Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

:flower: ONNEA MILANA, PIKKU-MIES JA ISKÄ :flower: toivottavasti kaikki on menny hyvin ja pääsevät äiti ja poika kotiin harjoittelemaan vauvan tuoksuista arkea.

ihanaa, niin meiltä alkaa vaan kuulua iloisia perheuutisia, kun vasta "äsken" jännättiin alkuraskauden oireita/oireettomuutta. niin se aika vaan menee, nopeesti, kun taaksepäin ajattelee.

mulla liitoskivut jatkuu. ei sietämättömiä, mutta hankaloittavat liikkumista. housut on eilisen ja tänään olleet märkinä valkovuodosta, että kai sitä jotain kypsymistä alkaa pikkuhiljaa täälläkin tapahtumaan.

ei taas kummempia. terassin lattia alkaa olla valmis. laitoin saunan päälle, niin pääsee sitten uudelle lattialle vilvoittelemaan.

vointeja kaikille!

muoks. lihavoinnit taas päin prinkkalaa!
 
Pari viikkoa tullut oltua reissussa niin en ole päässyt kirjotteleen. No kuulumisianne olen käynyt aina välillä lukemassa mutten ole ehtinyt kommentoimaan. Nytkin tässä ihan pikaiseen vaan kun kohta pitäs alkaa lapselle laittaan iltapalaa..

Lämpimät onnittelut äippä-86 ja Milana :flower:

Näin me elokuiset alamme hiljalleen jakautua. :)
Luulen kyllä että itse synnytän sitten lähempänä laskettua aikaa tai yli. Esikoinen syntyi 3 päivää yli lasketun ajan.
Tänään kävin lääkärissä ja tää nyt olikin näillä näkymin VIIMEINEN lääkärikäynti. Oonki nyt käyny toukokuun puolelta 2 viikon välein lekurilla supistelujen takia. Nyt ei tilanne ollut muuttunut 2 viikon aikana, kohdunkaulaa jäljellä 1,5 cm ja ulkosuu sormelle auki.
Tuntuu kyllä että nyt on viime aikoina supistelut jopa vähentyneet mutta toisaalta olen saanut paljon lepäillä. Saas nähä miten käy taas kun aletaan esikoisen kans oleen kaksistaan kotona ja joutuu välillä nosteleen ja muutenkin touhuileen täällä..

Pitäs tässä joku päivä alkaa katteleen läpi vauvan vaatteita ja pestä niitä. Ja muutenki tehdä loputkin hankinnat kun ei niitä ihan viime tippaan haluais jättää. Isompaa osteltavaa ei ole mut rintarepun ehkä ostan (kantoliina mulla on mut en osannut sitä käyttää esikoisella, nyt kiinnostais opetella) ja loput hankinnat on sitä pientä krääsää..
Tuntuu et haluis nyt piakkoin saada kaiken valmiiksi kun eihän silti koskaan tiedä vaikka tää päättäiski syntyä aiemmin.
Pakasteeseen haluisin kans tehdä ruokia valmiiksi helpottamaan arkea sitten vauvan syntymän jälkeen sekä leipoa että on tarjoiltavaa vieraille..

Nyt tosiaan mentävä puuron keittoon!

Lillielli 35
 
Omaa napaa en ole jaksanut pohdiskella.Olen voinut sekä hekisesti että fyysisesti aika huonosti :'(

Mutta ihanaa kun alamme poksua ja ONNITTELUT milanalle ja äippä86:lle!!!!


Alan mittoja saadessani keräämään näitä vauvoja syntymisjärjestyksessä tuonne etusivulle!


Kassu ja Alma 37+3
 
iltaa!
:hug: onnea ensimmäiselle "elo"tyttö-sekä :hug: onnea ensimmäiselle "elo"poikavauvan perheille!!!

omia kuulumisia ja hyviä uutisia neuvolääkäristä.
viikkoja 35+6
ultran mukaan ei vauvalla enää näkynyt "vesikystaa"(joka 20vkolla silloin löytyi!) :wave:
alapää, sormelle auki. mutta mittaa vielä se3cm
vauvan painoarvio n2800

mitähän vielä, olen niin onnellinen ja väsynyt päivästä!

mizu ja koko porukka taas kotona
 
Näköjään missasin toisen paaperon! Joten onnea tuhannesti Milanalle pojan palleroisesta! :flower:

Kassu: Laittelin nyt syntyneet vaavelit LA-listaan, mutta jos jaksat, niin tekisitkö etusivulle listan syntyneistä? Mie kun nopsasti palstaa silmäilen, niin puusilmänä missailen osan. :kieh:

No joo! Just huomasin, että olitkin kirjoittanut, että alat keräämään listaa kunhan saat mittoja. T. Puusilmä-Capri :D
 
Onnea Milanalle! :flower:

Täällä taas päivä mennyt vaappuessa ja toivon todella kohta että pääsisin näistä selkäkivuista...
Olen niin väsynyt että nukuin nojatuoliin lasten katselessa pikku kakkosta! Sitä tapahtuu todella harvoin! :LOL:

Mutta huomenna alkaa vasta todellinen äitiysloma, tuntuisipa uskomattomalta että tähän asti olisi pitänyt jaksaa olla töissä...

