~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Nt-ultrassa käyty. Niskaturvotus oli 0.8mm ja kovasti pieni pyöri. Nyt sit ootellaan niitä riskilukuja. Verikoe siis otettu jo useampi viikko sitten, mutta nyt vielä viikon verran menee ennen kuin ne luvut on laskettu tän päivän mittojen kanssa. Ja pieni vastasi täsmälleen viikkoja 12+2 =) Hyvillä mielin siis nyt taas eteenpäin.

Devil ja pyöriäinen 12+2
 
IIIIIHANIA ultrakuulumisia!!!

Mä sitte pistin sydän äänet kuuluviin FB:hen ja pyysin ihmisiä arvaamaan mitä ne äänet on, ja mulla on vissiin vähän hitaita ystäviä kun yhtään onnitteluja ei ole vielä tullu :DDD

Voisin tässä vaikka päivitellä listaa kun on tekemisen puutetta.

Jenny ja Papu 12+0
 
Kauheasti tekstiä taas tullut! Oon lueskellut aina välillä näitä mutta nyt vasta ehtii kirjoittamaan. Ja kuten tavallista en varmaan muista mitään mihin oisi pitänyt kommentoida :D

Onnea kauheasti kaikille hyvistä ultra kuulumisista! Antaa itsellekin toivoa, että kaikki on sittenkin hyvin kun lukee näitä :) Mulla tosin ultra vasta kahden viikon päästä..

Eilen alkoi taas koulu loman jälkeen. On kyl kiva palata kouluun ja saada vähän muutakin ajateltavaa niin aikakin menee nopeammin. Mulla jää vähän kesken noi opiskelut eli noin vuosi jää vielä. Mut meidän koulussa on suht hyvät vaihtoehdot esim. voi suorittaa aikuisopiskelijoiden kanssa loput tai sit ihan päiväopiskeluna kuten oon tehnyt tähänkin asti.

Millonhan se synnytys sairaala pitää päättää? Suurimmalla osalla kun näyttää olevan jo päätettynä, vai eikö muaalla ole vaihtoehtoina kun yksi? Sitten nään ainakin sen hyvinkään sairaalan kun on ultra, kun en ole koskaan siellä edes käynyt.

minea kurjaa että äitisi asennoituu noin. Luulisi, että juuri hän naisena ja äitinä ymmärtää tilanteen kun on joskus siinä itsekin ollut. Toisaalta jos äitisi on sitä mieltä että ensin naimisiin sitten lapset jne.niin aseneteita on vaikea lähteä muuttamaan. Vaikeita asioita tällaiset, mutta toivottavasti äitisi ymmärtää jossain vaiheessa pyytää anteeksi ja saatte asiat sovittua. Voiko olla että hän luuli, ettet ehkä haluakaan lasta?

Musta tuntuu etten oikeasti ole vielä edes tajunnut että saan lapsen :D Teoriassa kyllä tiedän että pitää syödä hyvin, ei saa käyttää alkoholia,tupakkaa ym. mutta en usko että olen kokonaan vielä edes tajunnut että mahassa joku oikeasti ELÄÄ ja KASVAA! Ehkä se tulee todellisemmaksi joskus myöhemmin kun liikkeet tuntee tai sitten kun näkee siellä ultrassa. Tai ehkä sen tajuaa vasta kun se lapsi on sylissä.

Scarlett 9+6 tai 10+3
 
Scarlett, voi olla kyllä mahdollista että äiti luulee että en sitä halua, kun en oo hirveesti raskaudesta sen kanssa puhunut. Jostain syystä vaikka ollaan läheisiä, niin en tällaisista asioista koe tarpeelliseksi puhua hänen kanssa. Että ehkä hän vaan halus että tiedostan kaikki vaihtoehdot ja varmistaa että ollaan tosissamme. :) Hiukan tahdikkuutta olis tietty voinu olla... :D No eiköhän tää asia selviä jossain vaiheessa.
 
