Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

vielä epiduraalista.En ole nk.lääkkellisiä kivunlievityksiä käyttänyt kolmessa synnytyksessäni,mutta monilta ja taas monilta kuullut,että onnistunut epiduraalinlaitto vie tosissaan kivut niin kokonaan,että pystyy jopa nukahtamaan (USKOMATONTA minun mielestäni,kun koko avautumisvaihe on ollut NIIN kivulias,että nukkuminen siinä nyt viimeisenä on mielessä pyörinyt :LOL: )

Toisaalta:eek:len kokenut aivan suunnattoman hienona (enkä todellakaan ole mikään luomusynnytyksen puolestapuhuja ja aktiivinen synnytys ry:n vannoutunut lipunkannattaja ;) ) asiana sen,kuinka oma kroppa tietää mitä pitää tehdä.Ja koen sen kivunkin tuiki tärkeänä viestittäjänä,että missä oikein mennään.Ponnistusvaihekkin on aina ollut melkein helpotus vaikka työntösupistukset ovatkin pelottavan kovia.En haluaisi siis kivutonta synnytystä.Mutta kukin meistä tavallaan,eikös juu.


Kassu ja Alma
 
hei kaikille! loppuviikkoa taas viedään.
meillä takana yhdet hautajaiset(isomummon) ja tänään oli se viimeinen paikkaus hammaslääkärissä. itse olen nyt kokenut huimausta jo 2kertaa. viimeviikolla ennen neuvola käyntiä, siinä aamupäivällä istuellaan lehteä selatessa, tuli tunne ensimmäistä kertaa.verenpaineet kuitenkin hetki siitä mitattuna ok. ja tänään siinä hammaslääkärin tuolissa lopputoimenpiteen aikana tuntui että kohta kaadun tai jotain.
shoitaja sanoi sen olevan ehkä jonkin näköistä paniikkiin joutumista. vaikken tunnustakkaan että nyt mitään syytä olisi. en tiedä, mutta tuli vaan tänään ajatus, entäs jos sitä huippaa ja pyörtyy synnytyksessä.

violet: kerroit istukasta, missä se sulla silloin sijaitsi ja nyt?

sahei: terveisiä ja nauti "vapaa-ajasta"!

mizu ja vkoja 35+1 ...
massukuva suunnitteilla tuonne profiiliin, kukahan sen ottaisi kun mieskin niin kiireinen.
 
Elo ja Tiki: Kiitos rohkaisusta, kyllä tosiaan on nyt ihan eri fiilikset kuin vielä reilu kuukausi sitten =) .

kaijuli: Mehän mennään näköjään ihan samoissa :wave: ! Täällä myös esikkoa odotellaan 8.8.07 ja sairaalana PHKS, joten ehkä siellä törmäillään :wave: ! Olitko muuten sattumalta eilen ko. paikassa tutustumassa? Me oltiin miehen kanssa ja ihan kivalta vaikutti minun mielestäni, vaikka huoneet onkin pienet :whistle: . Ja tsemppiä talonrakennusprojektin loppurutistukseen! Täällä vielä oma talo haaveena :) .

Eilen oli sitten lääkärin vika tarkastus. Vauveli on tosiaan jo kiinnittynyt pää alaspäin ja kohdunsuu auki 1,5-2cm, kaulaa jäljellä 2cm. Kaikki on siis kuulemma valmista ja saattaa siis syntyä milloin vain. Itse en kyllä usko, et olis ennenaikainen. Ei kuitenkaan oo pahemmin suppareita (paitsi niiden makkaritouhujen jälkeen). Joten Hemu2: täällä on kanssa hiljaista loppuajat sen suhteen ;) .

- Hiiru ja "peukku"- rv 36+1
 
Hiiru Samoissa tosiaan mennään. Ei oltu vielä eilen tutustumassa meillä tutustuminen ensi tiistaina. Hieman jännittää. Vuodeosasto on tuttu opiskeluajoilta mutta muu puoli vierasta. Itellä vahva epäilys ettei vaavi ainakaan ennen aikojaan synny joten mahdollista että samoihin aikoihin paikalla ollaan... :wave:
 
mizu: Istukka on mulla takaseinämässä, niinkuin kaikissa raskauksissa tähän mennessä. Ekassa synnytyksessä istukka irtosi ihan normaalisti, mutta kahdessa seuraavassa ei, ja alkanut vuotaa, joten irroteltu nukutuksessa. Syyksi on epäilty joko että kohtu supistuu huonosti jostain syystä tai sitten siellä on arpikudosta johon istukka jumahtaa kiinni.

Kyselisinkin siis kaikilta poppakonsteja hemoglobiinin nostoon.
Onko joku saanut hempan nopsasti nousemaan esim.ruokavaliolla rautalääkityksen kaverina? Tahtoo hempan paremmaksi, kun edellisenkin synnytyksen (tai siis sen istukan irroituksen) yhteydessä verenvuotoa oli 1100ml ja hemppa putosi n.20 yksikköä... :/

Supisteluja on ollut taas enempi, eilenkin klo.15-19 välillä tuli n.5 kipeähköä supparia tunnissa, mutta lopahtivat lopulta lämpimässä suihkussa. Supistuksen aikana nipisti aina tosi ikävästi kohdunsuulta, taisivat laskea vauvaa alemmas...
Pitäisi olla vielä reilu viikko jalat ristissä, kun minun vanhempani (jotka ovat lupautuneet synnytyksen ajaksi lapsenvahdeiksi) lähtevät ensi viikoksi kesälomalle. Tämä tarkoittaa sitä, että mikäli vauva päättää pyrkiä ulos ensi viikolla, mies ei todennäköisesti pääsisi mukaan. Ja sitten ensi viikon jälkeen olisi muutenkin "täydet viikot" lähteä synnyttelemään eikä vauvaa enää luokiteltaisi ennenaikaiseksi... :)

Vauva on parina yönä kääntänyt kylkeä (potkut vaihtuneet toiselle puolelle) joten ei taida kuitenkaan olla vielä kiinnittynyt. Edellinen ei kyllä tainnut olla kiinnittynyt vielä käynnistykseen mennessä... muistaakseni joku (kätilö?) silloin mainitsikin ettei uudelleensynnyttäjillä välttämättä kiinnity ollenkaan.

Violet, rv 35+3
 
Paljon onnea myös minun puolesta pikkupeikko85:lle!

Täällä sadepäivää pidellään esikoisen kanssa. Tosi vaikea keksiä sille mielekästä tekemistä, kun ei voi mennä ulos! DVD:itä katsellessa sitten mennyt... miten niin huono äiti! :ashamed:

Epiduraalista: Mulle laitettiin ekassa synnytyksessä epiduraali ja ihan totta se on, että se vei ainakin minulta kaikki kivut ja tuntemukset kokonaan pois. Nukuin jopa tunnin verran sen laittamisen jälkeen. Toisaalta en sitten tuntenut myöskään ponnistamisen tarvetta enkä supistuksia, minkä vuoksi ponnistusvaihe venyi ja avuksi tarvittiin lopulta imukuppia. Tietääkseni sitä epiduraalia voi laittaa eri määriä, joten ehkä minulle laitettiin sitä liikaa...

Ruokahalusta: Olisipa minullakin ruokahaluttomuutta/närästystä! Minulle kun maistuu tuo ruoka vähän liiankin hyvin.. tulee syötyä varsinkin jätskiä ihan liikaa. Nytkin oli tullut 1 kg viikossa painoa! No, yhteensä on tullut nyt 15 kiloa eli yhtä paljon kuin esikoiselta samassa vaiheessa. Ja ainakin viimeksi kaikki kilot putosi imetyksen myötä puolessa vuodessa.

Tuplarattaista: Meillä tulee ikäeroa melko tasas 2 vuotta ja ostettiin Carenan tuplarattaat kaiken varalta. Esikoinen kyllä kävelee itsekin mielellään, mutta yleensä eri suuntaan kuin mihin pitäisi mennä. Enkä usko, että alkaisi seisomaan seisomalaudallakaan. Talvella voi toki vetää isompaa pulkassa, mutta kyllä noille tuplille on meillä varmasti käyttöä.

Omaa napaa: Mulla juilii ja kipuilee melko kovasti tuo alapää... mitään varsinaisia supistuksia ei ole, mutta ihmettelen suuresti jos nuo kipuilut ei saa mitään aikaiseksi kohdunsuulla. En kyllä usko, että lähtee syntymään ennen sovittua sektioaikaa, joka on jo reilun kahden viikon kuluttua. Apua! :eek: Valkavuoto on myös uskomattoman runsasta. Epäilin jo, että lapsivettä tihkuu, mutta neuvolasta saamani tikut osoittivat epäilyt vääriksi.

Oikeastaan aika uskomatonta, ettei kukaan elokuinen ole vielä saanut nyyttiä kainaloonsa. Yleensä ensimmäiset poksuu jo ainakin kuukautta ennen laskettua aikaa. Toisaalta tietysti hyvä, ettei keskosia synny ja vaavit saavat kehittyä rauhassa masussa loppuun saakka.
Kovasti tsemppiä meille kaikille näiksi viimeisiksi viikoiksi! =) Mä taidan alkaa sadepäivän kunniaksi pesemään saunaa...

T. PihlajanMaria rv 36+3
 
Moi! Taas on yks kiropraktikon hoitokerta takana. Nyt olikin vaihteeksi paljon paikalleen laittamista selkäruodossa ja lantiossa. Sanoi, et lihakset alkaa olla tosi kireällä...mitä pidemmälle odotuksessa mennään. Mut kun hän silloin ekan kerran laittoi lantion paikoilleen, niin samanlaisia liitoskipuja ei ole sen jälkeen tullut.

Epiduraalista on omakohtaista kokemusta. Mulla meinas karata mopo käsistä niiden supistuskipujen takia eli olin melkolailla paniikissa ja itkin ja huusin vaan joka supistuksen ajan ennenkuin n.4cm avautumisen jälkeen sain epiduraalin kerta-annoksen ja supistuskipua en sen jälkeen tuntenut ollenkaan. Mut synnytys eteni niin vauhdilla et reilu 20min epiduraalin laittamisen jälkeen aloinkin sit jo ponnistaa. Ponnistaminen ei sattunut, tuntui vain hyvin epämiellyttävältä. Jälkeisten syntymiseen ei yhden lääkeannoksen teho enää riittänyt ja istukan tulo sekä paikkojen korjailu sattui tosi paljon. Tarvitsin tikkien ompelua varten spray-puudutteen, normaalin puudutteen ja loppujen lopuksi vielä ilokaasua.

Olin kaverin synnytyksessä tukihenkilönä ja hänelle laitettiin epiduraali ja infuusiopumppu, josta puudutetta meni tasaisesti koko ajan. Hänen avautumisensa kestikin kellon ympäri ja hän kyllä nukkui useamman tunnin ajan epiduraalin voimalla. Alkuun hänenkin supistuskivut oli todella kovat.

Vauva painaa lantionpohjaa ja kaikenlaisia epämääräisiä tuntemuksia on alkanut tulla kohdunsuulle ja muualle. Supistelee päivän mittaan "sarjoissa" eli parin tunnin ajan tulee n. vartin välein napakoita suppareita. Sit monta tuntia et tulee vaan muutama supitus tai ei mitään. Toivotaan kovasti et poikanen malttaisi ainakin vielä kuukauden mahassa köllötellä, kun on pienikokoinen vauva. :wave:

meillä 34+3
 
Pauzi

Pikkupeikko85: Oikein paljon onnea, toivotaan että nyt sujuisi kaikki jo hyvin loppuuna asti! Olenkin sinut jo bongannut tuolta tammikuisten pinosta. En sitä ole lukemassa käynyt mutta panin jossain vaiheessa merkille että siellä nyt kirjoittelet.

Tänään siis kävin siellä äitipolilla, ja vauvalla ainakin on kaikki hyvin. Hyvin paljon liikkuu, (vaikken itse näköjään liikkeitä niin tunne :eek: ) virtaukset oli hyvät ja tämän hetkinen painoarvio 2,6 kg. Epäili että nämä kivut johtuvat vauvan liikkeistä ja että pää painaa jonnekin tuonne. Sanoi myös että syntyy oletetusti lasketun ajan tienoilla, esikoinenkin nimittäin syntyi 40+4. Eli täytynee vain itse kärsiä kivut. Onneksi ei ole kuin vajaa neljä viikkoa laskettuun aikaan.

Pauzi ja papunen 36+3
 
Tällä kertaa vain omaa napaa.. sitä ennen tosin IIIIISOT ONNITTELUT PIKKUPEIKKO85:LLE RASKAUTUMISESTA!!! :heart:

Mutta niin.. Tänään oli synnytystapa-arvio. Ja jostain syystä minä oon aika helpottunu. En tiedä tarvinneeko sittenkään lähteä sinne pelkopolille vai peruisiko ajan pois.
Selvisi, että muksu menee sittenkin kokonsa puolesta keskikäyrällä nätisti, vaikka maha meneekin yli käyrien (mitä lääkäri ihmetteli, kun lapsivettäkin normaalisti). Painoarvio oli tälle päivälle 2920g ja paikat näytti nätisti pehminneen (sitä ne juilimiset on tienny =) ) ja pieni on jo laskeutunu.. jota myös aavistelin yöllisten vessareissujen ilmaannuttua kuvioihin :D Pitkistä sääristä mainitsi ja tämäkin sai heti ajattelemaan, että taitaa olla paino enemmänkin pituudessa kuin pulskuudessa.
Hauskinta oli se, että polilla ne ihmetteli sitä, että miksi on laitettu sokeriseurantaan, vaikka ei ole arvoissa ollut mitään häikkää.. Täytynee mainita ensi tiistaina neuvolassa asiasta ;)

pietu- 36+6 :whistle:
 
Epiduraali: Mulle laitettiin se esikoisen synnytyksessä kun olin 3,5 cm auki. Se todellakin vei kaikki kivut pois ja mekin miehen kanssa ihmeteltiin kun meille sanottiin että nyt voit nukkua vähän. :eek:
Mutta mullekaan ei tullut ponnistuksen tarvetta ja ponnistuvaihe kestikin sitten 1h 19 min. Joten nyt olen miettinyt sitä spinaali puudutusta, vai miten se kirjoitetaan. Jos se olisi nyt parempi..

ON: Kävin tänään neuvolassa.
Pissa puhas
hemppa 126 joten rautaa ei tarvitse vieläkään alkaa syömää.
Painoa tullut viikossa +856g. Yhteensä tähän asti 10,1 kg.
Sf-mittaa ei olla mitattu sitten viikon 32 jälkeen. En tiedä miksi.
Mulla nyt jatkossa sijainen. Jos hän sitten taas ensi viikolla mittaisi sen..
Vauvan pää jo lähtö valmiina ja neuvola täti sanoi ettei varmaan mennä elokuulle. Mutta sen näkee sitten. Voipi olla että menee yli la:n kuten esikoinen.

Tänään on nyt koskenut ylävatsaa. :(
Aikasemmin ei ole tällaista ollut, mutta jos tämä tästä helpottuisi.
Vauva on nyt parina päivänä liikkunut taas tosi paljon, varsinkin tänään. Oli tuossa jokunen päivä aika hiljaista.

36+4
 
Minäkin puran omaa napaa, kun on niin huojentunut olo =)

Tänään siis kävin viimeisellä lääkärin tarkastuksella ja olo on nyt niin hymyä! Olen koko ajan elänyt siinä tiedossa mitä neuvolatäti on minulle sanonut viimeiset 5 viikkoa eli, että vauva on poikittain ja näin ollen olen päätellyt ettei synnytys ole minulle vielä pitkään aikaan ajankohtainen, että yli menee ja komeasti ja että kääntö on edessä, mutta tilanne onkin muuttunut radikaalisti tai neuvolassa on tutkittu huolimattomasti, eli siis vauva oli nyt kiinnittynyt, pää tuntui kuulemma ihan selvästi, paikat pehmeät ja kanavaa ei jäljellä nimeksikään max 0,5 cm =) toivoi, että ottaisin seuraavan viikon rauhallisesti (nyt 35+6), mutta ei kuulemma ole maailman loppu jos synnytys käynnistyy aikaisemmin :D mutta tieten voihan olla, että yli menee ja komeasti, mutta ihana kuulla, että keho kuitenkin jo valmistautuu synnytykseen eikä vain jauha paikallaan, taidan kuitenkin lääkärin levähdys pyynnöstä huolimatta jatkaa samaa rataa kuin tähänkin asti en osaa makoilla ellei itsestäni siltä tunnu eli omien voimien mukaan meinaan jatkaa!

Huomiseen :wave:

Öykä & Juniori 35+6
 
puudutuksista on puhuttu mulla molemmissa ollut epiduraali ja niin ajattelin myös tässä kolmannessa ottaa vaikka viime synnytykses ei mennyt ihan niikuin piti lääkäri laittoi väärin ja muutenkin kolmannella kerralla onnistui puudutuksen saamaan, mutta kyllä niin hyvin vie kivut et en ilman kestäisi ja ponnistamisen tunne mulla kyllä säilynyt puudutuksesta huolimatta, näin itse koen. toista päivää supistellut lahjakkaasti ja välil tuntuu et punkee vauveli ulos pian väkisin, mut tuskin vielä muutamaan viikkoon tulee mikäli veljiinsä tulee. tänään vauval taas rauhallinen päivä näköjään liikkuu kunnol joka toinen päivä.hyviä vointeja kaikille sahei rv 36+4
 
Mä ainakin muistan sinut hyvin =) Paljon onnea plussasta =) :flower: Oikein hyvää odotus aikaa =) ihanaa kun tulit kertomaan kuulumisiasi=)

Jos vaikka samalla vähän omaa napaa: neuvolassa kävin ja kaikki oli loistavasti ens viikolla ollaan etelä suomessa reissussa ja sen takia maanantai aamuna käyn vielä tarkistuttamassa että kaikki on hyvin.

Metsätähti ja möhö 36+3
 
Epiduraalista:Mulla on ollut molemmissa synnytyksissä ilokaasun lisäksi epiduraalipuudutus. Mulla se on toiminut hyvin. Kipua on vienyt avautumisvaiheessa mutta ponnistamisentarvetta ei. Viime synnytyksessä käytin kyllä vielä ennen ponnistusvaihetta epiduraalin lisäksi ilokaasua. Minulla pahin kipu on nimittäin se kun vauva "valuu" synnytyskanavaan. Se paineentunne on sietämätön! :headwall: Ilokaasu auttoi siinä ja aion nytkin käyttää ilokaasua epiduraalin lisänä. Mietin ensin että voisiko joku muu puudutus tulla kyseeseen mutta sitten ajattelin että jos asiat menevät vielä huonommin. Eli kyseinen puudutus ei veisikään kipua niin hyvin kuin epiduraali. Pysyn siis vanhassa kaavassa.

Pikkupeikko: Onnea myös minun puolestani! :flower:

Pikkuinen on tosiaan laskeutunut. Mahan muoto on muuttunut selvästi sekä vauva painaa tuonne alakertaan niin että joutuu käymään vessassa vähän väliään. Tuntuu, että vauva valahtaa milloin hyväänsä ulos. :eek:

Vointeja kaikille ja hyvää yötä! Edie
 
Onnea Pikkupeikko85! Itsekin kävin aina välillä maaliskuisten pinossa juttuja lukemassa ja terveisiä kertomassa (km rv 11+1, kun la olisi ollut 23.3.). Minulle se oli ainakin hirmu terapeuttista ja samalla olin aivan innoissani muiden maaliskuisten onnellisesti loppuun edenneistä raskauksista.

Hemoglobiinista: Minulla nousi parhaiten hb kun en pariin tuntiin ennen enkä jälkeen raudan ottoa käyttänyt mitään maitotuotteita (kalsium estää raudan imeytymistä ), eli käytännössä otin rautatabletin yöllisellä vessareissulla parin viime kuun ajan. Nyt ei ole rautaa enää edes tarvinut syödä kun hb oli 130 tienoilla neuvolassa viimeksi, kun on viime syksystä asti muuten pyörinyt lukemissa 100-120. C-vitamiini muuten puolestaan edistää raudan imeytymistä, eli esim. raudan otto appelsiinimehun kanssa voi toimia.
 
kylläpä helpottaa kummasti kuulla, että se epiduraali toimii (ainakin osalla) =) kyl oon nyt jo aika varma, et se tulee oleen mun puudutus.. mut kertokaa nyt vielä tiedottomalle, että jos vauva on laskeentunu ni voiko se periaatteessa syntyä sitte ihan millon vain? ku nlassa täti oli ihan kauhuissaan (se on kyl muutenki aika paniikki-ihminen) ku mulla on vauva jo laskenu nii alhaalle. et ei sais enää es siivota. mut ei mulla mitää erikoista paineen tunnetta oo tuola vehkeessä, mut vessassa saa käydä kyllä kiitettävän usein..
kyllä on sitte ihanaa olla ensisynnyttäjä ku ei tiiä mistää mitään. :LOL:
 
Mulla taas tihkunu ja välil tullu vähän enempikin verta tänään ja pakkohan sit oli soittaa ja kysyä onko joku vialla kun tuli välil tosiaan aika paljon. No kävin sitten tarkastuttamassa tilanteen koska epäili että istukka voisi vuotaa..no koitin sanoa et se kyl takaseinäs että ei kai se veri nyt sieltä noin kirkkaana pääse...no joka tapaukses vauvelil oli kaikki hyvin ja kohdunsuulta/kaulakanavasta ilmeisesti vuotaa..enempiä ei osannut sanoa.
Ehkä se sitten johtuu siitä kypsymisestä, mutta kieltämättä pelästyin. En meinaan ollut edes tehnyt mitään muuta kuin lepäilly koko päivän niin ei voinut rasituksesta tms. johtua.
Monella muullakin alkaa jo olemaan jännät paikat...tsemppiä vaan kaikille!
Tämä tyttö menee nyt nukkumaan!
 
En oo taas pariin viikkoon tänne oikeen ehtiny ja jopas on tullu tekstiä. En oo ees edellistä pinoa saanu luettua loppuun :ashamed:, mut ehkä mä pikku hiljaa.

Tänään oli sit vipa lääkärineuvola ja kaikki oli ok. Ultraus oli vaan yhtä tyhjän kaas, kun oli sijaislääkäri, joka ei oikeen osannu käyttää laitetta tai sit siinä oli jotain hämminkiä. Sai vaan ultrattua sellasella pienellä päällä, millä ei sit oikeen nähny mitään, et se oli vähä yhtä tyhjän kanssa. Et en sit saanu mitään painoarvioita. Kohdunsuu oli pehmentyny, mut paikat oli vielä kiinni. Muut tulokset: pissa puhdas, hb 135, verenpaine 120/70, sf-mitta 33 cm, 263 g tullu painoa vkoa kohti, vauvan sydänäänet 145-150. Tästä eteenpäin sit ravataan neuvolassa viikon välein, vaik eihän täs oo enää kun muutama viikko laskettuun aikaan :eek:

Alkaa pikku hiljaa hirvittää toi synnytys, kun kuitenkin meen ekaa kertaa alatiesynnytykseen. Hirvittää et miten kipeää se ottaa ja miten kauan se kestää. Sektio oli kuiteskin niin äkkiä ohi ja minä ainakin siitä toivuin suht nopeasti.

ME EI SITTEN OLLA VIELÄKÄÄN MUUTETTU!!! :kieh: :kieh: No ens yö meinataan täälä uudes talos olla, nyt kun esikoinen on isällään, mut ei tää vielä valmis oo. Vaikkei täälä nyt niin kauheasti puutu, niin on tää talo alakerrasta vielä aika rakennustyömaan näköinen. Aika hyvin oon tavaroita saanu laitettua paikoilleen, mut vielä täs riittää askaretta. Alkaa vaan tuo aika käymään uhkaavasti vähiin, enää reilu 2 vkoa laskettuun aikaan. Et vaavin ei kyllä tässä tapauksessa tarvis syntyä yhtään etuajassa, vaikka muuten kovasti jo riittäiski tää odotus. Eihän se nyt tietysti maailmanloppu oo vaik pian syntyski, mut mielellään olis uus koti suht järjestyksessä ennen vauvan tuloa.

Semmosta muuten oon tässä miettiny, et millaset vaatteet te meinaatte ottaa vauvaa varten kotiin tulo vaatteiksi?? Jotenki ei oikeen tiiä, et mitä sitä laittais, et on tarpeeksi. Esikoinen kun synty talvella, niin sillon oli jotenki helpompaa.

Mut nyt alan lukemaan noita teidän kirjoituksia


:wave: :wave: :wave:

Pipe75 37+4
 
Violet tais ysellä hb:sta:Mä otin viime raskaudessa tupla-annoksen yöllä appelsiinimehun kera ja vajaassa 2:ssa viikossa arvo nousi liki 20 pykälää ylöspäin.


Pikkupeikko85 :wave: Mä muistan sut vielä hyvin,oikein paljon onnea uuteen odotukseen :heart:

Tänään asennettiin jo autoon Gracon jalusta.Sit laitoin taskuvaippoihin pestyt imut valmiiksi paikoilleen ja nyt on ihan kaikki täysin valmista vauvaa varten =)

Tänään käytiin lasten kanssa raxissa ja samalla pyörähdettiin H&M:llä.
 
Ääää en saa yhtää nukuttua enää kun supistelee n. 5-6min välein koko ajan..Eilis iltapäivästä asti..Ei nämä mitään tainnuttavia supistuksia ole, mutta 1-10 ehkä kasi eli KIPEITÄ kyllä.. :eek: Mistähän tuota tietää lähteä käymään näytillä?
 
Noppis
Milana, Naistenklinikalla ainakin sanottiin, että vaikka synnytys ei oiskaan käynnissä, jos ette supistusten takia saa nukuttua, älkää yksin kärvistelkö liian pitkään. Kuulemma siellä voi käydä näytillä ja saada unilääkettä ja nukkua siellä muutaman tunnin. Jos itsensä väsyttää täysin liian aikaisin, ei riitä voimia enää synnytykseen. Yhden yön kuulemma vielä voi valvoa muttei oikein useampaa.
 
Huomenta!

Aika rankkaa juttua täällä nykyään... siis kaikki noi kuolemanpelot ja muut vastaavat.. Muutenkin ollaan varmasti kaikki aika herkässä tilassa ja "imetään" itseemme kaikki mahdollinen tieto ja erityisesti se negatiivinen ja kaikki pelottelun tapainen vaikkei sitä varmasti kukaan sillä tavalla tarkoita. :)

Täytyis kaikkien muistaa, että me ollaan jokainen ihan "omia yksilöitä" ja eikä se tarkoita, että jos toisella on jokin mennyt huonosti esim. synnytyksessä tai raskaudessa, niin automaattisesti menis muillakin samalla tavalla. Jokainen kokee kaikki asiat niin omalla tavallaan. :)

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 35+1

Itseäni ainakin aika paljon ahdistaa lukee tällä hetkellä näitä juttuja, kun tuntuu että hirveesti on kaikkee negatiivista vaan.. Eli taidanpa pitää taukoa... :wave:
 
Noh,pitkästä aikaa minäkin taustoilta huhuilen B) Lukenut olen ahkerasti aina kun ehdin muiden kuulumisia mutta oma aika kirjoittamiseen on ollut kortilla...(selittelyä laiskuudelle)

Kun keväällä jäin yt-neuvottelujen takia työttömäksi,en sitten ollutkaan kuin kuukauden kotona :) Hommasin itselleni opiskelupaikan Jao:sta ja luin itselleni myynnin ammattitutkinnon kevään aikana,joka onnistui joutuisasti entisen koulutuksen ja työkokemuksen kautta.Valmistuin 26.6!Koulutukseen kuului työssä olojakso jossa olinkin sitten koko koulutuksen ajan...lukuunottamatta kahta pakollista luentopäivää.Asiat jotenkin loksahtelivat paikoilleen ja ostin samalla osuuden tuosta yrityksestä ja äitiysloman jälkeen ostan loputkin osakkeet ja siirryn yrittäjäksi kokonaan,toteutan pitkä-aikaisen haaveeni samalla.
Kevät oli rankka ja antoisa,enkä kyllä ehtinyt raskausvaivoja miettimään
:D Niitä ei kyllä pahemmin ole ollutkaan ennenkuin viime viikon perjantaista lähtien.
Silloin vauva käännettiin perätilasta raivotarjontaan ja nyt taas muistan miltä tuntuu olla raskaana tässä loppuvaiheessa... :LOL: Kääntö itsessään sujui hyvin ja oli helppoa,lapsivettä oli tarpeeksi ja vauva n.2.5 kg.Pystytään tarvittaessa vielä kääntämään uudelleen jos nyt päättäisikin vielä ponnahtaa takaisin.Maanantain neuvolassa oli napakasti raivotarjonnassa että peukut pystyyn jotta pysyisikin siellä.

Supisteluja tulee reippaasti,välillä harjoitus ja välillä oikein kipeitäkin,että lähtöä odotellaan.Esikoinen meni viikoille 42+2...toivottavasti juniori tulisi aiemmin.Vauvan tarvikkeet on valmiina,sairaalakassi pakkaamatta,en oikein tiedä mitä vauvalle mukaan sairaalaan..esikoinen syntyi talvella,oli siis helpompaa pakata talvikamppeet mukaan.Vinkkejä otetaan vastaan.

Lähestyvä synnytys jännittää..toivon että kaikki sujuu hyvin ja tällä kertaa ajattelin myös käyttää kivunlievitystä ajoissa.Esikoista menin synnyttämään luomu periaatteella jonka viisas kätilö vihelsi poikki kun olin pyörtymispisteessä :D Ei sitten sopinut mulle se tapa.

Että tällaista minulle,lupaan kirjoitella nyt "lomalla" ahkerammin,ja tsemppiä meille kaikille!!

herkku1+ juniori 37+2
 

Yhteistyössä