**Elokuun elohiiret HELMIKUUSSA**

Niin, uusille tervetuloa!:)
suru-uutisen kohdanneille jaksamista hirmuisesti, on tosiaankin ikävää kun tässä vaiheessa vielä joutuu huonoja uutisia kuulemaan.:(

Mä oon nyt alkanu sitä doppleria miettimään, et eikai siitä mitään haittaakaan olisi..;) :D

Muoks*
ei pitäs jumia tähän koneelle.Ostin itselleni suklaapatukan illaksi, noh menin äsken leikkihuoneeseen kattomaan kun oli vähä liian hiljaista. Siellä ne veljekset söi sulassa sovussa sitä mun suklaata.:heart::D
Kait sitä ite pärjää ilmankin.:)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos janttu ja huldis! :)

Oli niin ihana ultraus-hetki. Niskaturvotusta ei ollut nimeksikään ja seulaan ei sitten menty kuten oltiin päätetty. Ultraaja oli maailman ihanin ja kuvia tosiaankin saatiin. Pieni sai meidät kaikki nauramaan, kun raapi välillä päätä, välillä kaivoi nenää ja välillä imi peukkua. :D

Ja kiitos masukommenteista, ne lämmittävät mieltä kummasti ja tulee sittenkin muutama päivä lisää tuohon poksumiseen. Täytyy käydä se muuttamassa tuonne niin pysyy kärryillä :D

Mä odotan niin muiden kuvia, sekä masujen että vauvojen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Suru- uutisia saaneille hurjasti jaksamisia :(

Tuuliksella oli ollut tosi kiva lääkäri... Ehkä vähän tahditonta.

Miuskilla oli ihana vatsa ja ihania vauvakuvia. Meidän ultrakuvat on noihin verrattuna ihan tosi epäselviä, teillähän oli kunnon akrobaatti siellä. :)

Hormonit sekoilevat täälläkin. Itkettää, ketuttaa, sitten taas naurattaa ja ilostuttaa. On myös pari kertaa pakannut tavarani, mutta tämä äärimmäisyyksiin meneminen on tuttua edellisestäkin odotuksesta :) Normaalistikaan en ole se hyvähermoisin. Onneksi on ymmärtäväinen mies!

Vaunut joudutaan ostamaan, molemmat edelliset ollaan annettu pois. Ostin itse Dorjan Novel Sportit, ja saatiin Briot lahjaksi. Kummatkin palvelivat hyvin käytössä, haluan ensisijaisesti vaunut vaihtelevassa maastossa tapahtuvaa lenkkeilyä varten ja noita kumpiakin tuli työnnettyä esimerkiksi pellolla :D Emmaljungan valkoiset vaunut viehättäisivät, kun viimeksi oli mustat. Mutta katsotaan nyt, mitään hankintoja en aio tehdä ennen heinäkuuta :)

Muita hankintoja siis venytetään mahdollisimman pitkään. Mulla ei ole mikään kiire mitään hommaamaan. Pinnasänky, vaatteita ja kestovaippoja saadaan maailmalta takaisin ja kummallekin sukupuolelle on tiedossa paljon vaatetta sukulaisilta. Loppuraskaudesta varmaan innostun ostamaan parit vaatteet, mutta en ole yhtään niin ostelufiiliksissä kuin viime kerralla :D Vähän mietityttää, että mihin mä sen vauvan vaatteet laitan?! Joudutaan varmaan ostamaan lastenhuoneeseen vaatekaappi lipaston sijaan. Pinnasängylle tosin on paikka meidän huoneesta jo katsottuna.

Sisätutkimusta ei nt- ultran yhteydessä tehty, ja koko ultrakin tehtiin itseasiassa tällä kertaa vatsan päältä. Ihan kiva, mutta sattui huomattavasti enemmän kuin sisäkautta! Kätilö herätteli vauvaa melko reippain ottein...

