**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Blancollakin jo ihana maha! Oon niin kateellinen kun mulla ei oo mahaa ollenkaan. Tai iltaisin siis on,aamuisin se on kadonnut :saint: Saas nähdä ollaanko samaan aikaan synnärillä kun lasketut ajat peräkkäin ja molemmat mikkelissä synnytellään ;)

Miuskin kuvia olin kommentoivinani,mutta en nyt kuitenkaan sitä löytänyt. Eli ihanat ultrakuvat:heart:

Onkos kaikilla jo eka ultra takana?

Mun kesäloma on jatkuva :D Olen siis ton juniorin kanssa himassa,hänellä ikää tällä hetkellä 11kk. Olen yrittänyt myös keikkaa heittää,mutta on kyllä vähän hankalaa kun on kaksi lasta sitten sijoitettava johonkin hoitoon. Esikoisella vielä eläinallergia ja on vain yksi mummola jossa eläimiä ei ole ja sielläkin työssäkäyvät isovanhemmat. Tutuilla ja kavereilla eläimiä. Eli olen tänä vuonna käynyt hurjan yhden työvuoron tekemässä. Joulukuussa kävin 4.

Voihan päänsärky! Junnari valvotti mua viime yönä klo 04-07,joten hieman on tukkoinen olo. Pitäis vielä hieman kämppää siivoilla ja kahdeltatoista lähteä hakemaan esikoinen eskarista :)

Mulle saa päivittää tyttöolon!

Mittumaaria ja Lahja 13+4
 
Aivan ihanat vauvamahat Miuski ja Blanco :heart: ja Miuskilla myös tosi onnistuneita ultrakuvia :heart: Ja kiitos kaikille masukehuista, kyllä mullakin toi maha jo aamutuimaan pömpöttää ja siitä on muutama jo arvannutkin että perhe kasvaa :)

Elzu, kiva kuulla että masussa on kaikki hyvin.. :)

Mittumaaria, täällä ainakin vielä ultra edessäpäin.. Jouduin säätämään ajan kanssa ja se on mulla tosiaan vasta ens viikolla.. Mut onpahan jotain mitä odottaa :D

Täälläkin on jatkuvaa "kesälomaa" :D Kaksi vuotta oon jo kotona ollut kun jäin ennen esikoisen syntymää aikasin kotiin.. Eikä tässä välissäkään ole tarkoitus töihin mennä, hyvin pärjätään näinkin.. :)

Liikkeistä täällä onki jo ollu puhetta ja hullulta tuntuu itsestäkin, mutta mä oon kyllä ollu jo tuntevinani liikkeitä!! Tietyissä asennoissa joskus tuntuu pientä möyrintää ja eilen kun taas tuntui, painoin käden napakasti mahaa vasten ja ihan kuin oisin käteenkin liikettä tuntenut tai sitten olen vaan hyvä kuvittelemaan :D Esikoisesta tunsin jo ihan selvät potkut (jotka tuntuivat ulospäinkin) kun 16 viikkoa oli täys..

Pahoinvointi ja oksentaminen jatkuu edelleen.. Tässä lähipäivinä pitäis rv12 poksua ja sittehän alkaakin se IHANA keskiraskaus :LOL: sitä odotellessa :headwall:

Huikkis rv11+?
 
Kiitos rohkaisevista kommenteista uivelo, ulleli83, päksäkkä ja mammy :heart: . Helpotti todellakin lukea muidenkin kokemuksia. Vuoto onneksi loppui ja kivutkin hieman hellittivät eilisiltaan mennessä. Ja tänään pystyn jo suhtautumaan asiaan hieman enemmän järjellä, eilen sitä ajatteli vain pahinta. Todennäköisesti kaikki todellakin johtui vain juuri tuosta sisätutkimuksesta. Tuntuu että vuodot tutkimusten jälkeen ei ole ihan harvinaisia kuitenkaan niin lääkäri voisi hyvin varoittaa asiasta, ei ehkä säikähtäisi ihan niin paljoa. Huominen nt-ultra jänskättää silti ehkä vielä enemmän eilisen vuoksi. Toivottavasti saan hyviä uutisia ja yhtä ihania kuvia kuin miuski ja muut ;)
 
Mieliteoistahan mun piti vielä laittaa kun niistä on ollut puhetta täällä. Mä ostaisin kaupasta vaan kaikkia ihania mehuja ja smoothieita. Kaikkea raikasta. Tällä hetkellä jääkaapissa on 8 erilaista purkkia :D . Lämmin ruoka ei edelleenkään uppoa : / .

megalintunen ja sykerö 11+6
 
Huhhuh Manzu, olipa rankka kokemus tuon sun mahakivun kanssa. Toivottavasti toivut pian ja onneksi vaavi selvisi kokemuksesta! =)

Ullelille onnea hyvistä sokerirasitustuloksista! Mä kun kävin eilen neuvolassa niin se kätilö sanoi, että hänestä on kaikkein hirveintä joutua lähettämään ketään tuonne sokerirasitustestiin. Viime viikolla joku sen odottajista oli kai pyörtynyt sinne tms. Eli meikäläisen psykologikäynnin varaus on pientä... :)

Ihana maha Miuskilla! Ei se ole vielä alkanut painaa? Mä nautin vielä tästä kohtuu painottomasta mahasta koska se iso ja tajuttoman painava aiheuttaa mulle aina selkäongelmia loppuraskaudesta...

Bump, tuosta 2.5 vuotiaan käyttäytymisestä luulisin, että se on ihan "normaalia" rajojen hakua. Mulla kyllä menee hermot kun meidän kersat tekee vastaavaa, mutta olen pitänyt periaatteena että jos tahallaan läikytetään (ja vielä tuossa iässä), niin mä otan sen sitten pois. Koska olen just huomannut tuon, että jos jättää esim maitoa tahallaan läikyttävälle lapselle sen mukin niin jossain vaiheessa se huomionhakuisesti kaadetaan just jonnekin pöydälle/matolle/ viereiselle tuolille jne. Eli ei muuta kuin milkshaket pois jos sitä tahallaan läikytetään, ei sitten ilmeisesti ollut nälkä tai tehnyt mieli. Huutohan siitä tulee, mutta takaisin saa kun lupaa syödä nätisti. Jos se menee taas leikkimiseksi niin taase pois... jne. : / Tosi tylsää, mutta minkäs teet.

Krisselle tervetuloa meikäläisenkin puolesta =)

Synnytyskertomusta/kertomuksia voin laittaa vähän myöhemmin, luen täällä tylsistyneenä töissä mutten viitsi just nyt käyttää niin paljoa aikaa =) Mulla oli kyllä loppujen lopuksi tosi helpot synnytykset, varsinkin toka, niin ettei ole kauheasti kerrottavaa. Mutta siis jos jotakuta pelottaa niin ne voi mennä hyvinkin, yleensä niillä, jotka kokemuksiaan kertovat, tuntuu olleen kauhukokemuksia... :p

Kristiina, ei pitäisi iloita toisen "laukkujen pakkaamisesta" mutta ihanaa kuulla, että jollakin muullakin on mennyt hermot siihen pisteeseen =)

Mammy, mulla on ollut ihan samoja mietteitä kesävauvan vaatteista. Meillä on syys- ja talvilapset ennestään, heille menivät samat vaatteet.
 
Hei!! Täällä oli jossain välissä puhe migreenistä? Onko jollain pahentunut? Itellä nähtävästi meinaa vain pahentua.. Eilen aamulla alkoi ja vielä vain jatkuu :( Oksentanut oon tänä aamuna ensimmäistä kertaa elämässäni migreenin takia.. Justiin tulin tk:sta.. Piti käydä hakee jotain vähä vahvempaa,kun ei meinaa panadol auttaa..
Ja ei muuten tämäkään lääke tunnu helpottavan. (litalgin(?)) nimistä lääkettä antovat ja vielä lääkäriajan klo 14 kun mun naamaan oli ilmestyny ihan ihmeellisiä violettejä pilkkuja ja näytän kuulemma ihan hirveen sairaalta :D No parempi,että ne on huolissaa,kun että eivät mitään sanois.

Miuski aivan ihanan selkeet ultrakuvat! Ja ihana vauvamasu! Ite oon vähä kateellinen kun on omaa mahaa niin paljon,etten usko,että vauvamasu edes näkyy,mutta sit mietin,että sehän on tärkein se tulokas,eikä se miltä se maha näyttää.

ja blanco ihana massu myös sullakin!! :)

Kivoja uutisia muuten niin kamalaan päivään! Mun sisko (vanhempi) saa vauvan kaks viikkoo mun jälkeen!! vähänkö kiva! :)
 
Mun täytyy sanoa että vaikka synnytyskertomukseni jaoinkin niin mikään kauhukertomus se ei musta ole. Mitään traumoja ei ainakaan mulle jäänyt. Kunhan laitoin ihan sen takia kun on koneella ja siinä on tavallaan niitä asioita mitkä on ainakin multa jo unohtunut. Mulle rankinta koko hommassa oli se viikon sairaalassa olo kun en saanut nukuttua, kun vieruskaveri kuorsasi tosi lujaa ja heidän vauvallaan oli joku sairaus ja hän hengitti välillä tosi raskaasti. Pienessä huoneessa oli sit aika vaikeaa saada nukutuksi.

