**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

mie haluaisin olla jo 17.viikolla ...en tiedä mistä johtuu mut se on aika millon voisin alkaa haluta puhuu tästä julkisesti :) ehkä ko meil on se ultra rv 16+0 niin sen jälkeen sit...tosin kaveri sano tänää et kyl ne alkaa kohta tosta sun mahasta arvailemaan,,mut todettiin sit et ei ne uskalla ääneen tulla sanomaan kun tätä mahaa ollu ennestäänkin :D
 
Onneksi olkoon Minttu hyvistä uutisista!

(.) Ihan ihme tää mun kahden viikon flunssa, se on oikeasti menossa ohi. Vaikka taidan kyllä joutua vielä tänä yönäkin ottamaan nenäsuihketta, viime yönä yritin olla ilman, muttei siitä tullut mitään. Päivät menee kyllä hyvin. Olen käyttänyt 1-10 vuotiaille lapsille tarkoitettua suihketta, joskaan en tiedä mikä aine siinä on se tehoava... elän toivossa että se vaikuttaa vaan paikallisesti ja jos ei, niin että ne määrät joita joutuu sikiölle on niin pieniä ettei niistä ole haittaa : /

Ja juu, mulle vois varmaan päivittää tuon iän tuonne alkuun, eli sitä on nyt sitten 37 v.

Siobhan ja Plutte 15+0
 
jospa minäkin jotain kirjotan, kun oon tähän asti lueskellu vain.. tänään siis 12+0!!! mun n-ultra piti olla 2.2 mutta kun pääsin sinne asti oli vain lääkäri paikalla joka ilmotti tylysti ettei hän tee, kätilön hommia..(meillä kunta ostaa palvelut yksityiseltä terveystalolta..) no, ei muuta ku itku kurkussa kotia, seuraavana päivänä soittivat ja kertoivat syyksi että heän ajanvarauslaput oli menny sekaisin ja mulle uus aika 18.2... ärsyttävää...
Muuten ei kummempaa, jogurttia vedän minäkin, varsinkin aamuisin ja nyt on pari päivää vihlonu kovasti vasemmalta puolelta ihan alhaalta, just sieltä mistä kuulu viime viikolla sydänäänet.. :\
paljon semmonen koti doppler maksaa ja mistä niitä saa tilattua?? tsemppiä kaikille!!
 
myyden itse ainakin löysin netistä googlettamalla montakin nettikauppaa (esim. Raskaustestit ja ovulaatiotestit | Raskauskeiju.fi), jotka niitä myivät, tosin itse en tilannut/omista, niin ne joilla on osaavat varmaan neuvoa viel paremmin! :)

Elzu tsemppiä neuvolaan!! Toivotaan et syyt kipuihin löytyy ja et pienokaisella kaikki hyvin!!:heart:

ja vaunugalluppiin, haaveilen myös emmaljungista (joko mondial duo combi tai city cross) mutta kahtotaan, jahka pääsee lastentarvikeliikkeeseen pyöriin :heart: Täytyy olla sellaset millä pääsee täällä mettän keskellä eteenpäin :LOL:

Ei kai auta ku taas töihin.. :wave:
 
lääkärinneuvoloista mulla on tänään eka lääkärinneuvola ja niitä on sit vielä keskiraskaudessa ja loppuraskaudessa vielä yksi. Ja mulla siis kolmas raskaus.
ja täällä utrataan joka neuvolakäynnillä suunnilleen siihen puoleen väliin saakka ja sitten kuunnellaan vaan sydänäänet.

Täälläkin ollut välillä jos jonkinlaista kipua, viikonloppuna oli jo tosi kipeä olo. en kuitenkaan mennyt päivystykseen, kun tiesin et tänään on lääkärinneuvola ja siellä sitten ultrataan. Toivotaan ettei nyt oo mitään vakavaa.

