~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Heja mä oon kuullu kyllä nyt viime aikoina hyviä kokemuksia Porvoon sairaalsta. Siellähän on ollu jo pari vuotta pystyssä se uus rakennus missä on äippäpoli. Kävin sielä ite kahessa ultrassa ennen ku muutin loppuraskaudesta Hyvinkäälle, ja silloin ainakin sain oikeen ihanaa ja sympaattista palvelua:)

Jenny ja Papu 11+5
 
Nippe: Kyllä ne täyttyy vaikka putkilo onkin ylösalaisin. Onko se joku alipaine tai vastaava minkä avulla se toimii ja se täyttyminen loppuukin itsestään ja sit voi ottaa sen putkilon irti ja laittaa toisen. Tosi simppeliä. Ja tosiaan vaan ne putket otat sinne mukaan. Siellä putkiloissa on semmonen aine joka liukenee sit siihen pissaan. Loput pissat siitä purkista voi kaataa pönttöön ja purkki roskiin.
 
Nippe82 ja kaikki muut kenen kanssa juteltu, anteeksi jos kirjoituksistani ei saa tolkkua elikkä tarkoitin tuossa ensimmäisessä viestissäni sitä että ei ole enää montaa kuukautta kun saa oikeasti jäädä äitiyslomalle. Tietenkin jos tarve vaatii jään ensin sairaslomalle ja aloitan äitiysloman vasta sitten 30 arkipäivää ennen eli 6.7, rahallisestihan se on kannattavinta.

Mutta jos nyt pienelle lenkille koirien kanssa, tullu oltua neljän seinän sisällä melkein kaksi päivää niin ei ihme että kirjoittelee sekavia ja ihmiset ei ymmärrä mitä tarkoitan :LOL:
 
Nippe82 se on sellasta että ottaa tuolta perskankun puolelta eli iskias hermo on varmaan jumissa..mutta vetää niinkun polveen ja pohkeeseen pahemmin..

istuminen tekee pahaa,kävely tekee pahaa ja makaaminen tekee pahaa..ihan knu joku yrittäin väkisin vääntää jalkaa eri suuntaan. ja seisominen on ihan ok jos pitää polven ihan suorana..

no jalka on tänään ulkona -12 asteen pakkasessa syvä jäädytetty kun lapset oli luistelemassa ja jos seuraavaksi saunan lämpö auttais;)

jos ei täytyy huomenna käydä lääkärissä..jos se neuvois mua paremmin noitten särkylääkkeiden kanssa kun päivystys meinas että voin ottaa huoletta 2-3g panadolia ja vaikka vielä 400 buranan:O
 
Callisto Kiitos linkistä, tuollaista juuri ajattelin! Mulla kanssa töissä tuo bisnespukeutuminen asiakaskäynneillä, aika harvakseltaan kuitenkin. Mietin, että voisi ostaa äitiysmallisen kauluspaidan (niitä näkyy ihan hm:lläkin olevan ja monessa muussakin paikassa) ja yhdet suorat housut (tai hameen), niitähän sitten voi käyttää iltamenoissa/juhlissakin työjuttujen lisäksi. Jakku varmaan menee avoinaisena ihan ok, ja jakun sijasta voin kyl neuletakkiakin käyttää. Ei kyl tosiaan viitseis useampaa satasta mihinkään äitiyspukuun tuhlata.

Äitiyslomalle ajattelin jäädä sen 30 arkipäivää ennen la:ta eli kun la on 1.8. niin se oli joku 26.7. muistaakseni milloin äitiysloma alkaisi. Kesälomaa mulle on kertynyt joku kolmisen viikkoa ja ajattelin sen pitää ennen äippälomaa eli jäisin pois töistä kesäkuun alusta. Eli 4,5 kuukautta olis töitä vielä jäljellä, jos kaikki sujuu hyvin :)

Miten muut on ajatelleen tehdä kesäloman kanssa? Rahallisesti tietty ois parempi jättää kesäloma pitämättä ja pitää se sitten vasta ens keväänä ennen hoitovapaan alkua, sinä kohtaa se raha varmaan tulis tarpeeseen. Mutta mulla ei töiden suhteen nyt oo motivaatio korkeella lainkaan ja kun mietityttää oma jaksaminen vauvan kanssa, ajattelin et on parempi lomailla kunnolla ja vielä ehkä hyvävointisena ennen vauvaa. Kun kesällä sitä varmasti ilman raskauttakin on sen loman tarpeessa.

