**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Moi Raitapaitainen ja kiitos :D

Mulle annettiin toissa torstsaina nt-ultrassa 12+4 ja LA:ksi tuo 8.8... Mutta hauskaa kuitenkin :) Mielenkiinnolla ootan kuinka täsmällisesti vauva syntyy. Mulla on ollu mielestäni aina tosi säännölliset kuukautiset vaikka en niitä koskaan oo ylös merkkailutkaan, siksi vähän harmittaa, että ei tuota LA:ta voi laskee menkkojen perusteella vaan se perustuu täysin vaan sikiön kokoon.
 
zalea termostuloa :D lisäilin listalle,,,,kuin myös ne lisättävät mitä huomasin...huudelkaa uudestaan jos mul meni jotain ohi :)

elzu onpa ollu tosi ikävä lääkäri!!mut kyllähä se olis laittanu sut kaavintaan jos vauvalla ei syke olis enää näkyny...mie sinuna varmaan tekisin jonkunlaisen valituksen siitä ettei sun kysymyksiin vastattu jne :/ Toivotaan et kivut hellittää pian!!
 
Majj ja Mammy, voi ei, nyt mun rupes tekemään mieli sekä jugurttia että viiliä. Ja viiliä kun täältä ei saa millään... taitaakohan olla kalsiumin puutetta liikkellä :) Muuten mulla ei kyllä ole enää mitään ihmeempiä mielitekoja, hampurilaista ja ranskalaisia jollain paksulla kastikkeella, esim bearnaise on kyllä tehnyt mieli jo monta viikkoa, ja sitten tietty kaikkea makeaa ja karkkia, mutta en usko sen johtuvan raskaudesta kun siinä mieliteossa ei ole mitään uutta... tarvis koittaa vähän rajoittaa, itse asiassa : / Tyhmää kun rupesin sen alkuraskauden "karkki on yök" -kauden jälkeen taas mässäämään :(

Ja tervetuloa Zalea!

Ihana maha Hukikkiksella!
 
Voi minkä ihanan massun bongasin, söde Huikkis!!

Hormooneista...


Mä olen saanut ihania itkukohtauksia jos mistä syistä, ihan hävettää välillä! Samoin sain päähäni tuossa yhtenä päivänä, että mä olen niin vanha ja ruma, että mies varmasti on löytänyt nuoremman ja timmimmän ja pettää tai jotain ja jotain ja ja ja ja..... ja kiukku & parku ja sitten myöhemmin mitetintää, että mistäs se nyt punki. Nolostellen "anteeksi" ja "en tiedä mistä tuli mieleen" ja hävetystä ja paljon ja miehen lempeä kommentti: "No äläs nyt, noi tuulet kuuluu vaan tohon raskauteen, älä nyt välitä, kun ei hänkään" ja joo, mä itkin taas vähän.... Eilen sain raivarin.... kämppä liian täynnä ja sekainen ja ja ja...... ja mies tulee kotiin kaupasta kovaa haipakkaa, ja alkaa viikkaamaan pyykkejä.... ja enhän mä voinut kuin itkeä tirauttaa taas kerran.... se siis vihaa sitä hommaa, mutta halusi mulle paremman mielen....

Oma napa:


Huomenna olis sitten nt-uä... mies tulee sittenkin mukaan :heart: Odotan sitä todella!!!!! Muuten olo on paisunut, ilmapallo....hormoonihirviö.... mahaan ja selkään koskee edelleen, mutta mieskin jo lohduttaa, että pakko sen on olla kasvukipuja jne. Mulla kun pömppis on kasvanut ja muuttanut muotoaan. Se nousi tohon vielä edemmäs... että näin. Nyt sitten ei piiloteta edes poncholla johon olen voinut piiloutua....
 
