*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Paljon onnea Hemarille uuteen kotiin! Hyvä että ehditte muuttaa ennen vauvan syntymää =)

Elokuunvaaville en osaa sanoa tuosta vauvan pään tuntemisesta kun en ole itse koskaan moista kokeillut : /

Meidän kuopuksen aikaiseen aamuherätykseen löytyi ehkä sitten syy: raukka on kipeänä. Enhän mä mitään aavistellut kun ei sillä ole siis mitään oireita, mutta se on ollut kauhean kitisevä koko päivän, jotenkin tuskainen, tapellut tavallistakin enemmän esikoisen kanssa ja halunnut istua hirveästi sylissä, mitä se ei todellakaan normaalisti tee. Mutta siinä sylissä istuskellessaan mä rupesin sitten miettimään josko se tuntuu vähän lämpimältä, ja kuumetta sillä sitten oli kun mitattiin. 38.55 astetta, eli ei mitenkään hirveästi, mutta kyllä se varmaan tuntuu.

Nyt täytyy toivoa, että se menee yön aikana ohi. Huomenna olis nimittäin tulossa esikoinen vanha paras tarhakaveri kylään, sitä on odotettu kuin kuuta nousevaksi kun he muuttivat tuossa alkuvuodesta. Eli tosi kurjaa jos se peruuntuu kuopusen taudin takia. Ja mistä taudista on kyse, sitä en siis tosiaan tiedä :(
 
Kiitos Siobhan, vertaistuki on aina tarpeen.. ;)

Elokuun vaavi: Mulla ei kans omakohtaista kokemusta ole kun oon aikaisemmin kantanut perätilavauvaa, joka olisi tullut "uimahyppääjässä" (eli peppu edellä, nilkat korvien vieressä) ja paikat oli ihan epäkypsät vielä ennen sektiota ja nyt taas ei olla vielä tuossa vaiheessa. Mutta maalaisjärki sanoisi, että onkohan se sun tuntema ihan vauvan pää, vai oisko se kuitenkin jotain puolitunnotonta kohdunsuuta? Ihan maksimissaan veikkaisin kalvopussinreunaa, mut sekin tuntuu aika ufolta, että oisit huomaamattasi jo niin auki..? Mut arvailuja nämä kaikki! Mä ehkä soittaisin svo:lle. Saisit tietää minkä väriset hiukset tulokkaalla on! ;)

Linda: Mulla kans munuaiset falskaa, matalasta munuaiskynnyksestä puhuvat. Ei tarvi syödä kuin aamupalaa (kaksi ruisleipää kinkulla ja 2dl maitoa) niin sokerit voi olla neljällä plussalla. Silti verensokerit ei huitele taivaissa. Tosin mulla nyt on se rd-diagnoosikin. Mutta ekassa raskaudessa oli tuota pissan sokeria koko ajan, vaikka rasitukset puhtaat.

Megalintunen:
Mä kans suosittelen ottamaan yhteyttä Reimaan.

Siitä fb-ryhmästä.. Se on siis nykyään sekä suljettu, että salattu, joten sitä ei löydy haulla. Jos haluat mukaan, niin laita vaikka mulle täällä Kaksplussalla yksärillä nimi, niin kutsun fb:ssa mukaan. :) Ja se on siis kyllä paljon hiljaisempi kuin tämä Kaksplussan puoli, mutta siellä on hieman erilaista keskustelua.

( . ) Niin hyvin ja helposti kuin tämä raskaus on mennyt, niin... Eilen ekan äitiyslomapäivän "kunniaksi" juoksin Ideaparkin parkkipaikalta sisälle noin 150m rattaita lykäten. Juoksu tuntui ihan hyvältä, mutta sisällä tuntui, että pohja tippuu.. Vauva selvästi porautui alaspäin. Ei taida olla enää 5,7cm kohdunkaulaa.. Vaikka ei nyt tietty tarvikaan olla.

3,5h siellä käveltyäni tunsin todellakin olevani raskaana. Nivusissa tuntui ikävältä ja tuntui, että navan ja polvien välinen alue oli ihan jäykistynyt. Lapsi tuntui tosi alhaalla. Ja pää oli tosi kipeä. Kootna verenpaine 145/101 ja 144/92 luokkaa. Päikkäreillä olo helpotti, mutta aika ärhäkästi tuntemukset palasi illan aikana. Sain imuroitua ja siivottua, mutta nurmikonleikkuuseen ei musta ollut. Miehen mielestä mun maha on tipahtanut..

Yöllä päänäsärky oli ihan hillitön ja nousin ottamaan kipulääkettä ja mittailemaan paineita. Paineet oli 140/95 ja 134/94. Maltillisethan nuo vielä mulle on, mutta yöpaineiksi mielestäni aika kovat silti. Nyt aamulla olikin sitten 160/99 ja 148/101, ilman päänsärkyä. Illalla proteiinit yhdellä plussalla ja veri yhdellä. Tiedä taas mistä tuo verikin plussalle pompsahti.. :( Ja samoin yöllä ja aamulla proteiinit yhdellä plussalla. Lisäksi näiden muutaman viileän päivän aikana helteiden tuoma (?) turvotus ei olekaan sulanut pois, vaan paino vaan jatkaa nousuaan. Niinkuin mä vielä viime viikolla nautiskelin 6kg:n painonnoususta, niin nyt on 8,4kg mittarissa. Ja syömisissä ei pitäisi olla syy.

Toksemiaa taitaa siis taas olla mulle tarjolla.. :( Viikkoja tänään 35+1.

Jaahas.. Nyt sais soittaa äitipolille, josko se rr-lääkkeen aloitusajankohta olisi käsillä.

Raitis
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Terkkari soitteli aamulla limatulpan takia, ja ilmoittaa päivällä myöhemmin pitääkö mennä äitipolille näytille vai riittääkö ylimääräinen neuvolalääkäri. Kuitenkin paikat on kuulemma tarkistettava ja ylimääräistä rasitusta vältettävä. Toivottavasti en nyt enää ihan vuodelepoon joudu. Miehellä onneksi alkaa kesäloma ensi viikolla, joten on sitten enempi auttelemassa kotitöissä ja esikoisen kanssa.

Eea & Urkki 32+5
 
Pikakuulumiset:

Kävin eilen äippäpolilla erittäin kipurikkaan yön ja vauvan liikkumattomuuden vuoksi. Aikaisemmin alakerrassa ei ollut mitään muutoksia, mutta nyt oli kohdunsuu lähtenyt avautumaan ja kanava lyhentynyt roimasti. Vauva ihan alhaalla ja tosiaan ei turhia liikuskele eli on ihmeellisesti rauhoittunut. Mulla on hieman huono olo koko ajan ja kovat menkkakivut jotka osottautuivatkin sitten suppareiksi joita en osannut epäillä, kun ajatuksissa niiden kuuluu olla ihan toisenlaisia.... No unettomuuden takia sain ox....jotain jota otin yötä vasten ja nukuinkin kivuista huolimatta jonkin verran, niitä on edelleen.

Lantio ja alakerta on levahtaneet tässä parin päivän aikan kunnolla auki, häpyliitos antaa ulkoisesti painaenkin periksi, tuntui tyhmältä. Kätilö ja lekuri olivat sitä mieltä, että saatetaan kohta siellä nähdä muissa merkeissä. Voihan ne väärässäkin onneksi olla, mutta oma olo on todella todella hassu... sellainen seesteinen eikä mikään jaksa painaa mieltä...

Käskettiin levätä, levätä ja levätä, jos tämä viikko saataisiin vielä loppuun. Sitten eivät estele ja vauvakin on kuulema ihan hyvän kokoinen, painoarvio sellaiset 2,5kg. Näyttivät käyriä mulle, kun mä kyselin, että eikö ne vois vielä tämänkin viikon jälkeen sitä pidätellä, eivät kuulema voi... :(

No näin täällä tällä hetkellä... ton eilisen puolikkaan tabun jälkeinen olotila on hassu... hieman pöppöräinen vieläkin, hullua..... vauva heräs onneksi, kun varoittelivat, että pieni hiljenee sitten myös, mutta on täysin vaaratonta, kun istukka suodattaa suurimman osan...

-Miuski & Jimpula 33+3

Ja jäipä pois vielä, että on ihmeellinen huono olo koko ajan... ei sellainen, että kipeä olis, mutta...en osaa selittää...
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Argh! Nyt ärsyttää, raskaushormoonit ja pettymykset ei oo hyvä yhdistelmä!!!! Mies just soitteli töistä ja ilmotteli muuttuneista kesäloma-aikatauluista. Alunperin oli tarkoitus ja sovittu, että ensi viikolla jää lomalle kahdeksi viikoksi ja säästää loput kaksi viikkoa siihen kun vauva syntyy. Olis saanut olla kaikkineen 5 viikkoa kotona auttamassa ja tutustumassa vauvaan.

Äsken soitti ja ilmotti et hän onkin neljä viikkoa nyt lomalla. Harmittaa ihan älyttömästi! :kieh: Kaksi lisäviikkoa olis ollu varmasti tarpeeseen. Ja asia oli ainakin olevinaan sovittu hänen työnantajan kanssa, mutta nyt pomo olisin sanonu et pitää kaikki 4 viikkoa putkeen. Ärsyttää ja kiukuttaa kun suunnitelmat muuttuu!!!!!
 
Elokuunvaavi, mulla vauvan pää on niin alhaalla et ainaki lääkäri sen helposti tuntee alakautta, ite en oo uskaltanu kokeilla mut pöntöl istues vauvan pää painaa sillai et koko alapää on kivikova ja tuntuu jopa pahalta pyyhkiä! Mut siitä en osaa sanoa kuinka normaalia on kun ite makaan osastolla ennenaikaisen synnytyksen uhkan takia, mut mullahan paikatki pettäny..
 
Piti tulla poksumaan 36+0 tänään :D Jee, pikku hiljaa sitä mennään loppua kohden tai oikeastaan uutta elämää kohden :)

Toisaalta odotan ihan hirveesti,että saan pienen syliini, mutta sitten taas toisaalta pelottaakin.. Arki yksin kolmen kanssa on kuitenkin eri kuin kahden jo isomman lapsen kanssa. Varmasti heistä on apuakin, mutta kuitenkin vauva on vielä pieni kun alkaa kouluun ja eskariin viemiset ym. Tiedän että se arki siitä lähtee varmasti sujumaan, mutta kaikkea sitä vaan miettii ja pohtii :)

Voimia kaikille suppareiden, kipujen ja huonon olon kanssa :hug:

(.) Olo ok, turvotuksia on jonkun verran. Liitoskivut välillä koviakin, mutta aika hyvä olo kuitenkin on, kun ei liikaa rehki..

Elzu ja poitsu 36+0
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!! :wave:
Mie olen totaalisesti tippunut teidän jutuista, en ole käyny pitkään aikaan lukemassa.. :ashamed:

Vapailla olen ollut jo kesäkuun alusta, mutta tää tietokoneella olo on jääny kyllä tosi minimiin, ulkona on tullut oltua lähes koko ajan ja sisällä pyörähtäny vaan nukkumassa :)

Nyt hämmästys olikin suuri, onnea paljon kuuttikselle!! Miten tää aika on rientänytkään, sillon alkuvuodesta tuntu että aika matelee ja elokuuhun on ikuisuus, mut nytten on viimeset kuukaudet menny ihan hujauksessa! Meillä ei ole vielä vauvanhuoneen remppakaan valmis, ei ole saanu näillä helteillä mitään järkevää aikaseksi.. Sen verran tein, että kaivoin poitsun vanhat vauvanvaatteet ja lajittelin säilytettäviin ja kirppikselle meneviin sekä pesin ne.

Raskaus on mennyt tosi hyvin, ongelmia ei ole ollut =) Yhdessä ylimääräisessä ultrassa tosin kävin viime viikolla kun neuvolassa oltiin huolissaan kun sf-mitta oli kääntynyt laskuun. Juniorilla oli kuitenkin kaikki hyvin, kasvaa ihan normaalisti ja painoarvio oli vähän reilu 2 kg. Tuo sf-mitan kääntyminenki luultavasti johtu siitä, että 3 viimesintä mittausta on suorittanut 3 eri henkilöä.

Mie en ole enää uskaltanu pitkiä lenkkejä tehdä, eilen kävin kaupungilla kävelemässä siskon kanssa, ja nyt oikea kantapää on tosi kipeä, ei pysty paljon painoa varaamaan! Inhaa, kun muuten on kaikki mennyt hyvin ja tykkään kävellä pitkiä lenkkejä niin nyt on sitten ruvennu nuo jalat sanomaan sopimusta irti :kieh: Varmaan vaan rasittuneet kun on tuo painopiste muuttunu.. Oon selvinny tosi vähällä painonnousullla, ainoastaan 3 kg tullut lisää :O Vaikka siis oon syöny mitä mieleen juolahtanu, myös niitä epäterveellisiä pitsoja ja sipsejä :ashamed: Onhan tuota elopainoo ennestään, eli ihan hyvä juttu kuitenkin. Saas nyt nähä miten loppua kohti kertyy painoa, kun ei oikein pääse nyt liikkumaan noitten jalkojen takia.

Täällä oli puhetta koirista, meillä on tuommonen mammankoira labbis, joka siis taaplaa miun perässä koko ajan ja onki sit pistänyt miettimään miten hää junioriin sitten suhtautuu. Mein koira on kyl sellane "lapane", ei oo ikinä kellekään ärähtäny ja ruokakupinki voi viedä nenän eestä vaikka ruoka onkin hänelle SUURI asia :LOL: Mie ajattelin, että mies saa tuoda synnäriltä ensin koiralle jonku rätin missä on vauvan hajut, et pääsee vähän tutustumaan etukäteen. Ja sit mennää sen mukaan miltä näyttää, hää on kyllä tosi lapsirakas, mut välillä vaan leikit äityy turhan raisuiks..

Synnytysajankohdasta sen verran, että jotenkin oon aatellut että syntyy ennen laskettua aikaa ainakin muutaman päivän. Johtuu varmaan siitä, kun tuo la on laskettu menkoista, mitä en oikeesti muistanu ja vaan heitin millon on viimeeks ollu ( oli siis alkanu varmasti useempaa päivääki aikasemmi) ja ultrissa on aina ollu pikkasen isompi tuohon la:han nähen. Ja toisaalta toivon että aiemmin syntyy että pääsee mahasta eroon :p Tässä kuitenkin oon saanu olla vapaillakin ihan kiitettävästi.

Nyt tuntuu niiku ois oikeesti LOMALLA, poitsu lähti viikoks mummolaan ja sain itelleni auton käyttöön kun mies rupesi käymään töissä harrikalla (aiemmin on hoidellu kimppakyytiä, mut nyt kesällä ei ole juuri kyytiläisiä). Mie oon nyt kökkiny tässä niin monta viikkoa, et tuntuu tosi oudolta että voin oikeesti vaan lähteä millon haluan ja minne haluan :LOL: Sitten kun siskollakin on tää viikko lomaa niin päätettiin et eiköhän lähetä tänään kohti imatraa ja bb-katua! On tää vaan kivaa =)

Summersun & juniori 33+5
 
Onnea Kuuttikselle vauvauutisista! Ihanaa, elokuu on lähellä.
Täällä menossa remontti jonka jälkeen pääsen kunnolla pesemään kaikki kestot käyttökuntoon =)
Jos jollain jäämässä ä-pakkauksen kestot käyttöä vaille niin laitelkaa viestiä.

Terkuin,
Elsa ja masuasukki 33+0 Poks
 
Kiitos vastanneille.. niin siis selvyyden vuoksi en tuntenut tietenkään paljasta vauvan päätä vaan siellä omassa kodissaan se oli mutta kivikova pallo se oli et en keksi mikä muukaan olis voinu olla :/ (ja en siis mitenkään myöskään työnnellyt sinne sormia vaan ihan puol sormea ku laitoin ni heti siinä se tuntu) kyllä sitä täytynee johonki varmaan soittaa eikä vaan ihmetellä.. enään en kyllä sinne oo mennyt tai meekkään ronkkimaan se on varma.. tuntuu et toi poika on päivä päivältä vaan alempana ja noita pistoksia tulee alapäähän vähänväliä..
Onneks viikkoja on jo kuitenki kasassa sen verran et jos tää meinaa nyt oikeesti jo lähtöä tehdä maailmaan (vaikka ei vielä toivottavasti pariin viikkoon) niin on varmaan ihan hyvän kokoinen..

Elokuunvaavi 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Terkkuja äitipolilta.. Tai paremminkin svo:lta. Eipä alkanut vielä rr-lääke. Paineraja oli tämän lääkärin mukaan 150/105 toistuvasti ylitettynä. No, parempi kai se on ettei suotta lasketa sitä jos kerran lapsi voi hyvin näilläkin paineilla. Mulle vaan lisää päänsärkylääkettä naamariin. ;) Toksemiakokeetkin puhtaat! Jos paineet yhtään tästä nousee tai nuo rajat ylittyy, niin päivystyksenä takaisin.

Lapsukainen voi hyvin ja sisätutkimusta ei vieläkään tehty.
Ai niin, viime viikolla 34+2 pienen painoarvio oli 2,4-2,5kg ja oli kuulemma ennemmin siro kuin pulska, meni tuolloin keskikäyrällä. Nyt 35+1 painoarvio 2940g ja meni hieman keskikäyrän yläpuolella, ei kuitenkaan liikaa. Aika paljon olis kasvanut jos noi pitäis täysin paikkansa.. Tosin lääkäri oli vaan tyytyväinen kasvuun, koska "kyllä sen lapsen kuuluukin näillä viikoilla kasvaakin.." :)

Apteekista siis lisää Paracetamolia (kielsivät jo ibuprofeenin kokonaan) kassiin ja autonnokka kohti Pohjanmaata. :wave:

Raitis rv35+1
 
Kuuttikselle onnea rinsessasta:flower:


33+5 viikoilla mennään, vauvan painoarvio ultra oli tänään, pikkuisella oli kaikki hyvin ja painoarvioksi saatii 2440g, insuliini yksiköitä ilta/aamu nostettiin taas, ja kaiken huipuksi saan varmaan ateria insuliinitkin, mulla laskettu aika aikastui(4.8) kun käynnistellään viikoilla 38....:eek:
Sokerit arvot jollei pysy kurissa niin otetaan lapsivesipunktio ja jos hapetuksessa vauvalla jotain ongelmaa niin saatetaan käynnistellä vielä aikaisemmin. :O
 
Käytiin viime yönä käyrillä kun en tuntenut vauvan liikkeitä. Ekassa laskennassa sain 7 liikettä ja tokassa 8 (+1 mistä en oo varma ku mies kääns just kylkeä). Kaikki onneksi hyvin. Selvis, että (ilmeisesti johtuen etuseinässä sijaitsevasta istukasta) mä en vaan yksinkertaisesti tunne niitä liikkeitä. Vähänkö nolotti. :ashamed: Liikkeethän ihan kuulu siitä masiinasta, mistä sykekin kuuluu, sellasena suih-äänenä. Turhauttaa kun en tunne, mieluummin ottasin sellasen nyrkkeilijän, joka pitää valveilla ku tällasen hysterisoijan.. Mä jo mietin, et oon ihan ylihysteerinen ku tein sitä liikelaskentaa ja sit soitin kuitenkin vaikka eka ajattelin niitten sanovan vaan et mun pitäs rauhottua ja lepäillä kotona. Pelästyin ku se tyyppi sano saman tien, et tulkaa käymään. Kuvittelin, et ne aina on enempi nihkeitä ottamaan "turhaan" sinne ku toisinpäin..

Imetysliiveistä, mul ois kans projektina hyvien imetysliivien metsästys. Tarkotus ois tossa heti ens viikolla lähteä ramppaamaan liikkeissä ku äippäloma alkaa. Kauhistuttaa jo ajatuskin kun mulla tosiaan on tota tissiä vaikka pienelle kylälle jakaa, niin tarviin kunnolla tukea. Pakko siis testata ylle, netistä en vaan jotenkin uskalla tilailla, vaikka oishan niissäkin palautusoikeus..

Tänään oli kans perhevalmennus. Käytiin läpi synnytystä ja katottiin synnytysvideo. Lisäksi oli juttua parisuhteesta. Ihan ok, tosin aika pitkälti tuttua asiaa ku oon sen verran lueskellu kaikenlaisia oppaita yms. Yks mikä oikein ihmetytti oli se, et siel oli yks teinipariskunta, jotka häippäs tauon aikana sanomatta kenellekään mitään. Ei tainnu kiinnostaa. :whistle: Ois ne toki voinu sanoa, ettei kaikkien muitten ois tarvinnu ootella niitä.. Torstaina ois toinen kerta, jossa sitten imetyksestä ja muusta vauvan hoidosta.


u & Liipukka 33+6
 
Heipat!

Tänään oli lääkärineuvola, tässä kuulumisia:
RV 36+1
Paino 76.1 eli kahdessa viikossa tullut 3 kg lisää...turvotuksen piikkiin laitan tämän :saint:

Paineet 133/ 91 ja sanomista tuli. Nyt pitää kotonakin alkaa joka toinen päivä mittailemaan, ja jos tuntuu ettei pysy tuon 90 alla tai tulee päänsärkyä niin heti täytyy reagoida :O. Siis kyllähän mä sen tiedän, mutta suututtaa kun oon muutenkin sellanen hermoilija, niin mittaustilanteessa hermoilen vielä enemmän ja vaikka mittais kotonakin niin iskee sellanen paniikki että mitä sieltä tulee..

SF-mitta 33, rt, sykkeet +136 ja liikkeet ++. Millähän perusteella nuo liikkeet muuten merkataan, nyt lääkäri ei kysynyt multa niistä mitään, kai hän sitten tunnustellesaan tunsi? :confused:
Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituuskin edelleen 3 cm, eli ei kuulemma ihan heti ole sieltä tulossa. ;)

Seuraava neuvola onkin jo ensi viikolla, ja onneksi oma terkka silloin taas paikalla. Ei näissä sijaisissakaan mitään vikaa sinänsä ole ollut, tuntuu vaan että joutuu samoja asioita selittämään aina uudestaan.

Imetysliivit pitäis täälläkin hommata, en vaan osaa päättää mimmoset. :confused: Tai teen taas tästäkin asiasta vaikeampaa kuin se todellisuudessa on.

Muuten hankinnat alkaa olla mukavasti kasassa, vähän tekis mieli vielä käydä alennusmyynneissä katselemassa pikkasia vaatteita, mutta täytyy odottaa vielä viikko että saa kesälomarahat. Kelan päätöstä en ole saanut vieläkään, vaikka jättöajasta on jo ikuisuus, päätös odottaa ilmeisesti edelleen sitä työnantajan ilmoitusta ja siinä kun palkanlaskija vaihtui kesken kaiken, ni tää uusi nyt sitten jotain siellä vielä säätää. Viimeksi kun kysyin niin olivat palkanlaskennassa sitä mieltä ettei vielä mitään hätää, kun kuitenkin saan palkkaa sen 72 päivää. Niin tai näin, täytyy ensi viikolla mennä sinne hätistelemään.

Nyt mie otan koiran kainaloon ja alan syömään mansikoita :p:p
 
Neuvolakuulumisia taaltakin!

Sf mitta edelleen 35cm (viime viikolla sama), verenpaine 100/52, pissa puhdas, sykkeet hyvat (unhdin kysya lukua) ja kuten arvasin, vauva on taysin lahtokuopissa eli taysin laskeutunut. Ei ihme, etta mun alapaa (plus peppu ja sisareidet) ovat olleet niin hellina viimeisen viikon aikana! Katilo pohti, etta koonsa ja sijainninsa puolesta vauva on valmis maailmaan kolmen viikon kuluttua, jos niin haluaa. Mutta jotenkin en usko, etta se nyt noin pian viitsisi syntya. :p

Elokuunvaavi pohti vauvan 'paan tuntemista'. Ma en ole kokeillut kohdunsuuta (en edes ylla, se on niin takana) mutta kun tein pienta 'sisatutkimusta' tunsin vauvan paan ihan selvasti jo. Se on siis niin alhaalla etta tunsin kovan paan muodon 'ihon' lapi, ja se liikkui vahan kun varovasti painoin. Ja kuten sanoin, mun liikkuminen on selkeasti vaikeutunut viimeisen viikon aikana, tunnen seka sukkapuikko- etta liitoskipuja, etenkin sattuu jos olen istunut kauan paikoillani. Parasta olisi olla jatkuvasti hieman liikkeessa. Ehka Elokuunvaavilla sama tilanne?

Seuraava neuvola parin viikon kuluttua - loppusuoralla ollaan! =)

Bump rv 33+5
 
Ulleli83 Mulla oli just esikoisen kanssa että en tuntenut liikkeitä välttämättä moneen päivään kunnolla, mutta en "kehdannut" käydä tarkistuttamassa. Silloin istukka takaseinässä Nyt istukka etuseinässä kuten sulla ja itse tunnen liikkeet taasen nyt paremmin. Tosin alkuraskaudessa en tuntenut niin hyvin. Hyvä että sait mielenrauhan asian suhteen, tiedän tunteen ku miettii jatuvasti että onkohan masussa eloa. Nyt ku tää toka potkii ihan eri meiningillä niin olo ollut huolettomampi. Niin ja niistä rinnoista, voisit jakaa niitä vähä mulle ku mulla ei juurikaan ole vaikka olen pitkä ja isokokoinen 175/71 kg normaalimitoissa noi kilot siis... ja mulla on B-kuppi ja oli myös imettäessä.

Elokuunvaavi ja Bump.. Anteeksi nolo kysymys:ashamed: mutta miten sitä voi "peuhata" jos pää kädelläkin tuntuu : )

Mä jotenki ootan ihan hulluna koko ajan uusia vauvakuulumisia ja samalla ihmettelen että miten hyvin kaikki kasassa pysyy. Olikos tässä pinossa kellään kaksosia tulossa, nehän yleensä syntyy tai synnytetään aiemmin. Itse synnytän todennäköisesti elokuun loppupuolella joten mua on turha odottaa vielä synnyttäneiden listaan. Tulin just bodypumpista ja olo on kuin ei-raskaana olevalla noissa jumpissa, jos ei olis peiliä niin en muistais koko raskausasiaa.

t schnappy79 33+4
 
Bump: en sitten taida ainoa olla jolla vauva jo niin lähtökuopissaan et tuntuu käteen ja just tuollein kun kuvailit mullakin on.. ja en mäkään oo kohdunsuuta menny kokeilemaan tai ylipäätään kaivelemaan ollenkaan.. jotenki hassua kun tää on mun ensimmäinen ja mutsilla menny molemmat lapset yli lasketun ja jos tää nyt sit haluuki tulla jo aikasemmin.. en tiiä.. voihan se olla ettei tääkään sit loppujenlopus päätä tulla vielä pitkään aikaan :D kuukauden päästä olis laskettuaika.. mut inhottavalta kyllä tuntuu kun niin alhaalla on.. mul on jorviin aika ens viikon keskiviikkona diabeteshoitajalle ja siihen kokoarvio ultraan että kyselen siellä sit samalla jos ei nyt pahemmaks mee ja päädytä soittelemaan aikasemmin johonkin..

Schnappy: ei sen jälkeen mitään oo tapahtunutkaan makkarin puolella.. kyl mä säikähdin sitä ihan tosissaan ja mietin itekkin et mitäs jos noi miehen vehkeet käynnistääkin synnytyksen tai jotain :D nyt jos elelis ens viikolle sinne jorviin ilman ainakaan varsinaista yhdyntää ni vois kysellä sit että uskaltaako vaiko ei.. kai sitä normaalisti pitäis pystyä mut vähän hurjalta kyl kieltämättä itestäki tuntuu :D

rv 35+3
 
Heippa!

Täällä synnäriltä kirjoitellaan. Eilen illalla meni aivan yllättäen lapsivedet pönttöön. Mitään ennakkoivia merkkejä ei ollut, joten olo on edelleen aika pöllämystynyt. Soitin synnärille (tänään viikkoja 35+4) ja käskivät lähteä saman tien tulemaan. Oli kuulemma siinä ja siinä että estelläänkö. Lääkäri ja kätilö tutki ja otettiin käyrää yms., ja sitten pääsin tänne osastolle, laitettiin suoraan suoneen antibioottia menemään, menee ilmeisesti kolme kertaa päivässä annos ja tulehdusarvoja ja vauvan sydänääniä seuraillaan. Yöllä supisteli jo kolmen-neljän minuutein välein säännöllisesti ja tosi kipeästi, mutta sain sitten lääkettä (että saisin nukuttua) joka sitten aamuun mennessä oli saanut supistukset kokonaan loppumaan. Tänään tullut ihan vaan jotain yksittäisiä. Kolme päivää menee nyt siis antiboottia ja sitten loppuviikosta käynnistellään ellei ala spontaanisti ennen sitä! Koko-arviota ei ole saatu, mutta suht hyvin viikkoja pitäisi olla ettei siinä mielessä tosiaan mitään hätää, ja kyllä mä kovasti ja toivoisin että syntyisi, oli jo niin napakoita ne supistukset sillon yöllä. Fiilikset on aika uskomattomat, yhtään ei osattu varautua että tämä nyt näin yhtäkkiä käynnistyisi. Kaikki kotona vielä kesken, edes sänkyä ei ole kasattu. Mutta ihanaa on katsoa täällä osastolla noita pikkuisia ja aatella että muutaman päivän päästä meilläkin on jo oma sylissä :heart:.

Muoks hieman kirjoitusvihreitä, ei tosiaan ole juurikaan tullut nukuttua...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Hemarille uuteen kotiin!

Raitis, musta sun paineet on jo aika melkosia, jos yhtään tosta nousee niin varmaan sitten olis tarpeen miettiä sitä lääkitystä tosiaan....? Ja ettei sitä toksemiaa kehittyisi, kun tota turvotustakin on.

Eea, tosiaan ymmärrän että voi ottaa päähän!! Voiko se työnantaja tehdä noin, päättää yhtäkkiä että mies pitääkin ne lomat noin? onko siihen pakko suostua?

Summersun, mulla oli kanssa viime vkolla toinen kantapää tosi kipeä ja jotenkin turvonneen oloinen, itsekin ajattelin että johtuu tästä mun vaappukävelystä ja muuttuneesta painopisteestä, helpotti kumma kyllä yhden pvän Särkänniemikävelyn aikana, aika outoa kun luulin että olis vaan pahentunut :rolleyes: Toivottavasti sullakin pian helpottaa!

Vimmulla jännät paikat, tsemppiä! Sä oot varmaan seuraava vauvautuva!:)

Miuskille tsemppiä ja koitahan nyt lepäillä vielä, että vauva sais vielä jonkin aikaa mahassa vahvistua! :flower:

Ulleli, onneksi kaikki hyvin! Parempi sinne aina soitella jos on huolissaan, sitten tosiaan tarkistavat tilanteen. Mäkin jouduin esikosta käymään aikanaan, kun en saanut kasaan kun jonku 5 liikettä 2 h aikana, silloinkin loppujen lopuks kaikki hyvin mutta yötä vasten halusivat tarkistukseen.

Oma vointi ok, ei raportoitavaa juurikaan, vauvalla tosin hiljainen päivä mutta sen verran liikkunut että kaikki kai ok. Ehkä vielä seurailen tässä illasta että liikkeitä kertyy...

Kirppiina ja Rooney 36+1
 

Yhteistyössä