Päksäkkä 15+5:heart:
 
Miuski AIVAN MIELETTÖMÄN IHANAT ULTRAKUVAT ja tosi nätti vauvamasu on jo sinulla :heart: Kuvat oli kyllä niin selvät että piti ihan useamman kerran käydä ihailemassa :D Tosi söötti vauveli :heart:

Blanco, sinunkin masu on jo niiiiiin selkee vauva masu...tosi söötti :heart:

megalintunen, joo on totta mitä sanotaan noista sisätutkimuksista, ne voi todellakin aiheuttaa vuotoa...mulle sanottiin neuvolassa että saan jättää alkuraskauden neuvola lääkärin väliin koska mulle tehtiin yksityisellä ultrauksessa sisätutkimus viikolla 6. Neuvolan tätskän mielestä ei kannata turhia käydä tuolla "alapäässä ronkkimassa" kun siitä usein seuraa juurkin tuota vuotelua :| Mulla tuon keskimmäisen synnytys käynnistyi reilun kaksi viikkoa etuajassa lääkärin tekemän tutkimuksen vuoksi...aamulla kävin lääkärillä ja paikat lääkärin mielestä niin että lähiaikoina vasta alkaa synnytys...noh päästin lääkäristä kotiin niin alkoi jo verinen vuoto sekä limatulppa tuli ja illalla poika oli jo maailmassa =) ...eihän se niin sanottua ole että juurikin tuo "alapää" tutkimus sai synnytyksen aikaan mutta sitä arvelivat kyllä kätilötkin synnärillä.

Mammy, minä kans kuumeisesti mietin että mitä hommaisin vauvalle päälle pantavaa kun hyvässä lykyssä tosiaan elokuussa kesä vielä parhaimmillaan ;) Mutta tosiaan tuo bambu ja silkki voisi olla niitä parhaita materiaaleja hengittävyytensä puolesta =)

Krisse, tervetuloa joukkoon mahtavaan :flower:

Elzu, voi että oon onnellinen kun luin että kaikki on sun vauvelilla hyvin...tosi mahtava juttu :heart:

...Noin tulikohan siinä taas suurinosa kommentoitua...toivottavasti :D Tänne ei ihmeempää...närästys on palannut kuvioihin...aikasiemmissa raskauksissa ollut siis loppupuoliskon vaiva mutta nyt tässä raskaudessa jo näköjään aika alusta tuli ja nyt jo parin viikon ajan liki joka iltainen vaiva :| Nälkä on kokoajan ja kaikkea raikasta ja mehukasta tekee mieli...greipit ja appelsiinit ihan ehdottomia ykkös herkkuja :) Nenä on ollut tukossa ihan raskauden alusta saakka 24/7 ja oon käyttänyt kuuriluontoisesti lasten Nasoliinia...pakko kun ei henki kule ei sitten yhtään :|
Masu on jo valtava...siis tosi valtava näille viikoille...mutta ehkä se sitten rauhoittuu ja tasoittuu tuo kasvu...toivotaan ainakin niin :)

...taitaa mulla viikotkin tänään poksua...joten 15+0 ja poks :heart:

 
Mulla meni synnytykset molemmat ihan mukavasti. Mutta sairaalassaoloa pelkään. Mulla ei tahdo maito nousta ennen kuin saan nukuttua yhden yön edes kunnolla ja mä en saa nukuttua sairaalassa, se vaan on fakta. Esikoisen aikaan meillä oli perhehuone, ei apua, mies nukku, minä en. Kolmen valvotun yön jälkeen aloin nähdä houreita, vasta siinä vaiheessa sairaalan väki heräs, otti vauvan vauvalaan ja mulle unilääke. Aamulla heräsin tolkuissani ja maitoki alko nousta. Toista synnyttäessä kerroin kyl tuosta sairaalaan (paikkakunta vaihtunut), mut niin vaan kävi taas, että onnistuin 4t nukkumaan 3 yössä (ja olin pari synnytysta edeltävää yötä jo valvonu suurimmaks osaks supistusten takia kotona) ja sit vaan itkin ja itkin koko päivän, ei päästetty kotiin, ku ei maito noussut ja vauvan paino oli laskussa. Vauva taas toimistoon ja mulle unilääke. Aamulla heräsin virkeänä ja maito oli nousussa. Mies oli käytännössä aamusta iltaan mun luona, esikoinen oli mummulla.

Nyt on sairaalan käytäntö täällä muuttunu, isä saa vain tulla käymään vierailuaikana. Mä en oikeasti tiedä miten selviän tuosta synnytyksen jälkeisestä ajasta sairaalassa. Pelottaa, että taas valvon ja meen ihan piippuun eikä kukaan usko ennen kuin siinä vaiheessa ku oon ihan unenpuutteesta höperö jo. :'(

No tuonne elokuulle on onneksi aikaa...laitoin mä siihen esitietolomakkeeseen joka meni sairaalaan tuosta, että mä en nuku sairaalassa, mut en mä tiedä onko siitä apua. Luultavasti menee taas kaikki samaa rataa.

Mä aloin eilen tuntea liiikkeitä! Päivällä tunsin ja illalla nukkumaan mennessä. Tänään oon osannu kuulostella niitä ja tuntuu aina välillä. Ihanaa! =) Viikkoja tänään tasan 14+0. Aavistelinkin että voisi tuntua varhain, ku viimeksikin tuntu 16+ vaikka istukka oli etuseinässä vaimentamassa ja nyt istukka taas on takaseinässä. No voihan ne vielä vaimentua, eivät varmaan joka päivä vielä välttämättä tunnu, jos vauva vaihtaa kovin asentoa.

