Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

:p meillä oli illalla herkkää ja ihanaa mieheni kanssa. mutta kuinkas ollakkaan kun nukkumaan olisi tehnyt jo mieli, alkoi supistella. :eek: 2tuntia yöllä ja 5-10 min välein, alavatsaan ja ristiselkään otti... olin jo aika varma että lähtö tulee... mutta ehkä yhden aikaan rauhottui ja kuuman kaakaon jlk pistin pään tyynyyn. kerran heräsin unesta kun vielä supisti. mutta kotona aamulla oikeesti heräsin ja nyt alitajunnassa odotan jo huomista loppuraskausajan lääkärikäyntiä. ja illalla pikkupoikamme (3 ja 6-vuotiaat) menevät mummolaan yökylään ... mieheni kanssa taidan pitää vaan kädestä kiinni
;)
mizu ja masuasukki 35+5
 
Heippa kaikille!

Heti omaan napaan. Aamusella tuli käytyä viimesellä neuvolalekurilla. Meikäläinen ei taida ihan vielä lähteä synnyttämään.. Kohdunsuuta 2,5 cm jäljellä, hieman pehmeä ja auki 0,5 cm. Onhan tässä laskettuun aikaan vielä reilut 3 viikkoa. Kaikki muutkin oli ok ja painoa tullut +700g/vko.
Sain kumminkin lähetteen ultraan koska masu on kokoajan ollut yläkäyrällä niin käydään vielä tsekkaamassa pikkuisen koko.
En ole vielä tuntenut yhtään kivuliasta supistusta ja eräs kätilöystäväni kiusasikin minua, että menee reilusti yli lasketun ajan.. No sen näkee sitten ja eikun vaan rauhallisesti odottelemaan ja viettämään kaunista pilvistä kesäpäivää :)

terkuin tellervo 36+2

ps. onkohan milana lähtenyt jo synnyttämään ku ei ole kuulunut eilisen illan jälkeen mitään...
 
Onko kellään ollut kovaa kutinaa? Itselläni maha kutisee aika voimakkaasti. Ohjeiksi on annettu, että pitäisi ottaa sairaalan päivystykseen yhteyttä jos on kovaa kutinaa, mutta jotenkin tuntuu tyhmältä soitella sinne koko ajan, varsinkin kun epäilen, että tää johtuu ihan vaan ihon venymisestä (kutittaa sieltä mihin on tullut viime aikoina hieman raskausarpia). Muualta ei sitten kutisekaan. Kokemuksia/mielipiteitä?
 
Nallekarkki: Itselläni tullut hiukan rintoihin raskausarpia kun alkuvaiheessa niin yks kaks yllättäen turposivat, niin mulla välillä juuri kutittaa rintoja niistä raskausarpikohdista hirveästi, tekisikö uutta ihoa? eikö sitä sanota, että kutiaminen on parantumisen merkki? Mielestäni nämä raskausarvet on nimittäin alkaneet haalenemaan, kauhulla odotan vain sitä kun maito nousee rintoihin kunnolla:headwall: , mutta mulla kylläkin heruttanut maitoa jo raskauden puolestavälistä asti vaikka mitään en niille ole tehnyt :p
 
Heippa taas!

Mahtaakohan niiskuneiti ja milana olla jo vauvaa saamassa? Täällä ollaan hengessa mukana! :wave:

augustmam: hieno homma että siellä sinun mahassasi ollaan taas oikein päin! =)

laluz: Onkos miehesi lääkäri, kun osaa tutkia että millä mallilla paikat on alapäässä?

Eilen illalla lueskelin tätä palstaa, ja näiden "kokeilujuttujen" seurauksena sitten varmaan viime yönä näin sellaista unta, että itse kokeilin tuota alakertaa ja mukamas tunsin vauvan karvaisen pään ihan selvästi :LOL:! No kohta olen neukkalääkäriin menossa, jospa sieltä tulisi sitten toden mukaisempaa lausuntoa, että mikäs se tilanne oikeasti siellä kohdunsuulla on...;)

Olin viikonloppuna viettämässä tutun tyttökaverini polttareita. Koko lauantaipäivä riekuttiin pitkin kaupunkia, aika paljon tuli käveltyä. Ihan itseäkin ihmetyttää että miten jaksoin olla mukana koko päivän! Kertaakaan ei edes supistanut koko päivän aikana. Neljän aikaan pääsin sitten nukkumaan kun viimeiset juhlijat olin kotiin kuskannut :) . Sunnuntaina oli kyllä kieltämättä aika nuutunut olo ja jalat kipeänä...



inom 37+1
 
Neuvolasta tulin juuri. Kaikki oli kunnossa, eli:
sf-mitta 33 cm (hurja kasvu tasaantunut, jee!!)
painoa +37 g per viikko (tosiaan vain näin vähän)
pissa puhdas (kuten aina)
turvotus +
rr 98/71 (ai huimaako? Välillä täytyy seinistä tukea ottaa)
Minimin sykkeet 145 ja raivotarjonnassa onnellisesti edelleen

Alkaa olla synnytys jo mielessä itselläkin ja pesänrakennusvietti hurjimmillaan. Eilen saatiin hoitopöytä asennettua ja tänään kokkailen laatikkoruokia pakkaseen että meillä on esikoisen kanssa varmasti jotain helppoa syötävää sitten syksymmällä kun isi palailee lomien jälkeen töihin. Imettäessä kun ainakin viimeksi oli koko ajan niin kova nälkä että tuntui ettei ikinä ehtinyt syödä tarpeeksi ja nyt tarvii vielä tuo 2-vuotiaskin pitää ruoissa niin helpompi että on valmiita. Viikonlopun aikana sai mies muuten meidän tuplarattaatkin kuntoon. Kunhan ensi viikonlopun noin 700 kilometrin autoretkestä (miehen veli menee Turussa naimisiin ja käydään vielä Linnanmäellä sekä kummipoikani synttäreillä matkalla) selvitään niin sitten saisi minun puolestani synnytys jo pikkuhiljaa häämöttää.

Onnea matkaan niille joilla synnytys alkaa jo olla ajankohtaisempi!

77mm ja Minimi rv 35+3
 
Enempi minullakin on tullut tietokonetta tuijotettua kuin telkkaria, kun niin kovasti jo ekoja elovauvoja odotellaan!! Hieman addiktoivaa... :LOL:

Kaveri on synnyttänyt lauantaina vihdoinkin pojan.. 5vrk supisteli mutta ei tarpeeksi tiheään ja kovasti!! Ponnistus vaiheessa oli saanut epiduraalin,välilihaa olivat leikanneet reilusti, imukupilla auttaneet ja napanuora kaulan ympärillä.. Että kaikki mikä vaan mahdollista, niin oli mennyt persiilleen!! Kätilö oli ollut täysi ***** Vuorokausi synnytyksen jälkeen ku oli kysellyt et miksei saanut kunnon kivunlievitystä tms oli vastaus että kun et asiallisesti pyytänyt niin ei annettu!!!! |O Toinen itkenyt ja oksentanut kivusta ja sit sanotaan noin... Hymyillenkö sitä kätilöä ois pitäny teititellä et ois jotain saanu vai mitä hittoa??? :eek: No ei siinä, kaveri tuumas et pääasia et saatiin poika ulos!!! Aika sissi perhana... ;)

Oma napa voi hyvin ja kasvaa... Kipuja aina välillä mut vielä jaksoin eilen koiran kanssa agilityreenit vetästä, että ei tässä ole vielä mihinkään synnyttämään kiirettä... :LOL: Maitoa tuli perjantaina niin että paidat kastu ja oli pakko käyttää jo liivin suojuksia... Hiukan ammuuuuu olo.... :snotty: :LOL:

Joko porukalla on vatsat laskeutunu ja limatulppia näkynyt? Mulla ehkä vähän alempana jo tuo maha, vessassa saa ravata n.3-6 krt yössä... Ai ihanaa!! :)

Tea ja PoikaniTarmo 36+1 :heart:
 
Kyllä joka kerta jänskättää onko joku jo saanut nyyttinsä kainaloon,kun tänne tulee!! =) Olin koko viime viikon pois koneelta ja ku eilen tulin lukemaan niin oli pieni pettymys ku kaikki oli yhes koos viel, heh :D

Meidän neidillä on ruvennut hikka vaivaamaan aina iltaisin ja joskus öisin on oikein kova hikka eikä meinaa mennä ohi se.

Uudelleensynnyttäjät onko teillä ollut jotain tuntemuksia ennen ku synnytys on alkanu vai eikö ole ollut mitään??

Mutta nyt siivoilemaan ja toivotaan,että joku kohta sais nyyttinsä! :heart:
 
Lara83
vai ei vieläkään ole kukaan (ainakaan siis tiettävästi) synnyttänyt... Kyllä alkaa olla jännät paikat joillain, ainakin Milanalla ja Niiskuneidillä. Mutta hienoa että koko porukan vauvat pysyneet matkassa näin pitkälle!

Omaa napaa: oma olo sen kuin paranee päivä päivältä, ei taida vauva tahtoa ulos ollenkaan, vaikka onhan tässä vielä aikaa laskettuun aikaan. Mutta mitään supistuksia ei ole ollut. Huomenna viimeinen neuvolalääkäri, mutta luulen että ei ole paikat kypsyneet juurikaan :)

Nyt sitten alkoi kauan odotettu äitiysloma, pitäis varmaan pestä viimeiset koneelliset pyykkiä ja alkaa edes miettimään sairaalalaukun pakkaamista. Jospa edes kameran saisi ladattua, kun näin viime yönä unta että meidän kamerasta loppui akku juuri kun tyttö syntyi. Tämä olikin sitten eka synnytysuni mitä olen nähnyt..

Vaatteista on ollut puhetta, ja itse olen ihan pihalla mitä kaikkea sitä pitäisi ottaa mukaan. Matka ei onneksi kestä kuin 20 min autolla, joten kaksi eri paksuista asua luulisi riittävän. Ja ilmeisesti myssy pitää olla myös. Kiitos vaan kaikille palstalaisille vinkeistä, voin myöntää että en kyllä itse olisi tajunnut että vauva voi tarvita myssyä myös helteillä.. ;)

Oletteko jo ostaneet imetysliivejä? Uskaltaakohan niitä ostaa kuinka paljon etukäteen?? Kun tuskin sitä kuitenkaan huvittaa heti lähteä niitä sovittelemaan kun on sairaalasta päässyt kotiin...

Nyt pyykille!

Lara83 ja typy 36+3 :heart:
 
...on yksi elokuulla ollut laskettu aika. Tosin ei tästä meidän ketjusta!
Mieheni serkku sai 19.6 tytön vaikka laskettuaika oli joskus elokuun puolella...
En tiedä kuinka voivat, ilmeisesti hyvin kun appiukko ei ole asiasta mitään kertonut.

Täällä pesen vauvan lakanoita, joita sain eilen tutultani sekä muutamia pieniä vaatteita.

Tunne on kyllä se että sais alkaa jo tulemaan vaikka vielä viisi viikkoa onkin jäljellä... 9 kuukautta on liian pitkä aika odottaa, varsinkin kun sitä omaa vauvaa on kuumeiltu monta vuotta... kärvistellään nyt vielä viimeiset kilometrit... |O

Eipä muuta kummempaa...

TinniPinni 34+5
 
Oon pitänyt jo monta kuukautta hiljaiseloa. Lukemassa lähinnä käynyt ja jotenkin perillä jutuista. Meil on nyt käynnissä talon rakennus, tai ei just nyt kun joku ääliö kävi tuikkaa talon tulee :kieh: no kai se joskus valmistuu.
Raskaus on sujunut ihan hyvin, kaikesta pienestä vois marmattaa mut ei nyt jaksa.. you know kaikkee kolotusta löytyy.
Synnytys ei oikeestaa jännitä yhtään, esikoista työnsin pihalle vain 4 min ja muutenkin oli ihan positiivinen kokemus. Enemmän jännään kuin jaksan olla hereillä kaiket päivät ja pahimmassa tapauksessa myös yöt, nukkuminen on ihaninta mitä tiedän. No posiitiivista ajattelua kehiin, vuoden päästä pitäis saada JO nukkua 7h putkeen :D
yritän taas pian saada kirjoitetuksi..
 
Palstaa olen ahkerasti seuraillut, varsinkin näin loppuraskaudessa, mutta laiskuuttani en ole itse viitsinyt kirjautua ja kirjoitella kuulumisia. Aktivoidun siis nyt!

Vilkas ja temperamenttinen esikoispoika vm. 09.2005 pitää äitinsä kiireisenä ja kuopuksen laskettu aika on 8.8. Alkuperäinen la oli jo 1.8. ja oli kiikun kaakun lähdetäänkö sitä muuttamaan. Ite haluan olla siinä uskossa että se 1.8. olisi "oikea" aika ja vauva syntyisi jo silloin! =)

Olo on tukala, mutta kai sen kuuluukin jo tässä vaiheessa olla. Vaikea arvioida onko helpompi vai vaikeampi raskaus kuin ensimmäinen, koska ekaa odottaessa ei tarvinnut periaatteessa jaksaa muuta kuin huolehtia itsestä, mutta nyt tietenkin myös esikoisesta. Toisaalta stressaan vähemmän nyt kaikesta raskauteen ja vauvaan liittyen. Kaikki on neuvolassa mennyt ns. oppikirjan mukaisesti. Pissa aina puhdas, sf tasaisesti yläkäyrillä, painoa tullut n. 9kg, hemppa hyvä, verenpaine hyvä. Kaikenlaista kolotusta ja närästystä on kyllä ollu vaikka muille jakaa: nilkkoja ja polvia vihloo aina iltaisin/öisin, rintalastaa painaa, vessassa pitää rampata tunnin välein, kaikenlainen liikkuminen tuskaa jne. Supistuksia on paljon, mutta ei kipeitä.

Menkkakivuista joku kyseli. Itselläni eka synnytys oli tosi nopea, vain 3,5h. Ite olen kärsinyt varsinkin teininä kovista kuukautiskivuista ja voin sanoa että mun synnytyssupistukset oli käytännössä samoja kuin kovat menkkakivut! Sain kyllä epiduraalin kun olin auki 5cm, sen jälkeen en tuntenut mitään. Varmaan ne viimeiset kovimmat supistukset olis voittanut menkkakivut.. :LOL:

Vauvan vaatteista myös puhuttu. Itse asun 30km päästä sairaalasta ja koska ei olla perhehuonetta ottamassa, vaan mies vierailee sairaalassa päivisin, niin en aio etukäteen pakata mukaan kaukaloita tai ulkovaatteita vauvalle. Aion kyllä ottaa jotain omia vaatteita mukaan sairaalaan, siis vauvalle, koska oon vissiin niin turhamainen että en halua pukea pikkuista sairaalaan ylisuuriin kulahtaneisiin riepuihin kun ensimmäisinä päivinä otetaan kuitenkin niin paljon kuviakin... :whistle: Esikoisen kanssa tein saman jutun, oli niin ihania vaatteita odottamassa että niitä piti päästä heti testaamaan!

Onko täällä muita joita hirvittää miten kahden (tai useamman) pienen kanssa pärjää kotona? Itellä iskee välillä epätoivo, kun uhmaikä pukkaa pojalla päälle ja mietin miten selviän kun vauvakin on kohta kainalossa... Tosi monet on myös pelotellu tästä 2v ikäerosta. Ite haluan uskoa että selviän kun on muutkin selvinny! ;)
 
Heippati hei elokuiset!

Pilkettä: Meillä aika samoissa mennään tuon painoarvion kanssa... Mulla oli viime to:na synnytystapa-arvio, viikot 36+2 ja arvio 3,2 kg... :whistle: LA:na olisi noin nelikiloinen, ehkä hieman alle, jota kyllä epäilen... Esikoinen meni viikolla ylitte ja oli 4,4 kg, eikä sitten mahtunut laskeutumaan. Huomenaamulla menen kuvauttamaan magneettikuvauksella lantion ja sen jälkeen päätetään, mitä tehdään.

ON vielä sen verran, että mieskin tokaisi tässä pari iltaa sitten, että kyllä nyt huomaa, että taidat olla viimesilläs |O . No, tosiaan välillä ylösnoustua kulkeminen alkaa aika hitaanpuoleisesti. Varsinkin kun pe:na oli tiukka shoppailureissu ja sen jälkeen viikonloppua vietettiin siivoillen, niin oli olo kuin maratoonin jälkeen :LOL:

Onko ollut puhetta jo sairaalakasseista?! Ootteko jo pakannu ja mitäs sinne pitikään laittaa :ashamed: ?!

t. Hipsu07 36+6
 
...voi ihmettä! Eihän minulla ole mitään kassiakaan, :LOL: mihin sitä vaatteita sulloisi mukaan!

Kaukalokin pitäisi hakea varastosta odottelemaan tähän kämppään, jotta ei miehen tarvitse sitä etsiä sitten kun ollaan sairaalassa.

Kertokaa nyt sitten mitä vaatteita sille pienokaiselle vois pakkailla mukaan!
Olen ihan ihmeissäni, vaikken ensimmäistä kertaa pientä lasta puekaan mutta on se silti eri tilanne kun on juuri syntynyt ym. ym... tiedätte mitä tarkoitan! :saint:

TinniPinni
 
Lonkkia särkee täälläkin öiseen aikaan.

On kyllä kumma juttu jos ei joku jo ole poksahtanut. Niiskuneiti ja muutamat muut on jo niin monta päivää kirjoitelleet sellaisista oireista että ihmettelen suuresti jos ei vauvat ole jo maailmassa :hug:

inom: Minun kultani on kätilö ja sen takia osaa tutkia näitä juttuja. Hän haluaa olla minun kätilö myös synnytyksessä. Esikoisen kohdalla toivoin et hän oli synnytyksessä isin roolissa, niinkuin olikin...paitsi loppusenteillä ei malttanut olla työntämättä vauvaa mahan päältä kun mulla alkoi voimat loppua. Eli yhdessä työnnettiin esikoistyttö maailmaan :heart:

Sairaalakassiin tungen: Neuvolakortin, henkkarit, kameran, hiusharjan, sampoota,dödön+muita päivittäin käyttämiäni kosmetiikkatuotteita, aamutossut, imetysliivejä parit, liivinsuojuksia, vauvalle vaatteita (ettei tarvii sairaalan kertakäyttöisiin pukea), kertakäyttöverkkopikkuhousuja, kotiutumisvaatteet, juomavettä (ja kolikoita vesipulloautomaattiin), kännykät. Ehkä jotain unohtui listasta.

Minua ahdistaa ajatus vessassa käynnistä synnytyksen jälkeen. Esikoisen kohdalla kaikki meni hyvin kun käsisuihkulla suihkuttelin melko lämmintä vettä niin ei sattunut tarpeiden teko. Mut nyt tuolla sairaalassa EI OLE käsisuihkuja. Käynkö sit suihkussa pissillä?? :/ Entäs isommalla tarpeella?? Kotiin asennettiin käsisuihku vessaan heti kun alkoi olla toinen vauva suunnitelmissa ;)

Anskuliini:Meidän lapsille tulee ikäeroksi noin 1 vuosi ja 8kk. Ei ole mitään hajua, miten tuon ikäinen tyttö voi reagoida pikkuvauvaan. Tyttö on kyllä rauhallinen ja luottavainen lapsi eikä mistään uhmaiästä ole vielä tietoakaan. Ainakin meitä aikuisia, nukkejaan, koiraa ja ystävien lapsia kohtaan on aina ollut tosi hellä ja rakastava. Suukottelee ja paijaa paljon, niinkuin mekin häntä. Katsotaan sit miten käy kun pikkuveli tulee taloon. ...ja miten minun jaksaminen kahden vaippapyllyn kanssa...

laluz 35+0
 
Tinnipinni Mä oon pakannut sairaalakassiin pikkuiselle kotiutumisvaatteet: Puolipotkarin, bodyn, housut, neuletakin, myssyn, sukat ja lapaset. Harsoliinankin otin ja tutin (tätä ei kyllä varmaankaan tarvitse). Sitten itselle imetysliivit, liivinsuojuksia, parit alushousut ja paidan. Kamera ja puhelimen laturi mös kassissa. Samoilla housuilla ajattelin kotiin tulla ellei sitten likastu lapsivedestä matkalla tjtn. Sitterissä valmiina myös peitto jos tarvitsee. Sitteri tulee sitten sairaalaan kun meidät noudetaan kotiin.
Kovasti on heinäkuisten puolella jo vauvoja..puolessa välissä kuuta kun jo mennään. Ehkäpä luulis pikkuhiljaa elokuisetkin synnyttävän..19 päivää laskettuun =)
 
Mulla ei ole edes kotona käsisuihkua...mietin just että kun nyt ei varaa itse ostaa uutta allasta ja hanasysteemiä niin josko pyytäis 30v lahjaksi..mulla tossa elokuun 22. ja voisi vaikka hieman etukäteen pyytää. Muuta kun en lahjaksi tarvitse..saanhan mä vauvan =)
 
...ja yhtenä kappaleena vielä kotiuduin. Eilen supisteli kipeästi ja menin näytille, kohdunsuu kahdelle sormelle auki mutta kanavaa vielä jäljellä. Yöllä supistukset sitten lopahtivat, ja aamulla pääsin kotiin odottelemaan että alkaisi taas tapahtua.

Sairaalakassista: Minä pakkaan kasseja kaksi. (en ole siis vielä pakannut, vaikka sairaalassakin jo kävin kääntymässä

:ashamed: ) Ekaan kassiin pakkaan tavarat, joita itse arvelen tarvivani sairaalassaoloaikana, hius- ja hammasharjat, peseytymisvälineet, imetysrintsikat (ja mahdollisesti vanhoja, raskausaikana venyneitä alushousuja, että välttyy sairaalan verkkopöksyiltä), ehkä myös omat sukat, lukemista, huulirasvan (tärkeä, joka synnytyksessä huulet rohtuneet)... jne. Toisen kassin jätän kotiin, varmaankin turvakaukaloon, valmiiksi kun mies tulee hakemaan sairaalasta kotiin. Tässä toisessa kassissa ovat sitten kotiutumisvaatteet sekä minulle että vauvalle. Eka kassikaan ei ole välttämätön itse synnytyksessä, vaan mies voi tuoda sen sairaalaan seuraavana päivänä. Kaikkein välttämättömin menee mukana käsilaukussa. :)
 
Voi kun on jännittävää lukea juttuja että jospa joku vaikka on jo synnyttämässä!
Omassa navassa ei paljon muutoksia, muuten kuin jatkuva vihlonta alapäässä. Tämä on siis tämän päivän ollut ihan jatkuvaa. Supistuksia ei ole tullut ollenkaan, muutamaa alaselän polttelua lukuunottamatta.
Olen kuin esnsikertalainen tässä asiassa, sillä edellisistähän en tuntenut juuri yhtään oikeaa supistusta koko raskausaikana, tälläiset olotilat ovat ihan vieraita mulle...
Isäntä on ollut tänään ekaa päivää kolmeen kuukauteen töissä, sairasloman ja kesäloman jälkeen ja tuntuipa se melkoisen vaikealta. Olen kai tottunut siihen että voin mennä päikkäreille silloin kun siltä tuntuu jne, mutta tänään se ei sitten onnistunutkaan! Olin niin kiukkuinen välillä lapsiraukoille että itsellänikin hieman hävetti :ashamed:

Tänään siis 34+5
 
Tänään oli siis neuvolalääkäri. Kaikki oli mallillaan! Pieni oli raivotarjonnassa, ja painoarvio tällä hetkellä 3000g. Kuulemma valmis tapaus vaikka syntymään jo! :heart: Lantioni on kuulemma hyvän väljä, ei pitäisi olla vaikeuksia saada normaalikokoista vauvaa mahtumaan ulos... Makasin myös käyrillä sellaisen vartin verran, ja sykkeet oli koko ajan siinä 150-170, varsin vilkas tapaus siis. Ennustaiskohan nuo tyttöä nuo sykkeet?!

Laluz: Voi miten ihanaa, että miehesi on noin konkreettisesti mukana odotuksessanne! =) Minulla olisi ainakin ihanan turvallinen olo kun tietää että on asiantuntevaa apua koko ajan lähellä!

Profiilissa muuten uusi, päivitetty masukuva eiliseltä....



inom ja Onni 37+1
 
moikka
en ole kirjotellut pinoon mutta olen listoilla elokuisissa.taitaa olla ensimmäinen elokuinen syntynyt meillä..elikkä rv 34+6 syntyi tyttö vauva.perjantaina 13.8 klo 9.46 painoa 2640g ja pituutta 47cm pipo 32cm.
äippä-86 ja pikkuinen tyttö vauva
 

Yhteistyössä