Munkin äiti sanoi, että ei ollut alussa ihan varma onko tämä nyt mun mielestä iloinen asia kun en ollut mitään puhunut, että lasta haluan. Ja kun olin niin totisena ilmoittanut että olen raskaana (taisi vähän jännittää), niin äiti ei osannut arvoida, mitä mieltä olen. Sanoin vaan että pitäishän sun tietää ettei mulla ole tapana regoida hyppien ja pommppien yhtään mihinkään :D Mutta joo eiköhän se ole pää asia, että itse tietää mitä haluaa. :)
 
Näinpä se just on. :) Ja varmasti tulee semmonen olo että jos en haluakkaan ku en oo äitin kans siitä mitenkään innostuneesti puhunut. Vaikka muille kyllä oon :D apua, sisko oli muuten nähny unta kaksosista, niinkuin minäkin vähän aikaa sit. Saa nähdä mitä ultrassa näkyy maanantaina :D
 
Tuli postista viesti että lauantaina tilaamani doppler on jo tullu :) jännää! nyt sitä hakemaan ja katsotaan kuuluuko sydänäänet. :) Jos ei niin yritän olla menemättä paniikkiin,omapahan on sitte vikani kun on liian innoissaan!
 
Minun pitäisi huomenna saada mun doppleri, ainakin postin tietojen mukaan ois nyt tuolla naapurinkaupungin postikeskuksessa tulossa niin toivottavasti huomenna jo tuossa lähipostissa.

Mun maha on turvonnu ihan kauheaksi palloksi. Tätä ei todellakaan piilotella enää kauaa. Tänäänkin huomasin kun työkavereitten katseet viipy mun mahassa, mut eipä nuo ääneen mitään sanoneet.

Mulla menee aamupäivät ok, eikä pahoinvointia oo, mut kun iltapäivä koittaa niin rupee etomaan. Koko ajan sais olla syömässä ja juomassa ettei rupeis yökkäyttämään.

Sanle 9+6
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart: Ekat ovat jo sinne asti ennättäneet, me muut tullaan perässä pikkuhiljaa ;)

Hirveen vaikeeta pitää tää suuri salaisuus, tekis niin mieli kailottaa koko maailmalle, että meille tulee tuplat ;) Mutta vielä 1,5 viikkoa np-ultraan... Tosin tänään taas koski aika kovasti vasemmalle puolelle alavatsaan, hyvä kun pystyin kävelemään... Onneksi meni ohi, toivottavasti kaikki vaan masuasukeilla on hyvin...

Nippe + tuplat 11+0
 
pansku ainakin ikean täysmäntyisessä leksvik sarjassa on lipasto johon saa hoitotason kolmellakympillä erikseen. Samassa sarjassa on mm. jatkettava sänky, vaatekaappi jne..LEKSVIK-huonekalut lastenhuoneeseen - IKEA

Hintsusti mä tunnen itseni ulkopuoliseksi, kun en ole kuullut enkä nähnyt tätä pientä ihmisen alkua vielä lainkaan! Mulla on ollu ennen vuodenvaihdetta yksi neuvola ja seuraava vasta maaliskuun alussa. Ultraan en vieläkään ole saanut kutsua, täytyy kohta varmaan soitella ja kysyä (neuvola täälä siis laitaa paperit ja aika tulee normaalisti postilla). Kovasti toivoisin että pääsisin ultraan jossa näkisi onko kaikki kondiksessa (vaikkakin pitää odottaa tuplaseulan tulos postilla perässä, kun täälä tsekkaavat kuvan lisäksi verestä riskitekiät). No, laskemani mukaan sen ultran pitäisi tässä olla ensi viikolla tai kk vimppoina päivinä, joten sikäli ei pitkä aika odottaa enää. Kiva olisi, jos isäkin pääsisi mukaan (on toisella paikkakunnalla, koska työpaikkansa on toisessa kaupungissa joten pääsee tänne vain vapaapäivinään).