Yhdelle työkaverille nyt kerroin ja se oli kovin iloinen mun puolesta mut mietti heti, että miten hän pystyy olla kertomatta tätä muille :D Hassua, no ei mua enää niin haittaa, kuka saa tietää. Voihan täs vieläki joku mennä vikaan, mut todennäköisempää on, että kaikki menee hyvin. En enää aio liikaa murehtia. Nyt on ihanaa, ku alkaa liikkeet tuntua, niin tuntuu taas asteen todellisemmalta koko raskaus.

Kokeilin kotona mammahousuja eilen ja jestas kun pullahti masu esiin. Joten pistin vielä vanhat työhousut tänään..ne kun vielä menee päälle niin siirrän vielä noihin mammavaatteisiin siirtymistä. Omissa housuissa masu ei vielä niin erotu. (näyttää vaan että olisin lihonut)

Koralli & Tähkä 14+0
 
Viimeksi muokattu:
:DIhania masukuvia olitte laittaneet. Ja munkin mielestä Miuskin ultrakuvat on tosi selkeet. Mun kuvat ei läheskään noin selkeet. Musta oli outoa, että mulla ultrattiin mahan päältä. Kahdessa aiemmassa raskaudessa on ultrattu sisäkautta.

Mä oon myös joutunut käyttämään lasten Nasolinia. Mun nenä on ollut ihan tukossa viikon ja mä en mitenkään pysty olemaan niin pitkää aikaa nenä tukossa. Ihan hirveetä, kun ei saa henkeä muuta, kun suun kautta. Oon käyttänyt sitä vaan 1-2 suihketta per vuorokausi. Toivottavasti ei ole haittaa.

Mulla on pullahtanut maha ihan kivasti esiin. Mulla on notkoselkä ja oon muutenkin sen mallinen, että maha pömpöttää. Eilen töissä yks nainen kysyi, milloin mulla on laskettuaika. Vastasin, että elokuun 20. Siihen se kauhisteli että " AI SILLON VASTA! NO KAI SIELTÄ ON SIT EES USEEMPI, KU YKSI TULOSSA!". Oli tosi mieltä ylentävää. Ei tää mun maha nyt niin iso ole. Eli innolla odottelen tän kasvun edistymistä, kun jo tässä vaiheessa kauhistellaan vatsan kokoa. :|

Vauva vaatteista olitte keskustelleet. Meillä on aikasempi myös elokuussa syntynyt. En mä edes muista, mitä silloin puettiin. Tais olla ihan vaan puuvillabodyt ja potkarit. Sillon tuli aika nopsaa jo viileempää, joten ulkona käytettiin kevyttoppahaalaria. Saatiin muutamat hellevaatteet lahjaksi ja ne jäi täysin käyttämättä, kun ei enää ollut ihan niin helle, että olis vastasyntyneen voinut niihin pukea. Onko noi silkki- ja bambuvaatteet kuinka kalliita?

Joku esikoisen odottaja pohti sitä, kun ei tiedä, osaako pukea vauvan oikein jne (anteeksi, kun en muista nimimerkkejä). Mulla oli ihan sama fiilis ekaa odottaessa. Ei ollut mitään kokemusta vauvoista ja ajattelin, että vauvan hoitaminen tulee olemaan tosi hankalaa. Vauvan synnyttyä huomasikin, että kyllä sitä omaansa vaan osasi hoitaa. Ei ollut ongelmia. Maalaisjärjellä vaan ja kysyy tutuilta, jos ei keksi itse ratkaisua.

Kesälomista :mä meinasin pitää pari viikkoa lomaa toukokuussa ja säästää loput lomat äitiysloman loppuun.

Vaunuista oli myös keskustelua. Meillä on ollut Emmaljungan Duo Edget ja ollaan oltu tyytyväisiä. Nyt halauaisin vaan uudet, kun ovat sitten jo yli 5v vanhat. Ollaan sitä runkoa pidetty ulkona, joten on pikkasen ruosteessa. Nyt haluaisin myös Emmaljungat, mutta City Cros olis malli. Valkoset muakin houkuttais, mutta pelkään että leikkipuistossa käydessämme noi isommat lähmis ne kurahanskoillaan. Kait siitä tekonahasta saa pyyhittyä kurat ihan hyvin pois?

Synnytyksistä pikaisesti: Eka synnytys käynnistyi rv 41+0. Kesti 19 h ja meni tosi hyvin. Ponnistusvaihe oli muistaakseni jotain 10 minuutin luokkaa. Teki kipeetä, mutta epiduraali auttoi. Toinen synnytys käynnistyi rv 39+6. Kesti 8 h ja meni myös hyvin. Se oli suunniteltu parätilan alatiesynnytys ja musta helpompi, kun eka synntys. Ponnistusvaihe kesti muistaakseni 8 min. Vauvalla oli kaksi kertaa napanuora kaulan ympärillä, mutta sekään ei aiheuttanut ongelmia. Se synnytys teki paljon kipeempää, kun jätin epiduraalin ottamisen niin viimetippaan ja se ei ihan kunnolla enää auttanutkaan. Tokassa synnytyksessä ajattelin pahimmassa kipuvaiheessa, että ei ikinä enää, mutta näin sitä vaan synnytyskivut unohtuu ja taas mennään. =)

Omassa navassa ei kummempia. Liikkeitä en vielä ole tuntenut. Mä kävin eilen parvorokkokokeissa, kun lasten päiväkodissa on parvorokkoa. Onko kellään kokemusta kyseisetä taudista raskausaikana?

