~~ Elokuun 2013 Ihmeet maaliskuussa ~~

Hei taas,

Olen varmaan muiden mielestä ihan vainoharhainen, eilen taas pelästyin ihan urakalla kun maanantaina alkoi lievät alavatsakivut jotka olivat jatkuvia mutta ei vielä kovin voimakkaita. Tiistaina aamusta kivut jatkuivat ja olivat selkeästi voimistuneet, otin yhden panadolin mutta mielenraihan vuoksi soitin vielä neuvollaan että onko ihan normaalia, no nevolatäti kuulosti heti siltä että niitä kipuja pitää nyt seurata ja hän suositteli menemään lääkäriin varmuuden vuoksi ja pissanäytteeseen. No tietenkin tästä ohjeistettuna yritin saada terveyskeskuksesta aikaa ja soitin äitiyspolin päivystykseenkin mutta sinne eivät huolineet vielä. Menin siis ensiapuun päivystykseen jossa odottelin n. 2h, mitattiin verenpaine ja paineltiin masua. Tuloksena se että pissanäytteen jälkeen katsotaan tilanne uudestaan mutta ei pitäisi olla syytä huoleen. Nyt kivut siis kadonneet ja valtakunnassa kaikki hyvin ja liikkeetkin vielä tuntuu, eli mitä todennäköisemmin ollut ihan vain voimakkaita kasvukipuja. :) Mutta tunnen itseni niin hulluksi että joka juoksen näiden vaivojen takia lääkärissä ja stressaan, mutta mottoni on aina että parempi katsoa kuin katua ettei ole tehnyt mitään asian eteen. Onko muut yhtä herkkiä näiden masutuntemusten kanssa?? Tuntuu näin kun esikoista odottelen että kaikki poikkeavat tuntemukset saa minut ihan varpailleen.. :/

Heinikki ja masuasukki 16+ 6
 
täällä ainakin on toinen ihan yhtä hölmö :D jos ite saisin päättää kävisin varmaan neuvolas viikon välein :D ja mulla ainakin on toisinaan ollu sellasii pienii mahakipuja :eek: luulisin kuitenkin olevan ihan normaaleja :) kun kuitenkin doppleri löytää sykkeen :eek: ja eilen illalla tunsin (ehkä) ensimmäiset liikkeet <3

salpe+ rupsu 16+1
 
Heinikki: Mulla oli aivan kamalia kasvukipuja ensin rv12, sitten rv 14 vähän lievempiä ja sen jälkeen aina vaan kauheampia just rv17. Tuloksena esiin pullahtanut vauvamaha :) Nyt rv 18 meni kivutta ja rv 19 on alkanut myös ihan lupaavasti. Ja joo, mä hermoilen, vaikka tää on jo toka ja tiiän, että välillä voi sattua. Mulla on taas tässä raskaudessa tuntunut paljon voimakkaammalta kaikki. Tai sitten mä vaan unohdin, kun edellisestä on 10v.

Salpella on ehkä hauskin pikkuisen työnimi :D

Pippurihäntä 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: salpe ja Heinikki85
heippa taas :)

heinikki noista masutuntemuksista, ei tää sillai liity niihin mut mä just tänään miehelle sanoin et oon ihan "invalidi" kun vatsa on niin iso, ei muka uskalla tehdä mitään vaikka esikoisestakin tein kotisiivouksia äippälomaan eli 35rv saakka. ja sillon oli oikeasti ISO maha ja silti kumartelin ja kyykin paljon Sektio haava vihlo viikonloppuna, mut en soittanu mihinkään kun aattelin sen liittyvän vaan venymiseen, eikä se kipu ollu pahaa.

mulla noi kasvukivut on ollu aika huomaamattomia muuten. Mut rinnat edelleenkin arat ja tuntuu et ne kasvaa samaa tahtia vatsan kanssa, esikon aikana ei tarvinnu ostaa edes uusia liivejä mut nyt piti hakea jo c-kuppi kun normaalisti on A :O tai sitten oon aina käyttäny väärän kokosia liivejä. tänään oli muutenkin huono päivä, ihan omaa saamattomuutta oon surkutellu mut kumminkin... Tai no paistaa se aurinko risukasaanki koska tänään tunsin ekat potkut/liikkeet käteen ja niin tunsi isikin :D :heart: oli kunnon mylläys menossa. ihan sekaisin päivissä ja kellonajoissa kun on niin valosaa iltaan saakka ja aamusta asti ;) IHANAA!

Kista ja Sisko 18+1 :heart: hui kun aika rientää...
 
Kännykästä pikana neuvolakuulumisia:
Liikkeet ++
Turvotusta -
Syke 140 (taisi nukkua)
Hb ei mitattu
RR 118/85 kotona samana aamuna ( ei neuvolamittausta valkotakkipaineiden vuoksi)
Paino +260g/ vko +3kg ekasta neuvolasta
Prot/gluk -/-

Veriryhmän A Rh- takia vasta-aineseulonta rv 24 paikkeilla. Sokerirasitus rv14 puhdas, uudestaan mentävä rv 24-28. Seuraava neuvola 10.4. Ja neuvolalääkäri 29.4.

Pippurihäntä 18+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tänne ei kuulu mitään kertomisen arvoista mutta,

joku saattaa varmaan ajatella että aina vaan valitan kun tänne kirjoitan, no anyways kirjoitan kumminkin. (kirjoitin samat jo kerhoon fb)
Mulla on todennäköisesti kummassakin ranteessa jännetupen tulehdukset!?, pidän rannetukia koko ajan, pojalla 3 korvatulehdus 4kk sisään ja tällä kertaa kummassakin korvassa, vatsa hällä ihan löysällä Amorionista ja sit tää meidän uusi pentu on ihan hirvee riiviö...
Mä oon niinku niin väsynyt, jos mies ei anna mulle perjantaina naistenpäivänä mitään lahjaa tai en saa nukkua viikonloppuna niin mä saan varmaan burn outin.

No nyt mun vasen ranne on siinä kunnossa etten voi tehdä sillä mitään, en pääse lääkäriin kun en uskalla ajaa autoa, en meinannut saada lastenhoito apua mutta nyt mun sisko tulee onneksi suoraan koulusta mut pelastamaan.
Nyt on myös eka kerta kun tekee mieli tupakkaa niin hiivatisti että varmaan polttaisin jos talosta löytyisi!!!

Hih, sit viel kaikki "raskausvaivat" päälle ni johan on räjähtänyt emäntä...Miehen työkaveri varmaan katsoi ihmeissään kun kävivät meillä, mies kun oli unohtanut taas puhelimen ;)
Kiitos ja anteeksi :)

Epa ja Bingo 19+2
 
Noniin, nyt olen minäkin löytännyt nämä internetin ihmeelliset keskustelupalstat, jes :) Ensimmäistä siis odotellaan, ikää itsellä on 23v ja miehellä 24v. Viime keväänä mentiin naimisiin :) Laskettu aika on 28.8, PHKS sairaalana, raskausviikko 16 siis meneillään ja kovasti odotellaan ensimmäisiä liikkeitä mahassa :)
Mullakin on ollut tota vatsakipua, kävin kanssa testeissä mutta mitään ei löytynyt, sanovat että on vaan kovaa kasvukipua :)
 
Hei me saatetaan olla samaan aikaan synnärillä! :D Oletko Lahdesta?
Noniin, nyt olen minäkin löytännyt nämä internetin ihmeelliset keskustelupalstat, jes :) Ensimmäistä siis odotellaan, ikää itsellä on 23v ja miehellä 24v. Viime keväänä mentiin naimisiin :) Laskettu aika on 28.8, PHKS sairaalana, raskausviikko 16 siis meneillään ja kovasti odotellaan ensimmäisiä liikkeitä mahassa :)
Mullakin on ollut tota vatsakipua, kävin kanssa testeissä mutta mitään ei löytynyt, sanovat että on vaan kovaa kasvukipua :)
 
(.) 16 viikkoa *POKS*=)

Välillä tuntuu että aika matelee, ja välillä mennään ihan hirveetä kyytiä...valitusta täältäkin tulee eli eilen alkoi inhottavasti särkeä alavatsaa sen jälkeen kun olin duunissa istunut päätteellä viitisen tuntia ja tänään sama juttu: / kipu ei niinkään tunnu istuessa, mutta heti kun nousee ylös ja lähtee liikkeelle alkaa inhottava jomotus. Pakko vain kestää, itsehän olen raskaaksi hankkiutunut;)
Onneksi on viikonloppu edessä!

Ai niin, HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ:flower:

Kerttu ja sintti 16+0
 
Kista katselin äsken tuossa kalenteria ja huomasin, että olit laittanut mulle jo menneeseen aikaan 6.3 np-ultra vaikka olin äitipolilla lääkärillä. :D Voitko päivittää kalenteriin seuraavat ajat eli 5.4 äitipolin lääkäri, 8.4 rakenneultra ja 25.4 neuvola.

Hyvää naistenpäivää kaikille!

Tervetuloa uusille!

härkäneito ja kolmonen rv 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Hyvää naistenpäivää kakille! Täällä kärsitään kamalasta päänsärystä :( kyllä se taas ohi menee, tää on vaan tosi kurjaa! Kärsin 10 vuotta migreenistä mikä jäi pois tän viimisen lapsen jälkeen. Poikien odotusaikana ei ollut päändärkyjä ollenkaan, tyttären odotus aikana oli mutta ei sen jälkeen. Ja nyt taas.. piti tehdä tänää vaikka mitä ja makaamiseks ment!

Ultrakuulumisista tänne
Hemppari 108 .. eli rautakuurille
Verenpaine 108/68
Painoa ei edes katottu ja pissa ol puhdas.

9.4 on rakenneultra

Kiva kun tämne tullut uusia äitejä ja muutamilla tais olla PHKS sairaalana niinkuin minullakin. Asutteko lahdessa?
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
ihme tunkemista tänään tehny vauva tuonne mun kylkeen.Sit kun painan takas siitä kohti niin tuntuu joku kova ja terävä osa siinä,oisko jalka.Ja jotenkin tuntuu et hirmu ylös yltää nuo liikkeet?? et aijemmista ois näillä viikoilla tuntunu alempana ja kapeemmalla alueella...no tää pötsi on kyllä muutenkii jotenkii ihan valtava jo.Kiintoisaa nähä missä asti sf-mitta huitelee kunhan seuraavassa neuvolassa sen mittaa.Tai sit pitää mittailla ite kun vaan mittanauhan jostain löytäsin.

Nyt pitää katsoa jos jaksain vääntää lettuja tai vohveleita.Poika niitä mankuu..
 
Härkäneito heh, oliskin ollu jo vähä myöhänen ajankohta np-ultralle ;) välillä lyö vaan tyhjää kun päivittelen...

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!
Tänää esikoisella oli neuvola niin siellä sit neuvolatäti kysy et halutaanko kuunnella vauvankin sykettä, no tottakai haluttiin :heart: hyvin sykki... taidettiin olla päivän viimeset asiakkaat :)

Kista ja Sisko 18+3 :heart:
 
Heips pitkästä aikaa! :)

Ei tännekkään mitään erikoisempia kuulu.. Masu kasvaa ja aika oireettomana saanut elellä :)
Vatsalihakset tuntuu vähän "kireältä" ja vihlaisee esim. kun oikein kurottaa korkealle käsillä. Ehkä ne on jo alkaneet "leviämään" :D

Tänään löysin ensimmäiset löydöt kirpparilta vaaville <3 muutaman bodyn, yhdet potkarit, söpöt tumput raapimista estämään ja sellaisen paksumpaa pehmeänfleecen tyylistä muttei kuitenkaan haalarin syysvaunuiluja lämmittämään :) vähän pojan värimaailmaa juu, mutta käyhän ihan vaaleansininen ja turkoosi tytöllekkin :D

Mulla oli muutama viikko sitten jotain harjoitus suppareita, vatsan iho kiristyi aivan kovaksi ja pieni vihlaisu tuntui keskeltä. kohtaus kesti ihan sekuntteja mutta oli kuitenkin pysäyttävä. Onneksi neuvolalääkäri sattui sopivasti ja kohdunkaula ja kaikki ok. ei ennenaikaisuuden merkkejä.
Nyt suppareita ei olekaan enää tullut, joten olivat varmaan ihan vaarattomia. Lääkäri sanoi, että kaikilla niitä on, mutta osa ei huomaa niitä.
Nyt me odotellaan rakenneultraa 8.4. ja 2.4. on neuvola :)

LadyMoon 17+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mulla neuvolakäynti tiistaina. Mitäs siellä yleensä tässä kohti tehdään (nyt rv 16+6)? Kuunnellaanko yleensä aina niitä sydänääniä?
Mieskin on nyt ensimmäistä kertaa tulossa mukaan tuonne meidän "omalle" neuvolatädille. Ultrassa oli mukana, mutta se tehtiin eri paikassa.

Joko te tunnette liikkeitä? Mä oon yrittäny parina iltana oikein keskittyä asiaan, mutta en voi kyllä väittää vielä mitään erottaneeni.
 
Tietääkseni aika monessa paikassa kuunnellaan kyllä sydänäänet, se lienee enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta en tietenkään mene vannomaan. Liikkeet aloin tuntea 16+ viikoilla kun asiaan keskittyi, nyt 18+ niiltä ei voi enää välttyä tuntemasta. Mutta riippuu hirveästi omasta anatomiasta, istukan paikasta ja kropan herkkyydestä, milloin niitä alkaa tuntea.

Täälläpä ei muuten mitään ihmeellistä... Viikot vierii...

Pippurihäntä 18+4
 
Mun edellinen neuvola oli 15+0 ja sillon kuunneltiin ekan kerran sydänäänet. Mitattiin hemoglobiini, paino, verenpaineet. Pissa tutkittiin ja sitten juteltiin ajankohtaisista asioista. Nyt seuraava kerta on huomenna (19+1) ja samat jutut on muuten mutta nyt aletaan mittaamaan sf-mittaa (kohdunpohjan korkeutta). Sikiön asentoa kohdussa ruvetaan tutkimaan viikoilta 26. Näin meillä oli viimeksikin kun odotin esikoistani ja nyt uudelleen synnyttäjänä samalla kaavalla :)

Liikkeistä, tunsin ekassa raskaudessa rv14+ ekan kerran ja päivittäin rv16, rv17 tuntui ja näkyi vatsan päälle ja siitä vahvistui entisestään. Istukka oli silloin etuseinässä. Nyt tämän toisen kanssa ekat liikkeet myös rv14+ ja melkeen siitä asti päivittäin tuntenut. Nyt vasta pari päivää on tuntunut vatsan päälle ja tällä kertaa istukka on takana. Yleensä sanotaan että etuseinäistukka vaimentaa potkuja mutta mulla se on ihan päinvastoin. Potkut on nyt paljon heikompia kun viime kerralla ja luulenpa että se liittyy siihen että vauva on nyt useemmin selkä vatsaani vasten ja potkii siis selkään, kun esikoiseni potki aina suoraan eteen.

Miina&Pörri 19+0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Meillä ei mitattu hemppaa 18+ käynnillä. Ainoastaan veriseulan yhteydessä rv11 :O Ihmettelen kyllä näitä eroja käytännöissä koko ajan enemmän. Mistä senkin nyt tietäisi, jos mulla on anemia? No, ehkä kuukauden päästä sitten.

Mietin tässä kovasti, että pitäisiköhän käydä gynellä ihan vaan varuiksi tsekkauttamassa paikat. Mun mielestä kun kohdunnapukka tuntuu ihan pehmoiselta (totuin tarkastelemaan sitä kuumeiluaikana, kun seurasin kiertoa, nyt en ole kokeillut kuin kaksi kertaa raskauden aikana). Neuvolalääkäriin kun mennään vasta rv24.

Pippurihäntä 18+5
 
Mäkin taidan liittyä tänne mukaan. Olen 25v ja toista lasta odotan ja LA on 10.8. Keskiviikkona olis kolmas neuvola. Meillä ainakin kuunnellaan sydänäänet joka neuvolakäynnillä alkaen lääkärineuvolasta ja luulen kanssa, että se on ihan sääntö, et niitä kuunnellaan joka käynnillä. Nyt taidetaan jo ensimmäisen kerran mitata tuo sf-mitta. Ainakin esikoisen kohdalla tällä käynnillä se on mitattu. On se vaan niin ihmeellistä olla toista kertaa raskaana. Tuntuu et kaikki on silti uutta ja ihmeellistä vaikka tän on jo kerran kokenut.

Heiloppi 18+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä