Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Feeniks:mulla ei imeydy aamuisin otettuna,kun en malta olla montaa tuntia juomatta kahvia :D Omalla kohdalla hampaat reiättömät,mut ei kyl oo tullut mieleen,et vois yölläkin vedellä tuon jälkeen tosiaan huuhdella...

Oli pakko mukata,olin kirjoittanut ihan hassusti...


ILOUUTINEN:Meidän pikkuinen kääntyi myöhään eilen vielä takaisin rt:aan :heart: :heart: :heart: Itse käännöstä en edes tajunnut,muljahteli ihan "normaaliiin" tapaan ja yhtäkkiä tajusin et voi vitsi,vauveli potkii oikean kyljen alle ja kotidopplerilla vielä varmistin tämänkin tuntemuksen ja oikeassa olin jälleen,sydänäänet kuului jälleen navan alapuolelta =) =) =) Oon ollutkin sen jälkeen yhtä hymyä :D

Toivon todella,että nyt jäisi rt:aan pysyvästi.Menen joka tapauksessa äippäpolille keskustelemaan eri vaihtoehtojen riskeistä,mikäli pikkuinen kuitenkin kääntyy uudelleen.

 
tänää kävin näytillä sairaalassa. kovat supistukset ollu keskiviikosta lähtien. kohdun suu on auki n 1,5 cm ja supistukset voimakkaat.avautuminen on hyvässä vauhdissa. Kätilö sanoi että nähdään muutaman päivän päästä. että tällaista tänne.

niiskuneiti83 ja veeti-irina 38+0
 
Meidän pikkuisen pää on nyt ihan tuolla alhaalla,voi kun kiinnittyisikin jo lähtökuoppiinsa,ettei tarvitsis enää yhtään miettiä kääntymistä.

Täällä rupeaa jo moni olemaan lähtövalmiudessa,ihan kohta alkaa tosiaan ensimmäisiä elokuisia syntyä.Mä synnyttäisin mielelläni vielä heinäkuun puolella,että isommat sisaruksetkin ehtis viettää aikaa kunnolla vauvaan tutustuen ennen koulun alkua.



Tää aika on mennyt niin siivillä,että tuntuu uskomattomalle,että ollaan jo ihan loppusuoralla
 
Kiva kueskella teidän kuulumisianne, kun tuntuu että itsekkin jännittää kovasti siinä sivussa teidänkin puolestanne...
Mulla on selkä niin kipeä etten kohta pääse enää ollenkaan liikkeelle. Nukkuminen on todella vaikeaa.
Muutenkin olen todella kipeä. Tänäänkin kun menin vessaan en meinannut ensin päästä pöntöltä ylös selän takia ja sen jälkeen vihloi niin kovasti alapäähän että ääni täytyi päästää. Mies oli heti oven takana ja kysyi että joko mennään...? :LOL:
Mutta kyllä nyt tuntuu että vaikken vielä haluaisikaan että vauva syntyy, niin haluaisin päästä mahasta eroon...
:(
nyt tuntuu että tulee vain valivali tekstiä... :ashamed:

Seriina ja masuasukki 34+3
 
heippa taasen!

mua ihmetyttää taas nämä erilaiset nlakäytännöt. mulla oli viimeinen lääkäri joskus ikuisuus sitten, puolenvälin tienoilla ja silloin sanottiin, että kolmatta kertaa ei ole, jos ei tarve vaadi. musta olis kanssa tosi kiva tietää missä vaiheessa omat värkit on. ei sillä, mulla ei ole supistellut eikä muutakaan, mutta kyllä mun mielestä yksi lääkärikerta tässä loppuvaiheessakin olis ihan paikallaan.

muakin on synnytys ruvennut pikkuhiljaa jännittämään, tai ei niinkään ite synnytys, vaan sen käynnistyminen. aiemmat ovat siis alkaneet vesien menolla, ilman sen kummempaa varotusta. viime viikolla nlassa sanottiin, että koska vauva ei ole vielä kiinnittynyt, niin jos vedet menee, on sairaalaan päästävä vaakatasossa, ettei napanuora luiskahda jonnekkin(?) tai kierry vauvan ympärille. aikaisemmin en ollut moisesta kuullutkaan. kakkonen oli tosin kiinnittynyt jo hyvissä ajoin, mutta esikko kun lähti tulemaan, niin sairaalasta sanottiin, etteivät he ota sisään ennenkuin 6h vesien menosta! en tiiä oliko tyttö kiinni vai ei, mutta supistelut kärsin kuuliaisesti kotona sen reilut viisi tuntia (enkä tasan varmasti ollut vaaka-asennossa) ennenkuin oli pakko lähteä, ja olinhan sitten sairaalaan päästyä heti täysin kypsä ponnistamaan. jälkeenpäin ajatellen tyhmä olin, mutta en ekakertalaisena oikeasti ymmärtänyt.