Elzu: Uskon kans, et lääkäri näki sykkeet ja totesi et vauvalla kaikki kunnossa, mutta törkeää toimintaa silti. Ja soita ihmeessä uudestaan neuvolaan ja kovistele niin kauan että saat vastaukset! Toivottavasti syyt kipuiluihin löytyy!

zalea: Tervetuloa! Meillä näyttäs lasketut heittävän neljällä päivällä (meillä 11.8) ja synnytyssairaalas näyttäs olevan sama eli saattaa olla, että törmätään sitten siellä :)

Ja miuskille tsemppiä huomiseen ultraan!! :heart:

Nyt töihin! :wave:

Ja oikein ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Siis ei ole totta Elzu! Mä en tiedä oikeasti mitä sanoa.... pöyristyttävää käytöstä! :( Toivottavasti kaikki on hyvin ja ota todellakin neuvolaan ainakin tänään yhteys ja älä jätä kertomatta tylystä kohtelusta!

Kiitos piianappula! :) Ihmeen paljon mua jännittää vaikka jo muutama viikko sitten pientä moikattiinkin!

Nyt meikä siirtyy taustalle.... pakko tunnustaa muuten, että olen pieniä hankintoja täällä jo tehnynnä... pieniä ihania vaatteita tullut vastaan eikä niitä voinut olla adoptoimatta. Ne niin huusi mun nimeä :LOL: ja vaippoja... joo, niitä on jo vähän enemmän.... ihania, niin ihania ja nyt on pakko mielle, että HALUAN mahdariinin väriset HH:t, sekä shortiesit että longiesit! Mun tarttis vaan rahoituspuoli hoidella ensin....
 
jeeni
Elzu Täällä kans kipuilua oikealla puolella, tai enemminkin kovia vihlasuja. Soitin neuvolaan ja täti vaan sano, että eiköhän tuo ole ihan normaalia. Minusta aika kovia ovat, miehellekin valitin niin ei sekään muuta sanonu, kun että "näkeehän sen sitten ultrassa viikon päästä ei sille nyt mitään voi". Ja varmasti voi, jos päätän lähteä päivystykseen.... yöllä se vihlo, nyt aamulla ei vielä ollenkaan. Näillä viikoilla ei kai liikkeitäkään pitäisi vielä tuntea, mutta tuo tyyppi kyllä jotain tuolla tilanraivaus ja sisustusoperaatiota harrastaa, jatkuvasti jotain ihme möyhintää ja kuplintaa + nuo vihlonnat ja ihan alaalla niin ei taida suolistoakaan siinä enää olla. Mulla on kans suuri kynnys lähteä minnekään lääkäriin, kun en luota kunnalliseen. sinne on aika turha mennä, jollei ambulanssilla mene :/ Millasta tuo kipuilu sulla on ja onko yhtään helpottanu?
 
Soitin heti nyt aamulla neuvolaan, vaikkei ollut ees soittoaika.. ihme että vastattiin silti :D no sain neuvolalääkärille ajan huomiseksi. Neuvola"täti" kovin harmitteli että kohtelu oli tuollaista, sanoi että lääkärillä oli varmaan huono päivä.. Mun papereissa ei lukenut kuulemma mitään eilisestä käynnistä, tai siis päivämäärä ja lääkäri oli, mutta se on varmaan sanelussa vielä.

Jeeni mulla on tosiaan koko tuo oikea puoli kipeä, sattuu kävellessä, kävelen kuin olisin viimeisilläni. Istuessa sattuu ja maatessakin. Se on jotenkin arka koko oikea puoli.. maatessa on hankalaa, kun mikään asento ei ole hyvä. Istuessa pitää nojata taaksepäin, että maha olis mahdollisimman suorassa. Jomottavaa kipua koko ajan, sitten viiltävää kipua välillä. Supisteleekin välillä.
Kipu ei ole hellittänyt, mutta ei ole onneksi yltynytkään. Neuvola"täti" sanoi että päivystykseen pitää lähteä jos vuotoa tulee enemmän tai kipu yltyy. Toivottavasti ei tarvitse lähteä... kammo tuli sitä paikkaa kohtaan..
 
Huomenta! Täällähän on ihan älyttömästi tekstii tullu taas.. :O

Elzu olipa kamala lääkäri! minä oisin vaatinu kyllä kunnollista palvelua. Ja että sais mielenrauhana, mutta jotkut lääkärit valitettavasti eivät ottaudu...

(.) Doppler on kyllä ihana ja kätevä laite! mä suosittelen! esim kun on ollut kipuiluja, mullakin nyt ilmaantunu niin huoli on poissa kun kuuntelen sydänäänet ! aivan mahtavaa.