Ihanaa tosiaan kun huomenna taitaa olla ensimmäinen/ensimmäiset nt/np-ultrat ja sitten saakin ultrakuulumisia lueskella useamman viikon tiuhaan tahtiin :) Omakin ultra jo perjantaina!

Vanella ja pikkuinen 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Vanella: Jos nyt kaikki hyvin menee ja vauvat pysyy kyydissä, niin en pidä kesälomia ollenkaan ennen äippälomaa, koska pidän ne mieluummin vanhempainvapaan jatkoksi, jolloin mies ois sen 6 viikkoa isäkuukaudella ja minä saisin olla samaan aikaan kotona ihan palkallisesti ja sitten jäädä ehkä hoitovapaalle... Ja toisaalta jään sairaslomalle kuitenkin aiemmin, viimeistään rv 26, ehkäpä jopa aiemmin. Toisaalta tuo kesälomien pitäminen ennen äippälomaa on varmasti monelle hyvä juttu, koska olo voi toisilla olla jaksamaton jo siinä vaiheessa. Mutta toisaalta jos ei jaksa olla töissä, niin sairaslomaa saa aina. Ja toisaalta olo voi muuttua aivan hetkessä ja kesäloman jos on aloittanut ja joutuu kesken kaiken sairaslomalle, niin omavastuuajan kuluu lomapäivätkin... Kannattaa varmaan asiaa oman voinnin mukaan miettiä sitten lähempänä kesää :) Toki lomathan kertyy mammaloman aikanakin normaalisti...
 
Moikka! Joo, ensi viikko on jänna noiden ultrien takia.
Mä oon nukkunut ihan hullun pitkiä yöunia ja siihen päälle päikkäreitä.. Onkohan tää ihan normaalia, kun mulla myös toi hemppari ollut aika alhainen, mut en oo pystynyt rautaa nyt vähään aikaan syömään kun oksentelin aina sen jälkeen kun olin ottanut sen lääkkeen, niin rupee yököttämään jo kun ottaa sen pillerin käteen. Mut huomenna neuvolassa selvii..

Mua jännittää synnärinä toi Jorvi, kun siitä ei kauheesti positiivisia asioita oo ollut nyt viime aikoina ainakaan medioissa... Oon ajatellut suunniteltua sektiota, kun oon murtanut häntäluuni joskus nuorena enkä tietenkään käynyt röntgenissä sen takia, lisäksi oon aika pienikokoinen lantiolta ja siskoni (saman mallinen kroppa kun mulla) meinas vuotaa kuiviin synnytyksessä. Joten ei tee mieli lähtee urheilemaan mitään.

Kesämasu: tsemppiä ton iskiaksen kanssa. viheliäs homma. Mulla alkoi viime syksynä ekaa kertaa oireilee, toivottavasti saat kivun pois. Mulla auttoi vähän jotkut pakaralihaksen venytykset.

M ja Punni 10+6
 
kotidopplerista en ole vieläkään saanut tolla laitteella mitään kuulumaan. en kyllä myöskään sitä omaa sykettä? Monitorilla saattaa aina ajoin vilahtaa joku luku ja sydänsymboli, siinä se.

oireettomuudesta mulla on myös useampi päivä mennyt niin, että on ollut ihan "normi"fiilis, ei mitään mielitekoja, ihmeellisemmin edes ruokahalua ja oksentelukin laantunut.

Näistä edellämainituista syistä olin ruvennut jo huolestumaan kovasti, että onko siellä masussa enää ketään. Siksipä tänään töissä oli pakko napata ultralaite POS:ilta lainaan ja tarkistaa tilanne. Siellä pieni sydän sykki hurjaa tahtia :kiss:

mammalomasta itse olen ajatellut jäädä mahdollisesti jo 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa mammalomalle. Kuitenkin työ kovin fyysistä päivystyksessä juoksemista. Mielummin pelaan varman päälle, että vaavi syntyy terveenä maailmaan :)

Saraella ja papu 8+3
 
Maygory Meillä kanssa synnytyssairaalana Jorvi, ja mietityttää kanssa se huono julkisuus mitä viime aikoina ollut.. Mutta mieltä neuvolassa kysyttiin että minkä sairaalan haluamme synnytyssairaalaksi..

