elokuu 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amorphis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan ekaks Paukku, onnea onnea onnea tytön ja pojan johdosta! ihanaa, tulee kerralla molempia! Ja toivon kovasti että olosi helpottuisi edes hetkeksi..tai no ettei ainakaan pahentuisi. Kyllä vaavit siellä pysyy vielä kauuuuuuuuuuuuuuuuan!

Sitte tohon mahantaputtelijoihin..se on kyllä kumma miten jotkut ajattelee automaattisesti, siis ihan puolitututkin, että raskaana olevan kroppa on jotenkin yleisönähtävyys jota saa vapaasti väännellä, taputella ja josta voi heittää noin vain vaikka mitä kommenttia..mun ystävät ja suku tietää, et mullon melko hyvä huumorintaju ni oon jo tän raskauden aikana kerenny kuulla mm. että montako sieltä on tulossa ja joko sä ens viikolla synnytät ja taputtelijoita on ollu vaikka kuin ja yllättävää sinänsä et välillä se on tuntunu vähä pahalta..tai ei pahalta suoraan mut..se on tympässy..ku tää mun maha on aivan älytön ni oikei hävettää ku oudompi kysyy et millon laskettu. Tasan tarkkaan nään mitä aattelevat ku miettivät mahan kokoo ja laskettua aikaa..nooh, sinänsä huomasinpa ite tekeväni samaa eli näin ystävää pitkästä aikaa jolla laskettua aika kesäkuussa. Hänellä kans melkonen maha ja oli muutenki tullu painoo ylimäärästä. Minä heti kun hän eteisessä oli vasta kengät saanut jalasta ni menen taputtamaan mahaa ja vielä kopasin koskee häntä kylkiin ja sanoin et jaa, tytönkö teet tällä kertaa ku maha tänne levinny..ei herrajee mä oon idiootti..ystäväni tähän et eiku poika se on, me tiedetään...kröhöm ku nolotti..vaikkakin kyseessä hyvä ystävä mut ei oltu tosiaan aikoihin nähty..
toisaalta hän kyllä tuntee minut ja tietää että minulla on vähän huono kakkasuodatin hehe et eiköhän me olla ystäviä edelleen :)

sitte sokerihommia..kävin perjantaina sokeritesteissä. Kuuden aikaan illalla hoksasin et hemmetti meille oli vieraita tulossa iltakoneella ja rupesin äkkiä ennen niiden tuloo syömään. no kaheksan aikaan ku paaston ois pitäny alkaa ni oli jo nälkä..join vettä..eipä auttanu..kymmenen jälkeen oli jo tosi paha olo ni söin banaanin vaikka paastoo ois pitäny jo yli 2h olla..netistä tosin luin et raskaanaolevat sais paastota vain max 10h ennen testiä ja banaanista oli siis 11h testiin..no en tiä tekikö banaani vai muuten sokerinen aamupala sillon perjantaina mut paastoarvo oli 5.6 ja sais olla 5.3..muut arvot oli tosi hyvät..voi että potutti ja potuttaa vieläki..eli eiku mittailu alkaa taas..ja ruokavalio...mut toisaalta, jos en ois kärähtäny ni en takuulla alkas taas miettiä mitä suuhun laitan..ja ku toiveissa ois ettei tällä kertaa nousis 20kg paino ni hyvä näin.

nyt ryntään pojan perään, taitaa olla yläkertaan menossa, moiiiiiiiiii

Tuo hoitopaikka-asia on tosiaankin kaksipiippuinen. Itse painiskelen saman asian kanssa, vaikka onhan tässä vielä aikaa päätöksiä tehdä :). Meillä siis muksu on kaksivuotias, kun tämän uusi vauva syntyy, eli aika pieni vielä. Ainoat syyt pitää hoidossa minimimäärä, olisi se, että saisimme säilytettyä aivan tavattoman ihanan hoitopaikan ja paremman mahdollisuuden saada tämä uusi tulokas sitten aikanaan samaan hoitoon sekä se, että esikoinen viihtyy hoidossa silminnähden todella hyvin. Pieni hoitopaikka on siis kyseessä, eli paikkoja vähän... En vain tiedä, onko nuo syyt riittäviä _meille_, jotta raaskisin laittaa esikkoa parina päivänä hoitoon...

AnuMK, pahoittelut sokereista, mutta hyvä asenne sulla kummiskin on :)! Näillä mennään ja käytetään hyväksi vaan kaikki ylimääräinen hoiva! hihii. Se on muuten raja-arvo se 5,3 mmol/l, eli pitää olla alle sen, ettei joudu mittaushommiin. Mulla siis oli just sen verran ja sekös otti pattiin. Mieluummin sitä eläisi ilman raskausdiabetes-diagnoosia kummiskin...

Petra, tuo on niin totta, että niitä mahantaputtelojoita riittää. Esikoista odottaessa en juurikaan häiriintynyt siitä, jos tutut taputtelivat, mutta puolitutut alkoi jo jonkin verran ahdistaa. Ikävintä oli kuitenkin just se arvostelu, mistä AnuMK puhui. Mulla ei niinkään arvosteltu mahan kokoa, vaan sitä laskeutumista...tai siis sen puutetta. Lasketun ajan tienoilla moni lähes tuntematonkin saattoi kommentoida, että no eipä uskoisi, että kohta muka synnytät, kun ei oo vauva edes laskeutunut jnejne. Tätä kuuli siis mm. vaatekaupan kassalla tms. Kummasti se vauva sieltä pois tuli, vaikkei nää ihmiset uskoneet >:D.

Paukku, jaksuja sulle vaavien kanssa ja koitahan malttaa lepäillä. Ihanaa, tyttö ja poika kerralla <3.

Amorphis, joko te kävitte siellä 4D:ssä?

Papuliini, ihanaa reissua teille! Nauttikaa auringosta ja toisistanne :)!

Omaan napaan ei mitään uutta. Vauva on alkanut potkia enemmän, tai siis potkut tuntuvat yhä selvemmin. Maha on jo melkoinen kellukka ja ollut aika kipeä varsinkin öisin. Luulisin, että suolisto-ongelmia vaan... Oon syönyt Liinus-pellavansiemenrouhetta päivittäin ja se on kyllä vähän auttanut ummetukseen. Muuten onkin kaikki ihan mallillaan ja jaksaminen kunnossa :).

Nyt pitää lähteä iltapesulle muksun kanssa.

Selia rv 18+1

Paukulle paljon onnea sekä tytön että pojan johdosta!

