*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Kiitokset kirppiinalle uudesta pinosta :flower:

ONNEA HURJASTI PIENEN PRINSESSAN JOHDOSTA Kuuttikselle :heart::heart::heart:

Mun mielestä erillinen syntyneiden lista on kans parempi...eli kannatan sitä :D

(.) Käväistiin huvipuistoilemassa eilinen päivä ja voihan helle...en voi muutakaan sanoa...oli kyllä tosi tukala olotila koko päivän kun ei oikein varjoon päässyt mihinkään. Onneksi oli uima-altaat joissa tulikin sitten vilvoiteltua vissiin yli puolet päivän kestosta :) Jalat oli kun tukit illalla eikä tahtonu taipua mihinkään suuntaan, samoin sormet :( Yritin kyllä juoda reilusti vettä mutta turvotus oli kyllä ihan mahdoton illalla :|
Vauva myyrtää edelleen ihan kiitettävästi joten liikelaskentaa ei oo ainakaan vielä tarvinnut kertaakaan tehdä. Ensi viikolla neuvola ja siitä edes päin sitten kerta per viikko. Huh kun tuo aika on kerta kaikkiaan vilahtanut silmissä...ja nyt jo tässäkin pinossa yksi pieni prinsessa syntynyt :heart: ...täytyy vissiin noi sairaala kassit pakkailla valmiiksi kun ei tota aikaa enää paljon taida olla H-hetkeen ;)

 
Onnea Kuuttis :heart:

Synnytyspäiväksi veikkaan itselleni 26.7 tai 2.8. Silloin olisi 37+3 tai 38+3. Molemmat pojat ovat meillä syntyneet tiistaipäivänä,siksi nuo veikkaukset. Lisäksi en usko tämänkään viihtyvän mahassa kovin paljoa yli 38 raskausviikon.

MM ja Kirppu 34+1
 
Kiitos taas kirppiina uudesta sekä vanhasta pinosta.

Onnea Kuuttis ja toki myös muu perhe uudesta tulokkaasta!! Alkaa jo hirvittää,että kohta se on oma vuoro :eek: En uskalla. Harmi kun vaihto ja palautusoikeus on menny jo umpeen ;) (vitsi!!)

Mä täällä vielä Helsingissä veljen luona kyläilen.. Veli lähti töihin ja jätti mut tänne nälissäni tyhjän jääkaapin kera. :eek: Täytyy varmaan ittensä cittariin raahata,kun se tossa parinsadan metrin päässä on. :p (yleellisyyksiä ihmiselle,jolla normaalisti kauppaan on matkaa 8km ja sekin sellanen kuppanen k-market,mistä ei koskaan saa sellasta ruokaa kun tahtois.)

Mut huomenna kotiin ja sit lepäämään!!

Tsemppiä kaikille helteisiin!! Ja muihin vaivoihin.

Taiska ja napero 33+2 :)
 
Onnea Kuuttis pikkuisesta!!! Ihanaa, että kaikki meni hyvin. :)

Miuski00 kannattaa kokeilla rintoihin ceralan öljyä tai sitten sitä tissirasvaa minkä nimeä en piruvie saa päähäni. Ne osaa kyllä apteekista neuvoa senkin kun kysyt.

Tänään heitin talviturkin, teki hyvää. Oli aika viileää vettä, mutta helpotti kun on ollut aika tuskainen olo tuon kuumuuden takia. Nyt jyrisee ihan pirusti, pitänee sammuttaa kone ja mennä typyn viekkuun sohvalle. :)

33+0 POKS!
 
Oikein paljon onnea kuuttis ekasta elokuisten 2011 vauvasta! :flower:. Mullekin sopii erillinen listaus syntyneistä, mutta olen myös sitä mieltä kuin joku muukin oli, että vois jotenkin merkata odottavien nimilistaan, että on jo vauva tullut, koska ei muista eri listasta nimiä. Voisko sen odottavan kohdalla vaan värjätä nimen erivärillä tai muuttaa tekstin kursiiviksi yms., jotta näkis että se nimimerkki on jo saanut pienokaisensa. Oon vähä huono ehdotelee ku en oo ikinä päivitellyt sivuja ja en tiedä, mihin kaikkeen muokkauksessa pystytään.

Olen ajatellut että vauva syntyy elokuun lopussa (LA 19.8.) Vaikea sanoa miten menee ku esikoinen käynnistetty 40+3 viikoilla minun kohonneiden verenpaineiden takia, joten luomukäynnistymisestä ei ole kokemusta.

Ihanaa ku ei ole niin kuuma enää, vain 26 astetta ulkona :)

terkuin schnappy79 33+3
 
Onnea Kuuttikselle! :flower: Hyvän kokoinen tytsyhän sieltä on tullut, vaikka vähän etukäteen tulikin. =)

Huh, onnex helle vähän hellitti. Kyllä eilen ei jaksanu tehdä mitään. Mä sain perjantaina sairaslomaa loppuajaksi mammalomaan asti. Toi mun issias alkoi juhannuksena sen verran pahasti kiukuttelemaan, ettei oikeen istuminen tehny hyvää.

Neuvolassa kävin tiistaina. Sf-mitta ei ollut nyt kasvanut viime kerran jälkeen ollenkaan, oli edelleen sama 32. Eli päästiin takaisin käyrille, yläkäyrällä mennään edelleen. Hbg oli hyvä ja verenpaineet normaalit, painoa tullut vähän yli 300 g / vko. Virtsassa oli vähän protksua. Otettiin virtsanäyte pissatulehduksen varalta, mutta se oli ok.

Toissapäivänä tuntu ekaa kertaa vaavin kantapää selvästi ylävatsassa. Ja se ei ollut mikään potku vaan paino sitä mahanahkaa vasten jonkun aikaa. Hauskan tuntunen, kova pompula oli ylämahassa. Se siellä sitten nukku jalka ojennettuna... :)

Täällä alkaa kohta tosiaan noita vaaveja pullahtamaan maailmaan. Jännää!!!

Soulmama ja Kunto-Oskari 33+2
 
Selvästi enemmän kannatti tässä pikagallupissa erillistä listaa, joten tehdään niin, eikös. Siirsin sen myös toiveiden mukaisesti listan ensimmäiseksi. Ja synnyttäneet vois vaikka merkitä LA-listaan kukalla kuten Kuuttis on nyt merkitty, sopiiko tällainen menettely? Ja munkin mielestä voisi poistaa listalta jossain vaiheessa ne, joista ei oo mitään kuulunut useaan kuukauteen/alun jälkeen, esim sitten kun kaikki ovat suurinpiirtein synnyttäneet? Lista kun on aika pitkä....ja tietysti hyvä niin! Tosin sitten kun kaikki syntyneet, kai siirrytään tonne Vauva-puolelle, vai kuinka? Ja jos joku haluaa täydentää tietojaan, voi hihkaista, monella puuttui osa tiedoita, toki ei mikään pakko ole enempää tiedottaa kun haluaa:)
Niin, ja jos joku joka ei ole kirjoitellut kuitenkin aktiivisesti lukee ja haluaa listalla pysyä, voi siitä myös hihaista, eikös! :wave:

Synnytyspäivästä, jotenkin lukema 12.7 on pyörinyt mielessä, sillon ois 37+1 sopivasti, eli viikot jollon esikko syntyi spontaanisti. Eikä siihen ole kun VIIKKO enää, hui.....Tosin, toisaalta ajattelen 26.7 päivää, sillon ois 39+1....tiedä sitten miksi :D Toivoisin, että ainakin 2 vkoa eli yli viikon 38+0 vielä pysyis masussa.

Kirppiina ja muru
 
Eea
Onnea Kuuttikselle pikkuisesta tyttärestä! :heart::heart::heart: Ihanaa, eka elokuinen maailmassa. :) Tästä se lähtee.

Toivon, että tämäkin vauveli syntyisi edes hieman ennen laskettua-aikaa. Esikoinen syntyi 39+3.

Eea & Urkki 32+3
 
Kuuttikselle onnittelut pikku prinsessasta ja elokuun pinon ensimmäisestä vauvasta

Pygmikin ilmoittautuu taas pitkästä aikaa! Lukemassa käyn juttuja päivittäin, mutta kun yleensä katson ne puhelimesta, niin en jaksa vastata (laiskimus kun olen :whistle:). Täällä on aika mennyt tasaisen paksusti, huomenna alkaa virallinen äitiysloma, mutta kesälomalla olen ollu jo kesäkuun alusta. Pahoinvointi on ollut seurana koko ajan ja pönttö on kyllä tullut tutuksi, tosin ei onneksi joka päivä ehkä n.1 tai 2 krt viikossa. Joten painoakaan ei ole tullut lisää kuin n.1 kg alkupainosta (tosin ei haittaa, sitä oli jo ihan tarpeeksi ennestäänkin). Helteet on tosin ottanut koville, ei oikein jaksa tehdä mitään ja hiki pukkaa kokoajan. Onneksi hankittiin sellainen jäähdytinlaite, joka edes vähän on saanut sisätilan lämpöä alemmaksi ( rakas mieheni sitten siirtelee sitä olohuoneen ja makuuhuoneen välillä :saint: ) . Nythän tuo näyttää onneksi jo laantuneen. Sen verran tosin olen nyt parina päivänä saanut tehtyä, että pesin kaikki vauvan vaatteet ja viikkasin laatikkoon. Miehen kanssa kasattiin pinnasänky, kun se oli tiellä eteisessä. Eli on sitä jotain saatu tehtyä.

Synnytysajasta:Jostain kumman syystä minulla on sellainen tunne, että tämä kaveri tulisi viikkoa ennen la:ta. En tiedä sitten mistä se tulee, esikoinen kuitenkin tulossa. Tuskin näin tosin tulee käymään :LOL:

Täällä on kanssa yksi jonka rinnat kutiaa. Kutina on pahin silloin kun ottaa rintaliivit pois, niin sen jälkeen kutisee aivan hivittävästi. Tässäpä tätä taas, nyt kyllä näin loppua kohden yritän tsempata ja tulla kirjoittelemaan enemmänkin.

Pygmi + bébé ( ei enää mini pygmi, kun se on jo niin iso ) rv 35+0 POKSPOKSPOKSOKS
 
Hei kaikille mammoille pitkästä aikaa!:wave:

Ekaksi ihan hirrmuisesti onnea Kuuttikselle pienestä prinsssasta! Pakko myöntää että oon ihan kade, oon tullut niin kärsimättömäksi, ja halu saada prinsessa syliin on sanoinkuvaamaton..

Niinkuin pari muutakin sanoi, mäkin luen palstaa vähintään kerran päivässä, mutta kirjottelemisessa oon laiska.:whistle:

Kaikki on menny hyvin täälläpäin, vauva on aktiivinen, eikä normaalia kolotuksia ja vessassa ravaamisia ja harjotussupistuksia lukuunottamatta oo mitään valitettavaa. Mietin vaan miten erilaisia ihmiset voi olla, ku muistan että joku sanoi ettei raaskisi millään luopua mahasta, ja mä en malta oottaa että pääsen siitä eroon, ja saan taas ruveta urheilemaan normaalisti ja palautua entiseen kokooni. =)

Kaikki on täällä vauvalle hankittu, Emmaljungan Nitro Cityt hankittiin eilen ja tänään ostin vikat tuttipullot ja hoitoalustaan pehmusteen. Nyt ei sitten muuta ku pitää yrittää aika saada jotenkin päivisin kulumaan, yritän järjestää joka päiväksi jotain ku muuten aika käy pitkäksi, vaikka rakastankin olla lomalla. Urheilua harrastan vielä sen verran että käyn mahdollisimman usein uimassa semmosen puoltoista kilsaa, ja kotona sitten teen lihaskuntoa sen verran mitä ilman isompia kolotuksia pystyy.

Ihan mielettömän jännää että eka elokuinen on syntynyt, siitä se lähtee, kohta me kaikki vuoronperään poksutaan =) Toivon niin paljon että oma vauva tajuaisi tulla ajoissa, ja aina välillä juttelen sille ja pyydän syntymään viikolla 37..:LOL:

Eipä muuta tällä kertaa, hirmuisesti voimia ja kärsivällisyyttä kaikille meille!:heart:

Hemuli 83 ja prinsessa 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Kuuttikselle vielä tätäkin kautta :flower:!!! Ihanaa kun eka elokuinen on maailmassa :)!

Mun mielestä lista näyttää just tuollaisena hyvältä! Ja sit tosiaan kun kaikki syntyneet niin muokkaillaan uudestaan, pudotellaan siis pois ketkä ei itsestään ilmoittele yms!

Helteet tosiaan vie voimia, mutta uimassa on täälläkin käyty jo monta kertaa, hieman helpottaa. Musta tuntuu että vauva olisi laskeutunut tässä parin päivän aikana, maha tuntuu tippuneen alas ja särkee, särkee alapäähän!!

Eipä muuta tällä kertaa, väsyttää kun yöunet jääneet helteitten takia niin tyngiksi...

Vimmu 35+2
 
Oi, oon niin kateellinen Kuuttikselle, onnea valtavasti! Näillä keleillä on tekemistä ihan ilman raskauttakin, vaikka ei se olo varmasti helppoa ole vauvankaan kanssa... täällä kaivattaisiin niin sadetta ja ilman viilenemistä!

Just kun perjantaina hehkutin että ei oo selkää särkenyt eikä supistellut ja olin muutenkin hyvän tuulinen niin arvatkaapa vaan kuinka siinä sitten kävi... Eilen alkoi taas kiristellä ja supistella, vauva painaa alas tosi hankalasti ja nyt ekan kerran on tullut sellasia vihlaisuja joita voisin kuvitella niiksi sukkapuikkokivuiksi, vai miksi täällä niitä on nimitettykään... Kiukkukäyrä nousi sitten tietenkin taas jonnekin mittaamattoman korkealle, kun ei oo hyvä olla eikä saa nukuttua ja tää flunssakin vielä vaivaa:kieh: Tänään sitten touhuilin aamupäivällä pihalla vaunuja pesten, lopputuloksena puhtaat vaunut mutta suppareiden lisäksi myös kipeä selkä ja muljuavat lonkat: / Vali, vali:ashamed:

Mutta jotain positiivistakin: Tänään on viimeinen kesälomapäivä, onneksi olin kaukaa viisas ja hain äippäloman aikaistettuna, muuten joutuisin palaamaan vielä pariksi viikoksi töihin (todennäköisemmin kyllä saikulle...)! Eli huomenna eka äitiyslomapäivä=) Ja käytiin miehen kanssa kesäteatterissa iltapäivällä, mikä piristi kummasti vaikka oli kyllä vähän hankala istua kovalla penkillä ja keskittyminen oli ehkä hivenen vajavaista...

Mulla ei oo tuosta vauvan syntymäajasta ollut kyllä mitään päivämääräintuitiota, mutta jotenkin oon vaan koko ajan ajatellut että hän syntyy ennen laskettua aikaa. Ja samaan hengen vetoon aina todennut, että meikäläisen tuurilla mennään reilusti yli lasketun ajan... =) Mies ei jotenkin osaa yhtään ajatella, että vauva ei tosiaankaan hyvin suurella todennäköisyydellä synny la-päivänä, vaan on suunnitellut isyyslomat, kesälomansa ja metsästysreissunsa sen perusteella! No, onneksi noissa kaikissa on jouston varaa niin en oo kauheesti asiaan puuttunut=)

Stressi meinaa kohta iskeä päälle ihan tosissaan noiden vauvan vaatteiden pesemisen ym. valmiiksi laittamisen suhteen. Olin ajatellut että ens viikolla saisin sen homman alkuun ja päätökseenkin, mutta nyt näyttää siltä että en ehdi... Pakko olla alkuviikko täällä mökillä, kun tulee vieraita ja loppu viikosta ois tulossa sitten vieraita kaupunkiin ja ois muitakin asioita hoidettava jossain välissä. Edessä taitaa olla kiireisin viikko koko loman aikana! Toivotaan että vauva pysyttelee kyydissä niin kauan että mä saan kaikki valmisteltua.

Ja rintojen kutinasta vielä. Mulla ei ole nännit kutisseet kuin joskus raskauden alussa, mutta rintojen alta senkin edestä, varsinkin kun ottaa liivit pois. Välillä tuntuu että voisin raapia rinnan alaosat ihan verille, eikä siihenkään mikään rasvaus auta. En tiedä oisko se sitten ihan hikoamisesta johtuvaa kutinaa...

Jihaa, nyt alkaa näyttämään ulkona siltä että kohta saadaan vettä taivaan täydeltä! Varmaan ukkostakin siinä sivussa, mutta ei haittaa, pääasia ett sataa ja ilma viilenee... Jospa sitä ens yönä sais vaikka nukuttua pitempään kuin tunnin, pari kerrallaan. Tsemppiä kaikille helteen ja kolotusten suhteen:wave:

Tuulia ja papu 33+3
 
Onnea Kuuttikselle pikku prinsessasta! :flower:

Kirjoittelen sairaalanpediltä, oon täälä siis edelleen raskausmyrkytyksen vuoksi, ja kuulemma oon synnytykseen asti.. Arvot pysyny rauhallisina mutta kotiin ei uskalleta enää päästää.. Aika hurja ajatus että vauvan kanssa täältä kotiudutaan. No onneks mies on ostanut nyt vaunut, kaukalon ja muuta tarpeellista, ja pessyt vauvanvaatteita kotona. ;) Helteet oli hirveät, tääläki hirveän kuuma vaikka ilmastointi pitäis muka olla, ikkunoitakaa ei saa avata ettei se mee sekasi. Onneksi nyt on viileämpi ja lasiakin saa pitää auki :) tuntuu ettei henki kulje muuten.

Käyn päivittäin lukemas teidän juttuja mut harvemmin tulee kommentoitua :) Kiva ku keskustelu on tääläki vilkasta, kuluu aikakin paremmin ku on mitä lukea :)

Tiiiperi ja Justus 34+4
 
Eea
Jaahas, jotain taitaa alapäässä tapahtua, vaikka supistuksia tai kipuja ei ole ollutkaan. Tänään on muutaman kerran vessassa käydessä paperiin jäänyt limaa, oletan tuon olevan limatulppaa. Ei näytä valkovuodolta vaan on ihan toisenlaista. Esikoista odottaessa limatulppa irtosi vasta synnytyksen kunnolla alettua. Onko teistä kukaan muu havainnut limatulpan irtoamista??
 
Kiinnostaisiko ketään ostaa nb-koon aio-vaippoja multa muutama pois, kilosuositus 2-4kg, tuli ostettua muutama liikaa :D

Nolottaa niin maan vietävästi, että hamstrasin noin monta, kun piti vaan muutama mummia varten katsoa.....
 
Eea mulla molemmat aiemmat synnytykset alkanut limatulpan lähdöllä, silleen että vuorokauden sisällä synnytys alkanut. Mutta monilla sitä limatulppaa tulee aiemmin jo, mitä oon lueskellut tässä.. Itse toivon että alkaa samalla tavalla, kun aiemmin, niin on hetki aikaa järjestellä lapsille hoitopaikkaa ym :)

Niin joo, mulle voi päivittää iäksi 29v, johan mulla oli helmikuussa synttärit :LOL: en mä oo mitään muistanu ilmotella.. heh... no parempi kai että ees saman vuoden puolella :)

Oma olo kohtalainen, liitoskipuja on paljon, eli pitkät matkat on tuskaa ja aamuisin ei meinaa sängystä päästä ylös. Harjoitussuppareita tulee, mutta muuten olo ok, näillä helteillä vaan välillä meinaa epätoivo iskeä.. Mutta kesä on niin lyhyt, että yritän siitä huolimatta nauttia siitä...

Huomenna on labra ja keskiviikkona sitten neuvolalääkäri, kaipa sitten saa vähän osviittaa minkä kokoinen poika siellä mahassa asustaa, maha on ainakin iso, kun on ihan edessä, selkä väsyy helposti. Kaikki alkaa olla vauvaa varten valmista, sänkyä vielä odotan, kaveri on sen luvannut toimittaa.

Kaipa sitä sais lähtee taas pyörimään sänkyyn...

Elzu ja poitsu 35+5
 
Tsemppiä tiiperille sairaalaan! Toivottavasti montaa viikkoa ei tarvitsisi enää odottaa :)

Eea multa on myös tuota limaa tullut silloin tällöin jo jonkun aikaa ja ihan selkeästi tosiaan on limaa, eikä valkovuotoa.. Liittyykö tämä tosiaan limatuppaan? En ole miettinyt asiaa sen kummemmin, kun mulle sanottiin että sen tulpan irtoamisen huomaa kyllä.. Pitääkö asialle tehdä jotain tai voiko tästä päätellä jotain synnytyksen ajankohdasta? Tyhmänä taas kyselen.. :ashamed:

ON Aika perushyvä olo, suppareita silloin tällöin, mutta ei vielä kovin pahoja.. Viime yö oli ihan hirveä, ensin ei meinannut kuumuuden takia saada unta ja sitten kun vihdoin nukahdin, heräsin siihen, kun oksennusta lentää nenästä että suusta.. Hyi :( Ihan kamala tunne! Kai se siitä närästyksestä johtui, vaikka en mitään ihmeellistä eilen syönytkään.. Nyt vähän jännittää miten ensi yö menee.. Onko joku muu oksentanut närästyksen takia? Kun aina tuntuu siltä, että nousee ylös, mutta en ajatellut että silleen oikeasti käy..

Ihanaa, loma alkoi! Pidän viikon kesäloman tässä alkuun ja viikon päästä alkaakin jo äippäloma :) Tosin lupauduin vielä menemään töihin jos on tarvetta, kun mun sijainen ei ole vieläkään oppinut tarpeeksi.....

Linda ja Möhis 23+6
 
Onnea Kuuttikselle! :heart:

Pikaisesti käymässä. Käytiin tuossa muumimaailmassa särkänniemessä ja ideaparkissa parin päivän reissuna ja hetki sitten kotiuduttiin. TUomisina turvotuksia ja ja supistelua. Vatsanympärys kasvoi ja nyt tuntuu, että mun maha ratkeaa. hotelli huoneessa lämpötila . 30 astetta yöllä ja arvaatte varmaan kuinka siellä 4 henkeä ja masu nukkuu. |O

Leo
 
Mie olen kuullu että se limatulppa voi jopa uusiutua jos se alkaa ajoissa irrota:)

täällä oltais huomenna lähdössä viimein parin päivän lomalle keski-suomeen ja sit to onkin taas ultra..oma olo on hyvä:) muutamaa henkeä ahdistavaa supistusta lukuunottamatta..

Mammy+piippa 33+3
 
Mä luulen, että mun vaavi syntyy 7.8. Ensinnäkin se on 4 päivää lasketun ajan jälkeen, eli samaan aikaan kuin mitä kuopus syntyi (40+4), toisekseen se on sunnuntai, niinkuin sekin päivä kun esikoinen syntyi =) Tiedä sitten häntä, mun puolestani saisi kyllä tulla viikkoa aikaisemmin...

Hyvä idea Kirppiinalta laitta kukka synnyttäneiden eteen =) Mä meinasin ehdottaa ko. henkilöiden lihavoimista ;) Ja Miuskin idea synnyttäneiden listasta ensimmäisenä oli kanssa hyvä, niin tällaiset laiskamadot kuin meikäläinenkin näkee helposti ketkä on jo saaneet omansa!

Tiiperille tsemppiä sinne sairaalanpedille ja toivotaan tosiaan, ettei kauheasti mene yli ajan... vaikka varmaan pidät vielä muutaman viikon mielellään siellä mahan puolella, kaikesta huolimatta :p

Mulle vois muuten päivittää tuon synnytyssairaalan Karolinska universitetssjukhuset i Solna:ksi (vois varmaan lyhentää KUS:iksi, en kyllä ole varma "virallisesta" lyhenteestä, itse kutsuvat sitä Karolinska Solna:ksi tai Förlossning Solna:ksi).

Tänne tuli kunnon viileä päivä tänään, korkeimillaan oli 18 astetta, eikä edes satanut :O On kyllä ollut tosi ihanaa eilisen tosi tukalan päivän jälkeen, vaikka toivonkin ettei se kesä ollut vielä tässä...

Joku totesi, että täytyisi saada lomalla aika kulumaan... mulla ei yleensä ole ollut "vapaa-ajan" ongelmia, mutta nyt vähän pelottaa tämä alkava loma. Yleensä mä olen joko matkustellut, löhönnyt rannalla tai kotona ja lukenut kaikenlaista. Mutta milläs sen teet noiden kahden 4.5 ja 2v 9 kk:n kanssa, jotka tarvii kuitenkin koko ajan jonkun sortin valvontaa, ja joka päivä jotain tekemistä. Tai no, tuo rannalla käyminen kyllä onnistuisi jos jaksaisin, ja Tukholmasta löytyy kyllä tekemistä ihan kiitettävästi, mutta sekin sillä edellytyksellä, että itse jaksan. Ja se on tuo jälkimmäinen joka tuntuu olevan ongelmana :( Varsinkin jos on tosi tukalan kuuma... ja niin, mies on vielä ensi viikon töissä. Sen jälkeen ei suurempia ongelmia pitäisi ollakaan kun meitä on kuitenkin sitten kaksi.

Eli valivali, lomaa on odotettu kuin kuuta nousevaksi ja nyt kun se on koittanut ei sekään ole hyvä ;)

T. Siobhan ja Plutte 35+4 (jos oikein menee arvaus syntymäpäiväksi niin tasan 5 viikkoa jäljellä!)
 
Moikka taas pitkästäaikaa. Mä käyn kanssa parin päivän välein lukemassa, mut oon niin saamaton, et en saa kirjoitettua vaik olis kyl aikausein jotai asiaakin tai kommentoitavaa.

Kiva idea oli laittaa syntyneet tollee heti alkuun, saa heti tehtyä tilannekatsauksen :)

Onnea kuuttis ihan hirmuisesti pikkutytöstä. Alkaa tuntua todelta kun eka meidän pinon vauva on maailmassa.

linda87 Mulle käy aika usein niin, että herään yöllä siihen ku oksennus tulee suuhun närästyksen takia, sit unipäissään sitä nieleskelee takaspäin ja sit on kurkku niin kipee, et ei saa taas hetkeen unenpäästä kiinni.

Mä luulen, et tää meidän vauva on sitkeesti masussa kyl vielä 40+ viikolla. Luultavasti se syntyy 21.8 eli 42+1 viikolla. Vaikka nyt on ollu sukkapuikkoilua, supistelee sillon tällön ihan napakastikin ja vauvan pää painaa häpyluihin tai johonkii sinne niin paljo, et vaapun ku ankka! Näyttää varmaan upealta mun kävely :LOL:
Sen, että menee yli perustan siihen ku esikoinen ei olis tullu sitte millään. Jätkä syntyi kuudentena päivänä käynnistyksen aloituksesta. Ne kapselit ei tehonnu muhun mitenkään. Edes kalvojen puhkaisu (vähän ronskimmin runnomalla) ei tehonnut. Vasta oksitosiini käynnisti synnytyksen. Luulen, että poitsu olis majaillu mahassa hamaan tulevaisuuteen jos 5 päivän käynnistystoimenpiteet ei olis savustanut häntä lopulta ulos yksiöstään!
Nyt toivon yli kaiken, että synnytys käynnistyisi spontaanisti ja saisin vaikka lillua ammeessa. Viimeks jämähdin sänkyyn ihan totaalisesti ja se oli ihan syvältä.
Nyt ei ole mitään käsitystä missä kunnossa paikat on ku mulla ei ole ollu vielä ainuttakaan lääkärineuvolaa eikä paikkoja ole tsekattu rv 12 ultran jälkeen. Näin siis täällä Turussa- Ei pahemmin voi sit verrata mihinkään onko muutoksia tapahtunut vai ei. No kai ne sit katsoo jos se niiden mielestä on tarpeellista jossain tilanteessa.

Tiiperi Tsemppiä kauheesti sairaalassa makaamiseen. On varmaan tympeää. Toivotaan, että vointisi paranee. Raskausmyrkytys on kurja! Mulla oli viimeks kanssa ja jouduin kans siellä vähän makoilee. Pääsin kyl vielä kotiin. Sulla varmaan tilanne aika pahana sit ku et kotiin enää pääse?

Tsemppiä kaikille vaivoista kärsiville ja näiden ihanien kesäisten tönkköjalkojen kanssa taisteleville. Pian se palkitaan.

lyyli ja piiperö 35+2
 

Yhteistyössä