*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Onnittelut karvattomalle pienestä tytöstä ja maamille pienestä pojasta!!:flower:

Tänään oli minimiehen eka painokontrolli ja painoa tullut hienosti lisää! Lähtöpaino oli 2220g ja nyt jo huimat 2430g :heart: Täytyy sanoa, että äiti enemmän kuin helpottunut kun paino noussut noin hyvin! :) Torstaina sitten ensimmäinen "oikea" neuvola eli sitä odotellessa ja jännitellessä. :)

Piianappula + MiniMiniMies 12 vrk :heart:
 
Meillä on vajaan vuoden vanha Gracon logico s turvavyöjalustalla..graco oli myös edellisellä ja tykättiin..ja en suostunu edes ajattelemaan ilman jalustaa olevaa istuinta:)

tää poltti mahanahkaansa tänään biitsillä..aijai jos kovasti kipeytyy ja ylihuomenna on se lapsivesipunktio..voi tuntua ultraus mukavalta jos kovin arka nahka=/ no nyt olen aloe veraa siihen hölvänny jos se siitä helpottais=D vauvan sairaalakassia pakkasin tänään..huomenna koirien pesu ja pinnasängyn kasaus,ihan siltä varalta,kun pelkään et jos joudun taas punktion jälkeen jäämään osastolle niinku viimeksi :/ niin olispa kaikki tehty mitä olen suunnitellu :) alkaa tosissaan jännittää..jotenkin kamala pelko että jotain menee vikaan..tullu nyt ihan muutaman päivän aikana ja en yhtään tiedä mistä tämä kumpuaa :/ onko muilla tällaisia tuntemuksia?
 
Imetystyynyistä kaipaisin kokemuksia! Poitsun kanssa oli Olo-ilo-imetystyyny, mun mielestä ihan paras. Mietin vaan onko muita "pulleita" ja muotoiltuja vaihtoehtoja olemassa. PikkuPiia on ainakin mun makuun... no, liian lötkö ja pötkö :)
 
Onnea Karvatonkoira ja Maami!

Minä liityn myös Mitta täynnä-kerhoon. On niiiiin tukala olla. Jo pelkkä istuminen saa hien pintaan. Eilinen saunominen sai aikaan muutaman supistuksen aamuyöllä. Muita ässiä ei vielä kokeilla, ku miehellä on vielä 4 päivää töitä ennen lomaa. Sit kuulema voi ruveta savustamaan poikasta kunnolla ulos.

Biliga ja poikanen 39+0
 
Päksäkkä olikin maininnut tuosta pelostansa,kun mulla keskeytyi kirjoittaminen pitemmäksi aikaa.."kiva" kuulla etten ole yksin näiden pelkojeni kanssa!!olen kovasti yrittäny kuitenkin olla positiivinen ja ajatella positiivisia asioita..
 
Hei!

Onnea karvatonkoira prinsessasta! :heart:

Onnea Blancolle poksumisesta! Ihanaa kun näin pitkälle olet päässyt! :flower:

Onnea Maami prinssistä! :heart: Kuulosti "mukavalta" synnytykseltä sullakin :)

Piianappulan vauva on hienosti kasvanut! Meillä neuvola torstaina, jännittää miten paino on noussut kun vauva syö TOSI hyvin...Esikoisella paino nousi ekoina viikkoina hitaasti ja muistan miten se stressasi...

Kaukalo on meillä Britaxin BabySafe Plus SHR II, vaikutti hyvältä ja sai adaptereilla kiinni meidän vaunujen runkoon eli Gessleineihin. Telakalla kiinni autossa. Oikein hyvältä vaikuttanut käytössä so far!

Tänne ei uutta, ihanaa vauva-arkea :)

Kirppiina ja tyttönen 1 vko :heart:
 
Paljon onnea vauvan saaneille tätäkin kautta!!

Mä tilaisin yhden tuollaisen synnytyksen kuin Maamilla! Tuo nopeuskin kelpais miehelle.. Ei olis ihan yhtä nopea kuin meidän pinon pohjat vetänyt, joka varmaan tulee kertomaan tällekin puolelle lähiaikoina. :)

Mä oon täällä yrittäny savustaa lasta ulos viikonloppuna niillä nurmikonleikkuuhommilla, eilen Särkänniemessä, tänään terkan kovakouraisessa käsittelyssä ja huomenna olisi vuorossa Puuhamaapäivä. Josko pian pääsis jakaantumaan!

Raitis
 
Onnittelut karvattomalle ja maamille!! :heart:

Kiva lukea, että piiannappulalla on arki alkanut sujua ja pienelle on kertynyt painoa noin hienosti! :)

Ja kiitoksia kaikille synnytyskertomuksista. Lueskelen niitä itseäni rauhoitellen ja toivoen niitä parhaita paloja jokaisesta. ;) Vaikka eniten olen alkanut toivoa, että tämä vauva ymmärtäisi syntyä vaikka jo vähän ennen la:ta ja näin ollen olisi edes hiukan pienempi kuin veljensä... Muutenkin alkaa olla olo aika kypsä ja valmis synnyttämään.

Meillä on turvakaukalona Akta crago(?)n telakallinen malli ja olen hukannut sen asennusohjeet. Tai eihän siinä juuri asennettavaa ole, telakka auton vöillä kiinni ja kaukalo siihen naks vaan eikö niin? Mutta en yhtään muista kuuluuko sen kantokahvan olla ajon aikana alhaalla vai ylhäällä kantoasennossa?

Mä murehdin jo valmiiksi miehen loman loppumista, on ollut mukavat 5 viikkoa sen lomaillessa ja huomiseen loppuu sitten. No, pian (toivottavasti!) onkin jo taas isyysloman aika. ;)
 
Maami86 Onnea pikku prinnssistä :flower:

Sammelin tapaan olisin minäkin kiinnostunut tietämään imetystyyny kokemuksista. Olen netistä selannut sopivaa mutta, kun malleja on monia niin en oikein osaa päättää sopivaa.. Onko jollain tiedossa mikä olisi hyvä imetystyyny :)
 
Paljon onnea Karvatonkoira ja Maami! Tänäänhän oli suosittu syntymäpäivä =)

Päksäkkä, mulle on kanssa alkanut tulla kaikenmaailman pelkoja synnytyksen suhteen. En kyllä niinkään pelkää itseni puolesta, mutta se, että vauva vammautuisi on alkanut pelottaa niin, että otin tänään vakuutuksenkin joka korvaa joitain noita synnytysvammoja (mm. cp-vammasta saa edes jonkun korvauksen, ei sikäli, että siitä siinä vaiheessa pahemmin iloa olisi : / )

Muuten täällä alkaa vihdoinkin olla hommat aika hyvällä mallilla. Sairaalakassi on pakattu niin pitkälle kun sen voi etukäteen pakata (mm. kameralle on käyttöä vielä ennen synnytystä, eli sitä ei voi pakata, sama juttu housujen kanssa), ja petasin tänään myös vaunujen kantokopan vauvalle, eli on missä kuljettaa hänet sitten kotiin. Vaatteet on kaapissa ja pinniksen saa mies koota sillä välin kun olen laitoksella. Ja juu, sain vihdoinkin tehtyä kesän ompelu-urakan melkein valmiiksi, eli kaksi tyynyliinaakin on nyt vauvalle ommeltu. Joskin tein mokan sitä sisätaskua ommeltaessa ja taidan ottaa ne vielä auki... ja mokailin pahasti myös kankaan menekkiä laskettaessa, jostain syystä laskin kangasta vain toiselle puolelle :ashamed: Eli neljän tyynyliinan sijasta niitä onkin nyt sitten vain kaksi :(

Ja juu, tänään oli neuvolakin. Kätilö puhuu keskiviikkona lääkärin kanssa ultrasta, mutta sanoi että voisin kyllä mennä ihan vaan synnärillekin kytikseen ja pyytää niitä katsomaan miten päin vauva on. Sanoi kyllä olevansa 100% varma siitä, että pää oli alaspäin. Ainoa vaan, että öisin musta tuntuu että tämä on poikittain : / Mitään verikokeita ei enää otettu. Vauvan pulssi taisi olla vähän reilut 150, oli aikas vilkkaalla tuulella tänään.

Anteeksi taas omanapainen kirjoitus :ashamed:

Siobhan ja Plutte 38+5
 
Jee, lisää vauvoja! Onnea! :flower:

Jeeeeeee! Sain tänään autokuormallisen juttuja! Oon niiiiiiiin onnellinen, mieskin kommentoi, et mun silmät kiiluu. :LOL: :xmas: Huomenna tulee vielä lisää ku ei yhteen lastiin mahtunu (no joo, on siellä kaikkea sellaistakin, mitä ei ihan heti tarvii, esim. syöttötuoli, joten siks noin iso kasa..). :whistle: Nyt on pinnis koottu ja vaunut kasattu ja kaukalon ohjeet luettu ja itkuhälytin latautumassa ja ja ja...... :heart:

Kaukaloksi meille tuli Britaxin Logico S, ku siin on se jalusta ja kaukalon saa naksauttamalla kiinni. Helppoa ja turvallista!


u & Liipukka 36+6

P.S. Huomenna meen käsi- ja jalkahoitoon. Ihanaaaaa! :D
 
Huomenta |O Mä kun olin vielä viikko sitten niin iloinen kun ei ollut nukkumisongelmia. Nyt niitä on, tunnun voivan nukkua max 6 tuntia yössä ja sitten herään liian virkeänä nukahtamaan uudestaan. Vaikka siis väsyttää vielä oikeasti aivan sairaasti. Eilen pääsin ihan ihmisten aikaan illalla nukkumaankin (23:20 sammutin valot, 10 minuuttia myöhemmin olin syvässä unessa), mutta niin sitä herättiin ennen klo 5:ttä. Elän toivossa, että tämä tarkoittaa sitä, että Plutte päättää saapua pikapikaa... :LOL: (joo, ei ole kyllä paljon toivoa siitä)

Siobhan ja Plutte 38+6, joka toivottavasti antaa mun nukkua paremmin synnyttyään kuin nyt, ei sikäli, että hän se olis mua herättänyt tänäaamunakaan, oli tosi hiljaista mahassa kun itse heräsin : /
 
maami - onnea todella paljon! :)

Ihanaa kun näitä vauvoja alkaa tulemaan !

Itsellä hieman väsynyt olo ! |O Nukahdin vasta puoli 4 aamuyöstä. En tiedä supisteliko vai mitä mutta kauheaa aaltomaista jomotusta ala mahassa- ja selässä. Verilimaa tulee edelleen ja tuli koko yön. Nyt ala mahaa taas jomottelee, mutta tuskin meinaa mitään. Oon edelleen sitä mieltä että yli mennään. Toisaalta olisin jo valmis lähtemään, varsinkin viimy öisen takia.. Ja ihana 3v heräs jo reippaasti puoli 7! ;)
Soitin myös aamulla synnärille kun mietitytti toi verilima ( oon kuitenki varma ettei oo limatulppa kun jotenki ihan erilaista mitä esikosta oli, mutta eihän sitä voi tietää! ) ja joku _väsynyt_ kätilö sieltä vastas ja tokas vaan että kai sulla pian lähtee synnytys käyntii - tai sit ei.. :D

Anteeksi omanapainen viesti. :ashamed:

majj & 37+1
 
Onnea Maami ja Karvatonkoira vaaveista!!! Maamilla kuulostanut olevan aikas helppo synnytys.

Täällä kans viime yö pyöritytti. Isäntä lähti seitsemäksi töihin ja nousin itse samalla, kun ei vaan enään uni tullu. Kaveri painaa vatsassa välillä vissiin isoja suonia, kun korvissa alkaa humisemaan ja tuntuu ettei veri kierrä päässä kunnolla, siis makuuasennossa.

Joskos sitä tänään vaikka rantsulle, kun lupaili hienoa keliä.
 
Eiköhän sulla Majj ole lähtö edessä lähipäivinä =) Onnea matkaan (koska sen aika sitten koittaakaan)!

Soulmama, mulla oli vähän sama tunne tuossa aamuyöstä, eli että vaikka makasinkin kyljelläni, missä asennossa veri yleensä on kyllä päässyt kiertämään, niin nyt ei päässyt. Ei kyllä korvissa humissut, mutta muuten outo olo : /
 
Oooh! Täällähän on kohta toistakymmentä vauvan saanutta jo!! Onnittelut jokaiselle!! :heart:

Voimia kaikille, jotka taistelee vähien unien kanssa! Mä saan nukuttua yllättävän hyvin, muutaman kerran joudun vessassa käymään, mutta saan kohtalaisesti unen päästä kiinni. Ja mulla on mahdollisuus päikkäreihin tarvittaessa, kun mies on lomalla.. Ja onhan tuo reilut 4v jo niin iso, että saan levättyä vaikka sohvalla, kun katsoo lastenohjelmia ja itekin rauhottuu..

Kaukalo meillä on esikoisen Isofix jalustallinen Recaro, en muista onko tarkempaa nimeä. Meinasin sen tänään ottaa kotiin vanhemmilta säilytyksestä ja testata miten mahtuu meidän nykyiseen autoon! Varmaan huonosti! Voi olla repsikan paikalla aika vähän tilaa!!

Synnytys jännittää täälläkin pikku hiljaa. Tahtoisin vaan saada tällä kertaa vauvan syntymän jälkeen rinnan päälle. Esikoisestahan hänet kiidätettiin pois ilman että kukaan osas edes kertoa onko tyttö vai poika ja toisen sain viereeni, mutten elävänä.. (Oli kyllä jo siis tiedossa) :( Yritän kuitenkin luottaa siihen, että kaikki menee hyvin, että luonto hoitaa asian niinkuin on tarkotus!

Jossain vaiheessa luin myös, että oli tullut hyviä paino-arvioita! Ainakin Korallille! Ihanaa!! :heart:

Mulla ei oo mitään tuntemuksia! Alotin lauantaina reippaan lenkkeilyn ja senkin lopputuloksena on kipeytynyt jalkapöytä, ettei meinaa pystyä astumaan! No, oma vika kun noin 15km kolmessa päivässä kävelin sandaaleilla enkä tajunnut laittaa lenkkareita.. Huomenna olis neuvola taas ja jos ja kun kaikki hyvin ni mies lähtee nyt sitte Jyväskylän suurajoihin torstaina ja tulee sunnuntaina takas! No, eihän sunnuntaina ole "vasta" kun rv 39+3! ;) Meinasin tänään vanhemmiltani hakea verenpainemittarin, esikoisen synnytyspäivänä kun oli verenpaineet kovasti koholla! Voi sitten miehelle soitella, että lähdeppäs kotiapäin ajelemaan, jos paineet pompsahtaa! :D Hyvin on kaveri laskeutunu, saa paremmin nukuttua kylellään, mutta ei oo kuitenkaan mitään pallo jalkojen välissä tunnetta! Viime pe oli neuvola ja pää heilui silloin enää todella vähän kuulemma, että ihan pelipaikoilla kaveri on! Paineet lievästi nousussa, toissa kerralla oli 117/70 ja viime kerralla 120/74, normaalisti jotain 104-107/60 jotain.. Hb oli "vaan" 120 vaikka rautaa oon syöny nyt joka päivä, ei muuta kun täytyy jatkaa! Sf-mitta oli 32cm, 2cm kasvanu, vaikka vauva laskeutunu.. Edelleenkään mulla ei oo mikään kiire synnyttämään, ajatus on lähinnä, että ens viikolla vois aikasintaan sitten syntyä, kun mieskin turvallisesti kotona eikä mitään "ohjelmaa".. :)
Ja mä niin vannotin, etten osta ennen vauva syntymää mitään "ylimääräsiä" vaatteita, kun esikoisen unisex-vaatteetkin on vielä tallella! No en voinut vastustaa kiusausta, ja ostin kokoa 50 setin pipo, body, housut ja nepparitakki! :ashamed:
Meidän vessaremppa venyy nyt LA:n jälkeiseen viikonloppuun, tai siis putkimies ehtii vasta silloin hommiin! Ei kai se haittaa muuten mitään, mutta kun vessan kamat on makkarissa ja sinne pitää nyt raivata tila jostain pinnasängylle ym. No ei maailman loppu, pitää yrittää ottaa rennosti!!
Nyt pitää lähteä puuron keittoon!!

Lisää vauva-uutisia odotellessa!! :heart:

*muoks* kirjotusvirheitä ja sf-mitan lisäys..

Tiitu ja Leijonanpentu rv 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Onnea Karvatonkoira ja Maami vauveleista! Itselläni ei todellakaan ole mikään olo että vauva olis tulossa. Sunnunutaina esimerkiksi kävin ensin 7 kilometrin lenkin tunnissa eli aika reippaasti kävelemässä ja sitten illalla bodypumpissa lähes normipainoilla tein koko ylävartalotreenin ja kropassa ei tunnu lainkaan pahalta. Hyvä niin ja olen iloinen että tässäkään raskaudessa en ole joutunut vuodelepoon tai pakkolepoon ku oon niin aktiivinen. Turhauttaa vaan vähän ku tuntuu ettei vauva varmasti tule taaskaan ilman käynnistämistä. Mulla ensi viikolla vasta painokontrolli synnytystapa-arvion vuoksi ja silloin on "jo" 37+4 viikot.

Turvakaukalosta oli puhetta, me ostettiin parilla kympillä joku gracon kaukalo telakalla ja isofixillä muttta en mallia muista ku kaverilta sen ihan suunnittelematta ostin.

terkuin schnappy 36+4
 
Paljon onnea Maami ja Karvatonkoira! Tää on niin jänskää, kun koko ajan tulee lisää vauvoja. :heart:

Majj on varmaan seuraava nyytinhakureissulle lähtijä. :wave:

Mulla ei onneksi ole sen yhden unettoman yön jälkeen ollut unettomia öitä nyt. Vessareissujen jälkeen meinaa kyllä piristyä niin, että unen hakeminen vie vähän kauemmin aikaa, mutta oon nyt ihan hyvin saanut nukutuksi. Päikkärit on silti ehdottomat. Onneksi meidän 5- ja 3-vuotias nukkuvat vielä vähintään tunnin päikyt.

Siis mulla ei ole mitään tuntemuksia, että synnyttäisin moneen moneen viikkoon. Oon alkanut oleen aika varma, että lasketun ajan ohi mennään tällä kertaa. Silloin viikon 30 tienoilla tuli paljon suppareita, mutta nyt niitä ei tule lainkaan. Ei edes mitään pientä mahan kovettumista. Olo on helppo. Ainoo vaan, että maha toki painaa ja välillä tulee pystyasennossa sellanen huono olo. Luulisin, että verenpaineet silloin menee matalaksi. Eilenkin ruokaa laittaessa tuli kamalan pyörryttävä olo. Kokeilin pulssin ja se oli tosi hidas. Onhan mulla tässä vielä paljon aikaa laskettuun, mutta silti jotain merkkejä jo odottaa. Tosin edelliset mulla on syntyneet myös ilman suurempia ennakkotuntemuksia. Esikoisesta ei ollut mitään merkkejä. Tokasta mulla irtosi vähän limatulppaa pari päivää ennen synnytystä. Muuten olo oli synnytykseen saakka ihan normaali.

Sit mun täytyy vielä vähän purkaa ärsytystäni tänne. Mua ei ymmärretä mun lähipiirissä ollenkaan. Mua pidetään ihan vauvahulluna ja turhan hömpöttäjänä. Mies ja mun perhe ei tajua ollenkaan, miksi ostin turvakaukaloon lämpöpussin. Ne vaan naureskeli mulle ja sanoi, että voihan sen vauvan kääriä peittoonkin ja laittaa sitten turvakaukaloon. Yritin siinä selittää, että eihän se onnistu, mutta ei ne kuunnelleet. Ärsyttävää! Miksi ei sais hankkia itseä helpottavia vauvajuttuja, jos siltä tuntuu. Tiedän, että ilmankin pärjäis, mutta niinhän sitä muussakin elämässä pärjäis ilma vaikka mitä ja silti niille hankinnoille ei naureta. Huh helpottipa, kun sai johonkin purkaa. Ainiin ja näiden mun lähimmäisten mielestä Kaksplussalla kirjottaa kaikki hullut äidit. En sit tullut siinä yhteydessä maininneeksi, että olen yksi niistä hulluista. :kieh:

Pujaja ja Nuppu 36+3

Niin piti vielä tulla lisäämään, että normaalitilassa ottaisin ton itseeni kohdistuneen kritiikin huumorilla ja nauraisin mukana, mutta nää hormonit saa mulla jotenkin huumorintajun katoamaan ja otan kaikesta helpommin itseeni. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille uusille vauvan saaneille :flower:

Neuvolakuulumisia PIIIIIITKÄSTÄ aikaa :) (vaikka aamulla jo luulin et lähen synnyttämään ku supisteli niin mehukkaasti :D )

Rv35+2
Paino 62kg (+344g/vk)
Turvotus -
Paineet 119/78 (ihmeen korkeet mulle..)
Pissa -/-
Hb 129
Sf-mitta 30 (siro masu, kasvaa vähän keskikäyrän alapuolella..)
Tarjonta rt
Syke 137
Liikkeet ++

Eli kaikki kunnnossa.. :) Loppuun masukuvaa mun pikkupallosta joka on terkkarin mukaan "täynnä vauvaa" :D



Huikkis ja typy rv35+2
 

Yhteistyössä