~elokuun epelit 2012~

Huomenta Kaikille!! Niin herättiin esikoisen kanssa pikkasen myöhään....on niin järkyttävän pimeetä.
Ja väsymys painaa,täytyy käydä ostamassa raskaus multi-tabseja ja rautakapseleita. Niitä popsin viimeksikin koko raskauden ajan ja vielä koko imetysajan joka kesti 1v2kk.
Taaperotx5 kyselit edellisistä raskauksista: No mulla pahoinvointia vkolle 23 ja sitten pieni hengähdystauko ja uudelleen oksensin viimesillä viikoilla ja viimeseks vielä synnytyssalissa kun yritin ottaa ilokaasua...ei vaan sopinut mulle tuli ihan järkyttävä olo ja huimasi. Tuumasin että haluan olla sentään tolkuissani synnytyksen ajan. Joten kaikenmaailman kipulääkityksiä kokeiltuani päädyttiin epiduraaliin ja sen jälkeenhän kaikki sujui kuin leikki.
Itse synnytys kesti virallisesti 11.35h mentiin vähän liian ajoissa sairaalaan mutta eivät ne kotiin ajannut koska mulla verenpaine oli loppuraskaudessa tosi korkealla.
Loppu ponnistus maailmaan oli nopea 10min ja pahoinvointi loppui kuin seinään.
Tyttö 3250g ja 49,5cm viikon meni yli lasketun ja kyllä oli jännää odotella koska tulisi.
Lapsivedet puhkaistiin vasta sairaalassa,tyttö ei olisi vissiin halunnut tulla ulos ollenkaan koska synnytyskin lähti käyntiin vasta lääkäriin pikkuisen kovakouraisemmasta sisätutkimuksesta. Onneksi ei tarvinnut käynnistää.
Nyt jännittää että miloin se pahoinvointi oikein alkaa...toivottavasti olisi helpompi meinaan se ainainen pahoinvointi olo on hirveintä mitä tiedän siinä melkein lamaantuu kun ei voi oikein tehdä mitään ja kaikki tuoksut voi pojat!!
Mitään muita särkyjä tai muita mulla ei sitten ollutkaan.
Raskaudesta kertominen kaikille muille sujuu oikein hyvin mutta sisko jännittää kun itse ei lapsia saa ja nyt meille tulee toinen.
Ensimmäisestä tuli pieni järkytys ja itkupuuskat eikä halunnut nähdä minua koko raskauden aikana. No pyysin siskoani sylikummiksi ja esikoiseni hurmasi siskoni ihanalla olemuksellaan ja kiltteydellään.
Nyt välit siis kunnossa ja siskoni rakastaa silminnähden tytärtäni kuin omaansa.
Vanhemmilleni vasta siis toinen lapsenlapsi, miehen vanhemmille kahdeksas.
Ollaan jo minä 39v ja mieheni 42 joten tähän pienokaiseen se jää.
Nyt täytyisi varata aika neuvolaan ja lähdetään tyttären kanssa Ikeaan sänkyä ostamaan
Niin ja synnytyssairaala oli ja toivottavasti on Tays
Mukavaa päivän jatkoa kaikille pimeydestä huolimatta,palaillaan taas kun kerkiän kirjoittelemaan.
 
Moikka moi! Mä pistäydyn nopeasti kirjottamassa tässä töiden lomassa..
Kivaa tosiaan kun meitä on näin monta. Onnea siis kaikille uusille plussaneille!
Hieno kuva ja pino meillä!

Ite oon ajatellut käydä varhaisultrassa. Kysyin mieheltä sen mielipidettä, mutta se on tyytyväisen pihalla kun lumiukko vähän kaikesta, mutta pirun urhee ja kannustava <3
Meillä synnytyssairaalaksi tulee varmaan Jorvi ja ekaa odotellaan. ikää 26 Mua väsymys painaa.. Käyn varmaan kans hakemassa noi vitamiinit. Mulla on aina ollut alhaiset hemoglobiiniarvot että pitää varmaan rautaakin ruveta erikseen syömään.. Mut nyt taas töiden pariin.. Palataan.
 