Pahoittelen vielä, että kommentointi on kömpelöä, kun en muista vielä nimimerkkejä. Pahoittelen myös, että nää mun kirjotukset tuppaa venymään ja paukkumaan, kun yrittää parin kolmen päivän keskusteluihin osallistua yhdellä kertaa. :ashamed:

Pujaja ja Untamo rv 12+4
 
Miuski, ihania kuvia. :)
Tässä meidän epäselvähkö kuva, ehkä siitä saa just ja just selvää mikä siinä on :D ainakin erottaa pään ja varalon :p
Ei saatu muutakuin tää yks, ja oli kyl vähän semmonen olo koko ultran aikana ja vieläkin että onko kaikki varmasti ok.. kun se lääkäri oli niin hiljaa ja laitto seuraavan ultran kuukauden päähän..



Ja tänään on kai.. öööö. 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! :)

Kävin tänää siellä lääkärissä jatkuvan ripulin takia, ja se sit tutki mun hanuria ja teki myös ultran, ja että vauva oli kasvanu!!! :heart: Kun viimeks sen näki rv6-7 ja sillon ei kyllä saanu mitään selvää, ja nyt se siellä imi peukkua ja heitteli voltteja ja vilkutteli! :) Hymyilin koko matkan kotiin! ^^ Nyt ei jännitä ens viikon np-ultrakaa yhtää niin paljon!
Että kaikki ne selkäsäryt ja alavatsakivut onki sit ollu normaaleja vaik pelkäsin et vauva on kuollu..

Haima ja maksakokeita nyt laitto.. Että katotaan mistä se ripuli vois johtua.. ku tää ei siis oo vaan raskausaikan, vaikka tosin on nyt menny pahemmaks raskauden aikana, tää vaiva.. :(

DarkRed Ihana kuva vaavista... <3<3

Joku puhu että ei tiiä mitä pukea vauvalle päälle, ni kyllä se sit menee aika luonnostaan.. :) Oikeestaan kaikki vauvaan liittyvät jutut, jotenki ne vaan osaa sit automaattisesti sen oman kohalla.. :) Jännä juttu!
 
Koralli Mulla sama.. en saanu nukuttua sairaalassa ollenkaan.. ja vauvaa piti syöttää muutaman tunnin välein ni se oli kyllä aika kauheeta se siellä olo.. Ja sittenhän se jatku tietty kotona ku vauva vaan itki ja itki yöt ni se väsymys oli kyl sitä luokkaa et sanoin välillä miehelle et mun on pakko lähtee vaik jonnekki mielisairaalaa et saan nukuttua edes pari yötä.. :(
Nyt toivon ettei tarttis olla ku yks tai MAX 2 yötä siellä..!! Meillä oli kans perhehuone, ja nyt ei sitä meinata ottaa kyl.. :)
 
Eipä tuo sairaalassa nukkuminen luonnistu minultakaan. Edellisen kanssa oltiin toki perhehuoneessa, mutta ei meinattu päästä kotiin ollenkaan kun paino ei noussut. Eipä mun imettämisestä tullut mitään sairaalassa eikä kotona. Kun ei onnistu niin ei onnistu. Lisäruoan avulla päästiin sitten viidentenä päivä kotiin.
Meille rantautui flunssa. Mies oli eilen kuumeessa, pikkuneiti samoin. Mulla pientä lämpöä. Tänään on olo ollut ihan hyvä, onneksi. Nenä toki vuotaa, mutta ei kuumetta eikä särkyjä.
Pikkuinen selvästi puuhailee jotain omiaan tuolla masussa, välillä kiristää toista puolta niin mahdottomasti. Ja jotain liikkeentapaistakin on tuntunut jo muutamana päivänä. :heart:

Janttu ja pikkuinen 14+0

p.s. Haluaisiko joku edulliset ruskeat samettimammahousut kokoa M? Olisivat joutilaana kun eivät tässä raskaudessa mahdu päälle.
 
Moro!

Tänne tulee niin paljon tarinaa, ettei ehdi millään lukemaan kaikkea...

Pahoittelut kaikille, joille suuri suru on osunut kohdalle. :hug:

Meillä oli tänään np-ultra. Laiskan letkeä kaveri siellä pötkötteli, 7 senttiä oli mittaa. Niskapoimu arvot oli 1,3 mm ja muutkin riskiarvot normaalit. Vähän kun kaveria heräteltiin, niin ojenteli jalkoja ja käsiään, käänsi kylkeä ja jatkoi uniaan. :D Sain 3 kivaa kuvaa miehellekin näytettäväksi. Kyllä nyt on helpottunut olo, ehkä sitä voi jo alkaa oikeasti nauttimaan ilman jatkuvaa jännitystä. Ajattelin esimiehellekin kertoa, että ehtii työkuviot järjestellä. Olo on ollut suht hyvä, muutamana iltana vähän ollut huono olo. Ruoka kyllä maistuu, koko ajan nälkä! :eek:

Kesälomista mä ajattelin pitää vain viikon ja säästää loput sitten äippäloman jälkeen.

