-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

tammiska ja inieh tsemppiä ultriin! :flower:

Täällä np ultraa odotellaan, aika vasta viikon päästä. Välillä vähän epätoivonen tunne kun ei oo pitkään aikaan mitään todistetta saanu, että siellä joku eläis. Eilen kyllä oli taas pahoinvointia, mutta silti jotenkin vaivaa.

mahan kasvusta onko teillä jo kovasti mahat kasvanu? Itsellä tuntuu että ei se kasva, mutta näyttää vaan niinku lihoisin kokoajan. Ei ole siis sellaista selkeää vauvamahaa.

Töissä en ole vielä kertonut raskaudesta. Pitäis kyllä kohta kertoa kun saattaa sotkea vähän meidän kesälomasuunnitelmat. Meitä siis vain 2 ihmistä tässä työpaikassa ja kaveri haluais pitää loman kesäkuun puolivälistä heinäkuun puoliväliin.

Tämä hullu meni ja osti eilen vaunut.. :O Löysin käytettynä hyvät ja edulliset emmaljungan yhdistelmät niin ostin ne. Toivottavasti nyt vaan kaikki menis hyvin että saatais syksyllä ne sitten käyttöön. =)

Nyt ei tälläkertaa muuta
Coco 12+3
 
Paljon tsemppiä ultraanmenijöille! Pidän teille kaikille peukkuja.

Omaa napaa Koin etäpäivän kunniaksi säikähdyksen, sillä vessareissulla paperiin tuli pieni, tummanruskea jälki. Pelästyin sen verran paljon, että soitin Naistenklinikan päivystykseen, sillä havainnon jälkeen on ollut pientä epämukavuuden tunnetta. Siellä epäiltiin, että kyse on kuitenkin eilisen puuhastelun aiheuttamasta asiasta, sillä silloin tuli hieman ruskeaa vuotoa paperiin. Kuulma vuotoa voi tulla vielä kaksi päivää yhdynnän jälkeen. Nyt vain toivon, ettei mitään muuta tapahdu ja että kyse on todellakin vain siitä. Seuraavan neuvola on 27.2. ja rakenneultra 29.3. Aivan varmasti varaan ajan ultraan lähempänä, jos jotakin tapahtuu vielä tänään.

Pelästynyt Luckygirl & Vintiö 14+2
 
Ihanaa, kaikki hyvin!! :)

Mua jännitti tää nt-ultra ihan mielettömästi, yöllä en saanu unta kun näin kauhukuvia siitä, ettei sikiö olekkaan kasvanu tai tuota turvotusta on liikaa.
Aamulla oli vatsa ihan sekaisin ja yritin rauhoitella itseäni. Erikoista, kun esikoisesta en muistaakseni paljoa näitä edes miettinyt.
Niskaturvotusta siis vain 0,7, lääkäri sanoi, että sitä on niin vähän, että on hankala mitatakkaan.
Kilpirauhasen liikatoiminnasta ei paljoa kommentoinut, uudet verikokeet vain kuukauden päähän.
Kauhistuin kun lääkäri oli miespuolinen.. Ja alakautta vielä ultrattiin. Mies ei kertaakaan kääntänyt monitoria minulle, eikä puhunut liikkeistä tai sykkeistä mitään ja kuvakin oli jotenkin huono.. :/
Onneksi seuraava neuvola jo reilun viikon päästä, jospa silloin taas näkisin vauvani omin silmin <3

Pahoittelen omaa napaa, mutta olen niiiiin helpottunut! :D

Kiuku ja palleroinen 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: Annubella
heippa taas! :)

Coco-85 ei näillä viikoilla vielä ole vauvamahaa :) kohtu on vasta n. greipin kokoinen, ja on just ja just häpyluun yläpuolella. sen voi tutea kädellä, mutta ei se vielä voikaan mihinkään näkyä :) turvotus näkyy, ja kilot mitä on mahdollisesti jo tullut, mutta sitä oikeaa vauvamahaa ei voi vielä näkyä, koska se on vielä niin pieni :) 20 viikon kieppeillä se vatsa alkaa oikeasti vasta kasvamaan, ja on sitten sitä oikeaa vauvamasua :) Mulla on vatsa jo valtavan kokoinen, ja se on tota turvotusta.. mut se häviää sit kun se oikea vauvamaha alkaa tuleen :)

