Paljon onnea
Karvatonkoira, Maami ja Manzu vauva-uutisista! :heart:
Pujaja: Kiitos paljon kun kerroit perätila-synnytyksestäsi, sain siitä jo paljon enemmän tietoa kuin yhdestäkään lääkäri-reissusta! Mulle vaan sanottiin, et jos vedet menee niin täytyy tulla makuuasennossa sairaalaan, ettei napanuora pääse luiskahtamaan ulos. Itse synnytyksestä ei muuta kerrottu kuin, että salissa on enemmän porukkaa kuin normaalisti ja sitä ei kannata sitten pelästyä. Mua on nyt vaan alkanut jännittämään vauvan kohtalo kovasti kun mummuni pelottelee mua kokoajan, että jos hartiat jäävät jumiin ja vauva on liian kauan synnytys-kanavassa, tulee hapenpuutetta ja se voi aiheuttaa vammoja loppuelämäksi..kyllähän mä sen tiedän ja itsekin asioita oon miettinyt mut harmittaa kun täytyy pelotella lisää ja painostaa sektioon
Mummuni on itse 6 lasta synnyttänyt ja tietää varmasti näistä asioista paljon, mutta ajat ovat ehkä 50 vuoden aikana muuttunut aika paljon..
En nyt sit hitto enää itekään tiedä mikä olis paras ratkasu! Haluaisin niin kovasti synnyttää alateitse, mutta en missään nimessä halua saattaa ehdoin tahdoin vauvaani mihinkään vaaraan! Kamalaa tehdä tällasia päätöksiä itse..no lääkäri soittaa huomenna erikoislääkäreiden palaverin jälkeen ja kertoo mihin ratkaisuun he ovat päätyneet ja mikä olisi turvallisin vaihtoehto. Mutta kiitos kuitenkin vielä kovasti sulle kun jaat oman kokemuksesi ja valat sillä lisää uskoa tähän mun pähkäilyyni
( . ) Särkänniemestä kotiuduttu yhtenä kappaleena ja muuten ehjänä, mutta jalat on vieläkin niin kipeät koko päivän kävelystä, että tänään tuskin lähden kämpästä ulos
No pääasia, että oli hauskaa, lapsilla ja miehellä varsinkin!
Tänään olin siellä magneetti-kuvassa ja se oli kyllä kamala kokemus
luulin että kuvaus kestää n.2 minuuttia, mutta laitteen sisällä pitikin maata 20 minuuttia. Piti maata selällään liikkumatta ja joku painava kapistus laitettiin vatsan päälle(vauva ei ainakaan tainnut tykätä siitä kun potki mylläs koko ajan kuin viimeistä päivää..). Kone piti järkyttävää meteliä ja hytkyi ja tärisi kuin olisi lähtenyt pian lentoon
sain onneksi kuulokkeet ja kuuntelin siellä sitten radiota, mutta ahtaanpaikan-kammo alkoi kyllä iskeä ekan 5 minuutin jälkeen. Tuntui etten saanut happea, asento oli inhottava ja korvissa humisi. Just kun aattelin et painan hälytyskelloa, ni ne vetit mut onneksi sieltä ulos, huh! Olin ihan yltä päältä hiessä ja valkonen. Hoitaja vei mut hetkeks sänkyyn huilaamaan ja juotti vettä ennen kuin pääsin lähtemään. No nyt se on onneks ohi ja huomenna saan tuomioni
Kaukaloista on ollut puhetta ja meillä olis kyllä kuopuksen kaukalo tallella, mutta en yhtään tykkää siitä kun on niin kovin pieni. Kuopuskin mahtui siihen vaan 6 kuukautta ja sit oli pakko siirtää turvaistuimeen. Katotaan josko saisin miehen ylipuhuttua vielä, että saisin ostaa uuden..
Nyt oonkin sit heti kattonu mitä kaukaloita ootte suositellu, tulee vielä vaikee valinta.
Missä muuten on
Pygmi? Sairaalassako vielä vai onko mulla mennyt jotain ohi?
Happy ja Nestori 37+4 (joka ei edelleenkään oo tajunnut että pää alaspäin kuuluis syntyä)
Ainiin piti vielä lisätä, et mulla on tullu
limatulppaa nyt viime torstaista lähtien, eikä se tunnu loppuvan lainkaan, miten paljon sitä oikeen siellä kaulassa on vai uusiutuuko se jotenkin? Välillä saa pyyhkiä vessareissulla ainakin 10 kertaa kun tuntuu ettei se katkee ollenkaan
Onneks te täällä palstalla ymmärrätte myös nää ällö-jutut..