Täällä tänään/eilen mielialojen vaihtelut ilmaantuneet jälleen, mm. Ukko soitti äsken armeijasta, ja purskahdin sitten itkuun kertoessani että söin tänään kanahampurilaisen.. Kyllä siellä luurin toisessa päässä naureskeltiin raskaushormonien vallassa olevalle emännälle.. ;)

KapuH & Bona 8+4 (varh. ultran mukaan 8+0).<3

Tänään ollut tuo turvotus jotenkin vähäisempää kuin aikaisemmin, koska teillä muilla on alkanut turvotus laskemaan, vai voiko sekin olla ihan päivästä/ravinnosta kiinni? :)
 
Vanella, mä kans kattelin sellasta valkosta kauluspaitaa :LOL:
Yhen sellasen voi just sijottaa.

Äitiyslomalle olen ajatellu jäädä normaalisti 30 apv ennen ja sitä ennen ajattelin pitää kesäloman (4 viikkoa) pois.
Uudet lomathan tossa ehtii kuitenkin kertyä jo seuraavalle vuodelle, niin turhaan mä niitä vanhoja säästelen :)
Toivon, että jaksan painaa töissä koko kevään, tosi hektistä hommaa ja reissupäiviä tulee tosiaan vuostasolla aikamoinen määrä, mut toivottavasti saan niistä vähän helpotusta loppua kohden.
Muutenki luulen, että mun työ ei loppuraskaudesta ole enää mielekästä, koska liikkuminen vaikeutuu ja senki takia mielummin sitte nautin kesästä ja mökkeilen ;)
 
Täällä näköjään suunnitellaan jo äippälomia. Itse olen noista Kelan systeemeistä ihan ulkona. Toivottavasti joskus tajuan niistä jotain. :ashamed:
Jos joutuu jäämään sairaslomalle ennen äippälomaa, niin kirjottaako lääkärit pyynnöstä aina vaan saikkua, ettei tarttis alottaa sitä äippälomaa ennen aikoja? (eli pääsis alottaa sit 30 arkipv ennen LA:ta)
Mulla kun tossa kuun alussa vaihtuu työpaikka, niin saan jättää hyvästit lomapäiville... ja määräaikasena kun on niin eipä sitä lomaa kerry äippälomalla lainkaan. Voi kunpa olis rahatilanne sellanen että ei tarttis takas töihin mennä heti vanhempainvapaiden jälkeen, mut se tuskin asuntolainan kanssa on mahdollista...
 
Terveisiä etelän lämmöstä. Reissu meni hyvin, loppuvaiheesta alkoi kuvotukset, että ei oikein mikään maistuis, mutta vähän kun saa jotain alas, niin pahin olo menee vähän ohi. Kuitenkaan sellasta puhtaasti ihan hyvää oloa ei nyt ole moneen päivään ollut. Tietyt asiat kuvottaa enemmän ku toiset, mutta onneksi vihannekset ja hedelmät maistuu oikein hyvin :) Torstaina olis eka neuvola whii, aika menny tosi nopeasti!

8+0 tais pyörähtää käyntiin tänään :heart:
 
Jestas kun taas olitte kirjoitelleet paljon! :)

Mistäs sitä aloittaisi kirjoittamaan..

Äitiyslomasta, laskeskelin että minulla alkaisi se 10.7 ja aion pitää kesälomani ennen sitä. Paljon lomaa ei ole kertynyt kun aloitin uudessa työssä vasta 18.10.2011, jos oikein laskin pitäisi lomaa olla kertynyt 10-15 päivää. Eli ajattelin aloittaa äitiysloman niin, että lomat mukaanlukien jäisin kotiin just ennen juhannusta! :)

Sydänäänistä, ne kuuluivat eilen oikein hyvin ensimmäistä kertaa! :heart: Kyllä se sitten onkin kiva laite, vähän harmittaa kunnei hankittu doppleria jo ensimmäisessä raskaudessa.