Tänne napaan ei mitään muuta erikoista, väsyttää vaan ihan kamalasti! Pikkuruisia vaatteitakin olen ostellut.

Tää oli tämmönen pikavisiitti mutta tuun paremmalla aikaa kirjottelemaan teille!

Hyppy ja kirppu 13+4
 
Tsemppiä kipuilijoille! Toivottavasti helpottaa pian ja vauvalla kaikki kunnossa!


Pakko laittaa pikagallup pystyyn:

Ensikertalaisen vaunut? Eli lähinnä niille, joilla on tulossa esikoinen tai hommataan kokonaan uudet vaunut tulokkaalle. Minkälaiset vaunut teille tulee?
Käytiin miehen kanssa viikonloppuna kattelemassa vaunuja ja löysin Ne Täydelliset Vaunut. :heart: Meille tulee Emmaljungan City Cross-vaunut Pro Bordeaux-värillä. Tämmöset: Emmaljunga Näihin sitten lisäksi tuo kova City koppa.

Oon niin nirso, että ihan hypin ilosta kun löyty sellaset, jotka on hyvänlaatuiset, sopivat myös talvikeleihin JA miellyttävät meiän kummankin silmää.

Käytiin eilen kylässä kavereilla, joita ei olla nähty piiiiiitkään aikaan. Niillä on puolvuotias vauva ja kaks ja puolvuotias taapero. Vietiin tuliaisiks värityskirja ja voi että se riemu oli niin kivaa katteltavaa ku taapero sai sen kirjan ja uudet puuvärit..! :heart:


u & Kallo 12+4

P.S. Unohdin ihan tulla torstaina poksumaan :LOL:
Niin ja huhuilen uudemman kerran: LA vaihdettiin 17.8. ja mulle vois lisätä tyttöolon.
 
Voi hyvänen aika miten on surullisia uutisia tänne vieläkin tullut, voimia kaikkien perheille...:hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niille jotka sen rajapyykin ovat ohittaneet =)

ON: voi tätä ihanuutta, täälläkin se ultra oli tänään ja kaikki meni loistavasti, turvotukset minimissään ja riskitkin 1:kymmeniin-satoihin tuhansiin, riippuen siitä mitä tutkittiin. Vauvelin alku oli älyttömän vilkas, ultraus kesti melkein puoli tuntia ja koko ajan se hyppi ja heilutteli raajojaan. Liikkeet merkkasikin jo ++! 7 eri kuvaa saatiin mukaan ja kätilö oli tosi ihana, löysi sieltä jo kaikki mahdolliset munuaisista ja aortasta lähtien ja aivotkin katsoi. Kaikki ok. Viikon hyppäsi laskettu siitä mitä neuvola oli laskenut eli nyt sitten virallinen tällä hetkellä on 12.8. nyt täytyy lähtee asioille, täytyy tulla muut asiat kirjoittelee myöhemmin!

Minttu81 + 13+3:heart:
 
Tsemppiä Miuski ultraan!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!:heart: Ihanaa että saadaan hyviä uutisia.

Ja tsemppiä kaikille joilla on jo supistuksia. Apua, onneksi ei vielä täällä. Viimeksi mua ei supistellut kun vähän ennen töistä pois jääntiä ja seuraavan kerran sitten kun synnytys alkoi.

Elzu tsemppiä kipujan kanssa. Mä kyllä soittaisin sinne sairaalaan ja kysyisin niitä tietoja. Inhottavia tollaiset lääkärit.

Oma napa voi todistetusti hyvin. Olin tosiaan oksennustaudissa ja perjantaina pystyin syömään ainostaan vähän salmiakkia ja juomaan vähän vettä. No olin jo mielestäni tuntenut liikkeitä jotka sitten loppuivat varmaan syömättömyyden seurauksena. Eilen oli vähän sellainen olo että olisi virtsatientulehdus tulossa ja kävin antamassa puhtaan näytteen tervarissa. Tänään tuli bakteeriviljelykin tulos joka oli puhdas. No huoli oli kuitenkin sellainen että soitin heti aamulla neuvolaan ja koska oma terkka oli juuri avatussa avoimessa neuvolassa kerkesi hän vastata ja tunnin päästä sainkin jo ajan sydänäänien kuunteluun. Siellä se ihana pieni jumputti ja muksautti aina välillä dopleriin ja ne sitten tunsinkin.:heart: Onneksi menin kuuntelemaan ja sain huolen pois.

Päksäkkä 15+3:heart:
 
Paljon voimia suru uutisia kohdanneille!!! :hug:

Minttu81: (ja oliko vielä muitakin :D) Onnea hyvistä Ultra kuulumisista!!!:heart:

Elzu: Kauhea mitä käytöstä lääkäriltä, Joillakin ei vain ole kykyä toimia tuollaisissa tilanteissa yhtään. Toivottavasti kivut pysyy poissa ja vuodot myös.

).( mun vanhemmille on nyt kerrottu ja appivanhemmille varmasti lähipäivinä. äiti oli iloinen ja järjesti heti itselleen vuoronvaihdon, että meillä myös isäntä pääsee np-ultraan mukaan. Tänään kävin ottamassa veriseulan ja muut kokeet mitä neuvola tarvitsee. Np-ultra tuli ja se on 22.2 ja seuraavana päivänä sitten lääkärineuvola. Pari viikkoa vielä odottelua. Jännittää tuo jonkin verran vaikka pienen eloisana viime viikolla näkikin. Masu on yhtäkkiä pompannut esiin, muoto alkaa muuttua ja töissäkin jo kyseltiin tuleeko meille vauva. :heart:

Leo rv10+6
 
Hormooneista, mäkin itken päivittäin, pienet asiat tuntuu niin isoilta ja pahoilta. Toivottavasti mies kestää. Just semmosia "oon niin lihava ja ruma"-kohtauksia :p

Oliko teillä np-ultran yhteydessä sisätutkimusta? Tai ollu lääkärillä?
Mun seuraava aika äitiyspolille on kuukauden päästä, sillon on ehkä eka sisätutkimus.

Tänään oli nt-ultra, turvotusta oli 0.8 ja istuma-pituus oli 5.3cm. :)
En vieläkään tiedä mikä mun virallinen la on. kuukautisten mukaan tänään on 12+0, viime ultran mukaan 11+5, tän päivän ultran mukaan kai 12+4. Tiedä sit. Mä meen kai ton kuukautisten mukaan (siinäkin on heittoa kun neuvolassa on automaattisesti kierto 28 päivää, mulla on 30päivää kierto).
Lääkäri ultras ja ultras sanomatta mitään eka. Pidätin varmaan hengitystä ja jännitin ne ekat 5min ku se hiljaa ultras, pää nyt kipee :p Sit se sano että ihan normaali raskaus ja sikiö liikkui. :) Näin pienet kädet, jalat ja kasvot ku kurkin näyttöä :)

DarkRed 12+0
 
Huokaus.. täällä on aina suru-uutisia.. :'( tosi kauheeta.. Voimia kaikille.. :hug:

Täällä on kans kipuja vähän väliä, viiltoja, särkyä, selän jomotusta nyttekki. Tottakai se huolettaa vaikka tietää että kuuluu asiaan.. Mut silti.. JOS siellä ei ookkaa kaikki kunnossa.. Pelottaa jos sikiö on lopettanu kasvunsa eikä siellä ees lyö sydän enää..

pikku ja beibi 11+0 <3
 
Sandemar :hug:

Syysmyrsky :hug:

Luminainen :hug:

Millukka Jaksamista odotukseen, epätietoisuus tuntuu varmasti raskaalta. Toivotaan, että kaikki on kunnossa!

Kovasti on kyllä surullisia uutisia täällä kohdannut, pahoittelut kaikille teille!

Pahoinvointi
on edelleen päivittäistä, onneksi kuitenkin vain lievää etomista. Aika valikoivasti kyllä saa syömisensä katsoa, tuskin mikään normiruoka ihan tuost avaan menee. Lapsetkin jo sanoo, että "äiti syö taas eri ruokia kuin me kun vauva on vatsassa". Luonnonjugurttia ja hedelmiä, niitä menisi vaikka kuinka.

Väsymys
samoin kuvioissa, edelleen.. Odotan jo innolla, koska se energinen toinen kolmannes raskaudesta käynnistyy. Eilen siivosin koko talon ja illalla tein kuolemaa sohvalla.

Iskiasvaivaa myös, lähinnä iltaisin kun on koko päivän ollut jaloillaan ja taahannut menemään. Tuttu vaiva edellisistä raskauksista, tuntuu vaan tulevan kerta kerralta aikaisemmin. Onko kohtalotovereita? Millä olette lievittänyt kipuja?

Vauvavatsasta
ei voi kyllä vielä puhuakaan, mitään ei näy edes makuulla ollessa. Vauva oli viime vikon ultrassa tosi tosi alhaalla. Tietääkö muuten kukaan, voiko kohdun asento muuttua raskauksien välillä/seurauksena? Eikö se niin, ole, että jos on taaksepäin kallistunut kohtu, maha tulee tosi myöhäisessä vaiheessa vasta näkyviin?

Liikkeitä ei ole vielä tuntunut, niitä kyllä odotan jo innolla. Viimeksi taisi vkolla 16 tuntua, aiemmissa sitten sitäkin myöhemmin.

Joku kysyi, mikä on normaalin niskaturvotuksen raja. Jostain muistan lukeneeni, että se olisi 2mm.

Nyt on sitten kaikille kerrottu vauvauutinen, kovasti ovat ihmiset olleet iloisia ja ehkä myös hiukan epäuskoisia. Kolmannen lapsen jälkeen vannoimme, että perhe on nyt valmis, mutta niin se mieli vaan muuttui. Anoppi veti kyllä ehkä pohjat reaktioinee. Ensin ei meinannut millään uskoa koko asiaa, seuraavaksi epäili, että tämä on vahinkoraskaus. Lopuksi vielä kysyi että "ei sitten mitään ehkäisyä voisi käyttää..?" Ja hän on kuitenkin todella onnellinen asiasta, rakastaa lapsiamme yli kaiken! Muulloinkin olen ihmetellyt anopin suustaan päästämiä sammakoita, hän ei ilmeisesti kerta kaikkiaan ymmärrä, miltä jotkut kommentit toisen korvaan kuulostavat. Sarjassamme kaksi kertaa voisi miettiä ennen kuin sanoo ääneen..

Hopsula 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä neuvolassa tänään käyty...paino laskenu viime käynnistä 600g, hemppa noussu 141 ja verenpaine aika hyvä. Sydänäänet kuunteli ja heti löytyi tuosta navan alapuolelta 140 oli ne.

Mut sit sain tulokset siitä sokerirasituskokeesta...paastoarvo oli 5.9 :| mitä en tosiaan ymmärrä, 10 min ennen sokerikoetta kotona mittasin ni oli 4.7, sit tunnin arvo oli 9.6, mutta perhana se 2 tunnin arvo sit 8.3 eli yli rajan sekin. Mä joudun mittaamaan kotona vuorokauden sokerikäyrän ja mittaukset muutenkin 3-4 kertaa viikossa ja aina 4-6 mittausta/pv. Sit äitipolille laittoi lähetteen noista sokereista. Toisaalta nyt sit pääsee joka kuukaussi ultraan ja katselemaan vauvan kasvua, ettei liian suureksi tule. Tuttua hommaa kaikki kun edellisessä kolmessa raskaudessa ollut kaikissa just se paastoarvo siinä rajalla...
Ilävää on että vauva joutuu synnyttyään 2 vuorokaudeksi sokeriseurantaan, jossa sokeri mitataan vauvan kantapäästä yötä päivää 3 tunnin välein :(
Toivotaan että pelkällä ruokavaliolla pärjää, ettei tarvi alkaa insuliinia piikittelemään. Kaikki herkut pois ja tosi tarkat ruoka-ajat...

Sori tää nyt vaan oli täysin omaa napaa, mut lukenut olen kyllä kaikki kommentit, mut en muista enää mitä piti sanoo :xmas:
 
karvatonkoira tiedän sun tunteen tuosta sokeriseurannasta...meillähän poika oli teholla sokeritipassa 5 vrk :/

onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

päivittelin taas mitä huomasin mut huhuilkaa lisää jos taas joku meni ohi :D
 
karvatonkoira mielenkiinnolla itsekin odotan tuota sokerirasituskoetta, meillä kun siihen joutuu kaikki 25 täyttäneet ja olen siitä kuullut että olis aika kauhea kokemus... jotain hirveitä litkujako pitäis kurkusta alas työnnellä...

darkred ei ollut sisätutkimusta np-ultrassa, olen jostain saanut sellaisen käsityksen että nykyisin on 1 lääkärintarkastus odottaville ja se tehdään silloin?? mulla lukee neuvolakortissa se todennäköisin laskettu aika ja koska se sikiön koko oli viikon verran isompi verrattuna neuvolan kuukautisista laskemiin viikkoihin niin sen vuoksi kätilö sitten muutti siihen mun korttiin sen päivän. Mut jos heitto ei ole iso niin ne ei lähde muuttamaan sitä... eli jos sulla heittoa ei ollut montaa päivää niin sitten sun todennäköisin on ilmeisesti se mikä kortissa on laskettuna neuvolan toimesta.

kivuista mulla on ollut edelleenkin koko ajan sitä pientä menkkamaista kipua, tänään siitä kätilölle mainitsin ja hän sanoi että niin monet äidit siitä samasta asiasta valittaa näillä viikoilla, kohtu ja lapsi heiluu ja kasvaa niin tuntuu kipuna ja nipistelynä.

vauvavatsasta mulla tuntuu vasta tosi pieni kumpu alhaalla, ei todellakaan näy vielä muille, saattavat tietenkin huomata että olenhan ajasta ennen raskautta pari kolme kiloa lihonut silloin jo ennen joulua... läskiolo on ku turvottaa!!!

ensikertalaisen vaunuostoista me aiomme hankkia uudet ja myös Emmaljungat, kävin tänään ultran jälkeen fiilistelemässä vauvatarvikekaupassa ja siellä näin livenä ne valkoiset ihanat vaunut! Ne vaan onkin keinonahkaa että ovatkin varmaan suhtkoht helpommat pitää puhtaana ku se et jos ne olisi kankaiset. Mut olikohan se jokin mondial tai joku se malli... ihanat :heart:

pahoinvoinnista mullakin on sitä vielä, ei tosin niin voimakkaana mutta auta armias jos on pitkä aika päässyt kulumaan syömisestä niin sit tulee aivan hirveä yökötys! Ja edelleen on sitä että jos edes ajattelen esim hampurilaisia tai suklaata niin hyi olkoon!! :x
Muuten ruokavalioni koostuu tällä hetkellä kotiruoasta, kasviksia saisi kyllä enemmän mennä, mutta enpähän mitään epäterveellistä himoitse.. Viilit ja luonnonjogurtit uppoo, tuli maustettuihin jogurtteihinkin jo stoppi, ei enää mene nekään!

rakenneultrasta aikooko täällä kaikki osallistua? meille varattiin jo tänään samalla sinne aika koska sen halusimme, jotenki vaan tuntuu siltä että haluaa kaiken mahdollisen selvittää... sukupuoltakin aion kyllä rakenneultrassa kysäistä, se vaan ei tietenkään ole luotettava tieto niillä viikoilla, mitä olen kuullut muilta... eikä sillä oikeasti ole mitään väliä kumpi sieltä tulee, toivomme vain niin paljon että hän vain tulisi tällä kerralla... tyhjä syli ollut ihan tarpeeksi kauan...

Aikas sattumaa että parille kaverille olis kuulemma tuloillaan myös kesän aikoihin vauvoja, kiva että on vauvaseuraa tiedossa....=)

Minttu81 + 13+3
 
Minttu81 Ei se sokerirasitus ole kovin paha homma, 12 tuntia syömättä ja juomatta. Se litku on niinku vahvan sokeriveden makuista kirkasta nestettä, pari pientä kertakäyttömukillista. Ainut mikä oli inhottavaa se kahden tunnin odottaminen, meinas tulla vähän pitkä aika.
Näytteet on suoninäytteitä eli eka se paasto sit tunnin päästä ja vielä tunnin päästä.

Rakenneultra meillekkin varattiin nt yhteydessä. Ehdottomasti kannattaa käydä ,siinä kuitenkin katsotaan oko vauvalla kaikki hyvin. Meillä 18.3
 
Moikkamoi!

Itkuisista oloista: Täälläkin on märisty. Vasta tuli itku kun järjestelin lahjaksi saadut kestovaipat ja vauvanvaatteet työhuoneen kaappiin. "Meillä on vauvanvaatteita kaapissa! bYÄÄÄÄH!" Sitte märisin ku mies silitteli mun leukaa ja sanoi että se tuntuu hauskalta, kun haukottelin. Ja otin sitte nokkiini että mulla on kauhea kaksoisleuka ja minusta on tullu kauhea läski ja mie vaan kasvan ja kasvan ja sitte olen ällöttävä. :D

Niskaturvotuksessa normaalin raja-arvoksi sanottiin 3,0 mm Oulussa. Eikä siellä tehty sisätutkimusta. Lääkärinneuvola erikseen.

Meillä kävi tuuri, kun muutettiin Oulusta vähän syrjään. Tänään oli ensimmäinen lääkärinneuvola ja vielä on tulossa kaksi ensisynnyttäjälle. Lisäksi täällä ultrataan kaikenkaikkiaan kolme kertaa. Itse kävin jo nt-ultrassa Oulussa, mutta täällä on vielä tulossa rakenneultra viikoilla 18-22 ja kolmas ultra noin viikolla 32. Ja mikä parasta, tänne on hankittu vuosi sitten upouusi ultralaite, joten voisi kuvitella että kuvakin on parhaimmasta päästä. :)
Neuvolassa oli muutenkin mukavaa. Lääkäri oli oikein ystävällinen ja lämmin ihminen. Neuvolantätikin ehdottomasti oikealla alalla, ihana nainen. :) Jee! Muutto kannatti, vaikka matka synnytyssairaalaan pitenikin.

ON: Neuvolan löydöksenä oli emätintulehdus, elämäni ensimmäinen. Pitää hakea kuuri (emätinpuikkoja) ja hoitaa se pois. Tuo tulehdus saattaa olla syynä mun mahan kipristelyyni ja olenkin tyytyväinen jos saan sen pois. Onkohan nuo tulehdukset yleisiä? Lääkäri kuunteli sydänäänet ja ne löytyivätkin heti kun lääkäri laski anturin masulle. Viuh viuh viuh viuh viuh!

Ihanasti alkaa tämä raskaus muuttua yhä todellisemmaksi! <3

Mukavaa alkuviikkoa!

-Mandalay + Nokka 13+5
 
Iltaa!
Sandemar: voi kauheaa! Otan osaa suruunne!:hug:
Elzu: Tosi kurja tilanne! Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin. :hug:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
Tänne ei mitään erikoista, flunssa päällä.
Liikkeitä tuntuu jo joka päivä, aina vähän vahvemmin, IHANAA! :heart:
Jaahas, nyt täytyy mennä laittamaan tytöt yöunille.
Neamma ja masukki 15+5 (kai:ashamed:)
 
Minttu81: Tiedän kahdet joilla ovat nua valkoiset tekonahkaiset emmaljungat ja ovat olleet todella tyytyväisiä! :)

Me kans ostetaan tälle pikkukakkoselle uudet vaunut. Varmaan Emmaljungat myös.. Esikoisella oli jotkut "halppikset" ( firkonit ) enkä tykännyt niistä hirveästi.

Mandalay: Mullakin oli kolme vuotta sitten elämäni ensimmäinen hiivatulehdus, ja raskaana ollessahan se tuli ! Sen jälkeen ei ole kertaakaan tullut, ja toivottavasti ei nytkään tulisi.

Omaan oloon ei uutta. Aamut alkaa jugurtilla ja mehulla.. Eikun, söin mä tänään joulun jälkeen ensimmäistä tai toista kertaa kunnon ruokaa ja vielä ihan hyvällä halulla! :D
Torstaina olis sit lääkärineuvolakin.

Majj & 13+0 POKS!
 

Yhteistyössä