Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Hieno homma Kassu jos jaksat päivitellä tietoja tuonne etusivulle =) ! Oliskos hyvä idea lisätä vielä mitkä oli rv:t silloin kun vauva syntyi? Olisi kiva vertailla millä rv:llä itse kukakin on nuppusensa syliin saanut... :heart:

Pauzi:
Miten sitä maltaa odottaa, aika menee niin hitaasti jos vain odottaa ja haaveilee, miten te muut saatte ajatukset välillä pois vauvasta ja synnytyksestä ja siitä odottamisesta?
Minä olen yrittänyt keksiä vain mahdollisimman paljon kaikenlaista monipuolista touhuttavaa. Tällä hetkellä leikkelen vanhoista pussi- ja aluslakanoista lakanatarpeita vauvalle sopiviksi, ja sitten alan ompeluhommiin. Työn alla on myös virkkaus, sekä pari kirjastosta haettua kirjaa. Samoin valokuvia odottaa tuossa vino pino albumiin laitettavaksi... :kieh: Eli tällaisia puuhia olen keksinyt kotihommien ja pienten ulkoilulenkkien lisäksi. Touhuilen tietysti sitten oman voinnin mukaan.
 
Onkos kenelläkään muulla turvotusta? Kun jalat on ihan kauheet ja kädetkin jo aika pökkelöt.. Aamulla menee tosi pitkään ennenkun voi tehdä käsillä yhtään mitään, ihan sattuu, kun yrittää sormia taivuttaa!

Ja väsymyskin on aikamoista! Oli kyllä hemoglobiini alhaalla, mutta vieläkin väsyttää vaikka rautaa olen syönyt..

Ja ens kuun alusta jään viikoiksi yksin kotiin, kun mies lähtee työmaalle sadan kilsan päähän. Että voipi tulla tylsää olla yksin kotona! Onneksi voi täällä netissä lueskella ja viettää aikaa.

Jaksamista kaikille!
 
Heipähei! :)

Kiitokset kaikille onnitteluista! :heart:

Minulla siis alkoivat supistukset viikko sitten torstaina. Perjantaina kävin synnyttäjien vastaanotossa tarkistuttamassa tilanteen eikä ollu tapahtunu mitään kohdunsuulla. Sunnuntaihin asti supisteli KIPEÄSTI enkä saanu öisin nukuttua juuri ollenkaan ja nekin vähäiset unet särkylääkkeen avulla. Sunnuntaina supistukset loppuivat lähes kokonaan (n. 1 tunnin välein). Kunnes illalla kylässä ollessa (klo. 18.00) tuli limatulppa ja silloin singahdimme kotiin kaiken varalta. Klo. 19.00 tuli iso supistus ja lapsivedet lorahti makuuhuoneen lattialle. Siitä sitten meni n. 15minuuttia kun oltiin sairaalassa.
Synnytys kesti yhteensä 3h10min, josta 2h20min avautumista, 20min ponnistamista ja 5min jälkeiset.
Synnytyksen jälkeen 2tuntia olimme salissa jonka jälkeen minut siirrettiin osastolle ja mies joutui lähtemään kotiin, koska saimme perhehuoneen vasta seuraavana päivänä. (kuulemma) Hormonien takia en pystyny nukkumaan koko yönä..
Vauva painoi syntyessään 3130g ja oli 48cm pitkä. Huomenna on neuvolassa painokontrolli kun paino ei vielä sairaalassa lähtenyt nousuun.. Vauva kellersi hieman, mutta bilirubiiniarvo ei ollut paljoa koholla.
Itsellä hormonit ovat aivan sekaisin ja väsymys meinaa painaa.. Välillä itkettää ja vauvasta on jatkuva huoli kun tämä vauvan hoito on aivan uutta..Onneksi poika ei turhaan itkeskele vaan on oikein rauhallinen :heart: Nyt on alkanut ilmeisesti kasvupyrähdys kun viime yönäkin tissille oli asiaa 1-2tunnin välein :whistle:

Kaikille jaksuja odotukseen! Ei ole enää pitkä aika kun saatte omat ihanat palleronne kainaloon! :heart: :)

milana ja poitsu :heart:
 
Niiskuneiti83: Mullakaan ei supistukset ensin avannu paikkoja vaikka oli säännöllisiä ja kipeitä..Sitten synnytys käynnistyi vauhdilla ja paikat avautu vauhdilla. Synnytyksen aikana sain moneen kertaan supistuksia voimistavaa ainetta, koska niistä ei meinannu olla mulle mitään apua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rica:
Meille syntyi tyttö 16.7 viikolla 37+1 :heart: painoa 3950g ja 50 cm pitkä. Kotiuduttiin eilen. Kirjoittelen myöhemmin kertomusta.
Onnea muillekin vauvan saaneille ja jaksamista vielä odottaville :)
Onnea!!! =) :heart: Hyvänkokoinen tyttö on ollut! :)

Ihanaa, että alkaa enemmän ja enemmän tulla näitä vauvauutisia!
 
Vielä tännekin näpyteltävä aamun ultrakuulumiset.

Tyttö on rt:ssa :heart: Ihan juuri niinkuin aavistin,eilen sain tytön kantapäästä kiinni :D

Kiinnitttynyt vauva ei ole vieläkään,joten kääntyminen takaisin perätilaan yhä mahdollinen.

Rica:lämpimät onnittelut prinsessasta,siellä on varmasti pojat haltioissaan pikkusiskostaan.

Meillä poika 3v oli niin ihastunut pikkusiskoon,joka syntyi kohta 7v sitten,että hän sanoi,vauva on kaunis kuin juusu :heart: Yritti sanoa siis et vauva on kaunis kuin ruusu :D
 
Caprille Koks-asiasta: Minä yritin päästä esikoisen kanssa päivää aiemmin kotiin kun en siellä sairaalassa osannut lainkaan nukkua. Asiaan suhtautuminen oli todella nuivaa. Lopulta sain lääkärintarkastuksen vauvalle jo vuorokautta normaalia aiemmin, mutta pojan paino ei ollut lähtenyt tarpeeksi nousuun, joten oltiin siellä kuitenkin se vaadittu aika, mikä minusta oli ihan jees, kun sille oli syykin, muukin kuin että "Ensisynnyttäjät ei ikinä lähde kahden vuorokauden päästä synnytyksestä" (kuten osastonhoitaja minulle hyvin tylysti tokaisi). Jos haluat enempi asiasta keskustella niin laita yv:ä.

Masuasukin hikasta: Esikoisen ajalta muistelen että se tuntui ihan alavatsalla kun hän oli raivotarjonnassa. Nyt kahtena päivänä olen tuntenut hikan ylävatsalla vasemmalla. Olisikohan tilanne niin että Minimi on kääntynyt vääriin asemiin sitten maanantaisen neuvolan?

77mm ja Minimi 35+6
 
milana: mulla nää inhottavat kivut kestäny jo yli viikon. Mitään eivät aio viel tehdä. Kovasti odottelen milloi pieni ilmoittaisi tulemisestaan. Pari isoa ja kipeetä supistusta on tullut tänään mutta siinähän ne sitte onkin.

Niiskuneiti83 ja veeti-irina 38+5
 
LÄMPÖISET ONNITTELUT JO VAUVANSA SAANEILLE :flower: :flower

Tänään oli neuvola,ja vauva edelleen viistosti perätilassa ja viikon päästä torstaina synnytystapa arvioon ja josko vaikka yrittäisivät kääntää. Painoa oli tullut vain 100g/viikossa, RR 100/55 ,sf 32,5. Mutta supistelee edelleen ja huonosti tulee nukuttua.

Arvatkaa kuin ketuttaa kun on tulossa huomenna vieraita viikonlopuksi vaikka kuin yritin sanoa että en nyt millään jaksaisi. Ei heistä ole kuulemma mitään vaivaa heidän omasta mielestään. No mutta kun ovat miehen sisko ja sen ukko ja poika.Mutta kun en jaksa miestäkään niin saati sit sen sukuakaan. Muutettiin just miehen kans eri osoitteeseen ja mie lähin vielä eri paikkakunnalle.Kyllähän niiden tarkoitusperät on selvät yrittävät tietty saada mut tuntemaan itteni huonoksi ihmiseksi, mut ei onnistu. Syy että lähdin toiseen suuntaan oli miehen painostus naisen pärjäävän yh:na paremmin .Kuulemma tienaa niin paljon enemmän.JA PASKAT SANON MINÄ .Nyt sitten katotaan miten tässä käy. Takaisin se ei minua saa ja samalle paikkakunnallekaan en varmasti enää edes mee.Ja vielä tollasen kans olis pitäny vihille mennä ja pah.
No nyt mä synnytän yksin ja tulen kasvattamaankin lapsen no en nyt ihan yksin kun on noi aikuiset pojat tässä lähellä 3 kpl. Ja tietty toi 3 v kuopus.
Mua ei masenna eikä ahista olo on kylläkin aika helpottunut nyt kun taas tietää missä mennään. Että päivä kerrallaan eteenpäin.
Tää on kyllä hyvä palsta kun täällä saa marmattaa ihan rauhassa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Meillä poika 3v oli niin ihastunut pikkusiskoon,joka syntyi kohta 7v sitten,että hän sanoi,vauva on kaunis kuin juusu :heart: Yritti sanoa siis et vauva on kaunis kuin ruusu :D