Vauvatsaa on hieman, edellisestä olin iso joten tällä kertaa kelpaisi pienempikin. Tosin tätä vauhtia jos kasvaa, niin oon jo puolivälissä melkoinen pallo. Onneks on pituutta ja korkeita korkoja, niin voi vähän itseään huijata :)

Rakenneultraan ollaan menossa. Ja koska en jaksaisi odottaa loppuun saakka sukupuolipaljastusta, niin taidetaan mennä myös siihen 4D- ultraan. Tuleepahan syynättyä oikein erityisen huolella koko vauva, ja olisi varautumisaikaa syntymään mikäli jotain poikkeavaa löytyisi.

Sokerirasitukseen joudun lähiaikoina edellisen raskauden raskausmyrkytyksen takia, ja uudestaan sitten myöhemmillä viikoilla jos tässä ei mitään ole. Viime raskaudessa ei sokereiden kanssa ongelmaa ollut.

Huomenna menen ostamaan rautatabletit, ei tästä väsymyksestä, huimaamisesta ja melkein- pyörtymisistä tule enää mitään. Näytänkin ihan järkyttävältä. Toi useamman viikon oksentaminen ei ole tehnyt kovin hyvää, mutta onneksi tosiaan helpompaan suuntaan olla menossa.
 
Neuvolalääkärissä käyty, pikkuisella kaikki hyvin :heart: kivuista ei osannut sanoa, täytyy vaan seurata ja laittaa lähetteen kirralle seuraavaks jos kivut jatkuu.. toivotaan et menis kuitenkin ohi. Olo on helpottunut :)
 
Miuski: Olittepa saanut paljon, ja hyviä kuvia ultrasta, ja masukin on jo aika kiva! :) Mikä rv sulla onkaan tossa kuvassa ?

Elzu: Hyvä kun masussa oli kaikki hyvin! :)

).( Mulla on tänään ollut koko päivän "sukkapuikka pistoksia" tuola alapäässä, varsinkin kävellessä tuntuu kun joku tökkis.. Esikoisenki aikana oli mutta vasta joskus vähä ennen laskettua aikaa ja ne sai paikkoja auki.. Onneks torstaina on lääkäri nvl niin pitää mainita asiasta.. En kuitenkaan huolestu! :)

majj & 13+1
 
Mulle iski ongelma :D ajattelin et jos uskaltas pikkuhiljaa alkaa hankkimaan vauvalle vaatteita jne...mutta sit välähti et apua! sehän on kesävauva :D mul on molemmat ollu talvivauvoja ja mie en osaa ajatella mitä vastasyntyneelle laitetaan kesällä päälle :D ihan alkaen jo siitä mitä vaatteita sil on ku tullaan kotiin sairaalasta??help me :D

Toivottavasti olis taas päivitykset kohdallaan??jos ei niin huudelkaa uudelleen..ja sori taas jos meni joku ohi :(
 
mammy-: Suosittelen materiaalina bambua ja silkkivillaa. Niin hullulta kuin kuulostaakin, on silkkivilla ihanan hengittävää! Bambu ihanan pehmeää!

Mä käytin pojalla kesällä(elovauva ;) ) bodeja ja puolipotkareita ja välillä vaan vaippaa ja bodya + sukkia. Välillä ihan unipuvun tapainen miksi sitä sitten nimitetäänkään päällä. Pienellä kun lämmönsäätely ei ole kohdillaan niin pitää vaan tarkkailla ettei ole liikaa päällä :)
 
Viimeksi muokattu:
mammy-: Mä oon miettinyt ihan samaa.:D mulla molemmat syntyneet joulukuun lopussa ja ekoina ulkoilukertoina ollut sitten päällä kaikki mahdollinen ja siitä sit vähennelty kun lauhtunu.
tää vauva riepu varmaan tukahtuu..:whistle:
 
miuski no mietinki et noi vaipat+villikset vois olla ihan silleensä ihan jees...mut sit yläosaan...huh :D ja ulkona varmaan täytyy olla pitkähihasta ettei pala jne...mul olis tossa bambua ruskeena siilinä ja punasena omppuna niin vois tietty tehdä muutamat paidat siitä,,,
 
Heipparallaa!!! :wave:

Miuski ja muutama muu: Aivan ihana vauva masu jo monella!!! Täällä on masu pullahtanut tohon eteen, mut toisinaan tuntuu ettei juuri mitään mahaa vielä oo... Kukaan ei oo vielä osannut kysyä/arvata! Ajattelin et toisesta oisi maha tullut nopeempaa esille.

mammy-: Ihana kun jo mietit tuollasia, tuli ittellekkin ihana "oispa äkkiä kesä olo", pääsis pikku vaatteita osteleen jne. Jotenkin ootan myös sitä että möhö mahana saa nauttia piiiitkästä kesälomasta tuon esikoisen kanssa. Mulla alkaa kesäloma n.1.6 ja siitä jään suoraan äippälomalle =) Mites muilla työt/kesäloma menee?