Meillä taas tuo pikkumies kipeänä,joten pari päivää ollaan saikulla. Alkaa olla jo veto lopussa,kun viimesen kuukauden aikana nukkunu ehkä 2kertaa kunnon unet. heikkoina hetkinä iskee epätoivo, etten mä voi mitenkään jaksaa sitten vauvan kanssa.:ashamed:
vaan eiköhän tää tästä kunhan tää väsy alkas helpottaan.

sori vaan omaa napaa, tuun illalla lukemaan rauhassa ja kunnolla kirjotukset.

Tuulis ja rusina 12+5
 
Täällä aamu lähtenyt käyntiin pelonsekaisin tuntein. Aamulla suunnistin tietenkin ensimmäiseksi jääkaapille ja hups vaan verta valuu lattialle saakka. Mahakipuiluakin normaali aamuja enemmän muttei kuitenkaan mitään järjetontä. Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin, sydänäänet saatiin kuuluviin ja muutenkin kaikki vaikutti normaalilta. Nyt vaan odotellaan onko tämä vuoto jotain "normaalia" ja ohimenevää vai mihin suuntaan asiat kääntyy. Kuulemma sisätutkimuskin voi aiheuttaa seuraavana päivänä verenvuotoa? onko kellään kokemuksia moisesta? Voi että tätä pelon määrää :(
 
Heipsan kaikki

Tosiaan, jouduin sairaalaan viime viikon sunnuntaina uudelleen niiden vatsakipujen takia. Olivat jo niin rajut, että jouduin tiistaina tähystysleikkaukseen. Juma, kun mua pelotti, sillä kaikki mahdolliset kokeet ja tutkimukset tekivät.. (paitsi röntgeniä) ja sanoivat, että muuta mahdollisuutta ei ole, kuin katsoa leikkaussalissa, että missä se syy on.. eli kirurgi umpimähkää lähti vain leikkaamaan ja katosmaan joko sen kautta löytyisi syy.

Löytyihän se syy.. suolisolmu ja alkavia tyriä poistettiin. Leikkaus sujui hyvin ja vaadin oman mielenrauhani vuoksi myös gynen tarkistamaan, että vauvallakin on kaikki hyvin sen leikkauksen jälkeen ja niin oli <3 siellä se teki kuperskeikkoja ja sydän löi <3 Nyt on 3 viikon sairasloma. Sukulaiset ovat saaneet auttaa todella paljon. Mulla, kun on nostoraja 5kg vielä tämän viikon.. (2. sairaslomaviikko) ensi viikolla yritän olla jo päinsä lasten kanssa kotona.

Tänään meen poistattamaan tikit vatsasta ja samalla normaali neuvola. Pahimmasta ollaan selvitty nyt, mutta toivon silti hartaasti, että nyt saisin rauhassa odottaa loppuun saakka. Kyllä tässä oli jo ihan tarpeeksi meidän perheelle. Yhteensä 4 viikon paussi normaaliin elämään. Mieluiten olisin viettänyt tämän ajan perheeni kanssa jossain etelässä.

Nyt tuli vain omaa napaa, sori naiset. Täytyy ihan ajan kanssa lukasta teidän kuulumiset.

Tsemppiä odotuksiin!
Manzu ja viikoista olen tipahtanut totaallisesti.. ööh, 16-17 kait. Viimeksi neuvolassa 8+3 viikoilla. NOh, pianhan tuo selviää.
 
Megalintunen, mä luulen, et toi on ihan siitä tutkimuksesta ku kohdunsuu on niin verekäs, että voi helposti vuotaa. :hug: Toivottavasti loppuu pian!

Myyden, onpas tylsä juttu! :mad:

Lääkärineuvolasta. Mä jo huolestuin ku mulle ei oltu puhuttu yhtään mitään mistään lääkärineuvolasta. No, soitinpa sitten neuvolaan ja sevis, että täällä ainakin sellaset pidetään raskauden puolivälissä ja loppuvaiheessa. Nou hätä siis. Näin Vantaalla. Ultria ei kai tehdä ollenkaan neuvolassa, pääsen vain noihin lakisääteisiin, eli niskaturvotus- ja rakenneultriin Naistenklinikalle. : / Oon kade teille, jotka pääsette useammin!!

Sain myös sokerirasituksen tulokset. Jee, ei rd-diagnoosia! :xmas: Paastosokeri oli 5.1, tunnin kohalla 5.8 ja kahen tunnin kohalla 6.9. Olin ihan varma, että noi arvot paukkuu ja pahasti yli rajojen..!

Nii ja Karvatonkoira, kurjaa toi sokeritulos! : / Ihan pahalta tuntuu tulla hehkuttamaan omaa hyvää tulosta.. :ashamed: Mut on kyl tosi omituista ku sul oli noin iso heitto kotona ja tk:ssa mitatuissa tuloksissa..! :O

Joku kyseli sisätutkimuksesta? Mulle ei ainakaan oo tehty missään vaiheessa. Kai sit tosiaan siel lääkärineuvolassa joskus miljoonan vuoden päästä..


u & Kallo 12+5
 
sokerimittausten heitosta...suoninäyte on paljon luotettavampi kuin pikamittarilla otettu,,pikamittari voi heittää kahdellakin...eli 4,1 voisi olla oikeesti jopa 6.1...olen vuosien aikana huomannu itsellänikin välillä heittoja noissa...
 
myyden tervetuloa mukaan!:wave: Onpahan taas ollut yhden sortin lääkäri sinulla. Huh huh. :(

Manzu onneksi syyt kivuille löytyivät ja toivottavasti paranet pian. Ja tietenkin ihanaa että vauva voi kaikesta huolimatta hyvin. :hug:

megalintunen toivottavasti vuoto on harmitonta. Varmaankin just sisätutkimuksesta johtuvaa.

Miuski ihana massu.:heart:

Samoin oli Huikkiksellakin.:heart:

Minttu81 onnea hyvistä ultrakuulumisista. Mä ole kanssa kuullut että ihmiset ovat olleet tyytyväisiä valkoisiin vaunuihin.

Lääkärineuvoloita meillä on kolme. Pari viikkoa sitten olin ekassa. Niissä tehdään sisätutkimus ja kuunnellaan sydänäänet mutta meillä ei ultrata kuin vaan ne seulonnat.

Rakenneultraan mennään ihan ehdottomasti. Se on mulla 9.3 eli kuukauden päästä näkisi taas pienen. Kohta mä alan taas varmaan jännitämään että onkohan kaikki kunnossa..:D Mutta lupaan olla sitä pohtimatta ääneen! Tällä kertaa taidetaan kysyä sukupuolikin. Mies varmaan ainakin haluaa.

Hankintoja en ole tehnyt vielä mitään. Pieniä vaatteita olisi ihana ostaa mutta meillä on niitä jo valmiiksi aika paljon.Ja muutama vaippa. Ehkä mä kuitenkin jossain vaiheessa sorrun. Muut hankinnat pitää sitten tehdäkin harkiten. Ja ensiksi pitäisi löytää asunto. Mä mietin vieläkin että ostettaisiinko tuplat. Liikun kuitenkin niin paljon kävellen ja esikoinen on sit aika tasan 2v.

Vauvamaha on jo täälläkin selkeesti. Mutta oli vielä aika paljon turvotustakin, koska vatsataudin aikaan maha pieneni. Ei tätä kai enää oikeen ainakaan ilman takkia peitellä.

Äippävaatteita en ole vielä kaivanut esiin. Omat menee vielä. Aattelin kyllä ainakin parit uudet housut ostaa. Kesällä sit aikalailla legginseissä ja hameissa. Ja ajattelin toppahousuihin käydä ostaa sen millä saa lisäsenttejä housuihin. Eiköhän tässä vielä ole kylmiä ilmoja tulossa.

Päksäkkä 15+4:heart:
 
Luminainen ja Sandemar - paljon tsemppia ja haleja surunne keskella! :hug:

On se tylsaa kun viela tassa vaiheessa tulee suru-uutisia. Luulisi ryhman kohtapuolen ohittaneen pahimman riski-ian. Vaikka itsella on kuitenkin hyva mieli ja uskon kaiken olevan ok (huomenna np-ultra), niin tulee suru kun taalla kuulee surullisia uutisia, lahipiirissa on ollut paljon keskenmenoja ja sitten taalla Enkuissa oli eilen, etta tv-tahti Amanda Holden on menettanyt vauvansa. Han oli 7kk raskaana, ja hanen edellinen raskaus meni kesken 4kk:n kohdalla viime toukokuussa. Myos Lily Allen menetti vauvansa syksylla kun han oli 6kk raskaana. Tajuaa, miten pienesta kaikki on kiinni. Mutta siita huolimatta pitaa vaan uskoa, etta omalla kohdalla kaikki hyvin. Ei mun paakoppa muuten kesta. :(

Tuosta jaksamisesta viela. Muakin hieman pelottaa, miten sitten jaksaa, ja mua ei paljon lohduta, etta muutkin ovat jaksannet, koska ajattelen, etta maailma on taynna super-aiteja ja en tieda kuulunko itse siihen ryhmaan.. Viimeisen 1,5 viikkoa esikoinen on myos ollut tosi hankala. Jatkuvasti kirkumassa ja vaatimassa ja tekemassa asioita, jotka han tietaa olevan kiellettyja. Hakee varmaan rajoja. Annan esimerkin. Eilen tein milkshakea ja laitoin neidille pienen kupin. Han heilutteli kuppia niin etta milkshakea lensi pitkin poytaa, ja pyysin lopettamaan. Han lopetti, mutta hetken kuluttua sama toistui, talla kertaa voimakkaammin. Pyysin taas lopettamaan ja han oli hetken taas hiljaa. Sitten han otti koko kupin, ojensi kaden suoraksi viereisen tuolin ylapuolelle ja kaatoi hiljaa koko sisallon tuolille, koko ajan mua silmiin katsoen. Siina oli meikalaisella raivoa pitelemista.. Siita seurasi jaahy ja aivan jarkyttava itkuraivari jaahylla.. han ei meinannyt saada henkea kun itki ja huusi niin kovaa. Mun on tosi hankalaa pysya siina tilanteessa rauhallisena, nyt on vaan niin hormonaalinen olo. Mun oli pakko menna keittioon hetkeksi istumaan ihan vaan rauhoittaakseni itseni. Ymmarran, etta lapset tekevat tuhmia, mutta tuollaisen tarkoituksellisen pahan tekeminen on tosi hankalaa. Mitenkohan kauan tata kestaa, neidilla on ikaa nyt 2,5v.. huh! Muita samassa tilanteessa olevia? Ja miten tuollaista kestaa vauvan kanssa, kun omat voimavarat viela niukemmat? Tuleeko han kayttamaan tilannetta hyvakseen ja miten hanen voi luottaa, jos han tietoisesti haluaa kayttaytya huonosti? :confused:

Lopuksi hyvia uutisia ja vahan jopa uskomattomia. Eilen tunsin vauvan liikkeet vatsan paalta! Siis olin menossa nukkumaan, ja tunsin jotain liikkuvan, joten pistin kaden varovasti vatsan paalle. Ja siina, juuri navan alapuolella, tuntui ehka nelja ihan kevytta potkua, ja sitten vauva kaantyi pois. Olin ihan hamillani. Muistan edellisesta raskaudesta niin tunsin liikkeita siina rv 17-18. Ne olivat jo kunnon vahvoja potkuja, jopa nakyivat paallepain.

Huomenna ultra ja paasen nakemaan pikkukaverin, jee!

Bump ja edelleen nimeton rv 12+3

 
Kotidopplerin hommasin Ebayn kautta ja tuli maksamaan alle 30€ (uusi) :)

Kuvien kera olis kiva, jos laittaisitte myös viikot näkyviin, niin ei tarvi niitä erikseen ettiä ;)

Huomenna np-ultraan!

innoM + Pulla 11+4
 
Hei,
Jospa minäkin liittyisin vielä mukaan. Olen myös vain lueskellut ja hurjan nopeasti sivut täyttyvät :)
Olen siis 38-v. toista lasta odottava hoitovapaalla oleva äiti Keski-Uudeltamaalta. LA on 16.8. ja synnytyssairaala ehkä Kätilöopisto (ei olla vielä tehty lopullista päätöstä). Esikoistyttö täyttää kaksi vuotta tämän vuoden syyskuussa.

Meillä eka ultra jo ohi ja hyvältä näytti. Sikiön koko vastasi viikkoja ja niskapoimu vain 0,5 mm sekä seerumiseulankin tulos negatiivinen. Vauhdikkaalta veikolta vaikutti, joten hieman poikaolo :)

Megalintunen - myös minulla oli alkuraskauden aikana useammankin kerran verenvuotoa, mutta sikiö kasvoi silti ihan viikkojen mukaan. Vuoto johtui lääkärin mukaan ihan nostelemisesta. Nyt ei enää kuukauteen ole ollut vuotoja, mutta varovainen olen nosteluiden suhteen edelleen, varsinkin koska esikoinen syntyi 1,5 ennen laskettua aikaa. En kanna painavia kauppakasseja, enkä kattiloita kattilakaapin perukoilta enkä nosta lasta kuin äärimmäisessä tarpeessa syliin. Jos lapsi haluaa syliin, istun lattialle ottamaan hänet syliin.

t. Krisse -72 rv 13+1
 
Manzu Hyvä että syy kivuille löytyi! Ja ihanaa että vauva on kunnossa.

Krisse tervetuloa joukkoon! pino senkun kasvaa, ihanaa. :wave:

Bump Ihanaa että liikkeet tuntuvat! minäkin haluisin et pian pääsisin kuulostelemaan vauvaa! mutta siihen saattaa mennä aikaa..

Miuski Aivan ihana vauvamaha! <3

Hankintoja Niinkun aikaakin vielä on, mutta kun sopivat on löytynyt niin kasassa on jo: pinnasänky, sitteri, kaukalo, patjat, täkit ja tyynyt... Muutamia vaatteita olen ostellut myös.. :)

(.) iltaisin turvottaa, aamuisin oon hoikka :D eli ei havaittavaa vauvamahaa vielä. Kyllä tuo on selvästi erimuotonen mitä ennen raskautta, mutta laitan sen vaan turvotuksen piikkiin ;) Nyt on itelllä hurjan onnellinen olo kun np ultra takana ja kaikki tuntuis olevan hyvin. Kaikille ollaan raskaudesta jo kerrottu, mutta ei töissä :)

Te jotka aijemminkin synnyttäneet, ihana olisi lukea synnytyskokemuksia ja tarinoita jos joku jaksaa/haluaa/viitsii niitä kirjotella lyhykäisyydessään. :D Tai onko kellään syntynyt lasketulla ajalla? kauanko on mennyt yli la:n? vai tuliko pikkuinen maailmaan jo ennen la:ta? :)
 
Hyppy mä voin laittaa synnytyskertomuksen, jonka kirjoitin edellisille elokuisille pinokavereilleni.

Synnytyskertomusta

Tiistaina 18.9, kun viikkoja oli 41+0 sanoin miehelle illalla että nyt lähdetään reippaalle lenkille ja sitten saunaan. Saunan jälkeen alkoi nivusia hieman vihlomaan mutta ajattelin ettei se merkitse mitään. Nukkumaan menin jo kymmenen aikaan ja silloin olo alkoi olla vähän kipeä. En kuitenkaan kiinnittänyt siihen enempää huomiota.
Heräsin 01.00 kipeisiin supistuksiin ja nousin vessaan. Ajattelin että menen takaisin nukkumaan mutta supistukset tulivat niin tiheästi, että sängystä oli pakko nousta ylös. Tulin koneelle ja vieläkin ajattelin supistusten olevan ohimeneviä. Päätin mennä takaisin nukkumaan mutta tunnin verran sängyssä maattuani huomasin ettei nukkumisesta tulisi mitään. Tulin takaisin olohuoneeseen enkä viitsinyt herättää vielä miestä. Kellotin supistuksia joita tuli välillä minuutinkin välein. Kesto niissä taisi olla kuitenkin alle minuutin. Vessassa käydessä paperiin jäi hieman veristä vuotoa, taisi tulla kohdunsuulta.
Seitsemän aikaan kävin herättämässä miehen joka nousikin nopeasti sängystä ylös. Soitin ensimmäisen kerran sairaalaan ja sain luvan ottaa Panadolia. Kätilö kehotti minua olemaan kotona niin pitkään kun pystyisin. Menin vähäksi aikaa suihkuun joka auttoi vähän. Supistukset tuntuivat kipeänä selässä ja nivusissa. Kelloteltiin miehen kanssa supistuksia ja ne olivat edelleenkin epäsäännöllisiä .Tulivat todella tiheään mutta kesto oli hieman alle minuutin. Soitin uudelleen yhdeksän jälkeen sairaalaan ja kysyin uskaltaisinko jäädä vielä kotiin, vaikka supistuksia tuli todella tiheään. Limatulppa irtoili pikkuhiljaa.
Aamu meni suihkussa käydessä ja asuntoa ympäri kävellessä. Miehelle sanoin monta kertaa etten viitsi lähteä vielä sairaalaan, koska käännyttäisivät kuitenkin takaisin. Ajattelin ettei supistukset ole tarpeeksi voimakkaita, koska kesto niissä oli minuutin luokkaa. Laskin keston ehkä hieman väärin, koska otimme aikaa vasta kun supistus tuntui kipeänä eikä siitä kun vatsa alkoi kovettumaan. Yhdentoista aikaan teimme päätöksen lähteä ja laitoin tavarat kassiin.
Sairaalassa olimme kahdentoista jälkeen ja pääsimme suoraan käyrille. Kätilö katsoi ilmeitäni supistusten tullessa ja sanoi että niistä päätellen tosi on kyseessä. Niinhän se oli. Olin auki 3-4cm ja pääsin suoraan saliin. Siinä vaiheessa en halunnut mitään kivunlievitystä vain kauratyynyn selälle. Supistuksia ja vauvan sydänääniä seurattiin kun istuskelin keinutuolissa.
Synnytyssaliin siirtymisen jälkeen olin tuntenut itseni huonovointiseksi. Yhtäkkiä tuli niin pahaolo että juoksin vessaan oksentamaan. Pahanolon vuoksi en ollut uskaltanut kokeilla ilokaasua. Pahoinvoinnin jälkeen tuli aivan hirveä supistus ja vauvan sydänäänet laskivat. Kätilö käski minut sängylle ja kalvot puhkaistiin ja vauvalle pantiin pinni. Kätilö pyysi anestesialääkärin laittamaan epiduraalin. Tippaa hän ei saanut laitettua vaan puhkaisi pari suonta ennen kuin anestesialääkäri tuli Epiduraali oli aivan mahtavaa ainetta ja laitto ei tuntunut ollenkaan. Sain levättyä ja nukahdin hetkeksi. Ainoa miinus oli hirveä tärinä jonka sain. Oksitosiinitippa laitettiin aluksi liian kovalle ja vauvan sydänäänet laskivat taas.
Lisäannos epiduraalia annettiin vähän ennen kuin olin kokonaan auki. Kätilö ja harjoittelija onnistuivat rikkomaan selästä kohdan josta se piti antaa ja jouduin kärvistelemään todella kauan ennen kuin sain helpotusta. Pyytämäni jugurtti lensi kaaressa ennen kuin mitään vaikutusta oli huomattavissa. Lisäannos auttoi vasta ponnistusvaiheessa joka alkoi 17.45. Ponnistelin selälläni ja vauva liikkui todella hitaasti alaspäin. Siinä ponnistellessa vauvan sydänäänet alkoivat heikkenemään ja kätilö kutsui lääkärin paikalle. Lääkäri teki episiotomian ja vauva avustettiin imukupilla ulos. Vauva oli ulkona 18.46.
Sain vauvan rinnalle ja lääkäri alkoi paikkailemaan minua jota kätilöt jatkoivat. Tätä kesti puolitoista tuntia. Sillä aikaa mies pesi vauvan ja sylitteli. Repesin aika pahasti ja syvältä. Paikkailun jälkeen pääsin suihkuun ja saimme syötävää. Sen jälkeen otin vauvan rinnalle. Salista menimme osastolle ja miehen täytyi lähteä, koska kello oli jo paljon. Hoitaja tuli ultraamaan rakkoni, koska en pystynyt pissaamaan. Minulle laitettiin katetri 24 tunniksi. Yö meni vauvaa ihmetellessä.
 
Mun laskettu aika muuten siiirtyi 18.8(tyttö olo), viikkoja piti olla 11+3 mutta sikiö vastasi viikkoja 12+0, mikähän se kaavio mahtaa olla kun laskettuaika ei silti aikastunut kuin yhdellä päivällä vaikka ero oli 4 päivää???
Nyt viikkoja kasassa 13+1, down seulaankin osallistuttiin ja tuloskin jo tuli ,normaali ei lisääntynyttä riskiä. Itku herkyyttä on tosi paljon, lonkkasärkyä ja hengästyn tosi helposti, muutoin on vointi ollut ihan ok...sokerirasitukseen pitäisi varailla aikaa.: / Verenpaine oli 151/99 joten siittäkin seurantaan jouduin tk:lle.
 
Myyden tilasin Dopplerin tuolta Raskauskeijusta Hinta oli 46 euroa, tai 65, jos tilaa Bola-korun samaan syssyyn..+ toimituskulut. Tein tilauksen perjantaina iltapäivällä ja tänään hain paketin postista..toinen juttu sitten koska sitä uskaltaa kokeilla...:whistle:
 
Te keillä on jo ollu sokerirasitus, niin onko teillä ollu mitä syitä et näin aikasi otettu? Mulla bmi raskauden alkaessa 36 ja mun isällä on diabetes,näiden perusteella pitäs olla 2sokerirasitusta. tänään lääkäri kuitenki sano et n.rv 28 tehdään rasitus.

Hankinnoista: Mä en oo vielä hankkinu mitään. vaatteita meillä on yllikyllin,mutta kaikki muut puuttuu. meinasin huutaa yhet tuplat huutonetistä, vaan sitten en vielä uskaltanu.

Miuski
aivan ihana maha sulla!Mulla on hävinny koko maha turvotuksen myötä..

neuvolassa kaikki ok. paino oli viime kerrasta tippunu 5,8kg ja meinasin hyppiä riemusta, kun vaakalle nousin.:D
tosin ei se vissiin niin hyvä asia ollukkaan, kun lääkäri asiasta sitten valitti.:/
Muutenki oli tosi tympeellä päällä, kun alko ultraamaan niin tokas vaan et onko tää ees elossa kun ei liiku.:( meinas jo paniikin tynkää tulla, kunnes vauva alkoi heilumaan. sykettä ei heti näkyny, kun istukka oli edessä. muutenkin oli vaikea saada mitattua jne.kun vauva oli koko ajan istukan takana. Loppua kohden alkoi liikkumaan enenpi ja näkyi pikku kädetkin.:heart:
Voi olla et la siirtyy, mut se selviää lauantain np-ultrassa. Vauva oli taas n.viikon pienenpi.

Äh, nyt mä unohin mitä vielä piti kirjottaa. täytyy taas tulla takas kunhan saan noi ipsut nukkumaan. Huomenna onkin sitten molempien korvakontrolli,toivotaan et korvat on terveet.
 

Yhteistyössä