Sitten omaa napaa enempi.. Oli kyllä todellinen perjantai 13.päivä, minulla ainakin.! Minulla on ollut aina alhaiset verenpaineet ja nyt ne sitten ovat vielä alhaisemmat, kun en enää tupakkaa polta. Nuorena olen tästä kärsinyt, ollut huimausta ja muutaman kerran olen pyörtynytkin. Perjantaina sitten töissä heti aamulla huomasin olon olevan aika kelju. Oli vähän huono olo ja huimasi. Laitoin juuri päiväsalissa mummoille aamupalaa, kun tunsin miten silmissä alkoi sumentua, korvissa vinkua ja tuli kylmä hiki, ennekuin ehdin mitään tekemään ymmärsin nyt tajun lähtevän. Siihen sitten lattialle kaatua tömähdin, onneksi työkaveri sai päästäni kiinni, etten lyönyt sitä lattiaan. Hetken päästä kuulen jossain kaukaisuudessa työkaverini äänen ja kun alan virkoamaan toinen piti jalkojani ylhäällä ja toinen herätteli minua. Kyllä hävetti!! Onneksi en pahemmin loukannut, mitä nyt lapaluun kohdalla ja takamuksessa mustelmat ja masustakin on sydänäänet lyötyneet tämän jälkeenkin vielä. Mutta se miten paljon hävetti ja miten säikähdin. :O
Onko muilla ollut nyt raskausaikana huimausta/pyörtyilyä? Itse ostin nyt salmiakkipastilleja, joita kannan aina taskussa mukana. Heti kun alkaa olo tuntumaan heikolta nappaan pastillin nassuun, jos se auttaisi edes vähän.

-Sinful89 ja Pampula 9+4
 
Heips, mulla opintovapaa vaihtuu äitiysvapaaseen mikäli tämä etenee sinne saakka, joten ei tule arkeen mitään eroa. Samalla tavalla lapsia hoidetaan jne päivisin kotona ja opiskelu toivon mukaan siinä vaiheessa onkin sit jo enemmän taka-alalla.

Itse kun esikoisen aikaan menin heti vanhempainvapaan + kesäloman jälkeen töihin, niin ne 4 vkoa oli kyllä kultaakin kalliimmat. Varsinkin jos olisi mennyt yliajalle (sehän vain lyhentää vanhempainvapaata), ne viikot on siinä vaiheessa ihan supertärkeitä kun kehitys on huimaa, usein konttaus-kävely ja ehkä ekat sanatkin. Sit jos jää hoitovapaalle tms niin tietysti on vaan se rahallinen tekijä, mutta ainakin suoraan töihin menijöille - suosittelen että jättää kaikki lomat mitä vaan ikinä siellä on, ne päivät on tärkeitä siinä loppuvaiheessa. :)

Jep. En eilenkään saanut kuulumaan yhtään mitään (vatsassa vaan hirvee remontti, kauhee meteli muuten) sydänääniä ja alkaa tuntumaan ettei niitä taida kuuluakaan. No, tänään ehkä vielä jaksan kokeilla ja sit pidän pidemmän tauon.

Se keskenmeno lähinnä just mietityttää, et jos ei itekseen tule ulos niin mitä pidemmälle menee niin aina pahempi, paha jos joutuu tyhjennykseen, pahempi jos kaavintaan ja pahinta jos pitää synnyttää. Näillehän ei tietysti mitään voi mutta.. no, en tiedä, vähän on tommonen alakulonen fiilis.

Mulle tuli pe kutsu molempiiin ultriin, joten NT ultra 25.1. olis sitten.

runttis ja 10+ toukka
 
Sinful89:
Kuulostaa hurjalta toi sun pyörtyily. Mulla oli ennen plussaa todella kovaa huimausta mutta enimmäkseen makuuasennossa tai istualtaan.Nyt pysynyt poissa. Samoin teininä kärsin huimauksesta. Ei oo kivaa ei. Ymmärrän hävetyksen. Mulla taas, hävetti kun koiran kanssa ulkoillessa saatoin oksennella pitkin tienpenkkoja. Piti aina yrittää mennä jonnekin metsään ettei kaikkien naapureiden silmien alla yrjöile. Se hävetti.