Viimeksi muokattu:
Soitin tänään neuvolaan ja 20.12 olisi aika, jossa myös ensimmäinen ultra :heart: Neuvottiin myös ostamaan vitamiineja ja kävinkin hakemassa Ladyvitan Mama-paketin. Onko kenelläkään muulla järkkyä turvotusta? Ihan kun olis koko ajan syönyt ihan ähkyksi ja maha näyttää myöskin siltä.. karseeta. Mutta ihanaa kun tietää mikä siemen ton pöhön alla on.. =)
 
Viimeksi muokattu:
No niin nyt on hetki aikaa istahtaa alas kun molemmat pojat nukahti ja esikoinen tekee läksyjä.Kakku on paistettu ja tässä suunnittelen kakkua myös tytön synttäreille.

Tänä vuonna olin taas ahkera ja olen jo saanut kaikki joululahjat sekä muksujen synttärilahjat paketteihin.

Lukeeko teistä kukaan kaksplussaa tai vauvaa??just ite peruin noitten lehtien tilaukset kun ei vaan enää sillee kiinnostanut mut nyt on Aasia toinen ku on tuo yllärivauva tulossa ja nyt mietin tilaisko jomman kumman uudestaan vai en...meidän nuorin poika on ollut myös kaksplus lehden sivuilla mallina ja samoin ollaan myös koko perhe oltu kun meistä oli haastattelu tehty yhteen kaksplussaan :D

UUDET LISÄILEN ILLALLA LISTAAN KUN LAPSET ON SAATU NUKKUMAAN!!!
 
Josko sitä uskaltautuisi jo itsekin mukaan keskusteluun :wave:

Plussa saatu testiin ensimmäisen kerran viikko sitten maanantaina ja sitä on nyt useampaan kertaan sitten testailtu ja seurattu tuloksen vahvistumista. Tänään pärähti digitestiin nopeasti viikot 3+ joten pikkuhiljaa alkaa mennä jakeluun, pikku ylläripylläri olisi tulossa jos kaikki menee hyvin :heart: LA olisi omien laskujen mukaan 1.8., mutta saattaa siirtyä vielä heinäkuun puolelle, kuten muutamalla muullakin täällä.

Melkoinen iloinen yllätys tosiaan tämä raskaus on. Meillä ei yritystä ollut käynnissä, mutta vauvasta ollaan kyllä pitempään haaveiltu ja nyt syksyn aikana jo tosissaankin puhuttu, kun tilanne alkaisi olla vauvalle otollinen: ollaan molemmat valmistuttu, saatu vakityöt, rivitalonpätkä ostettu jne :) Oltiin juuri päätetty, että ainakin pari kuukautta voisi antaa vauvalle luvan tulla ja sitten olinkin tullut vahingossa raskaaksi. Vaikka ei se keskeytetty tietty taida luotettavin ehkäisykeino olla ;) Olo on kyllä niin onnellinen! Oon niin huono päättämään asioista, jahkailen ja arvostelen tehtyjä päätöksiä jälkikäteen, eli tämä raskaus tuntuu nyt kohtalon johdatukselta. Olo on jotenkin "varmempi", kun ei tavallaan tehnytkään itse päätöstä.

Oireita on joitakin pienempiä ilmestynyt, mutta melko normaali olo kuitenkin on. Unen kanssa on ollut hieman ongelmia, tissit vähän turvoksissa ja kipeät, ruuan jälkeen saattaa tulla hieman huono olo ja muuta pientä. Jos en tietäisi niin en kyllä olon perusteella arvaisi raskaana olevani, joten melko epätodellinen olo on!

Listalle voi lisätä:
Vanella/26/ensimmäinen/TAYS

Vanella 5+0
 
Noista lehdistä tulin heittää että ensimmäisen kohdalla tuli luettua kun oli aikaa mutta en koskaan tilannut niitä, riitti kun ostin muutaman irto numeron silloin tällöin. Joskus ihan mukava lukea kun mies tytön kanssa puistossa tai nukkumassa että saa rauhassa lueskella.

On niistä aina kiva lueskella kaikkia uutuuksia mitä on markkinoille tullut.
Nyt tietää mitä tavaroita tai jutskia tulee tarvitsemaan.

Olo vieläkin hiukan epätodellinen raskauden suhteen. Kävin silti jo katsomassa uutta itkuhälytintä. Meillä ollut kaksi samanlaista ja juuri vein takuuseen jälleen aventin hälyttimen joten täytyneen vaihtaa merkkiä.

Nyt on sitten multi-tabsit ja obsidanit ostettu.
Huomenna soitto neuvolaan. :)
 
Heippa leidit! Täällä olis myös yksi viime viikolla plussanut!Ikää olis 27v, toinen lapsi ja synnärinä olis K-HKS Laskettua aikaa en vielä ihan varmaksi voi sanoa..jotain 27.7-4.8 väliltä. Toivottavasti saan pysyä täällä jos tuo laskettuaika aikaistuu..nyt kuitenkin mennään samoilla viikoilla teitin muitten kanssa.

Esikoisen menetin 22 päivän ikäisenä, joten tämä tapaus on kyllä kovin toivottu. Synnytyksestä, joka oli sektio, on aikaa kulunut pikkuisen päälle 4 kuukautta, joten aikas nopsasti tämä tapahtui. Hyvä niin..mieli kun on niin sekasin välillä, että pelkäsin tämän raskautumisen kestävän pidempään.

Meitin esikoinen paino 2650g ja pituutta löytyi 49 cm..toinen oli hieman laihtunut loppuvaihees...ja tämä mamma keräs yli 25kg painoa eikä muuten tullut yhtään raskausarpea enkä kummemmin rasvaillu, joten aikas yksilöllistä tuo taitaa olla. Kilot kerty kun jouduin 6 viikkoa makoilemaan sairaalassa ja hikijumppa kiellettiin jo rv 11. Joten jospa nyt painoa ei kertyis ihan niin paljoa. Toivottavasti tämä tapaus saisi pikkuisen enemmän lihaa luiden ympärille.

Oma olo on aikais pöllämystyny. Mitään kummempia oireita ei ole..varhaisultra on varattu 20.12. Toivottavasti silloin tää tulee vähän todemmaksi.

Tulipas romaani ja nyt vain omaa napaa. Toivottelen kaikille hirmuisasti onnea plussauksesta ja paljon tarrasukkia:heart:

Annubella ja "onni-ilonamme" rv 4+4 - 5+5 :)
 
Mäkin haluun tähän mukaan!! Kuukautisten pitäis alkaa 6.12, mutta en jaksa odottaa, että pääsis testaamaan, kun mulla on vaan sellanen fiilis (ehkä realistisemmin suuuuuri toive). Tai sitten oon vaan hyvin psyykanny itteäni. :/

Mulla esikoinen nyt 2v 2kk ja ite oon 28.

Sori, kun kirjottelin jo tänne innokkaana, mut en vaan malttanut. Jään sitten vähin äänin pois, jos ei mitään plussaa tuukkaan.

ONNEA vielä kaikki!

Smurffiina Mulla meni myös keskustelupalsta neitsyys.. :)
 
Hei vaan kaikille!=)
Voisin varovaisesti ilmoittautua mukaan.. Tein vajaa viikko sitten testin ja sain hailakan plussan..Tarkoitus on testailla vielä uudelleen.
Menkkoja ei kyllä näy ja vatsa on turvonut potkupalloksi asti :D Pientä pahoinvointia ja raudan makua suussa.

Ikää mulla 28v, toinen lapsi olisi tulossa :heart:
 
Onnea pikkupampulalle!! Meitä la 6.8 alkaa olla jo aika monta! Hienoa!

Salamanteri. Kiva että meitä "kokemattomia" on muitakin. Tuntuu mukavalta saada vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa. Eikä sitä koskaan tiedä miten pahasti tähän jää koukkuun. :)
 
Huomenta!

Ihmettelen hieman.. nyt DPO 16-17, testasin siis toissapäivänä illalla CB digillä Raskaana 1-2.. Mutta tänäkään aamuna en saanut vielä edes haamua Davidin liuskaan? CBn pitäisi olla kaikista varmin testi, eikä noita kuukautisia ole kuulunut kyllä.. joten oisko hormonitasot vielä sen verran matalat kuitenkin ettei liuska sitä tunnista?
 
Kai se on yksilöllistä, toisilla näyttää tietyt testit herkemmin ja toisilla ei (ainakin lukemani perusteella)... No, niin kauan kun kuukautiset pysyy poissa niin asiat hyvin. CB taitaa olla sen verran tarkka että hormonimäärän pitäis olla suurempi jotta noi liuskat sen havaitsee.. Mutta pitää kokeilla apteekin testiä!
 
Laskettu aika olis tällä hetkellä 29.7. eli nyt viikot 5+4. Ja toinen siis tulossa.
Tiinelli joo tuttuja jo ollaan. Hauskaa kun nää meidän lapsukaiset on niin samanikäisiä ja nyt sit molemmat taas raskaana =)

Ihan järkyttävä turvotus on kyllä! Jospa se tästä tasoittuu. Ei jaksais millään odottaa sitä neuvolaa sinne joulukuun loppupuolelle. En kuitenkaan halua mennä varhais ultraan, koska vaikka siellä nyt syke näkyis niin ennen nt-ultraa ehtii tapahtua vaikka mitä... ai mitenniin olen kovin pessimistinen aina :LOL: No mut pessimisti ei pety...
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Ihmettelen hieman.. nyt DPO 16-17, testasin siis toissapäivänä illalla CB digillä Raskaana 1-2.. Mutta tänäkään aamuna en saanut vielä edes haamua Davidin liuskaan? CBn pitäisi olla kaikista varmin testi, eikä noita kuukautisia ole kuulunut kyllä.. joten oisko hormonitasot vielä sen verran matalat kuitenkin ettei liuska sitä tunnista?
Mä testasin viime raskaudessa kans Davidin testillä ja siihen tuli ainoostaan hailakka viiva, kuitenkin saman päivän (päiväpissasta) cb:n testiin kauniit siniset viivat. Eli sen jälkeen päätin, etten enää noilla davidin testeillä testaa. Sanoisin, että ne ei ole mistään kotoisin ;)
 
Callisto huh kiitos rauhoitit mun mieltä ja pelastit päivän :hug:

Devil "ihanaa" että jollain muullakin on älytön turvotus. Nimimerkillä.olen töissä housut auki :D housut puristaa ja se tuntuu inhottavalta...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! :)

Smurffiina kovasti onnea! Ihanaa että nyt tärppäsi näin äkkiä!
Onnea paljon Callisto plussasta!
Annubellalle iso :hug:. Oon tosi pahoillani menetyksestäsi. Ja tooosi isot onnittelut plussan johdosta! :heart:
Vanellalle myös paljon onnea plussasta!
Niin ja pikkupanmpulalle onnea kanssa!
Olikohan siinä kaikki.. Upeaa kun näitä plussia satelee niin paljon ettei meinaa perässä pysyä!

Ja joo Pipsapippuri monet on sanonu ettei ne davidin testit oikein toimi! Aika pitkällä saa olla ennen kuin ne plussaa näyttää. Luota vaan siihen CB:n digiin, se on ainakin luotettava! :)

Salmanteri onnea testailuun! Toivotaan että sieltä plussa tulee! :heart:
 
Onnea kaikille plussanneille, mukavasti tullut plussia. :D

Pahoinvointi alkaa kolkutella, tänään ja eilen ollut etovaa oloa. Täytyy toivoa että ei pahemmaksi menisi, voi olla toiveajattelua.
Itsellä kanssa maha melko turvoksissa, kanssa töissä huomasi kun työhousut puristaa vyötäröltä.

Varasin tänään neuvolan on 19.12 ja samalle päivälle otin iltapäivään varhaisultran yksityiselle että näkisi onko pikkuisella kaikki hyvin.
Nyt vaan toivoo että pari viikkoa menisi vauhdilla.
 

Yhteistyössä