Heippa täältä helteisestä Kainuusta!
Niin on muka ollu kiirusta mm. pihahommien kans ja tuolla metsissä laukatessa, ettei tänne oo kuulumisia ehtiny kirjottaa. Lueskelen kyllä enempi tai vähempi säännöllisesti mut kun en osaa lyhyttä viestiä kirjottaa ni on aina jääny tuonnemmaks
Kirjottelinpa eilen oikein lapulle kaikki mitä pitää muistaa kirjotella..no isäntä kävi vissiin tässä koneella, joko iso tai pienempi ja lappu on kadonnu..mutta ekana omaa napaa..
Mulla oli supistuksia melko lailla tuossa pari viikkoo sitte ni sain aikaistettua alunperin huomiselle tarkotettua lääkäriä. Kaikki oli hyvin, jopa kystapatti oli pienentyny ja turha oli pelkoni lapsivesien tihkumisesta, ilmeisesti valkovuotoa ollut ja kaikki siis niinku pitääkin. Vauva on ihan normikokonen viikkoihinsa nähden ja sf-mitan otti nyt eka kertaa joka muistaakseni 22..joka tapauksessa seki kuuluma aivan normaali. Olo ei oo kyllä normaali ku oon niin pirskatin iso jo nyt..mut kai se tuo esikolta jääny nahkareppu sitte on syynä et mahaa on jo niin et lähes kaikki luulee et laskettu ihan jo nurkan takana, huoh..toisaalta se huvittaa ja kun en muuten oo paljoo lihonu niin ei silleen "loukkaa" moiset vihjailut isosta mahasta ja isouteni päivittely. Sympatiaa saan kyllä osakseni kun naapuritkin eilen katteli ku pyllötin pihaa siivoomassa ja puuskutin tuolla helteessä

ihan kaivella tuolla pihalla kun lääkäri sano et paikat on tivisti kiinni ja kohdunkaula pitkä niin saan siis rauhassa touhuta ja poikaa nostella. Hyvä homma! Niin ja sukupuolikin nähtiin nyt

sisaruksille ja minun vanhemmille on kerrottu, muille ei..paitsi isäntä lipsautti yhelle tutulle josta olinkin aika vihanen

ei aikonu lipsua enää hehe
Tää vauva on mahottoman kova potkimaan. Mielestäni huomattavasti kovempi ku esikko. Esikko oli tosi rauhallinen ekan elinvuotensa ja nukkui tosi hyvin yöt, ei ollu koliikkeja sun muita. Tää tuntuu et on hereillä ihan millon sattuu ja tosiaan mahottoman herkkä mojauttelemaan jos esim. pidän kättä mahan päällä tms. Viittaisiko sitte vähän vilkkaampaan lapsukaiseen, iik. No, sellaiseempa olen varautunutkin kun esikko ollu niin helppo.
Amorphisko se iskiasta sanoi kärsineen, sama täällä, se onkin ollu lähes ainut vaivoistani. Tuntuu ku ois puukko tuossa oikeessa kankussa ja alaselkä on välillä niiiiiiiiiiiiiiiiin tautisen kipiä. Soittelin vakihierojalle ja tarjottelin itteeni sinne kylkiasennossa tai pyllöttämään mutta kuuluma on niin hankalata ettei mulla ois hyvä olla ja hän ei sais kunnolla kuitenkaan hierottua..neuvo makaamaan tennispallon päälle, en oo vielä saanu aikaseks kokeilla mut kuulostaa hyvältä neuvota kyllä! Tarvii kaivella koirien lelukopasta pallo illalla

Suonenvetoa olen odotellu, se kun oli niin kauhiaa esikon aikaan mut toistaseks kop kop ei kertaakaan oo vielä vetänyt. Varotellu on vaan mut kramppiin asti ei ole mennyt.
Sokerit pysyneet oikein hyvinä vaikkakin herkuttelen aivan hirviästi. En vaan pysty olemaan ilman kahvileipää..keksiä naminami. Karkin syönti lähti jälleen kerran käsistä ja alko mennä taas vähintään pussi per päivä niin laitoin sen jäähylle vähäks aikaa ja lupasin itelleni jäätelön per päivä. Liekkö tuo sen parempi mut pitäähän kesällä saada jätskiä syyä, eikö niin? Paino on noussu noin 7 kg raskauden alusta. Viikkoa kohden oli nyt neuvolassa muistaakseni jotain 600g niin kysäsi et maistuuko herkut hehe. Tiesinpä tuon et nyt yhtäkkiä on kiloja tullu..mut kylläpä ne lähtee kun tuollla pihalla pyörin. Ollaan rakenneltu grillimajaa ja laitettu istutuksia uuteen kuosiin ja vasta hommat alussa..huh huh..taitaapa jäädä ens ja sitäki seuraavalle kesälle/talvelle. Omakotitalossa kun tätä hommaa tuntuu olevan AINA..
Vaunuista. Minä hankin käytettynä sisarrattaat Gracon peräkkäinistuttavat, jotka tulee sit aina olee autossa mukana. Maksoin matkahuollon kuluineen jotain 75e. Vaunuiksi käytettynä huuto.netistä nämäkin Emmaljungan vierekkäinistuttavat, makso 270e. Näillä ois sitten tarkotus selvitä. Kunhan tuo esikko keksii ettei enää suostu kyydissä olemaan niin pitänee siirtyä takas noihin aikoinaan hänelle hankittuihin ruotsalaisiin halppisvaunuihin, merkkiä en musita, käytettynä satasella ostin ja tosi hyvät olleet. Jos niihin jonkun sisarpenkin koittas löytää. Ja toki säilytän gracon matkarattaat sille varalle et kun vauvan kans oon ilman esikkoa liikenteessä.
Vaatteita on tullu hankittua vauvalle yllinkyllin vaikka niin lupasin itelleni, että piän pään kylmänä..mutta enhän mä oo voinu..tänään just kävin noita esikon vaatteita läpi ja laitoin kyllä toisaalta myös tosi paljon ei niin mieluisia myyntiin et suht tasapainossa tuo vaatemäärä pysyy

