-¤-Elokuun Epelit 2012-¤- *HELMIKUUSSA*

Hihhih, uskalsin vihdoinkin tilata HM:lta mammavaatteita! :) Pari paitaa ja yhdet housut tilasin, katsotaan onko sit sopivia kun tulee :) Meinasin samalla pienellekin tilata mut ajattelin että ehkä ei ihan vielä.. Kunhan nt-ultra on ohi niin sitten voi jo relata.

Kummeista on puhuttu. Meillä ei tule olemaan kummien valinnan kanssa minkäänlaisia ongelmia, koska meidän nyyttiä ei liitetä kirkkoon joten pidetään sitten vaan perus nimijuhlat.. ja jos haltiakummeja tarvitaan niin nekin on jo itse asettuneet ehdolle vuosia takaperin :LOL: Ei olla edes harkittu kirkkoon liittämistä koska mies ei (enää) kuulu kirkkoon ja minä en ole koskaan kuulunutkaan. Äiti päätti kun synnyin, että saan sitten ihan itse liittyä jos katson tarpeelliseksi ja hyvin olen pärjännyt. Olen silti käynyt kyllä koulussa uskonnon tunneilla samalla lailla kuin muutkin enkä ole kokenut minkäänlaista erilaisuuden tunnetta tämän takia.

inieh ja pikku 10+2
 
rooroo täällä kans yks yöheräilijä! :wave:
millään ei illasta jaksa kymmentä pidempään valvoo kun väsyttää,muka....sit kun meet nukkumaan uni ei meinaa tulla,jossain vaiheessa oon nukahtanu kunnes taas herään ja käyn vessassa ja sit taas pyöritään kun uni ei tuu :vampire: alkaa pikku hiljaa kyrsimään kun päivällä sitten oon ihan känkkä ja pakko ottaa pikku tirsat kun väsyttää.
ON: kävin illalla lenkillä ja nyt jomottaa sillä lailla menkkamaisesti munasarjoja,oon huomannu että aina jos jotain teen esim siivoon niin se alkaa. pitäskö siis ottaa rauhallisesti vai onko normaalia? ei sitä oikein voi kivuiksi sanoa,jomottaa vaan. pitänee sekin lisätä listaa "muista kysyä neuvolassa" :ashamed:
nyt kuuman suihkun kautta kahen täkin alle tärisemään ja oottamaan unta! |O
 
Jenny, mulla ei ole vielä kokemusta raskaana lentämisestä. Yks tuttu lensi täältä Suomeen kahdeksannella kuulla ja ihan hyvin sillä meni. Raskaus on vaan aina vähän arvaamaton, että ite en ehkä uskaltais noin loppuvaiheeseen jättää lentoa... jos vaikka joutuukin oleen vuodelevossa tai jotain. Mutta jos raskaudessa ei oo mitään ongelmia niin lentäminen on suht okei. Onhan se tavallaan helpompi tapa matkustaa ku vaikka pitkät ajomatkat autolla... pääsee sentäää jaloittelemaan millon vaan ja vessa kulkee koko ajan mukana. :) Paineen vaihtelu tietty voi aiheuttaa kurjaa oloa.

Meille ei myöskään tule kummeja, kun ei kuuluta kirkkoon. Täällä pitää muutenkin nimi kertoa jo synnytyssairaalassa. Tai voi sinne papereihin laittaa vaan, että boy/girl ja sukunimi, mutta sitten pitää tehdä hirmuinen paperirumba ties kuinka moneen virastoon jälkikäteen. Joten helpommalla pääsee, kun heti kertoo oikeen nimen. Eihän sitä tietty tarvi vielä muille paljastaa, mutta kahdesta edellisestä lapsesta ollaan vauvan syntymä kerrottu heti nimeä käyttäen, joten eiköhän tuu tehtyä taas niin.

Täällä kans yks yöheräilijä. Kuopus herää jostain syystä 2-3 kertaa yössä kiljumaan ja siinähän sitte ite tulee valvottua yks extra tunti sen jälkee ku poju vihdoin nukkuu. Viime yönä kaiken kukkuraks pojalle iski oksennustauti, joten keskellä yötä pääsin sit pyykkäämään oksuisia petivaatteita. Plääh. Jos jollain on tosiaan hyviä nukahtamis-vinkkejä niin miellään minäkin kuulisin niistä!