no josko se tästä. tosi vaikea arvioida meniskö yli vai tulisko ennen la:ta. olis niin helppoo, kun osaisi sanoa, että milloin syntyy. jännäämistä siis riittää.

muuten ei omassa navassa ihmeitä. väliin alapäässä vihlaisee ja vatsa on joskus kova aika pitkänkin aikaa, mutta mitään kipuja ei ole.

en muista vastasinko jo kantoliina/-reppukyselyyn, mutta multa löytyy kanssa molemmat. liina on kudottu ja käytin sitä kuopuksen kanssa muutamasta kuukaudesta etenpäin. nyt hankin lisäksi myös ergon kantorepun, johon vastasyntyneen voi laittaa heti sisäyynyä apuna käyttäen. vauva matkustaa repussa makuuasennossa, hieman vinottain. käytän varmaan molempia, mutta jotenkin en luota omiin sidontataitoihini pientä vauvaa kantaessa ja iskä ei siihen riepuun koske, repun hyväksyi kyllä.

eipä isompia tällä erää. onnea tulevaan kaikille teille, joilla synnytyshetki on ihan käsillä. toivottavasti saadaan lukea pian iloisia vauvauutisia!

jari-maija 36+6
 
Eilen illalla koin jotain hämmästyttävää :) Mies kokeili kohdunsuun tilannetta ja totesi et "hui, vauvahan on ihan tässä alhaalla". Minä sit yritin kysellä et missä se tuntuu ja miltä se tuntuu, kunnes mies sanoi et kokeile itse! Menin sit kokeilemaan (alakautta sormilla tietenkin) ja melkein säikähdin kun tunsin vauvan pään omilla sormilla :heart: En ole aikaisemmin ajatellut et vauva NOIN alhaalla voi olla ja pää tuntuu kovana pallona (tietenkin) sen syvemmälle sormia laittamatta.

Kohdunsuu oli elastinen, mut vielä taaksepäin. Mies epäili et kunhan on aika ja alkaa tapahtua niin tapahtuu nopeasti. Toivotaan niin...

Vauvauutisia teiltä muilta edelleen odotellessa,
laluz 34+6
 
Hyvät sunnuntait kaikille!

Kaikki vissiin pysyneet yhdessä koossa? :D

Itse olen ainakin ja toivottavasti pysyn vielä ensi viikonkin, kun tuo lääkäri sellaista suositteli. Eilen ihan hämmästyin itseni jaksamista, sillä jaksoin peräti yö yhteen asti pyöriä Oulun kaupungilla (siellä tänä viikonloppuna sellainen valkosipuliyö tapahtuma torirannassa), viimeksi varmaan liikkunut niin myöhään ulkona, kun olen itse viihteellä ollut, mut kai sitä vielä pitääkin kun voi, enemmän kyllä se siitä jaksamisesta on mulla ollut kiinni, kun nykyään niin moni baarikin on savuton, ettei se savu enää ole ongelma ;) Nyt kylläkin hiukan väsy, mutta sehän onkin viikon virallinen lepopäivä, että ei kun koirat kainaloon ja päikkäreille :whistle:

Laluz: Itse kerään vielä rohkeutta kokeiluun... Pelkään että iskee jonkin sortin paniikki, kun tajuan kuinka alhaalla se on...?

:ashamed:
 
Onko kellään ollut/parhaillaan lonkkakipuja? Itselläni on niin kovia kipuja vasemmassa lonkassa, että en pysty juuri liikkumaan ja oikeasti itku meinaa tulla. Tietääkö joku mikä tähän olisi avuksi vai onko mikään? Ja mistä tämä ylipäätään johtuu? Tää loppuodotus on ihan tuskaa jo muutenkin (kohta 5vk kotona olleena) varsinkin nyt kun ei voi liikkua kotoa pidemmälle.

