessa. Nyt oteaan jo seulontatesti verestä, ei siis enää valikoida keneltä se otetaan. Taas kaikkea kivaa tilpehööriä sai matkaansa, niitä on kiva selailla vaikka ei ihan eka raskauden huumaa olekkaan =). Eka lääkäri nla ois sit muutaman viikon päästä. LA oli nyt 24.7, mutta siirtyyhän tuo. Digiin piirtyi aamulla 2-3 viikkoa :heart:. Ja eipä täälläkään oireita enää oikeastaan ole, mut vahva kokemus siitä on et eiköhän tämäkin 2 viikon sisällä muutu...
 
Callisto Ekan kerran kp 34 illalla (n.dpo 15) ja tänään sama testi siis samalla tuloksella.

Semmoinen pikku takapakki, että tänään alkoi menkkamaiset kivut ja myöskin vuoto. Ensin rusehtavaa ja nyt kirkkaanpunaista. Luin että ei ole kovinkaan harvinaista edes mutta mistä (muusta kuin ajasta...) saisin selvyyden onko tää km vai joku haitaton vuoto... Verta tulee ihan runsaasti eikä vaan tippoja.
 
Nepo ja Ansukka: Kiitos:heart: päivä kerrallaan...

Pipsapippuri: Voi että. Iso :hug: Pitäisköhän sun käydä huomen vaik verikokees ni ne näkis siellä että onko se raskaushormooni sun viikkoihin sopivalla tasolla? Tai ultrassa (kylläkin aika kallis) Toivottavasti vuoto nyt loppuisi. Kyllähän tuo runsas vuoto on pikkuisen huono merkki näin alkuvaiheessa. Itsellä viime raskaudessa vuoti myös 6+ ja 11+ viikoilla mutta aika vähän ja enemmänkin semmoista vanhaa verta limakalvoilta.

Omassa olossa ei edelleenkään mitään suurempaa. Väsymystä tullut ehkä vähän enemmän mutta muuten ei tunnu mitenkään erilaiselta. Mites muuten, laskeeko ne neuvolassa tuon 28 kiertopäivän mukaan tuon lasketun? Edellisessä raskaudessa laskettiin, koska kiertokin oli tasan 28 päivää, mutta nyt kun se on ainakin yli kolkyt ni miten se nyt sit lasketaan?

Annubella ja "onni-ilona" rv 4+5 - 5+6
 
Pipsapippuri: vielä piti lisätä, että myös terveyskeskuksen päivystyksessä lääkäri voi tutkia, että onko kohdunsuu auki vai kiinni. Jos kiinni niin ei ainakaan suurta hätää! Toivottavasti kaikki olis hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Soittelen aamulla neuvolaan ainakin, mies sanoi että aivan hyvin voisi mennä ultraan yksityiselle.. Mutta toisaalta mietin, etten voi keskenmenolle mitään jos sellainen nyt kohdalle sattui, ja varsin ei olisi harvinaistakaan...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussasta Jonskuuh! :)

Voi että Pipsapippuri! Toivotaan että joku ohimenevä vaaraton vuoto vaan. Totta kyllä että ei sille mitään voi, mutta toivotaan ettei nyt kuitenkaan km olisi. :hug:

Mä oon kans testaillu ja stressannu ihan urakalla, eilen onneksi CB:n digi näytti päiväpissasta raskaana 2-3 niinku pitääkin ( eilen dpo15-16 ).
Ja turvotus, apuaaaa miten voikaan turvottaa näin paljon! Maha on sen näkönen ku olis jo ainaki puolessa välissä!

