Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Noppis
Outoa, tähän asti olen odottanut, melkein toivonut, että pienokainen tulisi jo ulos, vaikkei viikot ole olleet täynnäkään. Nyt kun olisi ns. täysiaikainen (vaikka laskettuun vielä 2 ja puoli viikkoa) niin nyt tuntuu, ettei ehkä ihan vielä tarvitsisi tulla. Että voisin vielä lomailla ja nauttia kesästä ihan rauhassa. Ja vaikka kaikki on periaatteessa ihan valmiina niin silti jollain tavalla meinaa tuntua siltä, että niinkö sitä sit kuitenkaan on vielä valmis...

Mutta, hän tulee sit kun hän tulee, eipä taida paljoa mun fiilikset siinä vaikuttaa. :heart:

Neuvola oli taas tänään ja kaikki oli hyvin. Mietin kyllä, et pitäiskö tuota lisärautaa alkaa syömään, kun hemppa oli 121. Ei sikäli et vielä mitään hätää olis mut kun ilmeisesti sillä on taipumusta laskea synnytyksen jälkeen?

Milanalle suurensuuret onnittelut!
 
NIISKUNEIDILLE JA KASSULLE VOIMIA!!! :hug:

Koitetaan kaikki jaksaa vaikka hormonit hyrrää ja alkaa jo tämä jatkuva odotus painamaan mieltämme, 9 kuukautta on liian pitkä aika varsinkin näin lopusta se alkaa tuntumaan, mutta yritetään lohduttautua sillä, että vaukulla on hyvä olla tuolla mahassa ja pakko sen on sieltä jossakin vaiheessa tulla ulos :heart:

Itsekin olisin jo ihan valmis saamaan nyytin kainaloon, mutta yritän lohduttautua ajatuksella, että maximissaan 4 viikon päästä me varmasti tapaamme sillä ei ne anna yli mennä kuin pari viikkoa, joten ei ne voi meitä (minua & Junioria) ikuisesti pitää erossa :D :heart:
 
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena viikkoja nyt 35+5. En oo päässy nettiin pitkään aikaan kun muutettiin ja netti ei ole vielä auennut. Saa nähdä kauan menee.... Tultiin käymään miehen vanhemmilla niin pääsin nyt pikasesti käymään netissä.
Kovasti kyllä jo odottelen että tyttö päättäisi syntyä mutta ei mitään merkkejä että olisi tulossa :( Muuten olen voinut ihan hyvin ja vauvaa varten on kaikki valmiina.

No eipä muuta tällä kertaa, toivottavasti saadaan pian netti toimintaan niin pääsee seuraamaan päivittäin teidän kuulumisia, kun noita vauva uutisiakin alkaa tulla =)

jonna ja möhkis
 
Nyt kun olen päässyt jo viikolle 37 asti niin päätin 'lopettaa' lääkärin kiellon ja aloin siivoamaan kotona normaalisti. No, arvata saattaa, ei mitään suppareita eikä muutakaan. |O
Ihan normaali olo, joten varmaan tämä raskaus menee pitkälle.
Tänäänkin imuroin auton eikä paikat tulleet edes kipeäksi.

Eilen mulla oli ihan tajuttoman kova päänsärky ja tänään koko päivän on ollut pientä jomotusta. Menkkakipuja on aika paljon nyt..
Tänään olen vain nukkunut koko päivän. En ymmärrä miten voimat on näin lopussa. Ja esikoinen tykkää.. :ashamed:

Perjantaina olisi taas neuvola, joten tulen varmaan sitten kirjoittelemaan lisää.

Neiti-84 37+3
 
Kassu:jännä kuinka erilaiset käytännöt paikkakunnilla vai eivätkö sen takia antaneet lisä droppia kun ei vko 38 täynnä.Itsellä edelliset raskaudet pysähtyneet4cm sitten kalvot puhkaistu jo homma eteni, näin vaadin myös tässä jos näin käy...mutta voimia ja tsemppiä loppuun täällä kans aika rankkaa tämä loppuaika...
kyllä silti mieltä piristää kun huomaa ettei ole yksin näiden asioiden kanssa ihana huomata että näin lopussa "tämäkin" asia on normaalia kun itsekseen miettii, pe taas neuvola ehkä silloin saan tuloksia hepatoosi epäilyn suhteen.eikun syömään outo päivä ku koko ajan nälkä :)
sahei-37+3
 