Hankintoja olette pohtineet, mullakin on monet laatikot poijan vaatteita jemmassa ja mietinkin jos en äippäpakkausta sitten ottasikaan. Menee samat välihaalarit, vauvahaalarit ja lämpöpussit vielä hyvin edellisestä äippälaatikosta kun kerta tallessa ovat. Ja jos lapsi olisi tyttö, niin hankin sitten huutiksesta ja kirppareilta vaatteita, kuten tein pojallenikin. Enkä usko että kovin värirajoittunut olisin muutoinkaan kun kerta on jo noita vaatteita pojan jäljiltä -> onhan sitä itsellänikin sinisiä vaatteita vaikka nainen olenkin ;)

Yhdistelmiä en meinaa enää ostaa, painavat ja kalliit pelit jotka ei loppuenlopuksi ole käytännöllisetkään (tämä vain omien kokemusten mukainen mielipide). Ekalle lapselle ostin, vaunuina ovat jees etenkin talvella pienellä vauvalla mutta lapsen kasvaessa kunnolla ratasikään kyllä pelkät simppelit brion pony rattaat ovat näppärin ja viisain vaihtoehto (siksi, että niissä runko ei paljon paina ja mahtuvat näppärämmin paksiin kun traktori-yhdistemien ratasversio).

Ihan vauvalle käytin vaunuja vain ulkoillessa ja julkisilla liikkuessa (syntyi syksyllä), kaupoille autolla lähtiessä oli helpompaa ottaa paksiin matkarattaat ja nostaa nukkuva vauva kaukalossa suoraan siihen perille päästyä. Ja näin tuli tehtyä kevään tullessa ja lumen ollessa poissa ihan julkisilla liikkuessakin (matkarattaille ei kyllä maastoon kävelemään viitsi mennä..mutta asfaltilla ja kaupoissa ovat mahtavat!).


Eli kunhan raskausta tästä etenee ja rohkenen ostoksille, niin voin ostaa pelkät vanhat vaunut - siis mieluusti 90-lukua tai vanhemmat. En halua mitään missä on heittoaisaa, aisansäätöä tms nippeleitä - ne tuli nähtyä itsellä sekä ystävällä, että nuo muoviset hienot säätönippelit ja nappelit kävivät aika nopeasti kränäämään (eikä noita hienouksia loppuenlopuksi paljon tullut edes käytettyä). Esim. ystävän ilmakumirengas meni uudenkarheista emmaljungista 3x puhki puolessa vuodessa (eipä ihme, kun jarru oli sellainen joka tulee renkaan päälle- eli jos väliin jää terävää niin työntää jarru sen renkaasta läpi.).

Omissa yhdistelmissä rikkoontui muovia oleva "joustinosa" rungosta alhaalta ja renkaiden pinnat löystyivät niin että rengas puolti ja vääntyi - vietiin kaikki kiristettäviksi pyöräkorjaamoon (nämä oli Brion yhdistelmät). Mummolassa olleista yhdistelmävaunuista (ABC design) puolestaa rikoontui heittoaisa systeemi, että jos suunnan vaihtoi ei toinen puoli lukkiutunutkaan vaan jäi auki ja kärryt kulki sitten kenollaan.

Meillä oli ilmaiseksi saadut parevekevaunut, joissa simppeli ohut purkirunko ja ne kapeat perinteiset täyskumirenkaat. Niitä käytin silloin, kun "upeat" yhdistelmävaunut olivat pariin otteeseen telakalla. Käytännössä siis huomasin, että mitä vähemmän hilavitkuttimia, sitä vähemmän riskiä rikkoontua ja toisaalta nuo vanhat vaunut olivat rungoltaan monta kiloa kevyempiä kun nämä nykyversiot (sitä arvostaa, kun työntää lasta ja ostoksia vaunuissa ylämäkeen ;), Ja kulkivat loskasohjossa siinä missä ilmakumiversiotkin, että siinä ei eroa.