Ihanasti sanottu... ihan nauru tuli!

Alkuperäinen kirjoittaja 77mm:
Masuasukin hikasta: Esikoisen ajalta muistelen että se tuntui ihan alavatsalla kun hän oli raivotarjonnassa. Nyt kahtena päivänä olen tuntenut hikan ylävatsalla vasemmalla. Olisikohan tilanne niin että Minimi on kääntynyt vääriin asemiin sitten maanantaisen neuvolan?



77mm ja Minimi 35+6
Mulla on raivotarjonnassa ja aina kun hikka tulee öttiäiselle niin pylly hakkaa vasemmalle ylös ja pää alas tonne jonnekin lantio luihin... eli sulla voi olla ihan sama tilanne!!!


Kävin ostaa tänään h&m pienen 56 senttisen bodyn, kevyet tumput ja kahdet pienet sukat sekä itselleni pari paitaa/tunikaa.

Nyt aloitin tekee lasagnea... tosin käry vei ruokahalut... noh, jospa ne tulis takaisin illemmalla...

Iituliinille jaksuja :hug: :hug: :hug: =)

TinniPinni
 
hyytelöltä se näytti..

En keksi sitä miksikään muuksikaan. Valkovuotoa se ei ole ja oli lievästi verisen ruskea. Selvä klöntti jäi paperiin yhdellä tuhannesta pissareissulla.. Esikoisen kanssa ei kokemusta joten paha verrata.

Nyt sit saa jännätä.. oon aika hermona. Emmä nyt ois niinku vielä lähdössä.. :D

Iituli tsemppiä ja voimia uuteen tilanteeseen!

36+6
 
ONKO KOKEMUSTA?
Mulla on nyt vähän niin kun outo olo :eek: En pysty istumaan kunnolla, tuntuu siltä kuin istuisin vauvan päällä ja vihloo samalla, kun yritän istua kunnolla, niin kuin jokin ottaisi vastaan, onko tietoa/kokemusta mistä tämä vois johtua? Juilintaa, jomotusta, vihlontaa jne... ollut taas koko päivän, mutta ei ennen tällaista oloa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Öykä:
ONKO KOKEMUSTA?
Mulla on nyt vähän niin kun outo olo :eek: En pysty istumaan kunnolla, tuntuu siltä kuin istuisin vauvan päällä ja vihloo samalla, kun yritän istua kunnolla, niin kuin jokin ottaisi vastaan, onko tietoa/kokemusta mistä tämä vois johtua? Juilintaa, jomotusta, vihlontaa jne... ollut taas koko päivän, mutta ei ennen tällaista oloa :ashamed:
Jospa se vauva olis nyt laskeutunut lähtöasemiin ja siksi tuntuu pahalta istua???
Kokeile sormin alapäästä että onko pää siellä lähtökuopissaan!
 
Öykä: mulla ollut samanlaisia tuntemuksia jo yli viikon. Kätilön mukaan vauva on painunut jo niin alas että seuraavaksi se tulee ulos. Mietityttää vain että milloi?! Mulla on kaiken sortin kipuilua ja jomotusta ollu tänää hieman enemmän ku muina päivinä. Mutta eiköhän nää sit ennakoi tulevaa synnytystä. Pitää vissii vaan ajatella positiivisesti että kohta se vauva köllii sylissä ja kaikki ihme olot ja tuntemukset on historiaa.
 
...jännittää sinun puolesta :hug: Mullahan meni kolmosen kanssa limatulpan menosta sellaiset 5h,niin poika oli rinnoilla :p ,mutta taas naapurilla meni limatulppa ja vauva syntyi siitä noin puolentoistaviikon kuluttua.Että niin erilaista voi etenemisen tahti olla.Voimia ja tsemppiä nyt kuitenkin jos vaikka ensi yönä jo lähtö tulee.

