~~ Elokuun 2013 Ihmeet maaliskuussa ~~

Jaaninon laskettu aika on 22.8 alustavasti ja synnäri PHKS, ikä 26 ja 4. Lapsi tulosa, neuvola keskiviikkona 6.3.

Kyllä tää äitiys saa aivot surraamaan.. kaapit pitää just ny siivota ja pitää miettiä mitä tarvitaan vauvalle ja pitäis muuttaakin :D auto on onneksi jo niin iso että sitä ei tarvi vaihtaa! Opiskelujen suunnittelu menee uusiks! Asiat varmasti jäjestyy!

Nyt sutä on tajunnu kuinka paljon niitä merkkejä on liikkeellä ollut, mutta kun on tyhmä niin on! Mies sanoi ihan samaa että onhan se ollut ihan selvää, mutta kun ei niin ei ! Nyt on ollu jo viikon päänsärkyä ei auta särkylääkkeet. Tytön oditusaikana oli samanlaista. Eli kyllä tällä äidillä vahva tyttö olo on! Muutenkin naama kukkinut tässä koko ajan. Mutta se selvinnee sitten myöhemmin!

Hei sutten kysymys kaikille!! Onko joukossa äitejä jotka kestovaippailevat tai jotka slottavat psittain tai kokonaan nyt? I4se kedtoilin viimeisen kanssa osittain ja se oli mielestäni ihan ok . Itse en kokenut vaippojen pesua hankalaksi tms.
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
jaanino Meillä kestoillaan esikoisen kanssa. Yöt mennään kerttiksilla,kun on niin kova pissimään :) Ja kyllä Kattoin jo imvevimsen flaneletit esille ja hankein lisääkin tuleevaa varten. Kyllä se vaan teki paljon lompakossa kun sai kaverilta halvalla jätesäkillisen kestotavaraa!
 
A.R
Moikka kaikille,piiiiiitkästä aikaa!:wave:
Oon enimmäkseen kirjotellut/lueskellut
juttuja tuolla suljetussa kerhossa,mutta koitan tännekkin raapustaa aina välillä!
Tervetuloa kaikki uudet!

Mun LA:n vois muuttaa eli se ois nyt 11.8
Ja RU on 2.4 , en malttas millään odottaa,että saadaan
sukupuoli selville!

Ikku , mukavaa kun joku on myös täältäpäin,mitä
oon keskustelua seurannut niin k-sks kuuluu aika vähän porukkaa!
Samanikäsiä ollaan ja myös esikoista odotellaan :)

A.R 17+0 POKS (ite meen sekasi välillä näissä viikoissa ja tarkista asian aina
mieheltä :D )
 
Huomenet kaikille:wave:

Viikonloppuna vihdoin sitten vaihdettiin autoa....ja päädyttiin Peugeot 5008 malliin. Koeajamassa käytiin Ford S-max, Volsun touran, Opel Zafira, Peugeot 5008 ja Mazdan 5. Budjettihan meillä oli max 25 000 ja vaatimuksina vakkari, tutkat, muunneltavuus ja tummennukset lisäksi kilometrejä alle 70 000 ja vm vähintään 2011.Tuon maksimi budjetin takia putosi tuo suosikki Ford S-max pois heti kättelyynsä eli se on liian kallis jos lähdetään etsimään tuon vuosimallin autoja. Touranissa PALJON vikoja ja ulkonäkö ei miellytä. OPEL auttamattomasti liian pieni ja keskipenkin muunneltavuuus todella huono, kaikki kolme penkkiä liikuteltavissa vain yhtäaikaa.

Jokainenhan kehuu aina omaa automerkkiään ja haukkuu toisten;),yhdellä toimii VOLVO ja toisella sitä saa käyttää korjaamolla tämän tästä ja makuasioista ei voi kiistellä. joten päätimme kokeilla tuota PEUGEotia. Luulen että aika näyttää mikä se on autojaan...

Tänään sitten meno sinne naikkarille, pällisteltäväksi. Pitäkäähän peukkuja että rautavarastot ovat kasvaneet ja kilppariarvot ovat kunnossa.

Kerttu ja sintti 15+3
 
Aurinkoista maanantaita kaikille!

Kerttu kiva kun laitoit vähän vertailua. Meillä mies haluaisi tuon Peugeot 5008 ja itse haluaisin koeajaa muitakin malleja. Meilläkin Touranin suhteen sama ongelma, että ulkonäkö ei oikein miellytä. Hinnat ovat täällä onneksi hieman halvemmat kuin Suomessa. Täytyy käydä testailemassa joku viikonloppu, jos löytyisi jostain liikkeestä, vaikka useampi merkki.

(.) Itsellä on kurkku hieman kipeä edelleen, nenä tukossa ja päätä särkee ajoittain. Harkitsin tulehduskipulääkkeen ottamista, kun se yleensä on auttanut, mutta ajattelin nyt kuitenkin kysyä lääkäriltä ensin, jos olo ei parannu.
Aamulla kävin kilpirauhasverikokeissa, että selviää onko kaikki sen suhteen ok vai kärsinkö liikatoiminnasta. Harmi vaan ,että tulokset tulevat vasta ensi maanantaina ja lähdemme tiistaina reissuun niin en ehdi lääkäriaikaa saada ennen matkaa.

Nyt laittamaan lomalaisille ruokaa.

Saini ja pikkuhukka 14+4
 
Aurinkoista päivää kaikille :wave:
Pienin päiväunilla ja kaksi isompaa pihalla niin hetken rauha tässä siivouksen välissä naputella.Sitä samaa rataa tää nyt menee,pömppis kasvaa hurjaa vauhtia nyt.Välillä oikein ahistaa tuosta ylämahan kohalta ja istua ei voi enää mitenkään rönöttämällä vaan pitää saada tyyny selän taakse tukemaan tai muuten tuntuu pahaltas sekä selässä että mahassa.Kovasti myllää jo välillä pikkuinen ja näkyy päällekin päin liikkeet :heart:
Reilu kaksi viikkoa ultraan! Odotan innolla! Kumpi siellä oikein on...jännää.
Mieskin ehkä tulee jopa mukaan tuohon ultraan,jos saadaan lapset hoitoon siksi aikaa.Mut jos ei saa hoitoon,niin sit ei voi tulla kun joutuu ne raahaamaan mukaan sinne...ja lapsia eivät ota sinne huoneeseen.

Mietin et en ota äitiyspakkausta kuitenkaan,vaan sen rahan.Mulla niitä vauvan vaatteita jo on,just toissapäivänä katoin läpi nuo kassit,ja sillä rahalla saan ostettua käytettynä sitterin,vaunut ja kaukalon.Mulle kelpaa hyvin käytettynä nuo romut hommata.Lisäksi tuttipullot,tutit,vaipat sun muut pienet tarvikkeet mitä ensi alkuun heti tarvii.

mut semmosta.Pitää jatkaa siivousurakkaa!
 
Meilläkin auton vaihto edessä kesällä mutta merkkiä tai muuta ei vielä olla mietitty.

Makoilin eilen sohvalla käsi masun päällä ja tunsin kun pikkunen potkaisi suoraan käteen :heart:
Vielä olis kolmisen viikkoa ultraan, ei millään jaksais odottaa niin kauaa.... Mies ei pääse mukaan kun on just sinä päivänä joku työpaikan koulutus toisella paikkakunnalla, mutta enköhän siellä yksinkin selviä :)


vivia + pikkunen 17+2
 
Toi on kyllä niin totta, että omaa auto merkkiä kehutaan aina ja vaan se on paras! Mulla on omana autona Opel ja toimii kauppakassina hyvin ja koirakii mahtuu mukaan! Mu:heart:tta siis on vectra että 5 paikkanen farmari! Perheen kesken matkustetaan tuolla isommalla vekottimella mies ajelee chevy vanilla siintä löytyy 7 paikkaa ja mahtuu hyvin! Toki on kuorma-auto mutta meillä löytyy kortit molemmilla. Mutta kokeilemalla löytyy se oma hyvä auto ja sellanen mihin mahtuu koko perhe. Kaverilla oli sellanen hondan tila- auto ja se oli tilaltaan kuulemma aika mukava!

Tänään voin varmasti sanoa että tunsin varmasti ensimmäiset liikkeet :heart: ihana tunne ! Kaveri dekosi aivan kokonaan kun kuuli uutiset koko ajan on mun kimpussa anna kosken masuun :D ja kun mä olen sellanen että en anna koskea mahaan musta tuntuu ahdistavalta !
Mä oon jotenki tosi aggressiivinen ollu nyt viime viikkoina.. mä oon tosi kiree ja mielipiteet vaan valuu suusta ulos :D muutenki oon suulas, mut nyt jotenki tosi vittumainen , kaverit sanokii et ei onneks kun puol vuotta jäljellä! Ja jotenki leijona emo on taas päällä ja kovaa!
Itkettää ja nälkä vaivaa usein.. mut marjat on ihan mielettömön hyviä niitä vois syödä elääkseen :)
Onko teillä muuten mitään vitamiineja tai rautaakäytössä?
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kun mää ostin luontaistuotekaupasta jonkun tuommosen raskaana oleville tsrkoitetun purkin ja siinä oli kanssa raudat sun muut ja sit ostin vielä C-vitamiinia että pysyy hereillä .. juu nyt kyllä pysyy :D
 
moikka moi pitkästä aikaa :)

täällä tänään 16+0 ja rakenneultra vasta 25.4 ?!?! niskapoimussa kaikki oli onneksi hyvin 1:5800 :)

Muuten kaikki ihan samanlailla :D oksetusta ei onneksi enää ole mutta väsymys pysyy :p ja jos ei syömään kerkii ni huonoolo on taattu !
Nyt vaan sitten odottelemaann potkaisuja <3

Oliko teillä mimmoset sykkeet vauvalla ? mulla ne oli 140 ja matalat sykkeet kuulemma viittaa poikaan, vaikka itellä on ollut kokoajan tyttö olo :) noh huhtikuussa sitten saa ehkä tietää :)

salpe+ rupsu 16+0
 
Salpe, ettei olisi käynyt virhe sun rakenneultran kanssa? Mulla meinaan on 27.3 ja viikkoja nyt 18+1. Tämän ryhmän "kuopuksillakin" tuntuu olevan viimeistään huhtikuun alkupuolella...
Meidän vauvalla on sykkeet 147-152, esikoisella oli aina n.160 ja hän on poika, joten hieman epäilen tätä uskomusta ;)


Mun ololle saadaan toivottavasti tänään lupaus, ultraan menossa iltapäivällä. Kovasti jännittää enkä ole juuri nukkunut viime yönä!

Miina & Pörri 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Mä syön sitä raskaana ja imettäville tarkoitettua monivitamiinia, d-vitamiinia ja iron vital f nestemäistä rautavalmistetta. 14+5 RU on 29.4.Emme halua tietää ennakkoon kumpiko tulee.Kuhan nyt tulisi terve.Ei tässä muuta toivota :kiss:Äitipolilla käyn nyt enää kerran kuukaudessa ( 2 tyypin diab,kilpirauhasen liikatoiminta,astma).Neuvolassa käyn viikottain seurataan sykkeitä (liikatoiminta voi aiheuttaa myös lapsella sykkeiden kohoamisen). Viimeviikolla aloitettiin kohonneisiin verenpaineisiin ja korkeisiin sykkeisiini Albetol josko se toisi helpotusta.Nyt jo arvoissa huomannut alenemista.Sanonkin että koskaan en näin tarkasti itseäni seuraa kuin nyt.Aamulla ensiksi sokerit ja paineet jne...Mitäpä sitä ei tekisi että kaikki menisi edes jotenkin.Olisipa nopeasti elokuu :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
No nyt se sitten iski.Hiivatulehdus.Ja jos yhtään uskallan ajatella miten tämän riesan kanssa on mennyt edellisten raskauksien aikana,siitä en pääse eroon koko loppu raskausaikana : / viime kerralla se iski viikolla 16,joten samoissa mennään.Sitten synnytyksen jälkeen se häviää omia aikojaan(tai viimeistään kun otan kuurin) kun raskaushormonit ei enää sitä pidä yllä...aargh,kaikenlaisia inhottavia vaivoja sitä pitää kärsiäkin.Ei auta mitkään canestenit tähän,kun vaan sen hetken kun kuuri on päällä ja sit se HETI tulee takas.Pitää sitä voidetta käydä niin ei kutina käy pahaksi...mitään puikkoja en ala edes työntelemään kun niihin uppoaa omaisuus kun saa jatkuvasti ostaa,eikä niistä varsinaista hyötyä edes ole.HUOH! on mulla muutenkin aika ajoin tuota vaivaa ilman raskauttakin et ei oo sinällään mitenkään uusi asia.

Mä olen nyt niin saamaton ollu et en syö mitään vitamiineja,vaikka ehkä ois hyvä,d-vitamiinitkin loppui jo viikkoja sitten enkä oo uusia muistanut ostaa.Enkä ole käynyt siellä kilpirauhaskokeessa mikä piti jo alkuraskaudessa ottaa :ashamed: Rautaakin piti alotella mut sekin on jääny.No vielä tässä hengissä ollaan ja kuitenkin syön monipuolisesti ja riittävästi niin ainakin vauva saa kaiken tarvittavan.

rv18+0 Poksista!!
 
itse ihmettelin ihan samaa et menee melko pitkille viikoille :eek: 23+1 mut en sitten tiedä voiko se olla kun täällä käy muualta gyne kerran kk tekemäs noi niskapoimut/rakenne jne.. et jos ei vain ole ollut tilaa? :O

salpe+rupsu
 
jouluksi vauva onko sinulla lääkitys tuohon kilpirauhasen liikatoimintaan? Miten vaikuttaa muuten raskauden aikana? Minä saan koetulokset ensi viikolla ja epäillään siis tuota liikatoimintaa.

Nyt pitää lähteä ulos noiden lomalaisten kanssa, kun vihdoin saatiin siivottuakin.

Saini ja pikkuhukka 14+5
 
Ikku: Mä syön kanssa noita Minisun Mama -monivitamiineja, ja lisäksi vielä d-vitamiinia erikseen, kun tuossa monivitamiinissa sitä on tosi vähän. Farmaseutti sanoi (ja lehdissäkin olen tästä juttua nähnyt), että muissa maissa d-vitamiinin saantisuositukset ovat täkäläisiin suosituksiin verrattuna moninkertaiset, ja raskaana oleville suositellaan vieläkin isompia määriä.

Miehen kanssa tuli tässä yksi päivä puheeksi halutaanko rakenneultrassa tietää vauvan sukupuoli vai ei. Yllättäen olimmekin tästä eri mieltä. Miehen mielestä sitä "ei kuulu" tietää etukäteen, ja kun välillä ne lupaukset menee vikaan niin sitten kuulemma harmittais. Itse taas aattelin että totta kai haluan tietää. Joten saa nähdä mihin tässä nyt sitten päädytään, käskenkö miehen ulos huoneesta että ultraaja voi kertoa mulle vai mitä kummaa :rolleyes:
 
saini81 On jatkuva lääkitys ja arvoja seurataan kuukausittain kokeilla.Sitä mukaa myös lääkitystä muutellaan.Raskausaikana ainakin minulla ei kahta samanlaista kuukautta oo ollu.Joku kuukausi haluaisit vain nukkua koko ajan seuraavalla kuulla ei unta näy,mutta näillä mennään.Äitipolilla seurataan tarkasti.Periaatteessa sikiön oma kilpirauhanen nyt jo toimii ja onneksi kaikki lääkkeet ei läpäise istukkaa.Liikatoiminta aiheuttaa minulle myös ne kohonneet verenpaineet ja sykkeet mistä johtuen olen saikulla.Töihinki olisi jo kiva palata, mutta vauvan etua nyt ajatellaan.Kilppariongelmaisilla on usein myös keskenmenoja.Nyt toivon, että päästäisi loppuun asti.Tämä raskaus on meille kuitenkin jo pitempi aikainen toive,haave.Toisille raskausaika on onnen kukkuloilla olemista.Minusta tuntuu että se on yhtä ihanaa murehtimista.Onnekseni en luonostani ole murehtivaa ihmistä eihän tästä mitään tulisikkaan..
 
PikkuNelonen toi hiiva on khyllä kurja vaiva :( ja miten se koko loppuraskauden kestää :O itelläki se vaivaa välillä raskauden aikana, mutta canestenilla mennyt kyllä ohi!

Täällä vaivaa taas unettomuus.. illalla kyllä nukahtaa hyvin, mutta yöllä herään ja saatan valvoa 3 kin tuntia tai jopa aamuun. Silti jaksaa kyllä päivisin. Kun ei tässä päikkäreitä ehdi nukkumaan koulun ja töiden lasten kansa :)

Tänään olis sitten ensimmäinen neuvola ! Vähän jännättää tuo kun multa seurataan veren resus tekijää kun oon negatiivinen ja se voi raskauden aikana muuttua varsinkin useamman raskauden kohdalla vaikka oon ne vasta-aineet saanutkin jokaisen synnytyksen jälkeen! Yleensä ne on ekan kerran testattu jo ja nyt olis jo toisen vuoro, mutta kaiketi siellä on kaik hyvin.

Onko teillä muilla näitä resus tekijä juttuja?
 
Maanantain lääkärikäynnistä selvitty, rautavarastot olivat hienosti täydentyneet. Lääkäri ihmettelikin miten noin hyvä vaste saatiin lääkityksellä, joten nyt lopetetaan raudan syönti hetkeksi. Kilppariarvot taas olivat päin honkia, muissa raskauksissa olen pärjännyt koko odotusajan 2,5 tabletilla ja nyt tuo 2,5 tbl ei tuottanut toivottua tulosta. Annos siis nostettiin 3 tbl päivässä, mikä on aikalailla maksimimäärä, heti täytyy olla yhteydessä äippäpoliin jos tulee liikaa sydämentykytyksiä,vapinaa, hikoulua tai unettomuutta. Onneksi kuitenkaan vaavilla ei ole mitään hätää:)

Kerrtu ja sintti 15+5
 
jaanino: Mä olen A-, mutta ei siitä ole mulle oikein mitään sanottu, tosin en ole vielä käynyt neuvolassa niiden alkuverikokeiden jälkeen. Esikoinen on myös A-. Eikö niitä ongelmia tule vasta, jos lapsi on Rh+? Miten sulla on asiaa seurattu? No, huomenna on neuvola, joten varmaan siellä asiaa sitten käsitellään jotenkin.

Pippurihäntä 18+0
 
Pippurihäntä mulla otetaan ne verikokeet ri sitä muuten pysty seuraamaan .. mutta mulla on 3 Rh+ lasta ja se on ainoo riski kun nuo edellisetkin on. Mutta kun on ne vasta-aineet saant niin ei hätää! Onko sun mies + vai -?
 
Mie olen O-,ja ainoastaan esikoisen syntymän jälkeen mulle tuli vereen vasta-aineita.Tyttö on siis A+ veriryhmältä.Ja koska noita vasta-aineita oli kehittynyt,tyttö kellastui voimakkaasti ja oli 5pv valohoidossa.Kotiin pääsyn jälkeen vielä käytiin muutaman viikon ajan omassa tk:ssa mittauttamassa bilirubiini-arvot.Muuta tuosta ei seurannut,onneksi.Ja kuukauden iässä bilirubiiniarvot oli normaalit.
Sitten kahden seuraavan lapsen kohalla ei ole mitään tullut,vaikka ovat molemmat + verisiä,vaikka tuo riski aina periaatteessa nousee seuraavien raskauksien kohalla.Siksihän ne sen anti d immunoglobulinpistoksen antaavat synnytyksen jälkeen,jotta äidin keho "luulee" jo muodostaneensa noita vasta-aineita,eikä alkas seuraavan raskauden aikana niitä tuottaa....

Nyt pitää lähtee laittaan poika päikkäreille.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä