~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

En ole käyny ultrissa eikä neuvolassa vielä tässä vaiheessa kuunnella edes, vasta vkosta 12+ eteenpäin. Ens vkon torstaina on jo se nt-ultra että pianhan sen tietää miten on asian laita. Mitään vuotoja ei ole ollut eikä kipuja joten sen puoleen ei tässä tarvinne hätäillä, ja kaksi raskautta ja kaksi lasta takana niin tuskin neuvolassakaan kovin mua kuunneltas, kun en ole mikään "riskityyppi", kai. Esikoisesta kävin nt-ultrassa ja siellä oli kaikki hienosti, mutta parin vkon kuluttua neuvolassa ei saatu ääniä kuulumaan - silti kaik oli ok. Eli jos tämä majailee kuten esikoinen, ei kuulukaan - mutta kuopus taas kumpsutteli jo 10+ viikoilta kotonakin :)
Nää on niin erilaisia...
 
kaktuspiikki itse ultrasin vasta eilen tosta masun päältä ja näin sykkeen, mutta olenkin jo viikolla 8+4. Jos sulla on ovis ollut viikon myöhässä ja olisitkin vasta vkolla 6, niin sittenhän sulla ei olisi mitään hätää? En toisaalta halua turhaa toivoa luoda, mutta on tuokin mahdollista.
 
Moikka!

Terveiset tokasta neuvolasta!
Kuultiin sydänäänet!!!
Aika kauan joutui metsästämään että tyyppi löytyi, saatiin kiinni kuulemma siltä puolelta missä yleensä vauvat ei hengaa ja vaihtoi paikkaa monesti =) tosi alhaalta se multa kokeili ja tooosi kärsivällisesti kuunteli yhtä kohtaa aina. Terkkari sanoi, ettei saa huolestua vielä jos ei kuule niitä ääniä näillä viikoilla. Se ei ois kuunnellut munkaan, mutta teki poikkeuksen kun on huomenna ultra ja oon aika laiha.

Olin niin onnellinen että nauroin vaan ja mies ihmetteli miten sillä pienellä hakkaa sydän niin kovaa. Ois ollut hauska ottaa kuva avokin ilmeestä kun alkoi pienen sydämen äänet sykkiä.

Huomenna sitten np-ultra ja saa tietää millon se laskettu aika nyt sitten oikeesti on, mullakin menkat olleet jonkin verran epäsäännölliset ja luulen, että tunsin ovulaation aikaisemmin vikassa kierrossa kun yleensä. Jännä nähdä.

Todella huojentunut olo, kun on täs kans miettinyt että onko tuolla vatsassa mitään.


Maygory ja pieni 11+0 poks!
 
Kaktuspiikki: Yleensä ultralla (alakautta) saadaan sydänäänet näkyviin kuvaruudulle kait rv 6+ (mutta vaikka luulisi olevan jo rv 7, voi olla, että hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin tai/ja kiinnittyminen, jolloin vauvan sydänkin rupee sykkimään myöhemmin). Eli siksi oot seurannassa, että ultra on tehty sulle niin lähellä sitä aikaa, että saattas olla että pitäs jo syke näkyä tai sitten jos hedelmöittyminen/kiinnittyminen onkin tapahtunut myöhemmin, syke näkyykin vasta myöhemmin. Mutta sydänäänten kuuntelu dopplerilla on taas eri juttu (mahan päältä). Jolloin syke kuuluu dopplerilla paljon myöhemmin riippuen minne pikkuinen on kiinnittynyt, onko laiha vai painoa enemmän jne... Eli lääkäri pystyy ultralla katsomaan ja toteamaan sykkeen aiemmin kuin mitä neuvola/kotona dopplerilla. Siksi toiset ei oo (eikä tarvii) olla huolissaan vaikka viikkoja ois enemmän kuin sulla, koska laitteet on eri ;) Toivotaan, että siellä sinun masussa asukilla on kaikki hyvin, mutta tiedän tunteen kuinka piinaava tuo viikko on odotella uuten ultraan! On tullut se tuulimuna itsekin koettua...
 
Maygory ihanaa!:)

Mulla siis ei välttämättä kuulu sydän äänet juurikaan sen takia että painan 130 kiloa? Jos se on syy, niin rauhoitun ja kokeilen vasta parin viikon päästä uudelleen! Ajattelin että kuitenkin kun tavallaan "venytin" ne läskit pois siitä kohalta mistä yritin kuunnella, että ne ei sillai haittais, mutta kai siinä silti oli enemmän kerrosta kun perus tallaajalla :D

Jenny ja Papu 11+6
 
Jenny:
Tänään sulla ultra niin saat kans mielenrauhan asian kanssa :heart:
Mä taas olin laihtunut viime käynnistä ton oksentelun takia ja aina ollut sellanen luikku, että mietitytti et onks se vauva nyt pysynyt mukana.

Tekis mieli kailottaa kaikille, mutta maltan mieleni ja vois pikku hiljaa alkaa miettimään mitä kaikkea sellainen vauva tarvitsee.. On kyllä kivempi keräillä tässä pikku hiljaa kun kuulin täs just yhestä tapauksesta joka oli jättänyt tavaroiden hankkimisen äitiyslomalle, mut vauva päättikin syntyä kun äitiyslomaa oli kulunut neljä päivää, joten ois jotenkin kiva olla valmistautunut hieman aiemmin.
 
Heippa!

Tää tuli poksumaan :) Tämän viikon lauantaina on sitten se paljon odotettu nt-ultra eikä enää jaksais kyllä oottaa. Oireita kun ei ole enää kummempia kuin edelleen rinnat on arat ja nännit kutisee niin vietävästi! Muuten ei ole mahatuntemuksia eikä mitään muutakaan. Tuntuu, että olo on muutenkin alkanut olemaan paljon energisempi kuin aikaisemmin, kun ei enää niin väsytä ja jaksaa paremmin. Jospa se johtuisi nyt tuosta lisäraudasta, jota olen nappaillut sen viikon verran. Lääkärineuvola ois sitten 1.2, jolloin asia selviää kun mitataan hemppa. Hope so!

Hampaitten harjaamisesta: asiaa voisi auttaa itsekullakin se, että vaihtaisitte perinteisen manuaaliharjan sähköiseen. Itsellä kun on tuo sähköhammasharja, ni eipä oo yököttäny yhtään! Normiharjalla sitten taas on, kun oon sillä kerran pari harjaillut.

Hankinnoista: tuossa eilen suunnittelin jo makkarin uutta järjestystä, että miten se vauva ja se vaatteet ym tavarat saahaan järkevästi paikoilleen, ni päätin että ostetaan Ikeasta semmonen oliko se Hemnes lipasto johon saa sen hoitotasolisäosan. Sen lisäosan voi sitten ottaa pois kun vauveli on jo isompi eikä pukeminen ja vaippailuhommat onnistu enää pöydällä. Sitten siittä tulee tyylikäs lipasto, joska päälle voi laittaa sitten jotaki tavaraa, mitä nyt haluaa; kuvia ym :) Meillä kun on siis 60neliön kaksio, ni ne vauvahommat pitää mahtua meidän makkariin eikä siellä tällä hetkellä ole yhtään kaappitilaa, ni se ois sitten hyvä vauvanvaatteille.

Mitähän vielä. Ootte jutellu niin paljon tässä muutaman päivän aikana, ettei niitä aiheita enää muistakaan mitä piti kommentoida!

Mutta voikaahan paksusti! Tää jää taas varmaan vähän taka-alalle lukemaan teijän juttuja :)

-pansku- ja bubu 11+0
 
Moikka pitkästä aikaa. En oo tälle puolelle kirjoitellu paljon, kun toi facebookryhmä tuntuu kotoisammalta. Tervetuloo sinnekin puolelle, jos innostusta riittää.

hankinnat meillä ehdoton hankinta taitaa olla tupla rattaat kun ikäeroa tulee 1v7kk. ja ssitten sitteri, muuten kaikki onkin jo valmiina.

samoin äitiysvaatteet on edelleen kaikki tallessa, joten niitäkään ei varmaan tartte ostaa uusiA.

mites muiden oireet, joko on hellittäneet? Miulla alkaa hiljalleen elämä voittamaan, ruoka pysyy sisällä, mut vatsaa turvottaa ja raskaus kyllä jo näkyy. Perjantaina on neuvola, toivottavasti silloin kuuluu jo sydän ääner

emmin ja tirppis 9+1
 
Ihanaa mies ennätti mukaan töistä neuvolalääkäriin! Ja me nähtiin kun ne molemmat huito kovaa vauhtia menemään ja mies jo kysyi onkohan ne synnyttyäänki yhtä vilkkaita ;) Harmi kun olivat jotenkin niin asettuneet, ettei kaverikuvaa saatu matkaan... Mutta jospa se onnistuis sitten siellä np-ultrassa ensi viikon perjantaina, jonne tuntuu olevan ikuisuus!!!
 
onnittelut kaikille sydänäänten kuulumisesta ja kaikesta muusta! Ultrista jne... :D Jänniä viikkoja tulossa! Itelläki enää viikko ultraan... :)

Viimeks lauantai-iltana kävin kirjottelemassa ja on kyllä tullu sivutolkulla tekstiä, en ees muista mitä piti kirjottaa!

Oon vieläki ihan pois tolaltani ja paha mieli kun äiti soitti tossa melkeen kaks tuntia sitten... Se rupes sitte sanomaan että oonko aatellu aborttia,että senki voi tehdä ja että se ei hänen mielestään oo syntiä eikä väärin. Ja että naisella on oikeus päättää omasta kehostaan. Nieleksin siinä itkua koko puhelun ajan ja sanoin että tiedän kyllä että abortti on mahdollisuus mutta ollaan päätetty että ei sitä tehdä. Sit se vaan sano että hyvä että on asiat mietitty tarkkaan ja että pitää kuunnella itteään mutta kun ette oo miehen kans ollu niin kauaa yhdessä että kestääkö tuo ja tunnetteko toisenne tarpeeks hyvin??
Siihen vastasin että kyllä me tosissaan ollaan, muuten tuskin tätä lasta pidettäis ja että ei se mun mielestä oo siitä miten kauan ollaan oikeesti tunnettu vaan se on tärkeetä miltä tuntuu! Eihän sitä elämää voi muuten elää, aina löytyy järkisyitä olla tekemättä ja tehdä asioita, mutta mulla ainaki tunteet ratkaisee usein. Jos mua epäilyttäis ees vähän niin tietäisin mitä tekisin... Mutta kun ei epäilytä!
Toisaalta ymmärrän et se äitinä huolehtii mutta tuli vaan niin paha mieli :'(
Mitä mieltä te ootte? Sori omanapailu ja kauhee avautuminen mutta just tollasia kommentteja en ois tahtonu! Ja mun isä sanoi aikasemmin kun kerroin raskaudesta että ei aborttia missään nimessä...

Minea ja maha-asukki 11+1
 
heipat:)

nt-ultra varattu ja se on 31.1 :heart:

tänne ei mitään erikoista,nuorin meinaa kipeeksi tulla..pientä lämpöilyä ja kova yskä ja nuha..täytyy seurata tilannetta ja katsoa pääseekö huomenna päikkyyn..

kesämasu & yllätys 11+4
 
Minea: Ymmärrän hyvin että tuli paha mieli tuosta keskutelusta äitisi kanssa. Niinhän ne sanovat että vanhemmat tarkoittavat vain hyvää huolehtiessaan, vaikka välillä se tuntuu ihan muulta.

Muista että jokainen tekee oman elämänsä päätökset itse, ja siinä onkin tärkeintä kuunnella ensisijaisesti sydäntä (eikä järkeä). Jos tekee jotain vastoin sydämensä ääntä, niin ne kyllä yleensä palaavat takaisin "vainoamaan". Jos olet/olette rauhassa asiaa harkinneet ja itse olette varmoja niin se riittää!!!

Neuvoisin olemaan noissa vastaavanlaisissa keskusteluissa olemaan vaan rehellinen omista tunteistaan ja pitämään rohkeasti kiinni omista näkökulmista (vanhemmat eivät aina ole oikeassa..). Vaikka tulisi itkukin niin mitä sitten, se ei ole heikkouden merkki vaan merkki siitä että on tunteva ja ajatteleva olento.
 
Penni79,kiitos tosi paljon kommentista! :) Tulee parempi mieli kun saa purkaa asiaa. Parille ystävälle soitinki jo ja ne kans oli samaa mieltä sun kanssa. Ja tuota mieltä itsekin oon, lähinnä varmaan itkua pidättelin ku aattelin ettei äiti sit huolestu siellä tai jotain... :D Mutta aattelin sille myöhemmin vielä soittaa.
Just se tunne mikä täälläkin on että todellakin halutaan se vauva ja toivotaan että kaikki ois hyvin niin on tärkein mun mielestä! Ja oon varma että katuisin jos tekisin abortin.
Tiedän että äiti haluaa vaan hyvää mutta eihän se tosiaan aina siltä tunnu!
 
minea: ei mekään oltu mun miehen kanssa oltu yhessä kuin joku puolisen vuotta kun aloin odottamaan esikoista, eikä edes mieleen tullut etteikö suhde voisi kestää! Päin vastoin, eikös se lapsi nimenomaan yhdistä :) Ja nyt on tosiaan sitten toinen tuloillaan jo :)

Mua vähän hirvittää, että miten ihmisillä näkyy jo toi raskausmasu, itellä nyt viikoja jotain 8 ja päälle, enkä ole mahassa huomannu vielä mitään, rinnat on vaan kasvanu reippaasti. Kai se sitten aikanaan alkaa pyöristymään :)
 
Kiuku,niinpä! Samaa mieltä :) yhdistäähän se parhaassa tapauksessa. Joitaki tietty erottaa mut en usko että meitä. Ja eihän se maha oikeasti varmaan ainakaan ekakertalaisilla näy eikä varmaan muillakaan, koska se kohtu yksinkertasesti ei oo vielä tarpeeks iso. Se on sitä turvotusta joka saa aikaan vauvamahan näin alussa. :) Toki yksilöllistä mutta kyllä kaiken maailman opukset ja anatomian kirjan kahlanneena niin se vaan on että se alkaa kunnolla pyöristyä vasta 4. kuulla oikeesti.
 
Hei kaikille.
Minäkin liityn joukkoonne. Odottelen viidettä lasta syntyväksi 1.8. Aikaisemmat ovat syntyneet kaikki keisarinleikkauksilla. Asuttaan täällä Oulusta 40km etelään, keskellä ei mitään :D
Tänään oli np-ultra aamusta ja huh kaikki oli hyvin. Saatiin hyviä kuviakin vaavista. Omistaa äitinsä nenän ;).
Pahoinvointia ei ole ollut, ainoastaan närästelee. Ja tissit kauhean kippeet. Seuraavaksi olisin sitten maaliskuun alussa rakenne ultra.

Tanja rv.11.5
 
minea, joo mulla ei paljo turvotusta voi olla vielä kun ruokahalu on ollu niin mitätön. Vaikeuksia keksiä enää mitään ruokia, kun kaikkee pystyy syömään tasan sen yhden kerran (väkisin) ja sen jälkeen ei tuu kyseeseenkään sama..

