~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

emppuli: Kiitos kun vastasit ! En ihan varma tuosta asiasta ollut niin piti täältä fiksummilta tarkistaa. Mullahan laskettiin esikoisen äp-raha 6kkden ajalta, koska siihen saatiin lomarahat sitten mukaan. Eli siis on ihan työtuloa. Sulla meneekin sitten vähän eri tavalla tuo laskenta ! pelästyin ettei kela vaan laske v2010 verotuksen mukaan, jolloin olin tosiaan esikon kanssa kotona, etuuksien varassa.

tervetuloa uudet !

täälä viikonlopun sukujuhlat senkuin lähenee, odotan kuumeisesti kanssa H&Mn vaatepakettia, missä uudet housut pitäsi olla, joihin kärvistelemättä mahtuisi. Ehtisi vain ennen viikonloppua niin kaikki hyvin ! Turvottaa täällä kanssa niin kamalasti. Saa miehen suku luulla että olen vaan lihonut, en tahtoisi ennen np-ultraa julkistaa mitään.

hyvät keskiviikot kaikille !
 
Heippa:wave:

Kaikille ultrassa käyneille onnea ihanista ultrakuulumisista:heart:

Tervetuloa uudet:wave:

Nyt pikaisesti hieman omaa napaa. Täällä olo todella oireeton ja sen vuoksi mielikin on maassa. Perjantaina olis ultra enkä enää millään malttais odottaa. Pelkään pahinta. Onko täällä muita joilla alun oksuilut ja etovat olot kaikonnu? Masu on miehen mielestä turvonnut. Itse en sitä nää... Ainoona oireena on ollut masun lievä nippailu jo muutaman päivän. onko sitten suoliston aiheuttamaa vai jotain muuta...


Annubella, joka toivoo kaiken olevan hyvin ja toivomusten kohde Onni-Ilona 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Annubella mulla on myös hävinny kaikki oireet,ja silti oli kaikki hyvin! Kai niitä viikkoja rupee olee sen verran että ne kaikkoo tästä pikkuhiljaa...Edes tissit ei oo enää yhtään kipeet. Eiköhän kaikki oo kunnossa kuitenski :)

Hattarapupu ja Rautis 11+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Annubella
Uusille onnea ja tervetuloa!

Ultrakuulumisista onnea Paulina, Maygory, Devil, Mimmu, pampulainen87 ja hattarapupu :heart:

Annubella mulla alunperinkin oli vain lievää hajujen kuvotusta ja yökkäilyä, ei mitään oksenteluja tms. Tämä hävisi jo ennen 9 viikon täyttymistä kun alkoi loma. Eli mulla oli vain tosi lievää pahoinvointia silloin kun sen piti olla pahimmillaan.

Neuvolassa käytiin juuri ja kuultiin pienen sydänäänet, ihanaa :heart: :heart: Ehkäpä tässä nyt jo uskaltaa vähän hengähtää kun on 12 viikkoa täynnä ja vauveli hengissä! NT-ultra ylihuomenna, jossa sitten tarvii enää jännätä vastaako pikkuinen viikkoja ja mikä on niskaturvotus. Sydänääniä kuunnellessa neuvolan täti paineli kohtua ja arveli sen olevan taaksepäin kallistunut, samaa sanoi lääkäri 7+0 ultrassa. Onko kellään aikaisemmissa raskauksissa kokemusta taaksepäin kallistuneesta kohdusta? Olen lukenut, että saattaisi tehdä sen, että masu tulee myöhemmin näkyviin, mutta ei kai siinä muuta erikoista pitäisi olla?

Onnellinen Vanella ja pikkuinen 12+0 POKSPOKS :heart:
 
Pitkästä aikaa aattelin välillä tänne kertoilla kuulumisia vaikka oon päivittäin ahkerasti lukenut näitä juttuja.

Käytiin siis neuvolassa sillon 3.1 eikä saatu sydänänniä kuulumaan. Viikkoja oli sillon 9+2. Ja laskettu aika aikaistu neuvolan mukaan päivällä eli siis 5.8.

Huomenna ois ultra, jänskättää onko tuolla ketään kun miulla ne oireet loppu jo tosi aikasessa vaiheessa. Ymmärtääkseni niiden ois pitäny olla voimakkaimmillaan sillon... vk 6-7 oisko ollut.

Iskias vaivaa edelleen :( En oo vieläkään kertonut kenellekkään raskaudesta. Mies on kertonut parille tyypille, mutta harmittaa kun itse en oo kertonut, jos jotain sattuu vaikka ni ei oo sitten ketään kenelle puhua.

Tii* 11+3 (ehkä, oon vähän pihalla näistä viiikoista ja päivistä)
 
Vanella: Tsemppiä ultraan! Ja oli varmaan huikeeta kuulla jo pikkuisen sydänäänet!

Anubella: Kyllä täälläkin on ihmetelty (pitää koputtaa puuta kop,kop) miten vähillä oireilla loppujen lopuksi on tämä alku mennyt. Kun vielä ottaa huomioon, että kaksi huiskaa tuolla masussa :) Pari kertaa oon oksentanu ja öllötysolo oli viikon pari... Tietysti kerkeehän tässä vielä... Vessassa juoksuttamistakin on ollu huomattavasti vähemmän kuin kahdessa ekassa keskenmenneessä raskaudessa. Siksi ehkä oonki ollu vähä peloissani, että voiko kaikki olla hyvin, kun tuplissa usein on kahta kauheempi pahoinvointi jne... Mutta ainakin toissapäivänä (10+6) kaikki oli hyvin normi neuvolalääkärin mukaan (tosin ei ottanu mitään mittoja, mutta katsottiin sykkeet ja liikettä oli aika paljo) Mulla siis on jo 4 ultraa takana ja ens viikolla on se np-ultra. En oo siis ollu yhtään hysteerinen :whistle: Ja edelleen pelko on mukana, kävisin varmaan joka päivä ultrassa jos ois mahdollista ;) Ja eikös tää toinen kolmannes pitäs olla sitä elämäsi kunnossa aikaa, joka sinullakin on nyt alkamassa...

Kyllä on kiven takana etsiä tietoa mikä on vaarallista sikiöille esim. metallitöissä koulussa... Kukaan ei tunnu tietävän ja kaksi lääkäriä sanonu jo, että 22 viikolle voi tehdä ja harrastaa mitä vain normaalistikin ja että eihän koulussa saa tehdä mitään muutenkaan, joka ois haitallista... No itse kyllä vähä taas oon miettiny, että ei kait nyt voi tehdä ihan kaikkea... Soitin sinne Hus:in teratologiseen (vai mikä se nyt on) numeroon ja siellä taas sanottiin jopa melustakin, että ei riitä että on kuulosuojaimet, kun melu yli 85 db voi aiheuttaa sikiön hidaskasvuisuutta, kun eihän niille pienokaisille voi niitä kuulosuojaimia laittaa... Kouluterkkari oli taas sitä mieltä, että pitää ottaa kaikki nyt tosi vakavasti ja ehdotti ettenkö vois jo nyt jäädä sairaslomalle kokonaan... Otappa tästä nyt selvää...
 
Jes kiva ketju, haluaisin liittyä myös fb ryhmään, miten sinne pääsen? :)

Kerron vähän tarinaani. Mieheni kanssa ruettiin haaveilemaan vauvasta, muttei sitä kuulunut. Lääkäri totesi pco:n. Terolutteja ja clomifeneja söin, sain keskenmenon. Samoilla lääkkeillä tulin uudestaan raskaaki ja syntyi terve tyttö, joka on nyt 1v ja kuukausi, eli kiirettä pitää. :) Tämä raskaus alkoi hieman yllättäen, ihan luomuna, ihana ja toivottu yllätys olikin, lääkkeitä ei siis tarvittu, kiva :)

Ensimmäisessä ultrassa on käyty, silloin oli 8+6 ja kaikki hyvin. NT ultran aikaa odotellaan, päästäisi näkemään, onko kaikki hyvin. Pieni pelko aina takana, mutta onneksi aika on mennyt nopsaan tuon neidin kanssa..

