Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

äippä-86 :flower: Saatiin sitten ensimmäinen elokuinen vauva :heart:

Omasta navasta sen verran, että tänään neuvolassa vauva oli vielä perätilassa, mutta nyt on muuttanut jotenkin asentoaan. En osaa varmaksi mennä sanomaan, onko ihan rt:an saanut itsensä, mutta eri asennossa on kuin aiemmin. Mahan muoto muuttui kokonaan ja maha ikäänkuin valahti huomattavasti alemmaksi ja kaikki mahassa tuntuu jotenkin erilaiselta. Keskiviikkona oli tarkoitus äitipolilla lyödä sektioaika lukkoon, mutta näinköhän tarvitsee.. Nyt jännittää. Yritän koko ajan tunnustella, miten päin siellä ollaan, mutta en oikein saa selville. Vähän pelottaa, jos on nyt kääntynyt oikeinpäin ja pääsee alateitse synnyttymään, kun lääkäri sanoi viimeksi, että on isopäinen kaveri juuri siksi, koska on ollut jo niin kauan perätilassa. Pää ei ole siis muotoutunut ja hirvittää vähän, kun ne päivitteli pään kokoa viimeksi :eek:

Hemu 37+0
 
:flower: onnea äippä-86 ja pikkuneiti :heart: malttamattomana odottelen synnytystarinoita. tule kertoman miten sujui, sitten kun olet siihen valmis.

meillä alkoi se terassin rakentaminen tänään ihan tosissaan. runko on jo kassassa, mutta paljon on hommaa vielä jäljellä, osa jää ensikesäänkin. ite seurailen vaan sivusta ja hoitelen keittiöpuolta.

mulla on alavatsa alkanut vihloa ja tuikkia ilkeesti. ja sellainen aaltomainen kipu tuntuu välillä. toivon, että vauva alkaisi laskeutua, ettei tarvitsisi niin kovin jännätä sitä synnytyksen käynnistymistä ja sairaalaan lähtöä. nla mulla on perjantaina.

muuten kaikki niinkuin ennenkin. toivottavasti myös milanalta ja niiskuneitiltä saadaan kohta iloisia uutisia.

huomiseen!

jari-maija 37+1

 
Tehhäänkö uudet pinot syntyneitä ja synnytyskertomuksia varten? Olis helpompi lukea ilouutiset kaikkien muiden tärkeiden kuulumisten joukosta ja saada ihana pino pelkästään vauvauutisia. Kerhopuolella ainakin oli siitä puhetta...saisi sinne sitten halukkaat laittaa vauvakuvia myös.
 
Eka meidän pinon vauva maailmassa :D
Onkohan Milana & Niiskuneiti jo tosi toimissa? :whistle:
Itseäni on tänään vihlonut kohdun suuta kipeästi!! :snotty:
Siis niin kovin että jo ääneen siitä ilmoitan :whistle:

Niin ja tänään oli sitten se vika lääkäri käynti!!
Tässä vähän kuulumisia sieltä:
Paino: -350g :D johtuukohan tästä yli pirteydestä?
Turvotus:+
RR:124/79
Hemoglobiini: 114 oli taas laskenut :ashamed:
Pissa: Puhdas
Kohdun p.korkeus: 31
Sydämen syke: 150 :heart:
RV tarjonnassa on yhä vieläkin.
Sitä ihmettelin että kohdunsuulla ei ole oikeastaan mitään muutoksia?
Vaikka vihlontaa on esiintynyt jo jonkin aikaa...
Oli kiinteä,kiinni ja pituus 3cm...
No mutta saa ollakin vielä masussa!! Ei ole mikään kiire!!
Onnelllinen olen siitä että tämä raskaus meni näinkin hyvin ja näin pitkälle!!! :D :D :heart:

Mitä olette ostaneet vauvalle?
Itse olen nyt vasta ostanut:
-tutin,tuttipullon
-öljyn,rasvoja
-vaippoja
-pinnasängyn & matkarattaat!!