KapuH:
Kiva, et jollain muullakin Jorvi synnärinä. Joo, multa kysyttiin että mihin sairaalaan synnyttämään niin sanoin heti sen Jorvin, sen enempiä miettimättä ja nyt jotenkin tuntuu hassulta alkaa ankyttämään että haluun jonnekin muualle plus vielä toi sektiovaatimus. Pitää varmaan mua vaikeena asiakkaana. :) Toisaalta luulis, että jos sairaala on saanut noin kovaa ryöpytystä maineestaan, että sen jälkeen siellä oltais extratarkkoja.
Mä oon vähän pihalla ton äippälomansuhteen. Oon ilman töitä parhaillaan ja opiskelen, mutta mua on pyydetty töihin ulkomaille ja voisin mennäkin pienen pätkän sinne hommiin, kun Suomesta en vastaavanlaisia töitä sais, mutta kun vanhemmille ja puolisolle asiasta mainitsin, niin kovin oli eri mieltä.. Pitää jutella lääkärin kanssa miten se ois turvallisinta, kun toi keskiraskaus vois olla otollisin aika mennä.
 
Päivitykset tehty:)

Jännittää huominen tosi paljon <3 Vaikka siis jo kerran periaatteessa olin NT ultrassa mutta viikkoja oli liian vähän. Te kaikki vaan pelotatte mua kun teillä on kuulunu sydän äänet viikolla 8-10 ja mä en oo saanu vieläkään kuuluviin, vaikka näinki perjantaina että elossa oltiin.

Jännät ajat siis monella tiedossa, ihanaa:)

Jenny ja Papu 11+5
 
Heja: Mulla käy jo normaalistikin hampaiden pesu yökötyttämään jos pesen liian kauan. Eli aika lyhkäseksi se jää, ja etenkin nyt! Vähän on muuten auttanut joskus se, että oon ostanut apteekista semmosta vaahtoamatonta tahnaa. Pitäs taas varmaan käydä ostamassa. Nyt jos oon yökänny perään, niin oon sit purskutellut suuvettä kans (jonka sit kevyesti huuhdellut, koska se suuvesikin ällöttää). En voi ymmärtää miten jotkut voi jättää tahnat hampaisiin, kun oikeaoppisesti sitä ei sais huuhtoa pois!! :stick:

Vielä kun tähän on nyt tämä flunssa tullut päälle. Kurkku on niin kipeä, että kaikki maistuu p:lle ja nieleminen sattuu =( Kuumetta ei kyllä onneks oo kun mittasin aamulla, vaikka otta tuntuukin lämpöseltä.

paulina Mulla mies teki aikoinaan kerran tuommosen samanlaisen "katoamistempun". Tosi kiva oli olla sitten koko päivä harjoittelussa kun herra ei suostu vastaamaan edes puhelimeen! Oli sitte ollu vaan yhdellä kaverilla eikä ollu ajatellu että pitäs ilmottaa :kieh:

Eka2: Sinne Koksiinhan me jokatapauksessa ollaan menossa synnyttämään. ;) Jonka vuoksi mentäisiinkin ko. paikkakunnalle majailemaan, ettei tarvitse täältä "saakka" (n. 55km) lähteä ajelemaan. Mutta eri asia sitten miten muka semmoisella mahalla jaksaisi jossain ihmisvilinässä taapertaa!! :D Mulla tosiaan LA olis neuvolan mukaan jo 4.8. ja omien laskujen mukaan 2.8. eli aika lähellä niitä Meripäiviä.

Pissanäytteestä Mä sain vaan pienen purkin jolla näyte piti toimittaa labraan. Vähän aikaa toljotin purkki kädessä ja kysyin että enkö saa niitä putkiloita! JA kun tuo purkki jonka sain oli tosi pieni (ulostenäytepurkin kokoinen), niin siihen sihtaaminen meni vähän hankalaksi. Katsoo nyt tuleeko sieltä puhdasta tulosta kun ei ollut täysin puhtaasti laskettu, kun meni vähän säätämiseksi sen kanssa... Kai sieltä olisi jo neuvolasta soitto tullut kun viimisellä viikolla jo kävin labrassa.