Mulle voisi päivittää lasketuksi ajaksi 4.8. mikä on menkkojen/ultran mukaan. Lisäksi mulle voisi laittaa poikaolon. Jotenkin niin erillainen olo kuin tytöstä, josta olin alusta asti ihan varma että on tyttö. Nyt esim. maha kasvaa suoraan eteenpäin kun viimeksi musta tuntu et alussa maha kasvoi kylkiin :LOL: Ja tytöstä ei ollut finnin finniä naamassa ja nyt loistaa aivan kamalana.

Mut nyt tulli kiirus taas, ku mies tuli tuohon viereen töllisteleen!!! torstaina lääkärineuvola. :heart:

Viola ja papunen 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa!

Melkein joka päivä on tullut käytyä lukemassa teidän juttuja, mutta jotenkin on ollut niin väsynyt, että ei ole jaksanut tehdä mitään ylimääräistä. Jotenkin tuntuu, että noi pienet "imevät" itseensä kaiken energian. Joku puhuikin 2,5 v kiukku- ja uhmakohtauksista - meillä nuorin on 2v4kk ja toiseksi nuorin on 3v9kk! Touhua ja hurjia tilanteita riittää!!! Joskus on oikeesti ihan loppu ja sitä vaan miettii, miten sitä sitten jaksaa kun pieni syntyy. Toivottavasti molemmat rauhoittuvat - edes vähän - siihen mennessä!

Tänään oli nt-ultra ja kaikki näytti olevan ihan kunnossa! Turvotusta oli 1.2 mm, joka seulan kanssa antoi tosi hyvät riskiluvut. Meillä on ollut tapana ostaa tulokkaalle ensimmäinen vaate aina nt-ultran jälkeen ja tulihan se pieni body sitten hankittua... =) Jotenkin on todella helpottunut olo, kun sai nähdä että pieni on kunnossa. Tähänkin pinoon on ihan liikaa tullut surullisia uutisia. Elämä ei aina kohtele tasapuolisesti. :(

Onneksi meillä kaikilla alkaa olla riskiviikot ohitse ja raskauden paras aika on edessä. Nautitaan siitä!

Oikein ihanaa masunkasvattelua!

Janette74 ja pötkylä 12+ 4
 
Huomenta!

Olen ollut "jo tovin" hereillä.... vartti unta koko yönä, nice! Onneks ei ole mitään ihmeellistä tänään.... Mä en vaan saanut unta!! Ja sitten mut pudotettiin sängystä miehen ja kuopuksen voimin eli paha nukkua, kun ei pysy sängyssä. Sitten kun sain tilaa raivattua ei enää uni tullut. Kurkkua kuivas ja limaa valui ja silmät vuosi ja ei pitäis olla edes flunssaa enää, kun se kävi jo täällä piinaamassa.... ja nyt nenä onkin ihan auki taas..... aargh!
 
Miuski aivan ihania ne ultrakuvat!:heart: Voi mikä pieni.

Mua harmittaa kun me saatiin tosi huonot kaksi kuvaa kun vauva oli niin huonossa asennossa ettei mitattua silloin meinannut saada. Toinenkin kuva on vaan selästä. Mutta ehkä sitten rakenneultrasta saadaan parempia.

Mulla tuli eilen nivunen tosi kipeeksi kun vedin esikoista pari kertaa pulkan kanssa tuolla myräkässä ja se vauvapulkka kerää sen kaiken lumen sisäänsä. Oli pikkasen raskasta. Nyt sattuu enää vaan mahaan samalle puolella. Toivottavasti helpottaa .