Petran kanssa olen samaa mieltä noista tunkeilevista mahan ihailijoista. Varsinkin esikoista odottaessa olin erittäin herkkä kaikenlaisille kommenteille ja huomiolle, mikä liittyi raskauteen. Tällä hetkellä lähinnä ajattelen, että siinäpähän tuijotatte ja ihmettelette.

...vielä noista hoitopaikkahommista.... Tosiaan tykkään olla lasten kanssa kotona, mikä varmasti johtuu paljon ammatistani ja siitä, että nyt saan kotona toteuttaa kivoja juttuja yhdessä omien lasteni kanssa. En silti halua romantisoida tätä pitkää kotiuraa. Ajoittain tuntuu, että pää räjähtää ja keittää yli. On pakko päästä välillä ulos, jumpalle, tai kaupoille vetämään happea. On päiviä kun tuntuu, että kaikki on yhtä kitinää ja kiukuttelua eikä mistään tule mitään. Joskus jopa haaveilen rauhallisista aamupäivistä, jolloin molemmat muksut olisivat hoidossa, mutta, mutta... Olen moneen kertaan punninnut näitä vaihtoehtoja ja jopa hakenut ja saanut jo työpaikankin, kuitenkin kallistuen vaihtoehtoon jäädä vieläkin kotiin. Onhan se taloudellinenkin asia, kun on kerran varaa jäädä kotiin, miksen jäisi. Pitkän kaavan kotiäitiys johtunee kohdallani osittain myös siitä, että minulla ei ole minkään laista paloa töihin paluuseen tai uran kehittämiseen. Luultavasi aikanaan kun palaan työelämään, menen takaisin koulun penkille tai hakeudun jonnekin muualle kuin päiväkotiin. Ymmärrän äitejä, joilla on jossain odottamassa erittäin kiinnostava ja haastava työpaikka, esim. oma yritys, heillä on varmasti eri motivaatio jäädä kotiin kuin päiväkodin työntekijälle, jolla sama homma jatkuu sekä töissä että kotona.

Nyt hakemaan pajunkissoja lasten kanssa:)

Ihanaa kuulla Paukun kuulumisia pitkästä aikaa! Olenkin joskus miettinyt, miten sinulla on mennyt supistelujen kanssa. Että tyttö ja poika sitten tulossa, ihanaa!! :-) Jaksamisia kovasti ja otathan rauhallisesti. Odotusaika voi tuntua välillä kovin pitkältä, mutta loppujen lopuksi tämä on lyhyt vaihe kumminkin. Toivottavasti saat olla kotona loppuun asti.

Masuntaputtelijoita olen minäkin aina kavahtanut. Meillä on yksi naapuri, aivan ihastuttava seurallinen vanhempi leskirouva. hän kuulu (tai oikeastaan näki takin läpi) raskaudestani viikko sitten ja heti alkoi taputtelut.. En kehtaa iäkästä ihmistä alkaa siitä torumaan, yritän vaan välttää kohtaamisia kadulla. :-)

Tänään oli ihana vapaapäivä poikien kanssa. Käytiin pajunvitsoja etsimässä, käveltiin hangella auringonpaisteessa ja nautittiin elämästä. Nyt nuo suloiset poikaset ovat ihan hirveällä riiviötuulella ja alkaa olla äitin hermo NIIIIN kireällä.. Pitänee lopettaa tämä koneella istuminen ja keskittyä iltapuuhiin heidän kanssaan.

Huomenna on 4D. Jännää!! Mites Unelmoijan ultrakuulumiset?

Nyt poikia paimentamaan. :-)

Amorphis 20+1

Pikainen viesti ennen toiden alkua.
Meilla oli se rakenne ultra maanantaina ja voi etta oli ihana kokemus :) Jalleen nakyi meidan melkolailla kasvanut baby siella ja oltaisiin sita voitu katsella monta paivaa. Kaikki oli hyvin, oli meidan motkyla kasvanut aivan kaavan mukaan. Vahva sydan ja kaikki sormet ja varpaat ja muutenkin kaikki oli terveen nakoista. Ei kysytty etta kumpi sielta tulee joten sita odottelemme sitten elokuuhun asti.
Eilen mietittiin kovasti etta koskas sita jaisi aitiyslomalle. Olen ajatellut etta heinakuun alussa otan jaljella olevat lomat vajaa 4viikkoa ja sitten sen jalkeen aitiyslomalle. Nyt odottelen tyonantajalta tietoja etta kuinkas tama kaikki nyt sitten oikein toimikaan. Nyt liikkeet tuntuvat jo todella selvasti pitkin paivaa. Valilla enemman ja valilla vahemman. Yhtena paivana saattaa pieni jumpata menemaan koko paivan ja seuraavana paivana on hieman hiljaisempaa. Niin ihana tunne. Mies on tuntenut liikkeet muutamaan otteeseen vatsan paalta ja olemme jopa nahneet pienet potkut pariin kertaan. Nyt on hieman rennompi olo, vaikka kylla sita edelleen hieman jannittaa.
Amorphis mitenkas sinulla meni se 4d ultra? Olettekos te selvittamassa kumpikos siella on tulossa? Kuulemma 4d ultrassa voisi herkemmin sitten nakya.
Ja Paukulle myos taalta suunnalta onnittelut tytosta ja pojasta :) Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin.
Hui nyt pitaa alkaa tekemaan toita. Palailen pian kommentoimaan muidenkin tilannetta. Hengessa mukana.
Unelmoija 20+4

Ihanaa Paukku, tyttö ja poika! Täällä ei maltettais oottaa rakenneultraa, jotta saataisiin tietää kumpi sieltä tulee.. vielä 3 viikkoa!

Oho Unelmoijalla ja Amorphiksella (ainakin) jo puoliväli ohitettu! Uskomatonta että ihan vastahan sitä oltiin viikoilla 4+ ja ihmeteltiin että pitääkö se testi paikkaansa..

Oon ihan samaa mieltä noista masuntaputtelijoista, että jotain yksityisyyttä, please. Kaverit ja suku menee ja on ihan kivaakin kun osoittavat kiinnostuksen, mut jotkut aivan tuntemattomat käy vähän hermoille..

Mä oon joutunut olemaan nyt kolmatta päivää saikulla niiden supistusten takia.. Viikonloppuna ja maanantaina oli välillä vähän kivuliaitakin ja soitin neuvolaan niin käskivät lepäämään. Pissakokeetkin otettiin mut mitään tulehdukseen viittaavaa ei ollu. Varmaa rasitusperäistä, kun viikonloppuna tuli hiihdettyä ja riehuttua tuon 2 vuotiaan kanssa.. Ja nyt ne on ohi menneetkin.. Onneksi! Kohdunsuun tilannetta ei katsonut terkkari tarpeelliseksi tarkistaa kun niin vasta oli se eka lääkäri..

Liikkeet tuntuu päivästä riippuen jo aika selvästi. Vielä ei kuitenkaan ulkopuolelle, joten mies ei oo päässyt kokeileen. Sanoin eilen esikoiselle, että ai, vauva potkii äitiä, niin se nosti heti mun paitaa ja sanoi, että "tuhma vauva, ei saa potkia, tuu ulos sieltä!" :)

Nyt nauttiin viimeisestä tunnista yksin, enneku haen tytön tarhasta.

Neppu 18+5

Oikeasti pitäisi pinnistää vielä pari tuntia tiiviisti töiden merkeissä, mutta kipaisinpa kurkkaamaan välillä tänne :)

Aika monella tuntuu olevan nyt samoilla viikoilla suppareita. Ei kivaa, mutta silti taas niin helpottavaa, kun ei ole asian kanssa yksin.

Onnea isosti kaikille, jotka ovat jo saaneet ihania rakenneultrauutisia! Nuo ultrakuulumiset saa mut odottamaan omaa vuoroa parin viikon päästä entistäkin enemmän! Mäkin haluan tietää nähdä tyypin taas - ja kovasti polttelee saada tietää se sukupuoli. Olen NIIN hämmästynyt jos mun kuudes aisti on väärässä :)

Hamma 18 + 2

Pitää tulla heti kertomaan 4D kuulumiset, vaikken ehkä kovin jälkevää tässä olotilassa osaa kirjoittaa.. :-)

Huristeltiin Helsinkiin koko porukka ja pojat arvuuttelivat vauvan sukupuolta. Taisi kaikkia vähän jännittää. Kun sitten Bruno kutsui koko porukan sisään, oli pojatkin niiiin tohkeissaan että! Vauva peitteli koko ultrauksen ajan kasvojaan, mutta pieniä vilahduksia kuitenkin näimme. Varpaat meni moneen otteeseen suuhun ja käsillä vilkuteltiin kovasti! :-) Kuvan laatu oli erittäin selkeä, pojatkin näkivät koko ajan, mitä milloinkin kuvissa on. Saimme mukaan dvd:n ja parikymmentä onnistunutta kuvaa.

Pikkuinen vastasi viikkoja ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Turhat pelot karisivat viimeistään nyt. Saimme painoarvioksi 343gr ja meille näytettiin jotain käyrää, jossa tuo painoarvio sijoittyi keskiarvoihin.

Kaiken kaikkiaan upea kokemus ja ehdottomasti 168 euron arvoinen. Niin ja Bruno sanoi, että nyt voi huoleti mennä ostamaan kaikkea vaaleanpunaista... :-)

Onnesta soikeana
Amorphis 20 ja jotain

Onnea tyttöuutisista Amorphis!

Voi että, en mä voi olla enää mitenkään kysymättä sukupuolta..ja vielä pitäs yli 2 viikkoo malttaa oottaa..eilen jo mietin et pitäskö kysästä yksityiseltä aikaa ultraan ni ei tarttis ootella niin kauan..mut hiljaa hyvä tulee, eikös niin..ja toisaalta nyt pitää malttaa senki takia kun ystäväni sai juuri keskenmenon..hänellä muutenkin elämä potkinu aivan liian pahasti päähän tänä talvena ettei tätä olisi tarvinnut..mutta niin vain kävi.. laittoi miettimään taas että miten onnellinen sitä itellä pitäisi olla toistaseks normaalista raskaudesta ja toivottavasti terveestä lapsesta, oli sitte tyttö tai poika, ihan sama..

Eilen oltii pojan kans mll:n kerhossa ja maanantaina alotettiin muskari. Huomenaamulla on vauvauinti, tänä iltana on fröbelinpalikoitten konsertti ja eilen illalla käytii ystävien luona joilal 2 pientä poikaa, on saanu ja saa meiän kossi yllinkyllin ikäistensä seuraa. Ihana nähä kun poika nauttii kun saa jo pelkästään katella pienten touhuja, ujostelee vaan aivan mahottomasti nykyään ni senki takia on koitettu kulkee maholisimman paljon "vieraissa" :)

Pakko lähtä taas syömään. Se päänsärky on alkanu helpottaa eikä oo joka päivä tullu mut nytpä koittaa tulla kun oon niin huonosti tänään syöny. eli lähenpä tekee vaikka munakkaan, moiiiiii

Ihania ultrakuulumisia täällä!!! Onnea tyttö -ja poikalupauksista! :) Voi että mäkin odotan rakenneultraa,vielä pari viikkoa siihen. 4D meillä on vasta toukokuussa, niin tulee melkeen kuukauden väli sen ja rakenneultran välillä.

Meen maanantaina sinne gynelle tarkistaa että kaikki on kunnossa matkaa varten. Vähän jännittää se!! On tuntunut tässä viikonloppuna ja loppuviikosta sellaisia vihlomisia, jotka vähän pelottaa.. Ei ne supistukselta tunnu, vaan jotain muuta. Terävää, nopeaa kipua..Toivottavasti olisi vaan jotain kasvukipuja.

Hamma, mäkin tuun olemaan niiiiin yllättynyt jos mun ennakoaavistus on väärä! :) En osaa ollenkaan kuvitella että tää olisi tyttö, niin vahva poikafiilis on.

Oli puhetta vatsaantaputtelijoista.. Muakin ärsyttää ne yllättävän paljon! Ihmiset ei tietenkään tee sitä pahalla, mutta tuntuu jotenkin "häirinnältä" sellainen yllättävä koskettelu. Muutenkin mua ottaa päähän kommentit "sulla on tollanen levee maha, varmaan tyttö tulossa". On tässä itselläkin totuttelua uuteen ulkomuotoon, niin ehkä sitä on vähän herkkänä kaikille kommenteille. Kaverikin sanoi yks päivä, että ootpas rehevän näköinen ja tuli fiilis että tarkoitti "ootpas läskin näköinen". Onneksi mies tuntuu pitävän seksikkäänä edelleen ja uudet isot rinnat taitaa kiinnostaa aika paljon. :) '

papuliini 18+0 (pox)

Mäkään en pidä tosta koskettelusta ja kommentoinnista. Eihän muutenkaan kuulu hyviin tapoihin kommentoida toisten olemuksesta kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Siis tyyliin "onpas sulla karvaiset korvat". Ihan kuin tavalliset käytöstavat ei pätisi enää jos "kohteena" on raskaana oleva. Tulee itelle fiilis, että olisin yhtäkkiä jotain yhteisön yleistä omaisuutta, "vauvan tuotantolaitos", johon kaikilla on oikeus. Blaah. En tykänny ykkösen kanssa enkä tykkää nyt, mutta nyt en enää menetä aiheesta hermoja, sisäisesti vaan näytän kieltä :)

Täällä päänsäryt jääneet historiaan (*koputtaa puuta*), samoin ällötykset ja vatsan toimimattomuudet ja kaikki lukemattomat vaivat, jotka tuli kokeiltua. Ihan kuin olisin näin tokalla kolmanneksella uudestaan syntynyt - tai siis lähinnä palannut omaksi itseksekseni kaiken sen tuskailun jälkeen. Aika ihanaa! Vielä kun nuo supparit saisi kehistä pois, niin mikäs olis hautoessa :)

Relaa viikonloppua kaikille!

Hamma 18+4

Ei pitänyt mun ennusteet ja fiilikset ollenkaan paikkaansa... isä on kyllä iloinen, että tuleekin pelimies eikä lipunmyyjä :D

Käytiin siis tänään rakenneultrassa ja kaikki oli ok. Kasvojaan pikkuinen ei suostunut näyttämään, vaan painoi päätä tiukasti kohdun seinään. Ekassa ultrassa kyllä jo saatiin hienot profiilikuvat, joten nyt vaan sitten odotellaan elokuuhun live-kohtaamista. Ellen sitten ratkea ja varaa aikaa sinne 4D-ultraan...

Mulla oli tietysti jo tytön nimiä valmiina odottamassa pikkuprinsessaa, kun olen aina kuvitellut tekeväni _vain_ tyttöjä. Joten pää löi tyhjää kun alettiin miettiäkin sitten poikien nimiä... Mutta aika helposti päästiin miehen kanssa jo automatkalla yleislinjaukseen nimen suhteen. Ja tuossa päivällä kävin läpi kalenterista miesten nimiä ja tekstasin hälle huvikseen eri nimiä tyyliin: Engelbrekt, Fritjof, Nyyrikki, Öjvind... Näiden ulkopuolelta löytyi kuitenkin yksi sopiva nimiehdokas.

Tänään tuntuu taas vaihteeksi hienolta olla raskaana ja viime viikolla jo alkoi kunnon potkut tuntua, ainakin minulle. Mies ei ole saanut vielä hippaa niistä, vaikka vatsan päältä ollaan yhdessä tunnusteltu harva se ilta.

Tosin tätä onnea varjostaa nyt melkoisesti se, kun eilen hyvä ystäväni ilmoitti, että hänen miehellään on todettu imusolmukesyöpä. Ystävällä itsellään oli vasta vuosi sitten syöpäepäily, joka kuitenkin osoittautui hyvälaatuiseksi kasvaimeksi. Ja siitä toivuttuaan heilläkin alkoi lapsettomuushoidot ja olivat nyt matkalla IVF:ään kun ei inseminaatiot tuottaneet tulosta. Ja nyt sitten tämä miehen syöpä. Itkin eilen silmät päästäni, kun ajattelin miten paljon yhdelle pariskunnalle on annettu vastoinkäymisiä. Pitää vaan olla onnellinen, että itsellä ja omalla perheellä on nyt ainakin kaikki hyvin.

Kertokaahan muutkin pikaisesti ultrakuulumisia, jännittää nähdä miten paljon tyttöjä ja poikia meille onkaan tulossa elokuussa!!

Petra rv 19+2

Petra, onnea poikalupauksesta!!
Ompa kurja sun ystävän tilanne... :( On se oikeesti kauheeta kun kaikki vastoinkäymiset tulee putkeen samoille ihmisille.. saa kyllä olla onnellinen että on terve ja vihdoin myös raskaana!!

Mä kävin tänään siellä gynellä tsekkaamassa tilanteen ja kaikki oli kunnossa! :) Nopeasti lääkäri vilautti ultrakuvaakin, mutta ei siinä kunnolla oikein ehtinyt nähdä. Pääasia että tyyppi oli elossa ja virkeänä, kohdunsuu oli kiinni ja istukka oikeassa paikassa! Voi lähteä matkalle rennommin mielin torstaina.

Iloista viikkoa!!

papuliini 18+2

Hei kaikille!

Mukava lukea teidän ultrakuulumisia, mulla on omani vasta parin viikon päästä. Liikkeitä tuntuu päivittäin ja masu kasvaa tasaisesti, joten uskon kaiken olevan kunnossa. Olo on muutenkin ollut tosi hyvä. Öisin en vaan oikein saa nukutuksi. Illalla kyllä uni tulee helposti, mutta sitten herään jossain vaiheessa yötä ja pyöriminen alkaa. Johtunee varmaan hormoneista...eikä se nyt niin vaarallista ole kun ei aamulla tarvi jaksaa lähteä mihinkään.

kylvin eilen yrttejä ikkunalaudalle ja muutenkin on kevättä rinnoissa. Ihanaa kun lumet sulaa ja päivä pitenee, olen kevät-kesä-ihminen:)

Mukavaa päivän jatkoa!

Olipas tänään päänsärky, huoh..ja paha olo..eikä nyt vissii tullu etes syömättömyydestä.. panadol piti napata ja kärvistellä kivun kans melkei tunti ennenku helpotti. Valoarkuutta meinannu taas olla muutamana päivänä..mut muuten olo ihan ok.

Lenkillä oon koittanu taas käyä joka päivä, tuolla loskassa kun köpöttelee niin ei tarvi ku pari kilsaa talsia niin alkaa jo tuntua. Vaunuja en oo ulkoiluttanu moneen päivään kun upottaa renkaita samontein.

Mulla pitäs viimenki ryhdistäytyä sokerihommien kans..tai siis alkaa seurata/ottaa näyte..mut ku on periaatteessa armonaikaa 7een huhtikuuta asti ku seuraava neuvola ni en tietenkään mittaa ennenku ihan viimepakko..huoh..makeennälkä on nykyään niin kauhee et tänään kun tiesin ettei mitää hyvää kahvileipää oikei oo ku viimesen keksin pupelsin ni piti ruveta leipoo pullaa..ja tein sitte oikein voisilmäpullia et oikei lihottaa :) koitin laittaa tosin vähemmän sokeria ku reseptissä käsketää :)

suosittelen kaikille hattentatin masutuubeja, tilasin tämmösen mustan jossa valkeet jalkapohjat tuossa eessä. on tosi napakka ja ihanan pitkä niin lenkillä ei enää selkä oo kylmänä. tekis mieli tilata heti toinen erivärinen mut maltetaan nyt tovi :)

eipä muuta. rakenneultraa kovasti odottelen edelleen. öitä

Hiljaista on, oiskohan kaikki pääsiäisen vietossa..?

Täällä ei juurikaan uutta. Liikkeet on tosi vahvoja ja tuntuu että pikkutyyppi on jatkuvasti hereillä.. Mieskin tunsi jo korvaa vasten, mutta ei vielä kädellä.. Olo on ollut muutenki reippaampi ja parempi fyysisesti. Mies ja tyttö on ollut pikkuisessa yskässä ja kuumeessa, onneksi ei itseeni ole tarttunut..

Mielialat mulla heittelee edelleen vähän miten sattuu.. Välillä vaan itkettää kaikki ja tuntuu, että koko maailma kaatuu päälle. Aika nopeeta se onneks menee ohi. Käytiin miehen kanssa pitkä keskustelu, kun mulla on ollut olo, ettei se juttelis ja silittelis masua ollenkaan niinkuin eka raskaudessa, ja on taas ollut paha mieli siitä.. Myöskin petihommat on jääny kolmeksi viikoksi, mikä tuntuu musta ihan kauhealta.. Muuten menee kuitenki hyvin, ei tapella yms.. Sain sit puristettua miehestä jotain puhetta ulos ja hän kertoi, että kaikki pelottaa tän toisen kanssa niin paljon enemmän, että joku menee vikaan, ja ei uskalla edes ajatella vielä vauvaa, kun tietää miten vahvat tunteet on pelissä.. Ja että vauvaan sattuu jos harrastetaan seksiä, ym. Puhdisti kyllä ilmaa kuulla mitä toisella on sydämellä, kun se on vähän tunnevammainen eikä kerro tunteistaan muuta kuin pakotettuna.. Silti toivon, ettei tämä kuiva kausi loppuraskautta kestä!

Oho, olipa sekava selostus.. Mut oli saatava ulos. :)

Puoliväli ylitetty täälläkin, silti vielä pari viikkoa rakenneultraan! Nyt pääsiäismunien piilotukseen!
Neppu 20+1

Vaan, eipä ole itsestänikään kuulunut. Taitaa olla joku seesteinen hetki menossa näillä elomammoilla :). Hyvä niin, tosin kuulumisia lukisin mieluusti!

Mä juhlistin syntymäpäivät tässä välissä ja käytiin pääsiäisenvietossa Itä-Suomessa. Mukava reissu oli kertakaikkiaan :).

Hyvä Neppu, että sait miehesi puhumaan fiiliksistä. Sillä ne selviää :). Vaikeetahan sitä on toisen pään sisälle yrittää mennä ja arvailla, et mikä mättää... Taitaa olla nuo kaksilahkeiset aika usein samaa sorttia, kun sun miehesi Neppu. Omani ainakin ;). Seksin suhteen kannattaa vaan pitää mielessä, et raskaus ja pikkuvauva-aika on sitä poikkeustilaa. Nin mä oon ainakin selittänyt asiaa itselleni, kun ei noita haluja mullakaan piisaa samaa tahtia kun ennen. Jos ei siis miehelläkään. Ja Neppu sylkäise vaan pahat olot pihalle, me ollaan täällä sitäkin varten :) *halaus*-

AnuMK, tsemppiä sokereiden kanssa. Ootko muuten pistänyt merkille, mikä sulla nostaa sokereita? Mulle soitelttiin eilen äitipolilta ja meinasivat ottaa mut ruokavalio-oppiin kahden ohjearvoa suuremman paastolukeman takia. Siis mitä on noissa omissa mittauksissa. Huhhei sanoin sillä kätilölle, et kyllä mä ruokavaliot ymmärrän, et keskitytäänpäs nyt mieluummin siihen, et mä haluisin tietää, miksi mun elimistö toimii näin (tai jättää toimimatta). Parempi olisi tsempata itteensä, kun tietää, mistä asiat johtuu. Kaiken lisäksi suuremmat lukemat oli tanssituntien jälkeisinä aamuina! Tarkoittaa siis sitä, että oon päässyt iltapalalle vasta ennen kymppiä illalla. Kysyin vaan, et onkos se sitten tarkoituksenmukaista, että jätän liikuntaharrastukseni verensokeriarvojen takia pois, hmm. On tutkimaton tämä meikäläisen kroppa, huhhuh. Lupasin mitata paastoja rakenneultraan ja katotaan lukemat sit uudelleen. Ja siis se ultra on vasta 2 viikon päästä. Menee muuten aika pitkälle, kun mulla on silloin jo rv 22+1.

Neuvolassa kävin viime vikolla ja kaikki oli ihan ok. Sf-mitta oli 17,5 cm (vkot 19+1), eli yläkäyrällä mennään taas. Onneks ei käyrien yläpuolella kummiskaan, niin kuin esikoisesta :D. Hemppa oli vieläkin 124, eli ihan jees.

Maha on alkanut ahdistaa keuhkoihin, tai palleaan tai johonkin ;D. Outoa sinänsä, et alavatsassahan se kohtu on, mutta just on semmonen olo, et sisuskalut ettii taas uusia paikkoja mun sisällä. Närästys on kans tehnyt tuloaan ja nyt oon vaan laittanut kiittimiä ristiin, et saisin olla töissä heinäkuulle saakka ja voida hyvin loppuun asti, ihan niinkuin viimeksikin. Kopkop siis vaan.

Laittakaahan kuulumisia tulemaan!
Mä alan nyt paiskoo hommia ;).

Selia rv 20+2 (ja ilman tekonimeä mennään edelleen :/ höh)

Paasiaisen jalkeiset kuulumiset :)
No niin ajattelin nyt Selian innoittamana ottaa itsestani sen verran irti etta tassa ennen toiden alkua pistan myos hieman kuulumisia!
Heti alkuun ajattelin semmoista kysella etta te joilla on ollut niita harjoitus suppareita, milta ne tuntuu? Ovatko ne ihan kivuliaita vai kivuttomia? Minulla on meinaan muutaman viikon ajan silloin talloin ehka kerran kaksi paivassa ollut semmonen tunne alavatsassa etta kohtua kiristaa mutta se menee hetkessa ohi ja on tosiaan aivan taysin kivuton. Hieman englannin kielisilla netti sivuilla olen porraillyt ja luulen etta ne oisi noita Braxton hicks systeemeja. Ilmeisesti ihan vaarattomia ja taysin normaaleja, mutta kuten varmasti tiedatte niin jokainen pikku juttu joka tuntuu oudolta niin jannittaa. Mulla on ensi viikon perjantaina katilolle tapaaminen joten otan jutun siella esille, mutta ajattelin myos teilta kysella. Ehka enemman viela mielessa kun ollaan menossa lomalle ensi viikon lopulla ja se sitten hieman huolestuttaa...
Muuten on kaikki mennyt hyvin. Pikkuinen liikkuu mukavasti ja olisin erittain iloinen vaikka potkisi pitkin paivaa :) mutta pitaahan pikkusen rentoutua aina valilla. Joten valilla on paivia jolloin ei ole juurikaan liikkeita.
Selia kiva etta paasit hieman "lomalle" sinne Ita Suomeen juhlistamaan syntymapaivia!Kiva olla aina valilla ihan muissa maisemissa.
Kiva Neppu etta olet tosiaan saanut miehesi puhumaan. Ei ole helpoin tyo se. Valilla kans tuntuu etta mies tuntee itsensa hieman ulkopuoliseksi varsinkin kun potkuja ei tule koko aikaa niin han ei muuten oikein voi tuntea etta siella tosiaan on se vauva tulossa. Neppu mulla on kans mielialat vaihdellut melkoisesti. Vailla olen aivan over the moon ja valilla itkettaa pienimmastakin asiasta. Valilla aivan hermona miehelle pikku asioista. Mutta onneksi on jaksanut mies kestaa mun mielialojen vietavana.
AnuMK jokos sinulla on paa kipu helpottanut? Entas miten niitten sokeri hommien kanssa? Koskas sinulla on se rakenne ultra?
Mites Papuliinin loma mennyt? Toivottavasti oli hyva matka :)
Hui aika loppuu kesken ja pitaa alkaa toitakin tekemaan.
Oikein paljon kevat terveisia kaikille elomammoille ja kuulumisia odotellessa :)
Unelmoija 22+3

Tsau, pikaseen minäkin tässä kirjoittelen työpäivän lomassa... Kuten Selia, minäkin juhlistin synttäreitä, mutta reissattiin miehen kanssa täältä Itä-Suomesta Keski-Eurooppaan. Matka oli kiva ja pääsiäinen Prahassa omanlaisensa elämys. Meikäläinenkin entisenä urheilijana lähti 6 tunnin kiertokävelylle, mutta ihan hyvin senkin jaksoi. Prahan linnalle kiivetessä kollasin vaan niitä lihavia amerikkalaisturisteja ja ajattelin että jos nuokin tuonne ylös jaksaa kiivetä niin miksen minäkin!

Kaverin tilanne on ollut tietysti mielessä koko ajan, kun hänen miehensä ennuste on nyt huonontunut ja senkin takia täällä netissä surffailu on jäänyt vähemmälle. Tai siis vauvajuttujen sijaan on hakenut tietoa vähän eri asioista. Olen yrittänyt olla vatkaamatta asiaa liikaa, että jaksaisin itse tämän raskaudenkin tuomat muutokset, mutta että jaksaisin myös olla kaverilleni tukena.

Mutta selkeästi on kyllä nyt tunteet enemmän pinnassa. Prahassa eksyttiin Mothercare-kauppaan, jossa oli kaikkea ihanaa vauvajutskaa. Olenhan niitä nähnyt ennenkin, mutta ei vielä kertaakaan yhdessä kaupassa ollessamme, joten siinä kun mies meni hypistelemään rattaita ja sänkyä, niin minä purskahdin itkuun... Mies tietysti säikähti, että mikä sulle tuli ja että nyt tultiin vissiin väärään kauppaan ja äkkiä täältä pois. Yritin siinä kyynelten lomasta sopertaa, että ei tämä ole mitään vakavaa, että ihan vaan ilosta itken.

Olettekos muut jo hankkineet varusteita, vaatteita yms. tulokkaille? Me vasta mietitään mistä huoneesta tehdään lastenhuone... Serkultani saan joitakin kamoja, kun heidän lapsensa täytti juuri vuoden, niin sitä vauvatavaraa on nyt "ylimääräisenä". Tosin en ole vielä käynyt katsomassa mitä kaikkea sieltä olisimme saamassa. Mummojakin yritin hillitä, etteivät vielä ostelisi vauvanvaatteita - mutta varmaan on niillä jo kaapit täynnä! Ennemmin toivoisin "stipendiä" isompia ostoksia varten, koska rattaat yms. maksaa näköjään mansikoita!

Jees, mutta nyt siis takaisin töihin...

Petra rv 20+4

Pitkästä aikaa moi!

Puoliväli alkaa olla jo kaikilla saavutettu. :-) Rakenneultrakuulumisianne odotellessa..

Itse olen ollut aika huonossa kunnossa. Liitoskivut vaivaa ja olen joutunut jo kaksi pientä sairaslomaa pitämään. Nyt olen taas ollut töissä, mutta muutamassa päivässä huomaan vaivojen alkavan yltyä. Onneksi nyt alkoi viiden päivän vapaa, saan levätä taas. Huonokuntoisuus saa aikaan vähemmän mukavaa mielentilaa. Pääsiäisenä tuskailin miehelleni, että viime kesänä aloitettu kuntoremontti on enää muisto vaan ja kaikki pitää sitten alkaa syksyllä alusta. Tiedän tasan tarkkaan, miten kiittämätöntä tällainen ruikutus on.. mutta en voi mitään sille, että tuo tunne nostaa välillä päätään. Muutaman fyysisesti paremman päivän jälkeen olen sitten paljon positiivisempi.

"Tyty" liikkuu mukavasti ja välillä näkyy potkut vatsan päältäkin. Iltaisin mies pitää kättään vatsani päällä ja Tyty oikein innostuu potkimaan toinen toistaan terävämpiä tervehdyksiä isänsä kämmentä vasten. Pojatkin malttavat hetkittäin pitää pieniä kätösiään äitin massun päällä ja jutustella pikkusiskolle.

Petralla on ollut ihana pääsiäisloma. Prahassa lienee kevät jo pitkällä, oli varmasti ihanaa kierrellä nähtävyyksiä. Minäkin haaveilen minilomasta ennen vauvan syntymää, mutta saattapa tuo jäädä haaveeksi.. Todella ikävää Petra ystäväsi tilanne! On vaikeaa samaan aikaan iloita raskaudesta ja pelätä ystävänsä puolesta. Molemmille tunteille on kuitenkin annettava tilaa. Voimia!

Vauvan varusteista; eräs ystäväni palautti juuri ison laatikollisen poikien vaaleansinisiä vauvavaatteita ja toi samalla pari kassillista tyttöjen vaatetta. Aivan ihania värejä, pieniä mekkoja, rimpsuhihoja, pieniä kukkasia. :-) Ihme kyllä en ole vielä hurahtanut shoppailemaan tyttöjen vaatetta, mutta eiköhän kesälomalla ehdi sitäkin harrastaa.. Tarvikkeita sängystä syöttötuoliin ja turvaistuimiin meiltä löytyy vielä poikien vanhoja, niitä ei tarvitse hankkia. Vaunut kuitenkin hommataan, niitä meillä ei enää ole.

Unelmoija kysyit harjoitussupistuksista. Minulla niitä on päivittäin. Kipeää ei tee, mutta vatsa menee pinkeäksi ja kiristää. Kaiken kaikkiaan aika epämiellyttävä tunne se on, mutta kestää onneksi vain vähän aikaa - minulla ehkä sellaisen 5-10 sekuntia kerrallaan.

Selia, täälläkin sisuskalut lienee siirtyneet ihan uusille paikoille ja närästystä tulee herkästi. Rennien olen napannut silloin tällöin, jos oikein alkaa häiritsemään. Tsemppiä sokereitten kanssa!

Mulla on huomenna neuvola ja aika täytellä Kelan papereita. Vasta täällä ihmeteltiin positiivisia raskaustestejä ja nyt ollaan suurin osa jo yli puolen välin!!! Mukavia kevätpäiviä kaikille elomammoille. :-)

Amorphis ja Tyty rv 22+2

Hei,

Pikaisesti neuvolakuulumisia..

Kaikki kunnossa, verenpaineet 116/67, hb 127,

Painoa tullu jo 4 kg alusta, sf mitta 18cm. Vauva oli niin vilkkaalla päällä aamutuimaan, ettei meinattu saada sydänääniä millään, pelkästään potkuja ja käsien viuhtomista. :) mutta suunnilleen 135-155 oli vaihteluväli.

Oma olo on huomattavasti parantunu viime kerrasta. keskustelu miehen kanssa selvästi auttoi, hän on ollut niin huomaavainen ja ihana viimeset päivät.

Vähän supistelee täälläkin, mut ihan kivuttomasti kuitenkin. Maha vaan menee kovaksi ja kylkiä kiristää. Ikäväntuntoista se on..

Toivottavasti Amorphiksella menee kivut ohi! Mä en taida tietääkään mitä nuo liitoskivut oikein on, mutta mukavalta ei kuulosta.
Petralle tsemppiä, niin kamalalta se kuulostaakin niin muista, että sinä ja vauva ootte nyt tärkeintä ja sen jälkeen vasta ystävien murheet! Pitää olla ite kunnossa että jaksaa tukea muita..

Ens tiistaina vihdoin se rakenneultra ja saa meidänkin tyyppi sukupuolen. :) En oo ennen sitä uskaltanu mitään vielä hankkia. Aika paljonhan meillä on vaaleanpunaista + kaikki perustarvikkeet jo valmiina..

Nyt töihin,
Vointeja kaikille!
Neppu 20+5

Moikka mammat!
Meillä oli tänään rakenneultra. Käytiin taas siellä Felicitaksessa. Oli ihana nähdä vauvat ja saatiin paljon 4D-kuvia ja DVD-tallenne kotiin :) Vauvoilla oli kumpaisellakin kaikki kunnossa ja hyvin ovat kasvaneet: A-vauva, joka on siis poika 352g ja B-vauva, eli tyttö 322g. Mulla alkaa maha olla jo aikasmoinen mötikkä:) Vauvat liikkuu tosi kovasti ja jo toistamiseen neuvolakorttiin laitettiin liikkeistä ne kolme rastia :)
Etinen istukka on nyt historiaa, kun A-vauvan istukka ei enää ole kohdunsuulla. Eli tavallinen alatiesynnytys voi sittenkin olla mahdollista!!! Tämä oli hyvä uutinen.

Mullahan on ollut niitä suppareita viikosta 11+ lähtien. Joku niistä täällä kyseli. Välillä koko vatsa kovettuu ja mulla on -valitettavasti- ollut myös kivuliaita suppareita :( Lääkäri sanoi viimeksi tänään, että niin kauan kun supparit ei tee kipeää ja ei tule vuotoa, ei yleensä tarvitse olla kovin huolissaan. Mulla tietysti vielä eri tilanne kun on kaksoset ja jo sen puolesta riskiraskaus. Mulla oli esikoisestakin harjoitus-suppareita viikosta 30+ lähtien. Mutta muistan kun esikoisen lapsivedet meni ja olin Kättärillä odottelemassa, että mitä tapahtuu ja se ensimmäinen OIKEA suppari tuli. Sen verran paljon teki kipeää, että sen kyllä erottaa noista harjoitus-suppareista :)

Tässä olisi sitten vielä kolmisen viikkoa ja sitten on seuraava neuvola. Olen nyt rautakuurilla, kun Hb on ollut vain 106 :( Toivotaan, että se siitä paranisi. Pitääkin seuraavalla neuvolakäynnillä kysellä, milloin siirryn sinne Naistenklinikan kaksos-seurantaan. Siellä käydäänkin sitten muutaman viikon välein.

Mutta mulla ja vauvoilla siis kaikki hyvin, vaikka tässä suppailujen lomassa välillä epätoivo meinaakin iskeä:)

Paukku ja vauvat 19+5

Huh, vihdoin sain pienokaiset pehkuihin ja pääsen vähän telsun ääreen makoilemaan. Lasten kanssa ollut melko haipakkaa kun ulos pyöräilemään olisi päästävä koko ajan. Hyvähän se on, että ulkoilu on mielekästä puuhaa ja saavatpahan energiansa purettua. Itse sitä vaan välillä mieluummin makoilisi sohvalla. Iltaa kohden on mullakin ajoittain noita liitoskipuja. Vielä pääsen jumppailemaan ihan normaalisti, mutta vähänkin pidempi kävelylenkki alkaa tuottaa tuskaa.

Olen ollut nyt viikon vailla mitään herkkuja, tarkoitus olisi viettää vallan herkuton huhtikuu. Seuraava karkkipäivä olisi sitten vappuaattona. Lisäksi tähän painonhallintaprojektiin kuuluu se, että ruokaa syödään kerrallaan vain yksi normaali annos, ei tuplasatsia ja lasten jämiä päälle:) Jospa se paino pysyisi näillä konsteilla paremmin kurissa. Kotivaa`an mukaan kuutisen kiloa olisi jo lanteille kertynyt, huh!

Esikoinen keksi meidän vauvalle tekonimeksi "Taapeloinen". Taaperoinen on kova potkimaan ja heilumaan, varsinkin iltaisin ja aamuöisin. Viime viikkoina olen muutenkin kärsinyt aamuöisin levottomista jaloista. Monena yönä on mennyt tunteja pyöriessä ja heiluessa ennen kun uni taas tulee. Päivällä on ollut sitten pakko ottaa nokoset kuopuksen kanssa. Tällä välin esikoinen piirtelee ja ja katselee videoita.

Ensi tiistain rakenneultraa odotellessa.
kirsikka ja Taaperoinen 20+2

Hei, tulipahan mieleen, että päivitettäisiinkö listaan tieto, kumpi on tulossa, tyttö vai poika (tai molemmat ;)). Olisi helppo tarkistaa siitä, jos unohtuu jonkun vauvan sukupuoli :). Omaani saan odotella vielä pari viikkoa, pah :/.

Selia

Viikonloppu jalleen :)
Taalla on mukavasti tullut kuulumisia. Tosiaan taitaa olla jo kaikilla se puolen valin merkki ohitse.
Petra iso voimahalaus sinulle ja voimia ystava perheelle. Todella ikava tilanne. Toivottavasti loma hieman auttoi rentoutumaan. Varmasti ihana visiitti tahan aikaan vuodesta. Ostikko te muuten mitaan sielta mother care kaupasta? Siella on vaikka mita ihania jutskia. Kavin itse kanssa samaisessa kaupassa taalla englannin suunnassa ja vaikka mita oisin voinut ostaa. Olin kylla itse asiassa etsimassa tyynya ja uimapukua ja kumpaakan en sielta loytanyt joten piti netista tilata. Muuten emme ole viela ostaneet mitaan mutta kovasti on katseltu netissa mita voisi hankkia. mies on ollut ihanan innostunut vauvan huonekaluista ja vaunuista yms.
Amorphis tsemppia sinulle. Olet tosiaan melkolailla vissiin sairastellut ja ollut huonossa kunnossa. Toivottavasti kevaan mittaan helpottaa. Kiva etta se pikkuinen siella isallensa ilmoittelee olostaan seka sisaruksilleen. Varmasti hieman todellisemman tuntuista kun ne potkut tosiaan tuntuu. Miehenin kans aina valilla jaksaa pidella katta vatsalla niin kauan etta potkuja tuntuu. Ja ilme hanen kasvoillaan on odottamisen arvoinen :) Juu tosiaan hieman ikavan tuntuisia nuo harjoitus supparit. Eivat vissiin ole sitten vaarallisia? Ei tosiaan mitaan kipuja mutta se kiristava tunne kerran pari paivassa joskus enemman joskus vahemman.
Neppu ihana kuulla etta siella meni neuvola hyvin ja on myos henkisesti parempi olo kun sait miehen kanssa juteltua :) Ja rakenne ultrakin on enaan vain muutaman paivan paassa. Teilla on siella sitten melkoisen vilkas masu asukki :) Meilla onkin kans neuvola/katilon tapaaminen perjantaina. Juuri mukavasti paiva ennen lomalle lahtoa joten tietaa sitten etta kaikki on hyvin ja pitanee pyytaa jonkin sortin "lentolupa" varmuuden vuoksi etta ei tule lentokentalla mitaan ongelmia.
Paukku wau olit kaynyt siella 4D ultrassa. Meita kans hieman himottaisi, mutta en tieda sitten kun emme halua tietaa viela kumpi sielta on tulossa. jotkut ovat sanoneet etta siina nakyisi helpommin etta kumpi on tulossa. Mutta ihana lukea etta teidan pikkuisilla kumpaisella on kaikki hyvin :) Toivon etta se sinun hemoglobiini nousee hieman niin oisi sinullakin hieman parempi olo. Minulla oli kans melkoisen alhainen hb viime neuvolassa 119 mutta katilo sanoi etta koitas ruokavalilolla saada hieman paremmaksi. Olen myos ostanut jonkin sortin nestemaista iron substitute joka on ihan luonnosta saatua etta ei ole rauta tabletteja. Tuntuu etta oisi auttanut,ei ainakaan ole vasy koko aikaa.
Kirskilla nayttaa olevan melkoisen haipakka tosiaan siella Taaperoisen ja perheen kanssa :) no menee tosiaan aika akkia ja kiva etta teidan lapset tykkaavat olla ulkosalla. Saavat tosiaan energiaa kuluttaa siella ja nukkuvat paremmin :) Minulla on kans levottomat jalat ja valilla tuntuu etta en oisi yolla nukkunut laisinkaan! Koko ajan pitaa kaantyilla ja tuntuu etta mikaan asento ei ole hyva!Sen takia tilasinkin semmosen "nursing pillow" jota voi sitten kayttaa etta laittaa jalkojen valiin ja tukemaan kohtua josko saisi sitten hieman paremmin nukuttua. Tsemppia muuten myos rakenne ultraan. pian onkin jo tiistai :)
Selialla myos tsemppia, toivottavasti aika menee akkia ja saatte pian tietaa tuleeko ostaa "sinista vaiko pinkkia" :)
Taalla on mennyt viikko ihan mukavasti. Meidan monkija on ollut melkolaillla liikkeessa ja potkuja tuntuu toisina paivina melkein koko ajan jopa yolla ja valilla on paivia edelleen jolloin liiketta on paljon vahemman, mutta otan silla asenteella etta taytyyhan sita valilla monkijankin hieman rentoutua :) ja ottaa iisisti. Nukkuminen on ollut melkoisen vaikeaa. Tosiaan joka yo herailen vahan valia, mutta onneksi ei ole ollut kuitenkaan aivan hullun vasy pitkin paivaa. Selkakipuja hieman valilla ja tosiaan ne harjoitus supparit aina valilla vaivannut. Olemme miehen kanssa lahdossa ensi viikonloppuna menossa viikon lomalle Turkkiin ja tuskin maltan odottaa. Perjantaina on katilon kanssa tapaaminen ja sitten lomalle. Oli aluksi tarkoitus ihan vain taalla Englannissa lomailla, mutta saatiin sen verran halpa paketti loma etta paatettiin lahtea monkijan kanssa aurinkoon rentoutumaan ennen elokuun koitoksia :) Mutta eipas taalla kummempaa talla kertaa. Hyvaa viikonloppua elokuun odottajille :)
Unelmoija 22+6

Yhteistyössä