(.) Täällä on jatkuva nälkä.. ja pissahätä. Pahoinvonti on vihdoinki alkanu hellittämään! Ja tänään mä tunsin ne ensimmäistä kertaa! ne ihan pienet liikkeet :heart: ..tai siis se oli ihan pieni kevyt kosketus/tökkäisy, mutta aivan satavarmasti oli vauva :) ihanaa! :heart: tästä ne sitten alkaa viikko viikolta lisääntymään ja vahvistumaan!
Esikoinen kiukkuaa, olisko tulossa hampaita. Aiheuttaa kyllä pikkusen hermojen kiristystä, vaikkei pieni sille mitään voi. Ja eilen meinasin saada sydänkohtauksen, kun se raukka putosi sängystä! onneksi ei tullu ku pieni kuhmu otsaan, ja sekin näyttää jo melkein hävinneen. Hitsi et pelästyttiin miehen kanssa. Oltiin kyläilemässä, ja nukuttiin koko perhe levitettävällä sohvalla. Pieni sit heräs aamulla ja kisko mua hiuksista, ja mä käännyin ympäri, (jalat mieheen ja lapseen päin) ja sit nukahdin uudelleen. Noh. Pikkunen pääsi siitä sit jotenki meneen mun jalkojen ja miehen pään välistä, ja humahti lattialle. Kyllä siin nopeesti heräs. Hitto. En muista koska viimeks oon pelästyny niin paljon :O ..mut pienille sattuu. ei varmasti ollu viimenen kerta :D

Emilien ja pikkuinen 14+4
 
Emilien kiitti rohkaisusta =) On vaan välillä tuntunut että onko mun maha ihan jälkeenjäänyt kun monilla on jo masukuvia ja muita.. Mutta ehkä sekin vaikuttaa ku vasta ensimmäistä odotellaan niin ei näy niin pian. (ainakin olen lukenut jotain tällasta) =) Eiköhän se tästä vielä kasva
 
Sanle Täällä painitaan saman auto-ongelman kanssa. Meillä on kohta kolme isofix istuinta, joten auton vaihto edessä. Tuo Volvon XC90 taitaa olla ainut, missä on kaikille isofixit, joten siihen luulis mahtuvan kaikki istuimet. Ollaan nyt päätymässä joko siihen tai Bemarin X5:seen. Meillä on pakko olla neliveto (asutaan ihan maalla) ja ollaan tykästytty maastureihin muutenkin. Ainut vaan, että ne on tosi kalliita pitää: bensaa menee ihan hulluna, vakuutukset on törkeen kalliit ja nuo verot taitaa rokottaa kohta entisestään. Me ei raaskita ostaa uutena, mutta kyllä noista käyteyistäkin joutuu pulittamaan sievoisen summan. Olis kiva kuulla kokemuksia niiltä, joilla on oikeasti kolme istuinta takana. Ei varmasti ole ihan helppoa köyttää keskimmäistä kiini :)
 
Me saatiin kämppä! Isompi kun mitä haettiin, eli neliö, mutta vaan 800 euroa kuussa. Keittiö oli ihan hirvee, suoraan 80 luvulta, enkä tiedä miten saan meiän pesutornin mahtumaan sinne kylppäriin, mut ihanat parketti ja laminaattilattiat ja super valtava lasitettu parveke! Sattu vielä käymään niin että sielä näytössä oli mun vanha koulukaveri josta halusin kummin esikoiselle, mutta se ei ilmestyny paikalle ristiäisiin ja ei olla puhuttu sen jälkeen ja musta tuntu niiiiin hyvältä että sain sen kämpän sen nenän edestä ;D Ainii, siellä on VAATEHUONE!

Jenny ja Papu 15+6
 
Np-ultra kuulumisia: niskaturvotus 3,7, jota koko vartalon ympäri. Lisäksi molemmin puolin kaulaa kystat. Sikiö ei liikkunut, jalat näyttivät pienehköiltä ja olivat kippurassa, kuten 10. viikon yksityisen ultrassa. Koko viikon pienempi. Sydän hakkasi kyllä. Huomenna istukkanäytteeseen. En tiiä, ehkä tää sitten oli tässä.

Kilu87 ja todennäköisemmin ei-terve Toukka 12+6 :(
 
Voi Kilu..suuren suuri :hug:koko teidän perheelle.Mutta muista, toivoa on niin kauan kuin on elämää!

ON: Täällä ollut tänään vuotoa vain hyvin niukasti ja ei enää edes veren väristä..joten toivotaan, että lääke auttais! Neuvolas kävin aamul ja sydän sykki heti kun anturi laitettiin massun päälle..160 oli syke:heart:

Annubella, joka tulee niin surulliseks ikävistä uutisista ja massua ehkä kutitteleva Onni-Ilona 15+3
 
Kiitos vinkeistä, tänään en ehtinyt neuvolaan soitella kun olin työharjoittelussa niin tiiviisti :) Mutta huomenna yritän! Haluisin saada mahd. nopeaa hoidettua jos on hiiva...