ja vaihtuvuus piristää

itkuhälyttimen joudun ehkä hankkimaan kun esikon vanhat on niin epävarmat, jso tällä kertaa repäsis ja ostas vaikka Prismasta uudet niin tietää että ainaki toimivat kunnolla. Muutenpa meillä kaikki löytyy jo ennestään. Hoitopöytää en osta nytkään vaan vaipat vaihtuu alakerrassa sohvalla/lattialla ja yläkerrassa sängyssä/lipaston päällä hoitoalustan avulla. Sitterit, turvaistuimet, vannat, maitopumput sun muut löytyy jo vanhastaan, tuttipullojaki aion käyttää surutta pojan kans samoja jos hän vielä nimittäin vauvan tultua tuttipulloa tarvitsee. Lähinnä tutteja ja vaippoja ja muutama nan-purkki varalle tarvii ostaa ja ne nappasen jollain kauppareissulla mukaan.
Ajattelin tässä joku päivä pakata jo sairaalakassin valmiiks ku ikinä ei tiiä missä vaiheessa lähtö tulee. Meki ku ollaan tuolla mökillä niin paljon ni tietäs et jos sairaalaan joudun ni ois isännälle valmiina haettavaks. Tarvis varmaan pakata kans jonkinlainen kassi esikolle jonka voi isäntä sit viiä hoitopaikkaan mukana, minne sitte hänet synnytyksen ajaksi viedäänkään, ukin tai serkun luo.
Kävinpä sitte koulun pääsykokeissa viime viikola, ekassa osiossa. Jännittää ihan mahottomasti että pääsenkö jatkoon eli haastatteluihin, palikkatesteihin ym. Tiedän tästä 27.5 ilmeisesti. Kesäkuun puolessavälin ois tää toinen osio ja heinäkuun alussa tiiän pääsenkö sisään viimestään. Jos näin onnellisesti käy ni ei muutaku heti sitte opon juttusille et miten alan opintojani toteuttaa. Mahollisimman vähän tottakai kävisin eka vuonna tunneilla mut kuitenkin jonkun verran ois pakko suorittaa, sen mitä isäntä lasten kans voi olla niin se aika istuttava tunneilla. Rankkaa tulis varmasti olee mut jotenkin tuntuu et se on nau oor nevör mun kohdalla.
Täyttelin tänään just kelan lappuja. Äitiysavustuksen otan rahana niinku esikoltakin. Pakkaus ois paljon fiksumpi ja arvokkaampi mut kun tiiän etten paljo mitää niistä vaatteista pitäs niin ei kannata ottaa. Esikollekin sain sillä 140 eurolla aikoinaan huuto.netistä MOOOOOOOOONTA vaatepakettia ja mielusempia ku pakkauksen vaatteet. Meillä ku käytetään uudenki vauvan kans kerttiksiä ni mm. pakkauksen kestovaipatki tulis turhaan meille. Kortsujakaa meillä ei pahemmin oo tarvinnu, ainakaa viime aikoina hehe
Tästä aasinsiltana, miten teillä muilla menee tällä hetkellä kotona kun meillä mammoilal on mielet niin ailahtelevaiset ja pinna välillä tiukalla? Minä en tiiä miten tämän klikin sais meillä oikastua mikä on jo viikkoja, viikkoja kestäny..ollaan ku kämppikset ja vauvasta ei puhuta mitään keskenään. Esikon takia ainoastaan puhutaan välillä sana tai pari mut muuten ei mitään parisuhdejuttuja..harmillista..isäntä sanoo syyn olevan kiire töissä..aika väärin..ei kai se uuden vauvan syy ole ja tää on kuitenkin aika ainutlaatusta aikaa..aina ku tästä koitetaan puhua niin tulee vaan riitaa joten en oo viikkokausiine nää edes yrittäny puhua. Ollaan vaan päivästä toiseen saman katon alla niin arjessa kuin töissä mut siinä se..
Mutta positiivista on tää ihana lämmin kesä, ai että oon nauttinu viime päivät vaikka hiki onki ollu. Mut en valita. Kyllä se kylmyys ja syksy sieltä kohta kuitenki taas tulee
Nyt lähen nostaa jalat sohvalle hetkeksi, juon kupillisen kahvia, katson telkkaria ja sitte jatkaa pyykkibisneksiä.moikkamoi