*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Vimmulle tsemppiä sinne sairaalaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ja ole onnellinen, että ne lapsivedet meni vessanpönttöön. Mulla meni nimittäin viimeksi (osittain, ennenkuin ehdin nousta ylös ja juosta vessaan) sänkyyn :p

Ja Hukkikselle sama juttu, onnea matkaan! Hyvä että tällä kertaa on vauva pysynyt "vähän" kauemmin matkassa =)

Kävin tänään myöskin itse neuvolassa. Ja sairaalassa lääkärissä mun omituisten olojen takia. Verenpaine on normaali, kolmeen kertaan kun se otettiin (95/60, 100/60 ja neuvolassa raput ylös juostuani 120/60). Hemoglobiini 119!!! Eli jatkan raudan mutustelua, mutta tuo on tosi hyvä lukema mulle. Ja kaikkein tärkeintä: neuvolan täti oli sitä mieltä, että vauva on pää alaspäin. Eli ei laittanut lähetettä menemään käännösyritykseen. Mä kun sitä niin pelkäsin. Saa sitten nähdä miten päin tämä on 2.5 viikon päästä kun mulla on seuraava neuvola, se ei todellakaan ollut mitenkään vielä kiinnittynyt minnekään päin. Enkä ole ihan 100% varma luotanko tuohon pää alaspäin arvioonkaan... mutta siis ainakin tuonne lähemmäs rv 39 pääsen ilman käännösyritystä =)

Pääsin tänään myös vihdoinkin pika pikaa myös alennusmyyntiin kääntymään (Polarn o pyretissä ehdin käväistä) ja ostin vauvalle ainoat tulevat omat uppo uudet bodyt. Sellaiset lyhythihaiset joissa on pari senttiä punttia, joskos elokuun alkupuolella on vielä lämmin. Tosi ihanan pieniä... :heart: Tarvis muutenkin varmaan alkaa laittaa vauvanvehkeitä kuntoon, vaikka taidan kyllä odottaa ensi viikkoon kun miehenkin loma alkaa niin saan ehkä vähän enemmän omaa rauhaa. Tai no, sitten tulee kuopuksen kummitäti miehineen kolmeksi päiväksi kylään. Mutta onhan tässä vielä useampi viikko aikaa...

T. Siobhan ja Plutte 36+0
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Ylläri esikoiselle - Mä olin itseasiassa miettinyt että ostaisin jonku pienen kivan jutun esikoiselle minkä saa sit kun oon sairaalassa tai sit saavat miehen kanssa käydä yhdessä ostamassa tms. :)

Sairaala kassia - En ole vielä pakannut ( mä en ole ostanut edes vielä koko hoitolaukkua ), enhän ole edes pessyt vielä vauvankaan vaatteita. Eilen tuli viesti että meidän tilaama lipasto olis nyt saapunut ja sen sais hakea mutta menee varmaan ensiviikolle vasta. Sit olis tarkotus alkaa pesemään.

- Mua välillä ihan ahdistaa kun esikoisen aikaan tässä vaiheessa kaikki oli suurinpiirtein valmiina ja nyt ei vielä mitään. Vaunut on hankittu, jotain vaatteita, sitteri ja pinnis löytyy ennestään kellarista.. Kaukalo ( jonka mies kyllä osaa hakea jos tarvii ) + hoitolaukku hankkimatta, ja kaikki muukin pieni. Oliko täällä vielä muita joilla kaikki tavarat vielä hankkimatta/laittamatta?

Majj & 34+3
 
Eea
Täällä on osa tavaroista vielä hankkimatta ja laittamatta. Sänky on edelleen osina ja maalausta odottamassa miehen työpaikalla. Ostamatta on patja, sitteri, tuttipullojen tutit ja purkki korviketta (varmuuden vuoksi) ja maali siihen sänkyyn.... Vaunukopan kaivoin joku viikko sitten esiin ja pesin irrotettavat osat ja imuroin kopan. Vaatteet on pesty ja viikattu odottamaan käyttäjää. :) Parin viikon päästä olisi tarkoitus tehdä viimeinen ostosreissu kaupunkiin. Saas nähdä miten jaksaa shoppailla. Meidän omalta paikkakunnalta kun ei saa yhtään mitään!! Meillä myös esikkoa odottaessa kaikki oli näillä viikoilla jo valmiina.

Viime yön nukuin taas tosi huonosti. Esikoinen kömpi kolmen aikaan meidän väliin, ja nukkumisen sain unohtaa. Neljältä kömmin karkuun sohvalle, jossa sain sitten pikkasen torkuttua. Nyt väsyttää. |O

Jokohan Vimmulla on vauva sylissä? :)

Eea & Urkki 33+0 POKSPOKS!! Niin ne viikot vaan vierii! :heart::heart:
 
Majj, täällä yksi jolla hankinnat pahasti vaiheessa. Kaukalo... ei ole. Pinnasänky... ei ole. Vaunut... ei ole. Tuntuu että vaunut viedään aina nenän edestä, aina tulee kyselyihin vastaus että just meni... Käytettyjä vaunuja siis metsästän, ja meillä auton takaluukun koko on rajannut vaihtoehdot kolmeen malliin. Se vasta helpottaakin etsimistä :headwall: Kaikki pikkusälä... ei ole (siis liivinsuojat, tutit, tuttipullot, sun muut). Vauvan hiusharjan sain sentään ostettua :) Meille ei siis tullut äitiyspakkausta jossa se olisi ollut.

Jotenkin vaan odotan ja odotan että saisimme isomman asunnon, eihän tänne edes mahdu pinnasänkyä kuin keskelle olkkarin lattiaa. On taas jotenkin niin synkät ajatukset, kun mikään "hankinta" ei etene ja laskettu aika lähestyy uhkaavasti...

Sammeli & Sintti 32+6
 
Viimeksi muokattu:
Hellou!!!

Tulinpas kyselemään että onko täällä jollain vielä tarvista tuplavaunuille? Mulla on niitä nyt vahingossa kahdet :ashamed: Sain tädiltäni käytettynä Carenan tuplat ja samana päivänä soitti serkku joka tarjosi suht uusia emmaljungan vaunuja kaikilla lisukkeilla. No minähän otin neki :LOL:

Mutta siis tarjosin noita Carenoita ystävälleni, mutta hän on vielä niin alussa raskaudessa etten tiedä uskaltaako hän vielä rattaita ostaa. Joten jos ne ei hänelle mene niin mulla olisi myydä tuollaiset Carenan tuplarattaat. Ne on joitakin vuosia vanhat(en tiedä tarkkaan), siniset ja kolmipyöräiset. Pyörät on ilmakumirenkaat ja kuulemma hyvät ja kevyet työntää talvellakin koska renkaat on isot. Mun silmään vaunut olivat hyvä kuntoiset ja ehyet.

Mies parka joutuu mun kanssa venymään, oli aluksi sitä mieltä että ehdottomasti pidetään nuo carenat kun halvalla saatiin ja olivat hyvät. Mutta aikani kun perustelin ja selitin niin johan se eilen illlalla sanoi että "saat sää ne emmaljungat ostaa" tähän toki sisältyi pieni pyyntö että saadaan noi toiset pois alta kun meillä on pienessä varastossa jo yhdet teutonian yhdistelmät ja gracon matkarattaat, eli kohta siellä on pieni lastenvaunuvarasto :LOL:

Siobhan Mun suuri heikkous on Polarn O.Pyret, musta vaatteet on ihanan värikkäitä ja semmosia hyvänlaatusia!!! Juuri lankesin tarjouksien huumassa ostamaan vauvalle semmosen iiihanan fleece puvun jossa oli vihreitä palloja. Koko oli 56, eli ei es hirmu kauaa mene, mutta oli ihan pakko se saada :ashamed:

Tänää neuvola, joten tulen myöhemin päivitteleen neuvola kuulumiset!!! Mikä tilanne on tänää Vimmulla? Voimia kaikille muillekkin joilla synnytys on siinä "hilkulla".

Viola ja "Wilhelmiina" 36+0!!!!!!! (yksi-kaksi viikkoa käynnistykseen!!! :eek: )
 
Päiviä!

Täällä kans yksi jolla vauvan tavaroiden hankinta vaiheessa :wave: Kaikki isompi tavara on hommattuna (mutta ei vielä paikoillaan, vaunutkin viel postissa) mutta kaikki pieni sälä puuttuu (tutit, tuttipullot, pinnikseen reunapehmuste + verho, liivinsuojat, imetysliivit/paidat siis ihan kaikki), odottelen et miehellä alkas kesäloma vihdoin ja viimein ens viikon jälkeen niin sitten kävis ostamassa loputkin. Vaatteita yms. aika pino viel pesemättä kun tuo meidän vesitilanne on mikä on niin täytyy siel mihen isällä käydä pesees pyykit :( Eli vaiheessa ollaan..

Kuinka paljon ootta ostanu vauvoilla lyhythihasia bodyja? niinku ihan niitä pieniä? Alkuun ajattelin etten osta yhtäkään, ettei sitten tulis turhaan osteltuu, kun en tiiä kuin heikosti tuollanen ihan pikkanen tarkenee vaikka oliskin hellettä? Nyt oon ruennu miettiin et pitäskö niitä olla sittenkin? :confused:

Jokohan vimmulla on pieni sylissä?? Täällä pinossa tuntuu kyllä tosiaan alkaman tapahtumaan yhden jos toisenkin osalta! Ihanaa :heart: Isot tsempitykset ihan kaikille!! Ei mene kauaa niin meillä kaikilla on pienet sylissä :heart:

( . ) Huomen olis lähtö tod.näk. viimeselle kesäreissulle tältä kesältä. Raumalle olis tarkotus suunnata ja sielläjohki majakkaan yöksi missä sisko ollut töissä viime kesän. Laivamatka majakalle kestää 45 min, eli ihan rannan tuntumassa ei olla eli täytyy toivoa ettei ala mitään viikonloppuna tapahtuun. Mutta en kyllä usko, kun ei ole sen kummempia tuntemuksia ollut, normi harjoitussupistuksia ja muita vihlomisia silloin tällöin.

Tänään en kyllä aio tehdä mitään järkevää, istun auringossa ja luen. Tajusin meinaan, etten oo pitäny yhtään täysin lepopäivää sitten kesäloman alun.. Koko ajan jotain touhottanu. :) Ja tänään kesäloma muuttuukin sopivasti äitiyslomaksi eli jos sen kunniaksi olis tekemättä niin yhtään mitään kun vielä voi. :) Illalla tosin sairaalaan tutustuminen, hieman jännittää... :) Kaikki muuttuu niin paljon tidemmaksi koko ajan. Hui!:eek:

Aurinkoista päivää kaikille mammoille! :cool:

Piianappula + PikkuPena 35+0 PoKs, PoKs, PoKs :heart:
 
Äitipolin kuulumisia rv 34+1 : neiti pysyi neitinä ;) kasvu oli tasoittunut!oli nyt 2.8kg.(veljensä näillä viikoilla jo 3.5kg)..istukka epäsäännöllinen,vauva viisto rt:ssä ja vielä ihan irrallaan. Sykkeet oli 140-180 väliä ja pissa puhdas. Verenpaineet hyvät,ei nostettu enää lääkitystä..samoin sokerit. Neuvolalääkäri on keskiviikkona ja seuraava äitipoli reilun viikon päästä eli seuraavana maanantaina,jolloin varataan lapsivesipunktiopäivä:) kuulimme että osasto on remontissa jonka takia lapset ei saa vierailla siellä ollenkaan..ihan kamalaa :(


minäkin mietin jokohan pinon toinen vauva on syntynyt <3
 
Eea
Kävin kurkkimassa heinäkuisten pinoa ja siellä oli ollut puhetta varpajaisista. Mites teidän miehet tai te itse? Onko varpajaiset suunnitteilla?

Meillä mies varmasti jonkinlaisen saunaillan tms. järjestää kavereille. Ei varmaankaan sinä aikana kun vauvan kanssa ollaan sairaalassa, vaan joskus vähän myöhemmin. Minulle tämä on ihan ok. Itsekin haaveilen viettäväni jonkinlaisen tyttöjenillan vauvan kunniaksi, mutta todennäköisesti jää toteutumatta. :) En vaan saa ajoiksi järjestää, enkä raaski erota vauvasta edes muutamaksi tunniksi.
 
Eea
mammy Millonkas tuon remontin pitäis olla valmis? Onko siellä remontissa siis mitkä kaikki osastot? Ja mitenhän se muuten vaikuttaa tilanteeseen? Neuvolasta yritin kysellä, mutta aika huonosti sain tietoa.
 
Suuret kiitokset kaikille tsempeistä :)!

Täällä ollaan vielä kasassa... Tänään meni viimeinen annos antibioottia ja pääsin ainakin toistaiseksi tipasta eroon. Tulehdusarvot hieman nousussa olleet, eli kovasti toivotaan että tänään käynnistettäisiin. Eilen illalla alkoi taas supistukset, mutta ovat tosi epäsäännöllisiä, liikkuessa tulee muutaman minuutein välein mutta levossa silloin tällöin. Kohtapuoliin päästään ultraan katsomaan tilanne ja sitten varmaan saadaan tarkempaa tietoa, kätilöt tosin ovat olleet sitä mieltä että kun nuo antibiootit nyt loppui niin käynnistettäisiin kun on sitten se tulehdusriski kun paikat auki. En enää millään malttaisi odottaa, kipuja kun on niin ei tämä oleminen ole mitään herkkua tällä hetkellä ja turhauttavaa katsoa kun muut ympärillä tulevat vauvojen kanssa takaisin osastolle :kieh:.

Nyt opittiin sitten kantapään kautta, että kyllä ne tavarat kannattaa ajoissa laittaa valmiiksi! Meillähän ei ole siis edes sänkyä kasattuna ja uusi patjakin täytyy miehen käydä hakemassa ennen kuin kotiudutaan. Pientä sälää myös puuttuu meiltä, mulla ei esim ole yhtiäkään imetysliivejä, ja ne kun olisi hyödylliset jo täällä osastolla... Ihan pieniä vaatteita me todennäköisesti joudutaan myös hankkimaan lisää, eipähän tämä yli 50 cm voi olla :). Mutta, kukapa olisi arvannut että ilman ennakkovaroituksia tässä vaiheessa jo ollaan tulossa!
 
Moi! Pakko tulla tänne purkamaan ajatuksia vaikka mistään vakavasta ei olekaan kyse. Tänään oli neuvola ja luottavaisin mielin menin sinne oloni ja vauvan liikkeiden yms. suhteen. Kaikki olikin muuten ok, verenpaine alhainen ku viime raskaudessa oli liian korkea. Painoa oli tullut nyt mielestäni liikaa 2,5 kiloa 3 viikossa eli 850 g per viikko. Mutta en siitäkään ollut huolissaan ku 5 kiloa painan vähemmän ku edellisessä raskaudessa näillä viikoilla.

Terkka oli eri ku vakkari on lomalla ja jotenkin se ei saanut niit sydänääniä kuulumaan, kuului vaan pelkkää kohinaa. Sit se ei sanonut mitään vaan etsi vain niitä ja mä kerkäsin pelästyä enkä uskaltanut edes kysyä mitään ku vaan "panikoin" ja odottelin. Sit se viimein sanoi, että näkyy laitteella että sykettä on, mutta ei saanu vauvaa heti liikkumaan. Kauan etsi kunnon signaalia, jonka sai hetkeksi, mutta taas katosi. En tiedä johtuiko jännityksestäni vai pitkään selällään olostani, että mua rupesi sitten huippaamaan ja tuli tosi paha olo siinä pedillä ja sit me jouduttiin homma jättää kesken, vaikka terkka olis halunnu kuulla lisää. I

tseäni jäi nyt sit vaivaa että miksi äänet ei kunnolla kuuluneet ja liikkeet oli vähäisiä, vaikka terkka sanoi ettei kannata hätäillä, mutta kuitenkin kehotti seuraamaan vauvan liikkeitä. Ärsyttää ku jäi sellainen epävarma olo tosta kerrasta, vaikka vauva todistettavasti masussa hengissä olikin. Sori vaan, ku on vali nyt, mutta pitkästä aikaa tuli sellainen kökkö fiilis :(

Vimmulle tsemppiä synnytykseen!
 
Viimeksi muokattu:
Eea Remontti on kesäkuun alusta heinäkuun loppuun / elokuun alkuun. Joten synnytyksen jälkeen äiti joutuu kirurgiselle osastolle vuodehoitoon, koska äitien oma osasto siis rempassa. Ja lapset ei voi vierailla osastolla eikä myöskään isät voi yöpyä siellä, eikä perhehuoneet ole käytössä. Minä sain kyllä ihan neuvolasta tämmösen kirjeen missä näin sanotaan .. kumma jos et oo saanu neuvolasta parempaa tietoa?
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Joo en saanut neuvolasta oikein mitään tietoa vaikka yritin kysellä. Jäi epäselväks että mikä kaikki siellä on remontissa. Hyvä että työ täällä osaatte auttaa. :) Onpa kyllä tosi ikävää ettei lapset voi vierailla osastolla ollenkaan. Pitää toivoa, ettei vauva synny remontin ollessa esken. Olis varmaan kuitenkin pitäny valita synnytyssairaalaks Savonlinna.
 
Kuulumisia: kasassa olen edelleen, mikä ihmetyttää lääkäriäkin :D Paikat nyt ihan "valmiit" synnytyksen käynnistymistä ajatellen ja kohdunsuuki lähteny avautumaan (ollu kiinni tähän asti).. Kalvotki pilkistää jos yhtää ähkäsen.. Eli tuskin tässä enää päiviä kasassa ollaan.. Painontunne on voimakas ja vauva tosiaan ihan tuloillaan.. Voi kuulema tulla todellinen äkkilähtö kun alkaa tapahtua mut onneks salit on tossa ihan lähellä :D Vauvelilla masussa kaikki ok, painoa n.2kg :)

Huikkis ja salaperäinen masuasukas joka ei tänäänkään suostunut näyttämään jalkoväliään kunnolla rv32+4 (tyttöveikkas ollaan siis kyllä saatu, mutta myöhemmin myös poikaveikkaus :D )
 
Ihan pikaisesti vaan kommentoin Schnappylle (osasinkohan kirjoittaa oikein!?)
Mulla oli vauvan sydänäänien kanssa eilen vähän sama juttu. Vauva kyllä liikkui, mutta ääniä ei meinannut löytyä tai kuului ne jostain kaukaa istukan takaa, mut ei tarpeeksi hyvin. Loppujen lopuksi äänet löytyi ylämahalta, vaikka tähän asti ne on aina löytynyt navan alta. Ja tästä heräsi epäily kääntymisestä perätilaan..ettei ois sama juttu teillä? Kuunteliko se myös ylämahalta ääniä?
 
Kata90: Voin laittaa sulle kuvia rattaista esim. sähköpostiin jos haluat ja voit tarjota niistä jotain. Paljoa en ole vailla!!! Yritän ystävääni patistaa tekemään päätöksen kärryjen osalta as soon as possible ja jos hän ei niitä ota niin mielelläni ne sinulle myn. Turhaan mie kaksia rattaita säilön ja mun tätinki lapset on ohittaneet kärryajan jo eli takaskaan niitä on turha laittaa. Onko sulla ennestään yksilövaunuja missä on se kantokoppa? Noihin sopii semmonen pehmeä perus standardi koon koppa ja istuinosat on siis erikseen säädettävissä. Ainut vain että asut aika kaukana, kun synnytys sairaala oli PHKS? Itse asun täällä Oulun seudulla, mutta voin kyllä kärryt toimittaa esim. matkahuollon kautta. Postikulut jäisi kuitenkin sinun vastuulle? Huutonetissä vähän katselin niin joku oli laittanut tuplien postituskuluiksi n.25€, itselläni ei asiasta ole siis mitään faktaa tai tietoa!!!! Mutta laita sähköposti osoitetta jos haluat niin voin laittaa kuvia.

Neuvolassa kaikki ok! Vähänhän se on sellaista turhaa käyntiä kun joka toinen viikko käyn äitipolilla, mutta tykkään käydä neuvolassa :) Musta on kiva että seurataan ja neuvolanterkkaki on niin mukava, että mielelläni siellä käyn!!! (Mitäpä sitä muutakaan tekemistä nän lomalla on :D )

Pissa puhdas
Painoa ei ollut tullut nyt viikossa yhtään.
Paineet 110/67
Vauvan syke 133
Liikkeitä ei kuulunut isommin --> neiti unilla(?) :heart:
Hb ei katsottu kun ollut niin hyvä.

Terkka vatsaa ihasteli/kummasteli että kun on niin pieni ja kiinteä rantapallo. Selin makuulla vatsa edelleen lähes häviää. Sf- mitta kasvaa tasaisesti alakäyrää. Kuitenkin ultrissa vauva kasvaa hieman keskikäyrän päällä eli ei ne aina niin käsikädessä mene :D

Nyt herätteleen tuo unikeko esikoinen, nukkus ties miten pitkiä päiväunia kun herää aamusin niin aikasin.

Viola ja "Wilhelmiina" 38+0!!!

*muoks tuossa linkissä on kuva samanmallisista rattaista mitä ne meän carenat, väri on kuitenkin eri. Tuplarattaat Carena 80.00 &euro; - Lastenvaunut, -rattaat ja -istuimet - Lastentarvikkeet - Huuto.net (avoin)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa mie sain nukuttua viime yönä todella hyvin pitkästä aikaa :) Nytpä varmasti meneekin taas monta yötä niin ettei näin hyvin tule nukuttua...tätä menoa kun on nyt jatkunut tällä tapaa jo muutaman kuukauden.

Tuulia täällä myös kipuillaan kovasti lonkkien/pakaroiden seudulta...miulla vähän auttaa se että on tyynyjä jalkojen välissä ja joskus myös se että jalkopää on vähän kohollaan. Muuta en oo keksiny eikä tuo terkkakaan ole muuta neuvoja antanu kun nuo tyynyt ja särkylääkkeet.

Hyppy, Eea ja Mammy työ ainakin olitta samaan sairaalaan menossa synnyttämään kun mieki...miulle ensmäinen ilmotus oli että se osasto 3A on remontissa elokuun alkuun ja käytössä tuo osasto 2G sillä välin, mutta uskosin että tuo remontti menee varmasti sinne elokuun loppupuolelle ennen kuin valmis, niin kuin Mammyllekin oli sanottu. Synnytyssalit miun tietojen mukaan on käytössä siellä kolmannessa kerroksessa ihan normaalisti eli ne ei oo rempassa. Mutta jos/kun tuo remontti venyy sinne elokuun loppuun, kannattaa huomioida se, että osastolla on ihan pirkuleen kuuma: / ja ikkunoitahan ei tietenkään saa aukoa, kun ilmastointi menee sekaisin...tänään kävin just siinä G-siivessä ja tuhottoman kuuma siellä huoneissa oli!!!

Kiiitos kaikille tsemppauksesta tuohon miehen käytökseen supistuksen osalta...kyllä kieltämättä otti päähän ja ottaa edelleen...mietin jo eilen että huolinko mie tuota mukaan synnytykseen ollenkaan, ei tosin huomattavaa hyötyä hänestä ollu viimekskään joten siihen jos verrataan niin helpommalla varmaan pääsisin yksinäni ollessa. Tosin sitten taas mietin, että miten mie siellä pärjäisin yksikseni...vaikka onhan sitä aiemminkin naiset yksinään synnyttämään menneet...

:flower: muistutuksesta tuohon isosisarus yllätykseen miun oli tarkotus sellanen paketti jonnekin tehä/piilottaa, mutta jotenkin tuo vauvanhuoneen valmiiksi saaminen on vienyt kokonaan miun muistista tuon tulevan isonveljen muistamisen. Pitääkin alkaa sitä nyt miettimään, kun vielä jaksaa liikkua :)

Sairaalakassin ajattelin tässä viikonlopun aikana kasailla valmiiks. Vaikka tässä mentäiskin vielä ne "puuttuvat" 7 viikkoa yhtenä kappaleena niin onpahan sekin laitettu valmiiksi eikä tarvihe siitä ainakaan stressiä potea :D Pitää sinne vain kirja muistaa ostaa ja cd:t varata.

~tottis ja napero rv 33 + jotain
 
Vimmulle kovasti tsemppiä tosikoitokseen ja samoin myös Huikkikselle, jos se hetki alkaa jo kohta olla käsillä sielläkin sairaalanpedissä! Ihanaa kun alkaa vauvoja tähän pinoon putkahdella. :heart:

Omassa navassa on ollut tämä viikko nyt edellisviikkoa seesteisempää supistusrintamalla ja siksi olen jaksanut laitella melkeinpä kaikki vauvan tavarat jo valmiiiksi sairaalakassia myöten! Oma sairaalakassihan on ollut pakattuna ja käytössäkin jo toukokuun alusta lähtien. :D Eilen oli äippäpolikäynti rv 35+2 ja siellä olin ensin ktg-käyrällä, missä alkoi migreenikohtaus auraoireilla. Sunnuntaina kotona oli myös vastaava sahalaitakuvioinen kohtaus, mikä veti olon ihan ihmeelliseksi. Sain äippäpolilla heti 1 grammaisen Panadolin ja pystyin sitten olemaan käyrällä sekä lääkärin vastaanotolla. Tosin olo oli aika sekava ja ihan varma en ole kaikesta, mitä tuli suusta päästettyä. :) Käyrä oli hyvä ja muutama mojovampi supistuskin siihen taas piirtyi. Verenpaine oli myös hyvä 129/72, mutta pulssi jälleen vain 40. Sitten lääkäri ultrasi vauvan ja on kuulemma oikein virkeä ja terhakka vauva - teki siellä ultrattaessa hengitysharjoituksia ja liikuskeli kovasti. Eikä vieläkään suostunut paljastamaan sukupuoltaan, joten ilmeisesti synnytyssalissa se sitten selviää. :) Painoarvio oli nyt 2,6 kg, joten hieman keskikäyrän yläpuolella mennään, muttei siis liian isoksi näytä sokereista huolimatta kasvavan. Lääkäri teki myös pikaisen sisätutkimuksen, eikä sillä osastolla ollut tapahtunut edistystä eli noin kahdelle sormelle on kohdunsuu auki, paikat pehmeät ja kanavaa vielä hieman jäljellä.

Tänään olikin sitten ensimmäistä kertaa diabetesryhmän kokoontuminen, kun aiemmin olen aina ollut estynyt eli osastolla hoidossa. Hieman kyllä diabeteshoitaja ihmetteli, miksi diabeteslääkäri minut nyt tässä vaiheessa siihen ryhmään ohjasi, mutta tulipahan nyt noita ravintoasioita sitten kerrattua. Kuitenkin kaiken kaikkiaan ihan turha käynti ja näin hellepäivänä vei minulta kyllä voimat tyystin. : /

Lonkkakivuista eli täälläkin niitä on runsaasti ja tosiaan yöllä nukkuminen on hankalaa, kun kylkeä pitää vaihtaa tiuhaan. Tyyny jalkojen välissä ehkä vähän auttaa, muttei oikein muita keinoja ole täällä kokeiltukaan. Lisäksi sohvalta en meinaa päästä omin avuin ylös, kun lonkat ja pakarat on kuin tulessa. Lisäksi mulla lonkat naksuu "hauskasti" esim. vauvan hikotellessa ja potkiessa, joten aika lailla löystyneet taitavat jo olla... :O

Blanco + Öttiäinen rv 35+3
 
Muistaisiko joku millä viikolla on yleensä tavannut olla viimeinen lääkärineuvola? Siis jos niitä on se 3/raskaus? Mietin vain, kun mulle on vrattu vielä ensi viikolle tavallinen neuvola, niin taitaa se lääkäri olla sitten seuraavana..

Pitää tähän vähän mainostaa, kun tein aivan mahtavan kirppari löydön eli löysin ihan uuden veroisen Emman keinusitterin 10e :) nyt olisi vauvan tavaroista enää puutteessa vain vaunut ja itkuhäly ja tietysti sitä pikkusälää mitä voi sitten hankkia matkanvarrella.

Alkaa kyllä olla aika tuskaisia nämä ajat jo, kun ei oikein voi istua eikä kävellä ja seistessä tulee kuuma, no eikö se tästä kohta helpota meillä kaikilla :D

Vicy+Tirppa 33+0 POKS
 
vicy + viimeinen neuvolalääkäri - Täällä päin viimenen neuvolalääkäri aika sijoittuu rv 35-36. Itsellä viimeinen neuvolalääkäri on seuraavana maanantaina jolloin viikkoja tasan 35.

Oltiin esikoisen kanssa rannalla reilu 3h ! Mä oon kyllä niin kesä ihminen, enkä anna raskauden mitenkään vaikuttaa asiaan, mun mielestä auringossa on niin ihana istua! :cool: ..Tosin tietysti sitä alkaa heti turvottamaan jne. ( ja mun pitäis löytää muutenki uudet bikit kun kaikki yläosat ovat pieniä, ja niille kuitenkin tulisi talvellakin käyttöä kun haluan aloittaa tämänkin vauvan kanssa vauvauinnin missä esikonkin kanssa käytiin ) Mutta nyt vielä pääsee yksin niin helposti ton 3v kanssa rannalle niin pakko mennä, ens kesänä voi olla taas eri tilanne.

Sitten loppuun kysymys: Mulla on nyt maanantaina viimenen neuvola lääkäri, ja oon miettinyt voisinko pyytää/vaatia saada jotain lähetettä paino arvioon ( ellei lääkäri sit samalla teksi ultralla ) missä myös katsottaisiin sikiön asento ? Näkeekö ultralla yli päätään sikiön päänasennon ? Ei mua synnytys pelota, se vain että jos tämäkin tulee avosuutarjonnassa ja pitää ottaa imukupilla niin miten pärjään sit kotona vauvan ja esikon kanssa kun viimeeksikin kesti niin kauan palautua!? : /
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tänään käynti Naistenklinikalla kohonneiden maksa- ja sappiarvojen takia. Sain lääkityksen hepatogenoosiin ja jotain minkä pitäis auttaa tähän kutinaan. Huomenna aamulla takasin verikokeisiin ja ultraan. Nyt siis alkoi ramppaus synnärillä. Lääkäri vähän sanoi, että jos ensviikolla olis paikat sillä tavalla kypsät et voitais puhkasta kalvot niin sitten synnytys käynnistetään jo ensviikolla! Mut ei ole varmaa. Kutenkin tänään selvisi että elokuulle asti ei mennä, vaan joka tapauksessa käynnistetään viim. 40+0 :) Ihanaa, sain selvyyden tähän järjettömään kutinaan ja ehkä ensyönä saan vähän nukuttua lääkkeiden ansiosta. Olikos täällä joku muu jolla on/on joskus ollu hepatogenoosi?

hemari ja helmiäinen 36+6
 

Yhteistyössä