Vaatteista ja muista hankinnoista, ei ole edes vielä tullut ajatelleeksi, että mitä pitää hankkia. :) Yhden haalaripuvun ostin MP-messuilta, sellaisen MP-henkisen...

Soulmama ja Kunto Oskari 12+5
 
Anteeksi Päksäkkä, en tarkoittanut sun kertomusta. Taisin olla *vähän* epätarkka :ashamed: Mutta mitä olen muita synnytyskertomuksia netistä lukenut niin harvoin on kaikki mennyt nappiin... sun kertomukses kuulosti ihan hyvältä, ja synnytys kuitenkin nopeasti menneeltä, joskin tuo repeämä aikas kauhealta :O
 
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista, toivottavasti niitä tulisi jatkossakin kun joillain vielä se edessä...

kesälomista mulla niin haave elää että toukokuun alussa pitäisin viikon ja pääsisi miehen kanssa vielä jossain etelässä käymään. Olen vähintään kerran vuoteen käynyt ja sitten kun vauva syntyy niin ei tule lähdettyä pitkään aikaan... mutta se katsotaan sitten tilanteen mukaan lähdetäänkö toukokuussa vai ei, muuten pidän varmaan ennen äippälomaa kesälomat... kesä kotona, houkutteleva ajatus puutarhaimmeiselle...=)

vaatteista tänään sen tein ja aamulla kaupasta ostin ensimmäisen potkupuvun kokoa 56 ja tietty neutraalivärisen valkoinen-beige ku ei tietoa kumpi tulee :)

liikkeistä siis en kyllä usko mut vähän laittoi eilen illalla sohvalla maatessa ihmettelemään sellainen että yhtäkkiä häpyluun vieressä tuntui kuin jokin kupla olis puhjennu ja sitä seurasi sellainen pieni sisäinen kutina?? niin sanotaan et ensikertalainen ei vielä näillä viikoilla tuntisi mitään mut oli se kuitenkin ihan jotain erilaista ku ikinä olen tuntenut...

ultrista hauska kuulla miten vauvat jo elelee "rytmeissä", toisilla saa herätellä ultratessa ja meillä taas oli ihan hyperaktiivinen liikkuja. Ja miten ovat erinäköisiäkin jo kuvissa! Meillä kävi hyvä tuuri ku saatiin tosiaan 7 kuvaa, yhdessä imee peukkua, yhdessä heitti "jalat seinälle" ku saunassa, yhdessä näkyy tosi selvästi sormet ja varpaat... on niitä kiva katsella ja miten selvästi se onkaan jo vauvan näköinen, kätilö sanoikin että näillä viikoilla on harvinaista että sormet ja varpaat pystyy laskemaan...:)

synnytystarinoista ihan mielelläni niitä teidän tarinoita olen lueskellut, jokaisellahan se on yksilöllinen mutta kuuluu vaan aika olennaisesti tähän asiaan että silti haluan ikään kuin valmistautua tulevaan tutustumalla aiheeseen...

mahasta paino on näköjään salakavalasti lähtenyt hiipimään ylöspäin, muuten näytän omasta mielestäni vaan lihonneelta, alavatsa tosin pikkuisen jo pullahtanut ulos mutta vauvavatsasta ei tod voi vielä puhua... eipä kiirettä olekaan, en ole vieläkään saanut aikaiseksi katella netistä mammavaatteita vaikka aihetta olis jo sen vuoksi ettei housut enää mahdu kiinni.

jatkokappale housuihin, joku täällä puhui sellaisesta, mistä niitä saa ku ei enää viittis uusia toppahousuja ostaa???

Jaahas jos alkais syömään, nälkää pukkaa vieläkin vähän väliä mut muuten pahoinvointi helpottanut jonkin verran...

Minttu + 13+5 :heart:
 
(.) ja np-ultraan, jossa siis käytiin miehen kanssa tänään! Kaikki näytti hyvältä, mutta viikot heitti taas ja nyt niitä olis 11+0 (CRL 44.8mm) ja tätä mä vähän epäilinkin, että viikko sitten ultrassa tehtiin "mittausvirhe", kun silloin tuli 9+6 yllättäen 10+5 (CRL 35.5mm). Ja pikkuinen oli nyt jotenkin piilossa, eikä kauheesti halunnut "römytä", niin ei saatu niskaturvotusta mitattua, mutta ultraajan mukaan ei näkynyt mitään "epämääräistä", joten ei tarvitse kuulemma huolestua :) Just ultraamisen lopussa sitten jalkojaan ja käsiään vähän heilutteli :heart: Kysta löytyi vasemmalta puolelta edelleen ja nyt sitten saatiin ens torstaille (17.2) uus aika, kun tsekataan kysta, turvotus ja viikot vielä uudelleen ja sitten saadaan LA :) En tiedä vielä tsekkaillaanko tuota kystaa enemmänkin, mutta olishan se kiva, niin pääsis pikkuistakin kurkkaamaan enemmän :) 7 kuvaa saatiin mukaan! :) Näkyy jalkaa, käsiä, nenää, pikkuista kokonaisuudessaan edestä päin ja sivulta :heart:

