Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Huomenta kaikille!
Nukuin tuossa lähes kymmenen tunnin yöunet ja yöllä heräilin vain noin kuusi kertaa vessassa käymään, eikä ollut ongelmia kertaakaan saada uudestaan unenpäästä kiinni, mahtava olo mitä nyt supistelee ja painetta alapäässä, mut se nyt on jo normaalia tässä vaiheessa. Taisi se eilinen lääkärikäynti pudottaa sellaisen kiven mun hartioilta, että vaikutti noin positiivisesti nukkumiseen, ja nyt sitten niin energinen olo ja ihana ilma täällä, että haluaisi koirien kanssa päiväkävelylle, mut kun se lääkäri puhu siitä viikonlevosta... No ei kai se pieni rauhallinen kävely voi nyt niin pahaa tehdä ja koiratkin hermostuu jos makoilla meinaan koko päivän... :whistle:

Kyllä munkin mielestä kannattaa heti jos jokin mietityttää niin soittaa synnärille ja tiedustella/kysellä ihan mihin vuorokauden aikaan vain, meitä tulevia synnyttäjiä varten he siellä ovat ja mieluummin he pyrkivät puhelimessa alustavasti tiedustelemaan tilannetta ja neuvomaan, mutta jos tuntuu siltä, että nyt on mentävä niin sillon kannattaa mennä eikä enää empiä, sitä varten he siellä on ja jos siellä joku alkaa kitisemään, että miksi jo nyt on siellä niin voi ehdottaa tälle henkilölle ammatinvaihdosta!! Itse olen ensisynnyttäjä eli ei mitään tietoa millä tuntemuksella meinaan synnytyslaitokselle pinkasta, mutta enköhän sinne sinkoa sitten viimeistään kun en enää kotona pärjää kipujen kanssa, kun kuitenkin mieluummin makaan kotona kuin sairaalassa, mutta sen näkee sitten ja jos siellä joku vastaanottaja meinaa että kotia takasin joudan eikä itsestä siltä tunnu niin jään vaikka aulaan norkoilemaan ja odottelemaa :kieh: Sen verran äkäinen tapaus täällä :whistle:

Hyvät päivän jatkot kaikille elomasuille :wave:

Öykä + Juniori 36
 
Kiitos kantoreppu ja -liinavastauksista! Näyttää siltä että molempi parempi ?. Katsotaan nyt että intoudunko hankkimaan vielä sen trikooliinan. Ehkä harkitsen sitä sitten kun vauva on jo syntynyt.

Ihanaa Pikkupeikko että sinullakin on uudestaan tärpännyt! :flower: Onnea odotukseen! :hug:

herkku1: Vautsi, onpa hyvä juttu että olet päässyt opiskelemaan ja yritystoiminnan alkuun raskauden aikana!

Voi hitsi, sullakin milana jo jännät paikat! Minä olisin varmaan jo sinun tilanteessasi lähtenyt kassi kainalossa synnärille. :ashamed: Tulehan kertoilemaan kuulumisiasi aina kun jaksat.

Kieltämättä kyllä vähän mietityttää että missä vaiheessa sitä sitten osaa sinne synnärille lähteä. Meiltä kun tuonne Kuopioon on matkaa sen 120 km :/ . Kiva on kärvistellä kovien kipujen kanssa autossa toista tuntia!

Vauvan kotiutumisvaatteita olen minäkin miettinyt. Minkä kokoisia, (kiva jos on vaan 50cm vaatteita mukana ja ne ei sitten mahdukaan ? ) ja kuinka lämpimiä vaatteita kannattaa mukaan ottaa. No ajattelin sitten pakata useamman vaatekerran matkaan: niistä voi sitten valita vauvan koon ja säätilan mukaan sopivat!

Omassa ( ¤ ):ssa ei mitään ihmeempiä. Tai ihmeellistä lienee se, että minkäänlaisia supistuksia, edes harjoitus -sellaisia, ei ole ollut aikoihin :eek: . Varmaan menee pitkälle yli lasketun ajan! Onkos muita joilla ei supistele käytännössä lainkaan? Välillä vihloo tuonne alapäähän ja tulee hetken kestävä tunne että pissittää kovasti. Nämä varmaan johtuu siitä että vauva työntää itseään alaspäin.


inom 36+5
 
Vauvamaha82: Mulla tulee vähän samanlaisia fiiliksiä nykyään palstaa lukiessa. :( Joten nytkin vaan vähän silmäilin jotta syntyvät nyytit bongailen, mutten kaikkia tekstejä viitsinyt lukea. Suurimmalla osalla synnytykset jne. menee kuitenkin ilman suurempia ongelmia.
 
kiitos kaikille.. ei minuu oltu ihan unholaan unohdettu täälläkää... :) joo minusta on ollu kiva käydä kattelee teidän masu palloja ja samalla on väkisin tullu ajatus mielee et voi vitsi itelläkin olis ihan just laskettu aika.. mut joku tarkoitus noille 4keskenmenolle on varmasti ollu...

nyt rv14+0 menossa eli pidemmällä ollaa ku yhessäkää raskaudessa vielä... ainut et vuodot ja kummat kivut on kiusanneet tässä raskaudessa nyt sit.. ensin päättyi kaksosraskaus,joka takia oli vuotoa, ja nyut sitten istukan päältä vuotelee kalvojen alle pikkusen verta... mut muuten on ollu tosi vahva sikiö koko ajan ja todella vilkas liikkeinen monen lääkärin mukaan...

mut oikein vauvan tuoksuista arkea teille kaikille kohta... :hug: :heart:

peikko ja masuasukki veikko :heart:
 
Jännä, ettei minulle ole sanottu mitään tuosta laskeutumisesta. Sen suhteen siis, että saako siivota tms.

Milanalle tsemppiä!

Ihana kuulla, että pikkupeikko85:lla on jo yli pahimman menty :)

Omasta navasta: Täytyy hehkuttaa nyt sitä, et vihdoin ja viimein 37 vkoa kasassa!! :p :heart:
 
mut se nla-täti täälä on just vasta valmistunu, ja tullu 30 vuotta olleen nla-tätin paikalle, et se on ehkä vähän paniikki-ihmisiä. :) pienen paikkakunnan pahoja juttuja varmaan pelkää.. ku entistä kätilöö vieläki niin ylistetään. :D
 
Meidän vauva järjesti vähemmän miellyttävän yllärin:Kääntyi viime yönä perätilaan oltuaan 4 viikkoa rt:ssa.Kävin neuvolassakin varmistamassa epäilykseni ja oikeassa olin.Ma äippäpolille käännösyritykseen(mikäli annan luvan)Jollei käänny,yritän synnyttää alateitse pt-vauvan...Sektio kohdallani se viimeinen vaihtoehto(Järkky sektiokammo)

A-Mam ja Lahja rv 37
 
Näin muuten viime yönä ihan oudon unen,kirjoittelin siitä toisaalle jo aamulla.

Unessa vauva oli liikkumaton ja veltto,maha myös...

Sit aloin synnyttämään mukamas,synnyttin koko sikiöpussin ja ylläri oli suuri,kun siinä oli vetoketju :eek: Avasin vetoketjun ja olin yllättynyt kun näin "vauvamme" meille syntyi vitivalkoinen täysikasvuinen kissa,mut ihan rakastin ja olin ylpeä,kuten oikeastikin vauvasta :heart:

Ihan pimeä uni.Oisko kääntynyt juuri tuolloin,kun vetoketju vois viitata alitajuisesti sektioon,jota pelkään niin älyttömästi.

A-Mam ja Lahja rv 37
 
augustmam: Toivotaan, että kääntyy itsekseen takaisin. Itselläni oli melkein myös kääntö edessä, mutta olikin sitten yllätys yllätys kääntynyt oikein päin ja jopa vielä kiinnittynyt, että muutokset voi tapahtua yllättävänkin nopeaa ja vielä niin vaivihkaa ettei itse edes huomaa, toivotaan että huomenna kun heräät niin pikkunen on yön aikana kääntynyt takaisin :)
 
zamppa
Oltiin eilen taas neuvolalääkärissä ja oli kyllä niin pikanen käynti ja muutenkin hiukan epäpätevän oloinen että huhhuh. Ei ollut neuvolantäti eikä lääkäri kumpikaan oma vaan sijainen molemmilla palleilla. Neuvolantäti oli ohan ok mutta lääkäri oli joku harjoittelija todennäköisesti. Sai jotenkin niin epäpätevän kuvan nuoresta naislääkäristä (tosin miehen mielestä hyvännäkönen), kun kädet melkein tärisi kun kirjoitti neuvolakorttia ja oli jotenkin niin hermostuneen oloinen etten edes viitsinyt kysä mitään kummempia kun ei varmaan oisi mitään kuitenkaan osannut sanoa.
Mutta kuitenkin tässä näitä tuloksia, tosin en tiedä luotanko tuloksiin......
kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3cm (eli ei ole muuttunut mihinkään mikäli pitää paikkaansa)
painoa +0,311g/vko
turvotus +-
rr 107/60
pissa puhdas
sf 32cm
lapsivesi n
rt
syke 142
liikkeet +

kaikki kuulemma kunnossa ja näillä näkymin normaali synnytys edessä vaikka lääkäri ei tosin pahemmin siihen sanonut mitään. Wi tullut kovinkaan vakuuttava olo käynnin jälkeen...

