Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

A-mam: Varsinaista rallia kuulostaa sun mahassa pidettävän :D

Öykä: Meidän lapsella toimivimmiksi vaipoiksi koko vaippa-ajalta on todettu Pampersit. Aivan ekojen päivien ja viikkojen kokemuksen perusteella ei kannata heittää pyyhettä kehään jonkun tietyn vaippamerkin suhteen. Vauvan jalat kun on niin ohuet, että pissi ja kakka helposti ohivuotaa kun vaippaa ei saa tarpeeksi tiukalle. Ehkä merkkiä tärkeämpää onkin valita tarpeeksi pieni koko.

Rintapumppu on mulla CHICCO-merkkinen. Siihen saa suoraan saman firman tuttipullon kiinni, ja kierteiden pienentäjän avulla meni muistaakseni Ainu-merkkiset pullotkin. Eli maidon saa pumpattua pulloon suoraan, eikä tarvitse muita säilytysastioita. Pumppua voi käyttää helposti yhdellä kädelläkin ja toinen käsi jää vapaaksi sanomalehteä varten (tai rinnan tukemiseen) ;)

laluz 35+1
 
Mahan kutina voi johtua nahan venymisestä, rasvaa ja rasvaa jos se auttais!

-voi toki olla muutakin mutta itellä ekalta oli pelkästään mahan ja rintojen kutiamista ja rasvaus auttoi.

nyt tuntuu et on syyhytauti koko ropassa eikä rasvaus helpota mutta arvot ollu toistaiseksi ok. -mikä lie sitte :/
 
Jospa minäkin kirjoittelen piiitkästä aikaa..

Täällä vointi on ollut niin hyvä, että jotenki ei osaa edes vielä asennoitua siihen, että kyllä se vauva tässä piakkoin syntyy! Harjoitussupistuksia kyllä on tullu, mutta eipä ne mitää oo tehny vielä ainakaan.. Olo on tietenki jo aika kömpelö, mutta hitaasti kun toimii, niin pärjää.

Niin ja onnea äippä-86!

Veera ja muhnu 34
 
Oltiin myös vaippaostoksilla tuossa viikonloppuna ja ajateltiin että lähdetään kokeilemaan eri vaipoilla... Neuvolan perhevalmennuksen kätilö sanoi, että joku lehti oli tutkinut parhaimman vaipan ja suurimmat bojot oli saanut Lidl:n Cien vaippa. Täytyy sitäkin sitten kokeilla jossainvaiheessa. En tiedä kyllä onko heillä näitä ihan pienimpiä New Born 2-4kg kokoja.
 
onnittelut :hug: ensinmäisestä elokuisesta vaavista....paljon en kerenny reilussa viikossa tapahtua kun olin nettipimennossa...meillä ukkonen kävi morjestamassa kun oltiin hangonregatassa ja iso kone suli mut mun läppäri säily (wlan yhteyden ansiosta) mut meni taas aikaa ennekö saatiin linjat kuntoon ja nyt taasen adsl jaksaa liikkua... :LOL: ...
oltiin lauantaina salossa ja lastentarvvike liikkeestä ostin 3 rullaa niitä vaipparoskiksen pusseja ja sit hellyin tietty snoopy tuttiin vauvalle..ja kirpparilta tarttui käteen vaikka mitä mm.muovinen syöttötuoli...kun oli niin kivan näkönen... |O kääk mun ei pitäs käydä kirppareilla...nyt meillä 2 muovista tuoliin kiinnitettävää syöttötuolia 1 puinen perinteinen ja yks pientä korjausta vaativa puinen..voi huh..niin ja kun ilosesti seisoin kirpparilla ja tutkin yhtä kojua niin eiköhän semmonen 12v iso tyttö juossu suoraan mua päin...mä huusin että voi jeestas sentään, tälli oli meinaan aivan järkky...ja sen jälkeen mun alaselkää alko särkemään ja ei särky millään helpota...ainoo positiivinen asia sillä reissulla oli kun myyjä ja pari asiakasta siinä alko kyselemään että ensinmäistä vaavia odottelette??meikä siihen et ei kun seitsemättä niin yks asiakas et ei voi olla totta oltiin kuulemma liian nuorennäkösiä ... :LOL: meikä kiitti kohteliaisuudesta ja ne vaan ettei se kohteliaisuus ollu vaan tosi asia :heart: ...
eilen olin neuvolassa ja muuten oli ok paitsi hemppa oli laskenu aika rajusti oli vaan 104, nyt sitten tuplaannos rautaa ja monivitamiini valmistetta..
kävin läpi hiukan vaatekaappia ja yks jätesäkillinen äitiysvaatetta löyty , mitä en ole kertaakaan käyttänyt tän raskauden aikana...vaavin vaatteita olen käynyt läpi ja 3 jätesäkillistä turhaa oon löytänyt...samalla pakkasin vaaville kotiutumisvaatteet...mulla kanssa ne turvakaukalossa odottamassa mies saa sitten tuoda ne..itselle en oo pakannu mitään vielä kaipa se menee niinku yleensä että mies saa nekin sitten tuoda...ööö tää muisti ei aina kovin hyvä :LOL: ...ei nyt pitäs alkaa pakkaamaan autoo pitää lähtee tän lauman kanssa kouluun talkoisiin...ihan kun kotona ei olis tarpeeks hommaa, mut pakko mennä hiukan pensseliä heiluttamaan..
tsemppiä pian synnyttäville...onko kassu vielä yhtenä kappaleena???
t.nirzu 34+
 
lidl vaippoja meillä käytössä mut pieninmät vasta 4 kg ylöspäin vauvalla en oo ikinä käyttäny, mut sit vähän isompana..meillä käytssä liberon ja pampersin new bornit ne on muodoiltaan ja muutenkin tuntuneet parhaimmilta...

arkoihin rinnanpäihin suosittelen lampaanrasvaa, saa apteekista lansinoh merkkistä, sitä ei tarvii pestä pois ennen imetystä ja auttaa tosi hyvin

 
Alkuperäinen kirjoittaja OmituinenOtus:
Mahan kutina voi johtua nahan venymisestä, rasvaa ja rasvaa jos se auttais!

-voi toki olla muutakin mutta itellä ekalta oli pelkästään mahan ja rintojen kutiamista ja rasvaus auttoi.

nyt tuntuu et on syyhytauti koko ropassa eikä rasvaus helpota mutta arvot ollu toistaiseksi ok. -mikä lie sitte :/
Juu, rasvaus tosiaan auttoi, kiitos vinkistä. Neuvolasta sanoivat että tällainen kutina johtuu ihon venymisestä eikä tarvii olla huolissaan

:)
 
No poksahtihan se ensimmäinen.

Mua jänskättää kanssa miten homma lähtee pyörimään 2 pienen lapsen kanssa. Ikäeroa tulee 2 vuotta ja uhma ja "minä ite" vaihe puskee päälle. Kai se jotenki menee, päin puuta nyt ainakin :D
Oon pikkuhiljaa saanu kaikkea laitettua valmiiksi vauvalle. voi ihme miten paljon on tullutkaan haalittua kaikkea ja lisää tekee mieli ostaa koko ajan. Pääasia et on vauvalle pinnis, tuttipulloja+korviketta (en voi imettää) vaippoja, vaatetta ja amme (joka muuton aikana on näköjään arkistoitunut muualle kuin omaan kotiin.. pitäis löytää se) loput kamat tajuu siinä kun kotiutuu. Jotenkii käy jollain ylikierroksilla, ja ajatus ei luista yhtään. Kaupassa menee pien ikuisuus kun ei vaan välky et mitä tuli hakemaan.. vai joko musta on tullu höperö?
Ottaa kupoliin kun mulla alkaa olee supistuksia kohta joka yö, varmaa noin tunnin kerrallaan. Kun sais viel nukkua mut ei niin ei! paikat oli lääkäri käynillä pehmeet, kanava jäljellä ja sormelle auki.. kuulemma normaali tila.
Oon tuolla listalla muuten typy-80- mutta nimimerkin vaihdoin kun joutu kirjautuu.

35+4
 
huh hellettä!

öykä vaipoista suosittelen myös lidlin vaippoja. en ole aikaisemmin ihan vastasyntyneellä kokeillut, mutta isommat ovat malliltaan aika pieniä. pampers on myös paljon kehuttu. ite olen tyytyväinen myös liberon ja pirkan vaippoihin. huonoja kokemuksia mulla on extra, daily ja muumi-vaipoista, mutta tämäkin on vaan makuasia, kannattaa kokeilla, mikä sopii omalle vauvalle.

rintapumppuna mulla on ainun käsikäyttöinen ja olen tykännyt.

augusmam on kyllä varsin vilkas tapaus mahassa =)

mulla oma liikkuminen tuntuu hidastuvan vaan päivä päivältä. tänään on ollut koko päivän liitoskipuja ja yhtään enempi jos kävelen tai kumartelen, niin alavatsaa vihlaisee. en osaa sanoa onko vauva laskeutunut vai ei, pari naapuria sanoi, että saattaa olla, koska masu sen mallinen. mene ja tiedä, nuo arviot on aina katsojan silmässä. kohdunkaulan tilanteesta en tiedä mitään. mutta jotenkin olen asennoitunut siihen, että elokuu on jo pitkällä, ennen kuin meille vauva tulee. vaikka ei nuo aikaisemmatkaan ole tuloistaan etukäteen ilmoitelleet.

taidan lähteä paistattelemaan päivää, aurinkoa kaikille!

jari-maija 37+2
 
Olipa tullut paljon viestejä sitten eilisen. Vastailenpa joihinkin mitä mieleen jäi.

Valkovuodon valumisesta: Minulla esikoista odottaessa lorotti muutaman kerran reisille asti niin että kävin polilla tarkistuttamassa ettei ollut lapsivettä kun ei ollut vielä kokemusta miltä vesien meno tuntuu.

Ennusmerkkejä synnytyksestä: Esikoisen kohdalla en yllättynyt lainkaan synnyttämään lähdöstä. Kaksi viikkoa aiemmin (rv 36+1) oli tullut selkeästi limatulppaa, eli sitkeää kirkasta limaa ainoan kerran koko raskauden aikana. Päivää ennen synnärille lähtöä (rv 38) tuli pikkuisen veristä vuotoa myös ainoan kerran koko raskauden aikana. Synnytystä edeltävän yön nukuin sikeästi vain yhdellä vessakäynnillä vaikka oli helle ja ikkunat auki ja naapuri vietti äänekkäitä kolmekymppisiään pihalla, kun taas edelliset yöt olin heräillyt kuumuuden takia (heinäkuu) ihan yhtenään. Aamulla herätessäni (rv 38+1) kun vedet osin menivät ja supistelut alkoivat olin täysin henkisesti varautunut synnyttämään lähtöön.

Tarvikkeista: Meillä alkaa olla kaikki valmiina. Vinkkejä kyselleille tässä jotakin:
- Minusta Liberon New Born vaipat on parhaat ihan pienelle. (Pampersista on meillä pojalle tullut, aina kun on kokeiltu niin mallista riippumatta, parin päivän käytön jälkeen vaippaihottuma, mutta kelle sopii mikäkin.)
- Bepanthen on hyvä, sopii vaippaihottumaan ja omiin nänneihin.
- Vanulaput on paljon toimivampia vauvan silmien putsauksessa kuin vanu sellaisenaan.
- Septidiniä napaa varten jos märkii tai vuotaa verta ja jos ei silloin tarvi niin tulee viimeistään käyttöön taaperon haavojen kirvelemättömänä puhdistajana.
- Maidon pakastamista ajatellen Minigrip-pussit on käteviä ja jos jää tarpeettomiksi niin niitä voi käyttää monessa, kuten rintakumien tai tuttin säilytyksessä/mukana kuljettamisessa.

Nyt tämä mamma suuntaa aidan maalaukseen kun ei kerrankin sada vettä!

77mm ja Minimi rv 35+4
 
Helou helou!

Takana taas yks neuvola, jossa todettiin kaiken olevan kunnossa. Mut laitettiin viime viikolla sokerirasitukseen, kun painoa on parin viime kuukauden aikana tullu tooosi reilusti. Oon kyllä aivoimesti myöntäny, että omasta herkutelusta ja liikkumattomuudesta se johtuu...no, kaikki oli kuitenkin erinomaisesti testissä ja ihmettelivät vaan labrassa, et miks viel tässä vaiheessa testiin laittaa, kun kerran kaikki arvot ollu ennen testiä, (painoa lukuunottamasta) mallikelpoisia. Olikos Pietulla vähän sama juttu käyny, vai jollain muulla tytsyllä? Eihän siitä mitään haittaakaan ollu, et testissä kävin ja hyvä vaan, et neuvolassa tarkkailevat ja tekevät voitavansa.

Vauva keikkuu viel aika ylhäällä, mut nivusissa ja häpyluussa kyl tuntuu aikamoista juilimista, liitoskipuja vissiin. Uni maittaa melkein milloin vaan, mikä on ihme, koska en oo ikinä nukkunu mitään päikkäreitä, vaan ollu fiiliksellä, et yöt on nukkumista varten! Toisaalta nyt on niin lähellä loppua raskaus, et teen just sen mikä milloinkin hyvältä tuntuu, oli se sitten nukkumista tai touhuumista!

Nimimerkin alta pitäsi löytyy tänään otettu valokuva supermasusta, sf 34.. Tosi jännät paikat alkaa meillä kaikilla olemaan, ja tsemppiä haluankin kaikille toivottaa ja Äippä-86:lle lähetän halauksen onnittelujen kera!! :flower:

Pauliina ja Kettu 37+5

muoks! Mä en vaan saa kuvaa näkyviin, enkä tietoja päivitettyä.. mitenköhän onnistuis? Apua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmasofia:
vauvan turvakaukalosta (graco) sen verran, että soviteltiin sitä tuossa viikonloppuna autoon ja niin helpolta ja kätevältä vaikuttava kapistus tuntuikin alussa vähän ongelmalliselta. No, kyllä se "tukijalka paikkansa saatiin, mutta tuntuu, et kaukalo on kovin pystysuora vastasyntyneelle... Kyllä se "vaaitusmittari" kaukalon sivulla pysyy sinisellä alueella, mutta tuntuu hassulta, että kaukalo on paljon pystymmässä asennossa lukittuna "tukijalkaan", kuin esim. lattialla tai ilman tukijalkaa asennetttuna???? Onkohan meillä sittenkin se väärin asennettu...
Minä olen kansssa ihmetellyt samaa asiaa, että istuin oli kovin pystyssä, kun sitä testasimme. Että saapi nähdä tuleeko tuota tukijalka-systeemiä käytettyä.

Mahtava ilma tänään, vaikka onhan sitä ehkä vähän liian lämmin. Meillä on terassin pohjan valutalkoot menossa, että mahtaa miehillä olla pihalla hiki

:whistle: Minä tässä vaan ikkunasta katselen, kun ulkona ahertavat :whistle: . Nyt me ollaan siis viimein muutettu uuteen taloon, vaikka onhan täälä vieläkin kaaos ja paljo kaikkea tekemistä listottamista sun muuta, mut tavarat alkaa suurin piirtein olla paikoillaan. Vajaa viikko on tässä asusteltu. Suihkussa käynti ja pyykinpesu pitää vielä hoitaa miehen vanhempien luona, mutta muuten alkaa olla voiton puolella. Huomenna ehkä saadaan tuo pyykkikonekin toimimaan, jos putkimies vaan suvaitsee saapua paikalle. Pinnasänkykin eilen viimein puolen yön aikaan koottiin, nyt on kaikki valmiina vauvaa varten :)

Oma olo on suht ok, vaikka nukkumisen kans on viime ajat ollu vähä niin ja näin. Alkaa olla illalla valvomista ja pyörimistä ennen kun saa unen päästä kiinni. Melki aina kun nousee seisomaan ja lähtee liikkeelle, niin vetää mahan kovaksi ja tulee paineen tunne alapäähän. Ei oo musta enää paljo kävelemään tai mihinkään shoppailureissuille. Eilen mä kuitenkin taas erehdyin menemään Veljekset Keskiselle, vaikka mä olin niin vakaasti päättäny etten sinne enää ennen vauvan syntymää mee. Mutta kun kaikkia tarpeellista muka piti saada uuteen taloon ja meiltä kun ei oo sinne matkaa kun vähä reilu 10 km. Ihmisiä oli taas kerran aivan sairaasti (luulisin et olisin edellisestä kerrasta oppinu :kieh: ), et ei toivoakaan saada autoa parkkiin mihinkään lähelle ja olin mä taas aivan poikki kun sieltä pois selvisin. Ja sit piti kuitenkin vielä ruokakaupassakin käydä.

Synnytys pyörii jo kovasti mielessä ja meinaa jännittää. Ja et miten sitä osaa taas sellasta pientä vauvaa hoitaa, esikoinen kun on kuitenkin jo 3½ vuotias. Tuntuu, et mä oon unohtanu kaiken. No ehkä se taas palautuu mieleen. Huomenna olis taas neuvola. Nyt sielä sit ravataan viikon välein, niin kauan kun täs vielä yhtenä kappaleena ollaan.

Mut nyt pitää vissiin mennä laittaan valumiehille kahvia. Hyvää loppuodotusta kaikille

:wave: :wave: :wave:

Pipe75 38+2
 
Onnea äippä-86 sekä Milanalle! En löytänyt meidän pinosta ketään Malinaa, joten Diippeli tarkoitti varmasti Milanaa. Kyyneleet aivan nousi silmiin kun luin näistä ensimmäisistä vauvauutisista.

Eilen mulla supisteli pitkin päivää välillä säännöllisesti ja välillä epäsäännöllisesti. Arvasin kyllä että vielä ei tule lähtö synnytykseen. Toivottavasti kuitenkin nämä supparit kypsyttävät hieman kohdunsuuta, jottei menisi kovin yliaikaiseksi.

Tällä kertaa ei tämän enempää. :wave:
 
Tuhannesti onnea minultakin pienestä nyytistä! :flower:

Omasta navasta: Tämän päiväiset neuvolakuulumiset
Rv 34+5
Paino: -100g / 3vk 1pv
Turvotus +
RR 121/84
Pissa puhdas
Hb 100!! Hyvin noussut, kun viimeksi oli sen 90.
Sf 30 (Kasvanut viikosta 27+5 vain sentin :| )
Rt
Likkeet ++
Sykkeet 140

Ensiviikolla ultra, jossa tarkastetaan että pienokainen kasvaa. Seuraava neuvola parin viiikonpäästä. En tiedä onko ollenkaan neuvolalääkäriä tässä lopussa, kun käyn tuolla ultrassa.

-Capri ja Tiitiäinen 34+5-
 
Milanalle ja Äippä-86:lle hirmuisesti onnea nyyteistänne :flower: !

Mullakin kutisee vatsanahka. Tietääköhän tämä raskausarpia?

Sairaalakassiin tulee kosteusvoide, huulirasva, vähän meikkejä, hammasharja ja -tahna, hiusharja, parit alushousut ja sukat, imetysrintsikat, Elovena- kaurahedelmäpatukoita, kamera ja varaparistot. Ehkä vielä jotain muutakin. Vauvan vaatteet pakkasin kassiin ja mies saa tuoda ne turvakaukalon kanssa. Samoin mulle vaatetta tarpeen mukaan (mun on syytä pyytää sitten tarkalleen, mitä pitää tuoda :LOL: )
 

Yhteistyössä