Äitiysloman aloitan silloin kun on se pakko. Oon lupautunut kesällä 1kk tekemään sijaisuuden, mutta sen näkee toukokuussa mikä on vointi ja kykenenkö, oon kyllä henkisesti varautunut jäämään sairaslomalle jos on pakko. Vaikka olishan se mukava näin opiskelijana saada vähän ekstratuohta pahan varalle :) Kelan sairaspäiväraha ei oo hääppönen. Paitsi sitten jos ehtii sopparin jo allekirjoittaa, niin eikös tuo mene palkan mukaan, niinkuin normaalistikin sairaspäivistä. Mietin vaan kun on niin lyhyt sijaisuus, että meneekö samalla tavalla. Tuo työ on kyllä myös aika rankkaa fyysisesti, mutta yrittänyttä ei laiteta.

Nippe82 Joo niihin putkiin tulee alipaine kun tökkää siihen purkissa olevaan reikään, siellä on semmonen neula joka läpäsee sen putkilon suun. Mut jos kerran tökkäät jo siihen sen putken, ni sitte toista kertaa se ei toimi kun se paine on jo hävinnyt! Eli tökkäät vaan siihen, odotat et täyttyy ja poistat. Ei se yli tuu, lopettaa täyttymisen sit kun on tarpeeks ;) Ja se aine (tarkotitko sitä tolla "pumpulilla"?) on se, joka säilyttää sen näytteen että voi pitää huoneenlämmössä =)

kesämasu Mulla vihloo tuolta oikean kankun/lonkan tienoilta, iskias kans varmaan. Suoraan seisoessa ei mitään, mutta heti kun kävelee niin sattuu. Tai jos vähänkin taivuttaa selkää eteenpäin... Tuntuu että jalka irtoo liitoksistaan!! Kesällä ilmesty ekan kerran kipua, sit hävis, ja nyt on tullut taas takasin :eek:

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 11+1
 
Mulla on alkanut hirveä väsymys joka on nyt kestänyt pari päivää. Se on kiva et alkaa just nyt kun huomenna alkaa koulu.. ajattelin että tässä vaiheessa oireet alkais jo hellittää mut ei kai sitten :D Ärsyttää kun mies lupautui heittämään pari kaveria jonnekkin ja nyt joudun sitten itse valvomaan, kun on vaikeampi saada unta jos mies ei ole kotona. Jotenkin sellanen pieni huoli aina takaraivossa (innolla odottelen lapsen teinivuosia :D)

Mun äiti soitti tänään ja sano että oli kysellyt kavereiltaan vinkkejä, jotka on jo mummoja, että miten ne on osannut olla puuttumatta liikaa vauvan hoitoon. Mun äiti on nimittäin ainakin sellanen, että koko ajan jostain pitää olla sanomassa ja neuvomassa. Hyvä että itse on ainakin tiedostanut asian, kun tietää että mä en tykkää jos liiaksi puututaan. Onko teillä äidit osannut suhtautua ihan normaalisti vai onko ollut liikaa hössötystä?

Jenny kiitti tiedoista! Miehen sisko kans sano että Hyvinkää oli ihan kiva ja ainakin rauhallisempi kuin isommat sairaalat. Siellä ehkä pystytään paremmin keskittymään yhden potilaan tarpeisiin ja toi vesi allas kuulostaa kivalta. Toisaalta äitini sanoi hyvän pointin miksi meni aikoinaan naistenklinikalle. Sieltä menee joku tunneli suoraan lastensairaalan jos vauvalla onkin jokin hätänä kun syntyy niin saa heti parasta mahdollista hoitoa. Mutta onneks tässä on vielä aikaa miettiä näitä vaihtoehtoja :)
 
Pissanäyte otettu ja onnistuin sorhaamaan sen niihin kahteen putkiloon ;) On jo vähä huonoelämä tässä aamusta ja pitäs kävellä sinne labraan... saas nähdä kun en tuosta pistämisestä tykkää ja varmaan imevät mut kuiviin siellä (kaikki mahdolliset kokeet + seula) että miten huono olo sitten onkaan...

