Hei taas! :wave:
Nyt kun täällä kotona riittää vilskettä kahden tyttären kanssa ei oikein enää ehdi kommentoimaan mutta vähintään kerran pvässä oon kyllä käynyt lukemassa teidän juttuja!
Vimmu, se ponnistusvaihe ei tällä kertaa sattunut yhtään! Se musta olikin niin ihmeellistä. Kun ekassa synnytyksessä muistan kanssa että se oli helvetillistä...:kieh: Sattu ehkä enemmän kun se avautumisvaiheen kipu ennen epiduraalia, ja siinä sentään supistukset tuli taukoamatta ilman välejä....tiedän siis mitä tarkoitat tolla kivulla, mutkin se sillon yllätti. Tässä tosiaan ei kuitenkaan sattunut ollenkaan, tunsin että nyt tulee supistus, joka tuntui vain lievästi ja siitä tiesin millon ponnistaa ja tunsin että vauva etenee joka ponnistuksella siellä kanavassa. Ekassa tunsin vaan sen kivun, en osannut ponnistaa ja varsinkaan mitään etenemistä en tuntenut. Molemmista sain epiduraalin, en tiedä mikä nyt oli erilailla....
Kiitos
karvaton koira synnytyskertomuksesta! Eikö oo kumma olo tuo että on just synnyttänyt mutta ei tunnu yhtään siltä. Sukulaisetkin on ihmetelleet kun ovat nyt kylässä käyneet että Eikö sun pitäs olla kurjan näkösenä sohvalla makaamassa, ei uskos että oot just synnyttänyt
Hyvä, että
Majj:n vauva oikeinpäin! :flower:
Tosta
selällään makaamisesta, siinähän voi ensinnäkin mennä ne äidin omat suonet "tukkoon", eli vena cava-suoni, siksi sitä sanotaan vena cava-syndroomaksi. Se aiheuttaa äidille huonon olon kun veren paluu sydämeen huononee. Mutta vaikkei se meniskään, ymmärtääkseni selällään makuulla voi istukan suonet painua kasaan, varsinkin jos istukka on selän puolella takana, eikä välttämättä vaikuta omaan oloon mitenkään, vauvan verenkierto vaan voi huonontua?
( . ) Täällä arki imettämistä, esikoisen kanssa leikkimistä, nukkumista, syömistä, imettämistä, vauvan tuoksuttelua ja vierailuja :heart:
Vauva nukkuu 3-4 tunnin pätkiä ja sitten syö, joskus tankkaa jo hieman lyhyemmän tauon jälkeen. Imee yleensä 15-20 min ja masu on täynnä. Joskus hieman pidempään, tilannee kai sillon lisää maitoa jatkoon
Öisin syö 2-3 kertaa, riippuen miten pitkä meidän "yö" on...Pinniksessään pääasiassa nukkuu hyvin, pari kertaa on selvästi ollut läheisyyden kaipuuta ja olen sitten ottanut viereen.
Oma olo loistava, ilokseni olen huomannut että maha alkaa kadota hyvin, painoa tuli kokonaisuudessaan 12 kg, josta synnärille jäi ehkä 7 ja pari kiloa on tippunut vielä. Kolme kiloa jäljellä lähtöpainoon! Ainoa kurjempi juttu omassa olossa on se, että toissapäivänä sain rintatulehduksen :kieh: Mutta onneksi sain alotettua antibiootit heti niin nopeasti kuume laski ja olo alkoi kohenemaan. Johtui varmaan siitä että olin pari pvää joutunut ko. rintaa pumppaamaan sen haavan takia kun en voinu kivun vuoksi imettää eikä pumppaus kai sitten tyhjentänyt riittävän tehokkaasti ja maito pakkautui.....
Neidillä oli tänään eka neuvola ja painoa tullut hyvin, vielä ei kuitenkaan syntymäpaino ole tavoitettu, mutta hyvään suuntaan menossa. Tiistaina viimeinen bili-kontrollikin oli hyvä, laskua niin paljon arvoissa ettei tartte enää kontrolloida! Yksi ilonaihe on myös se että toistaiseksi ainakin mennään ihan täysimetyksellä ilman lisämaidon tarvetta, JEI!! Esikolla kun koko imetystouhu oli yhtä takkuamista, oon niin onnellinen tästä. Täällä mä hörpin samalla kotikaljaa kun tätä kirjotan että maitoa vaan heruis mahdollisimman hyvin
On pahaa kun mikä mutta mitä sitä ei lapsensa eteen tekis!
Ristiäisiä täällä mietitään ja nautitaan vauva-arjesta :heart:
Muuten,
haluaako joku päivittää ELOKUUN? Saa ilmottautua
Jos ei halukkaita ole, voin vielä ens kuun päivittää mutta joku muu saa sitten tehdä vauvapinon tonne syntyneisiin, eiks ni!
Kirppiina ja Peikkotyttö 10 vrk