eveliina 10+2 ja jortsu
 
Pikainen kysymys vaan, että ootteko joutunu heräämään keskellä yötä syömään?
Ite oon nyt 2 kertaa heränny yöllä siihen kun maha huutaa ja ihan hirveä nälkä vaikka ois just ennen nukkumaanmenoa syöny. Todella ärsyttävää.. :headwall:

Ylihuomista neuvolaa ootellen Coco 8+3
 
Vanella, mulla ainakin on taaksepäin kallistunut kohtu ja omalla kohdallani voin sanoa, että maha on tullut kyllä aikaisin näkyviin :).. Kyllä näillä viikoilla on varmaan esikoisen odotusta lukuunottamatta ollut jo muille selvää, että tuo nainen on raskaana. Ainoa, mihin kohdallani on vaikuttanut, on se, että ekassa neuvolassa terveydenhoitaja ei lähtenyt kuuntelemaan sydänääniä, kun kerroin että on taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Sanoi, että sitten tuskin sydänäänet ainakaan eivät vielä kuulu, eikä ole lähtenyt stressaamaan mua. Mitään muuta vaikutusta sillä ei ole ollut.

Emppuli ja Vaavi 11+4
 
Coco, mä joudun ainakin harva se yö nousemaan syömään, kun alkaa paha olo vaivata. Tuntuu, että kahden tunnin välein on pakko syödä läpi päivän ja just ja just yöllä menee pidemmällä välillä.

Iltaisin on pakko syödä ihan viimeiseksi just ennen nukkumaanmenoa ja aamulla syödä aamupala saman tien kun sängystä nousee. Oon nyt viimeisen viikon aikana oksentanut enemmän kuin koko edeltävinä viikkoina yhteensä :(. Näyttää paha olo vain yltyvän päivä päivältä ja tosi paljon menee käsi kädessä väsymyksen kanssa tuo pahoinvointi. Iltaisin on kaikista kamalin olo, kun on väsymyskin suurinta. Nuorimmainen herätti tänäänkin puoli kuudelta. Pidettiin just unikoulu vähän aikaa sitten, kun aiemmin herätteli läpi yön ja halusi maitoa. Nyt nukkuu läpi yön, mutta kun aiemmin heräsi klo 8-10 aamulla, nyt herätys varhaistuu joka aamu. Kohta herätään jo varmaan aamuyöstä!

Huomenna mulla on eka ultra! Jännittää ihan hirveästi!

Emppuli 11+4
 
Tervetuloa uudet! Onnea Eveliina luomuplussasta! :heart:

Voi emppuli, kuulostaapa kamalalta toi sun olotila, ja aamuheräilyt. Paljon tsemppiä sinne!

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista Paulina, Maygory, Devil, Mimmu, pampulainen87 ja hattarapupu ! Ihanaa kun on tullut pelkkiä hyviä uutisia! Mua jännittää ihan hirveesti se huominen ultra!

Coco mä joudun kans heräämään yöllä syömään, tosi rasittavaa! Melkein joka yö herää sellaiseen nälkään, että oikeen sattuu mahaan. Pakkohan siinä on nousta syömään, vaikkei millää jaksaisi.

Mulla on ihan hirvee vaunu-turvakaukalo-kriisi! En vaan osaa päättää sopivia, kun niitä on ihan liikaa. Mutta ehkä ne kaikkein sopivimmat vielä löytyy, varsinkin kun on näin aikaisin alkanut niitä stressaamaan. :D

Annubella yritä olla stressaamatta (vaikeaa, tiedän). Sullahan alkaa jo pikkuhiljaa olla se 12 viikkoa täynnä, siinä vaiheessa on ihan normaalia että oireet helpottavat! :) Onneksi saat pian asiaan varmuuden, kun sulla on se ultra. :) Eiköhän kaikki ole hyvin pikkuisella. :)