Torstaina taas neuvola ja oma neuvolatäti, niin eiköhän tämä taas tästä =)

Viikkoja 34+6
 
Onnittelut Milanalle ja äippä86:lle perheineen!!!

Ihana kuulla vauvauutisia :heart: Alkaa jännittämään millon itellä aika koittaa...

Tänään ollut ihanan lämmin päivä joka meni äipän kans siivotessa. Ihana kun hän tuli avuksi mutta innostui hieman liikaa ja nyt sitten siivoillaan koko talo ja vielä huomenna jatketaan. Ei meikäläinen pysy oikeen tahdissa ;)
Mutta on todella kiva kun paikat ovat puhtaana ja ei tarvii suursiivousta miettiä vähään aikaan. :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja katotaampas kuka seuraavaksi saa käärön syliinsä!

tellervo 36+3
 
[/quote]


feeniks Hei, saanko kysyä, miksi sulle tehtiin tuo arvio, vai onko teilläpäin rutiinitoimenpide? Ihan sen takia utelen kun mulle tehdään kanssa ens perjantaina ja vauva oli jo viime viikon ke rv 35+5 3100g. Arvioon menen tosin siksi että esikoinen syntyi hätäsektiolla. Askarruttaa vain että mitkä on niitä syitä, miksi he sitten käynnistykseen ja / tai sektioon päätyvät..josko sulla olis jotain tietoa, kun olet jo siellä käynyt.
Tietysti ne on yksilöllisiä, mutta, ehkä jotain samaakin löytyisi. kiitos kovasti jos viitsit vastata.

Tsemppiä loppuraskauteen!

Pilke ja vaavi 36+4 :) [/quote]


Pilke

Saat toki kysyä. Ei ole rutiinia täällä. Synnytystapa-arvio tehtiin pelkopolilla jossa olen käynyt kovan sektiopelon takia. Sektiopelon sain esikoisen kanssa, kun pitkittyneen synnytyksen päätteeksi leikattiin ja toimimattomalla puudutuksella. Jäi aikamoinen puukko-kammo.. Esikoisen kanssa oli jo etukäteen epävarmaa mahtuuko tulemaan. Leikkaava lääkäri arvioi jälkikäteen etten koskaan alateitse yli 2,5 kg vauvaa synnytä. Tästä syystä nyt käyty tarkempaa suunnittelua mitä tehdään. Ehdotin miestäni synnyttäjäksi.. :D
Meillä on nyt suunnitelma, ja luotan hoitohenkilökuntaan kun aiemmat kauhut on purettu ja niistä opittu.

Käsittääkseni arvio tehdään hätäsektio-äitien kanssa aina? tämä on tosin ihan mutu tunne.

Kutinasta

yes tsekkasin raskaushepatosian oireet kirjoitukseni jälkeen ja kämmenien ja jalkapohjien kutina on sen oire. Henk.koht mulla kutisee jalkapohjia aina kun on nestevajausta... raskaana tai nou.
 
unohtui sanoa.. :flower:

Hermoista

Onko muilla ollut melankoliaa ja kärsimättömyyttä? No okei, nyt kaikki sanoo et jep.. Mutta pari viimeistä päivää olen ollut tosi surullinen ja jotenkin jumpy. :headwall:

Kysymys hankinnoista

Tietääkö kukaan mistä muualta kuin Ikeasta saisi sellaisen seinälle taittuvan hoitopöydän? Ikean on sentin liian leveä.. mrrr :kieh:
 
Aivan Milanahan se on eikä Malina, kävin itsekin laskettujenaikojenlistasta tuolta alusta tarkistamassa, kun tuntui hiukan oudolta tuo nimi, pahoittelen :ashamed: Mutta minkä tekee kun on niin täpinöissään, kun todellakin elokuiset alkaa poksua, saa vain nähdä milloin se oma vuoro tulee :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feeniks:
Kysymys hankinnoista