eilen oli sitten enismmäinen äippälomapäivä ja miehen kanssa koko päivä liikenteessä ja tänään oon sitten leiponut sämpylöitä.
Huomenna olisi tarkoitus mennä tutustumaan synnytysosastolle...

zamppa 35+2
 
unista: mä oon kans nähny ihme unia. vauvalla oli syntyessään kissankorvat, mutta muuten se oli ihan normaali eikä ne korvat siinä unessa aiheuttanu mitään erikoisia ihmetyksiä. aamulla meinas vaan naurattaa ku miehelle sitä selitin. :LOL:
 
inom mulla ei esikoisen odotus aikana ollut missään vaiheessa minkäälaisia harjoitussupistuksia eikä muitakaan vaivoja/merkkejä että vauva syntyisi joskus, mut rv40+1 alkoi kahdelta yöllä säännölliset supistukset ja hieman yli kolmen tunnin päästä rinnalla oli pieni poika =)
Nytkin supistuksia oli muutama viikoilla 25 ja sen jälkeen ei oo enään mitään tuntuemuksia ollut, mut kaipa tämäkin vauva joskus päättää syntyä =)

milana mä tänä aamuna jo ihan täpinässä avasin koneen ja odotin näkeväni ensimmäisen vauva uutisen, mut voi kökkö eipä ollutkaan vielä =) :|

pietulle onnea 37 raskausviikosta =) :flower:

augustmam oho :eek: ! Mites se vauva nyt sillai? Aika kurja yllätys...
Mulla ei varsinaista sektiokammoa ole mut en todellakaan haluaisi sektiota, mut tietysti siihen suostuisin jos vauvalle hätä tulisi. Ainoa toive oli kun esikoista menin synnyttämään että se tulisi alateitse =)

Maanantaina lähdetään Helsinkiin ja siellä ollaan viikko, sitten toivottavasti pääsen lukemaan täältä ensimmäiset vauva-uutiset=)

Metsätähti ja möhö 36+4
 
Kiitos metsätähti :)

Unista: Täällä on myös tullu noita unia taas. Tuntuu, että alkuraskauden eroottispainotteiset unet on takaisin, mutta ilman Jone Nikulaa :LOL: Tiedä sitten onko tekemistä sen kanssa, että tämä pakkoselibaatti alkaa nostaa halut vähän turhankin esille ja purkautuu sitten unissa... :ashamed: :whistle:
 
Pikkupeikolle isot onnittelut :hug:

augustmam Voi harmi, minkä meni vauva tekemään. Toivottavasti vielä kääntyisi oikeinpäin. Mulla on suunniteltu sektio edessä, koska vauva on perätilassa ja vähäisen lapsiveden sekä etuseinässä olevan istukan takia eivät uskalla yrittää kääntää. Tällä hetkellä vauva painaa 3,2kg, joten alatiesynnytystäkään eivät suositelleet.
 
Täällä on iskä kotiutunu ja perhe palannut normaaliin arkeen. Kuvittelin varmaan vaan jossain vaiheessa että nyt mies olisi jotenkin enemmän mukana odotuksessa, kuin armeija aikanaan pystyi, mutta pah! Esikoisen kanssa kyllä touhuaa kiitettävän paljon ja päästää minut muutenkin suht helpolla muissa töissä, mut olisin ehkä jotenkin toivonut enemmän uuteen tulokkaaseen painottuvaa toimintaa.... :(

yopa: Kerroit tässä joku päivä tutustasi joka sai joulukuussa enkelivauvan. Tiedätkö syytä tähän? Vastaa vaikka yv:nä jos kaikki ei haluu lukea tosi tarinoita.. Itse olen erittäinkin kiinnostunu aiheesta, sillä omassa tuttava piirissäni on myös jokunen vastaava tapaus.

Synnytys pelottaa edelleen.. Ja sekin kun vaavi on edelleen perätilassa (mut niin kyllä oli esikoinenkin näillä viikoilla vielä), et kääntyykö se nyt vai mitä tehdään. Sekä oma neuvolantäti et neuvolalääkäri on kesälomalla ja loppuajan joudun käymään ihan vierailla tyypeillä.. en luota niihin yhtään!! Mutta peruakkaan tätä juttua ei enää voi vaikka välillä tuntuukin siltä et haluaisin sittenkin vuoden lisää aikaa... :headwall:

Marsu81 33+2
 
heips.

vihdoin ollaan kotiuduttu vuodehoitoon kotiin.. ei sen väliä vaikkei saakkaan tehdä mitään.. on niin ihanaa olla kotona niin monen viikon jälkeen.. vauva kasvaakin vauhdilla, kun on sokerivauva, mut ei voi mitään.. paino arvio oli tiistaina 2,5kg. ens tiistaina taas kontrolliin, kun ollaan sormelle auki ja niitä muitakin ongelmia on.. viikkoja on nyt 34+3 viikolle 38 pitäis vielä jaksaa, sitten käynistellään, jos ei ennen sitä ole putkahtanu maailmaan, tosin itestä kyllä tuntuu et se tulee aikasemmin maailmaan.. laukut pakattuna tässä sitä nyt sit odotellaan hetkee, kun pitää lähtee..

anu =)
 
huomenia kaikille...
Tärkeä kysymys kaikille: oletteko hankkineet tuleville elovauvoillemme jonkinlaista ulkohaalaria tms., siis ihan pientä, joka menee heti...? näin esikoista odotellessa tulee ihan tyhmiä kysymyksiä, mut itse ajattelin lähteä "vaunuilemaan" heti kun mahdollista ja mietinkin, että meillä ei ole kuin noi äippäpaketin "haalarit"+ "sisävaatteita"...
Tai olisiko joku "villapuku" hyvä vaunuissa... Kertokaa te viisaammmat...

(Kuitenkin elokuun lopulla yleensä viilenee ja illat etenkin vilpoisia)
 
Moikkamoi!
Kävin siellä oysissa sitte, mutta paikat ei ollu avautunu lisää..Supistukset ei oo vielä tarpeeksi pitkiä..Nyt sitte särkylääkkeitä popsien tarkkaillaan tilannetta kotoa käsin. Ei ollu lapsivettä mitä vuosin..hmm.. Nyt on sitte verta tippassu sisätutkimuksen jälkeen ja vauva tuntuu tulevan omin neuvoin tuolta läpi ku niin PISTÄÄÄ kohdunsuulle.. Pitäs koittaa rentoutua..Siispä pötköttelemään-->
 
Meitsi täällä hötkyilee eikä tiiä miten päin olisi. Olo ei liity mitenkään mahaan, vaan siihen et esikoinen (1v 7kk) on ollut ekan yön poissa kotoa ja pisimmän ajan erossa minusta muutenkin. Toinen asia on se, et paras ystävä menee tänään naimisiin...enkä pääse mukaan juhlimaan kun mahan kanssa ei enää uskaltanut lentää :( tuntuu kuin olisin myöhässä.

Jaksuja kaikille joilla tuntuu synnytys olevan käynnistymässä :hug:

Nyt on pojalle maalattu huone :) Farkunsininen alaosa ja vaniljan vaalea yläosa, boordi laitetaan vielä väliin. Tulee nätti huone. Toki poika nukkuu alkuun meidän huoneessa. (11kk iässä esikoinen muutti omaan huoneeseen, lopetin imetyksen ja raskauduin siinä samassa ;) )
 
Emmasofialle ulkovaatteista: Meillä esikoinen on syntynyt heinäkuun puolivälissä ja elokuussa muistelisin lämpimämpää haalaria tarvinneen lähinnä kun oltiin merellä purjehtimassa. Muuten riitti kyllä esim. collegepuku bodyn ja potkarien päällä. Muutamina viileämpinä päivinä taisin laittaa fleecehaalarin ulos päälle jos ei ollut koko ajan vaunujen kopassa vällyjen alla. Kesä 2005 tosin oli aika lämmin, mitä ei voi sanoa olosuhteista tällä hetkellä. Meillä siis on ainakin tuo fleecehaalari kokoa 56 cm varalle.

Omaa napaa. Minulla tuntuu ihan järjettömiä viiltelyjä tuolla alapäässä. Luulin niitä pitkään häpyliitoksesta johtuviksi mutta nyt niitä saattaa ilmetä jo ihan paikallaan ollessakin. Onneksi maanantaina neuvola ja pääsee asiaa selvittelemään. Etenkin kunnon supistukseen yhdistettynä tuollainen viiltely/pisto/vihlontakohtaus sattuu ihan tajuttomasti.

77mm ja Minimi 35+1
 
Toisen kerran jo poikkesin iltasella synnärille (bb:lle kuten täällä kutsutaan) kun en enää tiennyt miten päin olisin ollut.En ollut itse asiassa kipeä,mutta supisti koko ajan enkä voinut istua,en seisoa,en maata.Kakalla kävin ja pissalla KOKO AJAN.Sydän ja supistuskäyrän jälkeen tehtiin sisätutkimus ja olihan se kanava hävinnyt sieltä,eli nyt vain on kohdunsuu joka tästä eteenpäin aukeaa lisää.....APUA.MUTTA,synnytys ei siis ollut käynnissä kuten jo tiesinkin ja mieslääkäri oli mahtava ja teki kaiken tarpeellisen tutkimuksen selvittääkseen,miksi minua niin kovin supistaa ja painaa alaspäin kohdussa.Lopulta selvisi,että minulla on virtsatientulehdus sekä strepto-b:stä johtuva tulehdus ja itse kohtu oli jo kosketusarka!Vauva kyllä voi hyvin ja teki aika tarkat mittauksetkin ja sai 2.8 kg painoarvioksi ja sanoi,että keuhkotkin ovat luultavimmin jo kehittyneet täysin (olenhan minäkin jo tuolla MAAGISELLA 37 viikolla nyt :wave: )Mutta antibiootteja ei antanut vaan sanoi itsekkin toivovansa että synnytys käynnistyisi lähiaikoina jolloin voitaisiin lääkitä minut ja vauvan siinä samalla tipalla.Täällä pienellä paikkakunnalla eivät käynnistä synnytystä viikonloppua vasten.Arvatkaa olenko NIIN VIHAINEN lääkärille,joka otti minut silloin 3 vkoa sitten vastaan eikä tehnyt/teettänyt MITÄÄN testejä vaikka kaikki oireet tulehdukselle löytyivät:jopa valkovuotoni oli VIHREÄÄ.Levitteli vaan käsiään ja sanoi,ettet sinä vielä synnytä.Nyt olen aika kovissa supistuksissa sekä tukalassa olossa ollut jo kolme viikkoa,kun olisin voinut heti silloin saada lääkkeen ainakin siihen virtsatientulehdukseen ja voinut luultavasti paljon paremmin!

Kaikkeen sitä ryhtyykin NELJÄTTÄ kertaa.Olo on sellainen että haluaisin perua koko jutun :headwall: mutta nyt on kai liian myöhäistä :LOL:

Tsemppiä kaikille ja anteeksi kovin tämä valitus :ashamed:

augustmam:minäkin ainakin yrittäisin synnyttää alateitse vaikka vauva olisi perätilassa.Tiedän siis mitä ajattelet.Toivotaan nyt kuitenkin että kääntyisi vielä itsestään.Minulle ainakin lääkäri sanoi,että jos on monta lasta synnyttänyt,kohdunseinämät ovat aika pehmeitä ja siksi on täysin mahdollista että vauva vielä jopa kuperiskeikan heittää näillä viikoilla,mikä ei ensisynnyttäjälle olisi edes mahdollista.

pietu:samat viikot meillä!WAU!Aattele että "täysaikaiseksi" saimme vauvelin kasvatettua massussa kuitenkin :p


Kassu ja Alma (edelleen TÄYSI mysteeri,onko tyttö vai poika)
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Violet tais ysellä hb:sta:Mä otin viime raskaudessa tupla-annoksen yöllä appelsiinimehun kera ja vajaassa 2:ssa viikossa arvo nousi liki 20 pykälää ylöspäin.
Muistattehan että aplari mehu on pahin hampaiden vihollinen? Eli jos yöllä ottaa aplarimehun kans, ois hampaat ainakin hyvä huuhdella vedellä. Ei pestä heti, jolloin aplarihappo leviää joka koloon hampaissa..

Itse otan rautatabun aamulla aplarimehun kanssa (hampaat pesen ennen aamiaista suositusten mukaisesti) ja nautin aamiaiseksi muuta kuin maitotuotteita.. Lounaasta iltaan nautin sitten maidosta erimuodoissa.. jugurtteihin onkin ollut aika himo.. Mikä oli osittain syynä siihen että rauta ei imeytynyt kun en tajunnut vahtia milloin ja minkä kanssa tabletin otan. Pihvitkin menee oikein hyvin alas.. ruokajuomaksi silloin vettä-vishyä.. =)



 

Yhteistyössä