*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Onnea matkaan Karvatonkoiralle sinne synnärille!

Ja Violalle tsemppiä käynnistykseen! Toivottavasti lähtee loppujen lopuksi helposti käyntiin.

Pujaja, kiitos perätilasynnytyksen kuvauksesta! Mä vähän pelkään, että täälläkin voi kuitenkin sellainen olla edessä, eli oli tosi kiva lukea kuinka sellainen menee! Ja jos ei muuten niin yleissivistyksen kannalta ;) Ne kun on kuitenkin ilmeisesti aika harvinaisia nykyään...

Ihana masu Maamilla, sä olet niin hoikka =) Mä olen kauhea valas... :p

Vicy, mulla oli pari viikkoa sitten kätilön mukaan vauva raivotarjonnassa, selkä mun vasemmalla puolella. Enkä tunne mitään liikkeitä ylävatsalla, välillä vähän tuolla alhaalla (kun veikkaan että vauva on poikittain), ja 95% ajasta se potkii tuonne oikeaan kylkeen johonkin suuntaan. Jos rt:ssä olevalla vauvalla on pehva ylhäällä niin eikös se ole ihan loogista ettei tuonne ylös mitään potkuja tunnu...?

Täälläkin on huomenna neuvolakäynti (eikös huomenna ole maanantai? Menee näin lomalaiselta päivätkin sekaisin :p )
 
vicy: Kiitoksia.

Laskettuun tosiaan enään reilu viikko aikaa, olisin kyllä jo ihan valmis synnyttämään :) SeKS:ssä syntynyt todella paljon lapsia kesän aikana..toivottavasti vähän rauhottuu nyt kun ite sinne menee.

Mulla vauva ollut jo pidempään kans rt:ssa, muttei vielä kuitenkaan ole kiinnittynyt, tai ei ainakaan vielä keskiviikkona ollut. Torstaina olis aika äitipolille ja kurkataan taas vauvan kokoa, hitusen verran yläkäyrän yläpuolella olen mennyt kokoajan.

Vauvan liikkeet tuntuu eniten aika ylhäällä ja maha on kyllä välillä tosi hassun mallinen, kun vauva oikein jumppailee :heart:

Onneksi pääset huomenna neuvolaan ja kaikki on varmasti ihan hyvin ja toivottavasti vauva pysyttelee vielä masussa jonkun aikaa.:hug:
 
Heippa kaikille!

Kiva kun synnyttäneet ovat laittaneet synnytyskertomuksiaan. Kiitos siitä!

Karvatonkoira, tsemppiä laitokselle!

Me oltiin pitkä viikonloppu mökillä. Festareilla 2 päivää, jaksoin yllättävän hyvin! Kaveritkin ihmetteli, mentiin kuitenkin nukkumaan aina vasta joskus yhden jälkeen. Ja sain nähdä lempparibändini Poets Of The Fallin ihan etulavalta. :heart: Viime yö meni sitten vaan vähän levottomammin, tuli niin kauhee paine alavatsaan, että tuntuu et kaveri tulee just ulos. Ja sitten alko selkää pakottamaan, vaikka vaihto välillä kylkeä. Möksän sänky liian pehmeä, ei varmaan mun selkä tykänny siitä... Mutta muutoin ihana viikonloppu, nyt jaksaa taas kotona ottaa rauhallisemmin.

Mä oon kans uinu paljon sekä uimahallissa ja ulkona. Terkkari sanoi, että niin kauan kun ei ole mitään supistuksia ja paikat kiinni, niin ei mitään hätää. Ja suppareita mulla ei tosiaan ole missään vaiheessa ollu. Ainoastaa sellaista kovaa paineen tunnetta välillä tulee.

Liikkeet tuntuu mulla kans aika toispuoleisesti. Selkeesti pukkaa peppua tuonne oikealle puolelle kylkeä, välillä jalka saattaa tököttää rintojen alapuolella. Mutta liikkeitä vielä tulee tosi paljon, varsinkin illalla ja yöllä kun käy pissillä... |O

Soulmama ja Kunto-Oskari 36+2
 
Vauvan liikkeet - Tuntuu tossa oikealla kyljellä n. navan kohdalla. Ja RT:ssä on ollut jo 20 viikosta saakka ( ultran mukaan ). Niinkuin raitis (?) sanoi niin uskon kans että on vaan niin vähän tilaa enään liikkua. Mulla kuitenkin tuntuu pylly hyvin tossa ylhäällä.

(.) Omaan napaan ei mitään ihmeempiä ! Välillä supistelee ja välillä ei. Myös päänsärky on löytänyt tien tänne ! Muuten oma olo on kyllä hyvä ! Voisin jo lähteä synnyttämään.. Tai oma mieli muuttuu senkin asian suhteen monta kertaa päivässä, välillä ei ole mihinkään kiire ja välillä olisin jo valmis lähtemään. Vauvan vaatteet on pesty ja viikattu kaappiin, pinnis on koottuna ja muutenkin kaikki alkaa olemaan suht valmiina. Kaukalo puuttuu edelleen !

Millasia kaukaloita olette ostaneet ja miksi ? :wave: Ensiksi olin ehdottomasti sitä mieltä että haluan Britaxin kaukalon kun esikon aikaankin oli, ja koin sen hyväksi ja tilavaksi. Nyt en enään osaa päättää.

Majj & 37+0 POKSPOKS ! :heart:
 
Kaukalosta Meillä on Gracon autobaby, ihan sen takia että saatiin se mun siskolta ja se on vielä ihan kuin uusi, joten ei viitsitty sitten uutta ostaa. Meillä oli edelliselläkin lapsella tuollainen samanlainen kaukalo ja todettiin se silloin hyväksi ja tilavaksi ja varsinkin telakka on ihan ehdoton arjen helpottaja, kun ei tarvi vöiden kanssa tuskailla kaatosateessa :)
Jos tuota ei oltaisi saatu niin oltaisiin ostettu Gracon Logico s
 
Majj: Meillä on Brio Primo ja samat perustelut kuin Vicylla eli oli sama kaukalo esikoisen aikaan, todettiin hyväksi ja kevyeksi. Ja ennen kaikkea telakka pop. :)

Raitis ja +1,4kg vuorokaudessa...... :headwall: Meni sitten kymmenen kiloa rikki noin vaan. :'(
 
Poksumaan tultiin!

Ei mitään uutta olotilassa, tosin lauantaina oli pakko hakea Rennietä kun öisin alkoi toi närästäminen olla jo sitä luokkaa. Onko tässä nyt sitten haalittu kaikki raskausvaivat..turvotus, pukamat ja närästys ainakin löytyy ;).

Viikonlopun helteistä selvittiin jotenkuten, mies teki kyllä kaikkensa että kämppä pysyis viileenä, alko vissiin silläkin olla jo sen verran tukalaa. Nyt pitäisi taas nauttia näistä muutamasta alle +30-päivistä, loppuviikoksi kun taas on luvattu tropiikkia. :eek:.

Sattui muuten siltä apteekkireissulta mukaan myös tuo Ceridal- öljy, ja oli sitten pakko kokeilla niitä välilihan öljyntäohjeita..jotenkin se teki ihan julmetun kipiää ja minä huudan ja kiroan kun viimistä päivää..mies siinä sitten vaan lohdutteli että mietippä minkä kokoinen sen vauvan pää on, kuinka kipiää se sitten tekee :ashamed:..joo-o...itkuhan siinä sitten tuli. Ehkä mä nyt sitte vaan suihkuttelen sitä ja toivon että nahka antaa vähän periks :) ja yritän keskittyä ihan muihin asioihin.

Verotoimistoon pitäisi jaksaa suunnistaa, yritin netin kautta laskettaa sitä veroprosenttia, mutta ehkä paras mennä paikan päälle.

Olipa aamulla kiva ylläri lukea lehdestä, että meidän Baby-Sitterissä on havaittu turvallisuuspuute. Oli siis oikein sellainen Tukesin Turvallisuustiedote. Sitterissä roikkuu kolme sellasta leluhahmoa lelukaaressa, ja nyt on huomattu että niiden langalla kiinnitetyt pienet silmät saattaa irrota. On siis sellanen Osann Swing Baby-nimeltään. Käskevät nyt poistamaan leluhahmojen silmät tai irrottamaan lelut. Sitterin voi myös palauttaa ostopaikkaan ja saada rahat takasin. No, ostin ton nimenomaan sen takia että siinä oli noi lelut, eli niitä en ainakaan lähe poisteleen. :|. Kai se sitten täytyy kiikuttaa takaisin..Heh, tällainhan sitä saakin näille viimosille viikoille ohjelmaa, kun alottaa tarvikkeiden hankinnan alusta :LOL:
No joo, ei kyllä paljon naurata. Vielä jos omalle kohdalle sattuis joku räjähtävä lamppu tms. mut vauvan tavarat täytyy kyllä olla kunnossa. Onneks ei keritty kokeilla käytössä ja onneksi näitä asioita kuitenkin tutkitaan ja niistä infotaan.

Siiruska ja salamatkustaja 39+0. Viikon päästä eräpäivä :heart:
 
Raitapaitainen, eiköhän tuo ole vain turvotusta. Kyllä se siitä lähtee =)

Rupesin itse oikein kuulostelemaan tuota hikkaamista ja ainakin yöllä voin todeta, että hikka tuntuu vasemmassa kyljessä suurinpiirtein navan korkeudella, mutta n 25 cm siitä vasempaan, siis. Mikä tukee mun oletusta että tää vaavi on öisin poikittain ja siirtyy sitten pystyasentoon päiväsaikaan :p Tänään on onneksi taas neuvola ja otan kyllä asian esiin siellä, ei yhtään huvita jos yöllä menee vedet ja vauva jumittuukin vaaka-asentoon, sellaista ei synnytä millään alateitse.

Siobhan ja Plutte 38+5
 
Tsemppiä Karvatonkoira!

Siobhan, kyllä noi perätilasynnytykset on varmaan suht harvinaisia. Vaikea oli silloin kolme vuotta sitten löytää tietoa ja kokemuksia siitä, kun melkein kaikki perätilajutut netissä meni niin, että äiti ei halunnut synnyttää alateitse vaan päädyttiin sektioon. Siksi tykkään jakaa tietoa aiheesta, jos siitä olis jollekin apua.

Vauvan liikkeet tuntuu sillain, että se potkii tonne vasempaan kylkeen navan alapuolelle. Sitten kait pylly ja selkäranka menee tossa oikeella kyljellä. Musta tuntuu Siobhanin tavoin myös välillä siltä, että se on tuolla poikittain. Eilenkin välillä selkäranka tuntui menevän poikittain tossa navan kohdalla. Kai sillä silti voi pää olla lantiossa???

Turvakaukaloksi ostettiin Maxi Cosin Cardio Fix. Ei ole aikaisempaa käyttökokemusta, mutta se on testeissä pärjännyt hyvin ja muutamalla kaverilla on ollut samanlainen. Aikasemmin meillä oli Gracon Auto baby. Sekin palveli ihan hyvin, mutta ehdittiin myymään se ennen, kun alettiin odottaa tätä kolmosta.

Pujaja ja Nuppu 36+2
 
Täältä kanssa neuvola terveisiä.. Kaikki oli ok, paitsi hemppa oli taas pudonnut raudasta huolimatta.. Saas nähdä kuinka alas nyt putoaa, kun viime synnytyksen jälkeen, kun mut kotiutettiin sairaalasta, emppa oli 86...
Terkka meinasi että vauva on niin alhaalla että siksi potkut tuntuu vain tuossa navan korkeudella ja kyljessä :)
Ensiviikolla on sitten taas äitipoli, joten sitä odotellessa :D

Vicy+Tirppa 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sajeva
:wave:
Meille syntyi tänään klo 11.24 tyttövauva. Painoa neidillä oli 3270g, pituus selviää kotiinlähtiessä. Päänympärys 34 cm. Maitoa tulee heti hyvin ja pikkuinen on jo vanha tekijä imemisessä. rv oli 38+6.
Niin ja multa löytyi se streptokokki bakteeri :O mitään oireita ei ole ollut. Täällä streptonäyte otetaan kaikilta joilla on mennyt vesi. Muuten ei olis otettu ollenkaan eikä asia olis koskaan selvinnyt, olipa onni et synnytys alkoi vesien menolla . Antibioottitipan sain heti välittömästi sairaalaan tullessa ja se tippui aina 4 tunnin välein, siinä samalla sai vauvakin sitten hoidon kun oli vielä mahassa.

Nyt haistelemaan vauvantuoksua :heart:
 
Kaukalosta Meillä on Maxi-Cosin Gabriofix kaukalo ja siihen easyfix jalusta. Tähän malliin päädyttiin 2 vuotta sitten nelosen synnyttyä siksi, kun on isofix mahdollisuus autossa.
Parasta meidän mielestä on se, että vöitä ei tarvitse käyttää ollenkaan edes jalustaan, kun on kiinni isofix raudoissa eikä kaukaloon tarvitse käyttää vöitä jalustan ansiosta. Kallis mutta erittäin miellyttävä ja turvallinen käytössä.

Huomenna jälleen neuvolaan :)
rv 37+6
 
Vau - taas uusia vauvoja joten tuoreille mammoille tasapuolisesti onnea!

Ma olen ollut vahan kiireinen viimeiset pari viikkoa, eika ole ollut aikaa seurailla palstaa. Toissa riitta kiiretta, enaa tama viikko ja ens ja sitten koittaa mammloma, jee. Tassa valissa meilla kavi myos kylassa mun tosi laheinen kaveri Suomesta plus hanen 2.5v tyttareensa ja oli aika intensiivista nelja paivaa.. (kolme aikuista, kaksi alle kolmevuotiasta ja koira jakamassa alle 55 nelion asuntoa.. huh!). Jarjestettiin myos kymmenen hengen kesabileet ja kaytiin Elton Johnin konsertissa lasten kanssa. Ja viimeiseen pariin viikkon on myos mahtunut seka miehen etta tyttareen synttarit, parit muut synttarijuhlat, laukkakilpailupaiva seka paivan mittainen tyoreissu.

Nyt tuli kylla vahan stoppi ja lupasin itselleni, etta viimeiset pari viikkoa vietan ihan rauhallisesti, ei mitaan mieletonta ohjelmaa koko ajan. Jo toissa kayminen riittaa nama seuraavat pari viikkoa, illat otan rauhallisesti.

Neuvolassa viime viikolla todettiin, etta verenpaine ok, sf mitta neljatta (?) viikkoa 35cm, mutta ei hataa.

Paremmalla ajalla lisaa.. nyt puhelin soi!

Bump rv 36+5
 
Kalvojen puhkasusta Ei sattunut ollenkaan, ei oikeastaan tuntunut yhtään miltään. Kuulu/tuntu vaan semmonen naps ja alko vettä valuu rytinäl. :)

Vetisestä valkovuodosta Ollu koko raskauden ajan, just niin et on tosta etuosasta ihan läpimärkä kokoajan, siispä pikkuhousunsuojat kokoajan käytössä, muuten on inhottavan märkä olla kokoajan ja sais vaihtaa alushousui jatkuvasti.

Ihania synnytyskertomuksia! =) Toivottavasti pääsis vaikka kahen viikon päästä itekki kertomaa omaa.. :whistle:

Supistuksia oli eilen illal 21-00 aika napakoitaki 7min välein, mut sitte loppu.. Toivottavasti ei kestä tää supistelurumba yhtä kauan ku esikoisesta, vaan nyt puolittuis tää "valmistautumisaika" tai jotain!!

pikku ja beibinen 35+0 :heart:

ps. olo niin paska ku voi vaa olla ja hermot pirun kireellä kokoajan, niiiiiiiiiiiiiiiin odotan ku kuuta nousevaa sitä hetkeä et saan pusaa tän ulos!
 
Onnea karvatonkoira pikkuisesta :flower:

Viikon lomareissu takana, 1500 kilsaa kertyi mittariin kun huristeltiin Keski-Pohjanmaalle. Hyvin meni reissu, ei mulla istuminen tunnu missään. Ilmastointi vaan ei toiminut autossa niin oli himppasen lämmin välillä...

Meillä on Britaxin turvakaukalo. Juniorilla hyväksi todettu, ja on sen verran hyvin pärjännyt testeissä etten muita katsellutkaan. Tykkään kun siinä on 5-pistevyö vauvalle. Telakkakin löytyy, tosin hokasin tuon vyötelakan oston jälkeen että meillähän on autossa myös Isofix :ashamed: Katsotaan nyt ostanko vielä Isofix-telakan vai mennäänkö tolla vai kokonaan ilman telakkaa.

Muru pyörii masussa edelleen. Liikkeet tuntuu milloin missäkin. Peppu tai pää tunkee usein tonne kylkiluiden sisäpuolelle, auts. Hikka jostain syystä tuntuu silti yleensä alhaalla. Torstaina on neuvolalääkäri niin eiköhän siellä selviä missä asennossa Sintti on jos nyt siihen mennessä asettuu aloilleen. Paljon vähemmän on murunen ollut liikkeessä, viime viikolla (lomalla siis) liikkui paljon enemmän pitkin päivää - saattoi tosin johtua siitä ettei juuri tullut liikuttua kuin autolla.

Mä taidan (?) olla ainut joka haluaisi vauvan syntyvän vasta lasketun ajan jälkeen. Mulla on isommalla synttärit joulun välipäivinä, eli kokemusta on hankalasta ajankohdasta. Poitsu on saanut nyt puoli tusinaa synttärikutsua, ja olisi helpompaa jos synttäreitä saisi viettää joskus muulloin kuin kesälomakaudella kun kukaan ei koskaan pääse tulemaan.

Sammeli & Sintti 35+3
 
karvatonkoira Onnittelut pienestä tytöstä! :heart:

Täälläkin väsy painaa ja kypsytysaste noussut sataan, sillä viimeiset neljä yötä olen valvonut supistusten kanssa, niin että unta on tullut noin 3-4 tuntia per yö. Ja aina aamuun mennessä supparit helpottavat. :headwall: Huomenna loppuu insuliinitkin ja pitäisi siis käydä apteekista ostamassa lisää, jos tämä ei nyt yön aikana synny. Ja ei varmaan synnykään... Toivottavasti niitä insuliinikyniä saa ostettua myös yksittäin, ettei tarvitse viiden pakkausta ostaa...

Kaukalo on meillä Maxi-Cosi Pebble isofix-telakalla ja vauva nukkuu alkuun Uinua-kehdossa äitiyspakkauslaatikossa. Eli tällaisessa: UINUA -ensikehto - www.uinua.com/store - ensisänky äitiyspakkauslaatikosta ja sitten myöhemmin siirrytään pinnasänkyyn.

Huomenna sitten taas neuvolaan ja torstaina äippäpolille lapsivesikontrolliin, kun sitä siis viime viikolla oli niin vähän.

Väsynyt ja täysin kypsä Blanco + Öttiäinen 38+0 *POKS*
 
Kiitos kaukalo asiaan vastanneille ! :)

Onnea Karvatonkoira ! :flower:

Mulla tuli tossa päivällä taas muutama napakampi supistus, mutta lähti pois kun menin päikkäreille, ja oli niin ihanaa nukkua päikkärit ( kerranki esikko suostui nukkuun :D ). Tosta 5 asti tullut taas verestäväälimaa ja alamahaa juilii. Tuskin tämä kuitenkaan vielä syntyy..
Mutta mietityttää mistähän tollanen verestävälima oikeen johtuu ?!?!
 
Tulin tänne kertomaan, että meille syntyi tänään klo 13.07 pieni prinssi. Painoa 3310g ja pituutta 49,5 cm. Pipomitta 35cm. Viikkoja 39+0 juuri kuten kahden edellisenkin kohdalla. Nyt tuo kultakimpale tuhisee tuossa vieressä..

Synnytys lähti käyntiin todella nopeasti ja supistukset oli heti melko kipeitä. Viime kerrasta viisastuneena (synnytys 2½h josta ½h sairaalassa enkä puudutusta kerennyt saamaan) lähdettiin melkein heti sairaalaan. Heräsin kotona vähän vaille 10 ja jotain vaille 11 oltiin sairaalassa. Sairaalakassia en ollut pakannut joten sen pakkailin siinä ennen lähtöä. Siinä vaiheessa kun sairaalaan päästiin olin jo 4-5cm auki. Pääsin heti synnytyssaliin ja siellä sain ilokaasua. Kysyttiin mitä puudutusta haluan ja ehdottivat spinaalia. Se sopi minulle ja sainkin sen ihan muutamassa minuutissa. Kivut hävisi heti ja vajaat pari tuntia siinä juttelin ja naureskelin miehen kanssa jotta tässä sitä synnytetään. Mies valitteli kun oli niin kipeänä jalkapallosta, kyseli jos voisin vähän hieroa. :D huumorilla siis..

Ponnistusvaihe kesti 2 min. Luulin kyllä kuolevani mutta nopeasti se sitten helpotti kun vauva oli maailmassa. Vähän joutui kätilö estelemään ettei vauva niin lennossa tulisi.. napanuoraa oli 90cm, kuulemma jos yli metrin menee niin kätilö tarjoaa kollegoilleen kahvit kakkuineen :D Toinen kätilö siinä kiusoitteli että kyllä se nyt jonnekki sitä napanuoraa vähän piilotti. Napanuora oli solmulla ja kätilöt arveli sen laskeneen vauvan sydänääniä supistusten aikana.

Synnytyksessä ei tullut repeämiä, vähän "asvaltti-nirhaumaa" kuulemma mutta tosi helpolla pääsin. Olo synnytyksen jälkeen oli oikein hyvä ja pääsinkin sitten heti käymään suihkussa vauvan ensin syötyä vähäsen. Synnytyksen kesto siis 3h ja siitä ponnistusvaihe 2min. 1½h täysin kivutonta.

Täytyykin ottaa tuo rakkauspakkaus syliin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon paljon onnea Karvatonkoira! :heart:

Viola on varmaankin päässyt käynnistykseen kun mitään ei ole kuulunut! :)

Ihanaa Kirppiina ettei teidän pikkuisen tarvinnut sairaalaan mennä! :heart:

Tervetuloa Sajeva! :wave:

Huikkiksella on jo tosi hyvät viikot jos pieni syntyy. Ihanasti oot jaksanut.

Majj voisko sulla olla kuivat limakalvot? Tai sitten synnytys lähenee.. ;)

Liikkeet mulla tuntuu oikeassa kyljessä ja hikka tosi alhaalla. Vauva on rt:ssä. Viime viikon terkan mielestä vauva on hassusti keskellä?!? :confused:

Kaukalo meillä on Brion Primo. Ei ostettu siihen telakkaa silloin esikoisen aikana kun liikutaan tosi vähän autolla ja meillä on joka päivä eri auto. Se on tosi nopea kiinnittää vöilläkin.

Ihania kommentteja Raitiksen Mionalla. :heart: Meillä tuo poika 1v 11kk ei vielä oikein ymmärrä koko vauva hommasta mitään.

Mä oon saanut melkein kaiken tehtyä valmiiksi. Sairaalakassia en ole pakannut enkä sänkyä pedannut ja ihan muutaman juttu on silittämättä. Pullot ajattelin keittää valmiiksi. Ostin yhden uuden pullon ja tutin ja sit on esikosen vanhoja pulloja joita on tosi vähän käytetty. Jos jostain syystä imetys ei onnistu niin sit vasta ostan lisää tutteja. Mulle on tullut kauhea tarve saada kaikki vauvaa varten valmiiksi vaikka pullotkin voisi keittää jos niitä tarvii. Mulla on sellainen kauhea olo että jos mulle sattuu jotain synnytyksessä niin täällä olisi kaikki kunnossa ja miehellä helpompaa. Onko muilla tällaisia ihme pelkoja?

Kotiintulovaatteita en muuten ole myöskään vielä miettinyt.

Synnytys tuntuu muutenkin tosi kaukaiselta kun ei supista eikä muutenkaan ole sellainen olo että LA on lähellä vaikka siihen on enää 4 päivää. Elokuussa olen varmasti vielä kirjoittelemassa ja taitaa aika moni päästä synnyttämään ennen mua. Toivottavasti helle ei palaisi kauheen pahana, se vähän kyllä rasittaa. Eilen siivosin ja touhusin koko päivän kun oli niin ihanan viileetä, mutta siltikään ei supistanut. :)

Päksäkkä 39+3:heart:
 

Yhteistyössä