Heippa kaikki!
Liittyisin mielelläni joukkoonne, jos huolitte. Olen tätä ketjua käynyt lukemassa siitä saakka, kun plussaa testasin ja varmistui, että meillekin elovauva tulee. Piti sitä varten nyt ihan tänne sivustollekin kirjautua, että pääsisin joukkoonne :wave: .
Olen neljättä lasta odottava 34-vuotias uusperheen äiti. Miehellä lisäksi kaksi lasta edellisestä suhteesta, joten tämä vauva on perheemme kuudes lapsonen. Nuorimmaisemme on yhteinen ja täytti vastikään vuoden, joten ikäeroa tulee näille iltatähtösille 1v7kk. Muut lapset ovat jo koululaisia ja oma esikoisenikin jo rippikouluikäinen =).
Tiedoikseni listalle voisi laittaa:
Emppuli77, laskettu aika 4.8., neljäs lapsi, synnytyssairaala TYKS
Eka ultra mulla on nyt tulevana torstaina 19.1. Emme osallistu seuloihin, sillä periaatteena on, että se otetaan vastaan, mitä meille annetaan. Käymme vaan tsekkaamassa, että vauveli on olemassa (yksi tuulimunaraskaus itselläni myös takana, joten jännittää, onko kaikki ok), raskaus oikeassa osoitteessa jne.
Oireista täällä on ollut puhetta paljon. Olen jokaisessa raskaudessa ollut pahoinvoiva ja kolmen aiemman lapsen kohdalla oksentanut päivittäin viikolta 6 viikoille 20-30 lapsesta riippuen. Nyt olo on kestokrapulainen, paha olo vaivaa 24/7, mutta oksentanut olen vain viitisen kertaa koko aikana. Väsymys on ihan tajutonta. Voisin painua talviunille.. Turvotusta on siihen malliin, että näyttää kuin olisin jo yli rv 20
.. Paino on noussut jo kaksi kiloa, koska vähintään 2 h välein täytyy syödä, jotta paha olo pysyy edes hiukan aisoissa. Rinnoista en osaa sanoa, koska imetän edelleen muutaman kerran päivässä tuota kuopusta, joten rinnat eivät ole palautuneet imetyksestäkään vielä normaaleiksi.. Suussa on koko ajan paha maku, vaikka kuinka pesisi hampaita ja söisi purkkaa. Alkuviikkoina oli hillitön vilu, mutta se on nyt mennyt ohi. Eniten itseäni haittaa tuo paha olo, joka tekee mielen matalaksi. Se vaikuttaa niin kaikkeen. Edellisten lasten perusteella kun en odota, että se loppuisi vielä pariin kuukauteen
. Olen kuopuksen kanssa päivät kotona, joten tässä raskaudessa helpotusta tuo se, että voin nukkua päiväunet kun kuopuskin nukkuu ja syödä milloin huvittaa.
Minuakin muuten kiinnostaisi tuo elokuisten Facebook-ryhmä. Vieläkö joku olisi kiltti ja neuvoisi, kuinka sinnekin pääsee mukaan?
Emppuli ja Vaavi rv 11+2