Taaperotx5 teillä riittää hulinaa siellä! Ku on noita synttäreitä ja kaikkea! HUH! Hatunnosto teille, mahtaa olla rankkaa noin monen pikkusen kanssa, ja ihanaakin tietysti. :heart:

Nyt on esikoinen saatu nukkumaan ja pääsee rentoutumaan sohvalle telkkarin ääreen. Väsyttää jo tosi rankasti, mutta on kyllä ollut rankka päiväkin. Siivoiltu on ahkerasti. Ja hainpa sitten iiison laatikollisen kaikkea vauvatavaraa kellarista ja voi että miten ihania ne on! :heart:
Mies vähän naureskeli mun touhuille, mutta en voi itelleni mitään. :ashamed:
 
Pipsapippuri: Halauksia, toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin vuodosta huolimatta. :hug:

Itsellä kanssa koko ajan tunne että vuoto alkaa mutta valkovuoto niin runsasta että välillä lorahtelee kun liikkuu oikein kunnolla. Joka kerta hieman pelottaa mennä vessaan jos onkin verta tullut. Vatsa on turvoksissa että huh huh...

Piukke ja Pikku-Kala 5+0
 
Kiitti Pipsapippuri, Vanella ja Callisto rohkaisevista sanoista! Kyllä se nyt pitää vaan kattella eteenpäin, ja eiköhän niitä oireitakin kerkeä vielä tulla! Eipä se auta kuin odottaa :)

Ja Pipsapippurille paljon tsemppiä nyt! Toivotaan, että on ihan harmitonta vuotoa :hug:
 
Pipsapippuri Toivotaan parasta! Oikea asenne sulla kuitenkin. :hug:
Ai, niin ja neuvo nyt uutta, et mitäs toi n.dop-lyhenne tarkoittaa? (nolottaa kysyä)

Huomasin muuten, et olen sählännyt ton nimimerkkini kanssa. SALmanteri..:D Pystyykö sitä korjaamaan jostain?

Oon lueskellu, et mitä testejä ootte käytelly, niin taitaa toi Clearblue olla sit paras.. Onko jollain näyttänyt positiivista 4 päivää ennen kuukautisia? (kun sehän mainostaa, et pystyis jo silloin testaamaan..)
 
Tervetuloa ja onnea jonskuuh! :)

Me ollaan kans miehen kanssa vähän mietitty, että viittisköhän sitä pikkukakkosta alotella jo muutaman kuukauden päästä kun esikoinen saadaan maailmaan.. Tulishan se olemaan aika rankkaa varmasti kahen vaippahousun kanssa ja jos vielä n.1,5 vuotias ei osaisi kunnolla ilmaista itseään, niin olisi siinäkin mielessä hyvin haasteellista. Omatoimisempi tenava olisi kyllä toisaalta siis helpompi... Ja taas toisaalta melkein toivoisi jopa että saisi kaksoset heti kerralla, niin olisi sekin ongelma ratkaistu!
Hmm. Vaikeita asioita! Mutta turha kai sitä on vielä tässä vaiheessa edes murehtia, kun ensimmäistäkään vielä! :D
 
Pipsapippuri, mulla oli tässä viimeisimmässä raskaudessa (tyttö nyt 8kk) runsasta vuotoa kahden viikon aikana usein. Oikein hulahti verta ja hyytymiä pitkin lattiaa. Menin sitten neuvolaan ultraan ja kaikki ok kunnes taas parin päivän päästä sama homma. Tk:n päivystyksessä tehtiin sisätutkimus ja lääkäri totesi sen olevan keskenmeno (kuulemma tuli oikein raskausmateriaalia pihalle), lähetteellä äitipolille ja siellä synnytyslääkäri ultrasi ja siellä pieni köllötteli ja sydän löi. Viikkoja oli silloin alle 8. Vuodon syy oli verisuonet kohdunsuulla mitkä vuoteli, ne poltettiin kiinni ja siihen loppui vuoto.
Toivottavasti sulla vaaratonta vuotoa! Tsemppiä :hug:
 
Kiitos tsempeistä.. näyttäis että vuoto vähän rauhottuis mutta voi olla että kuvittelen tai johtuu siitä että oon vaan maannu nyt hetken. Onkohan sillä merkitystä, että kävin 7.11 kolposkopiassa jossa otettiin kudosnäytteitä kohdusta (ja sen jälkeen vuosi reippaanlaisesti päivän).. jos nyt kohtu vuotaisi kasvaessaan siksi?
 

Yhteistyössä