Päksäkkä 15+5:heart:
 
Miuski ihana masu ja ihanat vauvakuvat :heart: Ja tosi selkeitä kuvia, meillä aavistuksen verran suttuisempia. Täytyy kattoa jos joskus jaksais niitä tänne vaivotella :) Ukko tosin pitää ihan hulluna jos niitä rupian täällä jakamaan :LOL:

Elzu, ihanaa, että pikkuisella kaikki hyvin!!! Ja toivottavasti kivutkin hellittää!

Vauvan vaatetuksesta, oon täällä itekkin panikoinut, että mitä ihmettä osaan pukea vaaville päälle! Varsinkin kun on ensimmäinen niin ei oikeen ole mitään käryä mistään ja muutenkin oon tosi tosi vähän ollut ikinä pineten lasten kanssa tekemisissä, niin jännittää kyllä välillä tosissaan, että kuinka sitä oikeen pärjätään. :confused: Mutta uskon, että kaikki lutviutuu sitten omaa rataansa. Onneksi ihana äiteeni on luvannut (vaatinut :LOL:) tulla avuksi muutamaksi ekaksi viikoksi :heart: Mielelläni otan kyllä kaiken saamani avun alkuvaiheessa vastaan! Ja tiedän, että äiteelle niin iso juttu, kun kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi :heart:

Joku oli kysellyt kesälomista, ite saan kans pidettyä putkeen eli ensin kesälomalle ja sitten äippälomalla eli töitä olis noin nelisen kuukautta jäljellä :D Ei paha.

Piiannappula + pikku myy 13 + 6 :heart:

...mistä näitä viikkoja oikein tulee?? Aika menee ihan sairaan nopeaa!!!
 
Kiitos piianappula, Päksäkkä, Viola-85, kristiina--, Tuuulis, Hyppy, Neamma ja vieläkö jäi joku huomioimatta.... oli pakko tulla kiittämään, kun tuntui etten ole ollut tasapuolinen nyt kaikille joilta olen mieltä lämmittävän kommentin saanut :) Muutamalle olin laittanut heti perään....
 
Mä odotan niin muiden kuvia, sekä masujen että vauvojen :heart:
Mä laitoin silloin tammikuun pinoon ultrakuvan meidän vauvelista, mutta kukaan ei sitä millään lailla kommentoinut, joten ei tainnut olla mitenkään hyvä otos. ;) Oli kyllä tosi paljon epätarkempi kuin Miuskilla ja taisi olla vielä selkä edellä kuvassa, joten toivottavasti rakenneultrassa onnistuu paremmin poseerauksessaan. Ja masukuvan laitoin tuonne alkuraskauden masukuvien pinoon, mutta voisihan sen tietty tännekin laittaa, kun on tuo nyt vähän kasvanut ja muuttanut muotoaan normaalista, tässä siis raskausviikkoja 13+3:



Mutta siis Miuskilla on kyllä tosi ihanat vauvakuvat ja suloinen vauvamasu! :heart:

Kesälomista eli ihanaa kun itsellekin tulee tosi pitkä loma kesällä eli äitiysloma alkaisi ilmeisesti 4.7. ja sitä ennen pidän neljä viikkoa kesälomaa! Joten tosiaan eihän tässä enää hirmuisen kauan töissä tarvitse jaksaakaan. :)

(.) Väsymys painaa edelleen ja viime yönä nukuin tosi huonosti. Olin kyllä syönyt vähän turhankin raskaasti (pizzaa...) illalla, joten mahassa myllersi ja meikäläinen vain pyöri sängyssä. Nyt pitäisi jaksaa tämä työpäivä pirteänä. Pahoinvointia ei onneksi enää ole oikeastaan ollenkaan ja pieniä potkuntapaisia tuntuu masussa kyllä joka päivä, etenkin kun niitä jää oikein kuulostelemaan. Ihanaa! Huomenna olisi sitten toinen neuvola - mutta eipä siellä varmaan muuta erikoista ole kuin että kuullaan eka kertaa pikkuisen sydänäänet! Että on sitä jotain odotettavaa tuoltakin neuvolakäynniltä.

Blanco + Öttiäinen 14+2
 

Yhteistyössä