Nepo ja Pirpana 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maygory
Kuulumisia ultrasta. Kaksosoloni ei pitänyt paikkaansa, ja siitä olen helpottunut. Yksi kyytiläinen siellä köllötteli, rv 7+1. Laskettu siirtyi syyskuun puolelle. Mut voi poistaa listalta, koska hyppään syyskuisten pinoon. Jos vointini antaa periksi, käyn seurailemassa elokuun epeleitä jatkossakin. Tänään on ollu vähän parempi päivä, jospa se tästä... Tärkeintä että masuasukki voi hyvin :heart:

Shuri ja pikkuinen 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Annubella mulla kans pikku hiljaa hiipumassa noi oireet pois, ainut mikä on niin nälkä ja väsymys ja enää satunnainen oksentelu. Mahtavaa vihdoinkin kun voi taas syödä, näin oikeesti nälkää tos yhdessä vaiheessa kun KAIKKI tuli ulos.
Ne alavatsanippailut luultavasti johtuu kohdun kasvamisesta, mul ainakin nyt tokassa neuvolassa sanottiin et kaikenlaisia menkkajomotuksia ja tuntemuksia voi olla kohdun nopean kasvun takia.

Nepo: Muakin jännitti ultra ihan hirveesti ja en saanut unta yöllä. Mietin kaikenlaista ja oikeesti toissa yönä siinä valvoessa tajusin että musta on oikeesti tulossa äiti ja aiheutin lisäksi itelleni jonkun stressi päänsäryn :). Noita vaunuja mäkin mietin, tietenkin vielä hämmentää noi lisukkeet ja kopat ja kuomut yms.., mut haluisin kyllä sellaset joilla pääsee helposti myös kaupungille suhaamaan ja juniin ja muihin!

Mulla on ollut iltaisin ja öisin todella inhottavia selkä-, nivus-, alaselkä- ja pakarakipuja.Onko kenelläkään kokemusta? Oon koittanut hieroo ja tanssia öisin ja oon ollut hieman peloissanikin.
Ensi viikolla meen fysioterapiaan joka ainakin meillä päin kuuluu neuvolajuttuihin. Ihan jännää. Siellä kerrotaan muutenkin miten raskaus vaikuttaa luihin ja lihaksiin ja opitaan miten voi jumpata ja helpottaa särkyjä. Tulee tarpeeseen.

Hassua miten viikoista on tullut niin tärkeitä tässä muutaman kuukauden aikana. Tuntui oudolta, kun selvisi ultrassa, että raskaus olikin pidemmällä ja samalla tuli mentyä sen maagisen rajan ylikin, kun sitä oli odottanut kun kuuta nousevaa.
Eilen kerroin veikalle, parille kaverille ja avokin toiselle veljelle kerrottiin. Tuntuu vapauttavalta kun asiasta voi vihdoinkin puhua, mutta tietenkin vielä vähän jännittää. Äiti sanoi hyvin, että nyt pitää olla onnellinen, nauttia ja alkaa jo suunnitella järjestelyjä. Jos jotain tapahtuu niin sille ei voi itse mitään.

Meillä rakennneultra 16.3. Ja Jenny jos ei aiheuta kauheesti vaivaa niin viitsitkö vaihtaa sen mun synnytyssairaalan Jorvista JS:säksi, kun en oikeen aluksi tajunnut noita lyhenteitä ja nyt se hyppää tuolta silmille.. :)

Uusia ultrakuulumisia innolla odottava

Maygory ja ensimmäinen pieni 12+3

PS. Jenny huomasin saman eilen illalla :) Shuri, parempia vointeja, kyllä se siitä vielä helpottuu!
 
Viimeksi muokattu:
Shuri pääasia että kaikki on hyvin!!!

Muillekkin uusille tiedoksi, eli siis FB RYHMÄÄN PÄÄSEE LAITTAMALLA MINULLE YV:NÄ TIEDOT MITEN SINUT LÖYTÄÄ FACEBOOKISTA: MINÄ LISÄÄN SINUT KAVERIKSI JA LIITÄN SINUT RYHMÄÄN. En viitsisi jokaiselle sanoa erikseen tätä!
 