Tsemppiä ultraan! Tai ne varmaan on jo tämänpäiväisten osalta ohi, toivottavasti tulee hyviä uutisia :)

Innoissaan työharjoittelusta oleva Minea ja maha-asukki 15+1
 
:hug: Voimia Kilulle Toivotaan vielä, että kaikki kääntyisi parhain päin.

Ultrassa kävin, syy vuodoille selvisi. Olikin kaksosraskaus, mutta toinen pieni ei ollut jaksanut kauaa sinnitellä vaan oli mennyt aika varhasessa vaiheessa kesken. Sitä vuotoa saattaa sitten tulla vielä edelleen, kun loputkin vuotaa pois. Toinen pieni oli onneksi kunnossa, huomenna lääkäriin, niin näkee onko kohdunsuulla tapahtunut miten muutoksia. Levätä nyt vaan pitäis mahdollisimman paljon, että pysyisi tämä toinen matkassa mukana. Ikää oli kolmisen päivää enemmän, muttei la:ta alettu muuttaan, joten vanhoilla luvuilla mennään.

Tammiska ja pieni 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Moikka kaikki pitkasta aikaa :wave:

Ensiksi pahoittelut Kilulle- onpa ikavia uutisia. Toivottavasti jotain toivoa on kuitenkin paremmista uutisista.

Taalla ollaan vuoroin mina ja vuoroin poika sairaana. Pari valvottua yota takana ja nyt kaytiin aamulla laakarissa- pikkuisella korvatulehdus ja saatiin antibiootit. Toivottavasti alkavat puremaan pian. Itsella alkoi 5 normaalipaivan jalkeen taas sietamaton kurkkukipu ja nyt on selva flunssa paalla. Ihan syvalta. Kavin tanaan sitten ensimmaista kertaa akupunktiossa kun alan olla ihan epatoivoinen. Jospa silla saisi mun vastustuskyky vahan potkua. Mulle laitettiin kasiin, jalkoihin ja saariin yhteensa 12 piikkia. Muutama piikki vahan nipisti laittaessa, muut eivat tuntuneet juuri miltaan. Nyt on todella rento ja vasynyt olo, mutta tosin olen ihan univajeessa noista valvotuista oista. Vahan jannittaa auttaako tuo hoito yhtaan vai oliko ihan hukkaan heitettya rahaa ja aikaa. Onko teista kukaan kaynyt akupunktiossa?

Jennille onnea uudesta asunnosta, toivottavasti muutto sujuu hyvin!

Ai niin, ma luulen etta tunsin vauvan liikkeita ensimmaisen kerran lauantaina. Makasin selallaan sangylla ja tunsin ihan kuin vauveli olisi siella kaantynyt! Ekassa raskaudessa tunsin liikkeita vasta joskus viikon 20 ja risat paikkeilla.

Mulla on tytto-olo. Maaliskuussa se sitten selviaa kumpaa odotetaan. Ma meinasin pimittaa paivan kaikilta, myos miehelta kun haluisin menna sinne yksin ja sulatella tietoa vahan aikaa itsekseen.

Maria 14+2
 
Kilu, kovasti voimia. Toivottavasti istukkanäytteestä tulee kuitenkin hyviä uutisia.

Jenny, onnittelut kämpästä. Kuulostaa hyvältä. Toivottavasti saatte kettiötä muokattua enemmän mieleisen näköiseksi. Lasitettu parveke on kyllä huippu!

Autosta, meillä oli Suomessa ollessa semmonen farmari volkkari passat ja kaks turvaistuinta. Väliin mahtui just just aikuinen istumaan, joten en usko että sinne turvaistuinta mahtuis. Meidän nykyiseen autoon ei myöskään mahdu kolmea istuinta, joten auton vaihto on edessä. Kiva saada vinkkejä mitä muut on ajatellu hommata. :) Me ei oo vielä mietitty yhtään.

Saunomisesta, täällä luki lääkärin antamissa suosituksissa, että saunaa tulisi välttää raskaana ollessa. Mutta täkäläiset ei saunasta muutenkaan mitään ymmärrä... täällähän on myös suositus, ettei alle 12 vuotiasta lasta viedä saunaan!!!

Tammiska, hyvä, että vuodon syy selvisi. Toiselle pikkuiselle tarrasukkia loppuun asti.

Eilen ostin vauvalle ensimmäisen vaatteen... kokohaalarin, jonka ajattelin sairaalasta lähtiessä vauvalle vaatteeksi. Mä oon aikasemmille lapsille ostanut kans "kotiintulohaalarit" ja sitä kyseistä vaatetta ei sitten oo kukaan muu lapsi käyttänyt. :) Hirveen vähän on vaan tarjolla unisex-vaatteita. Tuokin vaate on ehkä pikkusen enemmän pojan näköinen, mutta menee kyllä tytöllekin (jonka siis toivoisin tuolla masussa olevan). En vaan malttanut enää odotella pidemmälle, että olis saanu sukupuolen selville.

Liitoskipujen ja huimauksen kanssa täällä mennään eteenpäin. Mulla on ollu aikasemmissa raskauksissa korkea verenpaine, mut en tiä voisko paineet nyt sit olla alhaiset vai mistä lie tuo huimaus tulee. Hartioissa on kyllä vähän jumitusta välillä... mistä tuli mieleen, että joku mainitsi kipukoukun... osaako joku sanoa mistä niitä saa? Kahden viikon päästä tullaan Suomeen ja semmosen vois ostaa sillon.

Mukavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti vain hyviä uutisia tulossa!
Sulo-Sylvia 15+1
 
Kilulle paljon voimia! :hug:

Autosta, Sanlelle, kirjoittelinkin eilen tuosta passatista. Itse olen aina tykännyt katumaastureista, niinpä olen eilen illalla ja tänään saanut ylipuhuttua mieheni katsomaan meille Honda CR-V:tä. :) Tällaista nyt sitten tosi tarkoituksella metsästellään, vuosimalli saisi olla 2008 tai uudempi ja diesel koneella. Mies oli jostain netistä löytänyt oliko se nyt Tuulilasissa ollut joku juttu, että autoliikkeet suosittelevat Honda CR-V:tä kolmilapsisille perheille. ;) Joku kirjoitti täällä, että tahtoisi sellaisen 7 paikkaisen Volvon, siis ihanko sellaisen V70. Vai minkälainen on kyseessä? :)

Tänään soitin myös TYKSin äitiyspoliklinikalle tuosta torstaina olevasta ajasta. Ja kertoivat, että ylilääkäri vaan tahtoo aloittaa seuraamisen mahdollisimman ajoissa, että kaikki huomattaisiin ennekuin on liian myöhäistä. :) Iloisin mielin siis odotellaan torstaita, näkee taas pikkuiset. :heart:

Sinful89 ja tupla-Pampulat 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Sinful89 Se volvon 7-paikkainen malli on XC90 ja sekin on maasturi. Siihen sais nuo kaikki käsittääkseni isofixillä paikalleen, mutta voin olla väärässäkin :)

Sori, kun en koskaan tänne mitään kirjoittele, mutta yleensä ei ole aikaa ja nytkin tulin vaan katsomaan noita autokokemuksia, samalla kun välttelen harkkatyön tekemistä :)
 
Ihan ekana;Kilu87 Voi ei, pahoittelut huonoista uutisista!! :hug: Kuulostaa aika pahalta mutta onko minkäänlaisia mahdollisuuksia että olisikin väärä hälytys? :( Paljon, paljon voimia.

Meidän ultrakuulumisia: Kaikki oli ihan loistavasti, tyyppi siellä lillu ja nukkui, välillä vähän hypähteli. Seulaan ei jääty kiinni, turvotusta oli vaan 0,7mm joten kaikki ok. Tunti siellä meni, kun ei saatu vatsalaukkua näkyviin, kätilö halusi sen nähdä. Hämärästi sitten näkyi kun ilmeisesti tyyppi joi lapsivettä, mutta silti menen ensi viikon perjantaina kontrolliin vielä sen tarkistuttamaan. Aivopuoliskot, selkäranka ja varpaatkin näkyi jo, sanoi että on tosi hyvännäkönen sikiö :) Isänsä unenlahjat on perinyt kun ei yskiminen ja tökkiminenkään meinannut auttaa et olis vähän kääntynyt, mut sit kun välillä piti mun käydä taas pissalla niin siitä heräs ja vähän heilutteli siellä :heart: Oli se vaan mahtava nähdä ja varsinkin kuulla ne sydänäänet! En sitä kontrollia enää jännitä, uskon että kaikki on hyvin mut hyvä kun kätilö silti haluaa tarkistuttaa sen ettei jää kaivelemaan mieltä.

(.) Piti sitten käydä niitä kuvia näyttämässä anoppilassa ja olivat innoissaan siellä :) Oli mummo jo väsännyt piiiienet turkoosit villasukatkin :heart: Turkoosit siksi kun sattuu olemaan mun lempiväri :) Ja meidän äippä se oli kans innoissaan ja ihmetteli kuinka on tekniikka kehittynyt kun kuvat oli niin selkeitä. Ja sit ne iskän kanssa tuijotteli mun mahaa ja totes että joo-o alkaa se näkymään. Mut nyt saakin näkyä jo, mulle oli suuri helpotus et kaikki on hyvin ja tyyppi vastaa aikalailla päiviään (heitti ehkä päivällä) ni mä aion nyt vaan olla niiiiiin raskaana ja nauttia tästä:)

inieh ja pikku 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: j_enna
Kilu: :hug: Toivottavasti punktiosta tulis hyviä uutisia, toivoa on aina. On niitä suuremmillakin turvotuksilla terveitä lapsia syntynyt, mutta varmasti kova huoli ja murhe asiasta on. Ja jokainen minuutti kuluu varmasti hitaasti tuloksia odotellessa!

Inieh: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Sinful: Jee minäkin tykkään tästä tarkemmasta seurannasta, näkeepähän pienokaiset useemmin ;) Joko ootte tottunu ajatuksiin tuplista?

Eilen kävin siellä neuvolalääkärissä ultrassa ja siellähän ne molemmat heiluivat masussa. Nyt sitten pikkuhiljaa kerrottu uutisia eteenpäin. Vähä ihania reaktioita tullu, kun eka ovat innoissaan, että meille tulee vauva ja sit kun lisää siihen perään, että eipä siinä vielä kaikki, että niitä on kaks... niin sit vasta se riemu ratkeaa!!!

Nippe + tuplat 15+0 (liikkeiden tuntumista kovasti odotellaan)
 
Kilulle hurjan paljon voimia ja toivottavasti punktiosta tulisi parempia uutisia :hug:

Autokeskusteluun osallistun minäkin, me ajateltiin kans autonvaihtoa, varmaan Volvon XC60 tai 70:een siirrytään. Meillä tosin ei ole tarvetta kolmelle istuimelle, mutta tilaa saa kuitenki olla kun pitää eläimetki saada samaan kyytiin mahtumaan. Tuossa on kuitenki se mahdollisuus, että jos noita siunaantuu enemmän, niin ei tarvi heti seuraavan kohdalla vaihtaa taas uudestaan.

Onnittelut Jennylle kämpästä :) Nythän teille jää kivasti aikaa saada uus koti mallilleen ennen vauvan saapumista :)

Emilien jos sulla ei vatsa vielä kasva niin se ei valitettavasti tarkoita että kaikkia vois yleistää.
Mulla on selvä kumpu tossa häpyluun yläpuolella (pullahti esiin n.13+0) ja takuuvarmasti ei oo aamusin minkäänlaisia turvotuksia.
Hyvin paljonhan se on siitä kiinni, miten hoikka on ja missä asennossa kohtu on kenelläkin.
Dopplerilla sydänäänetkin löytyy nyt n.8cm navan alapuolelta ilman että anturia tarvii enää yhtään painaa masuun (tietysti sillon kun tyypillä ei oo jumppa käynnissä :LOL: )

Inieh ja Nippe onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Saunomisesta, jännä juttu, että suomessa olis edes ihmisiä enää jos saunassa ei sais käydä :LOL:
Tarkoitushan ei ole lämmittää sitä 120 asteiseksi tms. mikä sitte jo vähän radikaalimmin nostaa kehon lämpöä.
Mä olen saunonu ihan normaalisti muutaman kerran viikossa, meinaan jatkaa samaan malliin.

Liikkeistä kans sen verran, että eilen illalla jostain syystä luin sängyssä puoliksi
mahallaan ja tunsin kaks kertaa sellasen hassun ilmakuplan "puhkeamisen".
Sen tiedän kyllä satavarmaks että mitään ilmavaivoja nuo ei ollu, vaan ihan uusia tuntemuksia tälle kropalle. No niitä tulee sitten lisää jossain vaiheessa, en oo vielä edes uskaltanu toivoa, et tuntisin liikkeet tässä vaiheessa. Soitin heti aamulla äidilleni joka sanoi, et hän on tuntenu ekat liikkeet myös mun ja sisarusteni kohdalla jo tässä vaiheessa.

Ihanaa Ystävänpäivää kaikille :heart:

Callisto & P-P 14+4
 

Yhteistyössä