Huonoa oloa pukannut koko päivän, mutta oksentaa ei ainakaan vielä ole tarvinnut :)

innoM + Pulla 11+0 (LA olis tämän mukaan 31.8)
 
Siobhan nou hätä!=)

innoM onnea!:heart:

DarkRead ihana pieni teilläkin näkyy kuvassa!:heart:

Minttu mä katoin että meidän lähellä ainakin tässä Keravan Pikkuhurmurissa pitäisi olla. Mäkin tarvisin toppahousuihin. Mutta Hyvinkään lastentarvikkeessa ei ollut. Kannattaa varmaan netistä koittaa tilailla.
 
Ihania ultrakuulumisia pinossa! Ja kiva kun jaatte ultra- ja masukuvia! Hienoja ovat!

Tapasin aamulla perhekerhossa puolitutun naapurinäidin ja tuli sitten puheeksi, että meidän neidistä on tulossa isosisko elokuussa. Hän ihmetteli, että miten mulla on vasta näin pieni maha.. Siis mähän olen ylipainoinen jo heti lähtöpainoltakin ja kaikki on mahassa! Ja mies just eilen tuumas (romanttisesti..?), että "aika kivastihan sä jo täytät nuo mammahousut.."
Ja just äitiyshousuilla maha tulee oikein kunnolla esiin. Oonkin ollut iloinen ettei mun otsassa lue "rv 15" koska näytän ihan kuin oisin rv25...

Kesälomaa täälläkään ei ole, koska siirryn esikoisen hoitovapaalta äitiyslomalle. On muuten karua huomata, että tuo esikoinen kasvaa kovaa vauhtia.. Mimmi on nyt muutamaa viikkoa vaille 2v4kk, lokakuussa täyttää 3v ja ostin hälle ens talveksi 98cm villahaalarin! Voi olla vielä vähän iso, että 92cm olis varmaan riittäny, mutta pelasin varman päälle. Eikä välihaalarin nyt niin väliä ole jos on vähän reilu. Mutta siis vastahan hän siirtyi pikkuhiljaa 80cm vaatteisiin viime kesän lopulla..

Oltiin just Ideaparkissa ja nyt kun sitä ekaa kertaa katsastaa vastasyntyneiden vaatepuolta pitkästä aikaa, niin eipä ollut kummoista valikoimaa. Tuntuu, että 2008 oli vaikka ja mitä. Onneksi osan niist' esikoisen aikaisista ihanuuksista saa ottaa takaisin käyttöön. Mä oon ajatellu, että rakenneultran jälkeen kun tiedetään sukupuoli, niin varaisin kirpparipöydän ja kävisin läpi noin sadat ja sadat vaatteet mitä meillä on alle 80cm kokoluokkia. Jos tämä masuasukas on poika, niin myytävää on paljon, ja vaikka ois tulossa toinen tyttö taloon, niin kummasti sitä myytävää silti löytyy. Mä oon vähän liian kova säästämään. Ja myös liian kova ostamaan uusia. Onneksi ekat Mll:n kirpparit on jo ilmoitettu, että koska ovat.

Kesän tulon huomaa jo vaatekaupoissa! Name it:llä oli ihania tyttöjen puolipitkiä farkkuja, vaan koot alkoivat vasta 92cm:stä. : /
Uudet uimakengät ja aurinkolasit tarttuivat jo matkaan.


Ruokahimoista..
Se on tuo peijakkaan kiinalainen mikä mua vetää puoleensa. Eikä sitä yhtään helpota se, että jos lapselta kysyy, että mihin mennään syömään (siis esim. äsken Ideaparkissa), niin vastaus on "iisiavintolaan" eli riisiravintolaan.
Siis hiilareita hiilareita.. Liha ei laske. Salaatti, riisi ja perunamuusi menee. Ja maito.

Vaunuasioita pohdin minäkin.. Kai ne on ne Teutonian Team Cosmot. Kun en halua täytettäviä renkaita.

Huomenna neuvolapsykologin juttusille. Saas kattoo pääsenkö kotiin vai tuleeko samantien valkotakkiset hakemaan.. ;) Onneksi tämä on sentään vapaaehtoista.