Aamu valkeni ja viikot 12 tuli täyteen.
Edelleen kauheassa flunssassa ja astmaki näytti pintansa. Olipas harvinaisen mukava ilta sai yskiä ja yökkiä limaa niin et masu tuli kipeeksi. Aamulla jumalaton päänsärky.
Josko se tästä antautus ei kovin montaa yötä jaksas valvua ja rykiä.
Ja rajalliset on nuo lääkkeetki mitä raskaana ollessaan saap ottaa.
Tietääkö joku jonku hyvän yskän lääkkeen reseptivapaana jota sais ottaa ?
 
Mies sai ylipuhuttua, me pidetään noi esikoisen yhdistelmät ja ostetaan niihin seisomalauta. MUTTA mä saan ostaa TÄNÄÄN esikoiselle uudet hienot rattaat! :) Niin voidaan sitten yhdessä lenkkeillä ja työnnellä lapsosia. Oon nyt tähän asti käyttänyt esikoisella noita yhdistelmiä rattaina, ne ei oo kovin käytännölliset rattaina, kun ovat niin isot eikä oo kääntyviä pyöriä. Vauvalle ne on hyvät vaunuina.
Nyt sitten heti innoissani pistin noi kärryt vaunuiksi ja laitoin sinne vauvan peiton. :D Ihanat!

Eipä mulla muuta.

Ainii, tänään oli joillakin taas np-ultra! Innolla odottelen kuulumisia! :)
 
Moikka kaikki pitkasta aikaa :wave:

Onpas tullut paljon tekstia, en meinaa perassa pysya! Ja taas tullut uusiakin- tervetuloa!

Pikaisesti (.) kuulumisia... Taalla armoton vasymys paalla. Eilen nukuin 2 tunnin pvaunet esikoisen kanssa ja illalla kaaduin sankyyn heti klo 21.00 jalkeen. Herasin aamulla 8.00. Mies on tyomatkalla, joten vastuu kaikesta on mun harteilla. Tanaan aamulla sain siivottua kotia, joka olikin kuin pyorremyrskyn jaljilta. Tanaan tuntuu olevan enemman energiaa- paasin lenkille tanaan. Ensimmaista kertaa noin 10 viikkoon. Oli aika tahmeaa menoa ja valilla joutui kavelemaan kun ei kunto kestanyt. No nyt pitaa ottaa itseaan niskasta kiinni.

Ei mulla muuta talla kertaa. Hyvaa loppu viikkoa kaikille!

Maria 10+2
 
Täällä eilen kuulin pikkuisen sydänäänet, 154/min laskin mutta doppler näytti 159. Oli vaikee laskee ku piti samalla keskittyä ettei se anturi siirry ja syke niin nopee :D löysin myös oman sykkeen,haha :D Mutta kai se on pakko uskoo et siel se pikkunen köllii :heart:

Niin ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :)

Nyt en ehdi enempää kirjoittaa :)

Minea ja maha-asukki 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Callisto
Onnea kaikille mahtavista kuulumisista! :)

Tänne tullut niin vauhdilla tekstiä, että kova lukeminen :)

Kyllä on ollut oireetonta tämä odottaminen, oikein pelotti mennä tänään ensimmäiseen ultraan joka oli siis nt-ultra. Löytyi kuin löytyikin sieltä pikkunen uiskentelemassa. Pituutta en muista, joku vähän vajaa 50mm ehkäpäs ja niskaturvotusta oli 0,8. Nyt sitten siis ultran mukaan viikot 11+0. Seuraava ulta varattu 22.3.

Lueskelin, että olette noista äitiysrahoista jutellut.. Tietääkö kukaan onko mahdollista saada laskettua äitiysraha 2011 vuoden tulojen mukaan?.. tulot vaan on tänä vuonna tippunut, työtä kun tuli vaihdettua tuossa marraskuussa ja vuoden 2010 tulut ovat heikot, koska olin töissä tuolloin vaan 8 kk opiskeluiden takia..

-Salla- 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille! :) Ihanaa, että meitä on jo näin paljon.:D

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! On ollut upeaa lukea kokemuksianne. En sitten ole ihan yhtä pöllähtänyt, kun menee ultraan loppukuusta.:)

Paljon tsemppiä & pikaista paranemista kaikille nuhan tai flunssan kanssa taisteleville. Voimia!

