*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Tulin vaan poksumaan tyttömme täysiaikaisuus rajapyykkiä :D 37+0! :heart: Onnea vielä kovasti kaikille vauvautuneille ja kiva lukea noita kertomuksia, toivoo jo kovasti omaa kokemusta :) Mulle laitettiin 18.8 käynnistyspäiväksi eli 40+5 jos ei ole tyttö omin avuin siihen mennessä tullut vielä :)


Nti
 
Täällä takana ihana hellepäivä, ja nyt kamala ukkonen vastapainoksi !

Nti. - Saako kysyä miksi sait "jo" 40+5 viikolla käynnistys ajan ? :)

Omaan oloon ei ihmeempiä alamahaa juilii, ja muutenkin kaikki ärsyttää -mies varsinkin !

majj & 36+5
 
Haluaisitko Happy synnyttää perätilassa vai menetkö mielummin sektion? Mä olisin synnyttänyt kuopuksen perätilassa, jollei hän sitten n. rv 39+4 olisikin kääntynyt itse. Hänellä kyllä tuo käännösyrityskin kyllä "onnistui", eli vauva kääntyi, mutta känntyi sitten muistaakseni seuraavana yönä takaisin perätilaan ihan omatoimisesti. Ja sitten tosiaan taas raivotarjontaan sopivasti synnytykseen (syntyi rv 40+4). Mutta sulla on ilmeisesti ahtaammat paikat kuin mulla tai vauva jo kiinnittynyt jos käännösyritys ei onnistunut?

Mulla on maanantaina seuraava neuvola ja meinaan kyllä vaatia lähetettä jonnekin, missä voidaan ultralla katsoa vauvan tarjonta. Tää voi hyvinkin olla raivotarjonnassa päivisin, mutta öisin se on poikittain kun makaan kyljelläni :p Vaikka eihän se ultrassa tietty näy kun siellä makaan selälläni ja keskellä päivää... mutta saanpahan puhuttua jonkun kanssa synnytystavasta.

Täällä ilma parani iltaa kohden, pilvet hälvenivät, alkoi tuulla ja vähän viileni. Kävimme lähiravintolassa hampurilaisilla illalla, oli mukavaa, tytöt voivat leikkiä siinä torilla syötyään ja me vanhemmat relata. Ei sen puolen 3.5 tunnin päiväunetkin auttoivat varmasti oloa... :D
 
Kiitos synnytyskertomuksista! Niitä on tosi mukava lukea. Kaikki on niin erilaisia. =)

Happy mulla on ainakin ihan positiivinen kokemus perätilasynnytyksestä. Suosittelen, jos vaan kaikki kriteerit täyttyy.

Eilen oltiin viettämässä ihania häitä Helsingissä. Oli tosi mukavaa vaikkakin hiki virtasi. Olin kotiin päästyä noin klo 23.30 ihan puhki ja painuin suoraan nukkumaan. Mies heräsi kuudelta töihin ja mä en enää sen jälkeen saanut unta. Harmittaa, kun lapsetkin on hoidossa. Olisin saanut nukkua pitkään. No, kerkiinpähän roikkua täällä netissä. :D

Mulla olis yksi kysymys. Missä kohtaa vatsaa teillä tuntuu vauvan hikka? Aikasemmista lapsista mulla tuntui tuola alhaalla sekä rt- että pt-vauvasta. Nyt tuntuu tossa oikeella puolella vatsaa noin navan korkeudella. Mitenköhän se siinä voi tuntua? :O

Pujaja ja Nuppu 36+1 ( Eilen ohitettiin tärkeä raja ja viikkojen puolesta saan synnyttää tässä lähisairaalassa. Jei!)
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Kiva lukea synnytyskertomuksia! :)

Piianappulan synnytyskertomus sai miehen mietteliääksi, hän ei kuulemma halua kuulla ja mietiä ollenkaan tuollaisia juttuja ennen synnytystä.. Onneksi teillä kaikki päättyi hyvin!!

Mä luen juttuja joka päivä, mut kirjoittaminen on vähän jäänyt.. Täällä vointi hyvä, paineet ei laske ollenkaan alle 150/100 (105), mut pari grammaa Paracetamolia päivässä riittää pitämään päänsäryn poissa. Eilen leikkasin nurmikkoa tunnin kun lämmintä oli +29,4c! Märkä vaippaharso päässä keräsin katseita ohikulkijoilta, joita ei onneksi montaa ollut.. :D

Huomenna neuvolaan, perjantaina äitipolille.

Raitis ja Salarakas 37+6
 
Eea
Huomenta kaikille masunkasvattajille!

Nyt alkais kyllä helteet riittämään. Olo alkaa olla aika tuskainen ja turvonnut. Mitään ei jaksa tehdä ja pinnaa kiristää. : / Öisin ei saa nukuttua ja niin edelleen.... Kamalaa valitusta taas. :)

Huomenna olis tarkotus mennä käymään Kesämaassa tuttavapariskunnan ja heidän lasten kanssa. Pääsee meidän neitikin vähän huvittelemaan. Saas vaan nähdä miten tää mamma jaksaa.

Kiitos synnytyskertomuksista! kiva lukea muiden kokemuksia. :)

Hikka tuntuu useimmiten tuolla alamahalla.

Eea & Urkki 35+3
 
Heippa!

Synnäriltä kuulumisia :wave:

Viime yönä meni vedet ennen 12 yöllä. Sairaalassa oltiin siinä puoli 3 maissa, kun käskivät tulla heti, mutta kiirettä ei ollut. Oltiin huilailemassa synnytyssalin vieressä huoneessa. Supistuksia tuli aluksi 10 min välein ja sit heti 5min välein, mutta nyt ne ovat kadonneet johonkin. Elikkäs olen osatolla odottelemassa supistuksia...antibioottitippa alotetaan sit 18 h vesien menosta jos ei sitä ennen mitään tapahdu!
rv 38+5 :wave:
 
Mun esikko päätti kahdelta aamulla herätä ja mahaasukki alotti sellaset supparit et olin jo lähdössä sairaalaan. Pääsin vasta aamu klo05 nukkumaan, vaikeinta tässä on se että mies on aika klo 17-06 itse töissä ja nukkuu päivät..

Oon tosi loppu tietenkin ja tämä on nyt sellanen kolmas yö missä minä en saa nukuttua vaan valvon ja valvon.. ahdistaa kun tarvis niin yhdet päiväunet tai kunnon yöunet:(

miimii10 ja muikkunen rv 35+3
 
Huomenia!

majj En tiedä miksi, äippäpolin lääkäri sanoi vaan että normaalisti käynnistys 41+5 mutta sinulle laitetaan 40+5.. :confused: En tiedä, voihan se olla minun mahan koosta sf35 tai en minä vaan tiedä :)

:attn:Miksi muuten annetaan uimakielto? Minulle annettiin se siellä äippäpolilla.



Nti.
 
Kiitos synnytyskertomuksista! Mukava lukea niitä tässä omaa odotellessa. :)

Vauvan hikka tuntuu aika alamasussa. Ihan kuin pää aina vähän heilahtaisi samalla kun hikka tulee. Tai sitten se vauveli on siellä ihan nurinpäin, toivottavasti ei.

Nti uimakielto tulee kait sen takia, että ei saisi mitään tulehdusta siitä vedestä jos on jo paikat auki. Mulle kyllä terkkari sanoi, että mielummin käy järvessä uimassa kuin uimahallissa, koska uimahallista sen saa helpommin ja järveen/mereen voisi periaatteessa vaikka synnyttääkkin, suosittua ilmeisesti joissain maissa.

Mä oon menettänyt yöunet nyt kait sit lopullisesti. 2h unta ja ylös. Väsyttää koko ajan, mutta ei vaan löydä oikeaa asentoa, pitää käydä pissalla, on kuuma, jano, nälkä, lonkat kipeytyy yms yms. Tottuupa ainakin yöheräilyyn. :p

Tiistaina olisi lääkäripäivä. Tosi kiva juttu oikeastaan. :) Pääsee vähän selville missä mennään.

36+0 POKS!!!
(muoks. 10 viikkoa lisää. Laitoin aluksi 26+0, miten niin unen tarpeessa? ;) )
 
Viimeksi muokattu:
Nti: Onnea täysiaikaisuudesta! :) Uimakiellosta vielä, mulle antoi lääkäri selitykseksi, että jos paikat ovat jo hieman auki pääsee pöpöt helpommin kohtuun, eikä voi tietää jos sikiökalvossa on vaikka pienen pieni reikä. On kuulemma vauvalle hengenvaarallista jos tulee kohtutulehdus.. Mulla on ollut kahden synnytyksen jälkeen kun on jäänyt istukasta palasia ja on muuten niin kivuliasta, että olin varma että synnytän uudelleen :(

Siobhan: Haluaisin ehdottomasti synnyttää alateitse, kun edellisestä tehtiin hätäsektio ja parantuminen kesti ikuisuuden. Muutenkin jäi siitä kamalat muistot :( Olen kyllä ihan positiivisin mielin, että saisin synnyttää alateitse kun vauva on kuitenkin aika pieni ja kaksi olen jo alateitse synnyttänyt helposti ja nopeasti :D ja paranin niistä tosi nopeasti. Magneettikuvan jälkeen saan sitten lopullisen vastauksen..Toivotaan parasta ;) ja siitä kääntymisestä muuten vielä, mulla on kohdussa joku strangi tai juoste, mikä on keskellä kohtua(lääkäri selitti, että vähän niinkuin naru mikä on kireällä) ja se estää vauvan liikkumista ja ilmeisesti sitten myös kääntymistä. Se voi kuulemma myös vaikuttaa vauvan kokoon, kun kohtu ei pääse kasvamaan normaalisti jos strangi on kovin kireä. Nää on mulle ihan uusia juttuja kun on ekaa kertaa tollanen, mutta ei kuulemma tarvii olla huolissaan. Ehkä vauva voi silti vielä yllättää kaikki ja tehdä samoin kun sulla, et kääntyy vielä just ennen h-hetkeä ;) Ihanaa kun kuulee muilta tällasia tarinoita, luo uskoa mukavasti! :hug:

Pujaja: Kiitos kun kerroit oman kokemuksesi, oon jo huomattavasti paremmalla mielellä menossa synnyttämään :D ehköhän mäkin siitä selvii jos muutkin.. ;) Oon vaan miettiny sitä, et voiko vauvalle käydä siinä jotain vai miksi lääkärit jauhaa mulle jatkuvasti sektiosta ja on jo moneen kertaan kysynyt, että koska varataan aika sektioon. Mun ehdottoman toiveen takia, ne nyt suostui kuitenkin miettimään alatie-synnytystä.

Karvatonkoira: Paljon tsemppiä synnytykseen!!! Uutisia odotellessa.. :D Katoin just, et poika siis tarvis seuraavaks pinoon syntyä ;)

Ja Huikkikselle vielä onnittelut kun oot päässy noin pitkälle! ;) Hyvä me ;) Ei saatu sit ainakaan pieniä keskosia uudestaan, oon niin onnellinen kun ei tarvii kestää enää toista kertaa sitä vauvan pitkää sairaala-aikaa!

Ja eikun syömään! :D

Happy ja Nestori 37+2
 
Sajeva, tervetuloa! Vielä ehtii mukaan! :wave: Mistäpäin oot kotosin?

Karvaton, huii jännät paikat! Tsemppiä! :)

Raitiksen harsolook on ollu varmasti näkemisen arvonen! :LOL:

Hikka tuntuu yleensä aika alhaalla, lähellä kohdunsuuta, mut pari kertaa mulla tuntunu kyljessä. :confused: Mulla on vauva joka kerta ollu RT, mut pää ei oo ihan vielä kiinnittyny. Askarruttaa, mut ei huoleta. Olettaisin jo tuntevani, jos toi kiepsahtaa ihan nurin..!

Huh, nyt on festarit koluttu! Olin siis eilen Tuskassa ja kivaa oli, vaikka oli ihan pakko luovuttaa jo iltaseitsemältä. Tylsä paikka tää uus festarialue, kun siellä ei oo mitään varjopaikkaa..! Mut ei kaduta ku tää kuiteski oli "se vika vapaa rellestys" ennen lapsia. :) (No joo, ens vuonna otetaan vauva mukaan!)

Mulle on tullu pukama! :headwall: :O Onneks ei oo kipee, mut vähän oon huolissani miten toi tosta rupee riehaantumaan. Peukut pystyyn, et menee itellään pois!


u & Liipukka 36+4
 
Karvatonkoira tsemppiä!!! Käyppäs se poika pyöräyttämässä että voin sitten huomenna tämän tyttösemme käydä synnyttämässä niin pysyy järjestys "oikeana" tuolla syntyneiden listallakin ;) Vähän on kyllä alkanut jännittää että onkohan tämä oikeesti tyttö kun vain kerran olemme sukupuolen nähneet... No jos on poika niin on aivan yhtä rakastettu, ainut vaan että noin 70% vaatteista siirtää takas varastoon ja itse pääsee shoppailemaan :D

Hikka
Tuntuu kohdunsuulla sekä juuri tuossa keskivatsalla navan kohdalla. Olen itse ainakin ajatellut että se tuntuu tuossa ylhäälläkin kun eikös se hikka johdun palleasta ja sehän on mahassa niin olen olettanut että noin pienellä hikka on semmonen kokovartalon hytkyntä :D (olipa selkeesti selitetty :LOL: )

Täällä meinaa ukkosia olla, tykkään niitä seurailla terasilla!!! Voi kun vain vähän jäähdyttäisivät samalla tuota trooppista ilmaa niin saisi ensi yön nukuttua. Täällä siis huomenna uusi yritys käynnistykseen, nyt siis aika varattu ihan osastolle, joten tokkopa enää käännyttävät takas (hope so). Eilen yritettiin kaikki Ässät hyväksi käyttää että päästäis suoraan kalvojen puhkaisuun saliin, mutta eipä oikein mitään mainittavaa kyllä saaneet aikaan :/ Noh, ei kai se auta kuin sitten cytotecin avulla yrittää käynnistää jos ei muuta...

tuli kiirus.... jatkan myöh

Viola
 
Tervetuloa Sajeva! Jos haluat synnärin listaan, huikkaa :)

Tsemppiä karvatonkoira! :flower: Kohta on teilläkin vauva :heart:

( . ) Meillä eilen Tytön bilirubiinit laskussa, eli ei tarvinnut mennä sairaalaan, JEE! Kontrolli vielä tiistaina. Kotona vauva-arki lähtenyt mukavasti käyntiin, esikoisen mustasukkaisuutta ilmassa joka ilmenee lähinnä kiukkuiluna meille vanhemmille, pikkusiskoa vaan pusuttelee ja halailee....Mutta erityisesti äidin huomiosta ollaan selvästi nyt taistoa, voi kun ehtisikin kahteen paikkaan yhtä aikaa!:( Mutta onneksi on mies ja mummot ja papat auttamassa! Imetyskin tuntuu lähtevän melko mukavasti käyntiin, mun suuri toive oli että tällä kertaa saisin täysimettää mahd pitkään....Toista rintaa täytyy vielä pumpata kun se ei haavan takia kärsi imetystä mutta jo parempaan suuntaan mennään. Ja ainakin näin (pumppaamalla se ja antamalla sitten maito vuorollaan siitä pullosta) Tyttö on oppinut juomaan sekä pullosta että rinnasta :) Yöt menee 2-3 syötöllä, muuten tyttö nukkuu mukavasti. Vauva on itse suloisuus. :heart: Elämä on tällä hetkellä niin ihanaa, että ihan pelottaa.... :heart: *kopkopkopkopkopkop koputtaa puuta*

Kiitos Piianappula myös synnytyskertomuksista, mäkin tykkään niitä aina lukea. Onnea teilläkin oli matkassa, onneksi! Ja ihanaa että kaikki hyvin!

Onnea poksujille, ja erityisesti Huikkikselle ja Happylle pitemmille viikoille pääsystä! :flower:
Kirppiina ja Tyttö 6 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Hellou! :D

Kiitos vastauksistaHAPPY-82 ja LuNa :heart:

!Omaa napaa varoitus!Aamupäivällä alkoi kaamee olo :( Välillä helpottaa hetkeks ja sit taas, koskee selkään(alkuun ala mutta nyt koko selkä ihan tulessa),päähän ja alamahaan. Kolme kertaa isolla hädällä, enkä ole syöny luultavasti mitään pilaantunutta, kun ei edes oikeen ruoka maistu. Mä oon yltä päältä hiestä vaikka ulkonakin sataa..aaargh..Hiivatin huono olo :( :( Ja pikku nti. pitää kamalaa mekkalaa mahassa..tosi tuskaa..
Taidan kylmään suihkuun lähtee...:kieh:

Niin ja tässä ihan täysiaikaisuuden kunniaksi tytön yksiö :)
Aijaa.com - 8363355.jpg

nti.
 
Viimeksi muokattu:
Happy mulla oli toi lääkäreiden ja kätilön mielipide juuri päinvastainen tosta synnytystavasta. Mä olin ensin ihan varma, että synnytän sektiolla, mutta ne sai mun pään käännytettyä. Niiden mielestä sektiossa paljon enempi riskejä, kun tossa perätilasynnytyksessä, jota seurataan tosi tarkasti. Perätilasynnyts erosi mulla rt-synnytyksetä siinä, että synnytyssalissa vielä ultrattiin ja katsottiin, että vauvan asento on hyvä. Sitten sikiön sykkeitä seurattiin koko ajan. Ponnistusvaiheessa huoneeseen tuli oman kätilön lisäksi toinen kätilö, lääkäri ja lastenlääkäri. Sikiökalvoja ei puhkaistu niin, kuin esikoisesta vaan annettiin puhjeta spontaanisti. Ne puhkes vasta ponniostusvaiheessa ja vedet roiskahti kätilön taskuun. Onhan perätilasynnytys aina riskisynnytys, joten kannattaa miettiä tarkkaan haluuko siihen lähteä. Tosin sektiokin on riskisynnytys. Ponnistaessa joutuu tekemään enempi töitä, kun vauvaa ei voida auttaa ennen, kun hartiat on syntyneet. Mulla ponnistus oli nopea ja helppo, kesto 8 min. Ja vauvan pään ulos auttaa lääkäri eikä kätilö. Kannattaa lääkärin kanssa keskustella ja kysyä niiden mielipide. Mulle naikkarilla lääkäri sanoi, että itse hän mun tapauksessani synnyttäisi alakautta. Anteeksi jos paasaan täällä kauheesti tästä aiheesta ja varmaan itsekin tiedät paljon. Tää on vaan mulle tärkeä aihe ja tykkään jakaa kokemukseni muiden samaan tilaan joutuvien kanssa.

Hienoa, että Kirppiinan pienokainen on päässyt kotiin ja ei joutunut uudestaan sairaalaan. Meillä esikoisen mustasukkaisuutta kesti pari kuukautta kuopuksen syntymän jälkeen. Sitten hän tottui uuteen perheenjäseneen ja nyt ovat parhaat kaverukset. Toki myös tappelevat paljon.

Toivottavasti Ullelin pukama menis äkkiä pois. Inhottavia tollaset. Ihan kun tässä loppuraskaudessa ei muuten olis tukalaa vaivaa riittämiin.

Violalle tsemppiä käynnistykseen! Toivottavasti pääsette heti tositoimiin. Aikas jännää!

Kiitos hikkakysymykseen vastanneille. Kait se hikka vaan tuntuu siellä, missä vauva on eniten kosketuksissa kohdun seinämän kanssa. Ihmettelen vaan, kun ei tuolla lantiossa tunnu. Eikö siellä ole sitten mitään vai mikähän siinä on. Muutenkin taas askarruttaa tää vauvan asento. Yritän nyt olla miettimättä sitä enempää. Saa neuvolatäti sitten tunnustella torstaina. Siihen asti oon rauhallisin mielin.

Tänään on väsyttänyt ihan hirveesti. Eiliset häät vaati veronsa.

Pujaja ja Nuppu edelleen 36+1
 
Viimeksi muokattu:
Maami86: Ihana masu :heart: Piti ihan vertaila omiin mahakuviin ja todeta, että saman mallisilta näyttää ja sulla näkykin olevan tuolla listassa, että poikalupaus. Me ei olla kysytty kumpi sieltä on tulossa, mutta moni on poikaa mahan perusteella veikkaillu :D

Kirppiina: Voit lisätä listaan vielä synnäriksi SeKS
 
Mun vatsa on ihan törkeen sekasin, heti kun syö jotain ni saa juosta vessaan, siks varmaan tulee ihan kamalasti harkkari suppareita + tänään tuli sit alaselkään SE OIKEA SUPISTUS.
tuskan hiki tuli ja hyvä muistutus mikä on edessä vielä, paineet on kohdillaan mutta supparin aikana mulla lyö sydän 105 kerttaa ja ilma supparia 85 että jotain tapahtuu oikeesti..

Minkähänlainen yö tulossa kun mieskään ei oo kotona :/
 
Ihania synnytyskertomuksia, niitä on kiva lueskella näin viime metreillä :)

Ja tervetuloa Sajeva, samaan sairaalaan ollaan menossa mutta taidat olla sielä jo paljon mua aiemmin :)

( . ) Aikalailla suppailee ja vauva on jo tosi alhaalla, jopa niin että välillä tuntuu että vauva syntyy nyt just jos vähänkin ponnistaa. Toivottavasti ei vielä kuitenkaan synny...
Huomenna olisi taas neuvola, joten sitten taas näkee onko kaikki ok..

Kuinka teillä muilla on vauvan liikkeet tuntunut? Lähinnä missä paikassa? Ihmettelen kun mulla tuntuu liikkeet lähinnä vasemmassa kyljessä ja navan ympärillä, vaikka vauva on raivotarjonnassa.. Aiemmin mulla on aina liikkeet tuntunut tuossa ylhäällä, mutta nyt ylä vatsalla ei tunnu mitään. Vähän huolestuttaa, toivottavasti neuvolatäti osaa sanoa jotain rauhoittavaa..

Vicy+tirppa 35+3
 
Vicy: Mulla tuntuu just samalla tavalla kuin sulla. Ja raivotarjonnassa on. Taitaa vaan olla niin klassisessa sikiöasennossa kun tilaa on sen verran vähän, että potkii ja kauhoo käsillä siinä oman masunsa edessä. :)

Mä taisin tänään tuntea elämäni ekan hieman kipeän supistuksen! Jes, toisen raskauden 38 viikko lopuillaan ja "nyt jo" pääsin sen kokemaan.. ;)
 

Yhteistyössä