Hirvittää ylihuominen työpäivä 10h, kun kokoajan pitäis yrittää syödä jotain pientä, ettei olo käy ihan kauheeks, mutta miten töissä nyt sit voi kokoajan napostella xD
Enkä halua vielä raskaudesta kertoa. Täytynee turvautua välipalapatukoihin, syö vaikka salaa vessatauolla :LOL:
 
Minea: Eipäs äiti oo osannu oikein sanojaan valita :(

Mahankasvusta: Täällä kyllä alkaa masu jo pullottamaan, liekö osittain myös turvotustakin, mutta lääkäri mainitsi kohdun olevan normaalia suurempi, mutta mulla onkin kaksi tuolla masussa kasvamassa. Eli johtunee siitä... Mietin just, että on aika vaikee enää tätä masua salata... Mutta tässähän ollaan vasta alkumetreillä kasvattelemassa tätä kumpua ;)

Nippe + tuplat 10+6
 
Minea, tylsältä kuulostaa sun äidin puhelu. Voihan olla että hänkin tulee toisiin aatoksiin vielä tässä matkan varrella kun ymmärtää, että olette sitoutuneita toisiinne. Varmaan sun äiti ei osaa asettua sun housuihin. Onko sun äidistä tulossa ekaa kertaa isovanhempi?
 
Täällähän on oltu aktiivisia, mahtavaa. :)

Tervetuloa takiainen ja muut uudet! :)

Onnea sydänääniä kuulleille ja iloisia ultrauutisia saanneille! :)

Scarlett minäkin nukun paremmin, kun mies on kotona. Eipä tuo kovin usein viivy myöhään, mutta jotenkin sitä vain huolehtii. Olen raskauden myötä hiukka enemmän huolissani, huvittavasti SEN olen saanut geeneissä, sillä äitini oli kuulemma ollut aivan samanlainen minua odottaessani!

Äitien hössötyksestä Äitini asuu parin minuutin matkan päässä, josta on etua ja haittaa. Nyt hän huolehtii, että syön tarpeeksi usein ja etten vain kaadu! Ne äidit...:D

Minea :hug: Olen hyvin pahoillani äitisi kommentista. Se tuntui varmasti todella pahalta etenkin nyt. Tunnen ihmisiä, jotka puhuvat ennen kuin ajattelevat ja sammakoita syntyy, mutta en tiedä, antaisinko äidilleni anteeksi tuollaista kommenttia.

Luckygirl & Vintiö 9+3
 
Maygory: Juuri tuon takia oon ite "keräillyt" tavaraa jo ennen plussaustakin. Pikkuhiljaa =) Ja tosiaan jakautuuhan se menoerä sitten mukavasti taloudellisestikin, ettei tule kerralla kauhea määrä osteltavaa!

Oon nyt muuten miettinyt, että kun aika varmasti en sitä äitiyspakkausta ota, niin missä nukutan alkuajat? Pinnis+patja meiltä jo löytyy, mutta millä sais semmosen pienen "pesän" ekoille viikoille? :) Vai voisikohan ihan vaan laittaa rattaiden kantokopan pinnikseen ja nukuttaa siinä? Kuitenkin niitä rattaita tulee säilytettyä sisällä kun en rappikseen kuitenkaan uskalla niitä jättää... Huomenna käydään muuten nekin hakemassa, jos ultrakuulumiset on hyviä!! :)

Meillä muuten se kromosomiseula otetaan samalla kun on np-ultra.. En tiiä onko se sitten säästösyistä, kun se labra (siis jossa ne tutkitaan) on vaan tuolla Koksissa ja täällä meidän paikkakunnalla ei oo muuta kun näytteenotto, niin joutuisivat lähetellä niitä sitten. Eli "joutuu" varmaan huomenna sitten suonien tökintäänkin ;(


-pansku-: Täytyykin kokeilla! Miehellä olis sähköhammasharja (ite en halunnut aikanaan), niin vois ostaa siihen vaihtopään itelle =)
Ja me kans ostettiin jo tuommoinen korkea lipasto just tulevia vauvanvaatteita varten. On kans 60 neliötä, isompaa kyllä ollaan haettu kaupungilta kun yksityisillä tuntuu olevan vähissä tai sitten älyttömiä vuokria.. Hoitopöytää ei tarvii kun ostaa vaan pehmusteen pesukoneen päälle (sivusta täytettävä) tai sitten vaihtaa korkeen jenkkisängyn päällä kun laps on vähän isompi.

Kiva kun oon jo etukäteen miettinyt noiden hankintojen suhteen sitä, että miten ne soveltuu sitten vauvan kanssa :D Oli kyl vaikee perustella kaupassa, miks just pitää olla sivusta täytettävä "ööh, no se on vaan kivempi" :D Tosin ainut miinus meillä on lasinen ruokapöytä, joka oli niin mun must-unelma, mutta nyt otin jo siitä kuvan jos sen myisi pois =( Ei raaski kallista pöytää uhrata naarmuille tms enkä kuitenkaan nää mitään järkeä peittää sitä jollain vahaliinalla. Ostaa sitten jonkun muutamankympin puisen pöydän (nyyh). Jostain se on kuitenkin luovuttava, kun saa ihanan paketin tilalle :saint:

Minea: Voi ei.. mä en varmaan pystyis sanomaan mitään jos joku mulle noin sanois! Etenkin kun raskaus on ihan toivottu ja hartaasti odotettu asia. Vaikka mun äiti tuosta koulun loppuunkäymisestä kans vähän paasasi, niin kyllä mä katson kuitenkin että omaa elämäähän tässä eletään ja sen koulun ehtii kyllä suorittaa (vaikka se vähän monimutkaseksi nyt meneekin kun selvitellyt). Mut kyllä kaikki hoituu aina, vaikka mäkin niitä murehdin aina tosi aikaseen! Ja tosiaan, ihminenhän voi herkästi alkaa epäillä päätöstä, jos muut on sitä mieltä että pitäis tehdä abortti. Mut loppupeleissä pitää vaan kuunnella ja tunnustella itteään! Kuitenkin ite sen päätöksen kantaa lopun elämäänsä. :heart:

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 11+2
(Huomista ultraa odotellessa! Tuun kertomaan uutiset, mutta sit tuleekin varmaan vähän taukoa kun torstaina pitäisi olla opinnäytetyö tulostettuna ulos!)
 
Heippa kaikille!

Voi luoja, päivän ku on töissä, niin jo on tullut monta sivua taas tekstiä. Eihän täälä perässä pysy. Itsellä jäänyt tää kirjoittaminen pikkusen vähälle, kun ei aika vaan riitä. Näiden lukemiseenkin menee aina niin kauheesti aikaa. Nyt kuitenkin ajattelin tsempata ja järjestää ajan kuulumisille :D

Oireista sen verran, että hyvin on olleet vähäiset. Pientä etomista, jos vatsa pääsee todella tyhjäksi, mutta tällä ruokahalulla niin ei käy kovinkaan usein :p Tissit ei ole kasvanut, mutta on kiinteytynyt. Ei oo enää sellaset ajokoirankorvat, mitkä on kahen lapsen imetyksen jälkeen olleet! Ja sitten yks, se kaikkein pahin... Kaamee jalkahiki! Siis aivan tajutonta, YÖK! pakko pestä jalkoja joka välissä ja vara sukat kannettava laukussa aina. ja haisee ku rotansyötti...

Synnäristä Kokemuksia vain ja ainoastaan kättäristä, jossa tämänkin ajon sitten väkertää, jos niin pitkälle päästään. Sielä on molemmat pojat syntyneet ja pelkkää hyvää sanottavaa vain on! Olen siis ollut ihan tavallisella osastolla (en siis haikaranpesässä) perhehuoneessa, jossa hoitsut ollut aivan ihania sekä kätilöt ja muut synnytyksen aikana. Tosin mun molemmat synnytyksetkin on ollut, kuin suoraan oppikirjasta, vielä vähän nopeutetulla versiolla. Hyvä maku suussa lähen tätäkin synnyttamaan, jos se aika vaan koittaa.

Ultraan ei vielä ole tullut aikaa ja se tulee postissa. Mutta muutenkin olen näitten neuvola juttujen kanssa vähän myöhässä, kun yllärinä tosiaan tuli... ja sitten ku on ollu toi kierto mitä sattuu, niin ei osannu yhtää oletta olevansa raskaana...

Varmaan tosi sekavaa tekstiä, kun pitää toisella silmällä vahtia kahta riiviöö täälä samalla :D No maailman ihanimpia poikia ne on, mutta toi iltavilli kun iskee, niin se riehuminen on jotain käsittämätöntä. Virtanappia ei ole noista pojista vielä löytynyt :D

marsulainen ja ylläritoukka 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Olin viime vuotisissa elokuisissa ja mielenkiinnolla oon seurannu teidän kirjoituksia ja muistellu omia alkuraskauden hetkiä. Monet täällä on nyt pohtinu sydänääniä...mulla ne saatiin ekan kerran kuuluviin vasta viikolla 14, joten älkää hätäilkö. Tosin mulla oli/on mahaa siinä edessä. Np-ultrassa paria viikkoa aikaisemmin nähtiin pieni ihminen, joka kovasti sätkytteli jalkoja ja käsiään. Ja mullakin oli alkuraskaus oireeton ja mielessä oli usein, että onkohan siellä ketään. No nyt se pieni ihminen tuhisee tuossa vieressä <3.

Biliga ja poikanen 5kk
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Heippa:wave:

Täällä Jennyn ultrakuulumisia odottelen:)..vai onko menny multa ohi?

Paulina: Mä synnytin esikoisen viime heinäkuussa Hämneelinnassa..tai siis kiireellinen sektio. Jouduin osastolle viikol 25 supistusten takia ja aikaahan siellä meni se kuus viikkoa. Sillon tutustuin kyllä melkein kaikkiin lääkäreihin ja kätilöihin. Itellä todella hyvä mieli jäi..ammattitaitosta ja huolehtivaa porukkaa. Tietysti niitä hieman erikoisempiakin tapauksia oli, muttei nekään mitään pahoja ollu. Sitten sektion jälkeen oleilin osastolla 1,5 viikkoa ja ei sieltäkään mitään pahaa jääny hampaankoloon. Opastivat minkä ehtivät..tietysti heinäkuu on todella kiireistä, mutta silti jaksoivat hoitaa hyvin niin äiteetä kui pikkuistakin.

On: Täällä pää meinaa hajota..ei meinaa millää jaksaa odottaa perjantaita.:popcorn: Olo on ollut aika hyvä..tänään ehkä pikkusen etomista havaittavissa, mutta muuten kyllä aika oireeton olo. Toivottavasti kaikki olis hyvin!

Väsynyt Annubella ja Onni-Ilona 11+3:heart:
 
Tänään oli siis se neuvola ja viikot vaihtui taas.. Nyt onkin vasta 8+0 vaikka sama täti sanoi puhelimessa silloin et olis pidemmällä.. Joo ja ei multa otettu ees verikokeita, pelkkä hemoglobiini. Verikoe otetaan eri paikassa erikseen. Painonkin se merkkas että "ennen raskautta" vaikka mul on tullu jo 2kg lisää. Eikä kuunneltu sydänääniä, ei mitään itse masuun liittyvää :( vähän jäi paska maku suuhun mut toivottavasti lääkärissä 31.1 sais jo enemmän todisteita et onko tuolla ketään.. Juu ja laskettu aika olis nyt sitten 27.8. noin niinkuin alustavasti. Kirjottelen huomen lisää jos ehdin nyt kirjottelen vaa puhelimella enkä jaksa käynnistää konetta. Ei oo putkimiestä näkyny kattoo tota lattiakaivoa ja mä jo raivoissani pesin pyykkiä käsin lavuaarissa. Huomenna soitan heti aamulla ja käsken tulee kattoo tota ennenku räjähdän..
 

Yhteistyössä