Pahoinvointi jatkuu! Ihan yhtä rajua se ei ole ollut ihan yhtä usein, mutta päivittäin jotain pyrkii takaisin. Tänään asiaan vaikutti myös se, että jouduin käymään kahdesti oppilaitoksen vessassa, jossa haisi aivan käsittämättömän pahalle. Usein ei tarvita mitään "syytä".

Facebookissa en ajatellut paljastaa raskauttani, vaan noudattaa serkkuni esimerkkiä ja ilmoittaa vasta lapsemme syntymästä.

Minea toivottavasti emme huolehdi liikaa!:D Muuten tulee mielenkiintoiset ajat eteen kun pienokaiset kasvavat...:D Sain kyllä pienen sokin, kun mies tuli viimeksi omilta menoiltaan kotiin jo 20.30... Melkein menin mittaamaan kuumeen!:LOL: Mutta sillä kertaa peli-illan lautapelit olikin pelattu loppuun vain tavallista aikaisemmin, siinäpäs se.

Tarvikkeista Aivan mahtavaa, että osa on hankkinut jo vaikka mitä ja saanut miehenkin mukaan liikkeisiin. Meillä mies on toistaiseksi vain virnistellut joka kerta, kun jään tapittamaan innoissani lastenvaunuliikkeen suuntaan. :D Onneksi viime kerralla kuului jo maininta, että voisihan sinne joskus mennä sisäänkin. Sitä kertaa odotellessa!:) Ehkä sitten ultran jälkeen...:)

Luckygirl & Vintiö 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Doppleri tuli tänään ja hetihän siti piti kokeilla kun kotiin pääsin. Kyllä mä taisin ne sykkeet löytää, kova puksutus sieltä kuului. Tilasin sieltä Raskauskeijulta sen 50e maksavan näytöllisen angelsoundin dopplerin. Mites teillä muilla se näyttö toimii. Kun välillä sain kuulumaan ihan selvän tosi nopean sykkeen ja näyttö näytti edelleen nollaa. Sitten välillä kun näyttöön tuli 13-150 lukemia ja mitään ei kuulunut. Välillä tuli sit selkee esim. 78 eli nappas jostain kohtaa mun oman sykkeen. Mut mietin tuota näytön ja kaiuttimen yhteistyötä kun ei ne näyttäneet ihan natsaavan.
 
Löytyisko täältä runoilijaa? Meitä on niin hurjan paljon, että oisko täällä joukossa joku sananikkari tai runoilija/riimittelijä? Jos ultrassa ensi perjantaina kaikki on hyvin, aiomme kertoa kasvotusten lähimmille ja kavereille, joita ei nää pitkän matkan vuoksi vois laittaa sähköpostilla/testarilla. Selailin netistä runoja, mutta kaikissa puhutaan vaan yhdestä vauvasta... Ja haluisin jonkun kivan runon, riimittelyn, jossa tulis niiku suoraan tai epäsuoraan ilmi, että niitä vauvoja onkin kaksi :D Jossain runossa oli, että on masussa pienet sormet ja varpaat, mutta saisko rimmattua jotenkin, että niitä molempia ois sit 20 tai jotenkin niin kerrottua sen, että fiksummat tajuis heti ja hitaammat sit soittas ja kysyis, että onks tässä laskuvirhe tai jotain... Tai sitten jotain ihan muuta...

Salla: Eikös ne äitiysrahajutut lasketa nyt kun laskettuaika on tälle vuodelle vuoden 2010 tuloista. Jos taas sulla paremmat tulot 2012 kuudelta viime kuukaudelta ennen äippälomaa kuin tuon 2010 tulot, niin silloin voidaan käyttää niitä 6 viimeisen kuukauden tuloja. Mutta mielestäni ei mitenkään voi noita 2011 vuoden tuloja... Itsekin harmittelen vähä, että 2011 vuoden tulot ois paremmat vähän kuin mitä 2010 palkankorotuksen vuoksi, mutta pääasia, että rahaa tulee ja vauvat ois terveitä ;)
 

Yhteistyössä