Käykö teillä muilla muuten niin, että päiväsaikaa vatsaa ei juuri näy mutta jotenkin pullahtaa illan tullen? Minusta ainakn tuntuu siltä =)

Kävin muuten kelan sivuila katsomassa jo milloin alkaisi äippäloma ja milloin päättyisi..siitäkin on huono oma tunto, koska en vielä anna itselleni oikein lupaa fiilistellä tätä asiaa kun näin alussa vielä mennään kuitenkin (parin vuoden sisällä kahdella ystävällä ollut ikäviä juttuja, toisella kohtukuolema rv18 ja toisella syntyi rv20 kuollut vauva :'( . Joten tässä syytä miksi yritän olla viilipytty vielä..
 
Hirveenä ehtii aina tulla tänne asiaa päivän aikana. :) Mukavaa

Jenny Onnea 12 viikon täyttymisestä ja hyvistä ultrakuulumisista. :flower: Oispa jo itelläki pidemmällä. Ei malttais oottaa, että sais kertoa kaikille.

Minea Toivottavasti saat äitisi kanssa puhuttua. :hug:

Dopplereista ootte puhunu. Määki haluisin sellaisen, mutta mies sanoo että menee liian pitkälle tää mun vauva hössötys jo liian aikasessa vaiheessa. Eli en vissiin saa tilata. :D Ostin muuten eilen jo ensimmäiset vaatteet pikkuselle. Vaikka olen kyllä jo syksyllä neulonut pienen villatakin ja housut vaikka ei ollut tietoa vauvasta.

Täällä perjantaina ensimmäinen neuvola. Vähän jännittää, vaikka ei kai siellä mitään ihmeellistä tehdä. Toivottavasti sais ajan sinne np ultraan. Millä viikolla se muuten pitikään viimeistään olla? Maha ei oo kyllä vielä kasvanu ollenkaan paitsi iltaisin aina turvonnu. Sais jo kohta alkaa vähän näkymään edes itselle, että tuntuis vähän todellisemmalta tää raskaus.

Älkää kaikki karatko sinne facebookkiin just ku oon viimeinkin päässyt sieltä lopullisesti irti. :) Alkoi ärsyttään ne kaikki jatkuvat muutokset siellä ja alkoi muutenkin tuntuun, että kavereiden kans yhteydenpito jää vain fb:n varaan. Sikspä irtisanoin itseni sieltä.

Nyt loppuajaksi frendejen pariin.

Coco onko se jo 8+2
 
Jenny90, onnea maagisen rajan ylityksestä :)

Täällä jo kolmas aamu yhtä oksentamista. Olo helpottaa yleensä kolme-neljä tuntia heräämisen jälkeen, mutta siihen mennessä onkin jo suoriuduttava malliruokailusta ja monesta oppitunnista. Puuh. Tänään olin jo jäädä kotiin, tämä pahenee vain. Huomenna vielä pakko kyetä töihin, mutta loppuviikon voisin olla saikulla..

Kilu87 ja Toukka 8+4
 
Jenny90 Onnea 12 viikosta! :) Mä oon miettinyt tota facessa julkistamista, et en ehkä huutele vauvasta juurikaan siellä, vaan kerron mieluummin kasvotusten ja ehkä sit myöhemmin jotain vihjaan muillekin :)

Eka2 Mäkään en ole nähnyt enkä kuullut pienestä vielä mitään. Odotin eilen et olis neuvolassa kuunneltu, mut ei kuunneltu. Aiemmin siis kaverilla 4 vuotta sit kuunneltiin samassa neuvolassa jo ekalla kerralla, mut se olin sellanen vanha (ja tuttu) neuvolan täti joka on jo nyt eläkkeellä.. Täälläkin odotellaan nt-ultraan aikaa postissa. Ja tuosta mahasta, mulla tuntuu olevan pitkin päivää maha näkyvissä :D Illalla turvottaa jo niin pahasti et ei voi olla huomaamatta.

Doppleria en ajatellut hankkia.. Ensin mietin että josko huuto.netistä sittenkin, mut sit ajattelin et jos en saakaan ääniä kuuluviin niin meen paniikkiin.. Haluaisin niin päästä ees kokeilee muttakun ei tässä lähipiirissä nyt taida olla raskaana olevia ystäviä joilla olis doppleri :)

Hankinnoista: Kunhan maaginen kolme kk tulee täyteen niin lähetään yhden ystävän kanssa kiertelee kirppiksiä ja kauppoja samantien! :) Lupasin miehelle että en hanki mitään ennenkuin ollaan selvillä vesillä.. Noh, tulihan se Vauva-lehti tilattua kuitenkin :p

ON: Miehelle tossa tokasin että mennään viikonloppuna käymään anoppilassa kertomassa uutiset.. Mummolleni tänään kerroin niin pitää kai miehenkin suvun tietää :D Ei anoppi siis asu mitenkään kaukana, mut silti sellasella suunnalla missä ei tule muuten käytyä. Parille ystävälle haluaisin kertoa mut ajattelin pitää tän nyt tänhetkisen piirin tiedossa vielä, kun kuitenkin niin alussa.

Maha turvoksissa inieh ja joku 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Onnittelut hyvistä ultrauutisista siellä käynneille :heart: Meillä tuo ultra on maanantaina :)

eka2 Itsestä ainakin tuntuu, että iltaa kohden maha tulee esille. Johtuskohan jostain iltaturvotuksesta. :)

Sain tänään hm:n paketin ja kaivatut mammafarkut. On kyllä tosi hyvät, tuntuu et muissa housuissa jopa legginsseissä resori painaa ikävästi pahaa ja se aiheuttaa pahaa oloa.

Hankintoja ollaan ruvettu miettimään enemmän. Kerkeää vertailla rauhassa ennenkö menee ostaa. Tänään sain mm. miehen raahatuksi lastentarvikekauppaan, niin saatiin vertailtua tuotteita ja hintoja.

Maanantain ultraa odotellaan ja sen jälkeen kerrotaan perheille uutiset. Saapa nähä mitä tulevat isovanhemmat asian ottaa. Onneks oma isä otti tosi hyvin ja oli onnellinen. :)

Jaanel ja 11+3
 
Paulina, juuri noin, että Kelalla on kolmen vuoden sääntö (kaksi lasta kolmen vuoden sisään):

Kela - Äitiysrahan määrä

Tämä koskee kyllä vain työtuloja, eli että äitiysraha ekasta on maksettu palkasta, eikä mistään etuudesta. Itseäni tuo harmittaa suuresti, sillä olin ennen kuopuksen syntymää työkkärin kurssilla, josta maksettiin työmarkkinatukea, ja äitiysraha laskettiin siitä se joku 80%. Nyt siis tipun minimiäippärahalle verrattuna edelliseen äitiyslomaan (no, ei se ed. rahakaan ollut kovin iso :D). Tosin nyt olen lastenhoidontuella ja saan alle 300 e/kk, joten siihen nähden tulot jopa nousevat vähän, kun jää taas äippälomalle :D. Niin suhteellista.
 
Ultra siis takana täälläkin :heart: Ppmitta oli 49mm ja nt 1,2mm. Yksi pampulainen siellä köllötteli tyytyväisenä, naureskelun jälkeen suostui liikkumaankin :D LA oli ultran mukaan 2.8. (niinkuin olin itsekin laskenut), mutta virallisena säilyy se neuvolan laskema 4.8.

Lähisukulaisille ollaan kerrottu ja muutamille kavereille sekä opiskelukaverit tietää. Muuten meinasin olla aika hiljaa, ja odotella kuka arvaa (tai kuulee muualta). Facebookissa en aio julistaa kaikille.

6vee pikkuveli oli tänään ihana, kun mun isä totes sille että "Mitäs R-eno?", niin tää mun veli tokas takaisin että "No mitäs pappa??" Aivan nappiin vaikkei varmaan ymmärtänyt täysin mistä oli kyse :LOL:

Mä kirjotin pitkät löpinät tähän taas, ja koko teksti katos taivaan tuuliin... internetin ihanuudet... En nyt jaksa kirjottaa uusiksi, pitää mennä koirat pissittämään ja nukkumaan. Flunssa pahentunut ja kuume noussu, aamulla selvitellään täytyykö tk:hon marssia.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa täällä muutamilla on jo ultra ollut! Onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista. :) :flower:

Meillä ultraan vielä 2½ viikkoa aikaa, hirmuisen pitkältä ajalta tuntuu. :/

Taas se olisi yövuoro edessä, tai osa jo takanakin. Vielä 6 tuntia jäljellä, ei tämä enää mitään herkkua ole. Kroppa menee aivan sekasin ja tuntuu ettei millään palaudu, voisin vaan nukkua ja nukkua..
Huimausta täällä on vieläkin, pakko muistaa syödä tasaisin väliajoin, muuten käy hassusti. :O

Mekin ollaan raskaudesta kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksillemme ja parille ystävälle. Lisäksi mieheni on kertonut yhdelle työkaverilleen. Itse kerron työkavereilleni ja pomolle vasta helmikuun jälkeen, koska sinne asti on koeaikaa jäljellä. Vaikkei sen pitäisi mitään vaikuttaa, mutta odottelen nyt kuitenkin.


Olen tässä koko alkuyön yrittänyt etsiä uimapukua netistä, huonoin tuloksin! Vissiin tämä vuodenaika on vähän huono uimapukumyynnille. :LOL: Saimme viime kesänä häälahjaksi kylpylälahjakortin ja nyt olisimme aikeissa käyttää sen ensikuun ekana viikonloppuna. Mutta enhän minä mahdu mihinkään uimapukuihini tämän järkyttävän turvotuksen takia!! :x Pakko päästä ostamaan uusi, sitä varten. Ja bikinejä en todellakaan ole laittamassa päälleni, esikoisen odotuksessa sain sellaiset arvet vatsaani, että HUH HUH! H&M:n nettikaupassa oli kaksi uimapukua, eikä yhtään äitiysuimapukua, hitsinpimpulat sentään..

Tulipas taas pitkä viesti. :O :)

-Sinful89 ja Pampula 10+0 PokS PokS!
 
Facebookista: Itse en oo sinne liittyny, enkä aio... Jotenkin tykkään pitää yhteyttä kavereihin ihan soittamalla ja näkemällä tai sähköpostilla. Ja mielellään kyllä haluun nähdä kaikkien oikeet ilmeet ja reaktiot kun tajuavat meille vauvoja tulevan kaksi ;)

Sorruin kertomaan pikkusiskolle. Tai siis no lähetin sitten sähköpostilla sen ekan ultrakuva "kaverikuvan". No soitti heti perään ja onnitteli, mutta ei ollu edes tajunnu että niitä on kaksi!! Vaikka hällä on lapsia itsellään ja ei varmaan ekaa kertaa kuvaa katsellu... Sit vasta arvas, kun sanoin, että oliko siinä kuvassa mitään "outoa", ai onks niitä kaks? :) Olikin innoissaan jo rupeamassa neulomaan kaikkea ja tarvikkeita luvassa siltä suunnalta. Yksi pinnasänky siis ois jo luvassa... vaikka oisin niin halunnu samanlaiset molemmille kun yhteinen huone tulee vauvoille, mutta... Sanoinkin, että tartteis sit olla neulomisinnostuksen vähä pidempää kestoltaan, kun tuplana pitää sit neuloa :) No siskoa aiotaan pyytää toisen kummiksi kuiteski...

Ei millään malttais salata sinne 12 viikon ultraan, mutta pakko... tosin en taida uskaltaa viikonloppuna lähteä paljo kyläilemään, kun tuo vatsa näkyy... Siis hyvä vaan, että kasvaa :)

Vauvalehden uskaltauduin tilaamaan, olikin edullinen jotain 30 euroa (en nyt niin hintaa kattonu tarkkaan) ja saa kaksi bodyä ja vauvan huppupyyhkeen lahjaksi..

Nippe + tuplat 11+1
 

Yhteistyössä