Kiva etten ole ainoa. Mua nää inhottavat aaltoilevat kivut on vaivannu jo viikon. Ja siksi tuntuuki ettei kykene tekee mitää. Omat voimat alkaa loppua. mutta kun mitään ei sairaalassa tehdä. Kyllä ne mulle sanoi että jäädä sinne yöksi mutta sitten aamulla kotiin kärvistelee kipujen kanssa. Ja nyt sitte on kärvistelty jo viikko. Meinaakohan ne siellä sairaalassa että jaksan näitä jatkuvia kipuja vielä viikon. Johan multa loppuu voimat, miten ihmeessä jaksan pusata pientä maailmaan jos voimat on jo valmiiksi loppu?!

Eipä auta ku kärvistellä.
 
Onnea Milanalle minultakin. Olo itellä jo tosi kamala: jatkuva päänsärky, huono olo ja supparit. Vkoja kasassa 37+6, kun laskettua aikaa aikaistettiin parilla vkolla juhannuksen jälkeen. Menkkamaiset kivut on tullu täälläkin tutuksi ja siivosin eilen koko kämpän (siis tosi fiksua, kun sen jälkeen olo oli entistä kurjempi ja jalat tuskin kantoivat...), joka aiheutti voimakkaita kipeitä supistuksia. Kesti muutaman tunnin ja loppuivat kuin seinään. On tosiaan ihana lukea, ettei ole yksin näiden kipujen kanssa, vaikka ottaisin kyllä mielelläni tämän vauvan kainaloon. Mies ja esikoinenkin odottavat vauvaa kovasti. Tytär totesi jo viime vkolla, että jos äiti tänään menisit sairaalaan synnyttämään, niin voitaisiin isin kanssa odotella täällä kotona. Voi, kunpa se olisikin näin yksinkertaista :LOL: Tsemppiä kaikille kohtalotovereille, kyllä me jaksetaan viimiset metrit vielä. :hug:
 
Täällä myös väsähdetään aivan pienenkin uurastuksen jälkeen. Halu olis kotia laittaa ja touhuta, mut aina tulee raja vastaan ja on pakko köllähtää pitkälleen...siitä sit ei pääse helpolla ylös :ashamed:

Itse olen viipynyt äitini masussa noin viikon lisäaikaa, oma esikoinen syntyi RV 38+4. En usko et ainakaan yliaikaiseksi tämä elokuinen nyt menee. Parin viikon päästä alamme todella toivoa et tulis jo...ehkä alamme sitten toimenpiteisiin et saatais enemmän suppareita aikaan ;)

Bepanthen sopii jokapaikkaan, eikä tarvia välttämättä pestä pois rinnanpäistä ennen imetystä. Vauvan pyllyn punoitukseen ehkä alkuun parempi joku perusvoide, mut jos menee iho rikki taipeista niin Bepanthen (tai vastaava tuote) on kyllä tosi hyvä ihorikkoihin. Suurille ihoalueille sitä ei pidä käyttää (käyttöohjeessa se lukee).

laluz 35+2
 
hellurei!

ihana kuulla, että muillakin on pinna kireä. olen saanut olla vain yhen lapsen kotiäiti tän viikon, kun kuopus on mummuloimassa perjantaihin asti. mutta, mutta... rakas ihana 4,5v esikko on todellakin kovapäinen. tänään on ollut kolme aivan järjetöntä taistelua ja eilen vähintään saman verran. kaikki pitää tehdä just päinvastoin, kuin pyydetään, jos mitään pyyntöä/käskyä aivot edes ottavat vastaan. en oikeasti kohta tiiä miten hälle pitäis puhua tai käsitellä. rauhallinen puhe ja ns. aikuismainen käyttäytyminen ei tehoa, pakko heittäytyä aina samalle 4v tasolle ja alkaa itekkin huutaa ja raivota, että jotakin tapahtuisi. jessus, että raastaa hermoja. ehkä on vielä reissuväsymistäkin, kun tyttö oli viime viikon lomailemassa ja nyt sitten herää kotonakin ennen sian pierua, päikkäreitä ei enää nuku. poikkeus oli maanantai, jolloin tappelun kanssa sain sen unille. no, ei kai sitä voi muuta oottaa, kun olen ite sekä mies aika voimakastahtoisia.

omaa napaa alkaa enempi ja helpommin puristelemaan ja alavatsa kipuilee yhä herkemmin. liitoskipuun kokeilin tänään tukivyötä, ilman suurempaa menestystä. yöt menee pätkissä, kun nyt herää aina kun kylkee kääntää ja sitten aamuyön valvomiset on tulleet takaisin. että saatiinhan niitä raskausvaivoja tähänkin koneikkoon.

synnytystuntemuksista: esikkoa oottaessa ei ollut yhtään mitään, syntyi 38+5. kuopusta oottaessa ainoa oli limatulppa pari päivää ennen synnytystä (syntyi 41+1). joku ihmetteli sitä limatulppaa, niin ite oli h. moilanen samasta asiasta ekan jälkeen, ihmettelin miten joku viitsii limojaan tutkia, mutta oli se sellainen löntti/lönttejä, ettei se tosiaan jäänyt huomaamatta. molemmat synnytykset ovat siis käynnistyneet vesien menolla ja sitä edelsi vatsasta kuulunut napsahdus, ihan niinkuin olisi sormella vetänyt ilmapallon pintaa.

milana ja niiskuneiti: kovastipaljon voimia kipuhin!

mun on pakko mennä jatkamaan tuota ikuisuusprojektia, eli pyykkihuoltoa.... ei vois vähempää kiinnostaa, mutta pakko on taas ryhdistäytyä, kun khh:sta loppuu tila.

öitä kaikille!

jari-maija 37+3

 
....se oli nimenomaan lääkärin syy,ettei apukeinoja annettu,ettei tuo "maaginen" 38 viikkoa ollut täynnä.Sanoi,ettei halua ottaa sitä riskiä,että vauva ei olisikaan vielä ihan valmis ja ongelmia syntyisi sitten lämmönsaäätelyssä tai hengityksessä tai.....no ymmärränhän minä.Ja senkin ymmärrän,kun sanoi,etteivät uskalla kalvoja puhkaista kun vauvan pää heilui vielä.Oli riski sille napanoran liuskahtamiselle.....mutta toisaalta voihan ne kalvot puhjeta nyt täällä kotonakin!Kuulemma näin monetta kun synnyttää,ei pää kiinnitykkään ennenkuin vauva ihan tosissaan tulee konkreettisesti ulos.

Sitä minäkin,kuten niiskuneiti ihmettelen,että kuinka kauan jaksan näissä olotiloissa,kun on nuo kolme lasta ja sitten se synnytys kuitenkin edessä.Minusta oli aivan älytöntä,ettei minulle sanottu esim.että varmasti käynnistellään jos vauva ei itsestään tule,kun vaikka viikko 39 tai laskettu aika on käsillä.Nyt ajattelen pahinta,eli sitä,että mennään jonnekkin viikolle 42 ja olen koko ajan näissä kivuissa!Ikävintä oli minustakin juuri se,että olin siellä osastolla "tyhjään" yhden yön ja lupailtiin illalla että aamulla laitetaan okstitosiinitippaa ym.,mutta sitten passitetaan kotiin noin vain ilman minkäänlaista kontroliaikaa edes!!!!!!

Paha olo jotenkin edes mennä synnyttämään sinne nyt.....varmasti taas pää on jo ulkona kun sairaalan ovelle saavun :kieh:


Yrittäkäähän nukkua :hug:


Kassu ja massu-Alma
 
Kassu ja Niiskuneiti83: Mullakin sunnuntai-maanantai välisenä yönä lopahti supistelut sairaalassa, ja kohdunsuu kahdelle sormelle auki (mitä lienee tuo sitten senteissä?) Taas supistelee, muttei ollenkaan tarpeeksi tiheään. Selkäkipu on yltynyt taas, säteilee jalkoihin ja vihlaisee välillä niin että toinen jalka meinaa lähteä alta. :( Ens viikolla onneksi vielä äitipoliaika, ja todella toivon pääseväni vanhemman lääkärin pakeille (nuorempi on erikoistuva eikä tunnu ymmärtävän tilanteestani tuon taivaallista...viimeksi ehdotti jumppaa). Toivon niin että lääkäri armahtaisi ja antaisi käynnistyspäivän, ja lupauksen ettei ainakaan yliaikaiseksi päästettäisi... Tosi inhottavaa ja raskasta odotella näiden kipujen kanssa, kun homma ei tunnu etenevän mitenkään.

Tästä päästäänkin osuvasti siihen, että pinna on kireällä täälläkin. Sen lisäksi että olen kipeä ja väsynyt, mieliala on muutenkin alhaalla. Liikkuminen on hankalaa, ja tunnen itseni kunnon norsuksi... :'( pitänee kehitellä itselle muuta tekemistä ja ajateltavaa, ettei olisi näin surullinen olo... olenkin päättänyt tarttua itseäni niskasta ja raahautua kirjakauppaan, ostaa uuden kirjan ja viettää lepohetkeni sen parissa. Aina plussaa jos lukemista riittäisi sairaalaan saakka, osastolla minulla on monesti iskenyt tylsyys kun vauva vedellyt kolmen tunnin tirsojaan...

Nyt iltapalan pariin, ja tarjoamaan miehelle jalkoja hierottavaksi ;)
 
Kassu ja Niiskuneiti83: Voimahaleja, jotta jaksatte sitten synnytyksessä. :hug:

Itselläkin supistelee välillä tosi paljon & kipeästi ja unet saattaa jäädä pariin tuntiin yöllä. Lisäksi selkää särkee iltaisin ja supistukset tuntuu tosi inhasti selässä. Mutta mulla nämä ei mitä ilmeisemmin saa juuri mitään aikaiseksi alapäässä (kohdunkaula vaan kasvaa, kuten rv 33 sisäultrassa todettiin :headwall: :whistle: )... esikoista odottaessa oli näin kipeitä supistuksia ainoastaan synnytyksen käynnistyessä. No ensiviikolla ultrassa näkee taas tilanteen.

Piti neuvolassa kysyä, voisko tarkistaa ettei mitään tulehdusta ole, kun on niin pitkään supistellut (kertaakaan ei ole tutkittu, vaikka suppaillut jo iät ja ajat). Se kuitenkin jäi, kun ei ollut oma tätsy. Käynti oli tyyliin "pikaisesti pakolliset ja pihalle". Toivottavasti äippäpolilla on mukava lekuri ensiviikolla, niin siellä kysäisen. Tuli vain tuosta Kassun tilanteesta mieleen, että vielä voisi helpotusta saada.

Nyt nukkumatin metsästykseen. Jos nukkuis enemmän kuin viimeyön 3h. Jaksaa huomenna taas tallailla Kotkan katuja ja Tall Ship races -tapahtuman purjeveneitä ihmetellä sekä omaa & siskon lapsukaisia tivolissa käyttää.

*Capri -kukkuja & Tiitiäinen 34+6*
 
Onnea tuoreille EloMammoille!! :heart: :flower:

Mulla on kamala yö takana. Tai no, ei niin kamala kun vertaa teidän joidenkin kamalaiin suppareihin yms. Mut yöllä tuli nukuttua todellahuonosti. Vessassa piti käydä sata kertaa ja mikään asento ei tuntunut selälle hyvältä... saatika mahalle. En tiiä miten kestän jos tää selkäkipu jatkuu ihan loppuun asti. Tää on niiiiiin tuskaa! :'( |O Tänään aion kyllä lääkärissä valittaa, mut saa nähä ottaako hän asiaa mitenkään. Neuvolassakaan viimeksi täti ei sanonut juuta eikä jaata,kun valittelin KOVAA selkäkipuani. Niin, ja mulla viikkoja "vasta" 33+4 ,joten kärvisteltävä on vielä reilu kuukaus... Ja sit jos menee viel yliajalle. :eek:

aion myös puhua tänään lääkäriä ympäri, et saisin lähetteen painoarvioon. Pelkään sektiota jostain syystä ihan hulluna, joten haluisin tietää suuntaa vauvan koosta, et onnistuuko alatiesynnytys. :/ Ja samalla voisi vähän tarkistaa laskettua-aikaa, et kui paljo se heittää. Nimittäin mun la piti joskus vkolla 20 aikastaa ainaki viikolla, mut jostain syystä lääkäri sit jätti asian sikseen.

Mä ajattelin kans ostaa tota Bepanthenia, jos sitä ei tarvii ennen imetystä pestä pois. Mun rinnat on nimittäin niin herkät, et varmasti tulee menemään rikki. Myös rintakumit ajattelin ostaa jo varalle. Mulla ei tarvi ku vähä rintsikoiden tai paidan jotenki hangata, niin on heti nännit rikki. :/

No, mutta... Nyt aamukaffeen keittoon. Tuun sit kertoo uutiset lääkäristä. Niin joo!onhan mulla myös neuvolakin tänää. saan selville onko virtsatietulehdus menny pois. Toivottavasti.

-May ja valtsu 33+4

ps. sori ei niiiiiin positiivinen teksi heti näin aamusta. :)
 
Paljon voimia kaikille supisteluista ja kivuista kärsiville :hug:

Kohtuullisen hyvin nukuttu yö takana. Asennon löytämisen kanssa nyt on joka yö vaikeuksia ja vessassa täytyy juosta, mutta noin muuten sain kyllä hyvin nukutuksi. Eilen sain äitipolilta papereita sektioon liittyen ja meinaa alkaa vähän pelottamaan se. Aiemmin en ajatellut sitä edes sen kummemmin. Ajattelin vaan, että siihen nyt joutuu ja sillä selvä. Nyt kun luin mitä kaikkea siinä leikataan ja miten siosta asiasta onkin kyse, niin alkaa vähän hirvittää.. Eilen mulle sattui tietenkin vielä sellainen sektiota vastustava lääkäri, joka tottakai otti puheeksi kaikki siihen sisältyvät riskit ja huonot puolet :/ No, jospa tämä tästä.

Tätä itkuista ja alakuloista oloa ei myöskään parantanut ihmisten suhtautuminen vauvan kokoarvioon. Harmitti, että menin ylipäätään sanomaan perheelle ja tutuille, millaisen painoarvion heittivät eilen. Kaikki alkoivat tietysti kauhistella, mikä jättiläisvauva meille on tulossa :'( Minä kun olen jo alusta pitäen asennoitunut, että saatetaan saada hyvänkokoinen vauva, eikä minusta 4kg ole mikään maaginen raja siihen, onko vauvan paino nyt hyvä vai huono. Antteksi nyt tämä valitus, mutta pakko jonnekin saada purkautua :ashamed:

Muuten täällä jaksellaan ihan hyvin. Supistuksia ei ole tullut pariin päivään ja vointi on ihan hyvä. Kohta pitäisi lähteä hakemaan postista imetysrintaliivit, jotka tilasin =) Mulle on iskenyt hirmuinen osteluvimma, joka ei ole mulle kovinkaan tyypillistä. Tahtoisin juosta joka päivä kaupoissa ostelemassa kaikkea, lähinnä kotiin tai vauvalle. Jossain vaiheessa mietin unipussin hankintaa ja sitten jo hylkäsin koko asian, kun sukulaisilta alkoi sadella pussilakanoita, mutta pitihän minun kuitenkin ostaa se kun oltiin Ideaparkissa pyörimässä.. :p

Hemu 37+3
 
Huomenta! Tosi huonosti nukuttu yö takana tai sainhan mä nukuttua ihan hyvin ne puolen tunnin ja tunnin pätkät kun heräämisten välissä oli =) Kylkeä piti kääntää, vessassa käydä ja kuumakin oli aina välillä...no joo...nyt iloisin mielin kuitenkin aamukahvin kimpussa ja kohta puoliin neuvolaan. On viimeinen neuvolalääkäri ja saapa tietää onko supistukset yhtään edistänyt kohdunsuun tilannetta..mun tuurilla ei varmaan ole =)
Hemu: mä oon saanut yhdeltä kaverilta unipussin..on kuulemma tosi kätevä..katsotaan. Se on aika paksu että ei sitä ainakaan nyt loppukesästä voi varmaan vielä käyttää. Harkitsen kyllä toisen ostamista/pyytämistä lahjaksi. Vaatteita kun on jo niin paljon niin olen sanonut ettei sellaisia kannata ostaa koska en tiedä ehdinkö nyt oleviakaan kaikkia käyttää.
Onko muilla kokemusta unipusseista?
 
Huomenta! Mulla puolestaan vähän paremmin nukuttu yö takana. =) Mukavaa vaihtelua. Mutta unipussista minäkin lähdin kyselemään. Esikoinen oli aínakin tosi huono nukkuja, joten jos vauveli on samanlainen niin olisikohan unipussista apua??

Sitten vielä sairaalassa olosta. Synnytys sujui mulla ihan ok, mutta osastolla olosta jäi tosi kurja fiilis. :'( Henkilökunta oli tosi töks ja aikakin kävi tosi pitkäksi. Ainakin silloin 6v sitten oli tapana painella osastolla päivittäin mahaa ja tarkistaa vuoto. Mulla ainoastaan kolmantena päivänä tarkistettiin, kun tuli nuori mukava kätilö töihin. Lisäksi kun synnytyksessä olin valvonut jo yhden yön ja pyysin että ottaisivat vauvan hetkeksi vauvalaan kun en saanut nukutuksi. Pelkäsin nukahtavani vauva vieressä kapeaan sairaalan sänkyyn. Mutta ei se passannut.. Niinpä olin rättipoikkiväsynyt valvottuani kaksi vuorokautta. Ja kaikkea tuollaista muutakin pientä jäi vaivaamaan mieltä. Ajattelin että nyt olisin vain max. yhden yön, jos vauvalla kaikki hyvin. Onko kellään kokemuksia lyhyestä sairaalassaolosta ja miten siihen on suhtauduttu varsinkin KOKSissa?
 
Lara83
Oikein paljon onnea Ricalle ja koko perheelle tytöstä! :flower:

Ja :hug: kaikille supistuksista kärsiville! Toivottavasti ei mene kauan kun pääsette pitämään nyyttejänne sylissä :)

Nyt aamukahvien keittoon!

Lara83 ja typy 36+6 :heart:
 
Tänään mulla onneksi hyvä aamu, verrattuna nyt pariin edelliseen päivää.
Aamupalan jälkeen käytiinkin tytön kanssa kävelemässä vaikka kova tuuli on, vettä alkaa varmasti kohta satamaa.
Yöllä tulikin kamalasti vettä. Mutta piristi kummasti tuo kävely. Kohta meinaan alkaa siivoamaan.

Tässä just lueskellessani teidän juttuja huomasin että järin monella ei enään ole mikään hyvä olla!?? :hug:
Alkaa monella, kuten täälläkin paikat olemaan kipeät ja hurjan monella näköjään supistelee aika paljon. Mulla supparit on loppunut, menkkakivut vain jäänyt. VOIMIA KAIKILLE!! :heart:

Nyt siivoamaan :D 37+4
 
Hemu2 kirjoitti:
Tätä itkuista ja alakuloista oloa ei myöskään parantanut ihmisten suhtautuminen vauvan kokoarvioon. Harmitti, että menin ylipäätään sanomaan perheelle ja tutuille, millaisen painoarvion heittivät eilen. Kaikki alkoivat tietysti kauhistella, mikä jättiläisvauva meille on tulossa :'( Minä kun olen jo alusta pitäen asennoitunut, että saatetaan saada hyvänkokoinen vauva, eikä minusta 4kg ole mikään maaginen raja siihen, onko vauvan paino nyt hyvä vai huono. Antteksi nyt tämä valitus, mutta pakko jonnekin saada purkautua :ashamed:
Toi on kyllä ihme homma, oli kyse sitten vatsan tai vauvan koosta, niin aina jotkut älypäät jaksaa kommentoida ja kauhistella! Henk.koht. ainakin menee hermot lähes välittömästi ko. asioista.. Mitä ihmettä se muille kuuluu minkä kokoinen vauva tai äidin vatsa on! Ja eiköhän se ole pääasia, että kaikki on kuitenkin kunnossa. Mutta sitä ei ne arvostelijat ymmärrä.. :kieh: Ja eikö se nyt ole vaan vauvallekin hyvä, että on hiukan kokoa. Vai pitäisikö kaikkien syntyneiden olla jotain parikiloisia pikkuisia (sitten kauhisteltaisiin sitä..).. Itse olen myös asennoitunut, ettei täältä mikään ihan pieni vauva ole tulossa. Mutta entäs sitten! :) Pääasia, että vauvalla on kaikki hyvin!! :heart:

Yritä jaksella Hemu2! :)

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 36+0
 
Meitähän alkaa pikkuhiljaa useampikin poksahtelemaan! Jännää millon itellä aika koittaa. Ei varmaan vielä pitkään aikaan kun ei juurikaan ole kipuja tai oireita. Ainoostaan jalkoja turvottaa ja hieman juilii häpyluuta välillä.

Täällä ollaan nukuttu hieman paremmin pari yötä. Varmaan siivoilulla osansa asiaan.. tosiaan äipän kans siivoiltiin ja leivottiin pari päivää. Hieman on pinna kireällä täälläkin välillä. Eilen kun äiti lähti poijes niin teki mieli tanssia ripaskaa :) vaikka ihana oli kun hän auttoi tosi paljon tai oikeestaan siivos melkeen yksin meijän talon :ashamed: Mutta silti välillä mitta tuli täyteen..

Eilen tuli postissa aika äippäpolille synnytysarvioon ja ultraan. Sain sen kun vain mainitsin lääkärille koska aikasemmin oli puhetta, että jos sf-mitta huitelee yläkäyrillä niin käydään tsekkaamassa tilanne. Keskiviikkoon asti pitäis ootella.

Leppoista loppuviikkoa kaikille ja muistakaa levähtää ku ei tiedä millon lähtö synnärille koittaa!

tellervo 36+5
 
Onpahan tosiaan Elokuiset aktiivisia kirjoittamaan nyt..itsellä vaikuttaa ainakin just se että äitiysloma on alkanut ja tää kirjoittelu on sopivan kevyttä hommaa :D tietysti lähestyvä synnytys pyörii mielessä enemmän.

Hipsu07 Tuntuu olevan meitä pitkittynyt synnytys + hätäsektio jonkunverran, eli tosihyvä joo, että tutkivat ja suunnittelevat sitten meikäläisten synnytyksiä etukäteen. Mua nyt jännittää se huominen arvio, siksi kun tämä vaavi on aikas iso..eli jos he käynnistävät sen etuajassa ja mulle jäi jotenkin se maku edellisestä synnytyksestä, että ne käynnistyssupparit oli paljon kivuliaaampia kuin luonnolliset, kun niissä ei ollut yhtään väliä. Mutta huom! etenkin ensisynnyttäjät ! Tuo on mun kokemus, olen kuullut myös käynnistyssuppareista, että ihan normisti on tulleet ja menneet ja lapsi tullut ulos hyvää vauhtia.
Nyt vain jännään sitä, että toistaako mun keho sitten sitä edellistä synnytystä. Mutta turhahan näitä on miettiä,.

Hemu2 Juups, mullakin on tullut ihmiset kysymään ihan kaupungilla ( ventovieraat) et anteeeksi mut ootatko kaksosia :eek: jne. Lähipiiri ei ole suhtutunut isokokoisuuteen mitenkään erityisesti ( mulla oli siis painoarvio viikoilla 35+5 3100g ja huomenna naistenklinikan arvio) joten varmaan aika samankokoisia vauvoja tässä ootellaan. Olen itsekin pitkä, eikä isäkään mikään pieni ole. 4kg oleva vauva on ihan normaalikokoinen, sitäpaitsi olen lukenut jostain, että isommat vauvat yleensä löytävät uni- ja syömisrytminsä nopeammin. Ainoa mitä tosiaan itse jännään on tuo suurempi koko synnytyksessä.

Täällä nukutaan kohtuullisen hyvin, tosin käyn siis 1-2 tunnin välein vessassa...siis mistä sitä riittääkin. Nukahdan kyllä nopsaan uudestaan.
Muuten kyllä on välillä ihan tosi väsähtänyt odotukseen..mikään ei huvita, niinkuin monet muutkin ovat kirjoittaneet.
Eilen tuli meille uudet yhdistelmävaunut. Ostettiin halvimmasta päästä netin kautta Carenat, kun kulin muutamalta että ihan hyvin kestelee sen muutaman vuoden käytössä, enempää lapsia kun ei varmaan "ehditä" tekemään iän puolesta.
Neuvolaan olisi taas aika tänään. Nyt siis viikon välein. Tympii vaan ne jatkuvat sijaiset nyt heinäkuussa. No, kaikesta sitä nyt valittamisen aihettta keksiikin :ashamed: Huomaa, et ärsyttää ihan kummat asiat....

Hurjan paljon ONNEA Milanalle ja Ricalle vauvojen saamisesta syliin ja voimia kotiutumiseen :heart:
 

Yhteistyössä