Päänsärkyä on ollut viime päivinä huomattavasti enemmän ja useammin ku ei-raskaana ollessa. Lueskelin netistä, että joillain raskausajan päänsärky on kestänyt jopa toista kuukautta! Olin aikas järkyttynyt. Ei oikein tuu tehtyä mitää, jos joka päivä särkee päätä. Ja öisinkin. Voimia kaikille päänsärystä ja muista säryistä kärsiville. Lohduttaahan se vähän, että ainakin suurin osa näistä vaivoista loppuu sit kun saa sen ihanan pikku nyytin! :)

Sulo-Sylvia 13+3
 
j_enna, 23v, TYKS, 19.8

Heipähei, uusi täällä joten menee hetki ennen kun sisäistän tämän keskustelun
mut yritän kovasti ujuttautua mukaan. =)
Ensimmäinen lapsi tulossa ja innolla jo odotellaan että masu alkaisi kasvamaan.
Eilen ensimmäinen lääkärikäynti jossa kuultiin ensimmäisen kerran sydänäänet, on se aika mieletöntä :heart:
Perjantaina onkin sitten np-ultra ja jännittää jo kovin. Sitten ei tarvitsekkaan enää salailla niin kuin tähän asti kun eka kolmanneskin menee sitten jo ohi.
Ja toivoa sopii että myös pahoinvointi ja suurimmat kiukunpuuskat alkaa olla ohi.
Välillä oikein surettaa miehen puolesta kun olen tämmönen pirttihirmu :D
Tänään ei enää enempää jaksa tarinoida, kello soi 4.50 (APUA!), mutta huomenna jatketaan! =)

j_enna ja toukka 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Nippe&rooroo Pomo tiesi raskaudesta.
Kaksiviikkoa ennen kun kerroin mulle ehdotettiin provikka palkkaa johon suostuin.
Sitten kerroin raskaudesta jameillä oli palaveri viikko siitä ja mulle ilmotettiin palaverissa että joko alat yrittäjäksi tai saat potkut kun he haluaa että kaikki siirtyy yrittäjiksi.
Kysyin mitenkäs meidän kosmetologon käy ja se ol iihan ällistynyt ja sanoi ettei ole edes miettinyt koko asiaa ja sen jälkeen alkoi puhumaan että tarkoittaa vaan tuota kynsipuolta että se siirretään pelkkiin yrittäjiin.

Tosi kiva jäädä raskaana työttömäksi, toivottavasti saan kunnon korvaukset eikä tossa ole mitään porsaan reikää mitä ne voisi käyttää.

Ainniin tänään poksuu :)

Vanilja & pikkuinen 11+0
 
Hyvistä ultrakuulumisista onnittelut Sanle ja paulina :heart:

Mimmu Muakin vähän ahdistaa toi vaunuasia :D Tuntuu että niitä on niin miljoonan laisia, niin mistäs sitä tietää mitkä on itselle ne parhaat. Jotenkin niin oma maailmansa tuo ja tuntuu, että pitäis tietää ihan hirveesti ennen ostoksille lähtöä. mutta ehtiihän tässä vielä! ja aika monta muutakin uutta asiaa taitaa tulla ;)

Jennylle voimia vanhempien kanssa asumiseen ;) mulla oli kotona asuessa ihan kauheita riitoja äidin kanssa ja välit on meilläkin huomattavasti paremmat olleet sen jälkeen kun muutin pois kotoa. Vuosi sen jälkeen kun olin muuttanut pois kotoa tulin kotipaikkakunnalle kesätöihin ja asuin sen kesän sitten kotona vielä ja oli kyllä tuskaa :D

kaktuspiikki mulla ainakin oli menkkamaista jomotusta alkuvaiheessa, nyt ei oo enää moneen viikkoon ollut. Pidin ihan normaalina kasvukipuna. Tosin kohdistin kivun enemmän kohtuun kuin munasarjoihin. Ja juuri tuollaista, että ei varsinaista kipua vaan sellaista jomotusta. Muistan, että ainakin sinä päivänä kun pidettiin tuparit ja touhusin koko päivän tuota kipua oli ja olin huolissani. Mut sit sitä oli kyllä lomallakin vaikka vaan makas auringossa. Neuvolassa kun juttelin tuosta niin terkka sanoi, että monilla tulee tuota menkkakipua silloin kuin "normaalisti" olisi kuukautisten aika ja monillahan tietty tulee silloin vuotoakin.