ON:aivan kuin ne KAMALAT supistukset olisis johonki häviämässä.Mutta niiden sijaan kyllä tullut oikeasti kivulias alapään vihlonta (jota on esiintynyt aina satunnaisesti,mutta nyt koko päivän ).Se on niin kova vihlonta,että tahtomattaan joutuu voihkaisemaan.Ikäänkuin vauvan pää tunkisi emättimen/kalvojen läpi:Yäk.

Katsotaan nyt.


Kassulla ei taida tulla lasta eikä p....skaa :LOL:

Heissuliveissuli tältä päivältä!


K.
 
Eli on siis ihan normaalia, eikä tarvitse ruveta hermoilemaan, että jokin olisi pielessä? Jos oikein osasin tunnustella niin kyllä siellä pää tuntui perällä ja peräti pulssi (oliko sitten oma vai vauvan pulssi?), vois varmaan jo kuitenkin laittaa ne kassit valmiiksi... :whistle:
 
:flower:

Hui, jäskättää nyt kyllä Feeniksin puolesta. Ja Öykälläkin vauva mennyt lähtökuoppiin. Olisi ihanaa kun saisi oman nyytin jo kotiin. Vaikkakin vielä sen on hyvä kasvaa masussa. :heart: (voi juma ku vauva potkii koko ajan ihan hulluna ja työntää itteään ylöspäin!:))

Tänään oli siis lääkäri ja neuvola. Läääkärissä meni 10min. ihan turha reissu. Setä vaan kuunteli sydänäänet ja kokeili mahaa. Sanoi, ettei vauva ole tulossa vielä aikoihin.
Neuvolassa... Noh, rv 33+5, sf 31, paino +250g, rr 115/72, pissassa proteiini ja valkuaiset +. Pissa siis viljelyyn et onko taas kasvua.. Outoja noi oireettomat tulehdukset. :/ :kieh:

Lääkäriltä ei tarvinnukaan anella lähetettä synnytystapa-arvioon, kun terkka oli ite mulle varannu jo ajat.:) Jotain hyötyä tosta sijaisestaki... :D

Semmosta tänne...Mieli nyt hiukan parempi kun aamulla, vaikkakin odotan nukkumaan menoa kauhulla, et kuin kauhea yöstä tulee. Mut jaksamisia kaikille!!! :heart: :hug:

May 33+5
 
onnea rica :flower:

ehdotus aiheelle loppuajan ajanvietteet/ vielä tekemättä olevat asiat, jokainen nimeäis ainakin yhden. saatais nämä viimeiset viikot ja päivät kulumaan edes hetkeks unohtamaan kivut alapäässä, liitoksissa jne...

mulla kun nuo pojat meni 5 ja 4 päivää yli niin varmaan tämä kolmas antaa kans odottaa itseään.
nyt kun koti ja kaikki muu kunnossa niin
:mun on ihan pakko päästä kampaajalle vielä 31.07. ja laskettu aika oli siis 14.08. mitäpä muut elokuiset aiotte vielä ehtiä?

-mizu ja masuasukki 36+1
 
Tai no 3,7-4kg on painoarvio ja sf-mitta on mennyt jo yli käyrien. Mutta mikä nyt kenenkin mielestä on iso. Todella vaan ärsyttää kaikki mahakommentit ja varsinkin kyyläämiset (siis vieraiden ihmisten, ihan kuin ei olisi aiemmin raskaana olevaa nähneet), en tosiaan siksi aio kertoa tuosta painoarviosta kovinkaan monelle... Muutenkin hermot kireellä ja saan ihmeellisiä itkukohtauksia kun ei jaksaisi enää. Mulla on nimittäin paikat niin kipeenä etten pysty liikkuu mihinkään näiden seinien ulkopuolelle... :'( |O
 
Mukava kuulla milana, että kaikki on mennyt hyvin. Vielä kerran onnea!
Alkaa itteä jännittään kun lukee toisten tarinoita...

Meilläkin on toiveissa perhehuone, saas nähdä kuin sinne sitte on tunku ku ollaan paikanpäällä. Mimmonen se huone muuten oli? Vastaa jos jaksat, ei varmaan tuu koneella istuskeltua. Tai joku muu joka on ollu oys:ssa perhehuoneessa vois kertoo :)

tellervo 36+5
 
Vitsit,mie oon ollu melekee vkon reissussa ja siis poissa netistäki ja tännehä on ehtiny siinä välis syntyä vauveleita :LOL:
Onneks olkoo vaa kaikille nyytin saaneille oikein kovasti :heart:

Ite mie oon jaksellu hyvin, mitä nyt täs vaihees alakaa jo olla aika kärsimätön ja oottaa vaa et hitsi syntys jo,haha

Tännää oli vimppa neuvolalääkäri (Jyväskyläs saa 3 lääkäriä,yhen jokasella raskauskolmanneksella)

Rv 36+3
painonmuutos/vko: 0g (kuulema oon luultavasti laihtunu,koska 2½vkoo ei oo tullu painoa ja vauva kasvaa täs vaihees kuulema tosi palijo_Olin kyllä tosi yllättyny et painoa ei ollu tullua grammaakaa ku omasta mielestä oon syöny paljo ja aina ku on teheny mieli :LOL: )
RR: 124/92
sf-mitta: 34cm
sykkeet: 140
pissa puhas ja kaikki näyttäs olevan hyvin :)

Kohdunsuu oli vielä kiini ja aivan aavistuksen vaa kypsyny&lyhentyny,nyt 2cm mut ei kuulema mittää merkkejä et ois tulos vauveli lähiaikoina ja kivuliaita suppareita tms ei oo tullu. Vauvan pää on vaan ihan TOSI alhaalla, koko ajan sellane tunne et ois pissahätä ja välillä vihloo sillee. Mahan kokoki on muutttunu ja pienentyny.

hyvä vaa jos ei vauva vielä tulis ku elokuun alus on se muutto (tsiisus et mie inhuan muutto- ja pakkausrumbaa :/ ) Ja tää on nyt miun KOLOMAS muutto alle vuojen sissää, jote tän jäläkee kyllä pysytää paikallaa hetki :LOL: :LOL:

semmosta tänään,

ilona rv 36+3
 
Neuvolassa tuli käytyä aamulla. Painoa oli tullu 600 g viikossa, sf-mitta oli 33. Käsikopelolla arvioiden kuulemma nyt sellainen 3-kiloinen mötikkä. :)

Loppuajan tekemisistä: Mulla riittää kyllä ajanvietettä tuon esikoisen kanssa. Joskus muistelen kaiholla esikoisen odotusaikaa, kun sai levähdellä aina kun halusi ja lueskella vauva-lehtiä ihan rauhassa... Nyt saan pienen lepohetken aina kun esikoinen on päiväunilla, mutta muuten on aika vaudikasta. Onneksi oon voinu kuitenkin hyvin, joten sen puoleen oon jaksanut hommatakin. Iltaisin olen kyllä ihan poikki ja nukun yöt kuin tukki lukuun ottamatta kahta vessareissua per yö.

Ennen vauvan syntymää olis tarkoitus käydä kampaajalla ja jalkahoidossa. Sitten pitäisi leipoa ja saada myös joitain ruokia pakastimeen. Sektion jälkeen joudun joka tapauksessa olemaan ainakin 5 päivää sairaalassa, joten pitää kotiväelle olla jotain syötävää, ettei mene ihan maksalaatikkolinjalle..

Siivotakin pitäisi, mutta ajattelin joka tapauksessa tilata siivoojat käymään ennen kuin pääsen sairaalasta, jotta on kiva tulla puhtaaseen kotiin. Mies ei kuitenkaan ehdi siivoilla, kun käy kuitenkin töissä ja iltaisin toivottavasti mun ja vauvan luona.

Hui apua kun alkaa jo jännittämään! Näen melkein joka yö unta synnytyksestä ja/tai vauvasta.

Limatulpasta joku kyseli... Mullahan se tuli viikkoa ennen kuin synnytys käynnistyi. Oli kyllä ihan selvä limatulppa, sellaista verensekaista limaa jota tuli muutamalla vessakännillä melko runsaasti. Kaikilla se ei vissiin tule tai tulee vasta synnytyksen yhteydessä.

PihlajanMaria rv 37+3
 
Mulla on kanssa tänään alkanut tollanen kova paineen tunne/kipua tuolla alapäässä. P....eessä tuntuu vielä enempi, sori kielenkäyttö. Ikävän tuntuista, oiskohan tosiaan sitten että vaavi punkee itseään alaspäin voimalla. Ääk!

Huomenna s.t-arvio niin kysympä siellä....

Feeniks onnea jos lähtö tulee :D !
 

Yhteistyössä