Tuntuu koko ajan että olen unohtanut jotakin? :headwall:
Sitä ei vaan tämä lahopää muista että mitä :headwall: :whistle:
Eli jos joku haluaisi tehdä listaa tai kertoa mitä on itse ostanut?
Ja minullakin siis on jo aika paljon kaikkea valmiina kun kumminkin kolmas on!! :)

Valkovuodosta :attn: :attn:
Onko kenenelläkään tullut ihan vetisenä vuoto?
Menin yksi päivä suihkuun ja ihmettelin että mitä valuu jalkoja pitkin? :ashamed: En kumminkaan usko että oli l.vettä? Tai mistä sitä tietää? Sen jälkeen supisteli ala mahaa jonkun verran!!! |O
En vaan muista että noista kahdesta aikaisemmasta olisi tuollaista käynyt??
Kiitos kaikille vastanneille!!
Ja odotan joka päivä innolla että pääsen lukemaan uusia vauva uutisia :attn: :heart:

Bebes & Muru 34+5 :heart:

PS. :attn: Kuinka monella muulla tarkistetaan veriryhmä uudestaan? :attn: Joudun menemään taas ensi viikon maanantaina neuvolaan kun ottavat verikokeen!! Kysyin minkä takia tarkastavat että onko muka mahdollista että veri ryhmä vaihtuu?? :eek:
Sanoi vain että on harvinaista mutta jos aikaisemmassa synnytyksessä ollut vauvalla keltaisuutta niin silloin tarkistetaan veriryhmä jopa kolmeen kertaan raskauden aikana :eek:
Tuntuu vähän hullulle minusta?! :attn:
 
Pauzi
No tuskin ne sitä veriryhmää tarkistaa, eihän se voi muuttua. Mut olisko se rhesus tekijä minkä katsovat? Mulle on syntymän yhteydessä vaihdettu veri kokonaan joten siksi katsottiin vasta-aineet alussa ja rv 36. Jos olisin rh negatiivinen niin olis tarkistettu kolmesti raskauden aikana.

Mä oon ostanut vauvalle
- turvakaukalon
- yhdistelmävaunut
- muutaman vaatteen
- tutin
- kosteuspyyhkeitä
- vaippoja
- kantoliinan
- itkuhälyttimen
ja itselle
- rintapumppu
- liivinsuojuksia
- siteitä
esikoiseltä jäikin rintakumi, vaatteita, tuttipulloja (tutit niihin täytyy vielä uusia), hoitotaso yms. Voi olla et unohdin jotain.

Mulla on niin toivoton olo, synnytän varmaan viimesenä. Suurin osa supistuksista on loppunu, eikä mitään merkkejä mihinkään suntaan. Sais syntyä kohta jo...

Pauzi ja papunen 37+0
 
Nallekarkki
Kutinasta: jos joka paikasta kutisee, pitäisi vaikka neuvolassa tarkastaa virtsa ja verenpaine. Jos kutisee esim jalkapohjista ja kämmenistä, voi johtua nestevajauksesta. Eli kokeile ensiksi juoda reippaasti..

Migreenistä se on kamalaa. Mulla oli neljä päivää kestävä, elämäni pisin migreeni sillon paljon aiemmin. Sain siihen panacodia ja diapamen rinnakkaislääkettä sekä kehotuksen tulla sairaalaan jos ei helpota. Otin minimi annoksen panacodia, mies toi päivin ja öin kylmää käärettä.. Meni onneksi ohi. Tuumasivat sairaalassa että aikansa hoitavat lapsi huomioiden, jos mikään ei auta, sitten pitää hoitaa äitiä.. tuntui kamalalta. Onneksi meni sitten ohi. Olen miettinyt mitä jos alkaa migreeni synnytyksessä.. :headwall: ihan kuin ei olisi tarpeeksi miettimistä.. :kieh:

Jännää kuka synnyttää ja milloin!

Aamulla oli synnytystapa-arvio. Rv 38 uusi tsekkaus, nyt oli kokoarvio 2,9 kg ja korkeintaan odotellaan laskettuun päivään sponttaania käynnistymistä. Kuulemma saatetaan käynnistää uudella systeemillä jossa ei käytetä lääkkeitä vaan asetetaan kohdun kaulalle pallo joka synnyttää painetta kaulalle ja kanavaan ja vauvan pään painaessa sitä, laajentaa ja sitä kautta luonnollisemmin käynnistää synnytyksen. Vedet menee jne. Ei kuulemma ole tuskallista.. Paitsi et nyt kun jo häpyliitokset vihlovat, painetta lisää ja avot.. :D

Kumpa selviäisin ilman sektiota.. salaa uskallan hieman toivoa.. hieman oli jo kypsymistä. Vielä paikat suht kiinni, kohdunkaula lyhentynyt pari senttiä. Lääkäri sanoi stimuloidaksensa koetelleen kohdunsuuta (tuntui hiukkasen inhottavalta) sormellaan. Eli suositus on nyt odotellessa: sauna, seksi (yhdyntä) ja siivoaminen.. :kieh:

[/b]Kassin pakkaamisesta ja tavaroista
oon jotenkin ihan pihalla. oon joitain tavaroita pakannut mutta järjestelmällisyys on tyystin kadoksissa! täytyy ottaa itseään niskasta kiinni.
 
tavaroista: meillä ostettu
-yhdistelmävaunut
-turvakaukalo
-pinnasänky
-muutamia vaatteita
-marimekon tutti sekä tytölle että pojalle :D
-amme
vielä pitäis ostaa itelle rintapumppu ja itkuhälyytin. anoppi just viikonloppuna ennusti, että tämä vauva tulee syntymään varmaankin 3vkoa etuajassa, kun on jo niin laskeutunut maha. :) että jännityksellä sitä odotellessa.

yopa 35+1
 
Täällä vauva jälleen täydellisessä perätilassaKääntyi juuri ennenkuin nukhdin,alitajuisesti sen tajusin jo tuolloin ja klo 4 heräsin kun potki kipeästi kohdunsuulle.Nyt onnex ihan täysin perätilassa,ettei enää potki alas kohdunsuulle.

Unet karisi silmistä,nyt oottelen,et neuvola aukeaa ja soitan et mitäs nyt tehdään :/ Kääntäminenkin on kyl ihan turhaa kun tyttö pyörii ongelmitta ihan miten itse haluaa :whistle:

Mä olen ostanut vauvalle:
-vaatetta ihan joka lähtöön koot 50-60(bodeja,housuja,koko asuja,pikku sukkia,tumppuja,kevyitä kesähattuja,farkkumekon ja muutaman pitsimekonkin,ulkoiluhaalarit)
-taskuvaippoja ja imuja
-harsoja ja paljon eri kuoria
-kestojen hoito ja pesuaineita
-2 vaal pun marimekon tuttia ja tuttinauhaa,marimekon pikkupullon vesipulloksi.
-1 pampers paketin varuille sairaalassa oloon(en ota kestoja sairaalaan ja liberoita en tykkää käyttää lapsilla lainkaan)
-pamperssin pyllypyyhkeitä
-gracon jalustallinen turvakaukalo
-emmaljungan twin ceroxit+ vaal.pun kantokoppa
-vauvakirja

Mitään rasvoja tai talkkia en oo ostanut,kaikki lapsemme on olleet niin hyvä ihoisia,ettei ole ollut tarvetta.

itselleni:
-2 kunnon imetysliivit,
-bepanthenia tisseihin,mikäli on yhtä innokas tissittelijä,kuin kuopus oli.
-imetystyynyn
-weledan imetysteetä

Tuun ilmoittelemaan,mitä neuvolassa sanottiin,aika on mul muutenkin jo huomenna,mut soitan ja kysyn neuvoa jo tänään.

A-Mam ja Lahja rv 37+4,mul ei oo kyl mikään kiire synnyttämään,ennenkuin pikkuinen ois oikeinpäin :saint:
 
Noppis
Alkuperäinen kirjoittaja Feeniks:
Nallekarkki
Kutinasta: jos joka paikasta kutisee, pitäisi vaikka neuvolassa tarkastaa virtsa ja verenpaine. Jos kutisee esim jalkapohjista ja kämmenistä, voi johtua nestevajauksesta. Eli kokeile ensiksi juoda reippaasti..
Minä taas oon ymmärtänyt, että kämmenten ja jalkapohjien kutina on oire raskaushepatoosista. Viimeksi kun kävin neuvolassa, mainitsin kutinasta, ja terkka kysyi, että ei kai kuitenkaan kämmenistä ja jalkapohjista?

 
ONNITTELUT äippä86 ja pikku neiti!
nallekarkki: itse vietin eilen polil päivän soitin ku kutissut pari päivää varsinkin öisin, pyysi heti käymään raskaus hepatoosin vuoksi. otti verikokeen parin päivän päästä loput tulokset jos arvot koholla käynnistetään saman tien, mut näillänäkymin kaikki ok, ja kohdunsuukin oli jo auennut ja kanavaa enää sentti jäljel et on supistukset jotain saanut aikaiseksi, jos pian pääsisi tosi toimiiin...
aurinkoista päivää kaikille
 
augustmam Siellähän nyt pyörähdellään oikein urakalla =) Toivottavasti kääntyy vielä oikein päin :hug:

Täällä jännitellään huomista lääkäriä, jotta selviää, miten päin nyt köllötellään. Liikkeet tuntuu kyllä eri kohdassa kuin perätilassa ollessa, mutta en uskalla vielä innostua liikaa.. Viimeksi lääkäri oli niin varma, ettei ole mahdollista lapsiveden vähyyden takia, että vauva kääntyisi omin avuin oikein päin, mutta jotain siellä on kyllä nyt tehty.

Päätettiinpä eilen kokeilla, vieläkö seksi saa supistelut aikaan ja kyllähän tuo taas sai.. Pari-kolme tuntia tuli taas kivuliaita supistuksia, jonka jälkeen tunnin verran särki yhtäjaksoisesti alaselkään. Meinasin jo soittaa päivystykseen, onko se normaalia, mutta tietysti sitten alkoi kipu jo hellittämään. Tuntui ikään kuin supistus olisi jotenkin jäänyt päälle, kun koko ajan koski selkään sillä lailla menkkamaisesti. Toivottavasti ei ollut mitään huolestuttavaa.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feeniks:
Aamulla oli synnytystapa-arvio. Rv 38 uusi tsekkaus, nyt oli kokoarvio 2,9 kg ja korkeintaan odotellaan laskettuun päivään sponttaania käynnistymistä. Kuulemma saatetaan käynnistää uudella systeemillä jossa ei käytetä lääkkeitä vaan asetetaan kohdun kaulalle pallo joka synnyttää painetta kaulalle ja kanavaan ja vauvan pään painaessa sitä, laajentaa ja sitä kautta luonnollisemmin käynnistää synnytyksen. Vedet menee jne. Ei kuulemma ole tuskallista.. Paitsi et nyt kun jo häpyliitokset vihlovat, painetta lisää ja avot.. :D

Kumpa selviäisin ilman sektiota.. salaa uskallan hieman toivoa.. hieman oli jo kypsymistä. Vielä paikat suht kiinni, kohdunkaula lyhentynyt pari senttiä. Lääkäri sanoi stimuloidaksensa koetelleen kohdunsuuta (tuntui hiukkasen inhottavalta) sormellaan. Eli suositus on nyt odotellessa: sauna, seksi (yhdyntä) ja siivoaminen.. :kieh:

feeniks Hei, saanko kysyä, miksi sulle tehtiin tuo arvio, vai onko teilläpäin rutiinitoimenpide? Ihan sen takia utelen kun mulle tehdään kanssa ens perjantaina ja vauva oli jo viime viikon ke rv 35+5 3100g. Arvioon menen tosin siksi että esikoinen syntyi hätäsektiolla. Askarruttaa vain että mitkä on niitä syitä, miksi he sitten käynnistykseen ja / tai sektioon päätyvät..josko sulla olis jotain tietoa, kun olet jo siellä käynyt.
Tietysti ne on yksilöllisiä, mutta, ehkä jotain samaakin löytyisi. kiitos kovasti jos viitsit vastata.

Tsemppiä loppuraskauteen!

Pilke ja vaavi 36+4 :)
 
Paljon Onnea Äippä86 ja pikkuneiti! :heart:
Mä oon ostanut noiden tavaroiden lisäksi mitä ootte kirjoitellut niin apteekista pieniä harsoja joilla helppo puhdistaa ja sitten vanupuikkoja. Niistäjänkin ostin vaikka en tiedä koska sille tulee tarvetta mutta on kuulemma kätevä jos pienellä nuha. Maidonkerääjätkin ostin..
 
Ette usko :D Ei mennyt montaa minuuttia edellisestä kirjoituksestani kun tyttö kääntyi taas RT:aan :D :D :D Soitin kuitenkin neuvolaan ja huomenna onkin norm. nla käynti.....to ultrataan vauvan sen hetkinen tarjonta ja jos tuolloin on pt,niin äippäpolille on mentävä.Tää vauveliini pyörii taatusti vielä synnytyssalissakin ympyrää :whistle:

Ja lämpimät onnittelut äippä-86:lle tytöstä :flower:
 
Lara83
paljon onnea pinon ekalle vauvalle ja ja tietysti äidille! äippä-86! :flower:

augustmamin tyttö tuntuu kyllä olevan erittäin vilkas tapaus kääntyilemään ;) mutta onneksi taas RT:ssa.

Itse olin juuri viimeisessä neuvolalääkärissä. Ei tosiaan taida meidän typy tulla yhtään etuajassa. Ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus edelleen 3 cm. Eli elokuun loppupuolelle taidetaan mennä, tosin hyvähän se on vielä kasvaa masun turvassa. Tytön tämän hetkinen painoarvio 2,5 kg, eli myös syntymäpaino tulee varmaan olemaan ihan kohtuullinen :)

Nyt nauttimaan auringosta!

Lara83 ja typy 36+4 :heart:
 
...jo mainittujen lisäksi olen ostanut sinkkivoiteen, joka oli muistini mukaan todella nopea ja tehokas apu, jos vauvalla punoitti peppu vaipasta tai muusta syystä. Sitten en ole ihan varma, mutta muistelen, että napatyngän ja silmien puhdistukseen käytettiin tislattua vettä...?? onkohan vieläkin suositus, tuosta näet on jo 18v aikaa :whistle: ... tai sitten muistan ihan väärin :LOL:
 
:hug: Paljon onnea äippä86 prinsessan johdosta :hug:
Tästä se poksuminen nyt sitten vissiin alkaa :D Saa nähdä tosiaan oisko milana ja niiskuneiti jo myös nyytit kainalossa...? :D

Omasta navasta vain sen verran, että oli taas tuskanen ilta ja yö! Alaselkää jomotti ja nivuset niin kipeät, että teki mieli välillä herättää mies nostamaan, kun pissalla piti yllätys yllätys käydä tunnin välein, vihlontaakin ollut vähän väliä, et vois varmaan jo pikku hiljaa pakata tuon kassin tai ainakin tehdä listan, jos joku yö vaikka äkkilähtö tulee. Vielä pitäisi 4 päivää ottaa rauhallisesti kun kohdun kaulaa ei enää viime viikolla ollut, paikat pehmeät ja pikkunen jo laskeutunut/kiinnittynyt, mutta itse vaan naureskelin sille lääkärille, että yli se menee kuitenkin ;)

Juniorille olen hamstrannut jo:
- äitiyspakkauksen tavarat tieten
- vaatteita
- pari tuttipulloa ja tuttia+sen millä sen saa kiinni pusakkaan
- "niistäjän"
- rasvaa, öljyä ja talkkia
- lipaston tarvikkeille ja vaatteille
- liukuvan hoitopöydän tason pinnasängyn päälle+pehmusteen
- pinnasängyn+sen päätyyn kiinnitettävän eläinaiheisen pyörivän soittohärvelin+patja
- pyyhkeitä
- ensileluja
- Britaxin turvakaukalon
- Emman vaunut+sääskisuoja+sadesuoja
- kylpyammeen
- puhdistuspyyhkeitä
- topz-puikkoja ja vanulappuja

Itselle:
- liivinsuojuksia
- imetysliivit
- bepanthenia

Hommattavaa vielä:
- vaippoja
- rintapumppu + jotain mihin säilöä sitä mammaa jos tarvis?
- äidinmaidonkorviketta purkki kaks?
- iso tyyny
- hoitolaukku
- harsoja ajattelin hommata muutaman lisää
Unohtui varmaan jotain mut lisäilen sitä mukaa, kun tulee mieleen...

Noissa vaipoissa kaipaisin opastusta, mitä merkkejä suosittelette ja mitä ette? ja minkälaista/minkä merkkistä rintapumppua suosittelette?

Terveisin Öykä & Juniori 36+4

 

Yhteistyössä