Tuo täti sanoi myös, että keskenmenon riski oletettujen kuukautisten aikaan on suurempi. Tätä en kyllä ihan usko, koska en ole tällaisesta lukenut mistään muusta kuin neuvolan "meille tulee vauva" -oppaasta vuodelta 1984 eli siltä ajalta kun oma äitini odotti minua. Ehkä on vanhentunutta tietoa? Olen monesta paikkaa sen sijaan lukenut, että suurin osa keskenmenoista johtuu sikiöstä. Voihan se tietty olla, että esim. tuulimunaraskauksista osa vuotelee pois oletettujen kuukautisten aikaan, jos kohtu silloin rupeaa supistelemaan ajankohdan vuoksi.

Ihan hirmuinen väsy täällä taas, luulin jo päässeeni siittä. Suunnittelen vakavissani muuttoa johonkin lämpimään :D

Vanella ja pikkuinen 14+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kata 72
Hyvää ja kirpakkaa pakkasaamua kaikille!

Ensinnäkin pakko kommentoida tosta syntymäpainon perinnöllisyydestä (onks toi oikee sana?) Mä olen syntyessani ollut ihan normaalikokoinen mutta mun mieheni on syntynyt 5100g ja 58cm ja on pitkä näin aikuisiälläkin. Molemmat pojat on kuitenkin syntyneet ihan normaalikokoisina 52cm ja 3585g ja toinen 52cm ja 3740g. Pojat ovat kuitenkin perineet kokonsa isältään, koska ovat nyt huomattavasti ikätovereitaan isompia.

Sitten on ollut tota vaunukeskustelua, oh my good! Mä en yhtään tiedä mitä mä sen asian suhteen tekisin. Meillä ei ole enään vaunuja, mutta yhet normi rattaat ja yhet tuplat löytyy ja löytyy myös pehmeä kantokoppa, millä saa hyvin tehtyä "vaunut", mutta kun noissa meiän normirattaissa ei selkänoja mene ihan makuuasentoon niin en voisi mihinkään lähteä ilman tuplia, ennen kuin vauva olisi siinä iässä, että soveltuu jo rattaisiin.Talvella menee varmaan jo hyvin rattaissa, kun meiltä löytyy kuitenkin kaikenmaailman lämpöpusseja yms. Mutta joo tosi sekavaa :D Eli ongelma on nyt se, että ostaakko vaiko eikö ostaa uudet kärryt!

Muutenkin noista tarvikkeista, niin harmittaa, että tuli myytyä oikeestaan kaikki vauvatavara pois sitä mukaa kun tuo kuopus kasvo, koskaajatuksena oli, ettemme tee enää lapsia ja kaksi saa riittää, tai ainakin tulee pidempi taukoja ja tuota säilytystilaa kun ei ihan loputtomasti ole, niin pistettiin kaikki menemään. Mutta tämäpä sitten päätti tulla yllätyksenä.

Nyt vaan odotelan istukkanäytteen tuloksia. Onneksi olen saanut tsempattua itseni pois pyörimästä pojhamudasta ja yritän nyt ajatella positiivisesti, vaikka pelottaahan se uutinen.

Mukavaa, että sullakaan Miumau, ei ollut ihan kamalaa tuo näytteenotto. Kenellekkään en voisi sanoa, että se sattu, tuntui enemmänkin nipistykseltä. Mutta tokihan meillä kaikilla on erilaiset kipukynnykset ja vatsanpeitteet reagoivat erilailla. Onneksi ei ole tullut mitään jälkioikeita näytteen jälkeen, eikä ole ollut vatsa kipeenä, mitä ne pelottelivat, että voi tulla.

marsulainen ja ylläritoukka 12+5
 
kaktuspiikki, laskin sun LA:n sun viikkojen mukaan raskauslaskurilla 16.9. Onhan se oikein?

Tervetuloa j_enna!!

Sulo-Sylvia joo no mä laskeskelin sen varaan, että kun viime raskaudessa ei ollu mitään harkkasupapreita edes ennen ku pari viikkoo ennen LA:ta, ni jos tää raskaus menee yhtä hyvin ni voin lentää vielä esim. 7. kuulla:)

Vanella joo kiitos tsemii tarvitaan :D

ON: Minäki tilasin eilen missymomilta äippäfarkut ja muutaman kesäsen paidan ja nyt vielä huusin pari masutuubia huutonetistä:) Voikun tulis jo!

Jenny ja Papu 14+3
 
Tervetuloa j_enna! :)

Tsemppiä Vanilja, tosi paskamainen tilanne! :(

Täällä vietetään taas jäätävän kylmää pakkaspäivää, onneksi kotona :D Huomenna on viimeinen tentti ennen harjoittelua. Ens viikko kokonaan vapaa perjantaita lukuunottamatta, ja puhuttiin jo miehen kans että jos lähtisin kotikaupungissa käymään kun muuten siihen ei tule kohta alkavan harjoittelun takia mahdollisuutta. :)

Huomenna saadaan tietää harjoittelupaikat, jännittää ihan hulluna jos ne pistää mut johonkin kauemmas kun meitä lähtee 70 samaan aikaan niin ei oo mahdollista että kaikki pääsis tähän kaupunkiin... :/ Toivotaan parasta!

Maha tuntuu pienentyneen, varmasti sen takia että turvotus on laskenut mukavasti, nyt vaan sitten vauvamasua ootellessa :D Onko muilla turvotusta vielä paljonkin?

Syntymäpainosta, itse oon painanut huimat 4,9kg syntyessäni ja mies on painanut vähän päälle 2kg, ollut tosi pieni, hän olikin kaksonen mutta toinen ei selvinnyt... Itse olin noin iso luultavasti siksi koska olin yliaikainen, melkein kaksi viikkoa muistaakseni :D Mutta olin silti vain 50cm pitkä... Melkonen vaahtosammutin!

Minea ja maha-asukki 13+4 :heart: (aika kuluu NIIN nopeesti nyt!)
 
Kiitti kaikille vastauksista syntymäpainoon liittyen! Kai se voi mennä sitten suuntaan tai toiseen, että sen näkee sitten vähän pidemmällä :)

Hankinnioista soitin eilen serkulleni ja hän lupasi lähettää kuvia turvakaukalosta ja hoitopöydästä. Sitten ostin miehen siskolta äitiyshousut kun ollaan samaa kokoa. Ajattelin lauantaina mennä ostamaan vauvalle jotain pientä esim. jonkun vaatteen kun ollaan nyt siitä nt ultrasta selvitty :)

Mahasta mun maha on kyllä jatkanut tasaista kasvuaan :D Kyllä ne jotka tietää että oon raskaana niin on sanonut että on jo pieni kumpu näkyvissä. Toisaalta illalla on vielä isompi niin oisiko sitä turvotusta kuitenkin mukana?

Scarlett ja Sissi 12+4
 
Hyihyi kauheeta. Kävin neuvolassa ja siellä oli sitte se lääkärikin.. Joka teki sisätutkimuksen. Ensimmäinen kerta miulle.. oli ihan kauheeta. Itkin silmät päästäni ja olo ei oo ikinä ollut niin "likanen" kun nytten. Ihan kauheeta. !!! :'(

Sydänäänekään ei kuulunut.. nyt viikkoja 13+4. Sekin vielä...
 
Tii voi olipa kurjaa että oli noin huono kokemus! Tsemppiä! Mutta aika hyvin oot noin pitkälle selvinny ilman sisätutkimuksia, mulla on ainakin gynekologilla tehty ja lääkärissä muutenkin kun on epäilty umpisuolen tulehdusta yms yms :) ei oo kyllä mitään huonoa sanottavaa, harmi että sulla meni noin!
 
Nopsaan tulin vaan kyselemään, että te joilla kuivuu nenä ootteko kokeillu esim seesamöljyä? Siis sellasta mitä apteekissa myydään just kuivaa nenää varten. Mulle ainakin ollu ihan korvaamaton, tätä oon joka raskaudesssa käyttäny kun aina tuppaa tää vaiva palaamaan (jo ennen plussaa).

Sisätutkimuksesta sen verran, että aiemmin mua ei oo ahistanu se mitenkään, mutta nyt ahistaa. Jo ajatuskin. Asutaan siis nykyään tosi pienellä paikkakunnalla ja lääkäri joka sen tekee on vanhempi mies, joka tässä kylällä asuu. Mä en HALUA mennä semmosen ihmisen ronkittavaks, johon törmään päivittäin kaupassa, varsinkaan tommosen vanhan miehen! :D Mutta ei kait oo vaihtoehtoja.. On se kuulemma tosi pätevä ja synnytyslääkärinäkin toiminu, löytyy ultrat ja kaikki (eli siis kolme ylimäärästä ultraa saa tässä raskaudessa!) Mutta silti :D


Heja & toukka 10+1
 
Heippa kaikille!

Nyt on jo Helmikuu! Kyllä menee nopeesti. Täällä ilmeisesti maailman laiskin kirjoittelija.. Joka päivä kyllä jaksan lukea näitä teidän juttuja ja mietin että kirjotan kohta. Kunnes se venyy taas pitkäksi aikaa. :ashamed:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja miumau ja marsulainen molemmille iso :hug: ja toivottavasti kaikki on hyvin.

Hankinnoista en ole vielä hankkinut mitään tarvikkeita vauvalle paitsi miehen siskolta ollaan sänky varattu kun oli hävittämässä sitä. Jotenkin ollut niin "ei-raskaana" olo viime aikoina kun pahoinvointi on loppunut ja väsymys vähentynyt etten ole edes paljon osannut ajatella mitään.

Maha ei ole kyllä paljoa muuttunut. Itse huomaa ehkä pienen pientä pullostusta, mutta todella mitätöntä vielä. Sais jo vähän kasvaa niin vähän konkretisoituis tämä raskaus. :)

Vaunukeskustelua ootte myös käyneet jonkin verran. Itselle hirveän tärkeää, että saisin emmaljungat. Johtuu ehkä siitä kun siskolla oli muutama vuosi sitten yhdenlaiset emmaljungat ja oli erittäin kevyet työntää ja muutenkin kätevät. On kai niitäkin erilaisia, mutta noista vaan jäänyt niin hyvä kuva mieleen että saman tyyppiset täytyis saada. :) En kylläkään aio varmaan uutena niitä ostaa vaan toivon että löytyis käytettynä jotkut suht hyvät. Olen kyllä avoin muillekkin merkeille jos on laadukkaat ja hyvät työntää, mutta ei oo vielä ehtinyt muihin merkkeihin tutustua.

Harrastuksista Onko kukaan alottanu nyt raskaana liikuntaharrastuksia? Mulla jäänyt viime aikoina (lue viime vuosina) tuo urheilu erittäin vähälle ja haluaisin kyllä jotain harrastaa, mutta jotenkin aina alku-innostuksen jälkeen mielenkiinto lopahtaa ja ei jaksa enää käydä. Nyt haluaisin aloittaa kuntosalilla käynnin tai joogan, mutta tiedän että jos yksin lähden ni se taas jää helposti. Saas nähdä.

Asunnoista kysymys. Minkälaisissa tai -kokoisissa asunnoissa asutte? Meillä viime kesänä ostettu kerrostalo kaksio ja tuntuu että miten sinne mitään mahtuu kun se vauva tulee. Kai se on vähän järjestely kysymys mutta kyllä tulee joka nurkassa varmaan jotain olemaan.

Viikonloppua odotellessa
Coco 10+6
 
voi tii :hug: mua hieman ällöttää kans ne sisätutkimukset,mutta hyvin ne on menny. ainut on että kerran se koitti toista munasarjaa saada näkyviin ja se oli jossain suoliston(?) takana piilossa niin se hieman sattu kun se tonki sen puikon kans! ja miehelle oon sanonu että pysy mun pään kohalla eläkä katokkaan sinne päin :LOL:
asunnoista Me asutaan 115neliön omakotitalossa,viime syksynä ostettiin. makureita on kolme,joten vauvalle ja meille kahelle+koira tilaa riittävästi.
vaunuja ei olla vielä kateltu,mun äiti haluais ostaa meille vaunut,mutta ite oon jotenkin "tarkka" väristä yms,että mukana ainakin pitää olla! enempi on kateltu ja mietitty turvakaukaloita,kannattaako se ostaa uutena vai käytettynä...jos käytettynä niin sit pitäs saaha tutulta että tietää että on hyvin pidetty eikä oo tiputeltu mistään varaston hyllyltä tai kolaroitu. turvallisuudesta ei kyllä tingitä!
sänky pitää kans ostaa,jos ei sänkyä uutena niin patja ainakin,oon kuullu jostakin maitobakteerista mikä voi toisen vauvan patjasta tarttua?! :O mutta eepä tässä vielä kiirettä! maanantaina tosiaan eka neuvola ja sit seuraavalla viikolla diabeteslääkäri ja äippäpoli,pääsee kurkistamaan tyyppiä pitkästä aikaa! :heart:
onko muutes muita KYSsiläisiä tässä pinossa? en ainakaan listasta ollu huomaavinani.
kaktus 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Sisätutkimus ei kuulu munkaan suosikkeihin :/ Pitää vaan muistaa että eipä sitä kiusaksi tehdä vaan omaksi/vauvan parhaaksi :)

Sekä mun että miehen sisaruksissa on aika isokokoisia vauvoja. Itse oon esim. ollut 3,5 kiloa, vaikka synnyin 3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Pikkuveljeni oli yli 5 kiloa kun syntyi 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen :D Pitkiä muutenkin ollaan aikuisina ja lapsina molempien perheissä. Ei pelota ( ainakaan vielä :D) jos vauvasta tulee iso. Eipä äitikään 5-kiloisen synnytystä pitänyt sen kummempana kuin muidenkaan, hyvn se sieltä tuli.

Asunto ostettiin syksyllä rivarineliö 83m2 eli hyvin mahdutaan tulevan vauvan kanssakin :) Vähän pohdittiin kerrostalokolmiotakin, mut sit ostettiin isompi kun tuli hyvä vastaan ja ajateltiin, että ei sitten heti muutaman vuoden päästä tarvi uutta muutto- ja ostorumbaa vaikka tulis parikin lasta tässä. Ja hyvä päätös olikin, nyt mahdutaan tossa olemaan suht pitkään vielä kahden lapsen kanssakin <3 Ja on kyllä muutenkin tosi ihana asunto :)

Vanella ja pikkuinen 14+1
 
Viimeksi muokattu:
Tii harmi että sulla oli noin huono kokemus. Toivottavasti seuraavat kerrat paljon mieluisampia! :)
Mua jännitti kans ihan sikana kun varattiin eka lääkärinaika.
Kaveri oli sitte tottakai vielä pelotellu lisää joten hyvä kun uskalsin housut
ottaa pois sinne päästyäni :D Onneks ei sentään ollu niin hirveä kokemus mitä
olin kuvitellut vaikka sattuhan se tietysti kun niin kovin jännitin.

Asunnoista kyseltiin, me ostettiin kans viime heinäkuussa kerrostalokaksio
miettimättä yhtään perheenlisäystä. Pariin vuoteen tätä ei voikkaan myydä joten vaatii hieman kekseliäisyyttä saada kaikki vauvan tarvikkeet mahtumaan tänne :whistle:

Itsellä onneksi ei enää niin pahasti turvota enää kuin vielä muutama viikko sitten kun tuntui että olisin jo viimesellä kuulla vaikka viikkoja silloin vasta 9 :D
Pahoinvointikin tuntuu olevan jo taaksejäänyttä elämää ja nyt sitten syödään
koko ajan. Vauvamasua odotellessa :heart:

Kauheesti tekis mieli lähteä jo ostamaan vauvalle vaunut, sängyt + muut tarvittavat mutta kun jotenkin niin sellanen olo etten mä olisikaan raskaana.
Ehkä sitä taas alkaa uskomaan kun huomenna nt-ultrassa hänet näkee.
Miten se voikin olla niin uskomaton juttu että masussa kasvaa pieni ihminen :heart:

j_enna ja toukka 11+4
 
Hei taas :)

Mahasta on puhuttu.. Mulla tää pötsi on niiiiiiin älyttömän turvoksissa että vois luulla et olisin pidemmällä raskaana :D Mut luulen että toi on vaan suoliston turvotusta ja pelkkää sitä itteensä :D Ummetus ehkä ihan hitusen helpottanu tänään, mut silti vielä pitää lääkekuitua vetää :/ Ei tää kivaa ole mut toivon että sais kohta jo tän mahan toimimaan kun olo on kirjaimellisestikin suht paska. Mut joo, mä oon muutenkin niin pieni ihminen että jos ei olis talvi niin kaikki varmasti näkis että juu pieniin päin ollaan :LOL: Uusia housuja odotellessa..

Tuosta sisätutkimuksesta. Mä oon niin tottunut jo tohon touhuun että ei jaksa enää edes jännittää :D Osallistuin 16-20 vuotiaana Tampereen yliopiston järjestämään kohdunkaulansyövän vastaisen rokotteen tutkimukseen ja 4 vuoden ajan tuli käytyä gynellä papakokeessa ja tutkimuksissa 2 kertaa vuodessa :D Ja tää lääkäri jolla maanantaina kävin oli tosi mukava vähän vanhempi nainen joka osasi kyllä ottaa huomioon. Sitä ultrajutskaakin kun joutu heiluttelemaan ni kysy sitten että sattuuko kun niin runnoo. Eikä sattunu :) Enempi mua ehkä jänskää synnärille meno, kun siellä sitä henkilökuntaa riittää ja jalkovälihän siinä on keskipisteenä :ashamed: Noh, sinne on vielä aikaa.

(.) Mullakin kamalaa väsymystä.. Tänään meinasin aamulla jäädä kotiin nukkumaan kun olin niin poikki.. Tosin me eilen tapeltiin äijän kanssa myöhään iltaan asti ni johtuisko siitäkin. Räjähtelen pienistä asioista, mutta se tietää sen ja tekee niitä juttuja silti :(

inieh ja pikku 10+3
 
Hei pitkästä aikaa!
Jennylle kiitokset uudesta pinosta!
Kovasti on tänne taas tekstiä tullut ja päivittäin käyn kyllä lukemassa mutta kirjoittaminen tahtoo vaan jäädä! :(
Meillä oli viime viikolla ensimmäinen lääkärineuvola ja todella mukava nainen oli lääkärinä. Kohtu oli kasvanut hyvin ja jopa sydän äänet saatiin kuulumaan vaikka varoitteli että ei vielä välttämättä kuulu, mutta niin vaan saatiin kuulumaan. Siitäkös tuo miekkonen sai tuulta purjeisiinsa ja jo perjantaina piti käydä vaunuostoksilla ja eilen haettiin turakaukalo, käytetty kylläkin mutta todella hyvässä kunnossa. Ajateltiin että vauva-aika on kuitenkin niin lyhyt mitä tuota kaukaloa käytetään että kyllä se käytettykkin käy jos siisti ja kolaroimaton löytyy.
Tiistaina meillä oli nt ultra ja 0,9 oli turvotus ja kun kone laski sen riskin mun tiedoilla niin se oli olemattoman pieni lääkärin mukaan. Yksi kuva vauvasta saatiin ja olihan se hirmuisesti muuttunut mitä sen ensimmäisen kerran on nähnyt! Kovasti touhuili että ei meinannut mittoja saada otettua. Muutaman päivä oli viikkoja isompi , mutta ei lähdetty muuttamaan kun heitto oli niin vähän.
rakenne ultra olisi 31.3
Asustellaan tälläisessä vanhassa rintamamiestalossa jota ollaan tässä vuosien varrella remppailtu, toki tekemistä viellä on mutta hyvällä mallilla alkaa jo olemaan.
Joutuuko kukaan muu töissä käyttämään hengityssuojainta? Meillä töissä yks nainen pelotteli että aiheuttaa vauvalle hapenpuutetta yms. Ja pitihän sitä heti soittaa neuvolaan että miten tämä asia on niin sieltä ainakin sanottiin että kaikki pölyt yms mitä ilmassa on niin on haitallisia että ehdottomasti pitää käyttää. Jotenkin jäi silti mietityttämään että mitenhän se nyt on.
Olen myös huomannut että kun töissä päivän seisoo niin alaselkä kipeytyy jo muutaman tunnin töissäolon jälkeen. Siellä kun ei voi alkaa istuskelemaan ja työ on pääasiassa paikkalla oloa niin ei koneen luolta voi kovin kauaksi lähteä.
Onko muilla illaisia mielitekoja? Täällä oli ensin kova juttu jälkiuunileipä, sitten tuli Real ja nyt corn flakesit saas nähdä mikä on sitten seuraava :) Töissä käydään ruokalassa syömässä niin alkaa nykyään jo ällöttämään pelkkä ajatus että pitää syödä, mutta sitten kun vaan ottaa ja syö niin on olokin heti parempi. Ihme juttu kun aina on ruoka kelvannu.

Paljon ois hommaa mitä pitäis viellä tänään tehdä mutta josko aloittais vaikka imuroinnista niin sais ees jotain tehtyä! Pakkanen on tääll jo kivunnut -29 että saa nähdä onko taas aamulla -35 niin kuin tänään! Melko raikas keli :)
Voikaa hyvin ja paljon voimia miumaulle ja marsulaiselle toivotaan että kaikki olisi kaikesta huolimatta hyvin!

Terveisin
Linnu ja salamatkustaja 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Tervetuloa J_enna! :)

Asunnoista: Me ostettiin pari vuotta sitten 80 neliöinen kolmio. Ihan hyvin on tila riittänyt kolmestaan asustaessa, ja riittää vielä vauvan tulon jälkeenkin kun on niin isot huoneet. Mutta tarkoituksena olis omakotitalo ostaa, ja mielellään jostain syrjäisestä paikasta. Olis ihana asua maalla. :)

Hankinnoista: Meillä on nyt vaunut, turvakaukalo, pinnasänky ja siihen reunapehmusteet, peitot, tyynyt ja lakanat, sitten on aika paljon 50-68cm vaatteita, vaippoja, tuttupullot, tutit, rasvat ja oikeestaan kaikki tollaset pikkutarvikkeet. Mä niin toivon että saadaan tietää sukupuoli rakenneultrassa! Sit pääsee ostamaan kunnolla vaatteita, lakanoita ymym.. Ja sitteri on yks minkä ostossa pitää olla sukupuoli tiedossa (löysin sellasen ihanan violetin ja aion ostaa sen jos vauva on tyttö).
Tänään kierreltiin muutama tunti kauppoja tarkoituksena ostaa vauvalle vaatteita. Ostin sitten TAAS kasan vaatteita esikoiselle(toppahaalari, 3housut, t-paita, huppari, hanskat). :ashamed: Vauvalle ei löytynyt mitään. Tai siis olis ollut vaikka kuinka paljon ihania vaatteita, mutta kun se sukupuoli.. En viitsis ostaa enää yhtään mitään neutraalin värisiä vaatteita. Niin paljon on jo mm valkoisia ja beigen värisiä..

Mahasta: Mulla on nyt ihan yhtäkkiä työntynyt toi maha esiin. Ennen on ollut ihan litteä masu ja nyt se ei mee enää litteeks vaikka kaikin voimin yrittäis vetää sitä sisäänpäin. Apua! Mä en oo vieläkää kertonu vanhemmille ja me kuitenkin käydään aika usein siellä kun asuvat tossa 5km päässä. Kyllä me esikoisesta kerrottiin niille jo joskus rv 7-8, ja oikein innoissaan olivat. Mä en nyt oikeen tiedä mikä on, ei vaan yhtään huvita kertoo niille. No onneks on noita löysempiä huppareita olemassa. ;)

Inieh: Mulla siinä ponnistusvaiheessa oli tasan yks kätilö eikä sekään kokoajan tuijottanut sinne alapäähän. Ja se kesti 15min siis eli suunnilleen saman verran ku normi sisätutkimus. :) Ja muutenhan mulla oli siellä kokoajan alushousut jalassa. Välillä nopeasti tunnusteltiin kohdunsuun tilanne. Eli ei sitäkään tarvi jännittää. Tietysti käytännöt saattaa vaihdella, mutta siis näin mulla.

Nepo ja Pirpana 13+5
 
KAKTUSPIIKI: Eihän se laskettuaikaa tarkoitakaan sitä oikeaa syntymäaikaa. Kukaan meistä ei voi sitä varmaksi tietää. Ilmotat sen vaan sen perusteella millon sulla tulee se rv40 täyteen, eli minkä mukaan sulle neuvolassa on noi viikot laskettu. Se on sit ihan se ja sama millon se lapsi todellisuudessa syntyy kun muistaakseni vain 5% lapsista syntyy laskettuna päivänä.
 
Heippati hei, huonosti jaksaa kirjoitella, mut eipä ole oikein uusia uutisia..

Tänään kerkesin jo tossa äskön pelästyä kun ei löytän pienen sydänääniä, mut tunnin etsinnän jälkeen kuulu tuttu jumpsutus.. :heart:

Asunnosta: Me ostettiin miehen kanssa viime kesänä 78 neliöinen rivarinpätkä, jossa oli jo valmiina "lastenhuone", siis ihanat tapetit :)

Mahasta: Pieni kunpu on jo tullut jota en saa vedettyä sisään ;) Mut omat housut menee vielä, kun ne aiemminkin ollut väljät vyötärältä. Iltaisin/heti syötyä kyllä turvottaa siihen malliin, et olohousut on mukavemmat :D

Hankinnoista: Meillä ei ole kun muutama vaate vauvalle, jotka olen jo ostanut vuosi sitten. Kovasti ollaan suunniteltu ja katseltu tavaroita ja pinnis ilmeisesti tulee olemaan miehen vanha, kunhan käydään ensin sitä mummolassa katsomassa ja ehkä kelpuuttamassa. Onko kellään tai kenenkään tutulla kokemuksia Dorjanin vaunuista? Meitä kiinnostaa tuo Dorjanin Soft Start malli, jossa on kääntyvät etupyörät ja menevät kasaan pieneen tilaan, kun näyttää siltä ettei isoon farmariautoon ole varaa, joten vaunut pitäisi kuljettaa takapaksissa. Hinnaltaan ovat siinä reilut 800€, eli melko hinnakkaat kyllä... :ashamed:
Meinattiin kyllä että suuret hankinnat tehdään vasta rakenneultran jälkeen..

Ninzi & Nuppu 13+0 *POKS*
 

Yhteistyössä