Tietääkö kukaan mistä muualta kuin Ikeasta saisi sellaisen seinälle taittuvan hoitopöydän? Ikean on sentin liian leveä.. mrrr :kieh:
Googleta "Brio Vegga" on pienempi kuin Ikean. Yksi Vegga on nyt huutiksessakin myynnissä. Käy kurkkaamassa. :)
 
...vastauksesta. Ok, siis sulla on synnytys esikoisen kanssa ollut samaa luokkaa kuin mulla eli pitkittynyt ja sitten hätäsektioon. Mulla tosin leikkaus oli ihan ok, eikä pelkoa jäänyt. Hyvä kuulla nyt, että saat synnyttää ilman huolta. Harvinaistahan tuollanen on, että puudute ei toimi. Kyllähän se mullekin jonkunasteisen ylimääräisen jännityksen on kuiten tuo hätäsektio aiheuttanut....mutta mua huolestuttaa sitenpäin, että jos ei jostain syystä taas lähde tulemaan vaavi, niin että jotain sitten siinäkohtaa sattuu. No, ei pidä liikoja miettiä.

Jep, täälläkin on ilmassa melankoliaa ja sellasta "pysähtyneisyyttä" Jään tuijottelemaan... :eek: Ja välillä ei huvittas kuin maata. Luulen, että kuuluu asiaan. Rv 37 viikosta suurinpiirtein nainen alkaa tuottaa jotain endorfiinihormoonia, josta on hyötyä synnytyksessä. tuo hormooni aiheuttaa ilmeisesti sitten tuota masennuksen ja itkuisuuden tunnetta sekä ärtyneisyyttä. Tään luin just jostain, en muista mistä.
Välillä on tsemppi päällä ja sitten välillä on ihan loppu jo tähän odottamiseen.
Öitä kaikille ja hyviä unia ( ainakin niiden pissikertojen välillä :D )
 
Iiiiiso onnitteluhali sekä äippä-86:lle että milanalle!!! :heart:

Täällä vain odotellaan.. Neuvolakäynti oli rutiinia. Vauva on kiinnittynyt jo ja sitä rataa. Nyt karkea arvio oli vajaa 4kg syntymäpainoksi.
Pelkopolikäynti oli todella mukava ja moni asia sai uudet piirteet :) Ei kuulema usko nlan täti, että menee yli.. Saa nähä sitten.

pietu- 37+4
 
Tunnin kuluttua lähdetään äitipolille tarkistamaan lapsiveden tilanne ja muutenkin arvioimaan taas tilannetta. Jännittää, ollaanko siellä mahassa vieläkin perätilassa vai onko jotain tapahtunut. Jollain lailla asento on takuulla muuttunut, kun maha on paljon alempana kuin aiemmin ja mulla on paljon parempi olo, kun pää ei koko aikaa painaa kylkiluihin. Jännittää, kun olin jo niin asennoitunut suunniteltuun sektioon ja nyt kuitenkin on pieni toivon kipinä, josko asentoa olisi muutettu. No, tulen sitten kertomaan, kun tiedän enemmän.. =)

Täälläkin on lähipäivinä ollut havaittavissa alakuloisuutta ja ärtyneisyyttä. Tiedä sitten, onko mitään poikkeusta normaaliin.. :LOL: Mutta itku on hyvin herkässä ja muutenkin välillä iskee sellainen surumielinen tai ärtynyt olo.

Hemu 37+2
 
Lara83
Paljon onnea MILANALLE poikavauvasta! :flower:
alkoihan tämäkin pino jo jakaantua ;) ja taitaa myös niiskuneiti olla tositoimissa kun ei ole käynyt täällä hetkeen.

Ärtyneisyyttä on ilmassa! Pitäisi saada siivottua ja puunattua koko asunto(ainakin omasta mielestä), mutta hieman hidasta puuhaa tämän mahan kanssa ja sitten meneekin hermot ja miesparka saa kärsiä... No ehkä tämä helpottaa.. :whistle:

Lara83 ja typy 36+5 :heart:
 
Onnittelut Milanalle poikavauvasta! :flower:
Pääsispä sitä itsekin jo tositoimiin. Nyt iski kamala nuhakin vielä lisäksi kun muutenkin paikkoja särkee.
Kovasti oon masuasukille jutellut että haluaisin jo hänet tänne masun ulkopuolelle potkimaan.
 
neuvolakuulumiset tältä aamulta
eli rv 37+5 :heart:

Syke 140-150
rr:132/78
sf-mitta 33
hb:ei mitattu,viikko sit oli 121
ja tarjonta:rt :D toivottavasti pysyy näin nyt loppuun asti
painonnousu:1100g/vko,kokonaispainonnousu 11,9kg
liikkeet:++
 

Yhteistyössä