Täällä ei tarvitse miettiä synnytyspaikkaa, ei oo kun yksi lähes 100 km päässä, sitten yliopistollinen (jos tulevat tosi keskosina) onkin jotain 300 km... Tosin tässä lähempänä olevassa sairaalassa miehen sisko on kätilönä, en tiedä onko hyvä vai huono juttu, mutta ainakin muille tutuille erikoiskohtelua ollut tiedossa ;) Ja sitä varmaan tarvitaankin, jos/kun tuplat syntyvät ;) Toivon vaan niin kovasti, että kaikki menee hyvin ja saatais perhehuone sieltä saikulta sitten, jotta mies vois olla koko ajan kaverina...

Tulevista isovanhemmista: Miehen vanhemmille ei oo vielä kerrottu, odotellaan np-ultraa... Omalle äidille kerroin ja oli samalla tosi onnellinen, mutta hämmentynyt kahdesta tulokkaasta koska suvussa ei oo kellään eikä tuttavapiirissä kaksosia... Vaikka ammatiltaan on terveydenhuoltoalalla, oli pitäny netti hänen lukea läpi kaksosista ;)

Jännittää tän päivän ultra niin paljo, että pyysin miestä ottamaan iltapäivän vapaaksi töistä, jotta pääsis mukaan tueksi ja turvaksi. Toivottavasti kerkeis töistä lähteä...
 
Hui miten paljon tekstiä on tullu taas :O

Mä vaan tulin kertomaan että mulla olis ihka ensimmäinen neuvola tossa 35min päästä :) Kohta lähden putsaamaan auton ja hakemaan äitin, joka lähtee mun mukaan koska en halunnu mennä yksin :) Jännittää ihan älyttömästi! (Ja pissattaa :) ) Kirjottelen päivän päätteeks sit taas lisää koska mun pitää tänään tilata vielä huoltomies käymään kun meillä on kylppärin lattiakaivo tukossa eikä voi ees pyykkiä pestä :( Suihkussakin kävin kaverilla :D

inieh ja joku tyyppi 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Huomenia, en jaksanu eilen edes yrittää kuunnella niitä sydänääniä, jos pitäis vähän taukoa ja kattos jossain vaiheessa. Jostain luin et sektioarvetkin voi vähän heikentää, ja mullahan ne menee vaakaan ja pystyyn tossa mahassa... tiedä sitten.
Mut ärsyttää kun kuopuksesta sain kyllä kuuluviin tähän aikaan jo..
 
Inieh: Ihanaa kun voit olla äitisi kanssa noin läheinen, että voit ottaa mukaan neuvolakäynnille! Ei mullakaan huonot välit oo missään nimessä, mutta itse en haluais omaa äitiä mukaan. Vaikka nyt sen verran oon hälle uskoutunutkin, että hänen lisäkseen ei tiedä kuin muutama kaveri näistä pienokaisista. Aiemmista keskenmenoista en oo äidille puhunu, ettei huolestuisi liikaa...

Runttipulla: Kyllä ne äänet sieltä löytyy ;)

Labrareissu meni yllättävän hyvin. Siis yökin kävellessä mennen tullen, mutta en onneksi oksentanut. Sit iltapäivä vasta jännittääkin ja pelottaa!!!

Nippe + tuplat 10+6
 
hei manuli ja muut jotka ei oo saanu sydänääniä kuulumaan! ootteko jo käyny neuvolassa tai missään ultrissa vielä?
kun mulla on se tilanne että laskujeni mukaan pitäisi viikkoja olla melkein 7 ja sydänääniä ei ultrassa kuulunu eikä näkyny,ei siis näkyny muuta kun ruskuaispussi ja nyt seuraava ultra ens maanantaina,jos ei sittenkään mitään niin se on tuulimuna... niin että pitäisikö tässä nyt huolestua?! vai vieläkö on toivoa?! ajattelin vaan kun osa teistä on pidemmällä kun minä ja ei vielä ääniä ole kuulunu niin miks mulla sitten hirvee seuranta vaikka viikkoja vähemmän? mies jaksaa olla optimistinen mutta mulla on jo toivo menny... en nyt halua masentaa tai säikäyttää teitä mitenkään,ihmetyttää vaan!
 

Yhteistyössä