Toinen kysymys vauvan pukemisesta. Miten lämpimästi vastasyntynyttä ja pientä vauvaa ylipäätään pitää pukea? Pipo ja tossut ainakin pitää ilmeisesti alkuun olla, mutta entäs muut vaatteet...? Helteillä?
 
Augustmom sektiopelosta.. Olen käynyt pelkopolilla juttelemassa ja on hyvin mahdollista että joudun sektioon. Nyt on kuitenkin varmempi mieli kun on saanut asioita selville ja yhdessä selvitelty mahiksia. Huomenna on synnytystapa-arvio jossa selviää otetaanko vielä arviointi-toiveaika kypsyttelymahdollisuudelle rv 38:lle vai suoraan sektioaika. Vähän jänskättää.. :headwall:

Lonkkakivuista täälläkin niitä on. Vihloo häpyliitoksia ja ja lonkkia, jalat puutuvat ja turpoavat. Vauva painaa hermoja alaselästä.. Yöksi olen ottanut panacodia silloin tällöin jos ei millään uni tule kun selkäkin jumissa, päätä särkee jne.

Synnärille menosta mun mielestä sinne voi mennä jos siltä tuntuu. Jos lähettävät kotia, se on kurjaa mutta ainakin on tsekattu? Sisko aikanaan tuli kotia lähetetyksi ja sanoi et vaikka kipeesti supisti, hän oli huojentunut ettei vielä tarvinnut synnyttää! :LOL:

Hyviä vointeja kaikille!
Fee + masu 36+2
 
Lonkkakivuista: Täälläkin lonkat vähän väliä kipeät eli jomotusta ja kolotusta. Sitten nivuset on koko ajan kipeänä enemmän tai vähemmän, varsinkin illalla, yöllä ja aamulla tosi revähtäneen oloiset, ihan tuskaa välillä tuo kävely, mut kai se on hyvä merkki jos tuolta alakautta meinaa jotain ulos saadakin... :D En oo keksinyt mitään mikä poistas nuo kivut, mutta kävely helpottaa/verryttää ainakin mun paikkoja.

Omaa napaa: Olo ollut tänään yllättävän hyvä ja pirteä. Johtuisikohan tuo siitä, että eilen tuli illalla tosiaan käytyä ihmisten ilmoilla eikä kotona kykittyä? No mut kyllä tämä kotona oleminen ja valmistautuminen pikkusen tuloon on monta kertaa mieluisampaa puuhaa kuin kaupungilla pyöriskely, ainut mikä tympeää niin tämä odotus on välillä tosi ahdistavaa, kun ei malttaisi millään odottaa...

Mut onneksi on tämä palsta jossa voi käydä kertoilemassa kuulumisia ja todeta, että kohtalon tovereita kyllä on ja lukea teidän kuulumisia. Ihan innolla joka aamu laitan koneen päälle ja jännitän, että joko on vauvauutisia jollakin elomassulla. Voimia kaikille!!! :heart:

Terveisin
Öykä & Juniori 36+2
 
Onpa monella synnytys lähellä :eek: ! Vautsi =) ! Toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin!

Täällä on toivottu 4 kk, ettei vauva syntyisi ja nyt se sitten saisikin jo syntyä. Tuntuu hurjalta ajatukselta, että voi mennä ylikin tämän kaiken jännityksen jälkeen....

Oli vauvan pukemisesta juttua. Aion ottaa synnärille pitkähihaisen bodyn ja puolipotkarin, sukat, kypärämyssyn ja vielä varmuudeksi fleecehaalarin, jos on kylmää.

*muoks* Oli puhetta myös kantoliiinosta ja -repuista. Ollaan ostettu trikoinen kantoliina. Vielä pitäis opetella käyttämään :|. Oon kuullut, että liina ois ergonomisempi pienelle.
 
Eilen oli miehen veljen syntymäpäivät. Tuli täyteen pyöreitä. Mies oli siellä juhlimassa kolmeen saakka aamuyöllä. Minä en sitten tietenkään saanut unta ennen kuin rakas kotiutui. Tänään on ollut aivan krapulainen olo kun on väsyttänyt niin hirveästi. Koko perheen elämä tuntuu menneen sekaisin yhden vapaaillasta. Ei sillä, on vapaailtansa ansainnut, niin harvoin käy missään. Ensi yönä kunnon yöunet ja sitten taas olen oma itseni. Niin ja vaikka etukäteen pelkäsin että synnytys varmasti käynnistyy juuri kun mies on viihteellä, niin ei onneksi käynnistynyt!

Lonkkakivuista: Minulla on ollut sekä tässä että edellisessä raskaudessa riesana noi lonkkakivut. Kuopusta odottaessa lonkka oli tosi kipeä ja ajattelin että se kuuluu vain asiaan. Ajattelin sen olevan nivelten löystymisestä ja vastaavasta johtuvaa kipua. Viime syksynä selvisi kun viimein pääsin lonkkakuviin että minulla on ollut limapussintulehdus, joka on aiheuttanut kalkkeumaa lonkkamaljaan. Luulen että minulla oli silloin raskausaikana tämä tulehdus ja sen seurauksena nyt sitten jatkuvat kivut. Ne eivät menneet ohi raskauden jälkeen vaan jatkuivat ja jatkuivat. Vähäinenkin rasitus(lähinnä kävely) oli pahasta. Nyt ei ole äitynyt niin pahaksi mitä pelkäsin mutta särkylääkettä (Panadol 1g) joudun ottamaan säännöllisesti. Tiedä häntä mikä on hoitona jatkossa, joutuuko lonkan peräti leikkaamaan. Sen sitten tulevaisuus näyttää.

Nyt taidan vetäytyä tonne sängyn pohjalle katselemaan telkkaria ja sitten nukkumaan.

Jaksuja kaikille!
 
täällä senkun kärvistellään kovien kipujen kanssa :kieh: en mene sairaalaan ennenku sattuu niin paljon ettei enää voi olla kotona. Tää päivä on suurimmaksi osaksi tullu vaan käveltyä ja varmaan menee ensi yö siinä sivussa. Kivut senkun voimistuu. Toivottavasti pian tapahtuu jotain, ei enää jaksais näit kipuja. voimat loppuu...

Niiskuneiti83 ja veeti-irina 38+1
 
Ja on tosi kovana meissä kaikissa :( Kumminkin minulla ihme energinen olo siivoan, leivon ja touhuan koko ajan!! :) Eilen tuli ekoja kunnon polttoja tuonne alamahaan!! Soitin jo miehelle joka oli yö töissä että voi olla että tarvitsee lähteä...mutta täällä vielä kasassa ollaan :)
Huomenna on aamiulla neuvola lääkäri saa vähän kuulla että mikä on tilanne tuolla alhaalla!!! :whistle:

Tiistain neuvola kuulumisia teille tähän väliin:
-Paino +1136g :eek: mikä hirvitti kyllä itseänikin :ashamed:
-Turvotus +
-RR 119/71
-Pissa oli jotakin plusalla en nyt muista mitä? :snotty:
-Kohdun korkeus 29.5
-Sydämen syke 130-> ja aiemmin aina ollut 150? Ihme lasku
-Liikkeet++
-Rv tarjonnassa

Eli kaikki oli suht koht hyvin!! Mitä nyt sanoi että jos pahaa oloa/päänsärkyä esiintyy niin sitten lääkäriin!! Sanoi että voi puhjeta r.myrkytys? Mitä en kummiskaan usko!!!
Huomenna siis taas neuvola ja saa kuulla onko kaikki nyt sitten hyvin
:) Ja sitten onkin jo ne 35 vk täynnä :D Jeee....

Oltiin muuten Keskiviikkona Ikeassa!!! Ostin lapsille juttuja sieltä! Itselleni olisi haaveissa hakea sieltä jossain vaiheessa niitä kaappeja/lipastoja...Aika sekava paikka pitäisi käydä useammin niin ehkä osaisi jotain ottaa mukaansakin :LOL:
Takasin tulo matka olikin sitten kauhea!! :snotty: Oli paha olo ja päätä särki kun oli niin hiostava ilma ollut koko päivän!! :x

Nyt pitää valmistautua sängyyn menoon että huomenna jaksaa nousta aamulla neuvolaan!!! Eilen oli ongelmia nukkumisen kanssa kun nukahdin vasta kello neljä aamulla!! :headwall: :headwall:
Mistä sekin johtui tiedä sitä? Oli vain pirteä olo!! :D :D

Bebes ja Muru 34+4 :heart: :heart:
 
Joka kerta kun tänne tulee lukemaan, niin saa jännätä et joko jollain täällä olisi suuria uutisia!! Tähän palstaan ja jännittämiseen on koukussa... :p Omat tosi paikat on varmasti vielä kaaaaukana!

Viime viikolla reissattiin turussa ja tampereella ja nyt eilen tultiin reissusta rovaniemeltä B) Ens viikonlopuksi ehkä suunnataan ouluun! Kiintopisteenä kajaani. Mikäs tässä reissatessa kun olo suht hyvin sallii, tosin ranuan eläinpuisto oli ehkä liikaa -voimat loppu jo pitkälti ennen puolen kierroksen!

Pikku-ukko masussa voi hyvin, ainakin kovasta menosta päätellen! Tosin taisi käydä sivuttain tuossa yks päivä, kun tuntu että selänpuolelle pian itsensä työntää.

Oikein hyviä vointeja kaikille! :flower:
t.elo07
 
Olipa ihana parituntinen, näköhäiriöt alkoi kahdeksan aikoihin ja päättyi n 22.00 yök.Paniikissa soitin jo sairaalaan josta käskettiin tulla neurologiseen kontrolliin..sen jälkeen se vasta paniikki iskikin!No kun olin lähdössä,näkö palautui normaaliksi ja olo on melko normaali.Soitin takaisin sairaalaan ja sanoivat ettei sitten tarvitsekaan tulla ellei nyt ala uudelleen "väpättämään".Päätä puristelee mutta napsin sen verran panadolia ettei hirveää särkyä ole tullut.
Että mä vihaan tätä tautia!!

Masussa potkitaan sitä tahtia että unet jää vähiin.Pääasia että siellä kaikki kunnossa :)

Voisikohan tällainen reippaampi migreenikohtaus ennakoida tulevaa synnytystä??
 
taas sataa saisi jo aurinko alkaa paistaa. pari yötä täällä kans valvottu ei vaan unta saa ja päivät sitten voisi nukkua arghh.. nyt toista päivää alavatsal ollut sellaista menkkamaista kipua onko kenelläkään samaa tai tietoa mitä voisi olla.?ihanaa miehellä huomen parin päivän loma tehdään pieni reissu vielä ennen vauvan syntymää, ihanaa piristystä arkeen. eipä muuta kuin tsemppiä kaikille viime metreille =)
 
Täällä tämä harvakseltaan kirjoittaja :wave: ilmottautuu pitkästä aikaa taas.


Sahei mulla on kanssa ollut tuollasta menkkakipumaista tunnetta. Välillä tulevat vähän aaltoina, niin olen olettanut että kysymys olis supisteluista ja kohdun valmistautumisesta synnytykseen....
Toivottavasti ei mitään tulehdusjuttua tms.
Kassu mulla todettiin myös tuo streptokokki B :( ja oireina oli supistelut. Penisilliinikuurin söin ja Flagylkuurin myös, mutta en tiedä lähtikö se. Jokatapauksessa synnytyksen yhteydessä antavat sitten sen "estolääkityksen" vauvalle.
Mulla on ammuyöstä tosiaan ollut jotain supistusten tapaisia ( ei siis harjoitussuppareita) sellaista aaltomaista menkkajomotusta, mutta on aina loppunut tunnin-parin päästä. On kyllä tuntunut kivalta kun on ajatellut että siellä kypsytellään paikkoja. josko olis sitten pois itse h-hetkestä.
Synnytys jännittää jo aikalailla, mutta olen yrittänyt rakentaa päähän sellasta mielikuvaa helpposta synnytyksestä, heh, katsotaan auttaako.
Esikoinen syntyi hätäsektiolla, joten pientä pelkoa voi tulla sieltä, joskin mitään traumaa ei mulle siitä jäänyt.

Viimeviikolla lekuri antoi painoarvioksi 3100g, eli aika iso jötikkä täältä on tulossa :whistle: Silloin siis viikot 35+5. Perjantaina ois synnytystapa-arvio naistenklinikalla, kattottaan mitä siellä sitten tuumaavat.
Muuuten olo alkaa olemaan sitäluokkaa, että olisi kiva jo saada tämä pikkuinen ulkomaailmaan. Tuntuu olevan aika monen tuntemukset tällähetkellä.....No, voimia vain kaikille näihin loppuviikkoihin. Jokohan siellä on jo joku synnyttämässä.... :heart:
 

Yhteistyössä