Raitis ja Rakkaus 14+2
 
Nopsasti tuli laittaan synnytyskertomukset,kun joku:ashamed: oli niitä pyytänyt.
esikoinen syntyi rv 41+3, oli 4040g ja 54cm. Synnytys kesti reilut 8h ja oli ihan tooosi helppo. sain epiduraalin jo kun olin just 3cm auki, kunnon supparit ei ollu edes alkanu vielä.(tulivat sitten melko järkytyksenä tokassa),nukuin sitten siihen asti kun alko tuntumaan et kakattaa.:D soitin kelloa ja kätilö sano et voi alkaa ponnisteleen. siitä 13min ja poika oli maailmassa. Kysyin hölmönä kätilöltä et tässäkö tää nyt oli..:)

Toka synnytys kesti reilut 6h. poika syntyi rv 41 ja oli 4470g ja 53cm,
Olin tosi kipeä, en puhunu kelläkkään puristin peiton reunaa ja kirosin hiljaa. epiduraalin sain kun olin 7cm auki, ei auttanu ollenkaan oikealle puolelle, syystä että kukaan ei muistanu sanoo et kylkee pitäs kääntää. muistan varmasti ens kerralla itse.
Ponnistuksen tarve oli valtava, mutta ponnistuslupaa ei irronut kun olin vaan 8cm auki ja reunoja jälellä.sit kun itkin etten voi ennää vaan olla, niin kätilö käsin "tyrkki" niitä reunoja ja viimein sain ponnistus luvan.
Koska tiesin että on iso vauva tulossa (ed.päivänä arvio 4,2kg) pelkäsin alkaa ponnistaan. Huusin ja itkin, menetin itsehillintäni täysin mikä nyt jälkeen päin hävettää.:(
sit pojan sydänäänet alko heiketä ja oli vaan pakko ponnistaa vaikka pelotti pirusti. kätilö leikkas epparin ja tietysti oikeelle. se oli yhtä h*lvettiä. Sen jälkeen poika syntyi,vain 6min ponnistamisen jälkeen.joka kyllä tuntui ikuisuudelta.. napanuora oli 2kertaa kaulan ympäri,siitä johtui sydänäänten heikkeneminen. onneksi napanuora oli lähes 2m pitkä, niin vauvalle ei tullut mitään.
kätilö pyys anteeksi myöhemmin sitä et oli tehny eppari "väärään aikaan" oli luullut et epiduraali vaikuttaa sinnekkin.

Nyt syömään kasvissosekeittoo.:p
 
Meillakin tanaan np-ultra ja kaikki vaikutti hyvalta. Pikkunen oli nukkumassa ja ultraaja tarpeeksi tokkasi, kaansi vaan kylkea ja jatkoi unia. Enteilee toivottavasti rauhallista tapausta.. ?

Meidan laskettu aika muuttui ja on nyt 18.8. eli kaksi paivaa luultua aikaisemmin. Niskaturvotusta oli 1,2mm ja pituutta 65,9mm. Jannaa Soulmama etta teilla oli pituutta 7cm ja laskettu aika yksi paiva meidan jalkeen? Me 'saatiin' kaksi kuvaa (kuvista maksettiin nelja euroa) ja niiden laatu ei nyt ole erityisen hyva, mutta kiva silti saada muisto pikkusesta. Nyt odotellaan verikokeitten tuloksia (taalla np-ultra ja veriseula pitaa kuulema aina tehda 24h sisalla toisistaan..?) ja saamme sitten tietaa riskiluvun.

Kesalomista eli suunnittelin, etta aloittaisin aippaloman elokuun 5. paiva, enka pida kesalomia ennen sita, vaan otan ne myohemmin luultavasti rahana. Taalla aippaloman saa aloittaa niin myohaan kun haluaa, eika Suomi-kesalomia tunneta, vaan meilla saa enintaan kaksi viikkoa lomaa putkeen ellet ole menossa naimisiin.

Ja sairaalassa olosta. Tyhma kysymys, mutta mika se synnytyssali on? Ja missa aiti on ennen sita? Kun taalla menet sairaalaan synnyttymaan saat ihan tavallisen huoneen jossa synnytat. Ja sen jalkeen siirryt osastolle, viimeksi meita taisi olla kahdeksan samassa isossa 'huoneessa' ja jokaisen sangyn valissa verho. Julkisella puolella perhehuoneita ei ole ja isa saa vain vierailla vierailuaikoina aamuisin ja uudestaan iltapaivalla. Taalla vieraita ei myoskaan saa olla enemman kuin kaksi kerralla, eli jos sulla on muita vierailioita niin isa saa sitten jaada ulos. Mutta mua se ei haitannut, en halunnut ketaan muuta sairaalaan kun miestani. Mutta nukkuminen ja lepaaminen oli kylla vaikeaa kun katilot olivat sita mielta, etta nyt sun on opittava, mika se arki vauvan kanssa oikein on.. (aargh!). Olin ihan toot paastyani sairaalasta kotiin, ja vasta kotona sain levattya.

Taalla synnytystapoja taitaa olla Suomea enemman. Moni synnyttaa kotona katilon avustuksella, moni synnyttaa 'katilo-laitoksella' (pienempi yksikko, jossa pelkastaan katiloita), ja jotkut sairaalassa. Voit myos valita yksityisen sairaalan, jossa raskaudenaikainen seuranta seka synnytys (ongelmitta siis) maksaa noin 10-15 tuhatta. Ja uskokaa tai alkaa, mutta yksityisten sairaalojen palveluita kayttavat myos monet ei-rikkaat.

Lopuksi viela Muiskille vau ihanista ultrakuvista. Tosi hyvanlaatuisia kuvia!

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä