*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Schnappy - Elokuunvaavin tapaan meillakaan ei ole peuhattu nyt pariin viikkon. En kylla ihan heti huomannut tuota 'paata alapaassa' (heh) mutta lantio on ollut sen verran kipea, etta ajatus peuhaamisesta ei innosta. Ja ma luulen, etta mieskin on ollut vahan huolissaan, kun ei ole edes ehdottanut mitaan sinnepain.

Vimmulla janskat paikat - kaak, kohtahan meilla on kasassa kaksi vauvaa! Tsemppia sinne ja ihanaa, etta se nyytti on pian kainalossa..
 
Täällähän alkaa olemaan suhinaa! :LOL:

Vimmulla alkaa olemaan siellä tosissaan hetket lähellä. Varmaan jännä, kun tuli noin yllättäen. Mutta toisaalta, onhan noita viikkoja jo kasassa. Tsemppiä sinne!

Miuskille kans tsemppiä, jos se vaavi hetken vielä malttais. :whistle:

Koira-asiasta koiralla toki pitää olla rajat ja säännöt, mutta minusta on tärkeintä kun vauva tulee kotiin, ettei koiraa unohdeta ja tyrkätä syrjään. Vauvan liinaa synnäriltä etukäteen, että vähän ehtii tutustumaan hajuihin. Ja sitten kun vauva tulee, niin annetaan haistella. Jos koira sysätään heti pois, niin voi sitten kapinoida sitä. Tervepäinen koira kyllä sitten oppii nopeasti, että laumaan on tullut uusi jäsen ja oppii oman paikkansa, kun se johdonmukaisesti hänelle näytetään.

Mulla alkaa issiasvaivat vähän helpottamaan. Vesijuoksu muuten tekee tosi hyvää, täytyy yrittää nyt käydä niin pitkään, kun vaan pystyy. Ens viikonlopuksi meinasin vielä lähteä kaverin luokse Helsinkiin kyläilemään, kun vielä pystyy. =)

Valmistelut on hyvin käynnissä. Sänky kasattu, osa vaatteista pesty. Hoitoalusta makkariin pitää vielä hommata, meinasin sen sen viikonlopulla hommata. Eiköhän sitä ehdi laitella paikat kuntoon. Lauantaina meinattiin mennä synnärille tutustumaan. Alkaa olemaan jo sellainen fiilis, että perskuta, kohta päästään tosi toimiin. :LOL:

Soulmama ja Kunto-Oskari 33+4
 
Vimmu Jännää kyllä ku noin yllättäen meni vedet. Tsemppiä, kohta pääset pikkuvauvan tuoksua nuuhkimaan.

Hemari onnea uuteen kotiin. Sullakaan ei varmaan kauaa mene ku on jo noin lähtövalmis tilanne lääkärin mukaan. Kiva kun saat uuden kodin valmiiksi ennen ku vauva tulee.

Miuski Onneks on jo hyvät viikot sulla kasassa jos pieni piankin on tulossa.

(.) Oon kanssa vähän hämmentyny siitä ku vauva on ollu jo noin 6vko tosi alhaalla. Joka päivä vihloo ja tuikkii ja liitoskipuilee. Tavallaan on sellanen olo, että voi se sieltä tullakin ennen laskettua. Toisaalta neuvolassa ei ole tuumattu mitään tähän eikä kertakaan katsottu alapään tilannetta, joten oletan ettei se sieltä tule kai aikoihin. Ihmettelen vaan ku oon tääl lueskellu, et joidenkin kohdalla tarkastetaan tilanne tai ainakin otetaan kantaa neuvolassa. Mä oon käyny yhteensä neuvolassa 5kertaa enkä kertaakaan lääkärillä. Tosi vaihtelevaa paikkakunnittain tuntuu olevan. Kyllähän sinne tietty sit pääsee jos jotain tulee.

Sain vihdoin sisarusrattaat ostettua. Kannatti odottaa, oli aika hyvä tarjous. Ostin Carenan double swingit 299e ja sain siitä hyvästä 100e lahjakortin kyseiseen liikkeeseen. Lahjakortilla ostan sen vaunukopan joka muuten maksais 89e. Just katoin lastenkirpparilla kyseisiä rattaita ilman vaunukoppaa ja ne makso siellä 250e eli halvemmalla sain uutena :)

Nyt viikon oon siivonnu ja järjestelly kämppää uuteen uskoon. En tajua mistä tää energia ja siivousvimma on tullu. Eka kerta ikinä! Ei esikoisen odotusaikana tapahtunu tällästä. No ihan loistavaa. Voin sanoa, että juuri tätä mun asunto on odottanut koko ikänsä!

Koittakaa naiset vielä jaksaa mahojen kanssa!

lyyli ja piiperö 35+4
 
Vimmulle paljon tsemppiä.

Mä roikun täällä netissä keskellä yötä kun en vaan saa unta. Yritin pyöriä sängyssä mutta mitenkään päin ei taas ollu hyvä ja sitten alkoikin närästää. :stick: Mies kuorsaa makkarissa ja koira keittiössä. Kohtahan sitä voikin käpsytellä postilaatikolle hakemaan lehden :LOL:
 
Eea
Vimmulle tsemppiä! Kohta jo kaksi vauvaa syntynyt, uskomatonta. :) Ja vauhti varmasti vaan kiihtyy.

Kirppiina Pomo tosiaan saa päättää työntekijöidensä loma-aikataulut, ja hän nyt kovasti väittää että on koko ajan ymmärtänyt, että miun mies pitää 4 viikkoa yhteen putkeen vaikka selvästi oli toisin sovittu. Mies epäili, et kun heillä on nyt syksyä kohti kiirettä, niin pomo tajus et tulee pula työntekijöistä jos hän lomailee 5 viikkoa vauvan synnyttyä. Arsyttää kyllä vieläkin. Noh, pitää nauttia siitä, että saadaan lomailla tällä kokoonpanolla 4 viikkoa. Tai mistä sitä tietää jos vauva päättää saapua jo miehen loman aikana. :)

Siiruska Itekin meinasin viime yönä kömpiä jo kolmen aikaan ylös, kun ei vaan nukuttanut. Sitkeesti kuitenkin jäin sänkyyn ja ilmeisesti jossain vaiheessa olin simahtanut.

Hemarille onnea uuteen kotiin!!
 
Vimmulle tsemppiä, kohta on pieni sylissä =)

Mä säikähdin eilen, ku tuli yhtäkkiä sahalaitakuvioita silmiin, puoli tuntia sitä kesti. Paniikis mittailin verenpaineita ja olihan ne koholla(korkein lukema 150/90) laskivat sit kyl ku rauhotuin. Mulla on tänään iltapäivällä neuvola, joten päätin odottaa siihen. Sairaalakassin pakkaan nyt kyl valmiiks, jos tulee vaikka käsky lähteä polille tmv. Toivottavasti ei ole alkavaa raskausmyrkytystä.

Koralli & Tähkäpää 35+0
 
Heih...kaksi huonosti nukuttua yötä takana, jumalaton päänsärky tästä johtuen ja eilen illalla vielä koettu todella kivulias supistus :( Tuo supistus tuli ihan puun takaa ja niin kovana että mie valahdin polvilleni kesken pyykinlaiton ja vedet vaan valu silmistä...isäntä vielä istu sohvannurkassa koneella ja kehtas kysyä eväänsä liikauttamatta "supistaako?". Mie vastasin että ei sitten yhtään ja konttasin sohvalle pitkälleni jossa supistuskin sitten hävisi yhtä nopeesti kun oli tullutkin. Koko iltana ei mies vaivautunut edes kysymään voisko auttaa jotenkin tai onko vielä huono olla. Joten alkoipa pikkusen mietityttämään josko kuitenkin lähtisin yksinäni synnyttämään...mitä mie tuollasella miehellä siellä teen :headwall:

~tottis ja napero rv 33+ jotain
 
Eea
Totinen torvensoittaja Jopa on mieheltä välinpitämätöntä käytöstä! Ite olisin ainakin pahoittanu mieleni tosi pahasti. :( Miehet ei aina tunnu ymmärtävän, sen on saanu välillä huomata.
 
Paljon taas kuulumisia.

Totinen torvensoittaja: Ymmärrän sua vaikka mä olen sitten taas sellainen, että en halua miehen "hössöttävän" tms. ellei ole satapakko :D Mä ärsyynnyn jos tekee yhtään enempää kuin kysyy, että suppaako. Haluan hoidella itse tilanteet jne. Meitä on moneksi, mutta tottakai jos on sellainen olo, että kaipaisi tukea eikä sitä saa niin kyllä se suututtaa!

Oma napa ( . )

Toinen hieman enemmän levätty yö takana. Tosin apua siihen vaadittiin pienen rauhoittava-annoksen verran, tylsää. Kipuja on, suppaa ja silleen, mutta katsellaan. Makuulla olen mahd. paljon, koska pystyasento selvästi provosoi suppareita tulemaan.

Voikaahan hyvin ja voimia sille jolla pian vauva, nimimerkkiä en muista! Näinhän se meitin pinon vauvalauma alkaa kasvamaan :heart:

-Miuski & Jimpula 33+4
 
Vimmulle tsemppiä!! :) ja Miuskille myös, toivotaan, että pikkuinen vielä malttaa muutaman viikon pysyä masussa..

Lääkärineuvolassa käyty. Neuvolatäti olikin jääny lomalle ja sen jälkeen muuttaa muualle, että vaihtu tässä loppumetreillä. Ja lääkärikin oli lomalla. Oli nuori naislääkäri, eikä nyt sit osannu sanoa onko vauva edelleen rt:ssa.. ens viikon torstaina menen käymään toisessa neuvolassa, missä on ultra, että nähdään onko poitsu oikein päin.. Nyt sitte stressaan, vaikka turhaa onkin, huoh...

Tästä lähin on sitten viikottain neuvola, nyt sitten tajus että viimeisiä viikkoja on :) Ei ollut kyllä laskeutunut, eikä kohdunsuullakkaan mitään tapahtunut, että varmaan menee laskettuun asti tai ylikin... Mut jos olo pysyy tällasena niin, eipä sen väliä.. :)

Tänään lähdetään koko poppoo vielä Porin Yyteriin leirintäalueelle minilomalle, sitten taitaa olla lomat lomailtu.. :) Kyselinkin lääkäriltä saanko vielä mennä uimaan ja sanoi, että joo, mutta 37-38 alkaa olla sitten viimeisiä viikkoja kun saa mennä..

Elzu ja poitsu 36+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas kaikille!

Voihan helle taas, mun puolesta ois saanut jatkua noi ihanan vilpoiset päivät... Sain jopa jotakin aikaiseksikin, vaikka mökillä ollaan edelleen ja kaupunkiin tekis jo mieli hoitamaan asioita ja laittamaan vauvan tavaroita valmiiksi. Niin, oon siis pessyt, puunannut ja kiillottanut ne mun vanhat vaunut ja mies teki niihin uuden pohjan. Nyt kun saan vielä kiinnitettyä pohjan ja ommeltua uuden sisuskankaan niin ai että niistä tulee hienot:)

Väsymys on kyllä valtava, nyt on mennyt pari viikkoa tosi huonoilla unilla nuhan ja lonkka/pakarakipujen takia. En oo päikkäreitäkään nukkunut, mutta jotenkin sitä näköjään vaan pysyy tolpillaan vaikka välillä tuntuu ett iskee ihan totaaliuupelo päälle. Harjoitusta tulevaa varten, niin kai noi "viisaammat" sanoo jos erehtyy jollekin väsymystä valittelemaan. Ikävä vaan, että mitä enemmän väsyttää niin sitä enemmän miesparka saa kuulla kiukuttelua ja vaikka kuinka yritän hillitä niin sille ei vaan voi mitään... :ashamed:

Onko muuten muilla kokemusta noista lonkka/pakarakivuista ja hyviä vinkkejä miten niitä sais helpotettua muuten kuin särkylääkkeellä (joka sekään ei kyllä kauheesti auta kun en viiti napsia niitä niin paljon kuin ehkä pitäis...)?!? Siis kysymyksessä ei ole issiaskipu, vaan lannerangan/lonkkien yliliikkuvuuden aiheuttamaa lihaskipuilua, joka ilmeisesti on jumittanut jonkun poikittaisen pakaralihaksen jonka nimeä en tähän hätään muista... Eli selkä on ok makuuasennossa (kipuilee lähinnä kävellessä ja ylipäätään ylhäällä ollessa), niin sen sijaan makulla ollessa alkaa noi muut kipuilut... Mulla on se tukivyö käytössä ja se kyllä helpottaa liikkumista, mutta ei se näytä vaikuttavan takamukseen ollenkaan! Oon yrittänyt venytellä pakaroita ja reisiä, mutta tuntuu että tän mahan kanssa en saa venytyksiä kohdennettua ihan sinne minne pitäis. Kävellä ja liikkua pitäis, mutta jaksaminen on vähän niin ja näin kun tietää ett mitä enemmän liikkuu päivällä, sitä huonommin saa nukuttua yöllä... ja sitt kun on riittävän kipeä, alkaa supistamaan. Ihana noidankehä:(

Vimmulle tsemppiä myös täältä! Hui, kouras ihan sydämestä kun mietin ett jos itelle kävis kans noin ett vedet vaan menee ilman mitään varotuksia ja vielä jos oisin täällä mökillä... ja yksin kun mies on päivät töissä! Parempi olla ajattelematta:)

Jaksamisia taas kaikille tasapuolisesti! Ja kirjoitelkaa, käyn monta kertaa päivässä nyt lukemassa juttuja, kun täällä mökillä ollessa siihen on aikaa:wave:

Tuulia ja papu 33+6 (hui, huomenna 34!!!)
 
Oi kohta täällä on jo paljon vauvoja!

( . ) Kävin just neuvolassa:
paineet 136/90, kotona 128/82 (täällä taisi muuten olla just joku toinenkin mittarikammoinen!)
paino +87g/vko JEEE!!!!
pissi ok
sf 35cm
turvotus +/-
liikkeet ++
syke 145
ja tarjonta mahdollisesti pt...tää kävi ilmi, ku sykkeitä ei meinannu löytyä kunnolla ja kun ne löytyi, ne oli navan yläpuolella. Myös kasvanut sf-mitta viittaisi perätilaan. Eilen minulla koski alamahaan ja terkkari sanoi, että sekin viittaisi siihen, että lapsukainen olisi pyörähtänyt toisinpäin. Terkkari kokeili vauvan asentoa monta kertaa, mutta sanoi, että pää ja pylly tuntuvat usein aikalailla samalta. Raivotarjontaa puoltaisi se, että pää (tai pylly) oli jo laskeutunut aika alas ja heilui enää vähän. Meen ensi tiistaina toiseen neuvolaan ultrattavaksi ja jos on perätilassa, sit Kysiin lisätutkimuksiin. Mut vielä olisi myös mahdollista se, että lapsi kääntyisi itse toisin päin, joten jos se nyt tosiaan on perätilassa, toivon, että saisi vielä itse käännyttyä takaisin rt, ettei tarvii väkisin käännellä sitä. Eli Elzu, tiedän oikein hyvin tunteesi!

Biliga ja poikanen 36+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä kans uneton yökukkuja |O Unet on pienissä pätkissä ja sit ei meinaa nukuttaa ollenkaan. Veskissäkin piti viime yönä käydä 3 kertaa. Ei oo ihme kun päivällä ei viitsis tehä yhtään mitään kun vaan väsyttää. Alkaa hiljalleen olla " kypsä olotila" tähän raskauteen.

Mulla on parin päivän aikana maha pudonnut aikas alas ja on pienentynytkin melkein puolella. Ei välttämättä enää arvais et olis melkolailla viimesillään raskaana. Luulempa et pikkuinen on mennyt lähtökuoppiinsa odottelemaan. Nyt myös joka askelella vihloo ja tuikkii tuonne alas ihan kunnolla. Ja hassu niinku paineen tunne tuossa lantiossa.

Sairaalakassin jo pakkasin ihan varulta, omat vaatteet ja vauvan vaatteet, samoin miehelle kassi jos hän sattuu synnytykseen mukaan pääsevän ( puhtaat vaatteet, pillimehua ja suolakeksejä), ja lapsilille kassi jos olisivat mummolaan menossa hoitoon.

Pikku Elli rv 36+1 :heart:
 
Tuulia, mulla on kans ollut noita pakarasärkyjä yöllä. Kun nukkuu kylellään, niin alkaa pakaraa pakottamaan ja pitää vaihtaa kylkeä. Ja sitten vähän ajan päästä toisella kyljellä sama asia. Mulla on myös issias kiusannu. Mä sain lääkäriltä lähetteen fysikaaliseen ja mulle on pistetty akupunktioneuloja alaselkään ja kankkuihin. Nyt ei oo kankut kiusannu enään samalla tavalla ja on saanut nukuttua paremmin.
 
Ihanaa meiän pino alkaa "repeilemään" Vauvoja puksahtelee maailmaan! :heart::heart:

Täällä kans yks uneton yökukkuja. Rasittavaa, kun täytyy veskissä rampata koko ajan. Menisi nyt aika pian... Mä kans luulen että vauva on asettunu lähtökuoppiinsa koska entistä useammin vihloo alapäähän että joutuu ihan kyykkyyn menemään kun juilii niin perhanasti. Ja samalla painontunne alavatsalla.. en tiiä onko se supistusta? vai mitälie..

En oo vielä pakannu sairaalakassia, mutta täytys varmaan pakkailla...

Tottis tiedän tuon tunteen. :heart: Miehet joskus on vaan pöllöjä eivätkä tajua.. meillä esim jos mua supistaa ja käpristelen, niin tää kysyy "joko pitää lähteä" ... hmmp. No, toisaalta huvittavaa.. kun eihä toi tiiä synnytyksestä melkeen yhtikäs mitään. Polonen :heart: :D

Mulla ei nouse paino! mua huolestuttaa, viimeks neuvolassa se oli -200g.. ja nyt koti vaa'alla kävin niin miinus 100! Vaikuttaako tää pahasti vauvaan..? tosin helteet on ollu nii turvotusta on voinut olla .. ja ruokakaan ei järin ole maistunut.. :(

Karvaton koira anteeks idioottikysymykseni! mutta miks miehelle pakataan sairaalaan puhtaat vaatteet? tai siis, onko se jokin käytäntö .. ? vai onko se vaan että kivempi olla puhtaissa eli voi vaihtaa tarpeen tullen..?

Neuvolaan.....

Hyppy ja poikanen 34+5
 
Hemarille onnea uuteen kotiin!! :flower:

Miuskille tsempit ja jaksamista! Ja samoin Vimmulle! Kohta onkin nyytti kainolossa. :)

Hyppy mulla vaihtelee paino parikin kiloa välillä. Eli älä huolehdi, kyllä se pikkuinen siellä pärjää. Nyt taas helteet voi turvottaa ja paino vaihdella senkin takia aika paljon. Mulla myös ollut vähän ongelmia tuon syömisen kanssa. Ei vaan meinaa saada lämmintä ruokaa alas, maitoa en voi juoda, ihan kamalaa ja kalkkitabletitkin oksettaa. Mansikat sentään maistuu. :D

Sairaalakassia enpäs ole hirveästi viellä ajatellut. Mietin pitäisikö sinne pakata esikoiselle joku ylläri kun tulee osastolle tai antaa sitten kun lähtee sieltä kotiin ja mä jään sinne? Mielipiteitä otetaan vastaan kiitollisena.

Viikonloppuna tulee vauvan pinnasänky, siihen ostan uuden patjan ja kaukalo pitäisi ostaa. Tärkeimmät alkaisi varmaan sitten olemaan kasassa.

Väsymys ei meinaa väistyä millään, voisin nukkua koko ajan. Ärsyttävää. Tytöllä on joku kesäflunssa, mutta energiaa riittää kyllä yli tarpeiden.
 
Eea
Luna Tuo ylläri esikoiselle olikin aika kiva idea. Kiitos! Ite oon suunnitellu et oisin miehelle ja tyttärelle piilottanu kotiin jonkun pienen lahjan, jonka saisivat sit yhdessä etsiä. Toisaalta jos sairaalasta esikoinen sais mukaansa jonkin pienen jutun, niin olis kotiin lähteminen ehkä hieman helpompaa.
 
Hyppy, mulla ei oo paino noussut muistaakseni 10 viikkoon ku pari sataa grammaa!! Ja painan siis edelleen alle 60kg, painoa tullu yhteensä vähän reilu 3kg.. Mut eipä lääkäri tuosta maanantaina mitään sanonu ku asiaa hänelle ihmettelin.. Jos vauva kasvaa ni ihan sama.. Mulla kuitenki viime raskaudessa kerkes tulla 8kg sinne viikolle 30 jolloin kävin viimeisen kerran neuvolassa.. Mut minkäs teet ku paino ei vain nouse!!

Täällä meinattiin taas eilen synnyttää!! Nyt oon sit estotipassa tod.näk viimestä kertaa, kolme uutta alotusta voi max olla (tosin joskus tehdään poikkeus mut harvoin enää näillä viikoilla) ja mulla nyt kolmas kerta.. Saa nähä milloin lääkäri uskaltaa tipan lopettaa, se voi nimittäin olla menoa sit ku synnytys on ihan veitsen terällä koko ajan.. Ja voi se tipasta huolimatta käynnistyä.. Odotellaan kuin käy..

Huikkis ja typy joka on ylittänyt ison veikkansa syntymäviikot, hurraa!! :p
 
Hyppy Me otetaan miehelle puhtaat vaatteet kun siellä saattaa vaatteet likaantua ja meillä ainakin mies hikoili niin paljon jo jännityksestä et oli vaatteet ihan märät. Oli myös heti pesemässä vauvaa ja siinä hieman verta oli myös mukana, niin paidallahan ne kaikki sit oli. Kysissä ainakin on miehille ihan oma pukuhuone, jossa myös jääkaappi, mikro, sänky ja suihku.

Huikkis Toivottavasti tippa vielä hetken tehoaa. :hug:
 
ultra ja neuvola kuulumiset.
tänään rv 32+5 paino-arvio nyt 1700g, istukka takaseinamässä, sykkeet 132, rt (kunpa ei enää kääntyiskää) lapsivettä normaalisti. ja kaikki hyvin vauvalla :heart: paineet 106/65 pulssi 75 :O hb 125 ja painoa oli tullut nyt vain 300g/6 viikossa!! Jes! eli yhteensä 7,6 kg..jospa sitäkää ei enää kauheasti tuu lisää. loppua kohden kyllä on tullut..:/ ja haaroväliin en uskaltanu antaa kattoo mut sanoi että onko tyttöjä ja poikia niin sanoin että poikia vain niin tokaisi siihen että sinä et vissiin muita osaa tehdä, joten arvelu että poikako sieltä taas tulee ;)
 
Onnea Kuuttis vauvasta!! :flower:

Siellä muutama muukin tuntuu jakautuvan piakkoin.. ;) Ihana kun saadaan vauvoja tähän pinoon! :)

Tuosta isän sairaalakassista tuli mieleen, että me ei sellaista ole ajateltu isälle pakata, mutta esikolle "mummulakassi" pakataan huomenna. Esikko on ite saanut sanoa mitä sinne haluaa laittaa ja mitä sinne ostettais. Kassi tulee pitämään sisällään mm näitä: Karkkipussi, limukka, trippimehu, suklaamuna (Joo tosi terveellistä.. ) +varavaatteet. Kerrottiin myös, että me ostetaan sinne jokin yllätys mukaan, jonka saa vasta sitten kun mummulassa on. Mummulat molemmat on ihan naurettavan lähellä meidän kotia, mutta ajatuksena tuo kassi tuntuu jotenkin kivalta. Ja lapsi tykkää huisina! :) Me ei tosin tiedetä, että mikä se yllätys olisi.. Mies ehdotti, että ostettais jotain "isompaa". Joku iso paketti legoja, tai jokin muu yllätys, joka olis tosi mieluisa. Vasta uusi pyörä laitettiin, niin sekin on pois listoilta. Höh. Pitää jatkaa mietintää.

Oliko se rv 36 lähtien ku neuvolassa ruvettiin käymään kerran viikos? Ei näitä muista enää.. :ashamed:

Meillä alkaa olemaan hyvällä mallilla vauvan kaikki tarvikkeet. Meinas tuossa 3viikkoa sitten jo paniikkia tulla, kun pelottelivat lääkärissä paikkojen pehmenneen ja ennen aikaisen synnytyksen olevan todennäköinen. Mut makasin sen reilun 2viikkoa, oikeastaan koko ajan, niin supistuksia tulee nyt n. kerran päivässä! Uskomaton vaikutus kyllä ollut levolla, eikä onneksi joutunut osastolla lähtemään. En oikeasti tehnyt kotona MITÄÄN. Mies teki kaikki kotityöt ja kävi myös vuorossa töissä koko ajan. :)

Jotenkin mies on päivittäin ottanut mut huomioon tosi hyvin. Tänään sanoin sille, että kattoo mun jalkoja, kun ne on niin pönäkät. Hyvä kun nilkkoja erotti :D Mies tuumas, että hän illalla hieroo mun jalat hyvin ja sit nukkumaan mennessä sängyssä hieroo selän. :heart:

Menipä taas minuksi tämä kirjoitus :ashamed: Tätä se on, kun elää neljän seinän sisällä ja joutaa kerranki vain olemaan.. :whistle:

KKK rv 34+0 (POKS!)

Ainniin! rv 33+5 oli painoarvio ja siitä tuli lukemat 2290g :heart:
 
Viimeksi muokattu:
( . ) Kävin just neuvolassa:
paineet 136/90, kotona 128/82 (täällä taisi muuten olla just joku toinenkin mittarikammoinen!)
:wave: täällä. Kävin tänään kans neuvolassa. Mulla paineet siellä 142/96! (kotona 124/85..) Pissa oli kumminkin ihan puhdas. Terkka sano, että olis lähettäny mut varmasti nyt polille, mutta näki mun kortista, että mulla on polilla ollu vielä korkeampiaki vp-lukemia, ja ovat ne polilla hyväksyneet. Ja kun tosiaan kotona oon saanu vielä ihan hyviä arvoja. On mulla kotiarvotki kyl vähä nousseet nyt, alapaine on yleensä kotona ollu alle 80.

Painoa oli tullu 880g/vko...argh..toivottavasti ees osa siitä on turvotusta. Nyt on 10kg noussu alkupainosta. Mut ku tuota alkupainoa oliki jo aika kiitettävästi..

Vauvan sf-käyrä kääntyi vähän laskuun, toivottavasti ei merkkaa mitään. No ens tiistaina on polilla seuraava käynti, että sittenpä taas näkee vauvan tilanteen.

Mun eilisestä aurasta terkka meinas, että se oli migreeniä. Ei kuulemma tuosta niin kannata huolissaan olla. Mut sen sijaan kasvoihin ei sais tulla turvotusta tai ylävatsakipua, sit pitää ottaa yhteys äkkiä.

Kävin tänään kaupasta nyt sit ostaan toiset hygieniatarvikkeet, että voi pakata sairaalakassin ihan valmiiksi. Liivinsuojia unohdin ostaa, mut ehtiihän ne vielä. Tai on mulla kestosuojia, mut en aatellu niitä sairaalaan ottaa.

Tuttejaki ostin ja otan sairaalaan mukaan. Aion kyllä tutille yrittää opettaa alusta asti. Juniorille tarjosin tuttia eka kerran joskus pariviikkoisena, eikä sit koskaan tuttia huolinut. Ei muuten, mut sillä on nyt ristipurenta. Serkullaan on myös ja ainaki serkulle oli hammaslääkäri sanonu, että olis kantsinu syödä tuttia vauvana niin olis tuo ristipurenta korjaantunut. Serkkunsa ei myös huolinu tuttia. Mut en mä toisaalta tiedä voiko vauvaa tutille opettaa, jos se ei halua. Kyl mä meinaan ainaki 4 ekaa kuukautta koitin sit juniorille tuttia tarjota, etsin kaupoista kaikki mahdollisimman erimalliset ja -kokoiset tutit, mut ei vaan kelvannu. Sitä vaan laskettiin ja mittailtiin pituuksia, kuinka pitkälle tutti suusta sylkäistiin,ku se suuhun laitettiin :p Esikoinen söi tuttia unille mentäessä ja joskus esim. kauppareissulla, että rauhottui. Vieroitin sit tutista kumminkin jo 7kk iässä ku alko yöllä herätä puolen tunnin välein siihen, ku tutti putos suusta.

Koralli & Tähkäpää 35+0 *poks*
 
heipat taas pitkästä aikaa! :wave:

onnea kuuttikselle ihan mahottomasti pikku prinsessasta! tuli itsellekin todellisempi olo, että ehkä tää vauva oikeesti syntyy vielä joskus. :)

tsempit vimmulle! kohta on lisää vauvoja. <3

kiitos uudesta pinosta. en oo ehtinyt ees kesäkuun loppuja lukeen, pitänee käydä lukemassa sieltä vielä loput. :)

omia juttuja... tänään 32+0, h-hetki lähestyy koko ajan. nyt oon alkanut jo pyykkään vauvan vaatteita valmiiks, noudettu pinnis, kaukalo ja sitteri esille. nyt tänään esikon äitiyspakkauksen ja otin niitä vaatteita anopin autotallista kotiin vietäväksi. saa pyykkäillä vähän lisää. mulla on suunnitteilla muutamia ostoksia koska ei otettu tälle vaaville ollenkaan pakkausta, esim ne tumput/sukat ajattelin uudet ostaa, jotka pakkauksessa tulee ym. tänään ostin jo uusia harsoja. =)
ajattelin myös jonkun muutaman uuden vaatteen hommata, et kaikki ei oo sentää käytettyjä; jotain omaa pikkuisellekin.

neuvolassa kävin viime viikolla, niin oli kääntynyt kaveri raivotarjontaan. meillä oli ekan kerran esikoinen mukana ja se oli kyl mielenkiintoista koittaa jutella terveydenhoitajan kanssa, kun esikko ajelee jollain leikkiautoilla kunnon äänitehosteiden saattelemana. xD no, mutta hommat tuli hoidetuksi ja se on luultavasti tärkeintä.
 

Yhteistyössä