Neuvolassa piti taas eilen käydä
Kaikki muuten ok, mutta painoa oli tullut viikossa hurjat 1,4 kg! Turvotustahan se tietenkin suurimmaksi osaksi on, mutta silti alkaa hirvittää tää painonnousu, vaikka kokonaisuudessaan edelleenkin ihan normirajoissa ollaan.
Jalkojen turvotukseen auttaa koholle nostaminen ja tukisukat (ihanat näillä helteillä, en oo käyttänyt:ashamed
, viileässä vedessä lilluttaminen auttaa mulla myös, tosin ehkä enemmän nivelten kipuiluun kun varsinaiseen turvotukseen. Mansikoiden, ananaksen yms. syöminen poistaa nestettä ja niin hurjalta kuin se kuulostaakin, niin runsaasti pitäis myös juoda vettä! Mitähän näitä kotikonsteja vielä on, tuleeko jollain jotain mieleen?!? Mulla on kans ollut toi kenkäongelma koko kesän ja välillä tuntuu että noi feikkicrocsitkin käy ahtaiksi... Onneksi ei oo mitään juhlia ollut, ei varmaan löytyis edes kaupasta sen mallisia korkkareita jotka näihin pökäleisiin mahtuis!
Höh, mäkin haluan äippäpolille kunnon painoarvioon... Keskikäyrällä suunnilleen mennään ja eilenkin vaan terkka sanoi ett ikävä kyllä hänellä ei ole mitään syytä laittaa mua polille ultrattavaksi. Mä en tuohon käyrään luota tipan vertaa ja en kyllä millään haluais mitään jättivauvaa puskea ulos... Miehen kans ollaan molemmat oltu yli nelikilosia syntyissämme, joten pikkasen jännittää ett periytyykö se
Tosta selällään makaamisesta vielä, ett meidän terkka ei ainakaan sitä suosittele tuli siitä sitten huono olo eli ei. Mun omalla anatomian tuntemuksella istukan verenvirtaus voi kyllä heikentyä vaikka äidillä itsellä ois hyvä olo. Siitä en sitten tiedä onko se nyt niin vaarallista jos välillä selällään pötköttelee ja se virtaus hetkellisesti on heikompaa. Tää on taas varmaan näitä asioita, joista on monta koulukuntaa ja tutkimuksia suuntaan ja toiseen, joten viisainta lienee että jokainen tekee vaan niin kuin itsestä parhaalta tuntuu=)
Kyllä tää kuumuus sais jo hellittää, elämä ois paljon helpompaa näin raskaana ollessakin jos lämpötila ois hivenen matalampi... Lehdessäkin oli juttua, että tää on kuumin kesä 23 vuoteen:O
Tuulia ja papu 37+0!!!!!